Forum >> Szerelőműhely
Pinochet15-04-2008 20:02:30 // 20226
és milyen termosztátot ajánlotok? mennyi a gyári és mennyi az utánygyárott ami már jó??
pe-Ti15-04-2008 19:44:48 // 20225
Ciao Mindenkinek!
Hétvégén nekilátok a 100 e nagyszervíznek de van egy pár dolog amiben nem vagyok biztos! A kezelési könyvemben nincs benne, úgyhogy szükségem lenne a 16 szelepes JTD motor feltöltési adataira mint pl. motorolaj, hűtővíz!? Motorolaj ügyben is kellene pár infó én a Selenia WRD 5W-40-re gondoltam de az egyik ismerősöm szerzett vmi tuti olajat amit ők (Fiat márkaszervízben!!!) töltenek a jtd-kbe!? Úgy néz ki minden cucc megvan de a vízpumpa elég érdekesen néz ki csak egy sima görgő van rajta, a vezérműszíj hátoldala hajtja és nem a fogazott oldala???!!! Másik dolog: a vezető görgő csavarját cserélni kell mert állítólag az újfajta görgőhöz nem jó a régi csavar? A gyári vezetőgörgő dobozban nincs benne a csavar, külön kell rendelni,mi lehet a cikkszáma? A feszítőgörgő csavarját nem kellene cserélni ilyenkor? Mivel termosztátot is cserélek utána lehet-e ill. kell-e a hűtőrendszert légteleníteni? Végül még egy kérdés: a forgalmi szerint 140 lovas a gépem holott a blokkon és a tiptáblán szereplő 937A5.000 motorkód a 2007-es autodata szerint 150 lóerős de viszont a szervízkönyv betétlapján az autó adatlapján a 140 lovas 192A5.000-el kezdődő motorszám szerepel és a sorozatszám megegyezik ! Ezt fejtse meg vki! Van vmi különbség a 140 és a 150 lovas motor közt vagy csak a vezérlő elektronika más?
Előre is köszi a válaszokat!
Hétvégén nekilátok a 100 e nagyszervíznek de van egy pár dolog amiben nem vagyok biztos! A kezelési könyvemben nincs benne, úgyhogy szükségem lenne a 16 szelepes JTD motor feltöltési adataira mint pl. motorolaj, hűtővíz!? Motorolaj ügyben is kellene pár infó én a Selenia WRD 5W-40-re gondoltam de az egyik ismerősöm szerzett vmi tuti olajat amit ők (Fiat márkaszervízben!!!) töltenek a jtd-kbe!? Úgy néz ki minden cucc megvan de a vízpumpa elég érdekesen néz ki csak egy sima görgő van rajta, a vezérműszíj hátoldala hajtja és nem a fogazott oldala???!!! Másik dolog: a vezető görgő csavarját cserélni kell mert állítólag az újfajta görgőhöz nem jó a régi csavar? A gyári vezetőgörgő dobozban nincs benne a csavar, külön kell rendelni,mi lehet a cikkszáma? A feszítőgörgő csavarját nem kellene cserélni ilyenkor? Mivel termosztátot is cserélek utána lehet-e ill. kell-e a hűtőrendszert légteleníteni? Végül még egy kérdés: a forgalmi szerint 140 lovas a gépem holott a blokkon és a tiptáblán szereplő 937A5.000 motorkód a 2007-es autodata szerint 150 lóerős de viszont a szervízkönyv betétlapján az autó adatlapján a 140 lovas 192A5.000-el kezdődő motorszám szerepel és a sorozatszám megegyezik ! Ezt fejtse meg vki! Van vmi különbség a 140 és a 150 lovas motor közt vagy csak a vezérlő elektronika más?
Előre is köszi a válaszokat!
Erhard 242 (Pure Energy)15-04-2008 19:40:23 // 20224
vannak ilyen napok mikor az ember nem olvas figyelmesen csak vagdalkozik a kedvenc "szar" kis szócskával :)))
Szabi(kispalinagyobbikfia)15-04-2008 19:36:58 // 20223
pitbullodat nem bántjuk, bár amennyiben emlékeim nem csalnak messze jár a pitbulltól :D
hát ez megetted az kétségtelen, nem kicsit :D
hát ez megetted az kétségtelen, nem kicsit :D
Erhard 242 (Pure Energy)15-04-2008 18:08:42 // 20222
pedig a gyári termo 88 fokon nyit..
Erhard 242 (Pure Energy)15-04-2008 18:07:09 // 20221
ezt nagyon komolyan beettem na de jön még kutyára kamion :)))) csak ne a drága hosszúszőrű pitbullomra :)
Szabi(kispalinagyobbikfia)15-04-2008 18:06:22 // 20220
ja és ingadozni nem ingadozik... kőkeményen beáll 83 fok körülre mutató szerint...
Szabi(kispalinagyobbikfia)15-04-2008 18:05:41 // 20219
Köszi Köszi!
Amíg ez így stabilan áll és azt mondja rá a szerelő srác, h ok addig nem sír a szám... nekem soha nem is állt 90-en stabilan, bár ami cserélve lett termosztát az nem gyári volt...
Visszanyalt a fagyi kategória volt :D
Amíg ez így stabilan áll és azt mondja rá a szerelő srác, h ok addig nem sír a szám... nekem soha nem is állt 90-en stabilan, bár ami cserélve lett termosztát az nem gyári volt...
Visszanyalt a fagyi kategória volt :D
Erhard 242 (Pure Energy)15-04-2008 17:58:29 // 20218
Ha szar akkor a gyártó felelőssége :) de Te gyárit vettél abból még nem volt szar :( ingadoznia nem szabad az biztos! Gyere be aztán megbeszéljük...
Erhard 242 (Pure Energy)15-04-2008 17:58:29 // 20217
Ha szar akkor a gyártó felelőssége :) de Te gyárit vettél abból még nem volt szar :( ingadoznia nem szabad az biztos! Gyere be aztán megbeszéljük...
csocsi15-04-2008 17:30:16 // 20216
A te véleményed osztom én is.
András bácsi15-04-2008 16:34:28 // 20215
Általában jobban jársz a cserével. A felújítószett akkor jó, ha a szerelőd látott már több módosítót, tudja, hogy milyen a kopott/eldobandó, és milyen, amibe még érdemes a felújítószettet belerakni. (szerintem nincs ilyen, de ez magánvélemény)
Jó olajjal, rendes csereperiódussal szerintem az új elmegy 100e-t is.
Jó olajjal, rendes csereperiódussal szerintem az új elmegy 100e-t is.
andraska15-04-2008 16:27:23 // 20214
akkor csörög naon amikor inditom utánna csend vann!
andraska15-04-2008 16:26:12 // 20213
akkor tutti csere??
András bácsi15-04-2008 16:09:17 // 20212
Ilyen esetben nem feltétlenül: lehet, hogy csak a jeladó csal, vagy a műszer.
Szabi(kispalinagyobbikfia)15-04-2008 15:18:16 // 20211
A termosztát tőled van :D szal ha szar az a te sarad mert amúgy végig lett nézve minden és minden más jó :D
Erhard 242 (Pure Energy)15-04-2008 15:07:46 // 20210
milyet vettél? QH?
Erhard 242 (Pure Energy)15-04-2008 15:07:04 // 20209
akkor szar az a termosztát..
mesa15-04-2008 15:00:57 // 20208
Az termosztát csere. A szerelőd hülye. Már elnézést! :)
Múlt héten cseréltem én is : 88-90 között van végig, teljesen mindegy, hogy milyen tempó vagy időjárás. Kb 2-3 perc alatt eléri, és ott tartja is magát.
Múlt héten cseréltem én is : 88-90 között van végig, teljesen mindegy, hogy milyen tempó vagy időjárás. Kb 2-3 perc alatt eléri, és ott tartja is magát.
Szabi(kispalinagyobbikfia)15-04-2008 14:17:55 // 20207
Pontosan... ott is marad, esetleg városban megy fel 90-re de amúgy stabil...
András bácsi15-04-2008 10:55:22 // 20206
De oda hamar felmegy, és nem ingadozik utána.
András bácsi15-04-2008 10:54:35 // 20205
Nem a rugó a baj, hanem a kopás.
Szabi(kispalinagyobbikfia)15-04-2008 10:50:46 // 20204
Nem feltétlenül... nekem zsír új gyári termosztáttal is inkább nyulcvanegy-két fokon áll...
andraska15-04-2008 10:49:20 // 20203
sziasztokk!! ujjitott valaki vezérlés modositot?? érdemess vagy jobb a csere??erösebb rugo segitt rajtaa?? köszönettel, andraska
Erhard 242 (Pure Energy)15-04-2008 08:25:18 // 20202
TS-nél be kell állnia 90 fokra, mint a cövek....cserés lesz..
András bácsi15-04-2008 08:22:51 // 20201
Hát ha a víz valóban rendes hőfokú, akkor nincs baj. Egyébként szerintem hülyeség, amit mondott: jó termosztáttal abszolút nem szabadna ingadozni a hőfoknak, esetleg városi dugóban üzemmelegen.
Pinochet15-04-2008 08:19:44 // 20200
Mennyire normális jelenség 156-nál, hogy a hőfokjelző nem megy fel 90 ig? hanem csak jóval lejjebb áll, télen éppen csak megmozdult...A szerelőm azt mondta, hogy elvileg minden ok, csak valószínű a "menetszéltől" hűl le, mert a hőfokot rendesen leadja...Mi lehet a gond? mennyi egy úgy termosztát?
Szabi(kispalinagyobbikfia)14-04-2008 21:01:17 // 20199
Gyors kérdésem lenne... Hibajelenség a következő: pénteken kezdődött... indítanám be az autót nem indul... a befecskedezés hibavisszajelző égve marad nem alszik el... fasza... ismerősök hívása(ezúton is köszi mindenkinek aki felvette) majd jött az isteni szikra, h immo... bár nem hittem a fülemnek megpróbáltam a másik kulccsal... beindult... onnantól két kulcs... de a baj az, h már mindkettő szar vagyis nem függ össze melyiket rakom be néha nem indul... most pl 2 órája próbáltam nem akarta... fél úrája megpróbáltam megint simán elsőre... próbálkoztam akku lehúzással, mindennel... Mondjon vki erre vmi okosat PLS!
Janka 2.014-04-2008 20:23:20 // 20198
Hi :)
Hol lehet légteleníteni a sele-rendszert - 156... ?
Kb fél éve rátöltöttem egy kis Tutelát a kis tartályba, most hallom, kicsit "kluttyog", mintha levegős lenne...Remélem csak az :)
Sehol nem találtam használható "szakrajzot" róla...
THX!!!
Hol lehet légteleníteni a sele-rendszert - 156... ?
Kb fél éve rátöltöttem egy kis Tutelát a kis tartályba, most hallom, kicsit "kluttyog", mintha levegős lenne...Remélem csak az :)
Sehol nem találtam használható "szakrajzot" róla...
THX!!!
156er14-04-2008 19:39:04 // 20197
Hello
mitől lehet az, hogy autópályán 140-150 es tempo körül "hosszabb" táv után kigyullad a motorkontrol lámpa?
ez már a második eset először azt dobta ki a gép hogy valami üzemanyag keverésnél vagy valami hasonlónál van valami gond, érdekes neve volt...
köszi.
mitől lehet az, hogy autópályán 140-150 es tempo körül "hosszabb" táv után kigyullad a motorkontrol lámpa?
ez már a második eset először azt dobta ki a gép hogy valami üzemanyag keverésnél vagy valami hasonlónál van valami gond, érdekes neve volt...
köszi.
Poló13-04-2008 21:47:06 // 20196
Egyik haveromnak a katalizátorban lévő porcelán tört el és állta el a kipufogógáz útját. Eleinte csak nem akart menni az autó, később meg már el sem indult.
Hardy13-04-2008 21:44:55 // 20195
Valószínű az lesz, mert nagyon idegesít. Köszi a tippet.
Poló13-04-2008 21:42:49 // 20194
Szerintem méresd ki megint.
Hardy13-04-2008 21:39:45 // 20193
Az produkálhat ilyent. Nem rég olvasták ki a gépet, és semmi hibát nem írt ki.
Hardy13-04-2008 21:28:48 // 20191
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, hátha valaki már járt így. Előzéseknél vettem észre, hogy elfogyott az erő az autómból. Idáig simán 5.-be tudtam előzni, most meg vissza kell kapcsolgatnom, és valahogy nem úgy gyorsul, mint idáig. 4-be le tudtam forgatni leszabályzásig, ami 7000-nél volt, igaz nem ez volt a jellemző, mert vigyázok rá. Most viszont harmadikba is 6000-nél többet nem pörög. A lambdaszonda most lett cserélve. Nincs valakinek ötlete.
Kéne egy kis segítség, hátha valaki már járt így. Előzéseknél vettem észre, hogy elfogyott az erő az autómból. Idáig simán 5.-be tudtam előzni, most meg vissza kell kapcsolgatnom, és valahogy nem úgy gyorsul, mint idáig. 4-be le tudtam forgatni leszabályzásig, ami 7000-nél volt, igaz nem ez volt a jellemző, mert vigyázok rá. Most viszont harmadikba is 6000-nél többet nem pörög. A lambdaszonda most lett cserélve. Nincs valakinek ötlete.
Mirkó13-04-2008 20:56:12 // 20190
Hi! Lenne egy kérdésem megköszönném ha valaki segítene megoldani.Van egy Lancia dedra 1.6 IE(91' évjárat) a kérdés pedig az hogy jó -e bele a 145ti,145qv 155?,fiat tipo granturismó vagy a fiat bravo hgt rugó?Tehát a lényeg az hogy meg szeretnénk ültetni ezt a gépet,ha valaki tud valamt mondani ezzel kapcsolatban azt megköszönném. Előre is köszi: Mirkó.
gabor12-04-2008 18:19:20 // 20189
Valaki esetleg 145 kuplung promblémában járatos????
mano12-04-2008 16:35:41 // 20188
köszönöm a tippeket, ránézünk ezekre
dskfjasdlfjkldaf12-04-2008 10:04:13 // 20187
Jo reggelit mindenkinek. Egy kis szuksegem volna olajkályha ugyben. Szetszedtem a sogornom 90-es 2,4-esét és bizony nem jegyeztem be a szivattyu helyzetet. Namarmost a szivattyu fogaskareken 2 drb ékpálya és 6 jegyzék van. Hova a bánatba kell visszatenni a szivattyut, hogy mukodjon? Tippelek, hogy a 6 jegyzék 2 részre van felosztva, az egyik ill. a másik ékpályához. A jegyzékek "3,4,5"-számokkal vannak jegyezve. Gondolom a VM 3,4 ill az 5 hengeres motorokhoz is ugyanezt a fogaskereket használja. Van még két jel BM ill. X jelzéssel. A pumpaszerelo azt mondta, hogy valszeg Bosh vagy Lucas pumpákra van jegyezve. 

De nem nagyon akarodzik végig probalgatni mint a 6 lehetoseget, ugyhogy jo lenne, ha tudná vki, hogy hova rakjam azt a pumpát. Elore is koszi. u.i. a 164-esen egyszerubb, ott csak egy jegyzék van meg egy ékpálya :-)



Longman11-04-2008 23:33:26 // 20186
Hello! Meg tudná mondani valaki hogy a 3.0 V6 24V motornak üzemmeleg állapotban mennyinek kell lennie az olajnyomásának?
Don.11-04-2008 22:33:39 // 20185
Szép estét mindenkinek.
Arra a kérdésemre tudjátok a választ vagy tapasztalta e már valaki,hogy miért eszi a kocsi az első égőimet,állitom nem használtam 1 hónapot sem,és mind2tő kiégett.:S
Arra a kérdésemre tudjátok a választ vagy tapasztalta e már valaki,hogy miért eszi a kocsi az első égőimet,állitom nem használtam 1 hónapot sem,és mind2tő kiégett.:S
Liquid11-04-2008 22:05:36 // 20184
semmi extra nem kell hozzá. némelyik lámánál eléri a xenonizzó az árnyékolót.
Megoldások:
- kivágod az árnyékolót (drasztikus, de álítólag nem vakít úgy sem)
- távtartót teszel az izzó alá (csak átmeneti megoldás)
- kiszereled a lámpát és kicsit meghosszabbítod, megdeformálod az árnyékolót.
Megoldások:
- kivágod az árnyékolót (drasztikus, de álítólag nem vakít úgy sem)
- távtartót teszel az izzó alá (csak átmeneti megoldás)
- kiszereled a lámpát és kicsit meghosszabbítod, megdeformálod az árnyékolót.
Wickey11-04-2008 19:35:58 // 20183
Nekem van, nem ért bele, nem kellett célszerszám, sőt, ráadásul eladó is a H7-es és a H1-es 55W-os szettem is (tompított és refi) még 8 hónap garanciával, 156-hoz való "beszerelőkészlettel" (hozzáigazított lámpatakaróval, ilyesmivel). Ha megnéznéd a cuccot működés közben, Budapesten megoldható.
Brad 15611-04-2008 16:56:46 // 20182
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne hogy xenont rakatnék a kocsiba és azt mondták hogy a lámpánál van valami kupak amibe 3 cm miatt nem fér el a xenon és valami célszerszámmal kell kijjebb tolni...nem értek hozzá miről is van szó??:))))
Félek hogy ha megveszem a szettet nem tudom majd berakni
Olyan kérdésem lenne hogy xenont rakatnék a kocsiba és azt mondták hogy a lámpánál van valami kupak amibe 3 cm miatt nem fér el a xenon és valami célszerszámmal kell kijjebb tolni...nem értek hozzá miről is van szó??:))))
Félek hogy ha megveszem a szettet nem tudom majd berakni
Youri11-04-2008 14:24:55 // 20181
Toronycsapágy esetleg?A régi offomon uilyen tüneteknél az volt a ludas...
Ferke11-04-2008 14:20:41 // 20180
Kormány összekötő gömbfejek rendben?
Barni14711-04-2008 13:48:13 // 20179
Csongor11-04-2008 12:26:47 // 20178
Nem szorul a pedál, azt teszteltük, sőt még adtunk neki kenést is.
mano10-04-2008 22:25:57 // 20177
sziasztok!
az a gondom, hogy nagyjából középállásban kicsit balra-jobbra forgatva a kormányt akadást és némi kattanást hallok/érzek, ami eddig nem volt... vajon mitől lehet ez?
az a gondom, hogy nagyjából középállásban kicsit balra-jobbra forgatva a kormányt akadást és némi kattanást hallok/érzek, ami eddig nem volt... vajon mitől lehet ez?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
437
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?