Forum >> Szerelőműhely

Poló20-12-2016 20:59:41 // 52336
A lámpa belsejében levő műanyag dobozka a trafó. Ha az izzó jó, akkor cseréld át a lámpa alján levő alu dobozkát a túlsó oldallal. Ha viszi a hibát, akkor az rossz. Szerintem trafó lesz. Mit jelent, hogy pislákol? Vibrál, villog? Nekem a trafó hiba okozott ilyet. Meg néha be se kapcsolt. A végén már egyáltalán nem kapcsolt be.
Soti20-12-2016 19:32:25 // 52335
Nincs mit....elsőre nekem is ez okozott gondot, de szerencsére átjött a sógornőm és ő lefordította a szerelési könyvet.....egyből megjavult nekem is! Tökéletes féket csináltam rá.....símán átment a műszakin.
speer20-12-2016 19:12:27 // 52334
sziasztok, jmj katalizátorról tud valaki infót? én most vettem de hátúl van a kat. elől a kis hangtompító. 156 2.0 benzin 35 ezer lengyel. beépíthető?
Mano8519-12-2016 23:35:28 // 52333
Sziasztok!
Alfa Gt gyári xenon pislákol. izzó tök új. Ilyenkor mi lehet? És a lámpa alján lévő aludoboz a trafó vagy a lámpa belsejeben levő fekete dobozka az? Mivel kezdjek? Előre is ksözi.
Levee156SW19-12-2016 22:38:07 // 52332
Köszönöm,ez hasznos-alighanem azt a 10 pumpalast hagyta ki,aki elottem ott jart.
Soti18-12-2016 18:42:14 // 52331
Nekem most volt betét és tárcsa csere.....annyira kopottak voltak hogy már egyáltalán nem fogott a kézifék.....így már mehet a műszakira holnap! :)
Soti18-12-2016 18:39:30 // 52330
Na én megoldottam.....a hatalmas segítség ellenére is! :P
Szóval a betét és a tárcsa csere után nem szabad azonnal rá akasztani a kézifék kötelet. Az előírás szerint 10-szer rá kell pumpálni a fékpedálra, hogy az automata utána tudjon állítani a munkahengerben(én járó motornál csináltam hogy nagyobb fékerő jusson a hátsó betétekre) és utána kell beakasztani a bovdent. A 3. Kattanásra állíttottam a kart és addig tekertem az állító csavart amíg nem fogta meg a kereket stabilan.
Levee156SW18-12-2016 18:06:37 // 52329
Sziasztok,
kapcsolódnék a témához: 156-on van olyan beállítás,ami meg is fogja az autót,és nem is fog egyfolytában a fék,vagy bizonyos betét/tárcsa kopottság felett már esélytelen?

Az az érdekes,hogy csak bal hátul csinálja (tehát _nem_ a főfékhengertől legtávolabb),és melegben erősebben. Fékfolyadék volt cserélve bő fél éve, nyeregvezetők és munkahenger könnyen járnak,bowdenen nincs szemrevételezéssel feltűnő hiba.
Szemre se megy vissza a kulcs koppanásig,de a másik oldalon se,és ha annyit lazítanék a kézifékkar alatt,hogy megtegye, a közelében nem lennék az előírt 3-4 kattanàsnak.

Ismeri valaki a megfejtést? Légtelenítsek még egy kicsit?
Köszönett:L
Soti18-12-2016 17:51:15 // 52328
Hmm.....akkor ezt megbeszéltük....kössz
Szatyi18-12-2016 17:01:20 // 52327
Vidd inkább szerelöhöz-szervizbe.A fék nem játék!!! A fék nem olyan mint a tököd hogy vagy megáll-vagy nem!!
Soti18-12-2016 15:45:37 // 52326
Sziasztok!
Sürgős segítségre volna szükségem! Hogy lehet működére bírni 164-s kéziféket hátsó betét és tárcsa csere után? A bovden jól működik , de csak símogatja a tárcsát.....holnap meg menne műszakira! Előre is köszi a segítséget!
hg6idn14-12-2016 20:57:09 // 52325
Telefonos beírás némileg korrigálva helyesírásilag, sajnos nem tudtam szerkeszteni az előzőt...:
Sziasztok!
Elsősorban azokhoz intézném a kérdést aki már cserélt TS-ben vezérlésmódosítót. Előfordul olyan hibás vez. módosítónál, hogy kb. 2-2500 fordulatig időnként kattog, majd némává válik, meleg motornál. Nálam a dízeles hidegindítási hangot nem vettem észre, de ma műanyag csővel végig hallgattam a motort, a szelepfedélen az 1-es hengernél (olajsapka) jött a kat kat kat...
Szegény egyenlőre pihenni fog míg szerelőhöz jutok.
hg6idn14-12-2016 18:55:04 // 52324
Sziasztok!
Elssorban azokhoz intézném a kérdést aki már cserélt TS-ben vezérlésmódosítót. Előfordul olyan hibás vez. módosítónál, hogy kb 2-2500 fordulatig időnként kattog, maj némává válik, meleg motornál. Nálam a dízeles hidegindítási hangot nem vettem észre, de ma műanyag csővel végig halgattam a motort, a szelepfedélen az 1-es hengernél (olajsapka) jött a kat kat kat...
Szegény egyenlőre pihenni fog míg szerelőhöz jutok.
Renny14-12-2016 14:34:59 // 52323
Sziasztok!

Alfa 156-ról van szó, 1,9 JTD, most volt szervízben, tegnap hoztuk el, elveikben nem nyúltak a porlasztókhoz, csak a turbót pucolták még ki.

Tegnap arra lettünk figyelmesek, hogy miután elhoztuk, hogy nem alszik ki a megszokott indítás utána a porlasztófej alakú lámpa.

Előzésnél illetve 2,5-ös fordulat felett vissza-vissza torpan(meg-meg hőköl) a kocsi.

Valami tipp, hogy mitől lehet?
WarbiRunner (Gyuri)11-12-2016 19:46:43 // 52322
Koszi! A teljes cserét nem kapkodnám el. Volt ugyanis szervo szivattyú csere a szerviz bejegyzések szerint, nem is túl rég, akkor nyilván kapott friss folyadékot. Tehát nem is régi, plusz látni akarom, hogy fogy e. Ha valamit javítani kell a rendszerben, ne cseréljek kétszer szervo olajat feleslegesen.
Csabo2211-12-2016 19:01:31 // 52321
Ciao
Keverhető, ha ugyanolyan specifikációjút töltesz rá, mint ami benne van. én kevertem a tutelát fuchs-szal. de csak azért mert volt maradék tutela és nem akartam kiönteni. nézd meg milyen állapotú ami most benne van, és szükség szerint cseréld le az egészet. biztos nem fog a szervo rendszer tiltakozni ellene :)
WarbiRunner (Gyuri)11-12-2016 18:47:25 // 52320
Sziasztok! A szervo folyadék keverhető? Nem tudom milyen van az autóban (Alfa 159), de kellene utántöltenem. Valószínűleg gyári van benne, de nem 100%. Persze Tutela GI/R -t vennék bele.
PistaFR06-12-2016 20:51:17 // 52319
Jókor írok, mi? :D
PistaFR06-12-2016 20:49:34 // 52318
Elég elöl levenned szerintem. 5 csavar a löki aljánál, abból 2 közvetlenül a kerékjáratoknál, ha még a gyáriak, akkor torx 20-as körüli, meg oldalanként 1-1 10-es fejű M6-os ami a dobbetéthez fogja a kerék mögött. Ezekhez könnyedén hozzá lehet férni. Ezeken kívül még két ugyanilyen M6-os van, ami egész hátul a bölcsőhöz rögzíti, de azok maradhatnak első körben, a löki alja mögül ki lehet feszíteni. Ha nagyon nem megy, akkor maximum jobban alábújsz, és kiveszed a maradék kettőt is. Nem nagy kaland, meglátod majd.
Lackó156TS06-12-2016 20:46:56 // 52317
A bárdiban kapható aftermarket cső sajnos egy jó 3 centivel rövidebb....későn találtam rá egy bejegyzésben így kénytelen vagyok beletoldani. http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_main.php?id_category=165 találltam is ilyen csö darabokat, de most hirtelen nem tudom mekkora a cső belső átmérője. Valaki tudja esetleg?
Balukac06-12-2016 18:44:37 // 52316
Igen a kezi valtoshoz megvan adva... de az automata nincs kiirva
Coyote06-12-2016 14:39:55 // 52315
Szia. Tutela ZC 75 Synt, 2 liter kell bele. Egyébként meg bal oldalon felül van olyan menü hogy Tipusok. Ott benne van minden.
Balukac06-12-2016 14:12:38 // 52314
Sziasztok.....szeretnek valtoolajat cserelni 99 es 166 3.0 v6 ban ami automata valtos...miyen es menni olaj kell bele...elore is koszi
Sityu06-12-2016 11:43:06 // 52313
Urak,

Tudja valaki mi a helyes menete egy virgin ecu élesztésének?
Lackó156TS05-12-2016 21:43:30 // 52312
van burkolat :( félek az lesz a nagyobb szívás
PistaFR05-12-2016 21:10:03 // 52311
Leveszed az alsó burkolatot (ha van), aláfekszel, aztán lecseréled. Nincs semmi komplikáció. Ja, új bilincsekkel azért készülj, ne kelljen még egyszer alámászni ;)
Lackó156TS05-12-2016 19:25:22 // 52309
Sziasztok

Valaki le tudná írni 1.9 jtd 16v alsó turbócső cseréjének a menetét?
prooF_7504-12-2016 21:33:07 // 52308
Üdv. Urak!
Ki tudna segíteni valaki hasznos tapasztalattal vízpumpa márkákból?
Egy 3.0 V6 12V-re kellene, és a Bárdiban van pl Marelli, gyanúsan olcsón (15e listaár), erről mit tudtok?
És a kicsit drágább (22e környéke) Dolz, Metelli párossal mik a tapasztalatok?

Köszönöm előre is!
Piritu - 1.000.00004-12-2016 20:26:59 // 52307
Teljesen elbizonytalanítasz, a végén még kimegyek megnézni :-)
Liquid04-12-2016 19:46:09 // 52306
nem TurboSpark? :D
Piritu - 1.000.00004-12-2016 18:45:01 // 52305
TS-en nincs turbó...
medcare04-12-2016 18:20:17 // 52304
Nincs fütyülö hangja, nem lukadt ki a turbócsö? Nálam a másik kocsinál ez volt a baj. Amennyiben letilt, a motorhibát jelzö ikonnak világítania kell.
Piritu - 1.000.00003-12-2016 14:53:56 // 52303
Millió oka lehet. (lambda, LLM, gyújtótrafó, gyújtókábel, TRA/FRA kiakadás, meg pár jeladó) Ki kellene olvasni a comp-ot, ha nincs is vészüzem, akkor is kell ott lenni valami hibakódnak.
Satika03-12-2016 11:15:58 // 52301
Sziasztok !
Tud esetleg vki ötletet hogy miért nem forog 4200 -nál többet a motor? 147 2.0ts
olyan érzés mint amikor letilt a motor dadog és nem forog tovább addig viszont semmi baj szépen húz.
köszi
medcare30-11-2016 18:34:40 // 52300
Ja és raktam beléjük egy DIP kapcsolósort, hogy váltani lehessen a lábak közt.
medcare30-11-2016 18:33:50 // 52299
Nekem az ELM csak a motorba lát bele, a VAG-com ABS-t látta. Most egy Delphi klónnal sikerült kapcsolódjak. Ez mindent lát, amit lehetséges.
Csabo2230-11-2016 17:39:10 // 52298
Ja. az én KL és ELM interfészem is "kohendált", azaz egy kulturáltabb, de olcsó hongkongi lett megbütykölve. mind2 tökéletesen működik, de előfurdul, h a KL az ABS-hez nem tud csatlakozni. én ezt a latency hibára vezetem vissza (persze lehet, h tévesen). kulcs tanitáson kivül már szinte minden funkciót üzemeltettem velük, de az ABS-nél előfordulnak gondok. az ELM-em pedig eddig csak 1 proxy alignment-et tagadott meg :)
Csabo2230-11-2016 17:34:21 // 52297
Oté
Most nem bogarászom végig a 156-ban milyen tipusú motorvezérlők vannak, de a cartárs azt javasolta, h a Tied lehetséges, h olyan, amit csak teljes verziós MESsel lehet olvasni. + KL és/vagy ELM interfésszel. ELM-nél ugye nem kell portot beállitani, de KL-nál igen. mikor MES-ben kiválasztod az interfész tipusát és a com portot, akkor le lehet futtatni egy tesztet. KL-nél ha vmi nem jól van beállitva, akkor a latency tűrésbe nem biztos, h belefér a teszt, emiatt csatlakozási probléma lehet.
Esetleg kiment egy bizti, amire az OBDII port (is) be van kötve.
Én legalábbis igy állnék a kérdés elé. de aztán lehet olyan gond is, amit mi nem tudunk kibogarászni, marad az examiner.
Bati29-11-2016 21:59:16 // 52296
ezt magyarul kéne ilyen nyelven nem beszélek :)
Csabo2229-11-2016 18:57:09 // 52295
Igazából mielőtt nekilát az ember és olyan autót akar olvasni amit azelőtt még nem, akkor a supported vehicles táblázatot érdemes átbogarászni és hamar kiderül mit/hogy kell használni.
Trombozis29-11-2016 18:15:23 // 52294
Szerintem a dejzelben nincs olyan. Kábel lehet a gond. Nekem a kapcsolós, ha jól emlékszem nem is jó. De már olyan rég volt, hogy lehet igaz sem volt. :-) Reggel meglesem, hogy melyik kábel van bekészítve a kesztyűtartóban.
Csabo2229-11-2016 15:17:45 // 52293
Szerintem a 52286 számú HSZ-be a cartársnak lehet némi igaza és a lényegre tapintott.
Ha mégsem az a vezérlő van benne amit ir, akkor végig kéne bogarászni a biztositékokat. (amennyiben a latency /interfész - com port/ jelentősen eltér az elfogadottól, akkor az is lehet, h amiatt nem csatlakozik)
Bati29-11-2016 13:15:53 // 52292
mindenkinek köszi a válaszokat
próbálkozom egy másik kábellel ha nem megy feladom marad a drága kiolvastatás
swan29-11-2016 08:10:51 // 52291
Köszi. Már beszélem velük
Bandie29-11-2016 07:51:52 // 52290
Szia, próbáld meg a Kulcskirályt. Bajcsy-Zs út közel a Nyugatihoz.
swan28-11-2016 23:10:02 // 52289
Sziasztok
Tud valaki segíteni kulcs újraprogramozásban Bp-n? Kód kártya meg van. Egy kulcs működik a másik elem csere óta nem. Vagyis LED villog de nem nyit/zár és nem riaszt ki.
Csabo2228-11-2016 18:18:22 // 52288
Szia

"ki lehet nullázni" vagy resetelni, tehát nem feltétlenül kell cserélni, csak keresni egy szakit aki ezt meg tudja oldani. 2-t tudok, 1ik BP-en az M3 mellett, a másik Érd - Bp között dolgozik. Elég szokott lenni ha kézben elviszed neki a vezérlőt. de ha régebbi kocsid van, akkor jobban jársz ha bontóban veszel nem törött kocsiból 1 ugyanolyan cikkszámút, ugyanis nem annyira kelendő alkatrész, olcsónak kéne lennie.
swan28-11-2016 11:34:55 // 52287
Sziasztok!
156-ban ha lemerült a kulcs és új elemet tettem bele. Utána be kell tanítani? Mert hogy most nem nyitja és nem riaszt ki. Gyári riasztó van benne.
Ha be kell tanítani itthon meg tudom csinálni vagy nem? Mert 147-vel jártam hasonlóan és ott én nem tudtam. Ja FL előtti a 156.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.