RégN is így írtam.))
Ez így van, de ebbN az Setben viszont nM nagyon tudod visszahűtNi sehol sM a vizet. Ill a tRmosztát és vizpumpa hibája is Lőidézhet ilyen hibajLNséget. A hűtőtömítőket, pedig L kell fLejtNi.)
Forum >> Szerelőműhely
pb_18-07-2009 11:16:48 // 26299
pb_18-07-2009 11:08:25 // 26298
Nem azért akarják átvariálni, mert UKban, vagy bárhol a világon így, + úgy van, hanem a sápolás miatt. Nézd csak +, hogy az itteni autóállomány átlagéletkora, mennyi is, itt van a qtya Lásva.
Buddha18-07-2009 11:01:32 // 26297
Régen még olvashatóan írtál, vagy most újra az msn-es tinédzserkorszakod éled? :-)))
A hűtőben az átvezetőcellák vékonyak és nagyon könnyen eltömődnek, főleg ha vízszintes áramlásúak. Ilyenkor szépen alulról elkezdődik a hatásfok csökkenés, amíg már nem képes elegendő hőt leadni és elkezdi forrlni a vizet. Ha függőleges áramlású akkor alattomosabb a helyzet, mert akkor általában hirtelen szűnik meg a hűtőhatás.
A diagnosztizálás egyszerű feladat, üzemmeleg motornál kézzel kell tapogatni a hűtőt, hogy vannak e hideg(hidegebb) részek, általában sávok rajta. Ha igen akkor egyértelmű a hiba! A laikusoknak mondom, hogy NE a ventillátorlapátok között simogassák a felületet!!!
Ilyen eltömődéseket okoznak még a szerelők által bőségesen használt tömítőpaszták, amiket kőműveskanállal kennek tömítések helyett.
Üdv.
A hűtőben az átvezetőcellák vékonyak és nagyon könnyen eltömődnek, főleg ha vízszintes áramlásúak. Ilyenkor szépen alulról elkezdődik a hatásfok csökkenés, amíg már nem képes elegendő hőt leadni és elkezdi forrlni a vizet. Ha függőleges áramlású akkor alattomosabb a helyzet, mert akkor általában hirtelen szűnik meg a hűtőhatás.
A diagnosztizálás egyszerű feladat, üzemmeleg motornál kézzel kell tapogatni a hűtőt, hogy vannak e hideg(hidegebb) részek, általában sávok rajta. Ha igen akkor egyértelmű a hiba! A laikusoknak mondom, hogy NE a ventillátorlapátok között simogassák a felületet!!!
Ilyen eltömődéseket okoznak még a szerelők által bőségesen használt tömítőpaszták, amiket kőműveskanállal kennek tömítések helyett.
Üdv.
EngineCoffeeTables18-07-2009 10:40:15 // 26296
Ez az egész itteni(UK) mintára akarják átvariálni. CSak szerintem nem veszik figyelembe hogy itt 40 perc alatt lezavarnak egy ilyen müszakit károsanyag kibocsátással együtt. Ebbe belefér hogy a müszaki rész elött megmérik a CO-t és ha nem jó akkor töltenek bele egy kis injektor tisztítót meg oktánszámnövelőt és igy vizsga végén a felmelegedett motor már tudja a megengedett károsanyag kibocsátást.
Itt a károsanyagkibocsátás kibocsátást érő müszer kb egy kisebb hütő mérete és gurulós kocsin oda tolják ahova akarják. van a tetején egy számítógép bepötyögi az autó tipusát és ráteszi a szondát. pityen egyet ha megmérte az alapjáratot és utána nyom egy gázt és megméri az emeltet is. És a gép nyomtatja ki az értékekkel hogy megfelelt vagy nem.
Itt a károsanyagkibocsátás kibocsátást érő müszer kb egy kisebb hütő mérete és gurulós kocsin oda tolják ahova akarják. van a tetején egy számítógép bepötyögi az autó tipusát és ráteszi a szondát. pityen egyet ha megmérte az alapjáratot és utána nyom egy gázt és megméri az emeltet is. És a gép nyomtatja ki az értékekkel hogy megfelelt vagy nem.
pb_18-07-2009 10:38:22 // 26295
Pontosan ez az, faszán kitalálták +int, hogyan lehet rendesen levenni majd az Mbereket.(( Persze, úgy van tálalva a téma, hogy nekünk jobb lesz.((
pe-Ti18-07-2009 10:22:19 // 26294
Üdv!
Műszaki vizsga ügyben:
1. Hatósági díj ezt fizeted az NKH-s "belső" vizsgaállomáson de mivel egy megyében általában csak a megyeszékhelyen van nem biztos, hogy a lakhelyhez közel találsz nem is szólva arról, hogy ide elég nehéz bejutni stb....
2. Ezen felül fizetsz egy "műszaki vizsgálati díjat" ha elmész egy "független" vizsgaállomáshoz ott természetesen többe kerül mivel ez egy gazdasági társaság (nem hatóság ahol köztisztviselők dolgoznak) fent kell tartsa magát saját pénzen veszi a műszereket, stb....
Elmondanám még, hogy a "független" vizsgaállomások az állam bácsinak egy általuk feltöltött credit-számláról előre befizetik a vizsgadíjakat hetekre előre ennek hiányában el sem tudják kezdeni az "eljárást"!
No comment.....
Műszaki vizsga ügyben:
1. Hatósági díj ezt fizeted az NKH-s "belső" vizsgaállomáson de mivel egy megyében általában csak a megyeszékhelyen van nem biztos, hogy a lakhelyhez közel találsz nem is szólva arról, hogy ide elég nehéz bejutni stb....
2. Ezen felül fizetsz egy "műszaki vizsgálati díjat" ha elmész egy "független" vizsgaállomáshoz ott természetesen többe kerül mivel ez egy gazdasági társaság (nem hatóság ahol köztisztviselők dolgoznak) fent kell tartsa magát saját pénzen veszi a műszereket, stb....
Elmondanám még, hogy a "független" vizsgaállomások az állam bácsinak egy általuk feltöltött credit-számláról előre befizetik a vizsgadíjakat hetekre előre ennek hiányában el sem tudják kezdeni az "eljárást"!
No comment.....
Saasaa18-07-2009 09:38:28 // 26293
Szuper,köszi szépen!
GTVili18-07-2009 09:26:44 // 26292
Egy vékony réz gyűrű szokott lenni....néha aluminium....
Saasaa18-07-2009 09:22:59 // 26291
Sziasztok!
Elképzelhető,hogy 147-esnél van tömítés az olajleeresztő csavaron?
Vagy ez hülye kérdés,mert van minden autón?:)
Elképzelhető,hogy 147-esnél van tömítés az olajleeresztő csavaron?
Vagy ez hülye kérdés,mert van minden autón?:)
krecsi18-07-2009 06:23:17 // 26290
A műszaki vizsgáztatás díja maga a vizsga díjból és a műszakira való felkészítésből (vagy mi a pontos neve) áll össze. Ez az egész 17e körül van most. Ha a vizsga díjat meg is felezik, az utóbbit nem lehet, mert hát ugyan azt a munkát végzik el. Még ha a zöldkártya nem is kerül külön pénze, akkor is 2 éves összeségben többet kell fizetni. Mert hát én mehetek évente. És nem egy embernek van "öreg" autója.
pb_17-07-2009 23:59:22 // 26289
Persze, hogy az.((( Aztán ezeket a lóvékat jól L lhet síbolni.(((((
pb_17-07-2009 23:58:28 // 26288
Lmehetnek a jó büdös picsába, ott fent. +int jól + akarják szopatni az autós társadalom java részét.((((
pb_17-07-2009 23:56:44 // 26287
Ebben az Setben nagyon L kéne tömődnie a hűtőnek. Persze nem láttuk testközelből a beteget, így minden Lképzelhető, de én ezt venném legutoljára számításba.
pb_17-07-2009 23:52:28 // 26286
Sajnálom, hogy nem jött be a tipp, az 1.számú gyanúsítottra.( A vízpumpánál arra kell figyelni, hogy öntvénykerekes legyen, amit beleraktok. A cseréhez úgyis ki kell venni a hűtőt, 1 füst alatt, azt is át lehet mosni, ill az egész remdszert is. Bármilyen maró 6ású anyag használata után nagyon át kell öblíteni a rendszert, ioncserélt vízzel. A feltöltés után, járó motornál célszerű a hűtő vastag csöveit jól +nyomkodni, hogy átmenjen rajta az Setleges légbuborék. A hűtő tényleg nem olcsó, ha arra kerül a sor, kérdezd + Ferke kolégát, hátha tud bontott jót.
Buksi17-07-2009 21:57:53 // 26285
Nekem pont ezért az!
Norc17-07-2009 21:57:39 // 26284
Ja lehúzás. Gondoljunk bele, csak a vizsgaközpontok maradnak meg, illetve azok akik beruháznak 15 millát a fejlesztésre, és annak ugye vissza kell jönnie, ami ugye húzza majd a pénz zseböl zsebbe áramló útját, így aztán szép lesz évente a vizsga. És még büszkén mondják hogy de háromezerrel olcsóbb lesz a vizsgadíj, hű de költségcsökkentős. :-(
pe-Ti17-07-2009 21:54:37 // 26283
Üdv!
Elsötétült a km órám alsó fele gondolom kiment az izzó, milyen kell bele? Rizsszem vagy foglalatos hány wattos? Valakinek kép róla????
Elsötétült a km órám alsó fele gondolom kiment az izzó, milyen kell bele? Rizsszem vagy foglalatos hány wattos? Valakinek kép róla????
krecsi17-07-2009 21:38:51 // 26282
Nem baromság, lehúzás.
Buksi17-07-2009 21:30:32 // 26281
Erről én is hallottam! Sztem nagy baromság az egész! :-/
krecsi17-07-2009 21:26:21 // 26280
Kócosw17-07-2009 19:53:33 // 26279
KIviszi nèmetbe? nemtom megeri e..olyan biztositast akasztanak ra,hogy ahhoz kepest a müszaki ara ... :)
dpetrenyi17-07-2009 19:19:55 // 26278
hali!
Valaki tudja esetleg, hogy 166-ba, xenon izzót, hogy kell cserélni???
kivenni sikerült, de vissza tenni, hááááát, az nem:-(
köszi
Valaki tudja esetleg, hogy 166-ba, xenon izzót, hogy kell cserélni???
kivenni sikerült, de vissza tenni, hááááát, az nem:-(
köszi
Norc17-07-2009 19:10:33 // 26277
Most láttam a hírtv-n a zöldkártyával kapcsolatos dolgot, tehát tömören:
Zöldkari külön nem lessz, 10-12 év feletti autókon a évenkénti műszakit akarják bevezetni. Nekem valahogy nem tűnik barátságosnak ez a dolog így. Évente műszakizni? Kicsit soknak tartom, hacsak le nem felezik a műszaki árát, mert évente soknak tartom a dolgot, de olvastam hogy más már tervezi ha bejön az évenkénti műszaki, akkor papíron kiviszi az autót németbe, és úgy használja, így az állambácsi egy fillért se kap az autó után. Nem is butaság. De ez még kérdéses hogy mi lessz valójában.
Zöldkari külön nem lessz, 10-12 év feletti autókon a évenkénti műszakit akarják bevezetni. Nekem valahogy nem tűnik barátságosnak ez a dolog így. Évente műszakizni? Kicsit soknak tartom, hacsak le nem felezik a műszaki árát, mert évente soknak tartom a dolgot, de olvastam hogy más már tervezi ha bejön az évenkénti műszaki, akkor papíron kiviszi az autót németbe, és úgy használja, így az állambácsi egy fillért se kap az autó után. Nem is butaság. De ez még kérdéses hogy mi lessz valójában.
Buddha17-07-2009 17:40:58 // 26276
Szia!
Nem a vizszivattyú lesz a hibás hanem a hűtő! Ha jól olvastam vissza akkor azt írtad, hogy nem egyenletesen forrósodott a felülete hanem bizonyos helyeken hideg maradt. Ez azért van mert eltömődtek a vízcsatornák a hűtőben, így nagyon lecsökkent a hűtőfelület. Néha átmosással ki lehet takarítani, de sajnos ez a vízköves trutyi makacsul képes összeállni a belsejében. Ki kell szerelni és vízkőoldózni, utána pedig bő vízzel öblíteni, rázogatni!
Ha nem jön be akkor marad a csere, de az már legalább biztos megoldás.
Üdv. Buddha
Nem a vizszivattyú lesz a hibás hanem a hűtő! Ha jól olvastam vissza akkor azt írtad, hogy nem egyenletesen forrósodott a felülete hanem bizonyos helyeken hideg maradt. Ez azért van mert eltömődtek a vízcsatornák a hűtőben, így nagyon lecsökkent a hűtőfelület. Néha átmosással ki lehet takarítani, de sajnos ez a vízköves trutyi makacsul képes összeállni a belsejében. Ki kell szerelni és vízkőoldózni, utána pedig bő vízzel öblíteni, rázogatni!
Ha nem jön be akkor marad a csere, de az már legalább biztos megoldás.
Üdv. Buddha
evetke17-07-2009 17:02:13 // 26275
Szóval a termosztát "sajnos " jó volt ,azért sajna mert kár volt ezek szerint kicserélni. (igaz ez is lehetett volna a baj szóval az már legalább biztos tuti jó) . Úgyhogy most a második páciens kerül kicserélésre, ő a vízpumpa amit Te javasoltál. A pájocskám szerint is az lesz a beteg, vagy még a hűtőre gondoltunk de az nagyon gáz lenne, mert szerintem az nem két forintba fog kerülni. No de előbb a vízpumpeszt cseréljük, holnap reggelre itt is lesz, úgyhogy apjuk megint szedheti szét. Mindegy csak már lenne jó :-((
mesa17-07-2009 13:28:32 // 26274
Én úgy tudom, hogy a Magneti Marelli dobozba valami kínai beszállító sz&rját teszik...
Pierburg-ot vagy Bosch-t javaslom!
Pierburg-ot vagy Bosch-t javaslom!
pb_17-07-2009 12:53:40 // 26273
Nem lehetett kihagyni.DD
pb_17-07-2009 12:52:29 // 26272
Akkor azok, nem tartoznak az általános motorok közé.)))
Ferke17-07-2009 12:18:25 // 26271
Hagyábékénnepiszkájjj:)))
kertecs17-07-2009 11:51:04 // 26270
Na ja, kivéve a TS-eknél? : )
A 155 1.8 16V-nél pl. nincs a hűtőben. A termosztátházban, HF-ben vannak a gombák.
A 155 1.8 16V-nél pl. nincs a hűtőben. A termosztátházban, HF-ben vannak a gombák.
pb_17-07-2009 11:50:27 // 26269
Mijez a moszkicspiros színű pók?DDD
Csöri17-07-2009 11:30:50 // 26268
Csak Boscht. Sajnos.:(
Ferke17-07-2009 11:21:46 // 26267
spoon_5417-07-2009 11:18:49 // 26266
Érdekelne a véleményetek, hogy Magnetti Marelli LMM-et érdemes-e venni?
Az autó egy 1998-az 2000ccm-es TS. A mostanival is elmegy, de 4500 fülé nem pörög fel a gép.
Köszi a választ előre is!
Az autó egy 1998-az 2000ccm-es TS. A mostanival is elmegy, de 4500 fülé nem pörög fel a gép.
Köszi a választ előre is!
pb_17-07-2009 11:05:08 // 26265
A hűtőben, mint általában a többi motortípusnál is.
pb_17-07-2009 11:03:40 // 26264
Ferke kolléga már leírta a dolgot.) A hűtő a ventivel 1ütt a nagy körön van, ha nem melegxik fel a hűtőközeg a hűtőben, akkor nem lesz ami rövidre zárja a kapcsolót.
kertecs17-07-2009 10:52:45 // 26263
Te tudod hol van egy ilyen boxin a gomba! ; ) Ha így beáll egy termo, az csúnya hiba...
Ferke17-07-2009 10:48:54 // 26262
Ha a ventit kapcsoló hőgombához nem jut ez az a hőmérsékletű hűtőközeg, ami már bekapcsolná, akkor nem fog bekapcsolni:))
kertecs17-07-2009 10:48:06 // 26261
Az index-en is konkrét hírként írják, megy az észosztás a hozzászólók között. Ami megjelent, az alapján nem tudható, h mi lesz az éves ZK-sokkal.
Vki hozzászóló "belső infókra" hivatkozva azt mondja, h 10 év felett éves műszaki. Remélem nincs igaza...
Vki hozzászóló "belső infókra" hivatkozva azt mondja, h 10 év felett éves műszaki. Remélem nincs igaza...
kertecs17-07-2009 10:44:50 // 26260
Nem vagyok nagy ismerője a boxernek, de mindettől függetlenül a ventilátornak azért menni kéne, nem?
Csöri16-07-2009 23:34:34 // 26259
Én is most olvastam, de már 3 éve mondják.
Nagyon sok szervízzel kicsesznek, ha bevezetik.
Nagyon sok szervízzel kicsesznek, ha bevezetik.
falcokc16-07-2009 22:23:39 // 26258
igen, de nagyon :-))))
mesa16-07-2009 22:17:01 // 26257
TV Híradóban azt mondták, ezentúl elég csak a műszaki alkalmával készíteni a zöldkártyát. Na de az eddig évente volt, a műszaki meg csak kétévente. Valaki hülye ??? :o :DDD
Fairlane16-07-2009 21:51:25 // 26256
Tud valaki ajánlani BP-n egy bevált klímást, aki tölt régifajta klímagázt is, ami a 155ös rendszerében van?
Ma megböktem a szelepeit, még csak nem is sziszegett....
Ma megböktem a szelepeit, még csak nem is sziszegett....
Cro16616-07-2009 20:57:14 // 26255
Megtaláltam!:)
Az önindító alatt van nekem is..ki is szedtem..de a csatlakozóját nem tudtam széthúzni:( Hülye egy helyen van.feladtam..majd szervízben kicserélik..elegem van mára belőle.
Kössz a segítséget!
Az önindító alatt van nekem is..ki is szedtem..de a csatlakozóját nem tudtam széthúzni:( Hülye egy helyen van.feladtam..majd szervízben kicserélik..elegem van mára belőle.
Kössz a segítséget!
pb_16-07-2009 14:12:42 // 26254
Jól van, várjuk majd a helyzetjelentést.)
evetke16-07-2009 13:35:24 // 26253
Hát akkor nincs mese termosztát csere aztán majd folyt.köv. Ha jó lesz köszi előre is a segítséget, ha nem az lesz a baja, akkor holnap valszeg megint írok. Vagyis mindenképpen jelentkezem holnap hogy mi történt.
Eddig még mindig bejött amit mondtál , mondtatok hátha most is:-)))).
Eddig még mindig bejött amit mondtál , mondtatok hátha most is:-)))).
Ferke16-07-2009 13:23:38 // 26252
Ha a kettőt együtt cserélteted, az sem nagy meló, de tuti, ahogy pb is mondja, a kettő közül valamelyik lesz a hibás. A boxik maguktól lelégtelenítenek, nincs légtelenítő csavar a hűtőn sem (intelligens fajta:)) )
pb_16-07-2009 13:12:14 // 26251
Ha a termosztát rendesen nyit, akkor 86 fok környékén 1enletesen kéne melegednie a hűten alul és felül is. Mint írtad, nálad nem így van, úgyhogy én a termosztáttal kezdeném. Lvileg lehet próbálkozni, 1 forralással lábosban, de nem biztos, hogy sokat fogsz látni belőle, vagyis inkább benne.)
evetke16-07-2009 12:57:01 // 26250
Nem volt még cserélve. Hogyan tudnám megfejteni mi a baj? Köszi!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
756
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?