Forum >> Szerelőműhely

Dzsozy04-07-2009 20:32:44 // 26186
59.5 cm
hajzi04-07-2009 20:30:15 // 26185
Nézd meg a reléket a motortérben,lehet hogy el van oxidálódva és nem érintkezik rendesen a lába,és emiatt nem kapcsolja a ventilátort!
Ha jól tudom,az akksi mellett vannak a relék!
Laca04-07-2009 20:13:33 // 26184
András bácsi!

Erre a méretre volnék kíváncsi.
4,4 liter olajnál a szint a rugónál van.
Tomasman04-07-2009 19:16:12 // 26183
Hello!

Nem vagyok egy nagy szerelő, de:

A kiegyenlítő tartály teteje nem csak egy sima sapka!
Egy biztonsági szelep is egyben! Túlnyomás esetén elméletileg kiengedi a vizet!
Érdekes a jelenség mert a vízhőfok attól mehetett fel mert a bent marad víz mennyiség már nem volt elég a hütéshez! De akkor mikor ment el a minusz 4 liter?
Az baj hogy 4 liter nagyon sok!
Esetleg nem lehet hogy a termosztát valamiért nem nyított ki?
Mert ha sehol nem ereszt akkor mint laikus csak a kiegyenlőtartály tetejére gondolnék!

Hát majd ha rájössz mi volt a bibi írd meg!:)
roberto3304-07-2009 15:13:27 // 26182
Sziasztok,


Tegnap délután hívott a feleségem, hogy félre kellett állnia a 156-ossal, mert 130 fokos lett pillanatok alatt a víz és a piros lámpa is világított a műszeren.

A motortérben az látszott, hogy minden csupa víz, a kiegyelnítőtartály sapkája rajta volt, a két vastag hűtőbemenő csőnél sem láttam repedést.

Kb. két óra múlva mentem oda vissza, mikor végeztem munkából



Az olaj ellenőrzése után letörölgettem a vizet a motortérből / az akksira és a légszőrőház fedelére jutott a legtöbb, ami nem tudott lefolyni /,

Az összes vízcsövet végigtapogattam, bilincseket ellenőríztem nem találtam hibát.

Alapjáraton ketyegő motor mellett pótoltam a kb. 4 liter "elveszett" vizet, közben figyeltem a hűtő tetejébe és az aljába futó vízcsöveket, langyosodtak, a hűtő is alul felül átmelegedett.

Kb. 95 foknál bekapcsolt a ventillátor és 20 perc járatás után sem melegedett a motor.

Ezekután elindultam haza, a vízhőfok felment 95 celsiusig, majd visszaesett 80 köré mikor nyitott a termosztát / Behr másfél éve 20 000 km-el ezelőtt cserélve / aztán beállt középre 90 -re ahogy eddig is.

A hűtő még egy kicsit gőzölgött a rájutott bőséges víztől, négy litert kellett utántöltenem.

Hol jött ki ez a víz a motortérbe????

A kiegyenlítőtartály kupakjánál vagy hol?

A kiegyenlítőtartályban a folyadlóékszintett kb. 3 hetente ellenőrízni szoktam min. és max. szint között volt hétvégén.


Hogyan tovább?

Köszi:

Roberto
András bácsi04-07-2009 09:57:07 // 26181
Látod. :)
ZOI04-07-2009 01:06:39 // 26180
Most csináltam egy olyat, hogy mielőtt elindítottam volna, párszor ráadtam a gyújtást. Minden gond nélkül indult.
András bácsi03-07-2009 07:52:38 // 26179
Üzemanyagnyomás?
András bácsi03-07-2009 07:51:35 // 26178
Adok egyet. :)
Otthon lemérem, ha még kell.
ZOI02-07-2009 22:22:18 // 26177
Üdv urak!
Nekem is kisebb alapjárat problémám lenne. :)
Egy nap pihi után első indításkor kb. 5 másodpercig alig van alapjáratom, mintha le akarna fulladni. 5 másodperc után teljesen elmúlik és minden rendben van. Legközelebbi indításoknál már nem csinálja. Egy nap múlva kezdődik elölről. Pillangószelepet kitakarítottam de semmi változás.
Valami tipp esetleg? :)
Norc02-07-2009 06:53:07 // 26175
Nálam pedig ugyanekkora ingadozást csinált a szonda 500-1400-as fordulat között ingadozott, szonda ki, új be, saru le majd fel, így semmi, majd jött a gyujtásos módszer és rendbejött minden. Blackdevil cartársnál kipróbáltuk ugyanezt a gyujtásos módszert, és a hibajelzője kialudt. Tehát valami biztos történik olyankor az ecu-val. Ha nem tapasztaltuk volna ketten is hogy létezik a dolog akkor azt mondom hogy véletlen egybeesés. De két autón is kipróbáltuk és mindkettőnél történt valami. Azóta utánnakérdeztem, és lehet nem reset a neve, de van ahol resetnek mondták, volt ahol nullázásnak, és volt ahol ujratanításnak mondták. Kértem egy szakit hogy magyarázza el hogy most akkor hogy is van ez a reset dolog, és azt mondta, mivel alkalmazkodik az ecu a motor állapotához, így ha egy érzékelő meghibásodik, jön a vészmód, majd ha megvan az új érzékelő visszaáll a érzékelő figyelésére, de ahhoz hogy azt ujra tudja kalibrálni resetelni kell. Azt hozzátette hogy van olyan autó ahol szigorúan csak számítógéppel lehet resetelni.

Ha nem a motorvezérlővel történt valami, akkor mi történt? Ha nincs reset akkor mindkét autónál hogyhogy a totális áramtalanítás után jelentkezett a változás? Kezdek összezavarodni. Ha nincs ecu reset, akkor minek vállalnak a szervizek ecu resetelést, külön a hibatároló törlésén felül? :) Csak tisztán akarom látni hogy mi történt az autó(k) al az áramtalanítás után. :)
Szilárd01-07-2009 22:51:36 // 26174
Az enyémbe most volt motor cserélve,de időnként nem jó az alapjáratom...
András bácsi01-07-2009 22:48:09 // 26173
8 szelep, 16 szelep?
kings6701-07-2009 22:36:06 // 26172
A teljesitményel semmi probléma,a fogyasztás is megfelelő,alapjáratit is ősszel cseréltek szakszervizben.Úgy hogy szinte minden cserélve és még mindig nem jó.
kings6701-07-2009 21:12:38 // 26171
A fogyasztással már nincs baj,most mértem vegyesben olyan 9 lityit fogyaszt.Múltkoriban cseréltek szelepszál tőmitést 1db trafót és 2db gyertyát,egyébként a másik 6 gyertyában is kb 20ezer van.A lambdám 4vezetékes univerzális.A LMM 019 végü bosch utánzat.A múltkor rajta volt számitógépen és lambda csere után lambda hibát mutatott ,már a tavalyi zőld kártyán is nagyon hülye eredményeket mutatott a mért érték.Szerintem az égés sem tőkéletes tiszta száraz korom a kipúfogó.
Kócosw01-07-2009 19:10:54 // 26170
Aki szedte mar le az alfa logokat a vasrol le tudna nekem irni par sorban hogyan tudom leszedni öket elöl hatul? rajuk ferne nemi kòcos fèle Update... :D
Elöreis thanks!
[k i z z o]01-07-2009 18:10:54 // 26169
Pillangónál éppen lehet fény, de ideális esetben a palástköszörült pillangólap 0 -ra zár, azaz nincs sk fén :) Az alapjárati motor nem nyitogat, csak SW pozicionálja, és egyes üzemállapookban fix a helye, mert a szabályozást nem ő végzi. Alapjáratszabályozás ennél a motornál előgyújtás + benzinmenyn. -el történik. Addott söntölt levegőmennyiségre amit az alapjárati motor ad.

A lambda hibája nem okozhat ekkora alapjáratingadozást. A beavatkozási idő +- 0.7ms befecskendezésben, amit nem vezs az ember észre. Amúgy az utángyártott uolyan jó, csak általában senki sem tudja mit vesz, és könnyen válik egy NTK szonda gyanusitottá, hisz rengeteg félét gyártanak belőle.

A nem fűtött szonda alapjáraton kihülhet, de akkor mivel nincs generált lambda jel, az ECM kihagyja a lambda MAP -ot, és egy nem korrigált benzimennyiséggel fecskendez.

És ECU reset még mindig nincs :) Ha fenn a gyújtás ha nincs:)
Dzsozy01-07-2009 17:30:06 // 26168
Arra gondoltam, hogy magát a pillangószelepházat pucold ki.A pillangószelepnél körben, ha a fény felé tartod, akkor a fénynek át kell szűrődnie. Alapjáraton ennyi levegőnek is elég kell, hogy legyen,nem kell, hogy az alapjárati léptetőmotor nyitogasson. A szondád hány vezetékes, előfűtéses.? Csak azért, mert hogy hidegen rakoncátlankodik, melegen meg elfogadható. Lehet itt kellene keresni a hibát. Amúgy az utángyártottról csak annyit, hogy drágább mint az eredeti. Igaz ez az én véleményem. Idén nekem a harmadik szondám ment tönkre. 1 NGK univ.15.000,- 2 Bosch 22.000,- Elsőnél nem kapott ződ karit. A másodiknál eszik, és nem megy. A szondák a bemérés a plusz üzemanyag= 41.000,- gyári szonda.Most ez megy bele. Ja és nem beszélve a 15.000,- LMM-ről amit tavajelőtt kapott a vas. Kengurubenzin, majd új gyertyák, comp. vizsgálat és gyári LMM. :)
kings6730-06-2009 23:16:00 // 26167
Nekem tavaly ősszel lett léptetömotor cserélve,LMM is lett csak úgy mint a lambda is,igaz mindkettö útángyártott ,a pillangószelepet most fújtam át kontakt sprével mégis ingadozik tovább az alapjáratom.Hideg motornál folyamatosan csinálja és kis fodulaton rángat,meleg motornál alapjáraton pedig csak néha esik le.Most lett a teljes vezérlés is cserélve rajta.Szervizbe csinálnak vele néha valamit de csak ideig óráig jó.Egyébként pedig nagyon megy az auto csak ez a ingadozás nagyon zavar.146.1.6TS.Ha tudtok valami okosat irjatók.Köszi.
MYSKHA29-06-2009 18:45:53 // 26166
És ebbe még sárga is van mint a koni :-D
Laca29-06-2009 18:42:34 // 26165
2.0 TS-nek.
Norc29-06-2009 18:35:21 // 26164
Próbáld meg úgy hogy csak a pozitív sarut veszed le, és mikor le van véve gyujtásra teszed kb 10 másodpercig, és utánna a saru vissza. Nekem csak így vette észre hogy szondacsere volt. Magyarul így tuti nem marad áram ami táplálná a comput, és így tuti felejti amit kell. Nekem a sima sarulevétellel nem felejtette el a rosszaságot. :)
GTPeti29-06-2009 18:11:16 // 26163
Szerintem vmi ilyesmi megtenné:



:))
Dzsozy29-06-2009 17:32:00 // 26162
Első körben én kitisztítanám a LMM-t és a folytószelepházat ill. beméretném a lambdát. Ha ez nem segít nyithatod a buxit és vehetsz léptetőmotort.Nekem idén a harmadik lambdám rakoncátlankodik, mire észrevettem, hogy egy vákumcsövem eltaknyolódott, ja és nem utolsó sorban nem gyári volt a szonda.
Ray2329-06-2009 17:09:36 // 26161
Köszi Norc.
Akkor valószínű hogy alapjárati léptető motor hiba lesz,mert nem rég kapott a verda új lambdaszondát.
Norc29-06-2009 17:03:56 // 26160
Az ingadozó alapjárat lehet lamda,légtömegmérő, vagy alapjárat léptető motor. A dízeles hang az sztem egyértelműen a haldokló vezérlésmódosító miatt van.
Erhard29-06-2009 17:02:01 // 26159
helló mindenki! Tudtok ajánlani valamilyen lengéscsillapítót a 156sw be?
András bácsi29-06-2009 16:49:25 // 26158
Melyiké?
Ray2329-06-2009 16:46:22 // 26157
Sziasztok!
Elég durván ingadozik az alapjáratom és inditáskor csúnya dízelhangja van a gépnek,ami persze benzines:(
Ha valaki tud segiteni hogy mi lehet a gond annak külön megköszönném:)
Laca29-06-2009 16:45:55 // 26156
Nem tudja valaki, hogy a 2000-res TS nívópálcája milyen hosszú?(az elejétől a végéig)
pb_29-06-2009 14:07:00 // 26155
Ha van rá mód, mérd + 1 mechanikussal is, mert a műszer1ségben lévő, nem mindig pontos. Ill üzemmeleg motornál érdekes ez az érték.

Keresd + Zé kollégát, hátha tud segíteni(telefonon, kitartóan érdemes keresni).
Liquid29-06-2009 13:28:43 // 26154
na ezt nem tudtam
dundun29-06-2009 12:59:58 // 26153
Olajnyomás 2000fordulaton2bar 5000,fordulaton picit 4 fölöt.

Francba valaki tud egy jó szerelőt budapest környékén??
pb_29-06-2009 12:44:06 // 26152
Sztem, miLőtt nagyon belemerülsz, mérjél kompressziót, és olajnyomást(persze csak normál szintnél).
dundun29-06-2009 12:39:30 // 26151
Most jelentik az udvarról olaj megfellelő szintre leengedve.

Autó még mindig gyenge:((
Erhard 242 (Pure Energy)29-06-2009 12:38:22 // 26150
ha Erhard gyártaná az lenne a jó de így kutya vacsorája :D
dundun29-06-2009 12:36:48 // 26149
A francba erre nem is gondoltam lehet nincs is baja:):)


De félre a tréfával elvittük próbakörre és az 1.6-os 105le Mareával agyonvertem csúnyán szval valami nem jó!!!
dundun29-06-2009 12:33:29 // 26148
Így van nem füstöl a fogyasztása is jó, átnéztük az összes csövet nem -e valami vákum vagy falslevegő mprobléma, de mind jónak tűnik, sőt azt kell mondjam még csak nem is repedezettek! Új a levegő és az olajszűrő is.
Viszont nemrég lett rátéve új kipuf rendszer a katalizátor kivételével kicsrélt az előző tulaj minden dobot, és látszik is hogy újjak.

Nem lehet hogy rossz dobot vagy dobokat kapott és ez okozza???
Bár akkor hidegen miért jó??

:(:(:(
GTPeti29-06-2009 12:32:18 // 26147
"akkor mi a ráknak van egyáltalán benne?"
Vmiből Erhardnak is meg kell élnie. :)
Grando29-06-2009 12:32:06 // 26146
Olaj sokk, öncsé ki belőle...

De megvan a probléma oka: megszokta a segged a V6-ot, azt most finnyáskodol, hogy nem tol a tyechnyika! :DDD
;)))
Grando29-06-2009 12:22:59 // 26145
Na jó, jó... Én csak arra szándékoztam célozni óvatosan, hogy ha tökéletesen jó az LMM, ámde lehúzva/kiiktatva mégis ugyanúgy megy a gép, akkor mi a ráknak van egyáltalán benne? ;))
András bácsi29-06-2009 12:04:14 // 26144
Ja írod, hogy nem.
András bácsi29-06-2009 12:03:25 // 26143
Az nem olyan túl jó. Nem füstöl?
András bácsi29-06-2009 12:01:30 // 26142
Ez az lmm nem az az lmm. Ez torlótárcsás még. Ergo húzkodhatod, de nem lesz jobb.
dundun29-06-2009 11:59:39 // 26141
Épp most próbáltunk bele egy másik 155 ből sajna nem segített.

Viszont most néztem hogy az olaj a pálcán lévő 2 jelzés fölött van kb 2.5 centivel!
Ez nincs rohadtul túltöltve??

(Hideg motornál néztük reggel)
Liquid29-06-2009 11:54:57 // 26140
ha lehúzod az LMM-et, akkor beáll "középértékre" ergo jobb lesz :) tehát az Ő esetében nagy valószínűséggel nem az LMM a ludas
Grando29-06-2009 11:52:19 // 26139
Ha levéve ugyanolyan, akkor nem lehet, hogy meghótt szegényke? (Mert hát ugye ha levéve ugyanolyannak kéne lennie, akkor eleve minek van?) ;)))
Szóval esetleg érdemes lenne belepróbálni egy tuti jót is(?)
Liquid29-06-2009 10:41:17 // 26138
valami hőmérséklet jeladó, vagy lambdaszonda lesz a ludas szerintem
dundun29-06-2009 09:50:02 // 26137
Üdv.

Elfogy a 155 ereje!!! 2.0.s 8v.

Hidegen még ugrik de ahogy bemelegszik egy kicsit vége mint egy 1.2-es,
a motor szépen egyenletesen jár, nem füstöl, a fogyasztás átlag 9 L,
a légtömeg mérőt levéve nem változik a hejzet,

Valami ötlet valakinek???
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.