Forum >> Szerelőműhely

Jata21-07-2009 16:40:53 // 26322
Lambdaszonda(ák)!
Erhard 242 (Pure Energy)21-07-2009 10:27:18 // 26321
nem szűnik meg csak egyben lesz a műszakival :)
Ferke21-07-2009 10:11:17 // 26320
Szerintem ezt még nem lehet tudni.
Xixo21-07-2009 02:34:50 // 26319
Az mennyire fix, hogy jövőre megszűnik a zöldkártya?

Mert akkor a december 21-ei vizsgát lehet átraknám jövőre...
Tommaso 15920-07-2009 17:27:37 // 26318
Ciao!

Kollégám vett tavasszal egy 156 2.0-át 98-as ha jól emlékszem és a kormányműnél lévő szimering megadta magát, szétszakadt, és így nincs pontos méret, h mit is kéne beszerezni...

A kb méretek belső átmérő 20mm, külső 42mm vastagság 4mm, ha jól emlékszem...

Nincs valakinek egy progi, ami esetleg pontosabb lenne az általam leírtaktól?

Köszi...
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2009 13:37:42 // 26317
Hali! Ha kiveszem a slusszkulcsból a kód chipet (RF ID) és úgy indítózok. Akkor gondolom nem indul be az autó, de eltárol bármilyen hibát a comp? Jó kulccsal utánna be tudom indítani, vagy letilt és valahogy fel kell oldani(szervízcsatlakozón)?
Nem merem kipróbálni, míg valaki meg nem mondja a frankót :-)
Surcy20-07-2009 13:15:06 // 26316
Üdv urak!Tudna valaki segíteni:-}Barátomnak lenne egy 146 osa 1.6 TS.(97es)pöcre indul ,megy is de melegen olyan mintha nem lenne alapjárata vagy nagyon alacsony!PL;Fékezéskor kuplung ki,motor leáll:-}Aztán pöcre indul csak jácani kell kell a gázzal!Hidegen viszont mint a svájci óra!Vezérlés,vezérlésmodosító cseréhez nem sokk köze van igaz?Ha valaki tud valami biztatót ossza már meg velem legyen szíves:-}
Saasaa19-07-2009 21:20:33 // 26315
Köszi szépen mindenkinek!
Megpróbálom előbb egy másik csavarral.
Tomasman19-07-2009 21:09:54 // 26314
Hali!

Valaki nem tudja 147es alfában a két oldali lambda szonda kábel hol találkozik?

Azért kellene mert:
Motor control system hiba!
Lambdaszonda áramköri hiba! A hiba eseti és mind a két lambdaszondára van!
Olyan mint egy kontakt hiba, és mindig párba mind a két lambdaszondára! Ezért gondolom hogy ahol a két lambda szonda kábel találkozik ott lehet a bibi! Gyári progival is újra tanították vagy mi de tök változóan 10 , 50, 120, 400km után jönn vissza egy eseti hiba!


A kocsi teljesítményén fogyasztásán semmi változás!
Dzsozy19-07-2009 19:17:16 // 26313
Lambdaszonda valszeg!
Dzsozy19-07-2009 19:16:24 // 26312
Anno én is jártam így a 155-el. Fogtam eggyel vagy kettővel nagyobb menetvágót, belehajtottam óvatosan , egyszerű kötőelem boltban vettem hozzávaló csavart és réz alátétet és kész. Asszem 200,-Ft-ból megvolt az egész.
szunyiatis19-07-2009 19:10:34 // 26311
Sziasztok! Segitségre lenne szükségem!!! ALFA ROMEO 156 1.6 ts-sem van! Hirtelen megnövekedett a fogyasztás durvám 15-18 liter 100km-en! Mi lehet a probléma? SEGITSETEK! Elöre is köszönöm válaszotok!!!
Buddha19-07-2009 19:02:30 // 26310
Szia!
A 147 alukarterében mélyebb a menet mint a csavar, tehát egy hosszabb csavarral és egy új alugyűrűvel menthető a helyzet. Biztosabb megoldás a menet nagyobbra fúrása és egy új csavar használata, ehhez még a kartert sem kell levenned, de ajánlom, hogy olyan valaki csinálja aki látott már ilyet! :-) Fontos az új menetméret megválasztásánál, hogy maradjon elegendő magméreted. Ezt ezen a linken megnézheted:
http://www.perfor.hu/hu/menetmeret.htm

Ha nem akarsz ezekkel bíbelődni akkor egyszerűen keress egy kúpos csavart amiket általában a váltókban használnak, és ezt tekerd be a karterbe! Persze ezt is neked megfelelő (16-18-20) méretben! Én bontott váltókban szoktam keresni, és 100-ból 99-szer megoldja a problémát!
Üdv.
zolee3219-07-2009 18:17:40 // 26309
A kérdés az,hogy hol nyalódott el a menet?ha a csavarmenet ment el akkor egy új csavar csak ami kb.800FT ha a dekniben ment el a menet akkor próbáld meg,hogy egy vastag rézalátétet raksz a csavarra talán igy meg lehet húzni faszán és nem fog szivárogni ha nem akkor le kell szedni a deknit és lehet nagyobb menetet fúrni bele.Nekem bevált a vastag rézalátét nekem is betyár módon bele volt tépve a csavar nem is viszem többet olajcserével szervizbe inkább én csinálom.
Saasaa19-07-2009 15:20:22 // 26308
Sziasztok!

Ma megtörtén a 147-ben az olajcsere.Viszont az előző olajcserénél a szerelő úgy meghúzta a leeresztő csavart,hogy most megindítani elég emberes volt.
A bibi az,hogy megszakadt a menet és most nem lehet meghúzni kellőképp a csavart
és szivárog az olaj.
A kérdésem az lenne,hogy szerintetek elegendő lenne csak a csavart kicserélni,vagy
olajdeknivel együtt kell?
pb_19-07-2009 15:08:02 // 26307
RészMről, miért lNne harag?)) Ez lemaradt.))
pb_19-07-2009 15:06:45 // 26306
Ha Lzárod az áramlás útját(vagy részben lezárod), vagy nincs +felelő áramlás, akkor is 1NletSN mLegxik a hűtőrNdszer mindN része?)
NM 1értLmű, az ilyen jellegú dolgokért nM szoktam fizetni.)) Ha pedig nM jön be a hűtőcsere, akkor fogja majd igazán az Mber a feJt.)
Buddha19-07-2009 13:30:57 // 26305
evettke ezt írta:

"Mégis mi lehet akkor a bibi? A hűtő teteje forró az alja hideg. Nem lehet hogy el van dugulva? Lehet hogy hülyeséget kérdeztem de nem értek hozzá !"

Egy vízszintes áramlású hűtőnél ez egyértelműen celladugulás! Termosztáttól, vízpumpától nem lenne ilyen tünet.
Ha ez neked nem egyértelmű és előtte néhány tízezerért cseréltetsz termosztátot meg vízpumpát a te dolgod, de szerintem egyszerűbb lett volna kiszerelni a hűtőt, megpróbálni átmosni, és ha nem jön be kicserélni.
Remélem nincs harag! :-))) Üdv.
pb_19-07-2009 00:34:48 // 26304
Sztem, nem 1értelmű.) Ugyanis a leírásból nM derül ki, hogy pontosan mikor, hol, hogyan nézTk + a csöveket, és mit jelNt az, hogy forró és hideg. Az országúti haladásnál visszahúl is lehet olyan állapot, hogy éppen nem forr. Viszont ez, az éppen nM forr dugóban, már forr. Ezért lehet még vízpumpa is simán, de akár termosztát is lehetett volna.
W18-07-2009 21:19:30 // 26303
Sziasztok!

Néhány hozzászólásból az oldalon azt a következtetést szűrtem le, hogy van működőképes verzió az EXAMINER nevü szoftverből. Valóban működik hardverkulcs nélkül? Ha igen tudna valaki segíteni, hogy honnan tudnám beszerezni és milyen kábel kell hozzá?
Buddha18-07-2009 12:46:23 // 26302
Visszaolvastam evettke írásait és ebből szerintem teljesen egyértelmű, hogy a hűtő a hibás! ;-)
A hűtő vizszintes áramű ezért az alsó cellák eltömődtek, tehát ezért hideg lent felül pedig forró! Mint írja országúti haladásnál visszahűl, csak dugóban vagy városi araszolásnál van bibi. Ez is ezt a diagnózist támasztja alá, mert nagyobb sebességnél elegendő a menetszél hűtése akkor is, ha pl. 50%-os kapacitásvesztés van a hűtőben. Ilyen melegben, dugóban viszont forr a víz, plána akkor ha még a ventillátor sincs a helyzet magaslatán és nem kapcsol be.
Gondolj bele, télen ha letakarod a hűtő kétharmadát akkor sem melegszik túl a verda, de egy nyári 30fokos melegben már nem képes a motor hőjét elvezetni és atadni a levegőnek a maradék 30%. Ugyanez itt is a helyzet, az eldugult cellák nem adnak át hőt.
Ez ilyen tipikus nyári hiba, ilyenkor buknak ki a csökkent kapacitású hűtők. :-D
Kíváncsian várom a megoldást! :-)
Üdv.
Viktorio18-07-2009 12:07:12 // 26301
Sziasztok !

Segítség kellene mert már eldobom az agyam !!!!!!!!!!!!!!!!!

75 2.0 győnyőrűségem fantasztikus Bosch önindítója nem röfenti a mocit csak kattog
3.-4. iditásra müködik már kicseréltem benne mindent mégsem müködik ez a remek német csoda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mi lehet a gond ? Hilfe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hori18-07-2009 11:22:40 // 26300
Sziasztok!

147-esem kulcsa nem nyit semmit, már szétszedtük a kulcsot, összerakás után működött fél évig, most megint megállt, de már nem segített a kulcs javítása. Tud valaki valami okos megoldást, vagy azt, hogy hol van a központi zár vezérlője, és javítható-e?
Segítségeteket előre is köszönöm!
pb_18-07-2009 11:16:48 // 26299
RégN is így írtam.))
Ez így van, de ebbN az Setben viszont nM nagyon tudod visszahűtNi sehol sM a vizet. Ill a tRmosztát és vizpumpa hibája is Lőidézhet ilyen hibajLNséget. A hűtőtömítőket, pedig L kell fLejtNi.)
pb_18-07-2009 11:08:25 // 26298
Nem azért akarják átvariálni, mert UKban, vagy bárhol a világon így, + úgy van, hanem a sápolás miatt. Nézd csak +, hogy az itteni autóállomány átlagéletkora, mennyi is, itt van a qtya Lásva.
Buddha18-07-2009 11:01:32 // 26297
Régen még olvashatóan írtál, vagy most újra az msn-es tinédzserkorszakod éled? :-)))
A hűtőben az átvezetőcellák vékonyak és nagyon könnyen eltömődnek, főleg ha vízszintes áramlásúak. Ilyenkor szépen alulról elkezdődik a hatásfok csökkenés, amíg már nem képes elegendő hőt leadni és elkezdi forrlni a vizet. Ha függőleges áramlású akkor alattomosabb a helyzet, mert akkor általában hirtelen szűnik meg a hűtőhatás.
A diagnosztizálás egyszerű feladat, üzemmeleg motornál kézzel kell tapogatni a hűtőt, hogy vannak e hideg(hidegebb) részek, általában sávok rajta. Ha igen akkor egyértelmű a hiba! A laikusoknak mondom, hogy NE a ventillátorlapátok között simogassák a felületet!!!
Ilyen eltömődéseket okoznak még a szerelők által bőségesen használt tömítőpaszták, amiket kőműveskanállal kennek tömítések helyett.
Üdv.
EngineCoffeeTables18-07-2009 10:40:15 // 26296
Ez az egész itteni(UK) mintára akarják átvariálni. CSak szerintem nem veszik figyelembe hogy itt 40 perc alatt lezavarnak egy ilyen müszakit károsanyag kibocsátással együtt. Ebbe belefér hogy a müszaki rész elött megmérik a CO-t és ha nem jó akkor töltenek bele egy kis injektor tisztítót meg oktánszámnövelőt és igy vizsga végén a felmelegedett motor már tudja a megengedett károsanyag kibocsátást.
Itt a károsanyagkibocsátás kibocsátást érő müszer kb egy kisebb hütő mérete és gurulós kocsin oda tolják ahova akarják. van a tetején egy számítógép bepötyögi az autó tipusát és ráteszi a szondát. pityen egyet ha megmérte az alapjáratot és utána nyom egy gázt és megméri az emeltet is. És a gép nyomtatja ki az értékekkel hogy megfelelt vagy nem.
pb_18-07-2009 10:38:22 // 26295
Pontosan ez az, faszán kitalálták +int, hogyan lehet rendesen levenni majd az Mbereket.(( Persze, úgy van tálalva a téma, hogy nekünk jobb lesz.((
pe-Ti18-07-2009 10:22:19 // 26294
Üdv!
Műszaki vizsga ügyben:
1. Hatósági díj ezt fizeted az NKH-s "belső" vizsgaállomáson de mivel egy megyében általában csak a megyeszékhelyen van nem biztos, hogy a lakhelyhez közel találsz nem is szólva arról, hogy ide elég nehéz bejutni stb....
2. Ezen felül fizetsz egy "műszaki vizsgálati díjat" ha elmész egy "független" vizsgaállomáshoz ott természetesen többe kerül mivel ez egy gazdasági társaság (nem hatóság ahol köztisztviselők dolgoznak) fent kell tartsa magát saját pénzen veszi a műszereket, stb....
Elmondanám még, hogy a "független" vizsgaállomások az állam bácsinak egy általuk feltöltött credit-számláról előre befizetik a vizsgadíjakat hetekre előre ennek hiányában el sem tudják kezdeni az "eljárást"!
No comment.....
Saasaa18-07-2009 09:38:28 // 26293
Szuper,köszi szépen!
GTVili18-07-2009 09:26:44 // 26292
Egy vékony réz gyűrű szokott lenni....néha aluminium....
Saasaa18-07-2009 09:22:59 // 26291
Sziasztok!
Elképzelhető,hogy 147-esnél van tömítés az olajleeresztő csavaron?
Vagy ez hülye kérdés,mert van minden autón?:)
krecsi18-07-2009 06:23:17 // 26290
A műszaki vizsgáztatás díja maga a vizsga díjból és a műszakira való felkészítésből (vagy mi a pontos neve) áll össze. Ez az egész 17e körül van most. Ha a vizsga díjat meg is felezik, az utóbbit nem lehet, mert hát ugyan azt a munkát végzik el. Még ha a zöldkártya nem is kerül külön pénze, akkor is 2 éves összeségben többet kell fizetni. Mert hát én mehetek évente. És nem egy embernek van "öreg" autója.
pb_17-07-2009 23:59:22 // 26289
Persze, hogy az.((( Aztán ezeket a lóvékat jól L lhet síbolni.(((((
pb_17-07-2009 23:58:28 // 26288
Lmehetnek a jó büdös picsába, ott fent. +int jól + akarják szopatni az autós társadalom java részét.((((
pb_17-07-2009 23:56:44 // 26287
Ebben az Setben nagyon L kéne tömődnie a hűtőnek. Persze nem láttuk testközelből a beteget, így minden Lképzelhető, de én ezt venném legutoljára számításba.
pb_17-07-2009 23:52:28 // 26286
Sajnálom, hogy nem jött be a tipp, az 1.számú gyanúsítottra.( A vízpumpánál arra kell figyelni, hogy öntvénykerekes legyen, amit beleraktok. A cseréhez úgyis ki kell venni a hűtőt, 1 füst alatt, azt is át lehet mosni, ill az egész remdszert is. Bármilyen maró 6ású anyag használata után nagyon át kell öblíteni a rendszert, ioncserélt vízzel. A feltöltés után, járó motornál célszerű a hűtő vastag csöveit jól +nyomkodni, hogy átmenjen rajta az Setleges légbuborék. A hűtő tényleg nem olcsó, ha arra kerül a sor, kérdezd + Ferke kolégát, hátha tud bontott jót.
Buksi17-07-2009 21:57:53 // 26285
Nekem pont ezért az!
Norc17-07-2009 21:57:39 // 26284
Ja lehúzás. Gondoljunk bele, csak a vizsgaközpontok maradnak meg, illetve azok akik beruháznak 15 millát a fejlesztésre, és annak ugye vissza kell jönnie, ami ugye húzza majd a pénz zseböl zsebbe áramló útját, így aztán szép lesz évente a vizsga. És még büszkén mondják hogy de háromezerrel olcsóbb lesz a vizsgadíj, hű de költségcsökkentős. :-(
pe-Ti17-07-2009 21:54:37 // 26283
Üdv!
Elsötétült a km órám alsó fele gondolom kiment az izzó, milyen kell bele? Rizsszem vagy foglalatos hány wattos? Valakinek kép róla????
krecsi17-07-2009 21:38:51 // 26282
Nem baromság, lehúzás.
Buksi17-07-2009 21:30:32 // 26281
Erről én is hallottam! Sztem nagy baromság az egész! :-/
Kócosw17-07-2009 19:53:33 // 26279
KIviszi nèmetbe? nemtom megeri e..olyan biztositast akasztanak ra,hogy ahhoz kepest a müszaki ara ... :)
dpetrenyi17-07-2009 19:19:55 // 26278
hali!

Valaki tudja esetleg, hogy 166-ba, xenon izzót, hogy kell cserélni???
kivenni sikerült, de vissza tenni, hááááát, az nem:-(
köszi
Norc17-07-2009 19:10:33 // 26277
Most láttam a hírtv-n a zöldkártyával kapcsolatos dolgot, tehát tömören:
Zöldkari külön nem lessz, 10-12 év feletti autókon a évenkénti műszakit akarják bevezetni. Nekem valahogy nem tűnik barátságosnak ez a dolog így. Évente műszakizni? Kicsit soknak tartom, hacsak le nem felezik a műszaki árát, mert évente soknak tartom a dolgot, de olvastam hogy más már tervezi ha bejön az évenkénti műszaki, akkor papíron kiviszi az autót németbe, és úgy használja, így az állambácsi egy fillért se kap az autó után. Nem is butaság. De ez még kérdéses hogy mi lessz valójában.
Buddha17-07-2009 17:40:58 // 26276
Szia!
Nem a vizszivattyú lesz a hibás hanem a hűtő! Ha jól olvastam vissza akkor azt írtad, hogy nem egyenletesen forrósodott a felülete hanem bizonyos helyeken hideg maradt. Ez azért van mert eltömődtek a vízcsatornák a hűtőben, így nagyon lecsökkent a hűtőfelület. Néha átmosással ki lehet takarítani, de sajnos ez a vízköves trutyi makacsul képes összeállni a belsejében. Ki kell szerelni és vízkőoldózni, utána pedig bő vízzel öblíteni, rázogatni!
Ha nem jön be akkor marad a csere, de az már legalább biztos megoldás.
Üdv. Buddha
evetke17-07-2009 17:02:13 // 26275
Szóval a termosztát "sajnos " jó volt ,azért sajna mert kár volt ezek szerint kicserélni. (igaz ez is lehetett volna a baj szóval az már legalább biztos tuti jó) . Úgyhogy most a második páciens kerül kicserélésre, ő a vízpumpa amit Te javasoltál. A pájocskám szerint is az lesz a beteg, vagy még a hűtőre gondoltunk de az nagyon gáz lenne, mert szerintem az nem két forintba fog kerülni. No de előbb a vízpumpeszt cseréljük, holnap reggelre itt is lesz, úgyhogy apjuk megint szedheti szét. Mindegy csak már lenne jó :-((
mesa17-07-2009 13:28:32 // 26274
Én úgy tudom, hogy a Magneti Marelli dobozba valami kínai beszállító sz&rját teszik...

Pierburg-ot vagy Bosch-t javaslom!
pb_17-07-2009 12:53:40 // 26273
Nem lehetett kihagyni.DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.