Forum >> Szerelőműhely
EngineCoffeeTables16-05-2009 16:46:52 // 25849
Aug1-22 a szabadságom ideje és az előfordulás az augusztus 20.-i alfás gyorsuláson lesz a legvalószinübb:))))))
GT Ɨ|ѯ16-05-2009 14:20:18 // 25848
hát bemutat6ná:DD
Grando15-05-2009 22:58:01 // 25847
Az szép túra! Na de ha jó lesz a gép, akkor tiszta élvezet! ;)))
EngineCoffeeTables15-05-2009 22:39:32 // 25846
Köszönöm, nagyon tetszik és remélem nyárra hazavihetem, hogy lássa Magyarországot!
Grando15-05-2009 22:37:18 // 25845
Ja, és el ne feledjem: hatalmas gratula a géphez! ;)))
Grando15-05-2009 22:36:45 // 25844
Arra tuti érdemes ráellenőrizni. Ha kizárólag az, akkor nagyon halott már (vagy nem is bele való(?). ;))
EngineCoffeeTables15-05-2009 22:26:29 // 25843
Légtömegmérő talán? Remélem:))))
EngineCoffeeTables15-05-2009 21:11:19 // 25841
Sziasztok! Vettem egy 156 V6-ot:)))
Viszont van vele pár probléma:(((
Motor erőtlen és 3-4 ezernél padlógázra befullad és csak tompán gyorsul, nem pörög fel csak 6000-ig, és alapjárati ingadózás is van de csak menet közben figyeltem meg, ha megállok akkor általában szépen beáll.
Viszont van vele pár probléma:(((
Motor erőtlen és 3-4 ezernél padlógázra befullad és csak tompán gyorsul, nem pörög fel csak 6000-ig, és alapjárati ingadózás is van de csak menet közben figyeltem meg, ha megállok akkor általában szépen beáll.
Tomasman15-05-2009 18:50:22 // 25840
Hali!
Valaki nem tud egy jó Alfa bontót ahol megoldható lenne a postázás, vagy itt Borsodba van!
Keresek bontott ha lehet szép állapotú selespeed " - " kapcsolójának boritását, vagy esteleg a kapcsolót egyben!
Köszi a segítséget
Valaki nem tud egy jó Alfa bontót ahol megoldható lenne a postázás, vagy itt Borsodba van!
Keresek bontott ha lehet szép állapotú selespeed " - " kapcsolójának boritását, vagy esteleg a kapcsolót egyben!
Köszi a segítséget
admirális15-05-2009 15:54:13 // 25839
Egyre valószínűbb, mert miután írtam, kimentem megint és nem volt alatta tócsa. Aztán mentem kb 30 km-t, és közben, azóta semmi.
Úgy látszik, elhamarkodtam a kérdésfeltevést, de legalább tanultam belőle:).
Úgy látszik, elhamarkodtam a kérdésfeltevést, de legalább tanultam belőle:).
Lali7515-05-2009 12:27:51 // 25838
Igaza volt!
:-)
:-)
admirális15-05-2009 12:13:47 // 25837
Még nem 100%, csak az hogy a hűtő alatti keresztidomról csöpög a földre... Remélem, abba hagyja, mert úgy tűnik, mintha a reggel rátöltött zöld fagyálló csöpögne.. Érdekes, de mondta a szerelő akinek mutattam, hogy ha higítatlanul tettem bele, akkor megtalálhatja az utat kifelé. Szerinte 30 fokra érdemes higítani.
pb_15-05-2009 12:09:12 // 25836
Sztem készülj fel 1 hűtőcserére, ha tényleg a hűtőnél Nged. Ezeket a hűtőket nemigen szokták javítani, vagy ha mágis, az sem lesz már tartós. A műanyag fém találkozásánál van 1 tömítés, az szokta Lhagyni magát.
Lali7515-05-2009 11:58:53 // 25835
A fagyálló hajlamos ilyen jelenségre,ilyenkor meg szoktam melegíteni,és utánahúzni melegen a bilincseknek.
admirális15-05-2009 11:51:50 // 25834
Köszi a választ. Egyébként azt felejtettem el még írni, hogy pont ma reggel indulás előtt töltöttem bele 2 deci fagyállót, és a következő induláskor vettem észre a foltot.
Lali7515-05-2009 11:49:33 // 25833
A hűtőtömítőt nagyon nem ajánlom,az el tudja a hűtő járatait is tömíteni.És akkor melegedni fog a motorod.A hűtős rövid idő alatt kijavítja,és utána megint tökéletes.Ja,és nyomáspróbával pontosan meg tudja keresni a szivárgás helyét!
admirális15-05-2009 11:35:44 // 25832
Eddig nem vettem észre semmilyen folyást a kocsi alatt, de ma egy tócsa fogadott kb 30 perc állás után. Kiderült, hogy a hűtőből folyik valahonnan a víz, de nem bírtuk a forrását megtalálni. Állítólag ezek a mai hűtők a műanyag és a fém találkozásánál szeretnek először elengedni. De javítható egy ilyen jellegű sérülés? Nekem még eredeti hűtőm van, nem kellett soha hozzányúlni, szóval én még egy kis esélyt látok rá, hogy mégis korrodálódott. Ez lenne a jobbik eset talán, mert az ilyet tudják javítani.
Ajánlottak tömítőt, de félek tőle, hogy a vízpumpát tönkre teheti. Szerintetek ez reális?
Ja és ha tudtok Budapesten jó hűtőjavító mestert, akkor szüljatok!
Ajánlottak tömítőt, de félek tőle, hogy a vízpumpát tönkre teheti. Szerintetek ez reális?
Ja és ha tudtok Budapesten jó hűtőjavító mestert, akkor szüljatok!
pb_14-05-2009 19:29:36 // 25831
SZMágában sincs ilyet tenni.)))
padocska14-05-2009 19:08:53 // 25830
nah az enyém visított...vagyis a riasztó :(
bilon14-05-2009 19:06:50 // 25829
de legalább az enyém most nem visít...biztos mert hűvös van :DDDD
padocska14-05-2009 19:05:05 // 25828
Tényleg nem az... De most mit csináljak? Megöl az ideg :(
bilon14-05-2009 19:00:05 // 25827
ez nem vicces :S
padocska14-05-2009 18:52:36 // 25826
Lassan az enyémnek is annyifajta színe lesz, mint a Tiédnek :S :D
bilon14-05-2009 15:49:20 // 25825
azt nem tudod, mert meg sem jött :DDDD
cac14-05-2009 15:45:11 // 25824
Pszt! Ne vegyük el a kedvét! :))
pb_14-05-2009 15:29:21 // 25823
Persze, hogy van. Amikor átszerelt 7ek után sem úgy műxik, ahogy kéne, akkor legszívesebben romantikusan szétrúgnám az egészet.))
cac14-05-2009 15:24:15 // 25822
Skacok!
Meglett a 155-ösöm problémája. Nem a láncfeszítőt kellett buhernom, hanem a vezérlés módosításom ment galyra. 30-35 a cseréje (alkatrész nélkül, azt a donorkocsim állja).
Szerintetek mitévő legyek? Állítólag a komplett motorcsere ugyanennyiből meglenne. Tán még én is megcsinálnám haverokkal sok sörrel.
Meglett a 155-ösöm problémája. Nem a láncfeszítőt kellett buhernom, hanem a vezérlés módosításom ment galyra. 30-35 a cseréje (alkatrész nélkül, azt a donorkocsim állja).
Szerintetek mitévő legyek? Állítólag a komplett motorcsere ugyanennyiből meglenne. Tán még én is megcsinálnám haverokkal sok sörrel.
cac14-05-2009 15:20:18 // 25821
Dehogy is! Én is azt hittem, amikor megvettem az alfát, de idővel beletanul az ember. :)
Bár Neked egy kicsivel modernebb a gépsárkányod, de van valami romantikus abban, amikor egy átszerelt nap után kimászol az aknából, és elindul a kocsi. :)
Bár Neked egy kicsivel modernebb a gépsárkányod, de van valami romantikus abban, amikor egy átszerelt nap után kimászol az aknából, és elindul a kocsi. :)
dg101713-05-2009 17:29:03 // 25820
sziasztok valaki tud e segiteni lézer blokkolo ügyben
egy két fejesem van hova szereljem??
egy két fejesem van hova szereljem??
BMW forever!!!!!!!!13-05-2009 14:16:27 // 25819
akkor várom a hivásodat:-))))
bilon13-05-2009 13:52:38 // 25818
ááá...nem megyek én ezért felfelé...gyere ide, majd szólok mikor...:PPP
:DDDDD
:DDDDD
Ferke13-05-2009 13:50:23 // 25817
Ha folytonosan, egyformán szépen látod a hónolást a hengerfalon körben mindenhol, akkor mérned sem kell. Ezen kívül a hengerek vállait kell még nézni, ha ez is rendben van, akkor okés:)
BMW forever!!!!!!!!13-05-2009 13:44:35 // 25816
én a dunaparton lakom.Gurulj már felénk és ott lökd be,hogy gyorsan ki tudjam huzni,jó lesz az még vmire:-))
Ferke13-05-2009 13:43:29 // 25815
Hát igen, úgy egészséges:) Ha a hosszbordás szíjat leszeditek, nézd meg a generátor szíjtárcsáját is, szerintem Neked is a szabadonfutós verzió van, az is szokott érdekes dolgokat művelni.
bilon13-05-2009 13:34:19 // 25814
ha az is szar belököm a dunába :P
:DDDDD
:DDDDD
bilon13-05-2009 13:30:43 // 25813
minden szíjat kicseréltetek...ha már...
bilon13-05-2009 13:30:10 // 25812
túl sokat nézel Te ki belőlem...erre vannak a szerelők :DDD
kertecs13-05-2009 13:23:04 // 25811
A hengerfej gépmunkára úgy mondott a műhely 24E-t, h csak odaviszem az anyagot és ők mindent kicserélnek ahogy kell, marják ahol kell+síkolnak. Az anyag kb. 6-7E Ft.
Én is efelé hajlok. Pécsen nincs sok választásom gépműhellyel kapcsolatban. Taszárra nem viszem, velük 1x sikerült már összebalhéznom.
A gyűrűzés előtt mérek majd egy ovalitást, 0,005 mm a tűrés. Na az nem sok : ) A hónolás látszott, mikor beraktam, arra emlékszem. Mindenképp leszedem a hf-et, mert valamit kell vele csinálni, így nem maradhat. Remélem lehet gyűrűzni és jó lesz!
Köszi a tanácsokat, majd írom az eredményt.
Én is efelé hajlok. Pécsen nincs sok választásom gépműhellyel kapcsolatban. Taszárra nem viszem, velük 1x sikerült már összebalhéznom.
A gyűrűzés előtt mérek majd egy ovalitást, 0,005 mm a tűrés. Na az nem sok : ) A hónolás látszott, mikor beraktam, arra emlékszem. Mindenképp leszedem a hf-et, mert valamit kell vele csinálni, így nem maradhat. Remélem lehet gyűrűzni és jó lesz!
Köszi a tanácsokat, majd írom az eredményt.
Ferke13-05-2009 12:26:02 // 25810
Nálam a 16boxer 2db hfej került 31ezer ft-ba úgy, hogy ebből a szinte beszerezhetetlen szelepvezetők voltak kb 8ezer ft. De ez 2db hfej, szóval szerintem találsz olcsóbban is gépműhelyt, viszont annyira nem eszeveszett vész ez az ár.( egyébként a Te szelepvezetőid jóval olcsóbbak a boxinál)
Gyűrűzni csak akkor szabad, ha a hengerfalad makulátlan, nincs oválra kopás, mindenhol látszik a gyári hónolás a hengerfalon. Ha ez nincs meg, azonnal cseszheted az új gyűrűket, jobb, ha marad a régi, mert csak rosszabb lesz (ezt egy vesztességmérés rögtön meg is mutatja)
A hfejen szerintem ne sprórolj. Síkoltasd le, cseréld a szelepvezetőket, szszárszimmeringeket, veztengely szimmeringeket, ellenőrizd a veztengelyeket. Gondolom a gépműlyely árában benne van a szelepek becsiszolása is, mert az is kell. Lényeg, hogy ezeket mind meg kell csinálni, hogy patent legyen, mert különben semmit nem ér a sok munka és pénz, amit belefektetsz.
Ha csak azt nézed, hogy pl 6ezer ft egy szelepvezető szett, és ha pl nem cserélsz, és valamelyik vezető miatt dobálja le a szelepszárszimmeringet, akkor ha megint szétszeded, 2x annyiba kerül csak egy hfejtömítés, mint +kidobott pénz, mintha fullos hfej felújítást csináltál volna....
Gyűrűzni csak akkor szabad, ha a hengerfalad makulátlan, nincs oválra kopás, mindenhol látszik a gyári hónolás a hengerfalon. Ha ez nincs meg, azonnal cseszheted az új gyűrűket, jobb, ha marad a régi, mert csak rosszabb lesz (ezt egy vesztességmérés rögtön meg is mutatja)
A hfejen szerintem ne sprórolj. Síkoltasd le, cseréld a szelepvezetőket, szszárszimmeringeket, veztengely szimmeringeket, ellenőrizd a veztengelyeket. Gondolom a gépműlyely árában benne van a szelepek becsiszolása is, mert az is kell. Lényeg, hogy ezeket mind meg kell csinálni, hogy patent legyen, mert különben semmit nem ér a sok munka és pénz, amit belefektetsz.
Ha csak azt nézed, hogy pl 6ezer ft egy szelepvezető szett, és ha pl nem cserélsz, és valamelyik vezető miatt dobálja le a szelepszárszimmeringet, akkor ha megint szétszeded, 2x annyiba kerül csak egy hfejtömítés, mint +kidobott pénz, mintha fullos hfej felújítást csináltál volna....
kertecs13-05-2009 11:51:23 // 25809
Nagyon korrekt köszi, értem is : )
A pontosság kedvéért:
Ki kellett cserélnem a blokkot, anno 3 éve "kiesett" a támcsapágy a helyéről és megette a főtengelyt, blokkot.... elég szomorú történet. Akkor, 33E km-rel ezelőtt bekerült egy bontott fűzött blokk egy német, állítólagosan 108 E km-es Spiderből. És úgy tűnik nem lett jó, eszi az olajat.
Egy éve kicseréltem a szelepszár szimmeringeket, de szerintem nem változott semmit az olajfogyasztás, nem is voltak megkeményedve a szimmeringek. A vezetőket nem tudtam megmérni, olyan mikro nem volt, csak a szelepszárakat. Az OK. Szívás...
Szívatom magam mert minden esetben új szíj, hengerfej tömítés, meló stb, de naivan bíztam abban a blokkban, h csak nem ott eszi meg az olajat. Szemre szép a henger és beépítés előtt ovalitást is néztünk, nem volt tűrésen kívül.
Most már úgy vagyok vele, hogy szeretném úgy összerakni, hogy jó legyen és 60E km múlva csak vezérlés miatt szedem szét újra. Túl optimista vagyok? : )
Kiszedni a motort, fúrni, köszörülni a tengelyt nem fogom.... lehet, a hengerfejet is hagyni kell, így ahogy van és csak gyűrűzés. A hengerfej felújításra anyaggal együtt olyan 30E HUF menne rá.
A pontosság kedvéért:
Ki kellett cserélnem a blokkot, anno 3 éve "kiesett" a támcsapágy a helyéről és megette a főtengelyt, blokkot.... elég szomorú történet. Akkor, 33E km-rel ezelőtt bekerült egy bontott fűzött blokk egy német, állítólagosan 108 E km-es Spiderből. És úgy tűnik nem lett jó, eszi az olajat.
Egy éve kicseréltem a szelepszár szimmeringeket, de szerintem nem változott semmit az olajfogyasztás, nem is voltak megkeményedve a szimmeringek. A vezetőket nem tudtam megmérni, olyan mikro nem volt, csak a szelepszárakat. Az OK. Szívás...
Szívatom magam mert minden esetben új szíj, hengerfej tömítés, meló stb, de naivan bíztam abban a blokkban, h csak nem ott eszi meg az olajat. Szemre szép a henger és beépítés előtt ovalitást is néztünk, nem volt tűrésen kívül.
Most már úgy vagyok vele, hogy szeretném úgy összerakni, hogy jó legyen és 60E km múlva csak vezérlés miatt szedem szét újra. Túl optimista vagyok? : )
Kiszedni a motort, fúrni, köszörülni a tengelyt nem fogom.... lehet, a hengerfejet is hagyni kell, így ahogy van és csak gyűrűzés. A hengerfej felújításra anyaggal együtt olyan 30E HUF menne rá.
[k i z z o]12-05-2009 20:13:33 // 25808
vagy szar a generátorod / akksid és fogja az amúgy is szar szijadat.
[k i z z o]12-05-2009 20:10:26 // 25807
Hát, ha szelepvezetőt cserélsz akkor az ülékeket marni kell / köszörülni, mivel az új vezető kissé decentralizált lesz a jelenlegi állapothiz képest. Ez normális, és e nélkül nem is lehet megcsinálni. Arra figyelj, hogy 60/45/15 fokra köszörüljék.
Azonban vezetőt csak akkor kell cserélni, ha már úm. lóg benne a szelep, pontosabban, ha a mérete tolerancián kivül esik. Erre a manuálban van módszer, hogyan kell a szelepvezetőt ellenőrizni. Amúgy az olajat a szelepvezető kevés esetben lesz oda annyira, hogy cserélni kelljen, általában a szelepszár szimmering miatt csipeget, de nem lehet az jelentős.
Egy alfa nem a szelepvezetőnél / szimmeringnél szokta az olajat enni, hanem felhordja az égéstérbe. Azonban sokan szeretik a szelepvezetőt cserélni. Amit meg kellene mérni az a henger ovalitása / minden specifikált paramétere, valamint a gyűrűhézag stb., kartergáz mennyiség.
Motort meg hiába cserélsz, kapásból nem látsz az új motorba bele, inkább járj a dolgok után, hogy miért eszegeti az olajat.
Feujitani úgy kell, hogy a szelep is meg van köszörülve, meg a vezető is korrekt, az ülék is méretre van munkálva. + ki van sikolva a hfej, na meg át van nézve a hüvely, dugó, gyűrű.
Bore the valve guide inside diameterto calibrate the holes to the specified diameter.
Azt akarja mondani, hoy a szelevezetőt méretre kell állitani, pl. 8 -as szelepszárhoz dörzsárazni. De egy jó szelepvezetőnél erre nincs szükség, pl. TRW.
kizzo
Azonban vezetőt csak akkor kell cserélni, ha már úm. lóg benne a szelep, pontosabban, ha a mérete tolerancián kivül esik. Erre a manuálban van módszer, hogyan kell a szelepvezetőt ellenőrizni. Amúgy az olajat a szelepvezető kevés esetben lesz oda annyira, hogy cserélni kelljen, általában a szelepszár szimmering miatt csipeget, de nem lehet az jelentős.
Egy alfa nem a szelepvezetőnél / szimmeringnél szokta az olajat enni, hanem felhordja az égéstérbe. Azonban sokan szeretik a szelepvezetőt cserélni. Amit meg kellene mérni az a henger ovalitása / minden specifikált paramétere, valamint a gyűrűhézag stb., kartergáz mennyiség.
Motort meg hiába cserélsz, kapásból nem látsz az új motorba bele, inkább járj a dolgok után, hogy miért eszegeti az olajat.
Feujitani úgy kell, hogy a szelep is meg van köszörülve, meg a vezető is korrekt, az ülék is méretre van munkálva. + ki van sikolva a hfej, na meg át van nézve a hüvely, dugó, gyűrű.
Bore the valve guide inside diameterto calibrate the holes to the specified diameter.
Azt akarja mondani, hoy a szelevezetőt méretre kell állitani, pl. 8 -as szelepszárhoz dörzsárazni. De egy jó szelepvezetőnél erre nincs szükség, pl. TRW.
kizzo
Ofi12-05-2009 18:04:43 // 25806
Szia!
Valószinűleg a nyomásszabályzó szelep ment tönkre és a víz visszafolyik. Kb 4-500 Ft.
Valószinűleg a nyomásszabályzó szelep ment tönkre és a víz visszafolyik. Kb 4-500 Ft.
alfa kutya12-05-2009 17:24:54 // 25805
Sziasztok nem tudja valaki mi lehet a probléma az ablakmosó viz későn kezd el spriccelni kb 30ms után .
cac12-05-2009 16:09:29 // 25804
Nekem marták/köszörülték már a szelepüléket. Egy 20-asba fájt. Kis balga voltam, hogy belementem. Ma már motort cseréltem volna.
kertecs12-05-2009 14:55:47 // 25803
Üdv!
Valaki megerősítené/leírná, h a TS 16V-s hengerfej felújítás hogy lesz korrekt?
Csipegeti az olajat a beépített blokk a 155-ben és a múltkori szimmering csere nem sokat használt. Most vezérléscsere alkalmából megint szétszedem és vszínű meg lesz gyűrűzve. Szeretnék kvázi biztosra menni vele, most így másodszorra, tehát átgondolnám újra a hf-et is:
- szelepvezető csere?
Utána újra kell marni a szelep-fészkeket?
Felhívtam a gépműhelyt ami itt Pécsen működik, ezzel "riogatott" (nem olcsó a gépmunka), h szelepvető csere után ez szükséges.
Nem gondolom, h át akarnak vágni a palánkon, csak azért jó lenne hallani attól is, aki előadott ilyen dolgokat már AR-n.
Belenéztem a manual-ba
Ott ez a végső momentum:
Bore the valve guide inside diameterto calibrate the holes to the specified diameter.
Erről beszélhetett a gépműhelyes ember is?
Valaki megerősítené/leírná, h a TS 16V-s hengerfej felújítás hogy lesz korrekt?
Csipegeti az olajat a beépített blokk a 155-ben és a múltkori szimmering csere nem sokat használt. Most vezérléscsere alkalmából megint szétszedem és vszínű meg lesz gyűrűzve. Szeretnék kvázi biztosra menni vele, most így másodszorra, tehát átgondolnám újra a hf-et is:
- szelepvezető csere?
Utána újra kell marni a szelep-fészkeket?
Felhívtam a gépműhelyt ami itt Pécsen működik, ezzel "riogatott" (nem olcsó a gépmunka), h szelepvető csere után ez szükséges.
Nem gondolom, h át akarnak vágni a palánkon, csak azért jó lenne hallani attól is, aki előadott ilyen dolgokat már AR-n.
Belenéztem a manual-ba
Ott ez a végső momentum:
Bore the valve guide inside diameterto calibrate the holes to the specified diameter.
Erről beszélhetett a gépműhelyes ember is?
Ferke12-05-2009 09:37:12 // 25802
A vezérlés nem visít:) Esetleg a feszítőgörgő csapágya, de az meg nem hallgat el:) Sztem a hosszbordásnál lehet gond
cac11-05-2009 16:22:21 // 25801
A motorból jön tuti? Nem lehet, hogy valamelyik ékszíjkörön lévő pumpától vagy ékszíjtól? Ez utóbbit könnyen ki tudod deríteni, ha lekapod egyesével a szíjakat. Ha meg megvan a ludas, csak spanolni kell rajta egy kicsit.
cac11-05-2009 14:43:04 // 25800
Köszi a kimerítő választ! Teljesen tiszta, amit írtál. Kinyomtatom, aztán leballagok a gépsárkányhoz...a puding próbája az evés. Lehet, hogy mégis lekapom a szelepdeknit (amit én balgán hengerfedélnek hívtam :)). Azért akartam a levételt elkerülni, mert a múltkor az autószerelő kisiparos kifújta jól valami szilószerűséggel, amik meg nekem vannak szerintem nem bírják a többszáz fokot.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
676
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?