ha csak rugót, meg alátétet kaptál a felújító szettben, szerintem téged átvertek. Az előző autómon én is vezérlésmódosító cserével kezdtem (minden utánanézés nélkül, hát szívtam is vele rendesen az összerakáskor).
Szóval azért megoldottam saját "káromon", viszont érdekelt, hogy mi is ez és a rosszat jól szétszettem:
Tehát ez a misztikus vezérlésmódosító nem más mint egy olajnyomással működő dugattyú, ami nyomás hatására a rugó ellen dolgozva tengelyirányba elmozdul és egy spirál pályán mozogva a bordásszíjkerékhez képest a szívóvezérmű tengelyt szögben elfordítja. Tehát amikor a vezérlésmódosító tönkremegy, akkor a dogattyú tömítése elkopik és a fellépő nyomáskor az olajat részben átengedi ezért nem képes akkora szögmódosításra, tehát a szett egyik legfontosabb eleme a tömítő gyűrű. Igaz a rugó is fontos, mert ha elfárad és nem tudja alap helyzetre visszatolni, akkor ... na ezt már tudjátok...
Forum >> Szerelőműhely
Pat19-07-2010 20:11:12 // 30842
RooDee19-07-2010 19:55:51 // 30841
hiba megoldva, és jo, h ki nem szurta az EGR szelep a szemem:)) nah, egyenlore uugy néz ki, minden ok a verdával...ugy megy, mint a vaj, es egyre indit:)) probaut hamarosan....
Pat19-07-2010 19:50:39 // 30840
Ha csak 2-3 mp-ig hallod akkor nincs gáz, mert idő, míg a dugattyúnál megjön a nyomás...
Pat19-07-2010 19:47:43 // 30839
állandóan szól?
Buksi19-07-2010 19:41:48 // 30838
Sztem fel lehet újítani a szervószivattyút! De nem biztos, hogy mindjárt ahhoz kellene nyúlni! Legalább is nekem volt olyan, hogy elkezdett elég csúnyán szólni a szívattyúm, viszont egy olajcsere megoldotta ezt a problémát! Szóval sztem előbb ezzel próbálkozz! :-)
abeditomi19-07-2010 19:04:05 // 30837
szevasztok
még lenne olyan kérdésem, eléggé szól a szervószivattyúm azzal lehet valamit kezdeni vagy ha csapágyas akkor kuka?
még lenne olyan kérdésem, eléggé szól a szervószivattyúm azzal lehet valamit kezdeni vagy ha csapágyas akkor kuka?
RooDee19-07-2010 18:56:21 // 30836
hali! nem tudja valaki, h 156 2.4 jtd 98'as-ban hol van az EGR szelep??? 0404 ezt a hibakodot irta ki a számitogép és nem indul vasam.... koszi:) talán a tisztitasával sikerulne kikuszobolni a hibat....
Dzsozy19-07-2010 17:50:58 // 30835
Amennyiben javító szetten gondolkozol, úgy nem kell szíjat cserélned, mivel írtad, hogy kb. 1000 km ezelőtt lett cserélve.Az szinte vadi új! A javító szett meg szerintem, nekem is volt, egy silány-gyenge rugó, meg egy műanyag alátét 1900,- ft-ért. Az alátét azért kell, hogy ha cseréled a rugót akkor azt is bele kellene tenni, hogy a rugó jobban feszítsen. De mivel mozgó alkatrész, ezért azt elég faszán elnyírja. Amúgy meg ha el van kopva, (nagyon leegyszerűsítve két fogaskereket képzelj el) akkor a felújító készlet nem ér semmit. Lehet, hogy egy újabb vezérlés beállítás segítene. Amúgy meg ha csak 2-3 mp dízeles nem nagy gond véleményem szerint.
Totti (NagyVad)19-07-2010 17:22:51 // 30834
A szij csere mindenképp ajánlott (kötelező) a többit majd az aki jobban vágja a TS-t
Tomice19-07-2010 17:19:24 // 30833
Heló!
Hamár szóba jött a vezérlésmódosító,megkérdezném hogy milyen következménnyel jár ha hallom a dízel hangot indításkor 2-3 mp.-ig de nem tudom(anyagi okok) kicserélni.Nemrég volt szervizen de csak olaj,szíjjak,szűrők,görgők,vízpumpa lett cserélve.Azóta 1000 km lett belehajtva.Érdemes-e javító szettel próbálkozni és ha igen akkor kell-e szíjjat is cserélni?
Hamár szóba jött a vezérlésmódosító,megkérdezném hogy milyen következménnyel jár ha hallom a dízel hangot indításkor 2-3 mp.-ig de nem tudom(anyagi okok) kicserélni.Nemrég volt szervizen de csak olaj,szíjjak,szűrők,görgők,vízpumpa lett cserélve.Azóta 1000 km lett belehajtva.Érdemes-e javító szettel próbálkozni és ha igen akkor kell-e szíjjat is cserélni?
Gabi8619-07-2010 15:07:47 // 30832
Üdv!
Apám Alfa 90-eshez keresnék első szélvédőt. A környéken sehol nem tudnak segíteni pedig már rengeteg helyen érdeklődtünk.
Ha tudtok légyszi segítsetek mert apám ragaszkodik ehhez az autóhoz.
Előre is köszi.
Apám Alfa 90-eshez keresnék első szélvédőt. A környéken sehol nem tudnak segíteni pedig már rengeteg helyen érdeklődtünk.
Ha tudtok légyszi segítsetek mert apám ragaszkodik ehhez az autóhoz.
Előre is köszi.
abeditomi19-07-2010 09:38:37 // 30831
köszi a választ, sokat segítettél:)
Csöri19-07-2010 09:35:17 // 30830
A vez.módnak hangja van ha rossz (indításkor kerreg, később már egész dízeles hangja lesz a gépnek tőle), azt diagnosztikával nem lehet mérni. Úgyhogy ha a jeladó rossz akkor azt kell cserélni.
abeditomi19-07-2010 09:29:46 // 30829
köszi a felvilágosítást!
és szerintetek melyiket kell cserélni, mert arra pontos választ nem adtak! vagy ilyenkor "illik" mindkettőt?
és szerintetek melyiket kell cserélni, mert arra pontos választ nem adtak! vagy ilyenkor "illik" mindkettőt?
Ofi19-07-2010 09:27:12 // 30828
Szia!
A vezérmű tengely jeladó egy elektromos jeladó, a vezérlés modositó pedid egy mechanikus alkatrész. Plusz a jeladó utángyártottban olcsobb legalább 10-15 ezer forinttal.
A vezérmű tengely jeladó egy elektromos jeladó, a vezérlés modositó pedid egy mechanikus alkatrész. Plusz a jeladó utángyártottban olcsobb legalább 10-15 ezer forinttal.
Csöri19-07-2010 09:20:36 // 30827
Benne van a nevében is. Az egyik egy jeladó, a másik módosító. Nem ugyanaz a kettő.
abeditomi19-07-2010 08:47:15 // 30826
szevasztok
van egy 1.4es TS 146-om, most vettem nemrég, volt diagnosztikán, megállapították hogy a vezérlésnél nem tuti valami. Mondták hogy ki kell cserélni a vezérműtengely jeladót...
Mi a különbség e között és a vezérlésmódosító között? Vagy ugyanarról beszélünk?:)
Előre is köszönöm a segítségeteket!
üdv
van egy 1.4es TS 146-om, most vettem nemrég, volt diagnosztikán, megállapították hogy a vezérlésnél nem tuti valami. Mondták hogy ki kell cserélni a vezérműtengely jeladót...
Mi a különbség e között és a vezérlésmódosító között? Vagy ugyanarról beszélünk?:)
Előre is köszönöm a segítségeteket!
üdv
[k i z z o]18-07-2010 20:39:28 // 30825
A túlzott igen, de aki nem tud pasztázni az talán úgysem szedi szét :)
RooDee18-07-2010 17:01:13 // 30824
tavasszal volt olyan problémám, h főtengely jeladot cseréltem, mert hol startolt, hol nem...és most megint ugyan ezt kezdi csinálni....eloszor naftaszurore gyanakodtam, mert olyan a hangja, mintha nem kapna anyagot..tul konnyen pörög. és most megint jeladot kéne cserélni?valakinek valami hasznos ötlete? 2.4jtd 156 98'
mreni18-07-2010 14:39:01 // 30823
Sziasztok!
Alfa 155 Q4 turbo szelepfedelet keresek elfogadható áron.
Repedt/sérült is érdekel
Vagy esetleg öttlet hogy merre keressek?:)
Alfa 155 Q4 turbo szelepfedelet keresek elfogadható áron.
Repedt/sérült is érdekel
Vagy esetleg öttlet hogy merre keressek?:)
tzoli15517-07-2010 12:44:14 // 30822
Sziasztok !
1.9 TD tulajok és hozzáértők segítségét kérném : az Alfa 145/146 1.9 TD hengerfej megegyezik és csereszabatos a Fiat Tipo 1.9TD, 1.9D, 1.7D típusokéval? Sajna a pókháló mintája majdnem egyszerűbb mint a TD-m hengerfején a repedéseké...
1.9 TD tulajok és hozzáértők segítségét kérném : az Alfa 145/146 1.9 TD hengerfej megegyezik és csereszabatos a Fiat Tipo 1.9TD, 1.9D, 1.7D típusokéval? Sajna a pókháló mintája majdnem egyszerűbb mint a TD-m hengerfején a repedéseké...
Kareszka198416-07-2010 21:03:23 // 30821
dede, bejött :) jobb, mint az egyszavas "igen" "nem" "ja" válaszok :)
Hari16-07-2010 21:01:08 // 30820
:-) szóval nem jöt be a válaszom! Nem gond!
Hari16-07-2010 20:56:07 // 30819
:-) hi-hi!
... Ahová a gyári technológia a pasztát irja elő ?!
Nekem a pasztával csak az a bajom, hogy orba-szájba mindenhová es persze jó vastagon! ... egyébként pedig mindenki azt és úgy keni, ahogy neki tetszík! ... csak meg ne bánja! :-)
... Ahová a gyári technológia a pasztát irja elő ?!
Nekem a pasztával csak az a bajom, hogy orba-szájba mindenhová es persze jó vastagon! ... egyébként pedig mindenki azt és úgy keni, ahogy neki tetszík! ... csak meg ne bánja! :-)
Kareszka198416-07-2010 20:45:33 // 30818
off course :D
Hari16-07-2010 20:44:07 // 30817
Az erő és az arőszak legyen veled!
Kareszka198416-07-2010 20:10:00 // 30816
az ilyen válaszokat szeretem :) velős és átlátható! :)
Nahh, túlvagyok az olajcserén...hát az olajszürővel mindig is szívtam, mert most is úgy rávolt gyógyulva, hogy megmoccanni alig akart :) de végül győzött az erő :)
Nahh, túlvagyok az olajcserén...hát az olajszürővel mindig is szívtam, mert most is úgy rávolt gyógyulva, hogy megmoccanni alig akart :) de végül győzött az erő :)
csaszar33816-07-2010 20:06:39 // 30815
az lemaradt, hogy természetesen kmű!
András bácsi16-07-2010 20:04:23 // 30814
És mi a helyzet a karterrel? Oda sem kell paszta?
csaszar33816-07-2010 20:03:19 // 30813
uff!
a vezérlés felől nézve a második furatnál, de az alatt van vmi szimering féle(leglább is sztem az vmi olyan lehet) lehet hogy ott, nem sikerült egyértelműsítenem
ott folyhat(kb középen)?
a menet egy része kiszakadt, ezért próbálkoztam azzal amit írtam(az FBS nekem is gyanús volt, de akkor mivel?)
a vezérlés felől nézve a második furatnál, de az alatt van vmi szimering féle(leglább is sztem az vmi olyan lehet) lehet hogy ott, nem sikerült egyértelműsítenem
ott folyhat(kb középen)?
a menet egy része kiszakadt, ezért próbálkoztam azzal amit írtam(az FBS nekem is gyanús volt, de akkor mivel?)
Hari16-07-2010 19:53:52 // 30812
nem teljesen értem! ...hol is filyík az a szervó?! A kormánymű v. a szívatyú?! ( ... bakelit?!)
Ha esetleg az üreges csavarnál folyík, akkor:
- rosszúl kapott bele a menet ! :-(
- túlhúzás miadt deformálódott a csavar
- vagy a tömítés gatya!
Az FBS soha nem fogja megállítani az olajfolyást!!! ( 100 bar körüli a nyomás a munka oldalon!)
Légyszíves pontosíts!
Ha esetleg az üreges csavarnál folyík, akkor:
- rosszúl kapott bele a menet ! :-(
- túlhúzás miadt deformálódott a csavar
- vagy a tömítés gatya!
Az FBS soha nem fogja megállítani az olajfolyást!!! ( 100 bar körüli a nyomás a munka oldalon!)
Légyszíves pontosíts!
Hari16-07-2010 19:45:32 // 30811
:-) ... vagy csal az " emléked ", ( :-) ) vagy nagyon nem oda figyuztál!
A szelepfedéltömítés az jóval magasabban van mint a gyertya! Általában ott szok folyni bízony az a fránya olaj!
Általában a nem kellő gondossággal felszerelt fedél (nem volt über kafául megtisztítva, vagy nem jól illeszkedik!) miadt fordol elő! Esetleg az is előfordúlhat, hogy e miadt aztán a fedél megreped !!!
1. FEDÉL LEUGRIK!
2. ALAPOS MEGTISZTÍT! (tömítés is! v. ÚJ!)
3. A FEDLET ALAPOSAN MEGVIZSGÁLNÍ (deformáció, repedés!)
4. Ismét felszerrelni! (Ha a támítés régi, kemény - ÚJ! ) ... csak megjegyzem! Semmilyen paszta használata nem javasolt! (max. a vezt. leszorító szimeringtartó íves sarkaiba!)
A tulzott pasztahasználat következményei:
- bele kerül a karterbe - az olajszívatyú szúrője bedugul - az olajszívatyú felszívott kis darabkákat beküldi az olajjáratba ( mellékáramú szürésnél) - eltömödnek az alsó dugatyú hűtő furatok, v. a hidrok! - motor kampeca!!!!
A szelepfedéltömítés az jóval magasabban van mint a gyertya! Általában ott szok folyni bízony az a fránya olaj!
Általában a nem kellő gondossággal felszerelt fedél (nem volt über kafául megtisztítva, vagy nem jól illeszkedik!) miadt fordol elő! Esetleg az is előfordúlhat, hogy e miadt aztán a fedél megreped !!!
1. FEDÉL LEUGRIK!
2. ALAPOS MEGTISZTÍT! (tömítés is! v. ÚJ!)
3. A FEDLET ALAPOSAN MEGVIZSGÁLNÍ (deformáció, repedés!)
4. Ismét felszerrelni! (Ha a támítés régi, kemény - ÚJ! ) ... csak megjegyzem! Semmilyen paszta használata nem javasolt! (max. a vezt. leszorító szimeringtartó íves sarkaiba!)
A tulzott pasztahasználat következményei:
- bele kerül a karterbe - az olajszívatyú szúrője bedugul - az olajszívatyú felszívott kis darabkákat beküldi az olajjáratba ( mellékáramú szürésnél) - eltömödnek az alsó dugatyú hűtő furatok, v. a hidrok! - motor kampeca!!!!
csaszar33816-07-2010 18:52:35 // 30810
üdv mesterek!
most olyan jellegű kérésem lenne, hogy folyik a szervóm(motor kint volt, kikötöttek szervizbe olyan csatlakozót, amit nem kellett volna, amikor meghúztam, lecsúszott kulcs, megszakadt a menet)
pasztával(FBS)megkenem, de csak folyik
a kérésem az, hogy középen van az a bakelit szerű dolog, ott folyhat-e, mert nem egyértelmű, hol folyik?!
azt cserélni lehet-e(nem találtam sehol,de lehet, hogy én vagyok az ügyetlen)
előre is köszi
most olyan jellegű kérésem lenne, hogy folyik a szervóm(motor kint volt, kikötöttek szervizbe olyan csatlakozót, amit nem kellett volna, amikor meghúztam, lecsúszott kulcs, megszakadt a menet)
pasztával(FBS)megkenem, de csak folyik
a kérésem az, hogy középen van az a bakelit szerű dolog, ott folyhat-e, mert nem egyértelmű, hol folyik?!
azt cserélni lehet-e(nem találtam sehol,de lehet, hogy én vagyok az ügyetlen)
előre is köszi
Bilux16-07-2010 09:13:47 // 30809
Szelepfedél miatt folyik oda az olaj. A tömítés alá kenj tömítő pasztát is úgy már nem fog folyni.
Kareszka198416-07-2010 08:48:33 // 30808
de hogy a rákba jut a gyertyák fölő az olaj a deknitömítés hibájábol??? ha emlékem nem csal, az lejjebb van :)
[k i z z o]15-07-2010 22:28:52 // 30807
Szelepdeknit leszedni, elpucolni, tömitést elmosni, + 1x zsirtalanitani és valami RTV -vel felrakni, pl. Loctite 5920.
Ferri15-07-2010 21:09:12 // 30806
Oda csak a szelepdekni tömítésen keresztül folyhat az olaj. A gyertyáknál nemigen verhet ki tiszta olajat, csak esetleg valami égett dzsuvát. Az első hengerhez utántöltéskor talán beöntheted. Szerintem le kell venni újra, és nagyon megtakarítva (a hornyot is), esetleg pasztával feltenni.
Buksi15-07-2010 20:57:51 // 30805
Gyertyák meg voltak húzva rendesen?
Szabeee15-07-2010 20:55:49 // 30804
Wickey15-07-2010 20:30:02 // 30803
vagy csótány a klímahűtő (koszos, kirohadtak a lamellák, ilyesmi) oszt nem bírja lehűteni a hűtőközeget. Nekem menet közben viszonylag jó, álló helyzetben katasztrófa. Szar a hűtőm. De nincs "kedvem" cserélni.
zee15-07-2010 20:14:25 // 30802
Sziasztok
Minap voltunk klímásnál,ajó hír,hogy a rendszer tartja a nyomást de a venti nem indul. Előtétek jók,ventik direktben mennek,tehát azok is rendben vannk. Kérdésem,hogy biztosíték ill. relé aminek köze lehet a légkondihűtő ventijéhez merre találhatók?
kösz előre is
üdv
Minap voltunk klímásnál,ajó hír,hogy a rendszer tartja a nyomást de a venti nem indul. Előtétek jók,ventik direktben mennek,tehát azok is rendben vannk. Kérdésem,hogy biztosíték ill. relé aminek köze lehet a légkondihűtő ventijéhez merre találhatók?
kösz előre is
üdv
MikeTheDevil15-07-2010 13:50:22 // 30801
Akkor vasárnap szedhetjük szét :( mivel pont ellenkezőleg lettek belerakva.Akkor ezért nem engedi a módositónak hogy vissza álljon.
Köszönöm.
Köszönöm.
Coyote15-07-2010 12:51:24 // 30800
Nem semmi ára van :-))
Na bele kuksikoz a bukszába, de lehet egyenlőre marad az ablak lehuzás :-DDD
Na bele kuksikoz a bukszába, de lehet egyenlőre marad az ablak lehuzás :-DDD
vm15-07-2010 12:49:47 // 30799
Klímást kérdezz meg, mert percről percre megy fel a hűtőközeg ára :(
Coyote15-07-2010 12:46:01 // 30797
Valami ilyesmi nekem is át futott az agyamon. Mennyiért lehet után tölteni?
Selmak15-07-2010 12:15:16 // 30796
Pl.: nincs benne elég gáz.
Coyote15-07-2010 12:04:21 // 30795
Üdv Urak!
Valamiért nem akar a klímám úgy hűteni ahogyan én azt szeretném.
Hiába kapcsolom be, nem igazán hűt.
Mi lehet az oka? Vagy csak egyszerűen túl meleg van, és nem bírja?
Köszönöm.
Valamiért nem akar a klímám úgy hűteni ahogyan én azt szeretném.
Hiába kapcsolom be, nem igazán hűt.
Mi lehet az oka? Vagy csak egyszerűen túl meleg van, és nem bírja?
Köszönöm.
Hari15-07-2010 08:16:26 // 30794
Meglehet! ( A két " alátét " kúpos végével összefelé!)
Bilux15-07-2010 07:50:14 // 30793
Sajna akkor valószínű, hogy rosszul lett összerakva.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
600
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?