Forum >> Szerelőműhely

Lali7514-06-2009 20:36:51 // 26049
Hali!
Valaki világosítson meg legyenszíves,át lehet-e alakítani az elm-327-et,hogy megbarátkozzon az Alfával????!!!!!
Tomasman14-06-2009 20:31:59 // 26048
Én is pont a te cípődbe járok! Te VAG-COM KK/L kábelt használsz?
Nekem Elm 327 bt-van de azzal nem áll szóba! Neten azt találtam hogy tudja az airbag ECU-t "izgatni" csak módosítani kell a kábelt :

Very easy though. Heat pin7 until solder melts. Pull away. Solder remains on the wire. Place wire on pin3 and apply heat. Remove heat. Job done.

Plusz ez:

Re: new version of alfadiag 3.1 released and available
by gbernard on Tue Dec 23, 2008 1:23 pm

alfadiag is a cut down version of the Examiner.

it is licensed software, and a USB to OBD-II cable is required to interface it to all post 2001 alfa's.

it can calibrate selespeeds, reset airbag warnings, and also reset the "self adaptation parameters" of the ecu.

the ECU "learns" or adapts engine parameters based on how you drive, too much time spent in stop start traffic does funny things to the timing etc, i simply reset it.

it can graph a whole lot of other parameters from the ecu, sele & airbag systems as well, you cannot do anything damaging to the vehicle.

I have been using it for around 12 months, and a new version was released a few weeks ago.

Ha valaki tudja engem is érdekelne a téma!
GTPeti14-06-2009 20:21:14 // 26047
Srácok, van vkinek tippje, milyen normális diag programmal lehet házilag kisérletezni? Nézegettem az Alfadiag demóját, ez megtalálja az ECU-t, de max a szenzorokat lehet vele monitorozni. (Igazából nekem légzsák-hibakódtörlésre kellene.)
Tomasman14-06-2009 16:44:31 // 26046
Sikerült megcsinálnom!

Van ELM327 Bt-m! Csak amióta MIL lámpa volt nem állt szóba a laptoppal! De nagy nehezen szóbaállt, írta is hogy MIL lámpa aktív és két hiba! Sajnos a hibakódot nem ismerte, de szerencsére törlés után nem jött vissza!
Tomasman14-06-2009 08:41:36 // 26045
Hát nálam ez az első alkalom! A jelenség úgyan az Írja a hibát menetközben villágít a MIL lámpa itt is! Hogy elfog-e aludni X indítás után azt nem tudom, de remélem! :)Amúgy nektek hogy van a SYSTEM CHECK? Mert az alfa könyv úgy írja hogy kiírja hogy CHECK ACTIVE majd kb 4másodperc múlva kiírja hogy OK és indul az autó!
Hát nekem még soha nem írta ki hogy OK!
Ez normális?

Ha valakit érdekel akkor az ECU-t így lehet resetelni

Manual process

Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes. Some people recommend overnight but that is not really necessary.

Reconnect the battery negative lead

Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs

Turn off the ignition, but not remove the key and leave for 90 secs

Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards (as V6 owners know at their peril)

Turn the car off and leave for 10 mins

Start the car and take her for a blast
Note:
Blue = ECU Reset
Orange = Throttle reset

For the more impatient folks:
For step 1, disconnect cables from battery and just apply a wire across the positive and negative wires (NOT on the battery!) to clear any residual memory/charge - you don't then need to wait 45 mins!

Ez az ECU úgyan az mint amit Body Computernek hívnak?
Mert ha villog a kilométeróra akkor azt kell újraindítani! Azt is tudom hogy kell:)
ALFI15614-06-2009 06:52:42 // 26044
És neked is úgy van mint nállam?Irogatja indításkor menet közbe ég a kis lámpa majd X indítás után egyszer csak abba marad?
Tomasman14-06-2009 02:24:12 // 26043
Hát mostnaáig próbálgattam, ECU resetet meg mindent de nem lett jó! Hát lehet a pollenszürö cserénél értem hozzá valamihez mert ott az ECU az anyós lábánál nem?:)
Holnap megtakarítom a csatikat, meg legfeljebb kitisztítom a legtömegmérőt is! Ha nem ok akkor pedig viszem a szervizhez, mert ügy is villágít megint a légzsák lámpa!!!
[k i z z o]13-06-2009 22:50:09 // 26042
Biztos nem az olajtól, hanem esetleg a csere közben bekotortál valamibe:) Olvastasd ki.
Wickey13-06-2009 22:28:13 // 26041
na, ilyet nekem is írogat random. Írogatta 2006 és 2007ben, 2008ban belekerült egy utángyártott légtömegmérő, amivel rángatott az autó, 2009 tavaszán meg visszakerült a régi Bosch egy alapos féktisztítós áztatás után. Azzal megszűnt a rángatás, és a 2500nál elgyengülés is, amiért eredetileg kidobtam. Nade a Bosch LMM-el dobál kéthavonta motor kontrol szisztem faliórát, az utángyárottal nem dobált. Lehet, így lassan 3.5 év után kéne végre hibakódot olvastatnom? Nem szokott az megtelni? :-) És ha igen, akkor mivan? :DD
Süge13-06-2009 22:24:14 // 26040
helló
szükségem lenne a sudomhoz egy kilóméteróra meghajtó spirálra,nem kizárt,hogy stimmel a 90-es töl időssebb 33 as oktol,az újjabbaknak már elektromos
Erhard 242 (Pure Energy)13-06-2009 21:48:28 // 26039
nem tudom valami kontakt hiba...mikor kiírta megnéztem az olajszintet és maxon volt...másnap indítottam minden ok volt..
ALFI15613-06-2009 21:44:58 // 26038
Én nem is parázok.De ha az szarik be akkor az elején mikor végig futtat mindent akkor már akkor nem érzékeli az olajat?
Erhard 242 (Pure Energy)13-06-2009 21:37:05 // 26037
a nívó pálcánál van valamerre az olajszint érzékelő az be szokott néha szarni az előző autómnál jelzett be néha...no para majd abba hagyja...
ALFI15613-06-2009 21:34:43 // 26036
És mi volt a gond a seléniával?
Tomasman13-06-2009 21:15:56 // 26035
Remélem nekem is csak valami ilyesmi a hiba!:S Olajat váltottam remélem nem az a gázz:S
ALFI15613-06-2009 21:12:29 // 26034
Nekem is felszokott időnként.És utánna kiírja,hogy keresd a drillert.Egyszer komp.-al kiovastuk az EGR el volt koszosodva azért gyulladt ki.Hiba törölve majd nemsokára ismét.Nem töröltem a hibát hanem jópár indítás után egyszer csak nem jelent meg.Nem tudom mennyi volt az indítás miután nem jelent meg.20-30 biztos.Ez kétszer fordult elő.Mind a kétszer el is múlt.
Tomasman13-06-2009 21:07:14 // 26033
Hali!

Lenne egy gondom!
Most lett volna a 80ezres szervízem! Nem vittem szervízbe!
Ma kicseréltem az olajat, olaj szüröt, légszürőt, pollenszürőt!
Majd vagy 50km múlva " MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE "
Csak simán menetem nem is hajtottam semmi! Felgyülad a MIL lámpám is!
Azóta úgy van és ezt minden indításnál kiírja! Mi lehet a baj?

Tomasman
Sly14713-06-2009 15:40:49 // 26032
Megköszönném ha valaki tudna küldeni egy robbantott ábrát jtd-hez,vezérlés cseréhez
GTPeti11-06-2009 19:45:29 // 26031
Legyünk optimisták. Legalább egyedi. :)
Liquid11-06-2009 19:19:46 // 26030
ez nagyon durva! :)
Marklar15511-06-2009 11:15:53 // 26029
Kínai H4...:)
gabor69610-06-2009 11:44:36 // 26028
Üdv Hölgyek/Urak

Nem tudom jó helyen e, de esztergályost keresnék aki a régi tárcsából tudna nekem csinálni nyomtávszálesítőt. Aki esetleg tud valakit aki normális/reális áron dolgozik kérem üzenjen rám.

Elöre is köszönöm
kings6709-06-2009 20:06:20 // 26027
Köszi az infot,ha hazaérek utána fogok járni.Sajnos a mezei szerelök csak a német autókat ismerik,a tapasztalatom az hogy az olasz és francia kocsikat nem igazán szeretik.De az nagyon jó hogy mi azért meg probálúnk segiteni egymáson.
bőregér09-06-2009 18:55:54 // 26026
itt is az lesz,valószínű.
Goodboy09-06-2009 11:56:38 // 26025
én is cseréltem mindaz 5 öt
bőregér09-06-2009 11:33:39 // 26024
köszi a segítséget
Goodboy09-06-2009 11:27:05 // 26023
cserés ,bontoban keveset futott 15 k kb,kersd Erhardot
bőregér09-06-2009 11:24:13 // 26022
sziasztok!
megtudná valaki mondani, h a 1999-es 156 2.4 jtd befecskendezője javítható-e,v cserés?

előre is köszi
"Száguldosrác"09-06-2009 08:26:31 // 26021
Nekem az után gyártott légtömegmérőnek köszönhetően 4 lambda szondát nyírt ki a kicsike mire vettem bele egy bontott gyárit és nem nyírta ki a bontott lambda szondát se.Ja és nekem is úgy kezdődött hogy ingadozás alapjáraton dadogás gázadáskor és a fogyasztásom is megnőtt 100km-en 20 litert evett.
Szilárd09-06-2009 07:15:57 // 26020
Az enyém már számtalánszor volt tisztítva,de nálam az alapjárati motor cseréje hozta meg az eredményt...
Kau09-06-2009 06:53:20 // 26019
Mielőtt bármit is vennél, takarítsd ki vagy takaríttasd ki a pillangószelep környékét. Az alapjárati motor és a Légmennyiségmérő közötti bilincset kell levenni és ott már látod. A legkisebb kosz is okoz ingadozást. Sok 146-osnál előfordul. Az ingadozások 70%-ánál ez a gond. A maradék 30% az összes többi hibalehetőség. Ráérsz utána foglalkozni olyan dolgokkal, ami pénzbe kerül.

Lali7508-06-2009 22:06:26 // 26018
nekem is ez volt a jelenség az uni-lambdával.
Most bontott gyári van,ezernél sem rángat
kings6708-06-2009 21:52:53 // 26017
Akkor elképzelhetö hogy a szonda nem az igazi?
kings6708-06-2009 21:50:43 // 26016
légtömegmérö is nem régi van benne igaz hogy ez is utángyártot ami azt mondják hogy nem biztos hogy jó bele.Egyébként a jellenség alapjárati ingadozás és kis fordulaton rángat gáz adásig.
bőregér08-06-2009 21:12:08 // 26015
sziasztok!
megtudná valaki mondani, h a 1999-es 156 2.4 jtd befecskendezője javítható-e,v cserés?

előre is köszi
Krisz15608-06-2009 21:11:15 // 26014
kösszi a segitséget!
Szilárd08-06-2009 21:09:32 // 26013
Az univerzális szondában nem nagyon bízok,mert 1x már beszoptam vele...
bőregér08-06-2009 21:08:38 // 26012
a hátsó lengőkar megy előrefele; befelé pedig a kereszt stabrudak mennek.
de meg tudod nézni a bárdi honlapján:
http://shop.bardiauto.hu/
Krisz15608-06-2009 21:05:26 // 26011
kösszi! A hátsó lengőkar az nem befeléjön? Amit én keresek az előrefelé megy.
bőregér08-06-2009 21:00:54 // 26010
elég elöl csak azt cserélni ami kotyog, hátsó lengőkarnak hívják, sajna csak 1ben cserélhető.
Krisz15608-06-2009 20:48:30 // 26009
Sziasztok!
Segítséget kérnék, van egy 156-osom és kotyog a jobb oldali első,alsó lengőkar!Párba cseréljem vagy elég,ha csak egyet?
És a hátulján van egy rud,ami a féknél van rögzítve a kerékre és megy előre a kaszniba!Azon van egy szilent,ami kotyog és nem tudom,h lehet e csak a szilentet cserélni vagy a rudat is kell!Vajon mi annak a neve???
GTPeti08-06-2009 20:47:18 // 26008
Ezért jó a Purflux:



Előszeretettel szoktam a szűrők belsejét szemlélni (tudom érdekes szokásaim vannak :) és kevés szűrő ilyen hajtogatott felépítésű belülről. Ezáltal nagyobb szűrőfelület.
bgc14508-06-2009 20:45:49 // 26007
hello az ingadozást csinálhatja a légtömeg mérő miatt is azt nézted?
ha nem jutsz dülöre üzenj és megnézzük.
kings6708-06-2009 20:38:09 // 26006
alapjáratit nem rég cseréltek,lambdát pedig kb másfél hónapja igaz hogy egy únive rzálist raktam bele de gondolom azzal is működnie kellene legfeljebb nem annyi ideig .Köszi az infót.Visszónt a pillangó szelepről még nem halottam,se az áramtalinátásrol,ezt meg fogom próbálni.Köszi.Ha tudtok még valami jó tanácsot adni azt megköszönöm.
bőregér08-06-2009 20:21:42 // 26005
sziasztok!
megtudná valaki mondani, h a 1999-es 156 2.4 jtd befecskendezője javítható-e,v cserés?

előre is köszi
GTPeti08-06-2009 17:30:04 // 26004
Csak úgy mondom, hogy a Purflux, talán a LEGJOBB fajta szűrő, ami kapható!!

(A Ferrarik gyári szűrője.)

Mennyibe került?
Kazes☻08-06-2009 17:16:23 // 26003
Pöpeccc! :)))
GT Ɨ|ѯ08-06-2009 17:10:49 // 26002
ez a tuti szerelőműhely:-)

Szilárd08-06-2009 15:36:05 // 26001
Alapjárati motor,lambdaszonda?
Kau08-06-2009 13:42:28 // 26000
Gondolom akkor ezeket már végigjártad:
- Pillangószelep takarítás
- LMM takarítás
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.