Forum >> Szerelőműhely

frusciante13-01-2018 10:14:20 // 53449
Vagy egy gömbfejkiütő villa.... Szerintem azzal a leggyorsabb. Felső lengőket tényleg gyorsan ki lehet otthon cserélni, de a kettőre fél óra az tényleg kevés ha nem zsírozol és a csavar már meg van fordítva ahogy ti is írtátok ( én megfordítva teszem vissza ugyanúgy nem ér bele semmibe viszont legközelebb sokkal könnyebb) akkor is elég mester kell h legyél... :)
AlfaGT12-01-2018 22:31:03 // 53448
Igen, a helykínálat kb. ugyan ennyi mint a te esetedben, úgyhogy működhet a dolog, csak elég ügyesnek kell lenni hozzá. Köszi!
Piritu - 1.000.00012-01-2018 20:12:44 // 53447
Nem találtam képet a GT futóművéről, de az ePER rajzai szerint megy a Spidernél általam is alkalmazott módszer az alsó lengőkar felől: Part 1 - 2
AlfaGT12-01-2018 19:38:02 // 53446
Köszi a tippet, ugyan az én gépem még annyira nem öreg(2009), nem hiszem, hogy nagyon be lenne rozsdálva ez a csavar, és még ha sikerülne valamilyen bravúrral csavarlazítót juttatni rá felülről, nem kellene bajnak lennie!?
Csabo2212-01-2018 18:18:04 // 53445
Akkor nem állok neki alsó lengőkarokat kiszedni, ha legközelebb stabszilentet cserélek soraid elolvasása után :)
Pedig sajna kénytelen leszek, mert a 147 16V JTD-ben csak 21 mm-es a stabrúd ami rettentő vékonyka.
A felső lengőkar konzoljának hosszú csavarját tényleg nem értem miért tették úgy, hiszen ha forditva rakjuk vissza, legközelebb sokkal 1szerűbb a csere. De nem vitatkoztam a gyári setup-on, ugyanúgy raktam vissza ahogy volt.
Gömbfej kinyomó sztem nem kell annyira, 2 kalapács is hamar megoldja.
Levee156SW12-01-2018 18:02:24 // 53444
Szia,

en annk bolcsoleengedes nelkul,de also lengokarok nelkul csinaltam.
Nem volt cel a rud kihuzasa(az tenyleg csak leengedett bolcsovel megy),viszont arra figyelni kell,hogy semmi ertelme nincs az uj szilentnek,ha benne a cso godrosre van rohadva. Ezert en csiszoltam,passzivaltam,talan festettem is,majd szilikonzsirral,es egy sorosdobozbol keszult (:P) persellyel pakoltam vissza.
A legtrukkosebb a gyari peremezes szetkuldese volt-ehhez hidegvagot hasznaltam ugy,hogy a csavarokat mindig csak 0.5-1 mm-t engedtem kijjebb,ahogy lassankent szetjott.
Mikor minden kint volt,megreszeltem kicsit a szoritokengyeleket,hogy ossze mar konnyebben menjenek.
Levee156SW12-01-2018 17:55:38 // 53443
Hat,talan az egyiket,ha mar meg volt forditva a csavar,es van gombfejkinyomod. :)
De mivel szeretem a gepet,altalaban nyugodtan,raerosen vagyok a karbantartasokkal -ezek inkabb meg emelnek is - jo ugy visszaulni,hogy ujra OK,es tudhatom,hogy varhatoan sokaig is. :)
Csabo2212-01-2018 17:21:35 // 53442
Futómű témához kapcsolódva: tegnap egy FB huszár állitása alapján a 147/GT/156-nál a 2 felső lengőkar fél óra alatt kicserélhető. javasoltam neki, h csinálja már meg nekem legyen szives, adok 50 ropit, de ha 31 perc lesz az ideje, ő dob meg 40-nel... :D
Csabo2212-01-2018 17:18:14 // 53441
Szia
A strongflex-szel jobban jártál vna, mert sokkal olcsóbb és vagy ugyanaz, vagy majdnem ua a minősége mint a powerflex-nek.
Hallottam már olyat, hogy nem engedték lejjebb a bölcsőt, hanem kiszedték a 2 alsó lengőkart, és akkor ki lehetett játszani a stabrudat. Amit mindenképp ki kell venni a szilent cseréhez. De ezt megerősiteni nem tudom egyelőre.
Toronynál nem kell oldani a csavarokat.
Igen, sajna ha kicsit rosszabb állapotban van a kocsi rozsdát tekintve, akkor előfordulhat, h berohad az acél csavar a kormányműbe. 4 db 147es bontásból a legutóbbi 1ik csavarja sajna igy járt. aparáttal megmelegiteném az acél csavart, hátha úgy oszlik az oxidáció és csak (nem teljes lehűlés) után kezdeném el kitekerni. Jó a légkulcs is, csak úgy nem érezni annyira, h enged-e a kötés, szóval én hajtószárral inditanék. De ezt csak én csinálnám igy. lehet más másképp fogna hozzá.
AlfaGT12-01-2018 16:39:52 // 53440
Ok, akkor legyen nőgyógyász 👨⚕
VV612-01-2018 16:15:13 // 53439
Miért ír valaki ginekológust (5 szótag) a nőgyógyász (3 szótag) helyett?
AlfaGT12-01-2018 16:00:02 // 53438
Helló mindenkinek! Egy kis segítségre lenne szükségem. Már időszerű volt a stabilizátorok szilentjeinek cseréje elöl is meg hátul is. Meg is vásároltam egy lila színű Powerflex szettet, bár nem volt olcsó mulatság. A hátsó részen probléma nélkül ment a dolog, azóta a hátsó futómű teljesen csendes lett. Aztán szenbesültem a ténnyel, hogy elől nem ilyen egyszerű. Bár lengyel, meg olasz fórumokon taglalták, hogy ki lehet cserélni a szilenteket a bölcső leengedése nélkül, de ahogy én néztem, ehhez minimum ginekológus végzettség szükségeltetik. Pár leírást láttam itt az amoren, de pár részlet még nem világos nekem. Úgy jött le nekem, hogy a művelet egyik legkényesebb része a kormánymű csavarjainak kiszerelése ami berágódhat az aluötvözetbe. A kérdésem, ha valakinek van tapasztalata ezzel, hogy célszerűbb levegőkulcsal neki menni, vagy pedig lassan óvatosan tekergetni kifelé? A másik dolog, ami nem teljesen tiszta, hogy szükséges-e elkötni a futóművet a toronynál, vagy anélkül is leereszkedik a bölcső a kellő szintre? Elölre is köszi a válaszokat!
Coyote11-01-2018 20:46:38 // 53437
Hihihi. Nem is gondoltam :-D a lényeg a végeredmény az meg szupika lett.
Piritu - 1.000.00011-01-2018 20:38:44 // 53436
A blogodból jött az ötlet :-)
Coyote11-01-2018 20:32:51 // 53435
Én pont most cseréltem ilyen 120 +os izzóra. Nekem elég jó lett. :-)
Piritu - 1.000.00011-01-2018 20:30:17 // 53434
HB3-as izzókat nézegettem PHuBi-hoz és egy érdekes dolgot találtam:
"sima" izzó - 12V 60W HB3 P20D TUNGSRAM/GE: SZÍNHŐMÉRSÉKLET:3000KELVIN
FÉNYÁRAM:1860LUMEN
+120%-os izzó - 12V 60W HB3 53060NU MEGALIGHT ULTRA +120% P20D TUNGSRAM/GE
SZÍNHŐMÉRSÉKLET:3640KELVIN (KÉKES FEHÉR FÉNY)
FÉNYÁRAM:1860LUMEN

A fényáram a speckó szerint azonos.
Honnan az az "AKÁR 120% TÖBB FÉNY AZ ÚTON"?
Levee156SW10-01-2018 19:19:08 // 53433
Eredetileg tudtommal azert volt a keresztbekabelezes,hogy meg trafohalal eseten se alljon le teljesen egyik henger se.

Szerintem (de ez csak tipp) az emisszios normak szigorodasaval adhattak fel az elvet,mert hengerenkenti gyujtasvezerlessel mar eleg vicces lehet a trafonkent 2 henger (vagy hengerenkent ket trafo) kezelese.)
dev16609-01-2018 22:54:24 // 53432
nekem nem vált be. 3 évet bírt, de már 2 év után kezdett leépülni.
dev16609-01-2018 22:52:02 // 53431
Sziasztok! Valaki, akinek 2.4 20V-je van, tudna nekem küldeni egy MultiECUScan mérést a vízhőfokáról egyenletes utazótempó mellett (legalább 10 perc), de az egész bemelegedési folyamat érdekelne? egyszerűen nem tudom eldönteni, h tényleg rossz-e a termosztátom (még gyári), mert a 2.4 10V-hez képest (abban 3 éves termosztát van) nagy kilengéssel (kb 2 fok) tartja 81-83 fokot, de tartja, nem hűl vissza és gyorsan melegszik be. Mintha szorulna a termosztát membránja, ezért túl lassan nyitna és zárna, de az is lehet, h ennél a típusnál ez a normális. Erre keresem a választ. Semmi kedvem feleslegesen cserélni, mert lehet, h az új termosztáttal is pont ilyen lesz. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.

itt a 2-2 mérés eredménye azonos időalapra hozva. Jól látszik, hogy mennyivel nagyobb kilengéssel dolgozik a 20V.
AlfaGT09-01-2018 21:41:43 // 53430
Igen, tisztán látszik, köszi szépen!
Piritu - 1.000.00009-01-2018 21:27:13 // 53429
Mégse mókolás lesz, hanem valami változtatás au idők során.
Megnéztem az ePER-ben.
A Spiderhez készletet hoz, 2 hosszú és 2 rövid kábellel:

A GT-hez csak egyféle kábelt hoz, tehát egyforma hosszúak:

A UNIX is egyforma hosszú kábeleket dob fel az autódhoz:
AlfaGT09-01-2018 21:24:03 // 53428
A fotó nem az én gépemről készült, csak a neten lőttem szemléltetés képpen. A motorkódom AR32205. Nem hiszem, hogy bárki is megbolygatta volna. Több mint valószínű, hogy létezik mind a két verzió, a kérdés, hogy mi célból van így?
Piritu - 1.000.00009-01-2018 21:15:37 // 53427
ezen a videón úgy vannak bekötve mint nálad...
Piritu - 1.000.00009-01-2018 20:18:09 // 53426
Valami mókolás lehet a motorodon, mert a Pók bekötése is ilyen:

Sőt a gyertyakábel szettben is két hosszú és két rövid kábel volt:

Mi a motorkódod?
Kazes☻09-01-2018 18:43:15 // 53425
A tied gázos, nem? Esetleg azért, vagy valami más extra? A leömlőd is más a képen... előéletéről nem tudsz semmit?
AlfaGT09-01-2018 18:19:04 // 53424
Szevasztok! Nézem ezt a feltöltött fotót a Twin Spark motorról, és feltűnt nekem, hogy a gyújtás kábelek, amik a trafótól vezetnek a kisebbik gyertyákhoz, meg vannak kombinálva egy kicsit. Az 1-es henger trafójától vezet a kábel a 4. henger gyertyájához, a 2.-tól a 3. hengerhez, a 3.-tól a 2.-hoz és a 4.-től az elsőhöz. Az én Twin Sparkomon nem így van. Ott mindegyik henger trafójától, a saját gyertyájahoz vezet az út. Tud erre valaki választ adni, hogy mi a különbség a két verzió között?
szentkuti1109-01-2018 12:41:11 // 53423
Írok az MSN-es címedre!
Csabo2209-01-2018 10:15:18 // 53422
Ciao
1 db ilyen csőnek kell itthon lennie.
Írj ha megfelel a bontott.
Macccy09-01-2018 09:36:39 // 53421
Ok köszi mindkettőtöknek !!
atis_166jtd09-01-2018 09:28:14 // 53420
Azt is nézd meg, hogy euro3 198 fog, euro4 199 fog. De alvázszám szerint is tudsz keresni meg eper gyári cikszám szerint is.
frusciante09-01-2018 00:13:18 // 53419
Szia. Ha az a motor ugyanaz mint a 147 Ben az a5000 110 kW márpedig gondolom igen akkor szerintem 199 fogas... Pont itt van nálam a csomiba a levett vezérlés, és mivel reggel 6ig dolgozom így nekiáltam megszámolni... :) kétszer számoltam át mindkétszer 199 lett de ha nem vagy biztos benne vagy az én számolási képességembe 18 óra munka után akkor holnap ha hazamentem és felkeltem megnézem mégegyszer.... :)
szentkuti1108-01-2018 23:49:11 // 53418
Sziasztok! 147-es Alfámban fáradt el a pirossal bekarikázott kartercső, amit értelemszerűen szeretnék lecserélni, viszont sem robbantott ábrát, sem cikkszámot, sem egyéb, hasznos nyomot nem találtam, amin keresztül meg tudnám rendelni a cuccot. Van valakinek információja azzal kapcsolatban, hogy hol találhatok akár ábra alapján cikkszámokat, esetleg ötlete, hogy honnan érdemes beszerezni? Előre is nagyon köszönöm!

Haddel08-01-2018 23:34:27 // 53417
Én mindenkinek azt ajánlom. A berlingomban 5 évet kibírt. Régi autómban is tök sokat.Ár-érték arányban legjobb.
Macccy08-01-2018 23:24:47 // 53416
Üdv
Az a kérdés Alfa GT 1.9 JTD 110kw '05 évj 937 A5 a motorkód (elvileg), ehhez milyen vezérműszíj kell? Mert a zavar ott támad, hogy a Bárdi katalógusa 198 és 199 fogszámút is hoz, többet is, ezért nem gondoljuk, hogy elírás. Tudja valaki?
Piritu - 1.000.00008-01-2018 23:18:46 // 53415
Pont olyannal szemezek...
frusciante08-01-2018 23:16:30 // 53414
A tsemben használtam nekem is 6 évet bírt! Szerintem nagyon jó árérték arányú...
Zsoltikj ૐ08-01-2018 23:15:33 // 53413
szintén 72Ah (a szürke-kék) a 155 ts 8v-ben
Zsoltikj ૐ08-01-2018 23:12:23 // 53412
jelen, áprilisban lesz 2 éves
Jorjie08-01-2018 22:54:34 // 53411
Nekem 6 évet kibírt szó nélkül. 72 Ah, 146 1.9 TD.
Piritu - 1.000.00008-01-2018 22:40:50 // 53410
Jász akkut használ valaki? Milyen? Szemtelenül olcsónak tűnik...
Piritu - 1.000.00008-01-2018 22:37:58 // 53409
"Mazda 6" - a dpf-et valóban plusz gázolajjal égeti ki a rendszer. A gyakorlatban ennyire sok gázolaj akkor kerülhet a rendszerbe ha valami nem stimmel. WarbiRunner Cartárs kielemezte a programot. Igaz a 2,4-ről beszél, de gyanúm hogy az elv az 1,9-nél is hasonló.
Piritu - 1.000.00008-01-2018 22:30:02 // 53408
Igen.
MES szimulációs üzemmód (fiktív adatok) Alfa 147:
frusciante08-01-2018 22:21:11 // 53407
Akkor ezek szerint ezeket a motorvezérlőből lehet kiolvasni? Itt látom, h hány kmenként, meddig ment az utolsó öt regen... Shadin kartárs utólagos engedelmével az ő blogjából vettem a képet és már látom, h ö mest használt ehhez, igaz ő azt mondta, hogy ő se látja a mes oldalán(én se), h a 147be ezeket ki lehetne olvasni úgy mint az 59ből.. Pedig gondolom csak tudja a progi... Kezd kicsit frusztrálni ez a dpf ésmég semmi baj nincs vele.. Rendesen regenerál sosem tömődik el a kocsi füstmentes akárhogy tiprom ha helyben leforgatom se jön ki egy törpefingnyi füst se, de már most csak a nyűg van vele... :) lehet nem kéne foglalkozni vele majd csak ha vmi baja lesz és akkor kiölni, csak gondoltam szemmel tartom addig is a ténykedését.. Az egész abból jött, h vezess tvn láttam egy cikket a Részecskeszűrőa kocsikról illetve egy offos autóról Mazda 6 amiben pl a nívópálca is úgy van megcsinálva, h a min max jelzés után a max felett van egy harmadik amit ha elér mindegy h hány km van benne az olaj cserés..... És ezt abban a típusban a dpf teszi... Nem eszi az olajat hanem ha jól értettem a hozzáadott gázolaj miatt több lesz benne... :) szóval ebből én azt szedtem le h ez a dpf ugyan barátja a környezetnek de nem biztos h a kocsinak is.... :) egyébként persze hiba kiolvasáshoz és monitorozáshoz is használnám a progit de elsősorban ezt a mocskot szeretném szemmel tartani, illetve megtudni amit csak meg lehet a vasról, jobb híján ha már hibaüzenet egyenlőre nincs hál égnek.. Egyébként köszönöm mindenkinek a segítséget és a hozzászólásokat! Jó h van egy ilyen fórum és közösség....
Liquid08-01-2018 20:51:43 // 53406
Nézd meg a MES oldalán a feltételeket. Élettartam licenszet kapsz, 1 év frissítéssel. Asszem 10x lehet migrálni másik gépre. A lila káben nem tudom IQ-ból mihez kell, 1-2 éve van benne a szettben.
A motorvezérlőt eléred a demoval is, illetve monitorozni is tudsz vele max. 4 dolgot, 15 percig.
Piritu - 1.000.00008-01-2018 20:13:33 // 53405
A dpf-et azért nem találod, mert azt nem lehet kiolvasni. A motorvezérlőt, ami felügyeli annál inkább lehet :-)
frusciante08-01-2018 19:16:23 // 53404
Köszi az infót! alin találtam olyan leírást h a sárga az 500ashoz van... A mes oldalán viszont nem találtam meg a dpfet, pedig egyik kartárs blogját olvastam, h ő azt is kiolvasta (lehet nem messel?)h mikor meddig regenerált mennyire állt vissza, még képet is tett fel a blogjára....
Csabo2208-01-2018 19:01:50 // 53403
Talán a 4. kábel a fiat 500-hoz van, de nem vagyok benne biztos.
Nem feltétlen kell egyből megvenni a teljes verziós MES-t, asszem 4 paraméter az ingyenesben is megfigyelhető vele 1időben, és tudsz csatlakozni a legtöbb autó vezérlőihez is.
Utolsó kérdésedre a MES honlapja ad választ, olvasgass ott inkább.
frusciante08-01-2018 18:54:24 // 53402
Miért van ehhez 4 kábel? Amit itthoni oldalakon találtam az mind 3 kábeles... Zöld sárga piros amit az itthoni oldalakon látok. Az ebay illetve az Ali meg 4 eseket ad lila kék sárga piros.. Nekem igazából a hibaüzikhez kéne igaz abból nem sok volt idáig illetve a diesel dpféhez.... Még egy kérdés! Ha megveszem a mest a regeltet az ugye egy géphez regelem, de autót többet is nézhetek vele? Mert mindkettőt szeretném ha lehet)(147 1,6ts 147 1,9 jtdm) bár a ts 9 év alatt kB. 2 hibaüzit ha jelzett abból az egyik most is fent áll a lambdaszonda amit a katalizátor kiherélése óta mindig visszadob azzal sokmindent nem is tudok akarok kezdeni, de jó ha van a háznál ha neadj úristen vmelyik kiírni vmit legalább tudjam mit illetve szeretném a dpfet fihyelgetni... Hibaüzebeteken kívül miket láthatok még a messel illetve ezzel a szettel? Bocs a hülye kérdésért de ehhez analfabéta vagyok...
Csabo2208-01-2018 17:44:02 // 53401
Jó áron van ez az adapter szett.
Viszont a hasonló áron levő ELM327 (klón) interfészeket mókolni kell.
Ez már egy kész cucc, igaz kicsivel drágábban.
Liquid08-01-2018 11:53:12 // 53400
igen, de az ELM327 qurva drága

az adapter Ali-n
Az ELM327-et is megtalálod, de azt majd a többiek megmondják ponotosan milyet szabad venni, mert sok problémáról hallottam az utóbbi időben. Én régebben vettem, nincs gond vele.
Ugyanilyen adapter szettem van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.