Forum >> Szerelőműhely

pb_18-06-2009 12:44:46 // 26099
Vedd le mind2 sarut, az biztos, és mehet a móka.
Norc18-06-2009 12:12:07 // 26098
Hali mindenkinek.
Volna egy kérdésem. Ívhegesztővel ha lekötöm az akksi sarukat, heggeszthetem e az autón a kipufogót? Okozok e valamely elektromos kütyüben kárt vele így?
Tomasman17-06-2009 19:16:12 // 26097
Hali!

Nekem ELM-em van, de nem sok semmi re jó MOdiag-al használom, de hát nagyon hiányos! Most tduok MIL lámpát törölni és hibakódot leszed motor vezérlőről! De légzsák, váltó ....stb stb nem tud! Lambda szonda adatok sem teljes......
GTPeti17-06-2009 11:50:53 // 26096
Van. Email ment.
dome117-06-2009 11:34:21 // 26095
Szia, arra gondolsz, hogy Az Rx illetve Tx et össze hozni a K-csatronára? Van vmi jó kis bekötésed?
GTPeti17-06-2009 11:08:39 // 26094
Viszont Ribipetinek van AlfaDiagja és sztem benzines gépe is. Tehát Ő tudja a választ.
GTPeti17-06-2009 11:07:48 // 26093
Én csak az EDC15 + AlfaDiag (Demo) párost próbáltam. Ehhez határozottan NEM ELM kábel való, hanem a már emlegetett "falusi optocsatis". Igaz ez NEM OBD, hanem régebbi K-Line konneksön.
dome117-06-2009 10:54:29 // 26092
Üdv Mesterek,
télen ki lett cserélve a termosztátom az autóban. frankón fűtött, motor hőfok is tökéletes volt. Eljött a tavasz 20 C fok. A motor hőfoka azóta 100 C de inkább több. Van rá példa, hogy 110 is vagy még egy picivel több is. A hűtőn lévő két ventilátor kapcsol. 1. kb 95 C foknál a 2. 105 foknál. Ha 110 fokot mutat sem kezd bugyogni a víz, kupak levétel után sem. Szerintettek mi lehet ez? Erthard szerint hengerfej…

Továbbá, a Bajzathg cartásrs topikjában megfogalmazott „Suzuki üzemmód”. Miután bemelegszik a motor, hosszabb alapjárati járatás után vmi megváltozik. Kivillan a MIL jelző a motor furcsán viselkedik. Szerintem rengeteg benzint kap, érezni a kipufogón a túltöltött szagot. Lepadlózom és a fordulat 2500 körül megáll. Ott is ingadozik a fordulat, mint ahogy az alapjáraton is. Amint leállítom, az autót illetve beindítom, tökéletesen működik csak a MIL lámpa jelzi, hogy valami mutatvány volt. Kb 1,5 per után ez is elalszik. Ennek a hibának a megjelenése abszolút Random módon történik. Valamilyen tipp vagy konkrét megoldás?

Látom, hogy a diagnosztikás részbe is tudtok segíteni. Próbált már vki ME2.1 rendszerrel kommunikálni? Mi a jó config? AlfaDiag + vmelyik ELM?
Nagyon szépen köszönöm a segítségeket.
pb_17-06-2009 09:53:25 // 26091
Mennyé' csak nyaralni. majd kipihenten kapod + a komolyabb dózist!DDD
Ferke16-06-2009 21:51:31 // 26090
Na, gyorsan hagyjátok abba a molesztálásomat:))) Ez komoly dolog, most majdnem nem mentem nyaralni emiatt:)
pb_16-06-2009 13:08:08 // 26089
Ezt gyorsan Ldöntöttük.DDD
András bácsi16-06-2009 12:39:00 // 26088
Szerintem nem. De ki tudja. :DDD
pb_16-06-2009 12:31:50 // 26087
Mér' volt valaha is összeszedett?DD
András bácsi16-06-2009 12:22:36 // 26086
Te még mindig szétszórt vagy. .:)
GTPeti16-06-2009 12:21:55 // 26085
Vicces gyerek vagy te. :)))
Ferke16-06-2009 12:11:56 // 26084
Kézzel tekerve biztos, hogy nem érzed, ha a 6ból 1hengerben nincs komp:(
Ferke16-06-2009 12:10:13 // 26083
Közben megoldódott. Megtaláltam a kulcsot:))))))
[k i z z o]15-06-2009 20:56:18 // 26082
Ott is, de aműgy ez a szakmám.
Szabek15-06-2009 16:29:23 // 26081
hali megtudja mondani 164-esen a gázolajszűrő és a tank között van még valamilyen szűrő?
Kati&Solo15-06-2009 14:19:01 // 26080
Átnéztük az összes csövet
Kati&Solo15-06-2009 14:18:20 // 26079
Azt ki kellene mérni.Ha kézzel tekered érezni?mert akkor van
Csöri15-06-2009 14:09:16 // 26078
Kompresszió van?
GTPeti15-06-2009 14:00:22 // 26077
Hmm... Ez azért támpont lehet.
Youri15-06-2009 13:59:42 // 26076
Szvsz vmi vákuumcső megsérülhetett.....
Kati&Solo15-06-2009 13:54:12 // 26075
Ja!!!A fékrásegítés sincs.Azóta.
Kati&Solo15-06-2009 13:53:00 // 26074
Igen gondoltunk rá,nincs mivel.
Kati&Solo15-06-2009 13:51:48 // 26073
Persze el tudnám vinni Zsámbékra,és valszeg meg is oldanák,a nyaralás árának duplájáért.Elötte inkább érdeklődöm hátha valaki tud segíteni.
pb_15-06-2009 13:50:59 // 26072
Akkor Lvileg nem lehetne baj. Sztem mérj kompressziót a hengerekben.
Kati&Solo15-06-2009 13:48:10 // 26071
Elvileg nem.Kézzel forgattuk,"figyeltünk minden részletre?"
Kati&Solo15-06-2009 13:46:11 // 26070
Kimértük az összes gyertyát és vezetéket.Jók.Megnéztük a csatikat,jók.Péntektöl ezzel szopunk
András bácsi15-06-2009 13:38:25 // 26069
Szerintem független hibajelenség. Pl. szakadt gyertyakábel, pipa. V6TB-nél könnyen szakad, úgy, hogy nem is gondolnád.
GTPeti15-06-2009 13:32:00 // 26068
Racevét. :(
pb_15-06-2009 13:30:53 // 26067
Nem lehet, hogy összecsaptatok 1,2 szelepet a kavalkád során?
Kati&Solo15-06-2009 13:19:49 // 26066
Ja,ma mentem volna Prágába 1 hétre nyaralni. :(((((
Ennyi.
Kati&Solo15-06-2009 13:15:11 // 26065
Szasz mindenki.Probléma akadt az alfámmal.
Egy natúr vízpumpa cserének indult Aztán mindenféle baj lett belőle.
GTV 2.0 V6 TB.
A nagy szétszedés közben,átugrott a főtengely,a vezérmű szíjnál.
Némi baszakodás után,a Manual-hoz fordultunk,ahol minden szépen le van írva.
Minden meg van jelölve,hogy minek hogyan kell állnia.
Szétszedtük,gyári jelre állítottuk.El is indult.
Viszont,egy vagy két henger nem megy.Mi lehet a baj????
Ha minden jelen van,a vezérlésnek jónak kell lennie.
De akkor mi van??Mi nem jó??
Tud valaki segíteni??
pb_15-06-2009 12:57:09 // 26064
Inkább a Sprint vonalon keresgéljél.
Ferke15-06-2009 11:42:32 // 26063
Ahha, egyik sem rossz ötlet, mondjuk nem vágom ezt a lockpickinget:D ez mi?:)
GTPeti15-06-2009 10:12:02 // 26062
Trükkös a zár, vagy lockpicking-el is ki lehetne nyitni? (Nem értek hozzá, de jútúbon van erről is egy rakás video.) Másik lehetőség: egy záras boltba elvinni és velük kinyittatni.
GTPeti15-06-2009 10:08:05 // 26061
Thx.

Egy biztos. Te sem a 75-ödön bűvészkedsz ELM kábellel és társaival. :))
Ferke15-06-2009 09:08:45 // 26060
No, azt sem tudom, hol tegyem fel a kérdést, de hátha itt valakinek van valami ötlete: van egy tetőboxom (Autocity márkájú, vagy mifene), elég szimpla doboz, zárral. Sikerült úgy letárolnom télire, hogy a kulcsát most nem találom. Be van zárva.
Hol találok vajon ehhez kulcsot szerintetek? Ha sikerülne kibányászni a zárat, akkor egy kulcsmásoló vajon készít a zár alapján kulcsot hozzá? Elég nagy szívás, jövő héten használnom kéne....
[k i z z o]14-06-2009 22:08:49 // 26059
Az IKON az EODB2 hibát jelzi. Azaz az onboard diag. hibát fogott valamelyik node -ból. A hibád intermittend, ha elalszik, de historyban benne van valakiben.
[k i z z o]14-06-2009 22:06:14 // 26058
Az ECU az motorvezérlő, a body computer pedig fedélzeti számitógép, igaz és nem azonosak :). Az ELM 327 egy Kline + CAN kommunikációs interfész, és kizárólag OBD2 diagnosztikára kattan rá egyszerre. Na meg tudja a Ford / GM powertrain PWM komm. - t is.

Azaz az ODB2 standard hibakódokat lehet vele üldözni.

Az agya egy ELM327 nevű IC aki valójában egy PIC uP :)

A CAN komm. funkcióját kihasználva, low speed CAN -en lehet beszélgetni más CAN nod-okkal is a kocsiban, de ahhoz megfelelő SW kell, pl. CANoe vagy egyéb CANapi - n keresztül dolgozó ketyere meg persze a kocsihoz való konfig.

Hozzá nem értő kezekben jobb ha csak a hibakód olvasó ill. adatgyűjtő része megy:)
ALFI15614-06-2009 22:05:00 // 26057

Na ismét kigyulladt a kis ikon.Amiről beszéltünk.De X indítás után elmullik azt megint semmi.
GTPeti14-06-2009 21:40:43 // 26056
Azért azt hozzátenném, hogy ha a PC-s SW támogatja az ELM kábelt, akkor nincs akadály.

Az eredeti kérdés arra irányult, hogy régebbi (nem ODB II-s) autóhoz akad-e vmi "hagyományos" kábellel elboldoguló program.
GTPeti14-06-2009 21:29:01 // 26055
Attól függ, mit értünk "elvileg" alatt. Létezhet, hogy van egy 1:1 átjátszófunkciója a kábelnek és akkor igen. De én inkább a NEM-re tippelnék.
Lali7514-06-2009 21:26:15 // 26054
Tehát Elvileg az ELM-is tudhatja???
GTPeti14-06-2009 20:59:35 // 26053
Optocsatolós. :)

Tehát egy "buta", mikorprocesszormentes kábel is megteszi. Az ELM kábel maga gondoskodik az időzítésekről, ami szép és jó, de egy régebbi (OBD II előtti!) K-Line diag.interfészhez nem szükséges.
Lali7514-06-2009 20:55:05 // 26052
Ezt fordítsd le légyszíves számomra kicsit egyszerűbben megfogalmazva!(optocsatis)
GTPeti14-06-2009 20:51:02 // 26051
A motor vezérlőegysége tudtommal nem egyenlő a body computerrel.
GTPeti14-06-2009 20:48:25 // 26050
Ezt nem tudom, viszont egy egyszerű optocsatis kapcsolás tökéletesen ellátja a feladatot.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.