Forum >> Szerelőműhely

Ferke16-10-2009 08:41:57 // 27236
Bagoly mondja?!???:)))))
pb_16-10-2009 08:37:29 // 27235
Tudnék ajánlani neki 1 márkát.D
pb_16-10-2009 08:36:28 // 27234
Hát nem tom, azért a fotosoppal csinál6tad volna más színűre is, mint kályhaezüst, ha már ennyit vesződtél vele.DDD
Dekka16-10-2009 08:35:09 // 27233
akkor neked már csak egy normális autó kéne :DD
Ferke16-10-2009 08:23:15 // 27232
Teee, okostojás, ez homokszórva vagyon, precíziós munka, minőőőségi!:))))
Longman16-10-2009 08:09:15 // 27231
Esetleg leírnám neked emailben hogy mi a pontos szitu, hátha ha van épp ahhoz kedved/időd hogy segíts.. :)
pb_15-10-2009 21:44:29 // 27230
Így olvasva a hszdet, nekem ez jött le. Én sem mondom, hogy lehetetlen, de tudni kell hozzá sok mindent, stb, stb. A 64ben a SAF 1091es van, ebből lehet következtetni dolgokra.
GTPeti15-10-2009 21:38:12 // 27229
Én nem mondtam egy szóval sem, hogy egyszerű. De azt sem, hogy lehetetlen. (Visszautalnék arra, hogy a két jelet össze kéne hasonlítani - mielőtt "ítéletet" mondunk.)
pb_15-10-2009 21:33:13 // 27228
Pont ezért lehet, hogy bonyolultabb ez az egész művelet, mint a gyárit +csapolni. Aztán a jelszinkronizáció, ha az ABSet használod, majd az átalakító elektronikát legyártani sem 1xű(pl SAF 1091ről, vagy SAF1092ről nem sok infot fogsz találni), ill az ABS vezetékét is kb ugyanannyiból áll +csapolni, mint a kmóra jeladóét. Szóval annyra mégsem 1xű ez a történet.
GTPeti15-10-2009 21:20:07 // 27227
"Közben olvastam a többit is, azért kell, mert a váltóból a gyári jeladótól nem tudok sajnos jelet venni. Persze biztos át lehet kötözgetni, de sajna nem haladok vele, úgyhogy azért kellen valami alternatív megoldás.."

Pontosan így gondoltam én is, hogy erről van szó.

Igazából annyi lenne a művelet, hogy szkóppal rámérni egy 164-ben használt gyári jeladóra, hogy milyen jelet szolgáltat, illetve egy 155-ben használtra, hogy milyen jelet vár a km-óra, és ez alapján csinálni egy illesztő elektronikát. Ami nem hiszem hogy több, mint egy szintillesztő, rossz esetben kiegészítve egy digitális osztóval. Pontosabbat így látatlanban nem tudok írni.
pb_15-10-2009 19:49:44 // 27226
Mindig jobbra számít az Mber. Gondolom, akkor ma egész nap ezt csinálta, munkahelyen, ajaj.
DDDD
András bácsi15-10-2009 19:43:55 // 27225
Nem leöntötte: csak fotosopolta. :)))
pb_15-10-2009 19:41:55 // 27224
Ne mutogassad nekem az üres váltóházadat, amire ráöntöttél 1l hőálló ezüstöt. Arról a váltóról, + látszik, hogy használatban volt, Te, Te Lavult technikás.DDD
Ferke15-10-2009 17:03:51 // 27223
Úrrsiten, pb, mi a fene ez az olajsáros rettenet??! Szégyen! Egy ilyet beraksz egy nyilvános topicba? Ez a boxerek lejáratása!:))))
Miért nem szólsz, ha kell normális kép, normális alkatrészekről:))
fefe0115-10-2009 16:17:51 // 27222
Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy az autom egyfolytában rángat főleg ha leveszem a gázról a lábam. A műszerfalon minden kivilágít pl. töltés, ABS, kézifék. ha felkapcsolam a világítást vagy ha a fűtést bekapcsolom de még ha indexelek is. HA viszont lekapcsolom akkor minden elalszik!
Valaki találkozott már ilyennel?
Mitől lehet ez?
pb_15-10-2009 14:36:27 // 27221
Nincs mit!)
Longman15-10-2009 14:31:02 // 27220
Köszönjük Emese.. :)
pb_15-10-2009 14:25:57 // 27219
GPS.
Longman15-10-2009 14:21:30 // 27218
Az lehet, de ha egyszer nem megy.. Nem tudom (talán nem is lehet) megoldani, azért kellene egy alternatív megoldás..
pb_15-10-2009 14:18:32 // 27217
Pedig az lenne a lg1xűbb a gyári jeladóról lecsatlakozni.
Longman15-10-2009 14:06:30 // 27216
Persze, a KM-órához kellene.
Közben olvastam a többit is, azért kell, mert a váltóból a gyári jeladótól nem tudok sajnos jelet venni. Persze biztos át lehet kötözgetni, de sajna nem haladok vele, úgyhogy azért kellen valami alternatív megoldás..
pb_15-10-2009 14:05:17 // 27215


Ezen a képen jól látszik a jeladó helye.
GTPeti15-10-2009 13:51:22 // 27214
Pedig nekem úgy tűnt, hogy te pont nem arról beszélsz amiről én (sebességjel).
pb_15-10-2009 13:41:58 // 27213
Én is arról beszéltem. Amúgy nyugodtan lehet venni jelet a kmóra jeladótól is. Nem feltétlen kell túlbonyolítani a dolgot.
GTPeti15-10-2009 13:36:10 // 27212
...a kollégának pedig sebességjelre van szüksége.
pb_15-10-2009 13:33:08 // 27211
Pedig így van.)

A fordszám jelet, pedig a főtengelyről szokták venni.)
Mulder15-10-2009 13:15:46 // 27210
Az már néha sörből is sok:D

Nekem is elcsipegeti a vizet 100km kb 2-3 deci. Maghajtottam a hegyen és akkor megnéztem a vízcsövet, és össze tudtam nyomni. Azt mondták tuti nem hengerfejes. Hogy lehet kideríteni, hogy hol "csőpöghet" el? Nyomás alá kell helyezni a rendszert, és.......vagy.......?
Buddha15-10-2009 13:14:19 // 27209
Igen, ezt már feltalálták! :-) Úgy hívják "fordulatszámmérő"! :-D
GTPeti15-10-2009 13:00:53 // 27208
Ez érdekes. :)

Remek dolog lehet egy sebességmérő, aminek a mutatója túráztatásra mozog. :)
pb_15-10-2009 12:53:46 // 27207
Pedig 1 33asnál, inkább a motorhoz közelebbi végénél nyernék ki ilyen jelet.))
GTPeti15-10-2009 12:37:05 // 27206
A kérdésre akkor tudok pontosabban válaszolni, ha megmondod, mire is kellene a jel. Tipp: Km-órához.
GTPeti15-10-2009 12:36:08 // 27205
Természetesen nem a motor felölire. :)
Arra, ahol már a kerekek fordulatszámával arányos jelet lehet kinyerni.
Longman15-10-2009 12:28:52 // 27204
Köszi!
"FWD-nél inkább a hátsóról "lopnék" jelet. " - és ez elméletben hogyan kivitelezhető, hogy lehet onnan jelet "lopni?
Wickey15-10-2009 12:00:56 // 27203
nemtom... az enyém bekussol a lent leírtak szerint. :-)
Ferke15-10-2009 10:54:52 // 27202
Akkor viszont nem tudom, hogy milyen jtd-m van, mert nekem megy sokszor még fél percig is...:))
pb_15-10-2009 10:48:37 // 27201
A melyik végére tetszik gondolni?))
GTPeti15-10-2009 10:24:58 // 27200
Mindenképpen a váltó vége felé és a kerekek között kell a jelre szert tenni. Tehát marad még egy tetszőleges ABS jeladó. (FWD-nél inkább a hátsóról "lopnék" jelet. (Maximalsiták vehetik - amennyiben 4 szenzor van van - mindkét hátsó jelet és képezhetik ennek átlagát. Így pontosabb.)
Buksi15-10-2009 10:04:02 // 27199
Nem hülyültél meg, én keveredtem meg egy kicsit! :-)))
Longman14-10-2009 15:23:34 // 27198
Sziasztok!

Valaki aki villanyászatban otthon van, meg tudná mondani, hogy régebbi típusú Alfánál (164,155,145, stb) a váltón kívül lehet-e máshonnan sebesség jelhez jutni??
Liquid14-10-2009 14:49:59 // 27197
ez mondjuk igaz
Wickey14-10-2009 14:38:46 // 27196
kemény egy másodpercig. De semmiképpen sem "lekapcsolásig". Ebből a szempontból a jtd senkiföldje, nem lehet rá fogadni rekesz sörben hogy leáll vagy nemálle gyújtáselvételre, mert AZONNAL nem áll le, de nem is megy huzamosabb ideig, hanem fix 1-2 sec után lövi le magát. :-)
Wickey14-10-2009 14:36:23 // 27195
Megy, mellesleg teljesen feleslegesen. Amint a motort leállítod, a vízpumpa nem keringeti a vizet, onnantól kezdve senkit nem érdekel, hogy a kocsi elején a hűtőben hány fokos a víz. Meg szlopálja a drága áramot az akksiból.
Forrásközelben nem szabad leállítani egyiket se, hagyni kell alapjáraton visszahűlni. Ez persze normálisan működő autó esetére igaz, ha valami állva a dugóban megforr, azt nem hűti vissza csak talán a menetszél de inkább az se. Ellenben ha felveretsz a hegyre tízezerrel, illik hagyni ketyegni egy fél-egy percet hadd csapasson vissza a pirosból normálba a mutató. Ez persze mindkét (venti leáll, nemálle) esetre is igaz (lásd fenn: ha nincs keringés, az életben le nem hűl).
kertecs14-10-2009 08:37:01 // 27194
Már kezdtem aggódni, h hülyülök, és nem jól emlékszem... : )
Ferke13-10-2009 14:20:54 // 27193
Meg a jtd-nél is megy tovább....
Liquid13-10-2009 13:39:58 // 27192
ez így "gyári" :) pedig nem a legjobb, a FIAT-nál, legalábbis az UNO-nál megy a venti leállítás után is
Somez13-10-2009 13:28:20 // 27191
Nekem a 145-re rá van írva, hogy ne tedd oda a ventihez a kezedet még álló motornál sem, mert beindulhat. Gondolom nem csak poénból írták rá :D
pb_13-10-2009 13:16:00 // 27190
Nem mind1ik típusban.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)13-10-2009 13:12:35 // 27189
Ugy tudom gyárilag igy van,nekem eddig mindkettőben igy müködött.
Fairlane13-10-2009 13:04:08 // 27188
Nem lehetetlen, de legózós művelet... :)
Cserés lehet még a fék nagyobbra, esetleg lengéscsillapítók, váltó, sokminden

Ha ilyenbe gondolkodol, talán a legjobb venni donornak egy komplett V6 verda elsőfelet :)
Fairlane13-10-2009 13:01:26 // 27187
Alfáéknál sajna ez így van gyárilag, bár nekem is jobban tetszene, ha hőmérsékletfüggően menne a venti leállítás után is...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.