Forum >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.00006-02-2018 13:07:35 // 53492
Ott írja az első képernyőn a kérdésedre a választ! Vag/Com interfész kell, nem ELM327. Nálam a Spidernél ugyan ez a helyzet.
frusciante06-02-2018 10:16:20 // 53491
Másfél hete megjött az elm 327 és a kábelszett hozzá leszedtem a mes ingyenes verzióját azóta rá vagyok zombulva. . Mindent kiolvasok megfigyelek, viszont van egy légzsák hibám az 1,6 tsen amit nem tudok kiolvasni nem enged csatlakozni a légzsákokhoz... Pedig vettem kábelszett is és a piros kábelt kérte rá is raktam... Egyébként minden mást meg tudtam nézni... Valakinek van ötlete
Ramiz05-02-2018 13:06:33 // 53490
Üdv! Sopron környékén tud valaki megbízható szerelőt aki ért is az alfákhoz? Úgy vélem a vízpumpám (vagy ott valami) adta meg magát mert elfolyt a magzatvíz.... félre is álltam egyből de nem kockáztatnék vele hosszú távot.... :(
BZoltan04-02-2018 20:05:17 // 53489
Sziasztok!
Kölcsön tudna adni valaki egy CTEK MXS 5.0, vagy hasonló kaliberű akku töltőt?
Köszönöm,
Zoil
Kölcsön tudna adni valaki egy CTEK MXS 5.0, vagy hasonló kaliberű akku töltőt?
Köszönöm,
Zoil
Jani721204-02-2018 19:31:38 // 53488
Az utasoldali lègzsàk csatlakozòja volt kontakthibàs
Jani721204-02-2018 10:10:28 // 53487
sziasztok, tudnátok segteni légzsák hibával kapcsolatban? 09-es hibakód. Utasoldali légzsákra utal, van ennek valami trükkje, vagy esetleg merre van a csatlakozója lehet-e az is kontakt hiba. 156 2004-es modell. Köszönöm a válaszokat!
Levee156SW04-02-2018 09:06:36 // 53486
Sziasztok - nem tudom,mekkora az atfedes a FB csoporttal, ezert ide is:
2.0 JTS railnyomás-szabályzó szolenoid O-gyűrűjének pontos méretét és esetleg anyagát (tippre fluorkaucsuk,ami elvileg tökéletes ide, de 15 év alatt csak láthatott annyi vizet+alkoholt, hogy már nem-így jelentősen átenged a visszafolyó ágba) szeretném megtudni, hogy pont kerülhessen egy hónapok óta húzódó hibajelenség megfejtésének végére.
Nincs most nálam az autó, de szerelőm szerint nincs külön gyári cikkszáma, ill. csak a szolenoiddal együtt, aminek viszont semmi baja, és nem is 80 Ft. :P
Válaszokat a #konfettitrogtonaporszivoba jeligere varom koszonettel. :)
2.0 JTS railnyomás-szabályzó szolenoid O-gyűrűjének pontos méretét és esetleg anyagát (tippre fluorkaucsuk,ami elvileg tökéletes ide, de 15 év alatt csak láthatott annyi vizet+alkoholt, hogy már nem-így jelentősen átenged a visszafolyó ágba) szeretném megtudni, hogy pont kerülhessen egy hónapok óta húzódó hibajelenség megfejtésének végére.
Nincs most nálam az autó, de szerelőm szerint nincs külön gyári cikkszáma, ill. csak a szolenoiddal együtt, aminek viszont semmi baja, és nem is 80 Ft. :P
Válaszokat a #konfettitrogtonaporszivoba jeligere varom koszonettel. :)
Dagadtgyerek03-02-2018 19:10:32 // 53485
Urak!
Ilyenkor mi van? Egyik napról a másikra az összes korrekciós értékem elszaródott. Mivel a vadi új kb. 4 hónapos egr - em elkezdett hibát dobni.. ezt töröltem kb 3 hete akkor még minden érték melegen alapjáraton +- 0.9 alatt volt bőven. Mivel időm nem volt egr-t pucolni a hiba visszajött megint. Akkor megint megnéztem a korrekciókat és ez a látvány fogadott.. Akkor ez most mi? A 3 csúcs elment pisilni,a többit meg alákorrigálja az ecu? Ötletek a hogyantovábra és mennyiértre jól jönne...
Ilyenkor mi van? Egyik napról a másikra az összes korrekciós értékem elszaródott. Mivel a vadi új kb. 4 hónapos egr - em elkezdett hibát dobni.. ezt töröltem kb 3 hete akkor még minden érték melegen alapjáraton +- 0.9 alatt volt bőven. Mivel időm nem volt egr-t pucolni a hiba visszajött megint. Akkor megint megnéztem a korrekciókat és ez a látvány fogadott.. Akkor ez most mi? A 3 csúcs elment pisilni,a többit meg alákorrigálja az ecu? Ötletek a hogyantovábra és mennyiértre jól jönne...
BCS03-02-2018 11:42:14 // 53484
Üdv!
A MiTo-m minden indításkor illetve gyújtásnál kiírja, hogy a hátsó csomagtérajtó nyitva van, pedig valójában nincsen. Mostanában elindul a hátsó abalaktörlő is, anélkül, hogy a karon bekapcsolnám, illetve a csomagtérvilágítás sem működik. Vettem új izzót, de nem az volt a gond. Én a hátsó ajtó kábelkorbácsára gyankszom, hogy azzal lehet valami gebasz.
Tuudtok valami normális autovillamosságit esetleg olyan alfás szerelőt, aki feltehetően tud megoldást?
Köszi
A MiTo-m minden indításkor illetve gyújtásnál kiírja, hogy a hátsó csomagtérajtó nyitva van, pedig valójában nincsen. Mostanában elindul a hátsó abalaktörlő is, anélkül, hogy a karon bekapcsolnám, illetve a csomagtérvilágítás sem működik. Vettem új izzót, de nem az volt a gond. Én a hátsó ajtó kábelkorbácsára gyankszom, hogy azzal lehet valami gebasz.
Tuudtok valami normális autovillamosságit esetleg olyan alfás szerelőt, aki feltehetően tud megoldást?
Köszi
RomLeo02-02-2018 18:45:05 // 53483
Geri02-02-2018 09:15:29 // 53482
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy a MiTomban 1-3fokozatig nem működik a ventilàtor, azonban nèha ha úgy tarja kedve napokig jó :) gondolom az előtèt ellenâllásnâl lesz a hiba, de valaki tudja, hogyan férek ahhoz hozzà? Talân kesztyűtartó felől?
frusciante31-01-2018 17:54:39 // 53481
Egyébként egy másik progi szerint ez n lambdaszonda hiba hanem:
Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 1, nagy motorterhelés tűrésen kívül
Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 2, alacsony motorterhelés tűrésen kívül. A jóég tudja h mik ezek...
Ha esetleg vki mégis ne tartsa magában...
Mindenesetre a katalizátort vagy 3 éve szedtem ki és ez azóta benne volt de nem foglalkoztam vele mert akkor a szerelőm azt mondta h ezt a lambdaszonda generálja mert nincs bent a katalizátor és ezért más jelet kap...
Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 1, nagy motorterhelés tűrésen kívül
Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 2, alacsony motorterhelés tűrésen kívül. A jóég tudja h mik ezek...
Ha esetleg vki mégis ne tartsa magában...
Mindenesetre a katalizátort vagy 3 éve szedtem ki és ez azóta benne volt de nem foglalkoztam vele mert akkor a szerelőm azt mondta h ezt a lambdaszonda generálja mert nincs bent a katalizátor és ezért más jelet kap...
frusciante31-01-2018 17:44:46 // 53480
Hát megérkezet az elm és a kábelszett... A benzinesem régóta égeti a dzsines lámpát, bár tudtam, h a lambdaszonda dobja a hibakódot mert kiszedtem a katalizátort, de azért csak kiolcastam messel és a p1178 és p1177es hibákat dobta kitöröltem őket. És nem jöttek vissza ahogy Piritu Cartárs is mondta, kíváncsi leszek h visszajön e. Igazából nem volt eddig se fogyasztásbeli se teljesítménybeli gondom nem evett többet jól ment n dadogot, de gondoltam ha ha már megvan minden hozzá kitörlöm a kódot még csak az ingyenes mest tolom, de már most látom, h rá fogok kattanni.... :) nem is értem h eddig miért nem vettem meg...
Zsoltikj ૐ31-01-2018 15:29:07 // 53479
izzításra? biztos vagy benne?
pettinke31-01-2018 10:03:51 // 53478
Ez inkább holtponti jeladó hibának tűnik.
kicsirichy30-01-2018 20:01:36 // 53477
Sziasztok.
Infó vagy segítség kellene. Az alany egy 156 1.8 TS SW 2000.11. évjárat.
Van olyan hogy a 8 gyertyából mondjuk egy (vagy több) nem működik ? kb 1 évesek.
8adik, 10dik izzításra indult be ma kétszer is(egy kis tolás/gurulás után). Akksi tuti jó, rádió megy, önindító teker.
Előre is Köszi. Richy,Berentéről
Infó vagy segítség kellene. Az alany egy 156 1.8 TS SW 2000.11. évjárat.
Van olyan hogy a 8 gyertyából mondjuk egy (vagy több) nem működik ? kb 1 évesek.
8adik, 10dik izzításra indult be ma kétszer is(egy kis tolás/gurulás után). Akksi tuti jó, rádió megy, önindító teker.
Előre is Köszi. Richy,Berentéről
RomLeo30-01-2018 12:38:15 // 53476
rbimbo30-01-2018 12:06:38 // 53475
Sziasztok! MULTIAIR témában tud nekem valaki segíteni? Mito 1.4 QV
Ismer valaki hozzáértő szerelőt?
Köszi!
Ismer valaki hozzáértő szerelőt?
Köszi!
Tocke29-01-2018 13:36:31 // 53474
Nekem az EGR problémám tünete az volt , hogy finom gázadásnál 1500 körül rángatott. Tísztítás nem, az EGR off viszont megoldotta. Nem tudom, a tiedben van e egér.
Piritu - 1.000.00029-01-2018 13:24:11 // 53473
Igen, csak gyári van. Létezik hozzá javító készlet, de az nem mindenkinek valt be.
marci9129-01-2018 13:03:33 // 53472
Sziasztok!
Csap puszta érdeklődés képpen kérdezném, hogy a Twin Spark 1.6 vezérlés módosító csak gyári létezik? Csak azért kérdezem, mert elég borsos ára van. Még ugyan nem vészes állapotban van (hidegen klattyog egy kicsit, melegen nem), de a következő vezérlés cserekor esedékes lesz. Köszönöm!
Csap puszta érdeklődés képpen kérdezném, hogy a Twin Spark 1.6 vezérlés módosító csak gyári létezik? Csak azért kérdezem, mert elég borsos ára van. Még ugyan nem vészes állapotban van (hidegen klattyog egy kicsit, melegen nem), de a következő vezérlés cserekor esedékes lesz. Köszönöm!
Otto27-01-2018 09:37:21 // 53471
Sziasztok!
2.4jtd 140lovas finom gázadásra kis sebességen bakkecskét játszik. Mik a lehetséges problémák? Ismerősé az autó, elég kellemetlen menni vele így.
2.4jtd 140lovas finom gázadásra kis sebességen bakkecskét játszik. Mik a lehetséges problémák? Ismerősé az autó, elég kellemetlen menni vele így.
Piritu - 1.000.00026-01-2018 20:44:59 // 53470
A vezérlő más: M2.10.3/4 - Me 7.3.1 (euro2 vs euro3)
[k i z z o]26-01-2018 19:46:32 // 53469
A kép alapján úgy néz ki, élőben ha látom megmondom biztosan, lehet, hogy itt dedikált gyújtóvégfok van hengerenként, és nem DIS párban.
Piritu - 1.000.00026-01-2018 19:27:54 // 53468
"Gyújtás szempontjából ugyanaz a 2. TS módban gyújt mindkettő." - Ha jól értem, akkor mindkettő rendszer gyújt a nem dolgozó hengerben is?
Dévid26-01-2018 19:07:22 // 53467
Sziasztok!
A GT első ülései (eltekintve a dönthetőségtől) megegyeznek esetleg a sportcsomagos 156 ülésével? Konkrétan a konzol érdekelne.
A GT első ülései (eltekintve a dönthetőségtől) megegyeznek esetleg a sportcsomagos 156 ülésével? Konkrétan a konzol érdekelne.
[k i z z o]26-01-2018 18:54:05 // 53466
Gyújtás szempontjából ugyanaz a 2. TS módban gyújt mindkettő. 1,4 együtt, 2,3 együtt, DIS rendszer. Ez már penta, az emisszió miatt TS, míg a nord hemi, ott a lángfront sebesség miatt TS.
frusciante26-01-2018 17:14:07 // 53465
Kérdés. Ki tud valamit ezekről a multiaires motorokról? Páromnak szeretnénk venni egy mitót és a 155 illetve a 170 lovas turbós benzinesekkel szemezünk. .. Tudom, h az év motorja volt, de gondolom vagytok itt páran akik már beletekertetek 1-200.000 kmet ilyen motorba így a Ti véleményetek inkább lenne mérvadó... köszönöm előre is
earbash26-01-2018 14:08:18 // 53464
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy egy FL előtti (2001-es) 147-ből való váltókulissza és középső váltó konzol jó-e az én FL utáni (2006-os) 147-esembe.
Köszönöm!
Egy olyan kérdésem lenne hogy egy FL előtti (2001-es) 147-ből való váltókulissza és középső váltó konzol jó-e az én FL utáni (2006-os) 147-esembe.
Köszönöm!
atis_166jtd26-01-2018 07:39:27 // 53463
A lamda szonda nem figyeli a gázhőmérsékletet, ne keverd. Az csak a szabad oxigén mértékét méri. A hőmérsékletet külön mérik egy szondával.
Piritu - 1.000.00026-01-2018 07:28:28 // 53462
"Szerintem az energiatakarékosság és Alfa két külön fogalom :D" - anno a 2000 körül egyszer egy kollégámmal együtt jöttünk haza németből, majd 1000 km-en jöttem mögötte. Ő egy köztudottam kis fogyasztású benzines OFF-al volt, korábban mindig dicsekedett is vele.
Aztán a két tankolásnál mindig egy literrel többet tankolt 100 km-re, mint én a 146 1,6TS-be. Utána már sose dicsekedett :-))
Aztán a két tankolásnál mindig egy literrel többet tankolt 100 km-re, mint én a 146 1,6TS-be. Utána már sose dicsekedett :-))
mgeri7625-01-2018 21:32:26 // 53461
A gyertyát nem a gyujto szikra öli meg hanem a gyujtás ütemben keletkező nagy hő öli meg lassan és az égéstermékben lévő anyagok.
A trafoknak a normál üzemhez képest kétszr annyit kell dolgoznia. Ez valoban extra terhelés de jol kalibrált trafo esetén nem gond.
Szerintem az energiatakarékosság és Alfa két külön fogalom :D
A trafoknak a normál üzemhez képest kétszr annyit kell dolgoznia. Ez valoban extra terhelés de jol kalibrált trafo esetén nem gond.
Szerintem az energiatakarékosság és Alfa két külön fogalom :D
Piritu - 1.000.00025-01-2018 07:10:29 // 53460
Nem hinném, mert pl. a gyertyákat ugyan annyi km után kell cserélni.
A percenkénti pár ezer felesleges szikra elhagyás viszont energiatakarékosság.
A percenkénti pár ezer felesleges szikra elhagyás viszont energiatakarékosság.
DieselManiaco(NagyVad)25-01-2018 04:33:20 // 53459
Talán csak spórolni akartak a gyertyákkal és gyújtótrafókkal. Minek kopjon kettesével a gyertya plusz egy trafó a szívásütem megkezdéskori gyújtogatástól...?
Piritu - 1.000.00024-01-2018 22:50:25 // 53458
Mondasz valamit. Simán lehet, hogy az újabb elektronika meg a sok lambda jobban tudja így felügyelni a rendszert. A régebbi e2-es biztos ami biztos alapon ment.
mgeri7624-01-2018 22:35:27 // 53457
A biztos gyujtás ebben az esetben annyit jelent, hogy2 trafobol egy csak müködik, ha mégsem akkor jön hibaüzenet az auto megsem áll meg vagy veszit teljesitményt.
A gyujtás megléte vagy kihagyásátol fontosabb a kipuffogogázok hömérségletének diagnosztizálása és modositása . Az elő környezetvédö cucc a katalizátor volt. Bemegy a kipuffogogáz, majd miután eléri az üzemi hőt szépen elkezdi modositani a mérges gázokat. következő a szabályozott kat. volt . itt jöttek a lamdaszondák a képbe. elöbb csak 1 a katalizátor elött, majd kettő egy előtte, egy utánna. a lambdaszondák tulajdonképpen a katalizátorba bemenö gázok és az onnan kilépő gázok hőmérségletét figyeli. ez alapján (es meg pl fordulat, gázpedál állás ... ) szabályozza a komputer az üzemanyag levegő keveréket, nyitja csukja az EGR szelepet (nitrogén oxid) meg a többi kütyüt szabájozza. A léneg, hogy amennyire lehet a katalizátort üzemi hőmérségleten tudja tartani .
következő nagy találmány a részecskeszürő. Nagyvonalakban azt csinálja, hogy addig nem ereszti el a nagyobb koromrészecskéket mig azok nem "égnek, porladnak" kisebb részecskékre. Co bol segit Co2 -t csinálni és még rengeteg minden. Ezek már az euro 5 ös kategoriák de németek pl szeretik utollag beépiteni akár euro 3 as kategoriáu dieselekbe is.
A következő varázslási szint az ADblau. Ez konkrétan egy folyadék amit közvetlenül a forro kipuffogázba fecskendeznek . Az összes cucc előtte van. Ennek az a lényege, hogy kémiai folyamatok révén szintén csökkentse a nitrogén oxid kibocsájtását.
a biztos gyujtás, mármint hogy tuti legyen sokat nem oszt nem szoroz környezetvédelmi szempontbol. Az már megint más tészta, hogy a kimaradt gyujtás miatt elégetetlen üzemanyag jut a katalizátor felé ami részben ott, részben ut közben bazinagy hőmérségleten elég hamar hazavágja a lamdaszondát, majd a katalizátort ami igen zsebbenyulos történet lehet.
Szerintem a károsodások megelőzése és az autozási élmény megmaradása miatt lehet ez a keresztbe kasul rendszer
A gyujtás megléte vagy kihagyásátol fontosabb a kipuffogogázok hömérségletének diagnosztizálása és modositása . Az elő környezetvédö cucc a katalizátor volt. Bemegy a kipuffogogáz, majd miután eléri az üzemi hőt szépen elkezdi modositani a mérges gázokat. következő a szabályozott kat. volt . itt jöttek a lamdaszondák a képbe. elöbb csak 1 a katalizátor elött, majd kettő egy előtte, egy utánna. a lambdaszondák tulajdonképpen a katalizátorba bemenö gázok és az onnan kilépő gázok hőmérségletét figyeli. ez alapján (es meg pl fordulat, gázpedál állás ... ) szabályozza a komputer az üzemanyag levegő keveréket, nyitja csukja az EGR szelepet (nitrogén oxid) meg a többi kütyüt szabájozza. A léneg, hogy amennyire lehet a katalizátort üzemi hőmérségleten tudja tartani .
következő nagy találmány a részecskeszürő. Nagyvonalakban azt csinálja, hogy addig nem ereszti el a nagyobb koromrészecskéket mig azok nem "égnek, porladnak" kisebb részecskékre. Co bol segit Co2 -t csinálni és még rengeteg minden. Ezek már az euro 5 ös kategoriák de németek pl szeretik utollag beépiteni akár euro 3 as kategoriáu dieselekbe is.
A következő varázslási szint az ADblau. Ez konkrétan egy folyadék amit közvetlenül a forro kipuffogázba fecskendeznek . Az összes cucc előtte van. Ennek az a lényege, hogy kémiai folyamatok révén szintén csökkentse a nitrogén oxid kibocsájtását.
a biztos gyujtás, mármint hogy tuti legyen sokat nem oszt nem szoroz környezetvédelmi szempontbol. Az már megint más tészta, hogy a kimaradt gyujtás miatt elégetetlen üzemanyag jut a katalizátor felé ami részben ott, részben ut közben bazinagy hőmérségleten elég hamar hazavágja a lamdaszondát, majd a katalizátort ami igen zsebbenyulos történet lehet.
Szerintem a károsodások megelőzése és az autozási élmény megmaradása miatt lehet ez a keresztbe kasul rendszer
Piritu - 1.000.00024-01-2018 21:50:48 // 53456
A kérdés csak az, hogy az újabb euro besorolású motornál miért nem így van? Elvileg annak fontosabb lenne a biztosabb gyújtás.
Mondjuk más a motorvezérlés, lehet hogy attól "biztosabb. (M2.10.3/4 VS mE 7.3.1)
Mondjuk más a motorvezérlés, lehet hogy attól "biztosabb. (M2.10.3/4 VS mE 7.3.1)
mgeri7624-01-2018 21:36:36 // 53455
Tippem van motoros tapasztalatbol :)
Szerintem a kettő között az a különbség, hogy a komplikált kábelezésünek biztosabb a gyujtása. Ha megnézed az átkötéseket, akkor látszik hogy azok a hengerek vannak kombinálva akik mindig egy időben vannak felső holtponton 1 es a 4 essel 2 es a 3 assal. Motorokerékpárnál találkoztam olyan gyujtás megoldással ahol nem cicoznak azzal meylik hengernek van szüksége pont a gyujtásra . ha keresztbe vannak kötve a hengerek 1-4 , 2-3 és minden felső holtpontnál mindenhol van gyujtás akkor a végeredmény az lesz, hogy egy hengert a gyujtási üteménél 2 gyerty és 2 trafo gyujtja. persze a vele együtt mozgo henger épp ekkor kezd a szivási ütembe ahol szintén lesz szikra de hát az kit érdekel :) az nem kárositja sem a gyertyát sem a trafot. A különbség röviden 2X annyi gyujtási ütem , kétszeres gyujtásibiztonság
Szerintem a kettő között az a különbség, hogy a komplikált kábelezésünek biztosabb a gyujtása. Ha megnézed az átkötéseket, akkor látszik hogy azok a hengerek vannak kombinálva akik mindig egy időben vannak felső holtponton 1 es a 4 essel 2 es a 3 assal. Motorokerékpárnál találkoztam olyan gyujtás megoldással ahol nem cicoznak azzal meylik hengernek van szüksége pont a gyujtásra . ha keresztbe vannak kötve a hengerek 1-4 , 2-3 és minden felső holtpontnál mindenhol van gyujtás akkor a végeredmény az lesz, hogy egy hengert a gyujtási üteménél 2 gyerty és 2 trafo gyujtja. persze a vele együtt mozgo henger épp ekkor kezd a szivási ütembe ahol szintén lesz szikra de hát az kit érdekel :) az nem kárositja sem a gyertyát sem a trafot. A különbség röviden 2X annyi gyujtási ütem , kétszeres gyujtásibiztonság
Rizzo23-01-2018 14:36:27 // 53454
Nekem úgy nem sikerült.
marci9123-01-2018 13:42:38 // 53453
Szerinted ha kijön a két alsó lengőkar, úgy ki lehetne ügyeskedni a stab rudat, vagy ezt inkább verjem ki a fejemből?
Rizzo22-01-2018 20:01:02 // 53452
Én már kétszer is kicseréltem a stabilizátor szilentet, másodjára strongflexet raktam bele .Fúrtam bele egy furatot és évente megzsírzom .
A csere menete
marci9122-01-2018 09:20:00 // 53451
Ha nekiállsz, dokumentáld fotókkal! ;) Nekem ugyan 146-om van, de 18 év után erősen érett nekem is a belső stabrúd szilent csere, mert már nagyon unom a tompa kopogásokat és ezen kívül szinte a futóműnek minden része fel lett újítva. Az nagyon szuper lenne, ha valaki tényleg megerősítené, hogy a lengőkarok leszerelése után kijátszható a rúd, mert ennyi idő után a kormánymű csavarhoz inkább nem nyúlnék hozzá.
baro19-01-2018 16:30:04 // 53450
sziasztok!
2000-es évjáratú 146 1.9 JTD motoros Alfa Romeomat minap vittem volna futómü beállításra és kiderült, hogy rohad a kaszni a bölcsö felfogatásánál ( mind a két oldal)
Kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani valami jó és elfogadható áron dolgozó szakit, illerve, hogy köreinkbe van-e? Köszönöm szépen a válaszokat elöre is! udv.: baro
2000-es évjáratú 146 1.9 JTD motoros Alfa Romeomat minap vittem volna futómü beállításra és kiderült, hogy rohad a kaszni a bölcsö felfogatásánál ( mind a két oldal)
Kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani valami jó és elfogadható áron dolgozó szakit, illerve, hogy köreinkbe van-e? Köszönöm szépen a válaszokat elöre is! udv.: baro
frusciante13-01-2018 10:14:20 // 53449
Vagy egy gömbfejkiütő villa.... Szerintem azzal a leggyorsabb. Felső lengőket tényleg gyorsan ki lehet otthon cserélni, de a kettőre fél óra az tényleg kevés ha nem zsírozol és a csavar már meg van fordítva ahogy ti is írtátok ( én megfordítva teszem vissza ugyanúgy nem ér bele semmibe viszont legközelebb sokkal könnyebb) akkor is elég mester kell h legyél... :)
AlfaGT12-01-2018 22:31:03 // 53448
Igen, a helykínálat kb. ugyan ennyi mint a te esetedben, úgyhogy működhet a dolog, csak elég ügyesnek kell lenni hozzá. Köszi!
Piritu - 1.000.00012-01-2018 20:12:44 // 53447
AlfaGT12-01-2018 19:38:02 // 53446
Köszi a tippet, ugyan az én gépem még annyira nem öreg(2009), nem hiszem, hogy nagyon be lenne rozsdálva ez a csavar, és még ha sikerülne valamilyen bravúrral csavarlazítót juttatni rá felülről, nem kellene bajnak lennie!?
Csabo2212-01-2018 18:18:04 // 53445
Akkor nem állok neki alsó lengőkarokat kiszedni, ha legközelebb stabszilentet cserélek soraid elolvasása után :)
Pedig sajna kénytelen leszek, mert a 147 16V JTD-ben csak 21 mm-es a stabrúd ami rettentő vékonyka.
A felső lengőkar konzoljának hosszú csavarját tényleg nem értem miért tették úgy, hiszen ha forditva rakjuk vissza, legközelebb sokkal 1szerűbb a csere. De nem vitatkoztam a gyári setup-on, ugyanúgy raktam vissza ahogy volt.
Gömbfej kinyomó sztem nem kell annyira, 2 kalapács is hamar megoldja.
Pedig sajna kénytelen leszek, mert a 147 16V JTD-ben csak 21 mm-es a stabrúd ami rettentő vékonyka.
A felső lengőkar konzoljának hosszú csavarját tényleg nem értem miért tették úgy, hiszen ha forditva rakjuk vissza, legközelebb sokkal 1szerűbb a csere. De nem vitatkoztam a gyári setup-on, ugyanúgy raktam vissza ahogy volt.
Gömbfej kinyomó sztem nem kell annyira, 2 kalapács is hamar megoldja.
Levee156SW12-01-2018 18:02:24 // 53444
Szia,
en annk bolcsoleengedes nelkul,de also lengokarok nelkul csinaltam.
Nem volt cel a rud kihuzasa(az tenyleg csak leengedett bolcsovel megy),viszont arra figyelni kell,hogy semmi ertelme nincs az uj szilentnek,ha benne a cso godrosre van rohadva. Ezert en csiszoltam,passzivaltam,talan festettem is,majd szilikonzsirral,es egy sorosdobozbol keszult (:P) persellyel pakoltam vissza.
A legtrukkosebb a gyari peremezes szetkuldese volt-ehhez hidegvagot hasznaltam ugy,hogy a csavarokat mindig csak 0.5-1 mm-t engedtem kijjebb,ahogy lassankent szetjott.
Mikor minden kint volt,megreszeltem kicsit a szoritokengyeleket,hogy ossze mar konnyebben menjenek.
en annk bolcsoleengedes nelkul,de also lengokarok nelkul csinaltam.
Nem volt cel a rud kihuzasa(az tenyleg csak leengedett bolcsovel megy),viszont arra figyelni kell,hogy semmi ertelme nincs az uj szilentnek,ha benne a cso godrosre van rohadva. Ezert en csiszoltam,passzivaltam,talan festettem is,majd szilikonzsirral,es egy sorosdobozbol keszult (:P) persellyel pakoltam vissza.
A legtrukkosebb a gyari peremezes szetkuldese volt-ehhez hidegvagot hasznaltam ugy,hogy a csavarokat mindig csak 0.5-1 mm-t engedtem kijjebb,ahogy lassankent szetjott.
Mikor minden kint volt,megreszeltem kicsit a szoritokengyeleket,hogy ossze mar konnyebben menjenek.
Levee156SW12-01-2018 17:55:38 // 53443
Hat,talan az egyiket,ha mar meg volt forditva a csavar,es van gombfejkinyomod. :)
De mivel szeretem a gepet,altalaban nyugodtan,raerosen vagyok a karbantartasokkal -ezek inkabb meg emelnek is - jo ugy visszaulni,hogy ujra OK,es tudhatom,hogy varhatoan sokaig is. :)
De mivel szeretem a gepet,altalaban nyugodtan,raerosen vagyok a karbantartasokkal -ezek inkabb meg emelnek is - jo ugy visszaulni,hogy ujra OK,es tudhatom,hogy varhatoan sokaig is. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
502
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?