Forum >> Szerelőműhely
Kareszka198416-10-2010 20:29:05 // 31872
de mitől lehet ez a "nyüszítés"? leg "intenzívebb" parkolásnál, amikor szinte mozdulatlan a kocsi és csavarni kell a kormányt
Liquid16-10-2010 20:27:50 // 31871
ez teljesen jól néz ki, egy kis halk sziszegés, nyüszítés elfér az még nem jelent gondot, amíg nem nyomja el a motorhangot :)
Kareszka198416-10-2010 19:37:19 // 31870
köszi szépen
remélem csak a hüvös idő b*szogat...már útálom a telet :-/ ilyenkor minden keményebb, merevebb :-/ anno az escortomnál mínuszokban a lengéscsillapítókban annyira megdermedt az olaj, hogy durrogott rendesen a hátulja minden úthibánál...gyanús, hogy pirinél sem lesz másként, pláne, hogy ültetve van :S node a szépségért türni és szenvedni kell :)
remélem csak a hüvös idő b*szogat...már útálom a telet :-/ ilyenkor minden keményebb, merevebb :-/ anno az escortomnál mínuszokban a lengéscsillapítókban annyira megdermedt az olaj, hogy durrogott rendesen a hátulja minden úthibánál...gyanús, hogy pirinél sem lesz másként, pláne, hogy ültetve van :S node a szépségért türni és szenvedni kell :)
Rolcho16-10-2010 19:31:18 // 31869
Nálam visszacsavarták. Cserénél az autó elején lévő olajhűtő csövét vették le és azon engedték le, a kerék jobbra-balra forgatásával préselték ki a maradékot. Feltöltésénél pedig motor elindít, kormány jobbra-balra, jobbra balra, utána szint ellenőrzés. Nálam egyből lefolyt a szivattyúhoz, úgyhogy nem is recsegett első már a kormány első elfordításánál sem.
Én a gyári ajánlottat (Tutela G1/A) tettem bele. Az egy literből maradt 4 deci.

Én a gyári ajánlottat (Tutela G1/A) tettem bele. Az egy literből maradt 4 deci.

Kareszka198416-10-2010 17:36:39 // 31868
tövig visszacsavarva, majd visszacsavarva kell nézni a szintet, vagy csak törlés után rátenni a kupakot (csavarás nélkül) és visszaemelni és az a szint...azért kérdem, mertha visszacsavarom, akkor ugya van ott kb 1 centi menet, ami elég csalóka lehet :)
Ha úgy adódik, utánnaönteni milyen szervóolajat kell? (ne keresgessem már a könyvben annyi olasz szöveg között)
Ha úgy adódik, utánnaönteni milyen szervóolajat kell? (ne keresgessem már a könyvben annyi olasz szöveg között)
Rolcho16-10-2010 17:33:08 // 31867
A színe az enyémhez képest (már amilyen volt) szép.
A mérést a szerelők a következő módon végzik szakszerűen:
Kupakot leveszed, szárazra törlöd a mérőpálcát, beleteszed a folyadékba, kiveszed, ameddig nedves, addig áll a szint. Ha használat után egyből leállítva nézed, a 90 °C-os oldalt, 20 °C körül, nyugalmi állapotban a másik oldalt kell nézni.
Szélső állásban a sziszegő hang teljesen normális.
Elsőre a tieddel nem látszik még komoly probléma. A csere nem bonyolult egyébként.
A mérést a szerelők a következő módon végzik szakszerűen:
Kupakot leveszed, szárazra törlöd a mérőpálcát, beleteszed a folyadékba, kiveszed, ameddig nedves, addig áll a szint. Ha használat után egyből leállítva nézed, a 90 °C-os oldalt, 20 °C körül, nyugalmi állapotban a másik oldalt kell nézni.
Szélső állásban a sziszegő hang teljesen normális.
Elsőre a tieddel nem látszik még komoly probléma. A csere nem bonyolult egyébként.
Kareszka198416-10-2010 17:25:19 // 31866
hát igen...az óratekergetás nagy sláger :-/ Nálam okés volt, de unokatestvéremtől tudom (hasnzáltautó kereskedő), hogy a vámolás előtt belecsavarnak +50 ezret, mert úgy valamennyivel olcsóbban jön ki, utánna beállítanak egy tetszőleges értéket. Multkor egy 156-os volt nála 130-al, de mondta, hogy 190 volt...a biznisz az biznisz, sajnos ez így megy :( Aki meg "kezdő" autóvásárló tuti nem diagnosztikai programmal indul neki a vásálásnak...
Kareszka198416-10-2010 17:22:31 // 31865
gyml16-10-2010 16:58:51 // 31864
Sikerült ma belenéznem az autó motorvezérlőjébe.
Először is basszák meg az óratekergető kisiparosok!

Óra szerint csak 127ezer!
Másodszor pedig arra lennék kíváncsi, hogy a hátsó szonda az ugró, vagy szélessávú? Felvettem a jeleit és nem látok jelentős változást, ami ugrónál abszolút döglöttet mutat.

Harmadszor pedig meg tudja nekem mondani, hogy hol a reléje a lambda szonda fűtésének? Kivezéreltem ,de nem hallottam kattanni. Bár elég nagy volt mellettem a zaj. Kedvem meg nem volt multiméterrel megmérni.
Először is basszák meg az óratekergető kisiparosok!

Óra szerint csak 127ezer!
Másodszor pedig arra lennék kíváncsi, hogy a hátsó szonda az ugró, vagy szélessávú? Felvettem a jeleit és nem látok jelentős változást, ami ugrónál abszolút döglöttet mutat.

Harmadszor pedig meg tudja nekem mondani, hogy hol a reléje a lambda szonda fűtésének? Kivezéreltem ,de nem hallottam kattanni. Bár elég nagy volt mellettem a zaj. Kedvem meg nem volt multiméterrel megmérni.
zee16-10-2010 06:11:34 // 31863
Köszi a hozzászólásokat.
Magam nem álltam volna neki,de én is sokalltam. Többet valószínűleg nem megyünk oda javíttatni.
Magam nem álltam volna neki,de én is sokalltam. Többet valószínűleg nem megyünk oda javíttatni.
Alfa GT-Csaba16-10-2010 00:03:51 // 31862
Az Érdi Fiatban 7000+áfa az óra díj amiben efektíven 30percet foglalkoznak a géppel de sajnos a tulaj fizeti a beszélgetésüket a kv és a cigiszünetet!Ez a lehúzás!Sajnos tapasztalatból írom ezeket!
Hari16-10-2010 00:02:18 // 31861
Abban semmi gond, hogy nincs benne nagy gyakorlata - senki nem úgy születik! - ha odafigyel és szereti csinální, hamar megtanúlja. :-) ...egyébként nekem is van amikor nem jön össze sec-perc! .... de ez már az én saram!
Az alfák javításával - szerintem - az a "probléma", hogy nem a sablon masiák közé tartozik, és nagyon sok szerelő kolega mikor meglát egy Alfát ..... inkább elszalad! :-)
Az alfák javításával - szerintem - az a "probléma", hogy nem a sablon masiák közé tartozik, és nagyon sok szerelő kolega mikor meglát egy Alfát ..... inkább elszalad! :-)
Dévid15-10-2010 23:46:09 // 31860
Értelek. És azért nem először láttál ilyet, és ez az ami nem megfizethető. A szerelőm igaz hogy olcsón és jól dolgozik, de Alfában nincs nagy gyakorlata, így néha beesnek apró bakik, és van hogy elsőre nem jön rá, mi okoz bizonyos hibajelenségeket.
Hari15-10-2010 23:32:13 // 31859
Szerintem sehol!
... de ! Ma cseréltem 1,6TS (156) vezérlést 2 óra max. 8 e! kedden GTV 3000 V6 24v simán 4 óra 16e! ... szóval ?! stb.
(egyébként 3e - 6e munka függő) :-)
... de ! Ma cseréltem 1,6TS (156) vezérlést 2 óra max. 8 e! kedden GTV 3000 V6 24v simán 4 óra 16e! ... szóval ?! stb.
(egyébként 3e - 6e munka függő) :-)
Dévid15-10-2010 22:55:39 // 31858
Nekem meg pont az a gondom a jelenlegi szerelőmmel, hogy órákat képes küzdeni néhány berohadt csavarral, vagy valami bonyolultabb javítással, aztán párezer forintot kér csak érte. Én is megkérem a szakértelmem árát, ha valami olyasmit csinálok, Ő meg nem. Szóval általában többet adok, mint amit kér tőlem egy-egy beavatkozásért. A lelkemnek picit jobb. Hol javítanak mostanában 1500-2000 forintos óradíjért...
Hari15-10-2010 22:45:28 // 31857
Bakkkker!( ... vissza néztem a utánad hozzászólók megjegyzéseit.)Hmmmmm! ... drága!
Mint Andrásbáá is megjegyezte nem egy nagy dolog! Nem is akarom itt reklámozní magam - csak megjegyzem, ha már kérdezted! - , de majdnem feléért szoktam csinální! :-(
Mint Andrásbáá is megjegyezte nem egy nagy dolog! Nem is akarom itt reklámozní magam - csak megjegyzem, ha már kérdezted! - , de majdnem feléért szoktam csinální! :-(
András bácsi15-10-2010 20:44:49 // 31855
A jtd elég egyszerű szerkezet, bár az öthengeresen szar hozzáférni. Egyébként nem nagy mutatvány kicserélni.
GTPeti15-10-2010 20:31:12 // 31854
Rendben. Javasoltam egy Elektronika topic megnyitását. Reméljük elfogadják és folytathatjuk ott... :)
RoliQ415-10-2010 20:18:37 // 31853
mihez képest drága.....!
Kareszka198415-10-2010 20:01:17 // 31852
szerintem egy elektronikai topic elkelne O:-)
Piritu - 1.000.00015-10-2010 19:56:34 // 31851
mizooo15-10-2010 17:24:19 // 31850
Elég drága, szerintem.
zee15-10-2010 17:13:35 // 31849
Sziasztok
A 20e vezérlés csere munkadíja képpen reális mai viszonylatban?
Egy feszítő tartócsavarján mondjuk túlóráztak mire kijött.
köszi
A 20e vezérlés csere munkadíja képpen reális mai viszonylatban?
Egy feszítő tartócsavarján mondjuk túlóráztak mire kijött.
köszi
Buddha15-10-2010 01:24:42 // 31848
Igazad van, a szulfátosodás viszi el az akksik javát!
Ezt, vagy hasonlót érdemes mindenkinek elolvasni az akksikról:
Ólomakkumulátorokról...
Ezt, vagy hasonlót érdemes mindenkinek elolvasni az akksikról:
Ólomakkumulátorokról...
admirális14-10-2010 23:37:10 // 31847
Futómű szilentek kenésére milyen módszert javasoltok?
GTPeti14-10-2010 20:36:29 // 31846
Az én hsz-om pedig ténymegállapítás. Minden kötözködés nélkül. Hogy ezt mire alapozom? A többség sajnos még nem hallott erről a (visszafordítható) jelenségről. Az autó- és akkugyártók is mélyen hallgatnak... (Na vajon miért...)
Piritu - 1.000.00014-10-2010 20:32:53 // 31845
szerintem poén volt :-)
GTPeti14-10-2010 20:30:58 // 31844
Aki ilyet mondott (a mestered), biztos nem tudta, mi az a szulfátosodás és hogyan lehet ellene védekezni.
GTPeti14-10-2010 20:29:42 // 31843
Ha hosszabb életű akksit szeretnél, olvasd el a 156 topic 113031. hsz-át. Megéri. ;)
Hari14-10-2010 20:27:08 // 31842
:-) ... na jaaaa! Annak idején anno azt mondta a mesterem " Egy aksi normál élettartama 3 év! Ami utánna van, minden nap ajándék!!!"
Kareszka198414-10-2010 18:21:04 // 31841
én tudnám rosszul, hogy nem árt 4 évente akksit cserélni?? :D:D:D:D:D:D
RoliQ414-10-2010 18:20:20 // 31840
sztem nézz szét nagyáruházakban pl metró ott szokott lenni olcsóbban exide is...!
roberto3314-10-2010 18:17:03 // 31839
Sziasztok,
Egy újabb örökzöld téma :)
Az asszony mondta ma délután, hogy a boltból hazafelé jövet indításnál alig indult be a Gép / 156 2.0 TS '98 / mert a megszokottnál lassabban is forgatta az önindító/akksi.
Rámértem az akksira:
1, Nyugalmi állapotban 12,3 V
2, Indítózáskor: 11,4 V
3, Álló motornál felkapocsolt fényszóróval: 9,3 V !!!
4, Járó motornál / töltéssel/ : 14,2 V
Jól sejtem, hogy a 6-7 éves Banner akku a végét járja?
Eddig láttam a Vaterán Bannert 74 Ah-ban 20,500 ért a környéken, ill. gyári FIat 80 Ah-s akksit 20.000.ért Egerben.
Mit / melyiket javasoljátok esetleg mást ebben az árkategóriában?
Köszi: Roberto
Egy újabb örökzöld téma :)
Az asszony mondta ma délután, hogy a boltból hazafelé jövet indításnál alig indult be a Gép / 156 2.0 TS '98 / mert a megszokottnál lassabban is forgatta az önindító/akksi.
Rámértem az akksira:
1, Nyugalmi állapotban 12,3 V
2, Indítózáskor: 11,4 V
3, Álló motornál felkapocsolt fényszóróval: 9,3 V !!!
4, Járó motornál / töltéssel/ : 14,2 V
Jól sejtem, hogy a 6-7 éves Banner akku a végét járja?
Eddig láttam a Vaterán Bannert 74 Ah-ban 20,500 ért a környéken, ill. gyári FIat 80 Ah-s akksit 20.000.ért Egerben.
Mit / melyiket javasoljátok esetleg mást ebben az árkategóriában?
Köszi: Roberto
Hari11-10-2010 21:45:19 // 31838
Ha rázza a kormányt és néha nagyokat beleránt, akkor ne menj vele messzire!!! Hamarossan ki fogja szorní a golyókat! (A golyókosár valószínű el van törve!)
kando.11-10-2010 12:49:37 // 31837
Ja ja, inkább akkor ugyanazt teszem hozzá, csak most leesett a szint a min körülire.
Bár nem tudom, így is volt már egy ideje vagy csak apránként elfogyogatott.. Most akarok rátölteni, hogy legalább a fele felett legyen.
Bár nem tudom, így is volt már egy ideje vagy csak apránként elfogyogatott.. Most akarok rátölteni, hogy legalább a fele felett legyen.
Bilux11-10-2010 12:47:53 // 31836
Keverheted csak pazarlás pl a példád. Mert mindig a gyengébb olaj tulajdonságát veszi fel a keverék.
kando.11-10-2010 12:42:43 // 31834
Azt jól gondolom, hogy a különböző viszkozitású (típusú) olajokat nem célszerű keverni?
Vagyis ha az autóban 10w40 van, akkor nem jó hozzáönteni 5w40-est?
Vagyis ha az autóban 10w40 van, akkor nem jó hozzáönteni 5w40-est?
Dévid10-10-2010 17:57:36 // 31833
Így, hogy alig úton tartható a járművem, nem tudok bevállalni egy 130.2 km-es utat. Ergo a jól bevált alkatrész-beszerzési forrásomtól rendelt minőségi alkatrészt a megszokott szerelőm beszereli. Bizonyítottan hozzáértő szerelőhöz terveim szerint egy barátommal együtt fogunk elmenni. Talán decemberben, de még szervezés alatt áll a dolog. Kíváncsi leszek rá, hogy egy hozzáértő is azt mondja-e a kocsimra, mint eddig minden szerelő akinél jártam vele. :)
vm10-10-2010 15:45:00 // 31832
Az SL/CF az olaj teljesítményszintjét jelenti.
ErHard-nak pedig igaza van, a legtöbb gyártó ugyanazt teszi a benyás, és a dízeles dobozba, csak így jobban hangzik.
ErHard-nak pedig igaza van, a legtöbb gyártó ugyanazt teszi a benyás, és a dízeles dobozba, csak így jobban hangzik.
GTPeti10-10-2010 15:21:03 // 31831
Továbbra is tartom magam a meggyőződésemhez. Egyszer kéne rendberakni az autód, utána nem lenne gond. Kulcsszavak: bizonyítottan Alfához értő szerelő és jó minőségű (értsd: bevált) alkatrészek.
RoliQ410-10-2010 14:37:23 // 31830
akkor igen elképzelhető...:)
Dévid10-10-2010 14:31:56 // 31829
Szervusztok.
Kukás féltengelycsukló miatt rázhat a kormány? Néha majdnem kifordítja a kezemből a volánt valami, és nem a nyomvályúk, mert azok máshogy csinálják. És csak rövid szakaszokon, aztán nyugalom van. A csukló csereérett, mert szörnyen ropog kanyarban.
Kukás féltengelycsukló miatt rázhat a kormány? Néha majdnem kifordítja a kezemből a volánt valami, és nem a nyomvályúk, mert azok máshogy csinálják. És csak rövid szakaszokon, aztán nyugalom van. A csukló csereérett, mert szörnyen ropog kanyarban.
Kareszka198410-10-2010 13:56:40 // 31828
amit én nyomtam bele (valvoline maxlife 1O-4O) is jó dízelhet is...kolega báris dízelbe nyomassa
Erhard 242 (Pure Energy)10-10-2010 12:31:24 // 31827
az A3/B3 jelöli hogy mibe jó az A a benzin a B a dejzel minősítése...egyébként pl Repsol oljaból nincs külön benzines vagy dejzel olaj 10w40-ből mindkettőbe jó...Castrolnál is ugyan az van mind a két dobozban szerintem :P
Kriszo10-10-2010 11:56:42 // 31826
Ha jól tudom az sl/cf azt jelenti hogy mindekettőbe jó..azthiszem de lehet hülyeséget mondok.)
admirális10-10-2010 11:46:15 // 31825
Az olajosban nem válaszolt senki, hátha itt valaki tudja:
10W40, semi-synthetic, API SL/CF, ACEA A3/B3, MB 229.1, VW 505.00 tulajdonságú olaj jó TS 16V-be?
Angolul azt írják, hogy "for gasoline and turbo diesel engines". Azt hiszem ez csalóka, de a gasoline benzint jelent. Így van?
10W40, semi-synthetic, API SL/CF, ACEA A3/B3, MB 229.1, VW 505.00 tulajdonságú olaj jó TS 16V-be?
Angolul azt írják, hogy "for gasoline and turbo diesel engines". Azt hiszem ez csalóka, de a gasoline benzint jelent. Így van?
Kareszka198410-10-2010 09:45:11 // 31824
első körben kipucoltatnám a gyertyáimat...nálam nemegyszer volt ez a probléma ezekre a tünetekre
Topee10-10-2010 09:33:56 // 31823
Gyors kérdés urak!
Ma este elindultam a városba (10km) minden müködik prima a gép beérek elsö lámpánál megállok. Érzem hogy elkezd rezonálni a kocsi mintha egy v4es motoron ülnék... elindulásnál olyan hangja van mint egy dizelmozdony és egy amerikai v8as keveréke...erö nincs csak a hülye traktorhang.....
Ha valaki tud hozzászolni jó lenne holnap du. mennék a kocsival de igy... :/
Elöre is köszönöm!
Ma este elindultam a városba (10km) minden müködik prima a gép beérek elsö lámpánál megállok. Érzem hogy elkezd rezonálni a kocsi mintha egy v4es motoron ülnék... elindulásnál olyan hangja van mint egy dizelmozdony és egy amerikai v8as keveréke...erö nincs csak a hülye traktorhang.....
Ha valaki tud hozzászolni jó lenne holnap du. mennék a kocsival de igy... :/
Elöre is köszönöm!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
672
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?