Forum >> Szerelőműhely

GTPeti30-04-2008 19:06:26 // 20476
Sziasztok!

Nem tudja vki, hol lehet a váltóbowdenek gömbfejéhez műanyag perselyt kapni?
Az enyém sajnos elkopott és leugrott a bowden a gömbfejről. (156 1.9 JTD)

Csak ezek koptak el, és emiatt feleslegesnek érzem a komplett bowdenek cseréjét.
Joker 15630-04-2008 13:00:33 // 20475
Jesszus, el sem hiszem....Szerelőnél az autó, és megvan minden alkatrész is hozzá...Ha minden jól megy,akkor estére vissza kapom a drágámat...:)
SzaB30-04-2008 09:51:46 // 20474
Sziasztok!

Elektronikai csapdába kerültem...
Tudja valaki hogyan lehet a kulcsok kódját újra taníttatni a vevővel? Gyújtást ráadom és égve marad a keycode felirat. Csak szakszervíz? Szervíz kulccsal nem lehet csodát tenni?
/Menet közben adta meg magát a kocsi (Alfa 164), 1x csak leállt. A 2 normál kulccsal próbáltam, 1ikkel sem megy./

Köszi!
András bácsi29-04-2008 10:04:51 // 20473
Ez valóban így van. :)
kertecs29-04-2008 09:59:47 // 20472
A női tulajos alfák vezérlését rózsaszínnel, a többit világoskékkel kell cserélni : )
Liquid29-04-2008 09:59:15 // 20471
feltételezve, hogy előtte jól volt összerakva. Az enyémet is legutóbb jelölgetéssel cseréltek, alapvetően jó volt, csak minimális volt az eltérés.
He ha előzőleg elrakták, akkor nem fog helyrekerülni.
Szal jobb a célszerszám és a békesség :)
András bácsi29-04-2008 09:43:07 // 20470
Tényleg? Nem csak a színe különbözik a sablonoknak? :DDD
kertecs29-04-2008 08:36:59 // 20469
Ha feltételezzük, h előtte jól rakták össze... és ez sem teljesül minden esetben. Itt Pécsen egy szerelő minden TS-t (1-4-2.0) egy sablonnal cserélt, és úgy gondolta, h jól.

Érdekes módon nekem van 1.8-2.0 sablonom, ami nem az 1.4-1-6-hoz való
Ferke28-04-2008 23:32:55 // 20468
Azért ez nem teljesen igaz. célszerszám nélkül is összerakható, csak kellő tapasztalat kell hozzá. Persze szerszámmal gyorsabb, de ahhoz is kell tapasztalat:)
Liquid28-04-2008 22:20:30 // 20467
az a gáz, hogy ha nincs megfelelő célszerszáma, akkor lehet bármilyen dörzsölt, csak szerencsével lehet jó
Hardy28-04-2008 21:27:40 // 20466
Biztos nem egyszerű összerakni egy ilyen vezérlést. Én most voltam Csőrinél, és épp egy ilyent csinált. Összerakta, átpörgette a motort, és volt benne valami pár ezredes eltérés, ahogy én láttam, de tényleg valami minimális, amit 100 helyből 99 helyen így fognak és összeraknak, de Ő szétszedte, és addig állítgatta, míg az a pár ezred is eltűnt belőle. Ilyent tényleg olyan emberre kell bízni aki csinált már párat, és megbízható.
Joker 15628-04-2008 09:52:23 // 20465
Elvileg azt mondta,h.volt már nála 156-os alfa,hasonló problémákkal...Meg mult héten egy Rover volt bent neki,totál ugyanezzel a hibával...Bár sztem semmi köze a két autónak egymáshoz,de elviekben nem ma kezdte a szakmát a tag...!
András bácsi28-04-2008 09:43:03 // 20464
A kérdés, hogy csinált-e már ilyet, van-e hozzá mindene, tudja-e a nyomatékokat. :)

Persze ezek nélkül is megoldható.
Joker 15628-04-2008 09:41:37 // 20463
Hát azért nem nyugtattál meg...Azért ha a 2.0 Ts-emet nem rakja össze jól,akkor morci leszek...:S
Jata28-04-2008 09:30:10 // 20462
Pft!!!!!!!! :)))))
András bácsi28-04-2008 09:27:45 // 20461
De az csak véletlen volt. Meg csak 1.8. :)
Jata28-04-2008 09:25:00 // 20460
De te azért igen! :)))

Legalábbis még megy a multkori bordó vas! :))))))
András bácsi28-04-2008 09:09:55 // 20459
Nem kell aggódni, bár TS-t nem sokan raknak össze jól.
Joker 15628-04-2008 09:02:04 // 20458
Végre szerelőnél az autóm!!!!! :)
András bá,akkor most kezdjek aggódni én is,mert épp teljes vezérlés,meg szelepcsere megy nálam is végbe...Esélyes,h.elrakják a vezérlést?:(
alfa kutya27-04-2008 19:33:43 // 20457
Csak az a baj hogyén nem merek neki állni szerelni
András bácsi27-04-2008 19:20:02 // 20456
Pedig ez nem egy bonyolult motor. :(
alfa kutya27-04-2008 19:17:57 // 20455
Én is arra gyanakodok most már igy eggyel több a gyanum
András bácsi27-04-2008 19:16:41 // 20454
Bizonyára elrakták a vezérlést.
alfa kutya27-04-2008 19:12:29 // 20453
Ki tud segiteni az a problémám hogy vezérműszijat cseréltettemm görgőkkel együtt és azota nem indul rendesen az autom alfa 145 boxer
Tom1227-04-2008 14:13:02 // 20452
Remélem, nem az lesz, kedden kiderül...
Joker 15627-04-2008 11:21:30 // 20451
Igen a mókás az az,h.nekem is kb.2 hetet kellett volna kihúznia,mert már megbeszéltem a szerelőmmel,h.viszem az autót...:S
Wickey27-04-2008 08:05:42 // 20450
felújítókészlet?!?!?!? Amikor ötezer az új munkahenger????

Ember...

amúgy az alsó munkahenger tényleg a váltó tetején csücsül, akksi ki, bal eleje kipucol, és ott virít. Na, a felsőt viszont sztem ugyanolyan szopás cserélni mint mindegyik hasonló autóban... Az csak ne fossa el magát.
Tom1227-04-2008 00:46:51 // 20449
Valami ilyesmit emlegetett a szerelő is /meg azt is, hogy a "másik henger a váltó házban van" /?//, de ma nem ért rá. Tegnap, aztán már váltani sem lehetett néha, örültem, hogy hazaértem. Ma újabb "csoda történt". Nem "pumpáltam", hanem lenyomva tartottam kb fél percig és gond nélkül elindultam, aztán, mikor kezdett "puhulni", menet közben is pár másodpercre lenyomtam és semmi gond nem volt egész nap...:-) Persze, hosszú távon ez nem megoldás, de úgy néz ki, kedden megyünk vele "orvoshoz"..-)
Lali7527-04-2008 00:30:49 // 20448
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Tőletek!Keresek valakit,aki tudna segíteni alfa diagnosztika ügyében!
Köszi!
RoliQ426-04-2008 19:36:27 // 20447
Nekem is volt ilyen! Én is hittem!!! kb 1000km mentem a géppel... ! ráadásul a következő héten ment volna a kocsi átnézésre!
RoliQ426-04-2008 19:35:10 // 20446
azt nem értem hogy hogy is van benne a váltóházban? a munkahenger a váltó tetején van nem? pedig egyébként az lesz a ludas, késöbb már váltani se tudsz majd! a javítókészletet tudom ajánlani... kb 1800Ft, kicserélni meg kevesebb idő mint az megoldani hogyan férjen hozzá az ember! de ki kell venni az akksit és már kész is!
Erhard 242 (Pure Energy)26-04-2008 19:30:32 // 20445
nem szabad semmit sem elhinni..
Joker 15626-04-2008 19:28:12 // 20444
Hát ez az,h.sajna én voltam a hülye,mert amikor megvettem,elhittem,h.cserélve volt...És láss csodát,nem volt cserélve...El volt fáradva a szíj sajna, és megszorult az egyik görgő is...!Hát ez van,de remélem jövő hét végére kész lesz...!
Csöri25-04-2008 20:49:37 // 20443
Na megkérdeztem.
A Fiat Magyarországtól kell beszerezni egy papírt amiben leírják, hogy létezett mindkét fajta motorral szerelt változat az autóból, és hogy környezetvédelmi szempotból nem rosszabb az egyik a másiknál.
Ha ez meg van a 2 motorkódot is be kell adni az NKH-nak, ha itt is stimmel minden jöhet az átalakítási kérelem. Ez kb 12000 forint. Fontos, hogy dokumántációval igazolni lehessen, hogy minden felfogatási pont a motoron gyári helyre kerül, és hogy a futómű fékrendszer is a nagyobb motorra méretezett. Ha ez is meg van jöhet egy műszaki vizsga okmányiroda és kész. Az NKH-s ember szerint kb 50-60 forintból meg van.
Erhard 242 (Pure Energy)25-04-2008 20:40:27 // 20442
a legjobb az alfádnak a bosch de van utángyártott is...
147Smz25-04-2008 20:38:59 // 20441
Sziasztok!

Érdekelnének a tapasztalatok, hogy lambda szondákból milyenek vannak, és mit érdemes ezek közül venni? Úgy is kérdezhetném, hogy melyik a legjobb és meddig bírja :-)
Fighter25-04-2008 18:47:45 // 20440
Sziasztok! Van valakinek 164 TS-hez szerelési-javítási leírás vagy CD? Tudna valaki segíteni? Köszi
szasza(SW)25-04-2008 17:54:28 // 20439
Sziasztok!
Volna egy idegesítő problémám,ha valaki megoldott már ilyet ne fogja vissza magát a megoldással.

Volt olyan gondom tavaly,hogy indítás után elsőre leállt.(Általában,ha egész nap a napon állt)Cserélve lett:felső holtponti jeladó,AC,Lambda.Télen semmi gond pöcre indult.
Most,hogy meleg van és napon áll azt játsza,hogy első indításnál teker de nem indul be.Tovább köszörülök akkor elindul.Gyertyákat is megnéztem nincs gond velük.Lehet injektort kéne pucoltatnom?Már egyszer volt 2 éve és van külön benzinszűrő az autón.
Mi lehet a gondom????
uaz146ti (kispali kisebbik fia)25-04-2008 17:43:00 // 20438
Most nézem, hogy neked 145 van akkor biztos, hogy 10.000Ft
uaz146ti (kispali kisebbik fia)25-04-2008 17:40:33 // 20437
Nemtudom, hogy a 156 munkahengere azonos e 146éval, de az 10.000Ft
Erhard 242 (Pure Energy)25-04-2008 17:23:48 // 20436
hogy hogy lenyírta? milyen szíj, görgők volt fennt, mikor lett cserélve??
András bácsi25-04-2008 17:15:03 // 20435
Előbb nézz, aztán cserélj. :)
Joker 15625-04-2008 13:19:27 // 20434
Hát én épp ott tartok a 156-ommal, hogy a főtengely lenyírta a bordákat a vezérműszíjról...Kb.egy 100as az alkatrész,plussz a munkadij,ami kb.30 lesz még...Szal én most rakom bele a pénzt a Drágámba...:S :)
kertecs25-04-2008 13:00:31 // 20433
Nem tudod így kapásból??? Sokat kell még tanulnod ifjú padavan! : )))
kertecs25-04-2008 12:58:55 // 20432
A "nagyokos szerelő" aki csinálja a 155-met, még 2004-ben rakott javítókészletet az alsó munkahengerbe, és azóta még csak 50E km-t ment el, tehát jól mellényúlt : )))

Ja a szerelő én voltam ; )

Persze van olyan eset amikor már nem segít az új karmantyú, de akkor úgy tűnt 1500 pénzért megér a próbát. Persze az is benne van, ha újra elkezdett volna folyni, nyugodtan "mehettem volna vissza reklamálni", és ingyen cseréltem volna magamnak komplett munkahengert : )
Tom1225-04-2008 11:09:57 // 20431
Nekem is ilyen érzésem volt, remélem, csak a pedálnál a "felsőt" kell cserélni...
András bácsi25-04-2008 11:07:57 // 20430
Önmagában nem fogja megoldani a légteleítés: ha már átereszt a karmanytú, akkor annak vége.
András bácsi25-04-2008 11:05:02 // 20429
Főhenger, vagy munkahenger? Némi rezgést érzek az erőben. :)
gabor25-04-2008 11:01:56 // 20428
Nekem főhengeres 145-öm! 18150ft a munkahenger bele! 5rugo hozzá a javitó készlet, de azt nem érdemes megvenni!
Tom1225-04-2008 10:59:41 // 20427
Jó napot az Uraknak! Úgy néz ki, végre tisztázódik a titokzatos kuplung betegeskedésem, kiderült ugyanis, hogy a 2 henger közül vagy a felső, vagy az alsó /kuplung kinyomás / hidraulikus hengerek/ gyengélkedik valamelyik, ezért "pumpálás" után tökéletes, mikor "leereszt", akkor meg néha már a sebességet sem lehet kivenni. Ha a felső, nincs gond, de ha az alsó, az benn van a seb. váltó házban, sajnos, ahhoz eléggé ki kell belezni a gépet és ez természetesen nem 15 perces munka, DE lehet, hogy elég lenne légteleníteni a rendszert, tudja valaki, hogyan működik ez a 156-osnál? /2.0 TS/
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.