Forum >> Szerelőműhely

Dévid18-10-2010 23:34:41 // 31936
No igen, az első 4 szerelőt kihagytam volna szívem szerint, így utólag. :) Lehet akkor a motorcserét is megúszom. No mindegy, legalább most már van remény, hogy jó lesz. Átnézetem, kicsit sokkot kapok, és vagy meg lesz rendesen csinálva, vagy így adom tovább valakinek...
Hari18-10-2010 23:08:52 // 31935
Buksikám nem rád gondoltam!!! (bocs! )... csak úgy általánosságból. ... de sajnos más magyarázatot nem tudok mondaní!
( 7 deci majdnem jó! ... de csak majdnem. :-) 1 literből nem szabad hogy maradjon 1dl - nél több. )
Buksi18-10-2010 21:40:34 // 31934
Mindenhol ott vagyok! :-DD
RoliQ418-10-2010 21:24:33 // 31933
itt is beszólogatsz?:D
Liquid18-10-2010 21:22:27 // 31932
attól hogy pezsóhoz ért még nem ért az Alfákhoz, ahogy te is írod,. Hát közel sem egy Fiat, ennyi erővel autó az összes :)
ennyi szopás és pénz után már illik összeállnia, de kicsit kevesebb ősz szál lenne a fejeden, ha okosabban kezdesz neki
Buksi18-10-2010 20:40:14 // 31931
kb. háromszor cseréltem már! Mondjuk én nem sz@rom le, ezért is idegesít egy kicsit! Ha leengedem, utána kb. 7 deci megy bele! Pontosan nem tudom!
Dévid18-10-2010 20:36:19 // 31930
A mostanit pl. a főnököm. A 146-ját is szervizelte, aztán az Xsarát, a 2 db 406-ot, meg a Saxoját. Több barátom is hozzájár, ügyes, korrekt, olcsó, de lassan áll neki. Alfában nem specialista, de azért egy lengőkart még ki tud cserélni. Igaz a motoromat is Ők cserélték, azzal az akcióval nem voltam 100%-ig megelégedve, de már összeállt. Amúgy együtt táncolok a sráccal, és a csoportbeli Fiatokat is Ő javítja. A 156-on meg csak az embléma más, az adattáblán rajt áll, hogy FIAT. :D
GTPeti18-10-2010 20:28:12 // 31929
Na. A mostanit pl. ki ajánlotta?
RoliQ418-10-2010 20:26:32 // 31928
rohadjak meg autószerelő leszek:D
Dévid18-10-2010 20:24:08 // 31927
Már mondtam, hogy váltok, de ez a srác végre amihez úgy érzi nem ért, ahhoz nem nyúl. (szerintem szervoolajat azért nem cserélt, mert lusta volt rá) Amúgy már ráuntam, hogy a sokadik szerelőt koptatom, és eddig még mindegyiket dicsérte valaki, azért vittem hozzájuk. Remélem a következővel már nem lesz gond. :D
Kareszka198418-10-2010 20:15:55 // 31926
amúgy merre keressem a szervószivattyút? 147, 1.6TS
...tudom...az lesz az, amibe belemegy a tartály csője...vagy? :)
GTPeti18-10-2010 20:15:31 // 31925
Már mondtuk: válts szerelőt. Egy érv emellett: a kormányszervó-folyadékot SZVSZ szinte minden autón így kell lecserélni...
Kareszka198418-10-2010 20:13:38 // 31924
mondjátok...mondjátok...gyüjtöm az infókat :) annyi infóm már van, hogy "ásványos" kell bele :) kezdetnek töltök a mostani olajhoz...de ha ne adj ég nem ásványos olaj van benne, akkor lehet nagy gond?
Dévid18-10-2010 20:11:09 // 31923
Azt mondta a szerelőm, nem tudja lecserélni, mert Alfán nem tudja hogy kell. Most legalább én már tudom. Szóval ráérő hulladék időmben megcsinálom magamnak, szervoolajam már van egy jó ideje.
Hari18-10-2010 20:05:12 // 31922
Ahha! Hány alkalommal cserélted már le?! Amikor feltöltöd mennyí szokot belemenní?! Általában akkor szokot elfeketední amikor a hanyag tulaj le se sza..ja "minek az cserélní? ... hisz múúkodík!!!" aztán annyira tele van a rendzser trutyival, hogy az simán nem jön le. ... vagy esetleg beleöntenek valami hajtóműolajat stb.
A szervószivatyú és a kormánymű összekötő csövön van egy gyári toldás, és ott kel szétoldadí, aztán lehet csurgatní!
(Volt már nálam is olyan Alfa amiben 4x kellet kicserélní a sz.olajat, hogy tiszta legyen!)
Buksi18-10-2010 19:13:07 // 31921
Igazán nincs mit! :-)
Kareszka198418-10-2010 18:55:15 // 31920
hát nemis tudom, napokban áttanulmányozom ezt a témát és meglátom mihez kezdek :) köszi szépen :)
Buksi18-10-2010 18:47:36 // 31919
Annyi az egész, hogy a szervótartályról lehúzod az egyik csövet és szépen kifolyatod a rendszerből az olajat! Persze előtte a tartályból is kiszivattyúzod, mert különben mindent össze fogsz kenni! :-)) Aztán megemeled az autót annyira, hogy könnyen tudd forgatni a kormányt és így az összes olajat ki tudod folyatni a rendszerből! Aztán betöltöd az új olajat és beindítod a gépet és fokozatosan felöntöd szintig a rendszert! Eleinte nagyon fog nyekeregni, de ahogy feltöltöd, elhallgat! :-)
Kareszka198418-10-2010 18:36:40 // 31918
lod, ha tudnám hogy kell, egyből lecserélném :) motorolajat is magam szoktam cserélni, de szerintem ez nem ilyen egyszerü müvelet :S
deha találnék valami útmutatót, mint anno a közpkonzol világítás cseréjéhez, akkor sima út lenne szerintem...megvan mindenem (szerszámok, racsnik, akna, stb)
Buksi18-10-2010 18:33:30 // 31917
Hát akkor cseréld le! :-)
Kareszka198418-10-2010 18:28:52 // 31916
no de talán nem :) enyém picit nyüszít amikor csavarom a kormányt, ami picit aggodalommal tölt el :( utánna szeretnék önteni olajat, de halvány lilám sincs mien van benne :S
Buksi18-10-2010 18:23:02 // 31915
Hát nem tudom!
Alfa GT-Csaba18-10-2010 17:57:59 // 31914
Jó az a sötét oldal,és furcsa lesz hogy nem nagyon érvényesül a gravitáció az üzemanyag jelzőnél!Én is így tettem lassan 2 éve és nem bántam meg!
Kareszka198418-10-2010 17:50:41 // 31913
szerintem akkor valahonnan kopás miatt törmelék kerül bele és az színezi el...
Dévid18-10-2010 16:20:32 // 31912
Nem gond, mindenki tévedhet. :)
Én egyenlőre maradok a "jól bevált" 2.0 TS-nél, aztán ha sikerül egymástól megszabadulnunk, akkor benzinesből csak V6, vagy átállok a sötét oldalra. Azért jó eséllyel hiányozni fog néha a pörgős benzines, mivel már eddig is sok mindent átéltünk együtt. :D
Alfa GT-Csaba18-10-2010 16:13:55 // 31911
Utána néztem!Én is rosszul tudtam,mert a legkisebb jts motor 1.9-es.
Dévid18-10-2010 16:11:37 // 31910
Mindegy, attól még az 1.8 TS az arany középút a régi benzinesek közt sokak szerint. A következő autóm lehet diesel lesz, ha nem lesz sokkal drágább, mint ugyanaz a teljesítmény benzinesben, és nem lesz betegebb konstrukció a benzines. Amennyit én autózom, 10 év alatt sem hozza vissza a különbözetet ha mondjuk 3-400.000 pénz a differencia a két motortípus közt, és ugyanolyan megbízhatóak.
Liquid18-10-2010 16:08:30 // 31908
az nem JTS, csak TS
Liquid18-10-2010 16:08:07 // 31907
Így van, nincs 1.8-as JTS
Alfa GT-Csaba18-10-2010 16:06:43 // 31906
a gt ben van 1.8-as
gyml18-10-2010 16:05:39 // 31905
Én is ilyet vettem a Spiderbe a szervóba. Nekem a motorháztető belsejére fel van ragasztva egy gyári matrica, ami leírja, hogy mibe milyen olaj való. Nekem a szervóba ez kellett. Egyébként az unixban azt sem tudták, hogy létezik, de meghozattam velük. 2200 HUF volt egy liter ha jól emlékszem.
GTPeti18-10-2010 16:01:06 // 31904
Tudtommal semmibe. JTS-ből 2.0-ás (ex-TS) és 1.9-es (GM-blokk) létezett.
Buksi18-10-2010 15:48:57 // 31903
És ha állandóan befeketedik, akkor mi lehet a gebasz?
Dévid18-10-2010 15:27:11 // 31902
1.8 JTS-t mibe raktak? Mert kerestem, de nem sikerült rálelnem. Vagy valamit félreértettem ismét.
Kareszka198418-10-2010 14:54:11 // 31901
köszi szépen :) színével nincs gond, szép pirossas-rózsaszín, csak gyanús, hogy kevéske, mert nyöszörög kormányzáskor :-/
Egyenlőre utánna akarok önteni, de halvány lilám sincs mien van most benne :( Szerintem az előző tulaj követte a gyári előírást...szóval mient kérjek az üzletben?
Hari18-10-2010 14:51:46 // 31900
A kormányműbe ua. kell mint a hagyományos automata váltokba! (ATF-II; vagy esetleg ATF-III; a "II"-es ásványi, a "III" szintetikus. Nagyon elég a 2-es is! A lényeg, hogy 60 e km -ként v. 2 évente le legyen cserélve. De ha nagyon sötét szinű az olaj akkor érdemes 2 x lecserélní egymás után - 2-3 nap elteltével! )
Az "ATF" olaj bármilyen gyártmányú és kategoriájú, lehet keverní! Nem okozhat semmiféle problémát, károsodást!!!
Kareszka198418-10-2010 13:24:25 // 31898
vagyha véletlen más fajtát öntök hozzá, akkor abbol nagy grimbasz lehet?
Kareszka198418-10-2010 13:24:01 // 31897
elgurultam ma az autósboltba, erre fingom nemvolt mien szervóolaj is kell nekem :D aztmondják "mindkét fajta piros" na durr... van valami ásványos, meg nem ásványos vagy mi a görcs... gyárilag melyik megy 147-be?
Alfa GT-Csaba18-10-2010 13:04:35 // 31896
Apámnak az 1.8-as 98-as kiadású 144 lovas.a jts már 155 lovas.
gyml18-10-2010 07:12:23 // 31895
A 450 mV-ot csak akkor adja, ha a fűtés kiesik? Hibatár bejegyzést nem kéne neki beírni a motorvezérlőbe? Nem lehet, hogy csak később kezdi el azt nézni, miután bemelegedett a kipufogórendszer?
Liquid17-10-2010 21:26:45 // 31894
nem a régebbi motor a 144Le?
Poló17-10-2010 21:09:45 // 31893
Meg +2 lambdaszonda, -4 LE :)
Liquid17-10-2010 20:49:19 // 31892
tudtommal nemegészen így van, többek között más a fura és löket, konkrétan az 1.8 ezügyben inkább az 1.6 testvére, mert megegyezik a furatuk.
a 2.0-ban van kiegyensúlyozótengely, most így hirtelen ennyi jut eszembe
Bluestrain17-10-2010 20:15:05 // 31891
Igazad lehet, köszi a tippet!
J-Imi17-10-2010 20:09:57 // 31890
A toronynál kell keresni a motor diagnosztika csatlakozóját, hogy melyik oldalon nem tudom:) nekem bal oldalon van, Illetve az ABS egységnél is találsz egy Fiat csatit, az lesz az abs-é:)
Bluestrain17-10-2010 19:57:56 // 31889
Hát ott nem találtam, az a gyanúm hogy még a 3 tűs FIAT-csatis lesz, de azt se találtam meg. Valahol azt olvastam hogy a TS-eknél 2001-ig még az van.
Erhard 242 (Pure Energy)17-10-2010 19:51:48 // 31888
kivéve a szíj :)
GTVili17-10-2010 19:48:47 // 31887
Pl a vezérlés alkatrészei is azonos cikkszámon futnak...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.