Forum >> Szerelőműhely

süsnye31-10-2007 09:09:22 // 18155
HF felújítás májusban volt, tömítés csere során (emulziós volt a hűtővíz). Vízkő volt a radiátorban, de ki lett pucolva, igaz ettől függetlenül ki kellene cserélni újra, de az majd csak jövőre.
A figyelmeztető lámpa nem villan be (leírás szerint 112-115C körül kellene jeleznie), de ez lehet attól is, h a lámpa érzékelője rossz (a lámpát kipróbáltuk (letesteltük a csatit), az jó). :)
admirális30-10-2007 13:57:10 // 18154
Tentacle30-10-2007 13:55:40 // 18153
Esetleg a link is jothe, hatha van meg ott mas okossag is :)
admirális30-10-2007 13:51:53 // 18152
Az oldalon, ahonnan ezt szedtem, van egy olyan rész, ami azt taglalja, hogyan kell kikötni a lambdaszondát, hogy az elektronika ne vegye észre. Érdekel valakit? Mert ha igen, azt is bemásolom.
admirális30-10-2007 13:45:40 // 18151
Az interneten találtam egy leírást a lambdaszonda működéséről. Bemásolom ide, hátha valakit érdekel:

"Közel az összes szenzor cirkónium-oxidból készül. Egy kerámiagömb van elhelyezve a forró kipufogó gázban, mely homorú és a belső felülete a kipufogó csövön kívül lévő atmoszférával érintkezik. Mind a két felület platinával van bevonva. A negatív töltésű oxigénatomok a platina felületéhez kapcsolódnak, ezáltal építve fel negatív töltést a teljes felületen. Amikor a forró kipufogó gázok nem, vagy csak kevés szabad oxigént tartalmaznak, akkor a gömb felületén a töltés kisebb lesz, mint a másik felületen. Ez feszültségkülönbséget eredményez, melyet a felületekhez erősített elektródákon mérhetünk. Az atmoszférával érintkező oldal az autó testéhez van kapcsolva, így a másik oldal automatikusan pozitív töltésű lesz, mivel ott kevesebb negatív töltésű oxigénatom van. Ez a szenzor úgy működik, mint egy elem, de csak akkor, mikor már felmelegedett néhány száz celziuszfokra. A kimeneti feszültség tehát a kipufogógáz oxigéntartalmától függ. "
admirális30-10-2007 13:05:44 // 18150
Nem az! Köszi az oktatást:).
Hari30-10-2007 12:30:25 // 18149
Teljesen mind1! Ugyanis ez ugy mükszik, hogy 1 trafó kivezetés 2té van osztva. A vezérlőegység pedig minden főtengelyfordulatra ad 1 jelet, és GOOO nyomja a szikrát.
Tehát: - a motornak van az első üteme: - szívás - a főtengely ilyenkor a felső hp.-ről(FHP) lefele tart az az alsó hp. (AHP) felé. Utánna a második ütem: a sürítés - elindul felfelé a FHP felé - itt az 1-ikszikra. Aztán harmadík ütem: - terjezkedés (munka ütem) - lefelé a AHP -ig. A negyedik ütem: - a kipufogás amikor a dugatyú kitolja az égéstermékeket a hengerből a FHP -ig. Na itt a másik szikra helye!!! Ez aztán senkit nemzavar, még jó is mert ha maradt esetleg éghető anyag akkor annak vége.
Na ez igy mükszik!!! Ugye nem is bonyolult?!!! :-))))
GT Ɨ|ѯ30-10-2007 12:04:07 // 18148
Az óra mutatója nem lett visszatéve rendesen-a 2 végállást illik bejelölni levétel előtt:-))
TIbor30-10-2007 10:04:47 // 18147
Az még jobb, erre végképp nincsen ötletem, hogy mi lehet a baj, de amíg nem villan be a figyelmeztető lámpád addig nem olyan gáz ! Nem?
Gondolom hengerfejtömítést ilyesmiket leellenőrizted, mert jelenleg ez az egy ami eszembe jut a vízforralásról, vagy vízkövesedés, vagy nem akarok több hülyeséget összehordani !
admirális30-10-2007 09:59:42 // 18146
Akkor azt is jelenti, hogy akár át is alakítható egyik a másikra (a gyújtás)? És az nem számít, hogy az 1es henger épp másik ütemnél tart, mint a 4-es, mikor rágyújt (remélem nem tévedek)?
süsnye30-10-2007 08:42:44 // 18145
Hali!

Igazándiból engem műszer egység érdekelne, de elsőre csak próbára. Olyan kellene, amiben az km/h és az rpm óra közt nincsen függőleges kontrollámpa sor (szal csak alul vízszintesen ill. felül vízszintesen(ez tképpen a két index és a világítás)). Persze lehet kompatibilsek a 155 egységei, de nem sikerült kiderítenem egyértelműen, ezért ragaszkodnék az olyanhoz, ami az enyémben van...
süsnye30-10-2007 08:39:37 // 18144
A fűtéssel nincsen baj, a hűtés nem az igazi, de az óra szerint...
Hari30-10-2007 07:24:27 // 18143
Aha!!!!......Akkor Én is nagyon röviden és tömmören : .......az égvilágon simmi!!!
- a működésében ! (A régi TS 16v-en - pl.:155; GTV - a szívótorok más. Az egészben csak ez a lényeges eltérés, és ez 5LE -t eredményez!)
A gyujtásnál teljesen mindegy, hogy az 1-es ill. a 4-es henger kábelját hova kötöd - egymással felcserélhető - a 2-es és a 3-as szintén zenész!
admirális30-10-2007 00:29:33 // 18142
Az, hogy mi az eltérés, mi zajlik le máshogy. Mi az előnye, hátránya. Ilyesmi. Semmi konkrét oka nincs a felvetésemnek, csak láttam már fotón ilyet is, olyat is és érdekel hogy mi okból tér el.
Átok79146TD29-10-2007 23:19:00 // 18141
jó éjt mindenkinek.
Átok79146TD29-10-2007 23:13:38 // 18140
na oké de így max csak olvashatok:)))

vagy kérdezzek??:)
Hari29-10-2007 23:02:17 // 18139
(:-))) .....az nem baj!
Hari29-10-2007 23:01:09 // 18138
Na de mi érdekel???
Átok79146TD29-10-2007 22:48:04 // 18137
szeva:))én itt vagyok bár sokat nem tudok hozzátenni a szakmai eszmefuttatásokhoz:))
admirális29-10-2007 22:40:55 // 18136
Meg tudja valaki mondani nekem, hogy mi a különbség működésben a régi TS 16V és az új TS 16V között?
Régi alatt értem azt, amelyikben 2 hosszú és 2 rövid gyújtókábel van, új alatt pedig amiben 4 rövid és 1 trafó ugyanazon henger gyertyáit gyújtja meg.
Hari29-10-2007 22:29:30 // 18135
.....na mi van? Ma én vagyok az ügyeletes telefonyos kisasszony? :-))))
Senki nincs itt rajtam kívül? ( .....magánkivül?)
Hari29-10-2007 22:26:28 // 18134
Szeva Karibá!
.....ez jó kérdés. Gyertya? Nemigen van különösebb tünete, egyszerűen csek nemmüködik, megpusztul, kampeca. (....de már találkoztam olyannal is amelyk 160ezret lefutott hibátlanul!)
Egyszerű 100 ezrenkét ki kell dobni ha jó- ha nem!
( A 8 gyertya ára: - 35e Ft; - a katalizátor pedig 270e Ft :-))))
Hari29-10-2007 22:18:06 // 18133
Ha a lámpa bevillog, az hibbás müködést jelez! A féket kiprobálva -> ha rugdossa a pedált az ABS akkor mükszik!
Hari29-10-2007 22:15:03 // 18132
Szeva!
NA most akkor mi kéne nNeked? ....... na mongyad!
- van müszer egységen
- komplet (nagyon jó) 1,8 TS mocim
- hütő, fütő radiátorom
(Szerintem is a müszer ill. müszar a bűnös!)
Szabi(kispalinagyobbikfia)29-10-2007 20:38:00 // 18131
a másik pedig: az utóbbi időben feltűnt, h egyre többet eszik... utoljára olyan 13.5 körül... igaz város... de akkor is eddig elmászkáltam 9-9.5 körül... tipp?
Szabi(kispalinagyobbikfia)29-10-2007 20:34:45 // 18130
Hi!
Kétkérdésem is lenne:
Nem tudja vki mitől van az, h az ABS hibavisszajelző lámpa néha kigyullad???
Ilyenkor nem is működik az ABS... :(
Alfás 156 "hupikék"29-10-2007 20:23:02 // 18129
Szevasztok! 156-ba honnan lehet észre venni ha gond van a gyertyákkal?
TIbor29-10-2007 12:33:06 // 18128
Há tha jól értem akkor Te most a fűtéseddel nem vagy megelégedve ?
Az sem rossz meló megtalálni, ha egyáltalán meglehet!
A fűtés engem nem annyira zavar, mert szerintem nagyjábó jó is, meg egyébként is Trabiból ( :-)) ültem át, abban meg még a km óra üvege is lefagyott télen és úgy is maradt :-)))
Ha jól értettem, amit írtál akkor szerintem a ventid jó helyen kapcsol nem ? 90 fokos órád van a 155-ben ? Az enyém óra szerint nem melegszik, de ahogy írtam diagnosztika szerint igen:-)))))))
146 ti 98.03 :-)))
Várom a további fejleményeket !!!
süsnye29-10-2007 07:55:39 // 18127
ja, és 155 TS 1.8 8V :)
süsnye29-10-2007 07:55:18 // 18126
Én is hasonló problémával küzdök már tavasz óra. A hűtőrendszerben szinte minden ki lett cserélve (pumpa, thermo, fűtőrad, venti kapcs) ill. tisztítva lett, de óra szerint még mindig nem az igazi hűtésem; nekem óra szerint melegszik.
Én is próbáltam potis megoldással ill. álló helyzetben járó motornál mértem a thermo és a hűtőrad külső hőmérsékletét, de nem volt semmi extra. Az óra szerint a venti kapcsoló első fokozata 90 és a köv vonás közt félútón kapcsol be, holott a kapcsoló új, a venti rendesen dolgozik... én most egy próba műszerfalra gyúrok, mert elég gyanús (az enyémbe vmikor számlapot cseréltek, és nem lennék meglepődve, h elkúrálták volna az órát)
kertecs28-10-2007 14:03:25 // 18125
Szemét ügy : (

Az az dühítő, az embernek azért kell küzdenie, h legyen egy olyan állapotú (igazából csak hasonló, mert ugye javított...) autója, amilyet bevitt a szervízbe és elb@szták... és ha megcsinálják végül és nem kell fizetned, akkor még örülhetsz is , de a mérhetetlen bosszúság, utánajárás, telefonok, idő amíg nincs autód... ezek mind nem számítanak.
tzsolti28-10-2007 11:35:42 // 18124
Üdv mindenkinek !

A problémám a következő:

Alfa 33 TD 1950-2500 fordulatszám tartományban erősen remeg. (de mint állat) Az első kettő olajos csillapítású és a váltó alatti motortartó bakok cseréje (eredetire) megtörtént de a hibajelenség nem szünt meg.Kérem,hogy aki tapasztalt ilyet és tudja a megoldást segítsen.

tzsolti11@t-online.hu

Köszönöm
Scott27-10-2007 21:32:06 // 18123
Gondolom, ha vége lesz az ügynek messziről elkerülöd a márkaszervízeket..
Átok79146TD27-10-2007 19:05:53 // 18122
üdv mindenkinek.

volna egy kis problem az autómmal-146os 1,9es td....
néha érzek egy kis megtorpanást 3000=min környékén, ált 3.ban és 4,ben..mi lehet ez??

köszi a válaszokat.
Cgo27-10-2007 18:56:48 // 18121
megirtam a 146 blogjat vegre, meg mindig nincs vege..........
Youri27-10-2007 18:31:51 // 18120
TSá!Nem akarlak elkeseríteni.Én úgyanígy jártam,nekem volt code kártyám csak b@@hattam.100e lett a javítás vége.(immo behalt,motorvezérlőt kódolni kellett).Remélem a Te autóddal nem jársz így!!
GEORGE27-10-2007 18:10:56 // 18119
Hát ez nem egyszerű dolog......A chippes nem Qrt el valamit????? ( csak kérdem?)
GT Ɨ|ѯ27-10-2007 18:09:54 // 18118
szakszervíz:-)))pl
Goodboy27-10-2007 09:09:34 // 18117
Emberek,segitsetek!!! Nem látja a computerem a töltönyomásomat,mit kell hogyan kimérni???Köszi fiuk,lányok!!
Wickey27-10-2007 09:06:38 // 18116
Dehogynincs ilyen.
Irány a kövi alfa szalon (gyalog), ahol alvázszám alapján utánrendelik a kódkártyákat jópénzé'.

Amúgy hogyhogynincs? Izgasd meg az ánuszát az eladónak... a tied egy fiatal autó, miazhogy nincs neki? Még ha egy negyedik tulajos tíz éves 156-nak nincs meg akkor aszondom hogy so-so...
TIbor27-10-2007 08:36:36 // 18115
Sajan ellenállás mérés mindenhol volt (jeladón, kábelezés végén)
Vettem egy potit, bekötöttem az Óra jeladó helyére, ezzel odatekertem a mutatót ahová akartam, csaképp nem a megadott ellenállás értékeknél mutatta az üzemi hőfokot!
Amelyik ts-nél a termóban lévő jeladónak három lába van, abban az az egyetlen jeladó, és ezeknél a mot.vez vezérli az órát, nem pedig egy külön jeladó! Asszem!
András bácsi27-10-2007 07:57:18 // 18114
Hagyományos módon. De igen sokat kell nyomkodni a pedált, mire jönni fog a lé.
Cgo27-10-2007 07:51:49 // 18113
sziasztok, segitsen valaki, mert megut a guta: csak ugy magatol elkezdett vilagitani az alfa code es nem tudok startolni. alfa code kartyam persze nincs. a masik kulccsal sem megy, aramtalanitassal azt ertem el, hogy most mar a radio is kodot akar, az sincs. ilyen nincs :((((
Nándi26-10-2007 17:24:05 // 18112
Sziasztok! Légyszi segitsetek! Hogyan kell le légteleniteni a 156-os kuplungját??? A segitségeteket elöre is köszönöm!
Scott26-10-2007 16:54:07 // 18111
A régi TS motorokon ( 164,155 ) Motronic rendszer volt, külön jeladóval. Az újabbaknál nem tudom ( 145/146 ), de feltételezem ugyanaz. max újabb verzió.
Scott26-10-2007 16:45:02 // 18110
A válaszhoz tudni kellene milyen típusú motor vezérlőrendszer van a motoron. Általában mindegyik ( a régebbiek biztosan ) külön jeladóról veszi a vezérlőegységnek szükséges jelet ( hőfok ) és külön jeladóról a műszernek.
Szvsz, ha a műszer jeladójának ellenállás értékei megfelelőek adott hőmérsékleteken, akkor vagy a műszer nem jó, vagy a kábelezés. Utóbbi esetben hiába megfelelő az ellenállás közvetlenül a jeladónál, ha a műszer "lábainál" már más az érték. Ki kellene mérni ugyanezt közvetlenül a műszernél.
kertecs26-10-2007 16:26:43 // 18109
Az elektromossághoz semmenyit sem konyítok... szóval még annyit sem, mint az autószereléshez : )

Szerintem, ahogy mondod is, meggyőződtél róla, h a berakott termosztát nyit meg zár, akkor gond tulajdonképpen nincs.

Az hogy fél év méricskélés után sem mutat helyesen a hőfokmérő? Hát az nem jó! : ( Óracseréről is volt már szó, úgy emlékszem. Részemről passz.
Liquid26-10-2007 14:40:43 // 18108
Kellően OFF de...

Tud valaki bármilyen letölthető, online, hivatalos vagy crackelt citroen vagy PSA szervíz programot/CD-t?

Alapvetően elektronikus beállítási adatok, értékek kellenének.

Egy autóreszelő barátomnak kellene.

Köszönet!

(Az autodata2006 és a birner autofit2006 sajna nem segített.)
147Smz25-10-2007 18:30:14 // 18107
Szia!

Szerintem ők tudnak neked segíteni, korrekt az ember.
http://www.lakkcipo.hu/
Marek25-10-2007 18:13:17 // 18106
Jó, és korrekt lakatos krestetik Budapest területén sos!
Segítség előre is köszi!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.