Forum >> Szerelőműhely

tzoli15517-07-2010 12:44:14 // 30822
Sziasztok !
1.9 TD tulajok és hozzáértők segítségét kérném : az Alfa 145/146 1.9 TD hengerfej megegyezik és csereszabatos a Fiat Tipo 1.9TD, 1.9D, 1.7D típusokéval? Sajna a pókháló mintája majdnem egyszerűbb mint a TD-m hengerfején a repedéseké...
Kareszka198416-07-2010 21:03:23 // 30821
dede, bejött :) jobb, mint az egyszavas "igen" "nem" "ja" válaszok :)
Hari16-07-2010 21:01:08 // 30820
:-) szóval nem jöt be a válaszom! Nem gond!
Hari16-07-2010 20:56:07 // 30819
:-) hi-hi!
... Ahová a gyári technológia a pasztát irja elő ?!

Nekem a pasztával csak az a bajom, hogy orba-szájba mindenhová es persze jó vastagon! ... egyébként pedig mindenki azt és úgy keni, ahogy neki tetszík! ... csak meg ne bánja! :-)
Kareszka198416-07-2010 20:45:33 // 30818
off course :D
Hari16-07-2010 20:44:07 // 30817
Az erő és az arőszak legyen veled!
Kareszka198416-07-2010 20:10:00 // 30816
az ilyen válaszokat szeretem :) velős és átlátható! :)
Nahh, túlvagyok az olajcserén...hát az olajszürővel mindig is szívtam, mert most is úgy rávolt gyógyulva, hogy megmoccanni alig akart :) de végül győzött az erő :)
csaszar33816-07-2010 20:06:39 // 30815
az lemaradt, hogy természetesen kmű!
András bácsi16-07-2010 20:04:23 // 30814
És mi a helyzet a karterrel? Oda sem kell paszta?
csaszar33816-07-2010 20:03:19 // 30813
uff!

a vezérlés felől nézve a második furatnál, de az alatt van vmi szimering féle(leglább is sztem az vmi olyan lehet) lehet hogy ott, nem sikerült egyértelműsítenem
ott folyhat(kb középen)?
a menet egy része kiszakadt, ezért próbálkoztam azzal amit írtam(az FBS nekem is gyanús volt, de akkor mivel?)
Hari16-07-2010 19:53:52 // 30812
nem teljesen értem! ...hol is filyík az a szervó?! A kormánymű v. a szívatyú?! ( ... bakelit?!)
Ha esetleg az üreges csavarnál folyík, akkor:
- rosszúl kapott bele a menet ! :-(
- túlhúzás miadt deformálódott a csavar
- vagy a tömítés gatya!
Az FBS soha nem fogja megállítani az olajfolyást!!! ( 100 bar körüli a nyomás a munka oldalon!)
Légyszíves pontosíts!
Hari16-07-2010 19:45:32 // 30811
:-) ... vagy csal az " emléked ", ( :-) ) vagy nagyon nem oda figyuztál!
A szelepfedéltömítés az jóval magasabban van mint a gyertya! Általában ott szok folyni bízony az a fránya olaj!
Általában a nem kellő gondossággal felszerelt fedél (nem volt über kafául megtisztítva, vagy nem jól illeszkedik!) miadt fordol elő! Esetleg az is előfordúlhat, hogy e miadt aztán a fedél megreped !!!
1. FEDÉL LEUGRIK!
2. ALAPOS MEGTISZTÍT! (tömítés is! v. ÚJ!)
3. A FEDLET ALAPOSAN MEGVIZSGÁLNÍ (deformáció, repedés!)
4. Ismét felszerrelni! (Ha a támítés régi, kemény - ÚJ! ) ... csak megjegyzem! Semmilyen paszta használata nem javasolt! (max. a vezt. leszorító szimeringtartó íves sarkaiba!)
A tulzott pasztahasználat következményei:
- bele kerül a karterbe - az olajszívatyú szúrője bedugul - az olajszívatyú felszívott kis darabkákat beküldi az olajjáratba ( mellékáramú szürésnél) - eltömödnek az alsó dugatyú hűtő furatok, v. a hidrok! - motor kampeca!!!!
csaszar33816-07-2010 18:52:35 // 30810
üdv mesterek!

most olyan jellegű kérésem lenne, hogy folyik a szervóm(motor kint volt, kikötöttek szervizbe olyan csatlakozót, amit nem kellett volna, amikor meghúztam, lecsúszott kulcs, megszakadt a menet)
pasztával(FBS)megkenem, de csak folyik
a kérésem az, hogy középen van az a bakelit szerű dolog, ott folyhat-e, mert nem egyértelmű, hol folyik?!
azt cserélni lehet-e(nem találtam sehol,de lehet, hogy én vagyok az ügyetlen)

előre is köszi
Bilux16-07-2010 09:13:47 // 30809
Szelepfedél miatt folyik oda az olaj. A tömítés alá kenj tömítő pasztát is úgy már nem fog folyni.
Kareszka198416-07-2010 08:48:33 // 30808
de hogy a rákba jut a gyertyák fölő az olaj a deknitömítés hibájábol??? ha emlékem nem csal, az lejjebb van :)
[k i z z o]15-07-2010 22:28:52 // 30807
Szelepdeknit leszedni, elpucolni, tömitést elmosni, + 1x zsirtalanitani és valami RTV -vel felrakni, pl. Loctite 5920.
Ferri15-07-2010 21:09:12 // 30806
Oda csak a szelepdekni tömítésen keresztül folyhat az olaj. A gyertyáknál nemigen verhet ki tiszta olajat, csak esetleg valami égett dzsuvát. Az első hengerhez utántöltéskor talán beöntheted. Szerintem le kell venni újra, és nagyon megtakarítva (a hornyot is), esetleg pasztával feltenni.
Buksi15-07-2010 20:57:51 // 30805
Gyertyák meg voltak húzva rendesen?
Szabeee15-07-2010 20:55:49 // 30804
Sziasztok!

Már elég rég folyik az olaj és eddig próbálgattunk ezt-azt, hogy ne tegye, viszont nem tudom mi lehet.....

Szerintetek ez mitől van? :


hengerfej pakolás új
szelepfedél pakolás tegnap volt cserélve

Előre is köszi!
Wickey15-07-2010 20:30:02 // 30803
vagy csótány a klímahűtő (koszos, kirohadtak a lamellák, ilyesmi) oszt nem bírja lehűteni a hűtőközeget. Nekem menet közben viszonylag jó, álló helyzetben katasztrófa. Szar a hűtőm. De nincs "kedvem" cserélni.
zee15-07-2010 20:14:25 // 30802
Sziasztok

Minap voltunk klímásnál,ajó hír,hogy a rendszer tartja a nyomást de a venti nem indul. Előtétek jók,ventik direktben mennek,tehát azok is rendben vannk. Kérdésem,hogy biztosíték ill. relé aminek köze lehet a légkondihűtő ventijéhez merre találhatók?
kösz előre is

üdv
MikeTheDevil15-07-2010 13:50:22 // 30801
Akkor vasárnap szedhetjük szét :( mivel pont ellenkezőleg lettek belerakva.Akkor ezért nem engedi a módositónak hogy vissza álljon.
Köszönöm.
Coyote15-07-2010 12:51:24 // 30800
Nem semmi ára van :-))

Na bele kuksikoz a bukszába, de lehet egyenlőre marad az ablak lehuzás :-DDD
vm15-07-2010 12:49:47 // 30799
Klímást kérdezz meg, mert percről percre megy fel a hűtőközeg ára :(
Kau15-07-2010 12:49:31 // 30798
8-10 ezer Ft.
Coyote15-07-2010 12:46:01 // 30797
Valami ilyesmi nekem is át futott az agyamon. Mennyiért lehet után tölteni?
Selmak15-07-2010 12:15:16 // 30796
Pl.: nincs benne elég gáz.
Coyote15-07-2010 12:04:21 // 30795
Üdv Urak!

Valamiért nem akar a klímám úgy hűteni ahogyan én azt szeretném.
Hiába kapcsolom be, nem igazán hűt.
Mi lehet az oka? Vagy csak egyszerűen túl meleg van, és nem bírja?

Köszönöm.
Hari15-07-2010 08:16:26 // 30794
Meglehet! ( A két " alátét " kúpos végével összefelé!)
Bilux15-07-2010 07:50:14 // 30793
Sajna akkor valószínű, hogy rosszul lett összerakva.
Hari15-07-2010 07:16:58 // 30792
:-) ..... hi-hi! Az a két kúpos " alátét " - az kicsi titán barátom - az vezmodósítónak egy záró szelepje! Ha ez nagyon berágódík, eltörík akkor tud ám kerregni a masina!
Hááááá ... ha ezt nem cseréltétek, akkor megvan a hiba oka!
MikeTheDevil15-07-2010 07:09:39 // 30791
Remélem nem törött a rugó mert ki cseréltük.Ezzel kapcsolatban van egy kérdésem.Estt ki belőle 2darab kúpos alátét az hova kell bele és hogyan állnak benne.Haverom bele rakta őket,de csak úgy sacc per kb.
Hari14-07-2010 20:53:41 // 30790
... vagy el van dugulva a kapcsolószelep alat a z oljfurat. (egy kis olajsár.) .... esetleg!
Kareszka198414-07-2010 20:43:42 // 30789
éééés, müködik az AUX bemenet :))))
Buddha14-07-2010 20:03:49 // 30788
Eltörött benne a rúgó, kopott a belseje és beakad, sokminden lehet... ;-)
MikeTheDevil14-07-2010 19:33:03 // 30787
Na meg van mitől hüppög az autó.Vezmód miatt csinálja.Módositás után nem áll vissza.Mitől lehet ez?Tudja valaki?
csaszar33814-07-2010 17:32:20 // 30786
szega cartárs
a helyzet az, hogy a foszerunk kissé nem mondok inkább semmit
vmi olyat magyarázott, hogy kasztni probléma
a betűket én is hiányolom
ilyen hibakódot nem találtam (OBD II szabvány szerint nem kezdődhet 9-sel, leglább is én nem találkoztam vele az interneten)
az autó egyébként törött volt, egyszer csak rájött dili a computerre, azóta világít az immobilizer s semmit nem csinál
(régebben volt félrekötött test, amiatt produkált már ilyet, ekkor az a m......., azt mondta, programozzuk fel kulcsokat: rossz kódot ütött 3- szor(nem kaptam meg kártyát), ekkor közölte "game over", de miután a test helyrekerült, működött az autó)
ötlet?
zotya littlesoldier és Szabina14-07-2010 12:35:08 // 30785
köszi szépen a segitséget!
gstup14-07-2010 12:00:39 // 30783
Sziasztok!

NEM mobil klímást tudna vlki ajánlani Budapesten?Előre is köszönöm.

Üdv Mindenkinek
Hari14-07-2010 07:52:04 // 30782
Félreértetük egymást! A "Delfi" műszert ismerem, nem Alfához való! ( Ez az án véleményem!)
A hibakodóknak általában van egy betűjele - amiből tudnílehet mire is vonatkozik - legalábbis az OBD szabvány szerint!
Azt rögvest sjtettem, hogy nem motor hk. !
.... akié az interfaces azt nem tudja megmondaní mire vonatkozik a hiba??????! :-(
Hari14-07-2010 07:42:20 // 30781
Szia!
1. - meg kéne vizsgálnia főtengelyt! - szemrevételezés; műszeres mérés - érdemes-e , lehet-e javítaní! Hajtokarokat ua. (Egyébként mi történt vele?! Hk csapágy ált be vagy a nyugvó?!)
2. - megvizsgálni az olajszívatyút - szétszední és begégodásra, repedésre figyelmesen!
3. - hajtókar csapágy pusztulása - a hk. cserélye!!! (minden esetben!) A nyugvó csapágy pusztulása - a motorblokk cserélye!!! ( defirmáció, méret hiba miadt!)

Szóval ennek a pár apróságnak figyelembevételével rögvest el lehet dönteni, hogy melyík a járható út!

(Ha meg lehet köszörülní a főtengelyt! - 12-15 eFt köszörülés + ny. cs. 15 eFt + h.k. cs. 10-12 eFt + tömítés k. 40 e Ft kb. - nagyon alapossan kimosni a ft.-t és motorblokkot!!!!! j..... a meg egy kis munkadíj!
Komplett füzött moci kb. 150 eFt ( mororblokk, főteng. + hk. dugokkal, + hengerfely veztengelyekkel.) ..... (garanciás! 97e km-t futott, hibátlan , átvizsgált - van!)

:-) ... CIAO!
MikeTheDevil13-07-2010 19:57:20 // 30780
Hali!
Van egy kérdésém.Miután ki lett cserélve a vezérlésem néha kicsit bedadog meg fel le ugrál az alapjáratom 800-1300 között.Lehetséges hogy a trafósor nem lett rendesen be rakva?
csocsi13-07-2010 19:54:11 // 30779
Szerintem a főtengely még a jobbik megoldás.
zotya littlesoldier és Szabina13-07-2010 18:27:22 // 30778
jó lenne mi előbb tudni mert már az autó szétvan szedve!
Imyx13-07-2010 18:22:36 // 30777
Szevasztok! Futóművest tudna ajánlani valaki? Itt, Pesten. 90-nél érezhetően üt valami az első futóműben. Köszönöm előre is. Üdv nektek.
zotya littlesoldier és Szabina13-07-2010 17:55:58 // 30776
sziasztok!
egy cartarsunknak segitségre lenne szüksége!
mi lenne olcsóbb megoldás motor csere vagy szerezni egy főtengelyt és csak azt kicserélni? 1.6 ts-ről lenne szó!
előre is köszi !
csaszar33812-07-2010 22:24:59 // 30775
kérésere válaszolva:
vmi Delfi cuccal, Racing-bazáron láttam ilyet 400e körül!
sztem egy nagy szar:
sok mindent nem kezel,(motorhoz hozzá sem fér)
nem tom
Hari12-07-2010 13:00:19 // 30774
Igen ! A 2.1 vezérlő nincs benne a progiban! Már fel vettem a kapcsolatot a program készítőjével, emlitettem neki hogy vannak hiányosságok (2.1 - 145;146; 156 2.5V6;1662,5-3,0 V6; GTV 3,0 V6)
Eggyenlőre vární kell, majd a következő kiadásokban benne lessz!
(Most is ki lehet a hibakodokat olvasni, de az élő adatokkal gond van!) :-)
Az AlfaDiag viszont tartalmazza a 2.1-es ECU-t.
admirális12-07-2010 00:23:17 // 30773
145/146-al próbáltad már összehozni? Mert a lapjukon nem írják a BOSCH M2.10.4 ECU támogatottságát, csak az M1.5.5-t, ami a legtöbb TS 156-hoz van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.