Forum >> Szerelőműhely

rtomi01-11-2016 11:55:21 // 52192
Hali!
Valaki tudna abban segíteni hogy miért írja ki a fedélzeti hogy "fehler motorüberwachungssystem"? A kicsike egy 1.9 jtd 16V 147-es. Sajnos hozzá nem értő alkatrészcserélőkkel vagyok körülvéve :(
Liquid29-10-2016 20:19:16 // 52191
A gagyi nem mérvadó :) Én felújított futóművel vettem a 156-ot, 55e-et tettem bele és eladáskor is hibátlan volt, egy felső lengőt cseréltem elvben minden rendes cucc volt semmi extra. Nálam kapta rendesen, igaz nagyrészt értelmes utakon jártam, de azért nem mindig jött ez össze.
Csabo2229-10-2016 19:07:30 // 52190
Én is felújittattam, mert akkor még nem tudtam, h tudok venni trw-t ennyiért. bő 10k-t mentem el vele, 15ös lemezfelniken, tavasszal majd szétszedem és kiderül megéri-e a felsőben gömbfejeztetni.
Sityu29-10-2016 18:02:33 // 52189
Urak!
Fölvettem egy hidegindítás-hidegen köhögés-melegedés és egy kis jövés menés sessiont alfaobd-vel. Aki konyít hozzá ránézne, hogy van e benne valami egyértelmű ordító hiba?
Csináltam belőle görbéket..Link
Alfa GT-Csaba29-10-2016 14:36:17 // 52188
Sok mindentől függ,de főképp az utak minőségétől ,amiről Érd nem épen híres.Egy starline garnitura 6 hónapot bírt!
Liquid29-10-2016 14:31:42 // 52187
akkor jónak is kell lennie...
Alfa GT-Csaba29-10-2016 14:27:57 // 52186
kb 40 ezret
Liquid29-10-2016 14:24:32 // 52185
hány km-t mentél vele?
Alfa GT-Csaba29-10-2016 14:08:54 // 52184
Nekem meg érte,mert az összesbe PU-t raktam 2,5 éve ,azóta tökéletes :)
Csabo2228-10-2016 21:23:24 // 52183
Felsőbe 7500, plusz a 2 szilent. TRW-t meg veszek 13ért újat. akkor megéri szaladgálni a gömbfejeshez, meg szilentet préselgetni? nekem nem :D
Alfa GT-Csaba26-10-2016 21:19:47 // 52182
Írtam neki facén ,biztos hamarabb rá néz
Thommie26-10-2016 21:16:48 // 52181
Köszi ! Írtam már neki, de még nem válaszolt.
Alfa GT-Csaba26-10-2016 21:11:46 // 52180
lengőkar gömbfej 7500-8000/db
Alfa GT-Csaba26-10-2016 21:10:07 // 52179
Ferke cartárt ajánlom ;)
Thommie26-10-2016 17:50:23 // 52178
Kedves Tagok !

Esedékes egy olajcsere az autómon. Tudna esetleg valaki segíteni ebben vagy ajánlani szerelőt ?
Előre is köszönöm !

Üdv,

Tamás
Csabo2225-10-2016 21:04:42 // 52177
Vszeg újra kell tanitani a kulcsot. ha műanyag gombos a bicskakulcs (régebbi), akkor van rajta egy kis piros led, ami visszajelez ha nyomod vmelyik gombot. egy elemcsere javasolt, de ha nem oldja meg, akkor újra kell tanitani a kulcsot. ezt vagy a gyári műszerrel kell, vagy teljes verziós MES-sel, ha megvan a kocsihoz a kulcs kód kártya. mindenképp szükség lesz az összes nyomógombos kulcsra tanitásnál.
Csabo2225-10-2016 21:00:17 // 52176
Ciao
A szerelő kicsit meredek árakat mondott ugyan, de mindenkinek meg kell élni vmiből...
A felső lengőkarokban a gömbfejek valóban nem cserélhetők, mint az alsókban sem sajnos. felújitani lehet, de a felsőket sztem nem érdemes, mert egy új TRW nem kerül sokkal többe mint maga a gömbfej felújitás. (már akinek a megfelelő helyen van megfelelő kedvezménye)
Alsó lengőkarban az összes szilent cserélhető, bár nem a legkellemesebb munka.
Egy szett dupla platina NGK gyertya kb a feléért beszerezhető annak az összegnek mint amit irt. alba auto vagy ebay.co.uk
deejayy^147TS25-10-2016 20:50:01 // 52175
Kedves Cartársak!

Elvittem hát a frissen vásárolt Alfámat (147 FL TS 2005) egy szerelőhöz, hogy mondjon valami bíztatót az előzetes állapotfelmérésen felírt dolgokra, úgy mint:
- felső golyóscsapok (kotyog)
- alső lengőkar első szilentek cserére szorulnak
... és azt mondta, hogy ezeket a dolgokat csak kompletten a lengőkarral együtt lehet cserélni. Mivel még sosem jártam nála, szakmám pedig nem ez, megerősítenétek ezen állításait?
Továbbá, egy szett gyertya valóban 70k Ft környékén van?

Előre is köszi!
medcare22-10-2016 19:28:24 // 52174
Először elem, de szerintem azt ellenőrizted. Utána jön, amit említesz. Meg kell keresni a vezérlődobozt, megnézni nincs-e valami korrózióra vagy elfüstölésre utaló jel. Aztán érdemes megnézni, hogy a csatlakozók stabilak-e. Nekem ugyabn 166-ban volt vele gond s mint tudott abban a fűtőradiátor csöpögése miatt lehet gond. Nálam pl a csatlakozó egyik lába volt korrodált. Megkapargattam aztán jó lett. E-Learn segít, keress a NET-en iso filet, írd ki cd-re s telepítsd. Minden elektronikai rendszer leírása megtalálható.
benesjozsi22-10-2016 18:04:17 // 52173
Üdv!

Alfa Romeo 156 típusú autóm van. A kuplung pedál mögött található rugó eltörött. Rendeltem egy újat, meg is érkezett, de nem tudom hova megy pontosan. Megtaláltam a pedál alatt a lógó alkatrészt, amibe a kis fém darab műanyaggal a végén kerül. Ugye elvileg erre menne a rugó. A problémám az, hogy nem tudom hova kell betámasztani. Beleszúrom, kipottyan. Tapogattam, nem találtam semmit. Gondolkodtam, hogy esetleg a pedálhoz kellene támasztani, de az se sikerült. Nem nagyon mertem ott matatni, féltem, hogy megsérül a kuplung csöve.


Köszönöm a segítséget.


PS: a kép nem saját, de erről az alkatrészről van szó.

IceMan198521-10-2016 09:00:56 // 52172
Sziasztok.
Van egy 156 2.0 TS selespeedem és az a gondom, hogy 4-5 óra állás után beindítom az autót akkor rángat és nincs ereje egy 3-4 percig akár 30 akár 5 fok a levegő hőmérséklete. Amennyiben beindítom és várok 5 percet indulás elött, akkor nincs gond. Van valami ötletetek?
Előre is köszönöm.
BöbeBaba18-10-2016 15:16:34 // 52171
Üdvözlet mindenkinek!
Járt már így valaki?
146 1.6 TS, indításkor durrant egyet, szállt a füst a motortétből és a szívó galéria, a beömlő ház végigrepedt.
Köszönöm előre is mindenkinek, aki segíteni tud, mitől történhet ilyen!
blackbird0018-10-2016 14:44:20 // 52170
Ha nem megy a venti kapcsoláskor, akkor szinte 100%, hogy az előtét ellenállás meghalta magát. Csere után jó lesz.
Persze ha MES-el a második fokozat sem megy, akkor lehet relé, illetve biztosíték hiba is. Kapcsolási rajz alapján nézd meg, nem atomfizika, rém egyszerű. Ha az első fokozat reléje kuka, nem megy a második sem, ha jól emléxem.

Persze látni kéne, úgy tudnék tutit mondani.
Peti156Sw18-10-2016 12:15:00 // 52169
Szia! Regisztràlt MES-em van, az utolsò frissìtès van rajta. Csak nem az a sz*r 50 ojròèrt. Nem megy a hűtő ha bekapcsolom a klìmàt.. csatik jòk.
ssszasza17-10-2016 19:04:25 // 52168
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, még pedig az hogy a kulcsokba épített távirányítóval nem lehet nyitni sem a központi zárat, sem a csomagtartót, akkor mi lehet a probléma? Elfelejtette a kódot? esetleg újra kell tanítani? Kulccsal nyitva működnek amúgy.
Vételkor sem működött, de idáig nem tudtam foglalkozni ezzel a kérdéssel. A másik probléma ha kell hozzá a kódkártya az ciki, mert nem kaptam hozzá. Azért is kérdeztem meg mert idáig nem volt kódos autóm. Akkumulátor cserénél nem kérte valamiért a kódot pedig ha jól sejtem ott is kellett volna kérnie.

Előre is köszönöm a választ!
Redneck Viking17-10-2016 09:20:30 // 52167
Probaltam masik panellel is de azzal se fujt meleget. :/
Liquid16-10-2016 22:17:40 // 52166
de, annyira hogy nagyságrendileg mi kell bele, még tán a "számát" is tudtam, majd megkértem Csörit rendelje be a gyári gyertyát, ennyi :D
Piritu - 1.000.00016-10-2016 22:07:34 // 52165
Nem mondod, hogy mielőtt a TS-ben gyertyát cseréltél, te nem néztél utána? :-DD
Piritu - 1.000.00016-10-2016 22:06:37 // 52164
A = Alfa ? :-)
Liquid16-10-2016 22:05:57 // 52163
miért akarod ezt tudni? :)
Atoska16-10-2016 21:34:46 // 52162
Szia! Olvasd el a blogom légyszi....így jártam most én is!
Redneck Viking16-10-2016 16:02:00 // 52161
Mitol lehet hogy meleget nem fuj a rendszer csak hideget? (Kapcsolo jo azt neztem) 156 fl elotti
indi6916-10-2016 10:00:20 // 52159
Sziasztok. BKR6EKPA-PMR7A ezek a 16v TS gyertyái. Az utolsó A betű azt jelenti,hogy speciális a gyertya. Tudja valaki, hogy ez mit jelent? Vagy mit takar? szöveg...ngk jelrendszer
mcs1016-10-2016 09:36:49 // 52158
Sziasztok,

147JTD esetében ha kuplungot cserélünk a bölcsőt is le kell venni?
Atoska16-10-2016 06:56:55 // 52157
Sziasztok!

Egy kérdés! 156 1.6 TS váltó helyére jó az 1.8 TS váltó?
Esetleg váltó tipusszámot hol találhatom?
Köszi a választ.
atis_166jtd15-10-2016 21:26:34 // 52156
Csak a tiéd diesel nem V6. Nekem is volt, mióta a felső töltócsó és a csatlakozó tömítetsége jó azóta nem csinálja. Lehet hogy neked is szökik a nyomás valahol. Én a multkir majdnem bekaptam a sajátomat mikor kb 3 óra alatt jöttem rá hogy hol szökik a levegő. Pedig csak tüdővel fújtam.
Coyote15-10-2016 16:43:08 // 52155
Nálam is van ez a jelenség, hogy 3000 fordulat felett hirtelen kigyorsításnál van egy darálo hang plussz fel villan a check engine lámpa. Ha fokozatosan csinálom akkor nincs gond. Plusz nálam még meg is torpan az autó és nem lehet tovább gyorsítani vele. Turbó, EGR, pillangó szelep kitisztíva új a torbó nyomás szabályzó szelep, vákum csövek rendben vannak nálam. Szóval nemtudom mi lehet a gond nállam is.
blackbird0015-10-2016 16:38:06 // 52154
Szia!

Rossz a MES-ed:) Ha bekapcsolod a klímát, az első fokozatnak azonnal indulnia kell. A második csak akkor indul, ha nagyon felmegy a víz hőmérséklete. Azt szvsz ne próbálgasd, nincs értelme. Szerezz egy működő MES-t, vagy a reléknél nézz körül kapcsolási rajz alapján.. Ha egyes fokozat nem megy, szinte biztos az előtét ellenállás halála. Csere megoldja, ha a kettes fokozat tuti jó.

Valami ilyesmit csinálnék Én!
Peti156Sw15-10-2016 15:58:49 // 52153
Sziasztok! Kérhetek egy kis segítséget? Hogyan tudnám leellenőrizni a hűtőventilátort? MES nem indítja el egyik fokozatot sem, nem tud csatlakozni. 156 2.4 Jtd 20v.
gecsa15-10-2016 15:27:37 // 52152
Gyertyátkban 10k km van, bosch wr5dp. Viszont volt egy beázós gyertyám,aminél cseréltem tömítést. Lehet meg kellene néznem, hogy sikerült -e? Hétfő és kedd szabad leszek, majd nekifekszek.
atis_166jtd15-10-2016 14:59:07 // 52151
Nekem offos autónál volt, mikor megjőtt rendesen a töltőnyomás. Sosem gondoltam volna hogy az 1 hónapos gyertyakábel volt a ludas.
pettinke15-10-2016 13:07:08 // 52150
gyújtótrafó volt nekem is. másik ok a gyertyák lehetnek. (láttam már olyat, hogy a hátsó hengersorban a fészkekbe belefolyt az olaj a dekni tömítetlensége miatt, és mocskos lett minden.)
de ez a bedarálás inkább gyújtáshiba lesz, nem szívóoldal.
gecsa15-10-2016 12:50:45 // 52149
Még az is benne van a listában. Hidegen van egy kis alapjáratingadozás is. Szerintem lmmel együtt cserélem majd. Gépre még nem volt időm rádugni.
FRC15-10-2016 09:23:39 // 52148
Nekem akkor csinát hasonlót mikor a gyújtótrafóm kezdte megadni magát.
gecsa15-10-2016 08:49:41 // 52147
Olyan furfangos hibával állok szemben, hogy az autó nem akar úgy menni, ahogyan kellene. Van egy hibakódom, kopogásszenzor magas jel, de ez szerintem inkább következmény, és nem ok. A jelenség csak kick down esetén jelentkezik, és csak 3000es fordulattól szigorúan. A jelenség a "bedarál". Lehúztam a Lmm-t, a jelenség megmaradt, de nagyon sokat enyhült. Valami szívóoldali gondra tippelek, de megfordult a fejemben az is, hogy az itteni benzinben 5% etanol van, és lehet valami kosz került az injektorokhoz, most dobtam bele tisztítót, pár km után alul javult, de a jelenség megmaradt. Valaki találkozott ilyennel? V6 Tb
Atoska14-10-2016 20:24:01 // 52146
Köszi a tippet. A mai nap pontot tettem a dologra.
Blogom érdemes elolvasni! ;-)
Bati14-10-2016 17:45:47 // 52145
cseréld fel a 2 izzót egyből kiderül hol a hiba
mtibi8314-10-2016 15:31:34 // 52144
Sziasztok!

Nekem egy 159-esem van.
Az lenne a kérdésem,hogy a xenonnak van valahol trafója?
Nem olyan régiek az izzók,és a bal oldali néha be-be villan,mintha kikapcsolna,aztán vissza,gyorsan.
Vagy esetleg izzón,-és ha van-,trafón kívöl valami más hiba lehet?
Bati13-10-2016 10:37:07 // 52143
sziasztok
GTV 3.0 euro3-ba légtömegmérő, milyen való bele ? mert amit kivettem belőle
az ha jól sikerült utána néznem nem belevaló és ráadásul rossz is vagy koszos amit a légtömegmérő tisztitó (CRC) sem tud leszedni róla
ami benne volt annak a száma F 00C 2G2 030 (0280218019)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.