Izé. Bocs. Nem figyeltem...
Hidegen!
Forum >> Szerelőműhely
pettinke11-03-2018 19:42:56 // 53642
frusciante11-03-2018 18:54:15 // 53641
Ha ellenőrizni akarod akkor pl. Minden reggel indulás elött nézd meg. Próbálj ugyanott ugyanúgy megállni ha lehetséges... Vízszintes talajon lehetőleg... Ha elfolyik vagy eszi a vizet így a legegyszerűbb megfigyelni
adamcroh11-03-2018 17:47:33 // 53640
A vízre gondoltam :)
pettinke11-03-2018 16:14:49 // 53639
a hideg/meleg az kb. mindegy, de leállítás után várj 5-10 percet mire minden olaj lefolyik a karterbe. vizszintes talajon, álló motornál nézd az olajpálcát.
adamcroh11-03-2018 15:59:08 // 53638
És hidegen, melegen, állva vagy járás közben kell nézni?
marci9111-03-2018 11:26:36 // 53637
Szia!
A lényeg, hogy ne fogyjon és a szint mindig a min és a max között legyen. Ha van némi levegő a rendszerben, becsaphat a szint változás, de idővel "kikavarja" magából, nem kell félni :)
A lényeg, hogy ne fogyjon és a szint mindig a min és a max között legyen. Ha van némi levegő a rendszerben, becsaphat a szint változás, de idővel "kikavarja" magából, nem kell félni :)
Kisvuk10-03-2018 21:49:06 // 53636
Sziasztok !
Segítsetek kérlek , szökségem volna 159 2.4 JTDM motorolaj hűtőre ami a hűtők elött van, sajna több ponton szivárog. Valaki valami olcső beszerzést tud rá ???
Köszönöm előre is.
Üdv,Pisti
Segítsetek kérlek , szökségem volna 159 2.4 JTDM motorolaj hűtőre ami a hűtők elött van, sajna több ponton szivárog. Valaki valami olcső beszerzést tud rá ???
Köszönöm előre is.
Üdv,Pisti
Piritu - 1.000.00010-03-2018 21:37:31 // 53635
Ott nincs mese keresgélni kell. Valahol egy fix12Voltot és az ajtókapcsolót.
sty10-03-2018 21:28:42 // 53634
Igen erre én is gondoltam,de hátha lenne valami könnyebb megoldás az ajtóban
Piritu - 1.000.00010-03-2018 21:10:31 // 53633
Mondjuk a belső világításról.
sty10-03-2018 20:13:14 // 53632
Srácok vettem kilépöfényt a 156-ba. A bekötésröl érdeklödnék,honnan tudnék neki ugy áramot adni hogy csak akkor világitson ha nyitva van az ajtó?
Thx
Thx
Kazes☻08-03-2018 22:44:22 // 53631
Meg aztán motort is lehet kapni... ;)
adamcroh08-03-2018 22:29:17 // 53630
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, lehet pancsernek leszek nézve, de most csoppentem bele ebbe a kocsimizériába, tanulgatok. A problémám a következő: lecseréltük a hütőfolyadékot, és hideg állapotban minimumra esik vissza pedig maxig töltöttük. Ha járatom, üzemi hőfok, óvatosan lecsavarom minimumról felugrik maxra vagy a fölé. Légtelenitettünk is, ( azt nem tudom szakszerüen e, remélem igen, vagy ennél van vki speciális szabály?) Fehér füstöt nem ereget, jól húz, olajat nem eszi. Mikor pontos a szint? Mikor mérvadó? Köszönöm a segítséget
rain91x08-03-2018 20:58:02 // 53629
Nem feltétlenül arra gondoltam, hogy melyik gyorsul jobban, mert egy 1.6-os motorral szerelt autót is lehet élvezni (mint pl. az MX5).
Köszönöm a válaszokat, akkor annyira nem halottak talán :)
Köszönöm a válaszokat, akkor annyira nem halottak talán :)
Liquid08-03-2018 20:43:32 // 53628
A TS szeritnem egy teljesen jó motor, eszméletlen jó a hangja és megy is, de 200-250 felett azért már az is tud kérni javítást, csak itt nem turbo és kettőstömegű cseréről van szó hanem adott esetben egy generálról.
Sajna azért már nem fiatalok a TS-ek, és kellően ki vannak hegyezve, így igénylik a törődést, vagy inkább nem tolerálják az igénytelenséget. Kel bele mindig maxon jó olaj, hagyni kell bemelegedni és akkor lehet küldeni, nem lesz gond.
Más világ mint a JTD, ez nem fog hátbarúgni, máshogy megy.
Sajna azért már nem fiatalok a TS-ek, és kellően ki vannak hegyezve, így igénylik a törődést, vagy inkább nem tolerálják az igénytelenséget. Kel bele mindig maxon jó olaj, hagyni kell bemelegedni és akkor lehet küldeni, nem lesz gond.
Más világ mint a JTD, ez nem fog hátbarúgni, máshogy megy.
Liquid08-03-2018 20:40:00 // 53627
Ez azért nem feltétlenül igaz. Egy nagyon gatya TS-ből sose lesz jó motor, főleg egy 2.0-ból nem. Inkább lesz hajtókarcsapágyas.
frusciante08-03-2018 19:35:45 // 53626
Köszi az infót!
berobbantam08-03-2018 19:35:30 // 53625
Szia.
Én azt vallom nincs rossz motor"csak rossz gazda.Olcsón kell megvenni,és ha mégis gatya akkor sem ráfizetés rendbe szedni.Én fél offal voltam így anno.A leginkább fikázott motorral vettem.Természetesen gatya is volt.Lealkudtam az árábol a javítást.Rendbe szedtem és azóta is teszi a dolgát.Ennek 8 éve,de azóta is a családba van így nyomon követem.A diesel vs benzin megint egy jó kérdés.Itt azt olvastam régebben,hogy seggre az 1.8 ts tudja kb azt mint az 1.9 jtd.Ha a tied nincs megírva keresd meg Mankyt.Egy benyás sose fog akkorát tolni annyi fogyasztással mint egy diesel.
Én azt vallom nincs rossz motor"csak rossz gazda.Olcsón kell megvenni,és ha mégis gatya akkor sem ráfizetés rendbe szedni.Én fél offal voltam így anno.A leginkább fikázott motorral vettem.Természetesen gatya is volt.Lealkudtam az árábol a javítást.Rendbe szedtem és azóta is teszi a dolgát.Ennek 8 éve,de azóta is a családba van így nyomon követem.A diesel vs benzin megint egy jó kérdés.Itt azt olvastam régebben,hogy seggre az 1.8 ts tudja kb azt mint az 1.9 jtd.Ha a tied nincs megírva keresd meg Mankyt.Egy benyás sose fog akkorát tolni annyi fogyasztással mint egy diesel.
rain91x08-03-2018 19:02:14 // 53624
Sziasztok
156 - Twinspark motorok mennyire felejtősek 200-250e + km fölött? Sok rosszat hallottam a twinsparkokról, tényleg ennyire kell tőle félni? (jelenleg JTD van, de gondolom élvezeti faktorban a benzines mégis jobb, főleg ha keveset megyek egy évben).
156 - Twinspark motorok mennyire felejtősek 200-250e + km fölött? Sok rosszat hallottam a twinsparkokról, tényleg ennyire kell tőle félni? (jelenleg JTD van, de gondolom élvezeti faktorban a benzines mégis jobb, főleg ha keveset megyek egy évben).
Csabo2208-03-2018 18:36:14 // 53623
Nem egyezik a 77 és a 88+ kW-os motorok leömlője. mondjuk ezt gondolhattuk vna, hiszen tök más az azt követő katalizátor.
Csabo2208-03-2018 09:34:45 // 53621
Meg kell nézni eperben. 2 perc, guglin keress rá: fiat eper.
frusciante08-03-2018 08:43:58 // 53620
Egy kérdés. 1,6 ts és eco ts leömlői közt van különbség vagy csereszavatosak?
marci9107-03-2018 19:50:08 // 53619
Én is bontottat szereltem fel, amivel kb 20E km-t mentek csak. A beszereléskor szépen letakarítottam és átfestettem kályhaezüsttel. Azóta eltelt 5 év és szuper :) A flexi toldást azt bármelyik autósboltban be lehet szerezni 2000 Ft körül.
Csabo2206-03-2018 19:03:17 // 53618
Sztem pont a katica és a végdob kell, a többi nem feltétlen. mondjuk lesz hangja rendesen :)
Vannak jó bontott középdobjaim. flexicsövet pedig sok helyen rendelhetsz, pl janó dob.
Flexi csövem is van, de az újonnan sem tétel, használtat felesleges felenni. a középdob viszont drága újban.
Vannak jó bontott középdobjaim. flexicsövet pedig sok helyen rendelhetsz, pl janó dob.
Flexi csövem is van, de az újonnan sem tétel, használtat felesleges felenni. a középdob viszont drága újban.
Csabo2206-03-2018 18:55:23 // 53617
Főképp katalizátor és pillangószelep ház. Leömlő és a lambda szonda is.
frusciante06-03-2018 16:20:18 // 53616
Kérdés. Több fórumban olvastam, h az 1,6 econak rosszabb az alkatrész ellátottsága mint a tsnek már nem tudom ki írta... Vki tud erre nekem válaszolni, h így van e és ha igen mik azok az alkatrészek amikhez nehezebb hozzájutni?
adamcroh06-03-2018 09:18:59 // 53615
Csak a végdob van cserélve, ez látszik is, előtte szépen korrodált, a flexibilis is elég gatya, lehet hogy úgy lesz és cserélem a rendszert katalizátor és végdob nélkül. Esetleg tudnál mondani boltot, webshopot ahonnan érdemes lenne venni, és jó áron van? köszi előre is
marci9106-03-2018 09:15:24 // 53614
Szia!
Ha már a dobok életkora 10 év körül van, akkor szerintem érdemes cserélni a teljes rendszert. A foltozgatás nem sokat segít, a külső kifújáson segíthet de belül már komoly rohadások lesznek. Én is így jártam, zörgött egy bizonyos fordulaton és a csere után megszűnt. Szerintem a katalizátor után érdemes cserélni a teljes rendszert és ha már szétszeditek, meg kell nézni a leömlőt is, nincs-e rajta repedés.
Ha már a dobok életkora 10 év körül van, akkor szerintem érdemes cserélni a teljes rendszert. A foltozgatás nem sokat segít, a külső kifújáson segíthet de belül már komoly rohadások lesznek. Én is így jártam, zörgött egy bizonyos fordulaton és a csere után megszűnt. Szerintem a katalizátor után érdemes cserélni a teljes rendszert és ha már szétszeditek, meg kell nézni a leömlőt is, nincs-e rajta repedés.
adamcroh05-03-2018 22:34:29 // 53613
Sziasztok! olyan kérdésem lenne (hátha van tippetek), hogy miért van az, hogy üzemi hőfok alatt kisebb gázadással alacsonyabb fordulaton trotyogó hangot ad ki elől a motor felől vagy a leömlőtől, ha bemelegszik azután nem?Katalizátor repedt volt ezt heggesztettük hétvégén, nem érezni onnan már hogy kifújna, flexibilis cső ami lassan cserés, na meg a hátsó dobot kell még összerakni normálisan mert ott is van némi kifújás. Na de ezek okozhatnák azt hogy így elől lehetne hallani? köszi a segítséget (1.6 t spark 105 le)
marci9105-03-2018 18:11:58 // 53612
Köszönöm! :)
Érdekes még az is, hogy 2000-es évjáratú vasam van, már a műanyag szelepfedeles, de a Fiat Ecu Scan-nél a '98 verziót kell beállítani.
Érdekes még az is, hogy 2000-es évjáratú vasam van, már a műanyag szelepfedeles, de a Fiat Ecu Scan-nél a '98 verziót kell beállítani.
Piritu - 1.000.00005-03-2018 17:55:28 // 53611
Piritu - 1.000.00005-03-2018 17:52:19 // 53610
Alufedelesnél, ahol még a 3 pólusu csati van. a MES nem ismeri a korrekciós tényezőt, csak egy számot olvas ki. Ki kell olvasni és felírni a km számlálóval egyetemben, majd menni minél többet. Aztán újra kiolvasni és fel lehet állítani az aránypárt.
Hőmérsékletek, a Pók álló motornál hasonló vad értékeket írt. Ha kjáró motornál is ennyi, akkor szenzorhiba lesz.
Hőmérsékletek, a Pók álló motornál hasonló vad értékeket írt. Ha kjáró motornál is ennyi, akkor szenzorhiba lesz.
marci9105-03-2018 13:24:14 // 53609
berobbantam02-03-2018 12:02:45 // 53608
Én beindítom.Megkötöm a kutyákat kinyitom a kaput.Kiállok.Kapu becsuk kutyák elenged.Ez kb 5 perc.Utána még eldöcögök az emberemért.Addigra szokott 50 fok lenni a víz,meg már a kezem se fagy rá a kormányra.Aztán nekivágunk a napi 300 km-nek.Egyébként még azt is megfigyeltem,hogy elsőre éri el piszok lassan az üzemit.Ha viszont egyszer elérte akkor már nincs nagy gáz.Ha megállok rágyujtani nem állítom le.Mire indulok visszahül akár 50-60 fokra is de ha elindulok már megy is vissza a mutató a helyére.
Csongi02-03-2018 11:55:49 // 53607
Igaz én öregebb vasakkal, de ugyan úgy járok el, mint te. Ennyi idő alatt lesöpröm a havat, lekaparom a jeget, körbenézem a kocsit, kicsit figyelem a motor hangját, majd nyitom a kaput és el is telik az említett idő... reggeli első indításnál, napközben nyilván már nem. :)
Tocke02-03-2018 11:24:07 // 53606
Ez egy szokásosan jó video Gajdán tanár úrtól erről a témáról:
https://www.youtube.com/watch?v=M0zsPw5ujig
https://www.youtube.com/watch?v=M0zsPw5ujig
Tocke02-03-2018 11:20:21 // 53605
Sztem egyszerűen azért, mert óvatosan elindulva sokkal hamarabb eléri az üzemmeleg állapotot az autó, mint alapjáraton ketyegtetni hosszabb ideig. De vannak eltérő vélemények is, én a 2-3 perces alapjárat utáni finom elindulást favorizálom.
frusciante02-03-2018 10:35:34 // 53604
Minek ártok az alapjárati melegítéssel? A környezeten és a gázolajfogyasztásomon kívül? KB. 5-8 perc alatt eléri az 50 fokot a benzinessel nem volt ilyen gondom igaz azt is járattam télen de csak 2-3 percig.. A motort öröm vele? A vezess.hu volt egy cikk régebben amiben ezt taglalták meg egy videó is de ott a diesel esetében csak a fogyasztást és a környezet védelmet hozták fel a benzinesnél volt valami arról h ha sokáig járatod a motort koptatott feleslegesen mert a lehúzó gyűrű leszedi az olajat és nem kapja olyan mértékben vissza mint menet közben erre már nem teljesen emlékszem de délután megkeresem a cikket. Viszont a dieselnél nem írtak ilyet szerintetek minek árt az alapjárati melegítés?
Tocke02-03-2018 09:47:34 // 53603
Ebben a hidegben nekem kb 5km város és 5km országút kell a 90°C-hoz.
Tocke02-03-2018 09:45:23 // 53602
Így van, semmiképpen nem ajánlott alapjáraton megvárni, míg melegszik a motor. Indítás után max 2-3 perc, és utána ahogy az előbb is javasolták, kíméletesen menni vele.
Csabo2202-03-2018 09:39:09 // 53601
Nekem a megfigyelésem, h a dízel valóban sokkal kevesebb hőt termel, ezért ha nincs fordulat alig melegszik a víz. Gyorsforgalmi úton viszont hamar üzemi hőre áll. Gondolom ezért is van egy hőcserelő szerű cucc a motor váltó találkozásánál ami a kipufogó hőjét adja át a víznek.
Viszont azt nem jól teszed h 50ig melegited indulás előtt. Inkább indulj el és finoman haladj vele.
Viszont azt nem jól teszed h 50ig melegited indulás előtt. Inkább indulj el és finoman haladj vele.
frusciante02-03-2018 08:58:21 // 53600
Nem is értem minek gyártják azt a 83 fokost.... Mikor cseréltem én is benne mi is majdnem azt rendeltük bele... De végül hála az égnek a 88azt rendeltük meg, ez stabilan tartja a 88-90 fokot mínusz sokban is... Ha nagyon beböllentek és lassan megyek akkor képes visszamenni kB 80 fokig de ehhez maxra kell raknom a fűtést ilyenkor vissszaveszek a fűtésből és már megy is vissza a mutató a helyére.... Ilyenkor télen indulás elött én járatom a gépet addig amíg meg nem mozdul a vízhő mutató az 50ről utána indulok és nem kapcsolok fűtést amíg fel nem megy 88-90fokra... Lehet hülye vagyok h fagyoskodok csak h a vízhő és a motorolaj üzemmeleg állapotba kerüljön, de kibírom azt a pár percet...
berobbantam01-03-2018 21:03:37 // 53599
Kellene.Én cseréltem mikor megvettem az autót.Akkor plusz tízbe se ment 50 fok föléAz új 83 fokos.Ott is áll a mutató mint a cövek.Egészen addig míg a kinti hőmérséklet nem kerülgeti a minusz tizet.Ilyenkor ha nem forog 2000-et 70 fokig se megy fel.Ha felment és lassítok akkor is képes visszahülni.Tavaly probaképp letakartam az összes légbeömlőt elöl.Szitu ugyanez.Egyszerűen több hőt elhasznál a fűtésre mint a.ennyit termel a motor.És a termosztátok is elég silányak.Anno néztem egy videót ahol tesztelték mennyire is zárnak.Gyakorlatilag mind átenged.A konkluzio az volt,hogy márkátol függetlenül azok a jobbak amik gumira zárnak nem fém a fémre.
Liquid01-03-2018 20:09:59 // 53598
Ha Szamosiék ezt mondták, akkor ne menj oda többet... nem normális, kis túlzással 90-en kell lennie fixen.
pettinke01-03-2018 18:21:56 // 53597
Egyáltalán nem normális. Ha szerintük az, akkor talán ne hozzájuk vidd.
Haddel01-03-2018 18:15:57 // 53596
Ez nem normális. Oda kéne lennie a mutatónak szögezve 90 fokra.
atis_166jtd01-03-2018 16:52:50 // 53595
És mi a természetes benne? Nyugottan cserélj egy termosztátot és csodát fogsz látni.
Zolibácsi01-03-2018 16:27:19 // 53594
Azért pályán kB 1 gyorsítás és már 90-en kellene lennie
Szido01-03-2018 16:24:32 // 53593
150km pálya után is 70-75 fok. Amint lassítok a lehajtónál már esik is 65-re.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
499
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?