Forum >> Szerelőműhely

ALFI15624-03-2018 09:11:12 // 53686
Szerintetek lengéscsillapitót párba kell cserélni?
Levee156SW24-03-2018 09:09:41 // 53685
Szia,

pont ugyanezt jatszom epp.

Zarkiralyban azt mondtak,eloszor vigyem be csak a kulcsot,mert attol,hogy a led vilagit,ra kell nezzenek,hogy tenyleg bocsat -e ki jelet.
Ha igen,"megprobaljak" osszetanitanj gyari kulcskod nelkul(belso FL)-ha nem megy,annak a kiadasa meg egy kb. +10e-s tetel markaszervizben,ha nincs meg.
oj15623-03-2018 22:46:31 // 53684
Sziasztok! 156 sw központi zár távirányítója megvétel óta nem működik. Valaki szedte már szét vagy van valami ötlete hogy mi lehet a baja? Bicskakulcsos 2 gomb van rajta az egyik a csomagtartót nyitja a másik az ajtókat nyitja és zárja. Ma kapott a távirányító új elemet a piros led folyamatosan világít rajta. Köszi a segítséget!
Macccy23-03-2018 20:37:47 // 53683
Jók amiket mondasz, de szerintem azért megy ott vissza a kartergáz csövön olajgőz. Majd szétkapom megnézem mennyi az olaj a levegőcső aljában, de sok sok órányi járás sok sok kicsi olajcseppet jelent.
Selmak23-03-2018 18:42:13 // 53682
Szerintem nincs annyi katergáz ami érdemi mennyiségű olajat nyomna fel. A VW csoport benzines motorjainál fordult az elő hogy ha jég dugó vagy kosz dugó zárta el a kartergáz kivezető csövét akkor annyira meg tudott nőni a nyomás hogy a dugó átszakadása után a motorolajat felnyomta szívócsőbe és belefojtotta a motort. Az saját motorolaján szétpörgő motor szinte biztos hogy a turbó szívó oldaláról ered, a pinalogós 1.5 DCi esetén elég gyakori halál, JTDnél most hallom először. Az olaj meg azért ACEA C3 hogy hamu mentesen elégjen és nem tömje el a részecskeszűrőt.
frusciante23-03-2018 15:42:41 // 53681
Autópálya tempónál akkor ez gyakorlatilag megoldhatatlan...h fullasztod le? Félreállsz és rádobod a hatodikat? Főleg ha már felpörgött...
'''''23-03-2018 10:32:58 // 53680
Itt nálunk is volt egy viszonylag új ford amit a szerelő elindított és már nem tudtak leállítani.Elfüstölt minden.
Persze le lehetne fullasztani de szerintem ilyenkor mindenki bepánikol és ahhoz,hogy lefullassza,hely és hidegvér kell.
Föckös23-03-2018 09:51:37 // 53679
sajna igen, csak úgy lehet leállítani, ha lefullasztod.
ha automata, akkor meg végignézed, hogy forog, egészen addig míg el nem fogy az olaj, és meg nem szorítja magát a motor.
kb minden kuka...
frusciante23-03-2018 08:17:39 // 53678
A befecskendező rendszer akkor is csinálhat ilyet ha kirántja a kulcsot? Másik kérdés, a túltöltött motorolaj hogyan pörgeti túl a motort? Elég komoly.... Ilyet még hálaégnek nem láttam, hallottam.... Ha vki túltölti a motorolajat a maxszinten csinálhat ilyet a motor? :O
Macccy22-03-2018 16:05:29 // 53677
bocsi, ez nemtommivót' :O
Macccy22-03-2018 16:04:18 // 53676
Tyíííí szarul hangzik ... Ha már téma éppen az olaj, azon töprengek pont, hogy honnan jöhet olaj, mondjuk egy olyan autó esetében, ahol az olajfogyasztás simán a normális keretek között van (5W30 4-5dl /5000km). A turbó labirint mindig enged valamennyit, huzat és fordulat függvényében megy olaj a szívó oldalra, ezt tudja mindenki, a légszűrő dugulása ronthat rajta, illetve a túlzott kopás. Viszont ... a kartergáz visszavezető rendszer, az is oda pöfög-párologtat. Annak az ágnak az állapotát hogyan lehet felmérni, mi számít például rossznak, mit kell széthúzni? Erre még sose mentem rá.

A dolog onnan kezdett foglalkoztatni, hogy menet közben a regenerálás első felében a gyorsítással némi kékes füst fúj ki, ami nem új pápa választást jelenti, hanem a kipufogó rendszerbe bejutó és lerakódó olajköd, olajcseppek begyulladását, égését, huzattal kijutását. Az autó regeneráláson kívül nem ereget ilyen füstöt. De én szeretném, ha még ennyi se jutna a katalizátorba, mert bár teljesen papírforma szerint regenerál (~9 perc, 650°C, 25% tisztítva, stb.) de nyilván a szűrőt és a fűtő katalizátort nem az olajnak tervezték.
Macccy22-03-2018 16:03:00 // 53675
Tyíííí szarul hangzik ... Ha már téma éppen az olaj, azon töprengek pont, hogy honnan jöhet olaj, mondjuk egy olyan autó esetében, ahol az olajfogyasztás simán a normális keretek között van (5W30
pettinke22-03-2018 14:51:00 // 53674
ezt most nem vágom ...
anélkül újította fel a bokkot, hogy kiderítette volna, mi volt az oka a megszaladásnak????

mert ezt nem a motorblokk okozza önmagában..
vagy a befecskendező rendszer valamilyen nagyon durva hibája,
vagy a felkapja a túltöltött szintű motorolajat,
vagy a turbóból jut be olyan mennyiségű motorolaj, hogy arról a motor eljár magától.
Piritu - 1.000.00022-03-2018 14:48:37 // 53673
A saját motorolaja hajthatta a motort. Mondjuk az ami az intercoolerbe összegyűlt az idők során...
FRC22-03-2018 14:34:04 // 53672
Ismerős srác gondban van!

147 1.9 JtdM minden előzetes jel nélkül, gázráadás stb nem volt, a motorja max. tartományig pörgött és törte a motorban ami törhető!!!

Vett egy másik blokkot és felújította a régi motort. Ment vele 1-2 napot (kb100km) és a hiba megismétlődött. Motor felpörgött, hiába rántotta ki a gyujtás kulcsot- pörgött tovább, vélhetően ismét tört minden.

Mi okozhatta?
sty22-03-2018 09:18:37 // 53671
Shell kúton tankolok,anno amikor mregvettem volt takaritva a tank,a gázolajszürö 1 éve volt cserélve
Zsolt15522-03-2018 07:51:29 // 53670
Üzemanyag? A gázolajszűrőd mikor volt cserélve? Nálunk az egyik autónál volt egy ilyen jellegű gond. Ott is az volt a tünet, hogy mintha egy-egy ütem az egyik hengernél néha-néha kimaradt volna. Akkor a szűrőnek a cseréje után elmaradt a hibajelenség.
Béci Ɨ|ѯ22-03-2018 07:44:06 // 53669
Nekem volt már Fulda gumim és teljesen meg voltam vele elégedve, nem kell tőle félni. Feleségem kis Mazdaján is az van most, tök jó gumi. Alternatívaként még én megnézném helyedben a Kumho-t is. Már a második szettemet koptatom a Kumho Ecsta-ból és ezzel is teljesen meg vagyok elégedve. Érdekes, hogy az első szett még Koreában készült ez a második már Kínában, de igazság szerint nem érzek különbséget köztük.
Marseus21-03-2018 22:48:41 // 53668
Sziasztok!
Nyári gumit szeretnék vásárolni de nem vagyok most túlságosan eleresztve,de ezt (https://www.autogumiakcio.hu/gumi-adatlap/515570/fulda/carat-exelero/225_50r17 ) néztem ki,ha valakinek van tapasztalata erről vagy hasonló fulda tipusról azt szívesen meghallgatnám.Kösz előre is..
frusciante21-03-2018 19:51:42 // 53667
Köszi szépen!
Bandur6921-03-2018 18:49:37 // 53666
55190238 Pierburg
frusciante21-03-2018 17:30:39 // 53665
Segítsetek légyszíves!
Alfa 147 1,9 jtdm 937a5000 motorkódú vashoz keresem az eperben a szívósor gyári számát cikkszámát, h a bárdinál rá tudjak keresni... A pekingi.com és az Eper.fiatforum
Comot használtam mindkeümás számot adott meg és a bárdinál az egyik számra semmi nincs a másikra meg egy másik alkatrészt dob ki... H lehet ez az alvázszámom zar93700003355117 és a 150 lovas verzió. Nem értem mit csinál á lok szariul... Köszi előre is nem megvenni akarom hanem ki akarom deríteni a pontos fajtáját.... Azon kívül h a műanyag szívósor ebből van elvileg magnetti matelli piersburg swag... van egy csávó Gödöllőn aki szívósor specialist és neki elvileg van egy ilyen műanyag aminek a műanyag része kivan a lapátkás részét meg ledugózza és kiszedni a lapátokat aztán az enyém műanyag részét rátenném arra viszont ehhez tudnom kéne h kompatibilis e a 2
Köszönöm előre is
sty21-03-2018 10:58:20 // 53664
1,9 JTD 8v, valaki tapasztalt már olyat hogy menet közben megtorpan a motor olyan mintha kihagyna a motor egy pillanatra. Ezt már töbször is csinálta de utána megy normálisan. Híba üzenet se a müszerfalon se diagon nincs,a szerelőm is csodálkozik. Valaki tapasztalt már hasonlót?
Sityu21-03-2018 10:45:44 // 53663
71736025 Vezmód szolenoidot be lehet még szerezni valahonnan? Ez ugyanaz az összes TS-ben?
atis_166jtd20-03-2018 09:19:59 // 53662
Sima 6 lapos krovafej is jó hozzá.
Liquid19-03-2018 20:23:32 // 53660
még mindig a hibatároló kiolvasása az első lépés, aztán szakember...
a többi csak találgatás
oj15619-03-2018 14:20:58 // 53659
Sziasztok! 156 komibi 2.4 dízelem van olyan hibát tapasztalok vele hogy 3ezres fordulat körül bedobja a check energy hibalámpát és nem gyorsul tovább. valakinek van valami hasonló tapasztalata ?
pisti156sw19-03-2018 13:27:56 // 53658
Esetleg egy alfás szerelőt Gyöngyös környékén tudtok?
pisti156sw19-03-2018 08:07:21 // 53657
Sziasztok,

156-os hirtelen megállt az ablaktörlőmotor. Javítható e, ill valaki tapasztalt ilyet?, mert az az érzésem,hogy nem komoly a baj.
AlfaGT18-03-2018 22:33:04 // 53656

Már megvan, létezik ilyen torx készlet. Muszály leszek beszerezni egyet. Azért megoldhatták volna máshogy is, mondjuk imbusszal.....
AlfaGT18-03-2018 22:11:42 // 53654

Alfa Gt -n szeretném kiszerelni az első lengéscsillapítót, de az alsó részén ilyen speciális fejű csavar van. Milyen kulccsal lehet ezt megengedni? Van valakinek tapasztalata ezzel?
frusciante17-03-2018 19:07:35 // 53653
Levan kötve vagy dugózva, nem dugóval... :)
frusciante17-03-2018 18:14:18 // 53652
Nagy munka ledugózni a szívósorban a lapátkákat? szerintetek, h járnék jobban, ha veszek új szívósort, vagy ha ledugózom a jelenlegit? Még nincs semmi b a ja, de félek tőle... Facen egy srác most keres komplett motort mert a lapátkák benéztek a mociba.... Valaki írta itt anno, h melyik szívósor a jó mert abban fém a lapátkák tartója nem műanyag... Ezt valaki meg tudná írni? Vagy ne szívózzak vele kössem le őket és csá? Mi változik ha le vannak kötve dugóval? Többet fog enni?
Gyengébb lesz? Köszönöm előre is
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-03-2018 17:59:37 // 53651
így vagyok én is, annyi a különbség hogy 33ban (!) lesz a móka amit a manualok szerint nem is gyártottak digitálissal - szóval még azt sem tudom, a donorban hogy dolgozik (vagyis dolgozott mert sajnos nem tudom kipróbálni motorhiba miatt) össze a digitális vezérlő a legelső verziós manuális boxxal :-p
Csabo2216-03-2018 16:48:21 // 53650
Ha van hozzá affinitásod és megcsinálod magadnak akkor azt mondom vágj bele. ha mással csináltatnád, akkor sztem hanyagold.
Bigroberto2616-03-2018 14:14:02 // 53649
Megnèztem látom nem egyszerű jelent , inkább kihagyom köszi.
Csabo2216-03-2018 13:49:52 // 53648
Szia
Nem fog egy 1szerű csere után. nézz bele a blogomba.
Bigroberto2616-03-2018 08:45:14 // 53647
Sziasztok!

Alfa 147 FL-ben a manuális klíma vezérlőt kicserèlem digitálisra működni fog?
Levee156SW15-03-2018 23:22:13 // 53646
Szerintem ellenorizd, mekkora nyomast tol elore az AC.
Sonka15-03-2018 17:37:13 // 53645
Sziasztok segitséget szeretnék kérni a kocsim szivat nem is kicsit ! 156os 1.6 benzin 2005 ös évjárat Gyujtás szakadás hibát dobál ki főleg ha dombon fölfelé terhelésen megyek 3500 és 4000es fordulat között és meg is torpan egy kicsit a kocsi. Kicseréltük a gyertyákat a trafókat a gyujtókábeleket de még mindig nem jó továbbra is szakadás hibát jelez Valakinek hasonló tapasztalat vagy ötlet?
frusciante11-03-2018 22:08:10 // 53644
1x. Bilincsek
2x csöveken repedés
3x hűtőn repedés lyuk keresés.
Van még biztos hibalehetőség amit én nem írtam le...
Legrosszabb esetben hf... Bár nem túl valószínű
adamcroh11-03-2018 21:46:19 // 53643
és ha folyamatosan fogyni fog? mert mintha megint lentebb lenne..csövek rendben, de semmi jele hogy enné...mi lehetne a következő lépés?
pettinke11-03-2018 19:42:56 // 53642
Izé. Bocs. Nem figyeltem...
Hidegen!
frusciante11-03-2018 18:54:15 // 53641
Ha ellenőrizni akarod akkor pl. Minden reggel indulás elött nézd meg. Próbálj ugyanott ugyanúgy megállni ha lehetséges... Vízszintes talajon lehetőleg... Ha elfolyik vagy eszi a vizet így a legegyszerűbb megfigyelni
adamcroh11-03-2018 17:47:33 // 53640
A vízre gondoltam :)
pettinke11-03-2018 16:14:49 // 53639
a hideg/meleg az kb. mindegy, de leállítás után várj 5-10 percet mire minden olaj lefolyik a karterbe. vizszintes talajon, álló motornál nézd az olajpálcát.
adamcroh11-03-2018 15:59:08 // 53638
És hidegen, melegen, állva vagy járás közben kell nézni?
marci9111-03-2018 11:26:36 // 53637
Szia!
A lényeg, hogy ne fogyjon és a szint mindig a min és a max között legyen. Ha van némi levegő a rendszerben, becsaphat a szint változás, de idővel "kikavarja" magából, nem kell félni :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.