"ha ez történik és nem tudod megállípítani, akkor ellenállás mérés közben indítózz." ....és adj hálát a multiméter készítőjének, ha nem füstölt el a műszered! Ellenállás méréskor ugyanis maga a műszer adja a méréshez szükséges áramot és nem biztos hogy füst nélkül (vagy legalábbis a kalibráltságának elvesztése nélkül) meg lehet úszni, ha az érintkezési hiba miatt "szembe" kapja az aku 12 Voltját.
(Méréstechnikailag "nem korrekt eljárás" feszültség alatt ellenállást mérni.)
Forum >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.00002-10-2010 22:28:07 // 31736
Robesz702-10-2010 22:21:07 // 31735
Szia! Nagyon egyszerü a dolgod. Veszel egy multimetert (ha nincs) kb 2000 Ft rárakod az akksira, indítózol, ha leesik 10 alá, akkor akksi kuka, ha minden ok, akkor a piros vezetékét hagyod a plusz-on az akksin (lényeges, hogy csak az akksi saruhoz érjen, ne a kábelhez), a feketét a motorra rakod, indÍtozol, ha így leesik, akkor test kábel, vagy a pozitív saru nem érintkezik.. Hogy melyik a rossz, azt úgy tudod meg próbálgatás nélkül alap esteben, hogy multit ellenállásra állítod és negatív saru (csak az akksi, nem a kábel) és motor közt nem lehet több, mint 1 ohm. Ha nem több, akkor pozitív a rossz, ha több, akkor negaív.... Ritkán előfordul, hogy alap helyzetben nem nő meg az ellenállás.... ha ez történik és nem tudod megállípítani, akkor ellenállás mérés közben indítózz... így tuti kiderül....
GTVili02-10-2010 21:29:00 // 31734
De ebből az nem derül ki,hogy vajon az autód testelése jó-e........
A bikakábellel testeld össze a motor valamely fémrészét az akku negatív pólusával.....ha a gyári test rossz,az rögtön kiderül.
A bikakábellel testeld össze a motor valamely fémrészét az akku negatív pólusával.....ha a gyári test rossz,az rögtön kiderül.
Longman02-10-2010 20:41:58 // 31733
mármint bikáztam (volna) az autót.. :)
Kareszka198402-10-2010 17:23:25 // 31732
hopp...akarom mondani "ÚT után..." :D
Kareszka198402-10-2010 17:18:50 // 31731
új után olajtöltőröl levéve a kupakot enyhe füst jön ki...ez mitől lehet? :S
GTVili02-10-2010 17:16:43 // 31730
Mi van?!? Egy másik autóról adtál testet???? Azt meg hogyan.......?????
Liquid02-10-2010 14:59:27 // 31729
jókérdés :)
esetleg próbáld meg lekötögetki a kimelő kábeleket a gyújtáskapcsolóról, és megnézni valamelyik nem zárlatos-e
esetleg próbáld meg lekötögetki a kimelő kábeleket a gyújtáskapcsolóról, és megnézni valamelyik nem zárlatos-e
Longman02-10-2010 14:43:26 // 31728
az ötletet köszönöm, mert ez is meglehet, csak nem tom hogy tudom (akár) ezt leellenőrizni.
Liquid02-10-2010 14:24:58 // 31727
ez csak 5let volt, abból kiindulva, hogy gyújtáson még minden rendben utána meg megkergül
Longman02-10-2010 14:22:09 // 31726
hát ez a baj hogy nem tom mi lehet a baj.. :) hogy tom azt kiszűrni? bár az lenne. mer abból van másik garnitúra.. :)
Liquid02-10-2010 14:17:56 // 31725
nem lehet hogy a gyújtáskapcsolód baszaxik?
Longman02-10-2010 14:11:34 // 31724
Újabb megfigyeléssel lettem gazdagabb.
Délelőtt dolgoztam addig nem nyúltam a kocsihoz, de most nemrég hazaértem próbálgattam. Úgy néz ki most beállt egy olyan helyzetbe hogy gyújtás van, akkor működik is minden berendezés, egészen addig amíg a kulcsot nem fordítom tovább mint mikor indítóznék. Na akkor eltűnik minden, se kép se hang. Ha visszaveszem alapállapotba és újra ráadom csak a gyújtást, akkor minden rendben megint.
Az akksi most 12,3 V-on áll, de azért eshetett vissza, mert reggel óta ahogy a rádió alapállapotba állt végig demo módban ment.
Kipróbáltam azt is hogy az akksi test kábelére bikakábellel adtam egy másik autóról testet. Így sem változott semmi.
Délelőtt dolgoztam addig nem nyúltam a kocsihoz, de most nemrég hazaértem próbálgattam. Úgy néz ki most beállt egy olyan helyzetbe hogy gyújtás van, akkor működik is minden berendezés, egészen addig amíg a kulcsot nem fordítom tovább mint mikor indítóznék. Na akkor eltűnik minden, se kép se hang. Ha visszaveszem alapállapotba és újra ráadom csak a gyújtást, akkor minden rendben megint.
Az akksi most 12,3 V-on áll, de azért eshetett vissza, mert reggel óta ahogy a rádió alapállapotba állt végig demo módban ment.
Kipróbáltam azt is hogy az akksi test kábelére bikakábellel adtam egy másik autóról testet. Így sem változott semmi.
Viki&Joe14602-10-2010 09:49:43 // 31723
Én is egy új testkábellel kezdeném,alatta jól megtisztítva,hogy meglegyen a fém a fémmel kontakt rendesen. A nagyon OFF-os(itt ez a márka ki sem ejthető :-) ) hobbiverdám is csinálta múlt évben ezt. Ha ráfordítottam a kulcsot kattant,de elment minden fény a műszerfalon,néha meg ugráltak hozzá a műszerek. Nekem az önindítón belül kellet 2 kábelt kicserélni,mert valahogy összeértek és zárlatot okoztak.
GTVili02-10-2010 09:37:18 // 31722
Ez lehet akár egy kiadós kontakthiba is.....pl megpróbálhatsz behúzni egy másik testkábelt.
Longman02-10-2010 09:27:23 // 31721
na én már elévesztettem a fonalat, de hátha valakinek vmi konkrét hiba jut eszébe erről.
szóval teganap óta kocsi digit. órája szerint állt 10,5 órát nyugodtan. ez idő alatt úgy látszik regenerálta magát, mert ma reggel volt gyújtásom, ment a rádió, bekapcsolt a klíma panel, működött a belső világítás. persze csak addig amíg ra nem akartam indítózni mert úgy se kép-se hang.. ezután ha levettem majd újra ráadtam a gyújtást megint működik minden, de nem indít. Az akksi megint 12,8V-ról indult, aztén a sok próbálkozás közben leesett 12,3-ra.
Mértem is, és látványosan nem esett le indítózás közben sem az akksinál a feszkó..
Bikakábel sajnos nem volt nálam így nem tudtam a pót-autómról megpróbálni legalább a testet adni neki. De majd délután.
Addig is ha valakinek van ötlete/gondolata ne tartsa magában..! :)
szóval teganap óta kocsi digit. órája szerint állt 10,5 órát nyugodtan. ez idő alatt úgy látszik regenerálta magát, mert ma reggel volt gyújtásom, ment a rádió, bekapcsolt a klíma panel, működött a belső világítás. persze csak addig amíg ra nem akartam indítózni mert úgy se kép-se hang.. ezután ha levettem majd újra ráadtam a gyújtást megint működik minden, de nem indít. Az akksi megint 12,8V-ról indult, aztén a sok próbálkozás közben leesett 12,3-ra.
Mértem is, és látványosan nem esett le indítózás közben sem az akksinál a feszkó..
Bikakábel sajnos nem volt nálam így nem tudtam a pót-autómról megpróbálni legalább a testet adni neki. De majd délután.
Addig is ha valakinek van ötlete/gondolata ne tartsa magában..! :)
Longman02-10-2010 07:46:40 // 31720
mért mennyit mérsz? csak nem tönkrement?
GTPeti01-10-2010 22:04:32 // 31719
Bárcsak én is 12,8V-ot mérhetnék az akksimon... :(((
Longman01-10-2010 22:02:10 // 31718
na majd holnap..
Piritu - 1.000.00001-10-2010 21:56:52 // 31717
próbáld meg a negatívot egy vezetékkel tesre kötni (mindegy testkábel) ha így megy az eredeti teskábelnél van a bibi.
Piritu - 1.000.00001-10-2010 21:54:16 // 31716
akkor valamelyik kábel vagy saru lesz
Longman01-10-2010 21:44:32 // 31715
megint kimentem. egy pillanatra volt gyújtás, kattant is vmi relé, de rögtön meghalt minden.. az akksin folyamatosan 12,8 V-t mérek. Közben adtam rá gyújtást, mintha indítanék (persze nem történt semmi) és úgy is maradt 12,8V-on.
Longman01-10-2010 21:14:32 // 31714
ok, igazából a kesztyűtartó világításon kívül semmi nem műkszik, hisz nincs gyújtásom sem..
Piritu - 1.000.00001-10-2010 21:12:20 // 31713
Piritu - 1.000.00001-10-2010 21:10:13 // 31712
simán...mérj rá közvetlenül az akura és közben kapcsolj be valamit, ha leesik valószínáleg kukás az aku, ha nem kábel. Járó motornál ha rámérsz és rendben a töltés 14,4 Volt körül kell mérni.
Az én cellazárlatos aksim 10,8-at mutatott terhelve, terhelés nélkül 12 felett.
Az én cellazárlatos aksim 10,8-at mutatott terhelve, terhelés nélkül 12 felett.
Longman01-10-2010 21:06:24 // 31711
sarukat néztem, testkábelt nem. viszont ha az nem lenne jó akkor lenne 12.8V az akksin?
Longman01-10-2010 21:05:16 // 31710
ahogy az előbb írtam konkrétan a kp.zárat nem működteti, nem hogy beinduljon.. .
Piritu - 1.000.00001-10-2010 20:57:37 // 31709
Saruk érintkezését vagy a testkábelét nézted? Rossz érintkezésnél produkálhatja ezt. Rá kellene mérni, hogy terhelésnél változik-e a feszültség az akun.
dfg (Tanárúr)01-10-2010 20:54:42 // 31708
Azt mérd meg, hogy indításkor mennyire esik le a feszültséged, és utána meg mennyire megy fel, amikor beindul a kocsi. nekem volt olyan, hogy elment a töltésem, x idő után lemerült, fél óra múlva ujra be tudtam indítani.
Longman01-10-2010 20:51:42 // 31707
eltelt fél óra, most már van világítás a kesztyűtartóban és kinyitotta a csomagtérajtót is. (merthogy az gombbal nyílik) regenerálódik?:) így rá tudtam mérni az akksira, de 12,8Vot mértem..
azt hogy cellazárlatos-e az akksi, ki tudom mérni egy egyszerű multiméterrel. Vagy mérjek rá hogy szívja-e valami?
vagy vmi fogyasztó lenne zárlatos?
azt hogy cellazárlatos-e az akksi, ki tudom mérni egy egyszerű multiméterrel. Vagy mérjek rá hogy szívja-e valami?
vagy vmi fogyasztó lenne zárlatos?
[k i z z o]01-10-2010 20:45:09 // 31706
Nem, érzi valamelyik front motor a végállást.
Longman01-10-2010 20:42:49 // 31705
azt mondod? ettől féltem én is..
[k i z z o]01-10-2010 20:41:29 // 31704
Cellazárlatos az akksid ?!
Longman01-10-2010 20:26:44 // 31703
4Sziasztok
Hátha valakinek eszébe jut vmi okos!
Tegnapig semmi baja nem volt a kocsinak, mely egy 155..
este viszont produkált egy hibát, mégpedig azt hogy indítóztam és úgy csinált mint mikor merül az akksi. magyarul lassan forgatott. hirtelen úgy meglepődtem hogy le is kaptam gyorsan a gyújtást. na mondom ez mi volt, mintha lett volna egy hang a kp zár felől is de ebben nem vagyok biztos. aztán ráindítottam még egyszer és semmi baja nem volt.
reggel megint semmi baja nem volt, ma napközben feltöltöttem az akksit, semmi baja nem volt, jöttem mentem a kocsival még 2x ma indítottam és semmi baja nem volt.
egy fél órája állítottam le itthon a ház előtt, viszont most indultam volna el vele, és elkezdte ugyanazt a jelenséget csak durvábban. 2 x megpróbáltam beindítani de nem ment, még csak meg sem nyikkant az önindító, viszont össze-vissza kapttogtak a relék, bekapcsolt magától a rádió meg ilyenek. aztán minden eltűnt, mintha akksi sem lenne benne. nem megy semmi, nincs gyújtás, nincs rádió, nincs semmi..
mi a lehet ez?
ha hagyom egy darabig, akkor a digit óra pl. visszajön, és még egy fontos dolog, ezen az órán figyeltem meg hogy vmi működne, mert mondjuk ha kinyitom a kesztyűtartót annak gondolom elkezdene fogyasztani a belső világítása, mert rögtön eltűnik az óra is. ha bezárom akkor visszajön az óra. ugyanez történik gyújtásra, belső vil. felkapcsolásakor, stb..
x akta?
Hátha valakinek eszébe jut vmi okos!
Tegnapig semmi baja nem volt a kocsinak, mely egy 155..
este viszont produkált egy hibát, mégpedig azt hogy indítóztam és úgy csinált mint mikor merül az akksi. magyarul lassan forgatott. hirtelen úgy meglepődtem hogy le is kaptam gyorsan a gyújtást. na mondom ez mi volt, mintha lett volna egy hang a kp zár felől is de ebben nem vagyok biztos. aztán ráindítottam még egyszer és semmi baja nem volt.
reggel megint semmi baja nem volt, ma napközben feltöltöttem az akksit, semmi baja nem volt, jöttem mentem a kocsival még 2x ma indítottam és semmi baja nem volt.
egy fél órája állítottam le itthon a ház előtt, viszont most indultam volna el vele, és elkezdte ugyanazt a jelenséget csak durvábban. 2 x megpróbáltam beindítani de nem ment, még csak meg sem nyikkant az önindító, viszont össze-vissza kapttogtak a relék, bekapcsolt magától a rádió meg ilyenek. aztán minden eltűnt, mintha akksi sem lenne benne. nem megy semmi, nincs gyújtás, nincs rádió, nincs semmi..
mi a lehet ez?
ha hagyom egy darabig, akkor a digit óra pl. visszajön, és még egy fontos dolog, ezen az órán figyeltem meg hogy vmi működne, mert mondjuk ha kinyitom a kesztyűtartót annak gondolom elkezdene fogyasztani a belső világítása, mert rögtön eltűnik az óra is. ha bezárom akkor visszajön az óra. ugyanez történik gyújtásra, belső vil. felkapcsolásakor, stb..
x akta?
mizooo01-10-2010 19:29:03 // 31702
sziasztok,
Ma lementem a vasért a szerelőhöz, de nem jó hírrel fogadott.
Minden a helyén és szépen jár a motor, DE hibajelző lámpa égve maradt,
mentem vele próbakört de alacsony fordulaton hörgő hangja van nem húz, mikor kicsit feljebb pörög jobb...
Fázis jeladó + testzárlat hiba vagy valami ilyesmi?!-t ír a diagnosztika
Tud segíteni valaki ez mit jelent?
Üdv
Ma lementem a vasért a szerelőhöz, de nem jó hírrel fogadott.
Minden a helyén és szépen jár a motor, DE hibajelző lámpa égve maradt,
mentem vele próbakört de alacsony fordulaton hörgő hangja van nem húz, mikor kicsit feljebb pörög jobb...
Fázis jeladó + testzárlat hiba vagy valami ilyesmi?!-t ír a diagnosztika
Tud segíteni valaki ez mit jelent?
Üdv
dfg (Tanárúr)01-10-2010 10:59:41 // 31701
Köszönet!!!
Somez01-10-2010 10:39:41 // 31700
dfg (Tanárúr)01-10-2010 10:37:43 // 31699
a 156okhoz kellene nekem egy szerelős manual. találok valahol ilyet?
alfa kutya01-10-2010 09:56:50 // 31698
Sziasztok valaki tudna segiteni az ajtót csak nyitni lehet zárni nem az egyik oldalon mi lehet a baj?
dfg (Tanárúr)30-09-2010 21:20:26 // 31697
Halihó!
A vezérműtengely jeladója ugyanaz az 1,6-2,0-ban?
A vezérműtengely jeladója ugyanaz az 1,6-2,0-ban?
Somez30-09-2010 20:56:02 // 31696
Ha mágneses, akkor lehet hogy koszos és nem tud rázárni. Régi Fordomnál volt ilyen, tisztítani kellett.
Kau30-09-2010 20:18:53 // 31695
Az működik csak a kp. zár kattan vissza.
Kau30-09-2010 20:07:41 // 31693
Ezt még megpróbálom. A vezetőülés felőli nem segített, azt már próbáltam.
dfg (Tanárúr)30-09-2010 19:24:03 // 31692
Kétliter TS-hez vezérműtengely jeladója esetleg valakinek?
Viki&Joe14630-09-2010 19:14:31 // 31691
Ilyet pont múltkor csinált nővérem Grande Pöttye. Sok fejvakarás meg próbálgatás után beültem kipróbálni,hogy ha bent ülve zárom magamra az ajtón lévő gombbal akkor is visszadobja e a zárakat. A vezetőoldali gombbal ahogy kell bezárt,visszadobta. Anyós ülésnél lévő ajtón is kipróbáltam és akkor nem nyitott ki,megjavult. Próbálgasd végig Te is a belső gombokkal magadrazárni,ha még nem próbáltad.
Robiik30-09-2010 18:56:24 // 31690
Nekem csak jobbról nem zár . Olyan mintha valamelyiket nem húzná le a motor, ezért egyik sem megy. (nálam elvileg a bal elsovel van gond, kulcs lehuzza, motor nem)
Kau30-09-2010 18:50:25 // 31689
Nem, azt megnéztem.
admirális30-09-2010 18:50:02 // 31688
Nem jelzi nyitottnak valamelyik ajtót vagy a csomagtartót?
Kau30-09-2010 18:48:35 // 31687
Kéne egy kis segítség.
Nem tudom bezárni az autót, mert mindig visszanyit a központizár. Télen érthető, de most?
Van valakinek ötlete?
Nem tudom bezárni az autót, mert mindig visszanyit a központizár. Télen érthető, de most?
Van valakinek ötlete?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
497
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?