Forum >> Szerelőműhely
Alfa GT-Csaba04-08-2010 22:40:34 // 30972
Sziasztok.Nekem egy Gt 1.9jtd -m van.Van egy olyan problémám vele néha hogy 6.ban hírtelen gázadásnál elmegy a turbó nyomás és kigyullad a motor kontrol lámpa és erőtlen lesz a kocsi.Ha leállítom és újra indítom a gépet újra dolgozik a turbó és a hiba jel is törlődik.Valaki tud nekem abban segiteni hogy miért csinálhatja ezt,vagy mi lehet a betegsége a gépnek?
szasza(SW)04-08-2010 21:25:12 // 30971
Én megoldottam.Nézd meg a blogomban a 146nál.Le fog jönni vissza ragasztani felesleges mert koszos poros,úgyis lejön.Másik kárpit és csere.Vagy veszel egy másik tetőkárpitot komplett,amiről szintén előbb utóbb lejön.
GTPeti04-08-2010 21:14:15 // 30970
Srácok, találtam egy topicot a Ladások oldalán, amiben nagyon magas szinten folyik az értekezés az olajszűrőkről.
Itt a link.
Tényleg nem bízzák a véletlenre a srácok... még olajszűrőket is szétfűrészelnek, hogy kiderítsék, melyik a jobb. Mert bizony van köztük különbség, pl. a visszacsapó szelepek számában. Akit érdekel a téma, annak jó olvasást!
Itt a link.
Tényleg nem bízzák a véletlenre a srácok... még olajszűrőket is szétfűrészelnek, hogy kiderítsék, melyik a jobb. Mert bizony van köztük különbség, pl. a visszacsapó szelepek számában. Akit érdekel a téma, annak jó olvasást!
BADI04-08-2010 14:13:21 // 30969
Sziasztok, nem ismertek valami jó Alfa bontot budapesten ahol találhatok GT hez alkatrészeket. Elöre is köszi a választ.
Gabesz04-08-2010 12:10:56 // 30968
Sziasztok!
146-om van, és a tető kárpittal van egy kis problémám: egyszerűen elkezdett lefelé válni, először csak a j2 felett, aztán idővel majdnem mindenhol. Házilag gondolom nem lehet megoldani.
146-om van, és a tető kárpittal van egy kis problémám: egyszerűen elkezdett lefelé válni, először csak a j2 felett, aztán idővel majdnem mindenhol. Házilag gondolom nem lehet megoldani.
gyml04-08-2010 11:33:15 // 30967
Sziasztok,
ha valakinek légtömegmérőre lenne szüksége:
http://www.rowe.hu/airmaster.html#_ALFA_
ha valakinek légtömegmérőre lenne szüksége:
http://www.rowe.hu/airmaster.html#_ALFA_
GTVili03-08-2010 23:34:35 // 30966
Hö-hö....erről a célszerszámról már hallottam...;-D WC-pumpának gúnyolják....
Na mindegy...kreatív vagyok.
Na mindegy...kreatív vagyok.
Hari03-08-2010 23:25:40 // 30965
Ja bocs! ...cserélní?! Nem nagyon gáz! Csak kell hozzá egy célszerszám amivel kilehet tekerní, és 5 perc az egész! (Tovább tart felemelní meg a kereket levenní, mint a csuklót kicserélní
1. autó felemel - (bakkol)
2. kerék leugrík
3. A rúdvég rögzítőanya eltávolítása. a rúdvég kisajtolása! A rúdvég kontraanya meglazítása és a rúdvég letekerése az axiális cs. menetéről! ( ... nem baj ha megszámolva!)
4. porvédő gumiharang levétele! ( ha sérült, repedezett - CSERE!)
5. axiális cs. csere!
... ennyí!
1. autó felemel - (bakkol)
2. kerék leugrík
3. A rúdvég rögzítőanya eltávolítása. a rúdvég kisajtolása! A rúdvég kontraanya meglazítása és a rúdvég letekerése az axiális cs. menetéről! ( ... nem baj ha megszámolva!)
4. porvédő gumiharang levétele! ( ha sérült, repedezett - CSERE!)
5. axiális cs. csere!
... ennyí!
GTVili03-08-2010 23:25:01 // 30964
OK! Holnap be is próbálkozom...remélem nem lesz nagy szívás kicserélni.
Hari03-08-2010 23:13:24 // 30963
Így ahogy mondod! A becsületes elnevezése ez!!! ... nincs is más szakmai elnevezése!
Megmondod, hogy mihez kel .... és axiáliscsukló! ....ennyi!
Megmondod, hogy mihez kel .... és axiáliscsukló! ....ennyi!
GTVili03-08-2010 19:59:17 // 30962
Köszönöm! Na nekem ez a csukló kotyog......nagyon gáz kicserélni...? Egyáltalán hogyan kérjem a bótba'....? Keziccsókolom! Kérek szépen egy axiális csuklót......?
;-DDDD
;-DDDD
Buksi03-08-2010 19:47:05 // 30961
Az alatt a gumiharang alatt egy ún. axiális csukló van!

Sajna nincs róla olyan képem, amin látható lenne! Ezen is csak a "pálca" és a gumiharang látszik! De ott van alatta! :-D
Egyébként ennek a pálcának a végére jön a kormányösszekötő gömbfej!
Az axiális csukló vége különben menetes és így kapcsolódik a kormányműhöz!

Ezek a 155 alkatrészei, de ha jól tudom megegyezik a 145-ével! ;-)

Sajna nincs róla olyan képem, amin látható lenne! Ezen is csak a "pálca" és a gumiharang látszik! De ott van alatta! :-D
Egyébként ennek a pálcának a végére jön a kormányösszekötő gömbfej!
Az axiális csukló vége különben menetes és így kapcsolódik a kormányműhöz!

Ezek a 155 alkatrészei, de ha jól tudom megegyezik a 145-ével! ;-)
GTVili03-08-2010 19:33:11 // 30960
Sityu03-08-2010 09:45:08 // 30959
Segítség!
Máshol is kérdezősködtem már igaz..
Van egy bontódó 156 1.8 TS és szeretném beindítani a motort. Tudja valaki mik a minimális feltételei? Áram, benzinnyomás van, computer, lmm helyén. Lambdaszonda és alapjárati motor nincs rajta. Erősen valószínű, hogy a kompjúter nem indítja a spriccungot, mert szárazak a gyertyák és semmisem jön a leömlőn.
Kulcsot felismeri, biztosítékok is a helyűkön. Relék sajna tőből kivágva :\ Elég lehet, ha manuálisan kapcsolom az ac-t, vagy arra is visszajelzést vár a vezérlés?
Aki segít olcsón megveheti :D
Máshol is kérdezősködtem már igaz..
Van egy bontódó 156 1.8 TS és szeretném beindítani a motort. Tudja valaki mik a minimális feltételei? Áram, benzinnyomás van, computer, lmm helyén. Lambdaszonda és alapjárati motor nincs rajta. Erősen valószínű, hogy a kompjúter nem indítja a spriccungot, mert szárazak a gyertyák és semmisem jön a leömlőn.
Kulcsot felismeri, biztosítékok is a helyűkön. Relék sajna tőből kivágva :\ Elég lehet, ha manuálisan kapcsolom az ac-t, vagy arra is visszajelzést vár a vezérlés?
Aki segít olcsón megveheti :D
Hari02-08-2010 22:10:58 // 30958
A gázolajszűrő alsó menetes műanyag bigyója a gázolajszűrő vízjelzője, és közvetlen kapcsolatban van a gázolajjal!
Szerintem működík nélkűle, de valószínű folyton jelezní fog!
.... még csak annyit! Csak gyári, vagy gyárival azonos minőségű szürőt használj!
Szerintem működík nélkűle, de valószínű folyton jelezní fog!
.... még csak annyit! Csak gyári, vagy gyárival azonos minőségű szürőt használj!
Tommaso 15901-08-2010 18:22:43 // 30957
Sziasztok!
S.O.S. segítségre lenne szükségem!
156 1.9 JTDm-ben cseréltem volna gázolajszűrőt, de a szűrő alján lévő csatlakozó, ami menetes és rá kell tekerni, kicsit túlhúztam, és eltört.
Ez lényegében a szűrő aljába megy be egy vak dugóval, aminek a szerepét nem nagyon tudom, de egy xenon izzóhoz hasonló szerkezet megy bele ami közvetlen nincs a gázolajjal kapcsolatban.
Kérdésem az lenne, hogy ennek mi a funkciója, és átmenetileg 1-2 nap összerakhatom e ez nélkül, h csak a beletört dugó van a szűrőben.
Az üzemanyag nem folyik sehol, és a csatlakozót pedig leszigetelem.
Kérlek segítsetek, fontos!!
S.O.S. segítségre lenne szükségem!
156 1.9 JTDm-ben cseréltem volna gázolajszűrőt, de a szűrő alján lévő csatlakozó, ami menetes és rá kell tekerni, kicsit túlhúztam, és eltört.
Ez lényegében a szűrő aljába megy be egy vak dugóval, aminek a szerepét nem nagyon tudom, de egy xenon izzóhoz hasonló szerkezet megy bele ami közvetlen nincs a gázolajjal kapcsolatban.
Kérdésem az lenne, hogy ennek mi a funkciója, és átmenetileg 1-2 nap összerakhatom e ez nélkül, h csak a beletört dugó van a szűrőben.
Az üzemanyag nem folyik sehol, és a csatlakozót pedig leszigetelem.
Kérlek segítsetek, fontos!!
[k i z z o]31-07-2010 23:05:35 // 30956
Vagy valami átvezet. Sok minden fogyaszthat. Ki kell zárni.
rémGtv31-07-2010 11:36:32 // 30954
Tegnap ráraktuk a műszerre és légtömegmérőt mutatott . Hétfőn lesz beletéve az új ! Köszi az infót :)
Imyx31-07-2010 10:50:32 // 30953
Ha világít az injector lámpa gyújtáskor, mozgasd meg a hengereknél a befecskendezőket, illetve vedd le a csatikat, tedd vissza, lehet, hogy koszosak. Ilyenkor nekem be se indul a motor.
Más: volt olyan, hogy üzem közben is világított az injector lámpa, rángatott, nem volt ereje. A diagnosztika létömegmérőt jelzett, ki lett takarítva, utána megszűnt a lámpa is. Takarítsd ki az LMM-et, szerintem kezd ezzel.
Üdv.
Más: volt olyan, hogy üzem közben is világított az injector lámpa, rángatott, nem volt ereje. A diagnosztika létömegmérőt jelzett, ki lett takarítva, utána megszűnt a lámpa is. Takarítsd ki az LMM-et, szerintem kezd ezzel.
Üdv.
Belga31-07-2010 10:02:35 // 30952
Igen a rádióra én is gondoltam (forrasztgattam arrafelé nemrég :P), szóval első dolgom volt, hogy lecibáltam minden kábelt a középkonzol környékén, de nem az volt a gond. Majd hétvégén még körbeméregetek.
Szabeee30-07-2010 23:50:16 // 30951
nekem gyengébb akksim van, előfordult már, hogy garázson kívül éjszakázott az autó és reggelre lemerült...
Szabeee30-07-2010 23:46:01 // 30950
valahogy ezzel én is így vagyok.... enyém is ültetett.... + keményített :S
Wickey30-07-2010 23:03:29 // 30949
120mA egy szarul (fixen 12V-re) bekötött autórádió miatt is simán lehet. Pont 120-150mA-t mértem egyszer egy ilyen miatt.
bega198630-07-2010 19:30:32 // 30948
Megvolt az LMM csere, annyi változás van hogy 3000 alatt nem annyira erőtlen, kicsit jobban reagál a gázra, valamint nagy fordulaton is kicsit jobb lett, viszont az alapjárat rosszabb lett. Nem ingadozik, de hallani hogy néha berándul 1 pillanatra kicsit darabos... Kíváncsi vagyok hogy a lambda szenzor csere után mit mutat.
Bgabor30-07-2010 18:28:51 // 30947
Sziasztok urak .Ma nagy meglepetésben volt részem ,kuplung benyom és beesik a pedál . Mi lehet? Hidraulikus kinyomócsapágy vagy a pedál felől is szokott szarakodni .A kocsi 156 sw 1.6ts előre is kössz.
Pat30-07-2010 16:23:57 // 30946
Szerintem a csatik lehetnek kontakthibásak azon a kábelvégen, amit megmozgattál. Nekem is volt ilyen problémém, igaz az enyén nem xenon, de volt egy megégett csatim. Megmozgattam a kábelját ideig-óráig működött. Aztán széthúztam, megtisztítottam és bekontaktsprayoztam és jó volt hosszabb ideig, végül kerestem egy jó csatlakozót és kicsréltem. Nem volt könnyű, mert újat csak kábelkötegestül lehet venni horroráron, így bontottat kellett keresni.
Pat30-07-2010 16:17:37 // 30945
Nem biztos, de motorkód alapján meg lehet nézni.
Belga29-07-2010 23:33:55 // 30944
egyébként a ~600mA-ból ~500mA-t ugyanazon a biztosítékon lévő fogyasztók adják: féklámpa, elakadásjelző, beltérvilágítás, biztosítéktábla világítás, slusszkulcsnál a jelzőfény, elektromos tükrök és még talán 1-2 valami egyéb.
a slusszkulcsnál lévő 3W-os izzó világított, azt lehúzva (de még a biztosítékot benn hagyva) van ez a ~300mA körüli fogyasztás. Biztosíték nélkül pedig ~120mA.
a slusszkulcsnál lévő 3W-os izzó világított, azt lehúzva (de még a biztosítékot benn hagyva) van ez a ~300mA körüli fogyasztás. Biztosíték nélkül pedig ~120mA.
Belga29-07-2010 23:18:23 // 30943
mi lehet, ami üres biztosítéktáblánál is fogyaszt? gondolom valami ami nem gyárilag került az autóba...
[k i z z o]29-07-2010 22:54:52 // 30942
120mA sok. 10mA alatt kell lennie.
FRC29-07-2010 22:06:29 // 30941
de annál kevesebb már ne legyen mert kihat a gumi kopásra/fogyasztásra is!
Kareszka198429-07-2010 21:16:58 // 30940
most 2,1-re vannak fujva
FRC29-07-2010 21:15:45 // 30939
4.2 a mankó (vékony pótkerék.... ha ültetett az autód akkor talán picivel kellemesebb a puhább gumi.
Kareszka198429-07-2010 20:41:19 // 30938
haho :)
most olvasgatom a kocsi hasnzálati utmutatóját és ott az írja, hogy a guminyomás:
- csökkentett tehernél 2,2 bar
- teljes rakománynál 2,5 bar
- meg valami 4,2bar, amit nem tudtam lefordítani :D
ültetett kocsinál melyik az ideálisabb? 147-esről van szó... 195/65R15 gumikkal, általában 5 emberkével :)
most olvasgatom a kocsi hasnzálati utmutatóját és ott az írja, hogy a guminyomás:
- csökkentett tehernél 2,2 bar
- teljes rakománynál 2,5 bar
- meg valami 4,2bar, amit nem tudtam lefordítani :D
ültetett kocsinál melyik az ideálisabb? 147-esről van szó... 195/65R15 gumikkal, általában 5 emberkével :)
Poló29-07-2010 20:34:32 // 30937
Szia!
Nekem bekapcsolt riasztónál van 5 mA áramfelvétel, kikapcsolt riasztónál 4mA.
Nekem bekapcsolt riasztónál van 5 mA áramfelvétel, kikapcsolt riasztónál 4mA.
mizooo29-07-2010 20:31:19 // 30936
Lehet nem félreváltott hanem ledundizta :D... Autót barátnőt még testvérnek sem :D.. üdv
cortx29-07-2010 19:56:17 // 30935
hali! MA öcsémnek odaadtam a kocsit. jön haza, mondja hogy félreváltott és kurvára kattog a kocsi. kimentem ebíndítottam és tényleg nagyon kattog, de egyenesen a motorból jön a hang :O mitől lehet ez? van valakinek valami ötlete? Üdv
Bilux29-07-2010 18:56:27 // 30934
A kocsit szgéppel! :P
Belga29-07-2010 18:32:56 // 30933
üdv urak!
mekkora a még elfogadható áramfelvétel álló autónál, mindent kikapcsolva?
az új 60Ah-s akksim nem sokáig bírta szusszal...
először kb 600mA-t mértem, kis nyomkeresés után lementem 280mA-re, majd totálisan kiürítve a biztosítéktáblát, most mérek 120mA-t.
az utóbbi kettő akármelyike már jó, vagy inkább tegyem be a bikakábelt? :)
mekkora a még elfogadható áramfelvétel álló autónál, mindent kikapcsolva?
az új 60Ah-s akksim nem sokáig bírta szusszal...
először kb 600mA-t mértem, kis nyomkeresés után lementem 280mA-re, majd totálisan kiürítve a biztosítéktáblát, most mérek 120mA-t.
az utóbbi kettő akármelyike már jó, vagy inkább tegyem be a bikakábelt? :)
mizooo29-07-2010 16:29:43 // 30932
Vagy rosszak a trafók. üdv
Gabi8628-07-2010 20:21:15 // 30931
Nem hinném, hogy ez a probléma, mert amikor a kábeleket "megráncigáltuk" akkor 1-2 felkapcsolásnál működött mind a kettő, aztán a bal oldali már nem de a jobb meg igen. Szóval ilyen tök össze vissza működnek. Szeritnem valami kontakt hiba lehet, csak nem tudom, hogy melyik részen.
Dévid28-07-2010 19:56:40 // 30928
166-ot nem ismerem, de nekem ilyet a 156 akkor produkált, amikor a kormánykapcsoló kontakthibás volt, néha eltűnt a tompított, és csak a kormány fel-le be-ki mozgatására jött vissza.
Remélem tudtam segíteni.
Remélem tudtam segíteni.
rémGtv28-07-2010 19:52:38 // 30927
Üdv mindenkinek ! Ma a Gtv-m nagyon nehezen akart elindulni és folyton kijelezte az injektort és gázadásnál mindig fulladozott . Nagy nehezen eltudtam vele indulni megszünt a fulladozás de viszont az injektor visszajelző addig jelzett amíg be nem melegedett a motor . Tipp ?
Gabi8628-07-2010 19:03:30 // 30926
Sziasztok!
S.O.S. szeretnék segitséget kérni. Ma délután vettük meg a 166-ost, de sajnos csak itthon vettük észre, hogy a tompitott fényszóró nem ég. Helyzetjelző és távolsági meg az összes többi működik, de a tompított se jobb se bal oldalon nem működik. Biztosítékokat megnéztük, azok jók, és ha a kábeleket mozgattuk akkor el-el kezdett működni, de aztán elaludt. Amikor felkapcsoljuk a tompitottat akkor általában felvillan, majd kialszik. helyzetjelző , távolsági frankón működik. Ha tudnátok mondani valami ötletet, hogy mi okozhatja a gondot nagyon hálás lennék, mert holnap reggel mennem kellene vele dolgozni Tiszaújvárosba, szóval szükségem lenne a tompitottra.
Ja igen, Xenon van benne, nem tudom ez változtat e akármin, de baromira nem értek hozzá.
S.O.S. szeretnék segitséget kérni. Ma délután vettük meg a 166-ost, de sajnos csak itthon vettük észre, hogy a tompitott fényszóró nem ég. Helyzetjelző és távolsági meg az összes többi működik, de a tompított se jobb se bal oldalon nem működik. Biztosítékokat megnéztük, azok jók, és ha a kábeleket mozgattuk akkor el-el kezdett működni, de aztán elaludt. Amikor felkapcsoljuk a tompitottat akkor általában felvillan, majd kialszik. helyzetjelző , távolsági frankón működik. Ha tudnátok mondani valami ötletet, hogy mi okozhatja a gondot nagyon hálás lennék, mert holnap reggel mennem kellene vele dolgozni Tiszaújvárosba, szóval szükségem lenne a tompitottra.
Ja igen, Xenon van benne, nem tudom ez változtat e akármin, de baromira nem értek hozzá.
cyberjani28-07-2010 13:53:18 // 30925
Sziasztok.
164 2.0-hoz (1995-ös évjárat) keresek jobb oldali ablakemelőt és mindkétoldalra elektromosan behajló tükröket. Ha van valakinek akkor írjon az oldalamra.
164 2.0-hoz (1995-ös évjárat) keresek jobb oldali ablakemelőt és mindkétoldalra elektromosan behajló tükröket. Ha van valakinek akkor írjon az oldalamra.
Pzk27-07-2010 21:14:26 // 30924
Sziasztok, 2.0 16V TS-be keresek légmennyiségmérőt (négyszögletes (nem ovális) 4 eres csatlakozós) cikkszám: Bosch 661 11 2A 520. Ha valaki tud ilyet légyszíves szóljon.
Pzk27-07-2010 21:13:55 // 30923
Sziasztok, 2.0 16V TS-be keresek légmennyiségmérőt (négyszögletes (nem ovális) 4 eres csatlakozós) cikkszám: Bosch 661 11 2A 520. Ha valaki tud ilyet légyszíves szóljon. Köszi!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
784
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?