Forum >> Szerelőműhely
sztane27-01-2007 17:04:27 // 14286
kuplung témához csak annyit,
nekem is 2005 nyarán minden előzmény nélkül halt meg a kuplungom,
egy sort akartam megelőzni, mikor vissza akartam kapcsolni 3-ba, s ettől kezdeve járó motornál nem tudtam sebességet váltani,
szétszedédkor derült ki, hogy a tárcsáből az egyik csillapító rugó kibújt s úgy kitámasztotta a szerkezetet, hogy nem lehetett a kapcsolatot oldani.
amit vettem spider motort váltóval (106 e Km volt benne) , szétszereléskor láttam, hogy az egyik rugó a kibújás előtti állapotban volt
mindkét esetben a tárcsa kopó betétje még jó állapotban volt
zee27-01-2007 16:12:22 // 14285
Megoldódott a probléma: kontakt spray-vel végimentem az összes csatin a motortérben aminek köze lehet a befecsihez és az üzemanyagrendszerhez, s lám jó lett.
Azért köszi a segítséget! :)
Liquid27-01-2007 12:36:58 // 14284
Oldalt van a fúvókán egy csavarfej, ezt lehet óvatosan, finoman tekergetni...
Jata27-01-2007 11:24:01 // 14283
Áttadom faternak!
barogab27-01-2007 11:23:00 // 14282
Azt nem tudom,hogy a 156-oson milyenek az ablak mosó fuvókák,de ha olyan mint a 145ösön akkor csak a tűrelem és a kitartás segíthet. A tű nem a legjobb szerintem én is csak kézzel állítottam, de elég macerás művelet!
Sok sikert!!!
barogab27-01-2007 11:18:19 // 14281
Sziasztok!Hogy milyen hirtelen és meglepően szét tud menni egy kuplung azt kérdezzétek meg nono156SW -től!neki nem túl régen ment szét, egyszerüen csak beesett neki a pedál minden előjel nélkül aztán megállt a vas!Azaz volt előjel,de nem gondolt rá senki,h ez lesz belőle, egyszerűen csak kemény volt neki a kuplungja!!!
sztane27-01-2007 08:22:27 // 14280
termosztátod rendben van?
vagyis a vízhőmérsékleted eléri az üzemi hőfokot
nekem ugyanilyen tünetem volt, a vásárlás után az első tél beköszöntével jelentkeztek a tünetek, s a termosztát cserével visszaállt a normális helyzet
Cs.Alfa27-01-2007 08:02:01 // 14279
Ki tudja,hogy hogy kell az ablakmosó fúvókát beállítani?
( tűvel nem megy....)
Csekő27-01-2007 06:25:23 // 14278
Sziasztok!
Tudja valaki a pusztaszabolcsi Sulek Béla telefonszámát?
Ha igen írj fel az oldalamra!
Köszi!
Liquid26-01-2007 23:56:34 // 14277
Köszi a tippeket! Elsőre asszem megpróbálom az olajrátöltést/olajcserét, aztán majd meglátjuk :) De valszeg meginterjuvolom Csöri mestert is.
Thomacski26-01-2007 22:45:34 // 14276
szoval ezek szerint sehol nem vagyok
Thomacski26-01-2007 22:45:04 // 14275
Ja de az 185 105 loerovel
az enyemben meg elvileg 120 paci mozgatja a kerekeket
Wickey26-01-2007 22:38:07 // 14274
Hát... izé.
Jó kérdés. Hangja az mindenképp buzi lesz, a legvégén alig fog kiemelni vagy csúszni fog (tehát vagy így vagy úgy de nem fog rendesen működni), előfordulhat hogy induláskor remeg rezonál... ilyesmi. Nincs igazán recept hogy megy tönkre egy kuplung mert elég változatos tud lenni.
Wickey26-01-2007 22:33:39 // 14273
Ha jó, akkor hagyd a váltócserét a fenébe.
Majdnem tökmindegy, hogy 140nél 4000-et vagy 4500at forog a motor ötösben.
Xixo26-01-2007 22:31:19 // 14272
Csak viccöltem!! :))))
Xixo26-01-2007 21:41:37 // 14271
Úúú, Te már mentél 100-al? De laza vagy!! :))
Tommaso 15926-01-2007 21:38:57 // 14270
Nem!100 körül leszabályoz!
2-ben:-DDDDDD
Xixo26-01-2007 21:37:44 // 14269
És megy annyit?? :))
Tommaso 15926-01-2007 21:13:23 // 14268
Az ECO (105 le) 147 könyv szerinti vége 185 km/h!
zee26-01-2007 21:02:07 // 14267
Estét!
Mi a helyzet akkor ha kigyullad menet közben az injektor piktogramm és nem hajlandó elaludni? Gyujtásnál egy pillanatra elalszik aztán megint felvillan. Nem torpan az autó, ugyanúgy viselkedik mint eddig.
Ötlet?
Liquid26-01-2007 20:26:17 // 14266
Thx az infókat. Ha tényleg kezd besz@rni a kuplungszett, annak azért van jele nem? Ugyanis jelenleg semmi gondja, vagy gyanúja sincs. Minden tökéletesen működik, nem rángat, könnyen és pontosan veszi a sebességeket stb.
barogab26-01-2007 17:01:05 // 14265
Sziasztok!
Érdeklődnék,hogy volt e valakinek már olyan gondja,hogy az elektromos ablakemelője magától leengedne?Vmi kattan egyet a műszerfalban,aztán meg leenged,részben vagy teljesen.De van amikor vissza is húzza (10ből egyszer).Mi lehet a gondja?Aki tudja az legyen kedves és üzenjen nekem vmilyen módon nekem!Előre is köszi a segítséget.
Thomacski26-01-2007 16:16:59 // 14264
Es akkor nem tesz ez rosszat a motornak?Uristen en ezt nem is tudtam.Hat ez hihetetlen.Nekem kell egy rendes valto nem akarom megolni a motort.Tud valaki egyet?Amugy igazad van tenyleg tobbet fogyaszt az auto mint egy masik 1.6-os es ezen csodalkoztam is.Nincsen amugy semmi gond a valtoval.Nem ugral ki meg ilyenek.
Bonnie & Clyde26-01-2007 15:16:16 // 14263
Nekünk most volt volt komplett váltó-kuplung cserénk 1 hónapja, úgyhogy ha az árak érdekelnek, meg tudod nézni az oldalamon, mert mindent tételesen leírtam. A teljes kuplungcsere (kinyomócsapágy, munkahenger, kuplung szerkezet ) valóban kb gy százas.
Wickey26-01-2007 14:21:30 // 14262
kiegészítés a végéhez:
ugyanannál a sebességnél a te motorod többet forog a rövid váltóval mint egy másik ugyanolyan motor egy hosszabb váltóval.
Wickey26-01-2007 14:20:36 // 14261
Rossz neked, elvileg jobban gyorsul az autód, de lassabban is megy, valamint többet fogyaszt.
Ha jó a váltó (nem recseg, jól kapcsolható minden fokozat, nem dobálja ki a fokozatokat, nem lúg a rudazat satöbbi), akkor ne foglalkozz vele. Jó az úgy ahogy van. Hátrányt nem okoz (leszámítva a csökkent végsebességet meg a nagyobb fogyasztást, mert ugye ugyanannál a sebességnél a te motorod többet forog mint egy másik ugyanolyan hosszabb váltóval).
Wickey26-01-2007 14:13:55 // 14260
Két dolgot tehetsz:
1. mászkálsz vele így azzal a biztos tudattal hogy párezer km múlva TELJES kuplungszett csere lesz (Kuplungszerkezet, kinyomó csapágy, és kuplungtárcsa). Ez akkor nyerő, ha havi 30-40ezreket félre tudsz tenni a projektre mert a kuplungszett egy százas, a munkadíj is benne van mittudomén, 20-30ezerben.
2. Megnézeted most, így csak valóban azt kell cserélni ami kukás. Meglehet hogy egy kinyomócsapágy cserével megúszod a dolgot (munkadíj szintén 20-30 körül, de a csapágy maga mittudomén, kb.10-15ezer). Az is meglehet hogy már most rossz a kuplungod, és már most komplett szettet kell cserélni, ezesetben helyben le kell tenned a százast anyagra.
Ha van pénzed, akkor én azt mondom hogy 2., ha nincs, akkor gyűjtögess, ne égesd el a kuplungot, ne tartsd benyomva a kuplungpedált fölöslegesen pl. piroslámpánál, és 1. pont
Liquid26-01-2007 12:29:39 // 14259
Hmm! Egy ilyen csere-javítás mennyire durva munka? Kb. mennyibe fájhat? Ill. igyekezzek megnézetni, vagy megy ez így is, nem bánt mást?
Thomacski26-01-2007 12:14:45 // 14258
ja es most akkor ez rossz nekem vagy mi?Ha igen akkor megyek valtot venni azonnal
Ferke26-01-2007 12:13:51 // 14257
Az a hang valszeg a kuplungtárcsa rugói lesznek, de az olajcserével nem vesztesz semmit, legfeljebb szép tiszta olajad lesz!:))
Thomacski26-01-2007 12:12:37 // 14256
Na most ram hoztad a fraszt Wickey.Azt honnan tudom megallapitani hogy masik valto van e alatta?
Wickey26-01-2007 12:09:50 // 14255
valaki akkor váltót cserélt az autód alatt. Rövidebb váltót tett alá.
Wickey26-01-2007 12:08:10 // 14254
Kérdezz rá a kuplung kinyomócsapágyra is. Merthogy ez tipikusan annak a hangja. Mielőtt feleslegesen beleöntesz jópárezer forintnyi olajat a váltóba.
Kuplungszerkezet és kinyomócsapágy csere érlelődjön meg benned.
admirális26-01-2007 11:54:58 // 14253
Az sztem reális, illetve nagyjából ennyivel számoltam én is, hogy ha olyan 120-140E km-t megy, akkor már kiszolgálta a tőle elvárható időt. Én most 156-157E km között járok, remélem még bírni fogja egy darabig.
Thomacski26-01-2007 11:47:14 // 14252
Sajna az a baj hogy ennek nem a penztarca szab hatart hanem a legtobb tuning mester tudatlansaga.En azert meg egy ket millio forintot nem fogok elkolteni hogy az en automon kiserletezzen valaki.Erdekes keppen kulfoldon minden tovabbi nelkul fix arat tudnak mondani mindenre.Es amit elvallalnak azt igenyesen tartosan meg is csinaljak.Itthonmeg mi a helyzet minden sufni tuning mester okos amikor meg konkret dolgot kellene csinalni akkor meg jonnek a kifogasok.Hat ez nem is olyan egyszeru igen ezt mondtam de akkor lehet hogyezt is meg azt is cserelni kell.Igazabol en nem is tudom hogy jo lessz e az ugy.Na szoval ennyit errol.
Bonnie & Clyde26-01-2007 11:05:25 // 14251
Igen, ez gyári kipufogó. Kb 126 ezer Km van a kocsiban. Igazából még nem néztük meg rendesen világosban aknán, hogy mekkora a baj, de reméljük foltozható.
Liquid26-01-2007 10:21:40 // 14250
156 2.0TS-nél mennyire macerás dolog a váltóolaj csere? Főleg hidegen jön valahonnan fémes hang, kulpung kinyomásakor elhalkul. Szerelő haverom azt javasolja, hogy cseréljek mielőbb olajat benne.
admirális26-01-2007 02:40:08 // 14249
Tuningolásra rengeteg lehetőség van, általában csak a pénztárca szabhat határt.
Valahol csak le kell tiltania. Ha máshol nem, 9000-nél:). Én még nem próbáltam 7000-ig pörgetni, csak 5-ben voltam kiváncsi a végsebességre, akkor 6500-ig forgott és 220-fölött volt a km óra mutató.
Thomacski26-01-2007 00:35:21 // 14248
Sajnos nincsen tobb benne mivel a 190km/orat olyan 6500-as fordulaton eri el es nem mertem kockaztatni tovabb nyomni neki.Egyebkent szerintem egy hatodik sebesseg boven elferne meg benne nem?No de mindeggy akkor nem lessz csere a gyorsulason meg mar nem ronthat ha meg a direktszuro is rontott rajta.Direktszuro elott a mert idom 0-100-ra 9,4 masodperc volt utana pedig 10,2 es sajnos az egesz eredeti szurohazat kivagtam belole mivel maskepp nem tudtam kiszedni.No de mindeggy a hangja az viszont jo lett ez vigasztal.Majd csak talalok valakit aki megtuningolja a verdamat.:))))))))))))Ja es az enyem egyaltalan nem tilt le sehol ez miert lehet?????????????
admirális25-01-2007 23:15:27 // 14247
Igen, ez nekem is kicsit fura, mert ha az óra mutat 190-et végsebességnek, az mint mindannyian tudjuk, a valóságban kevesebb, de a hivatalos adat is 195kmph-ról szól, tehát kell hogy legyn még benne. (Egyébként utána néztem és a 147-hez is ez az adat tartozik...)
Wickey25-01-2007 23:12:15 // 14246
nomeg azt azért tudni kéne hogy 190-nél mit forog a motor.
Letilt ötödikben? Vagy 5500 körül van a fordulatszám de az istennek nem akar többet menni? Vagy mivan?
admirális25-01-2007 23:00:54 // 14245
Elviekben cserélhető, de én nem vagyok olyan nagy szaki, hogy ezt biztosan kijelentsem. De szerintem nem éri meg ezért hozzá nyúlni, mert elég költséges művelet és a nagyobb végsebesség rontja a gyorsulást.
Thomacski25-01-2007 22:48:17 // 14244
Az en adataim az orarol szarmaznak.190 a vege.Tisztaban vagyok vele ha ezt GPS-el mernem nem lenne csak vagy 175-180km/h.Lehet nekem hajtaslancot cserelni hogy nagyobb legyen a vegsebesseg?Tudom hogy hulye kerdeseim vannak de hulye vagyok az egeszhez sajnos.
admirális25-01-2007 22:43:22 // 14243
Halihó. A gyári kipuffogó ment nálad szét? Mert akkor érdekelne, hogy mennyi km-t bírt, ugyanis nálam nagyon tartósnak bizonyult a kipuffogó rendszer, és kiváncsi vagyok, hogy másnak is ilyen tapasztalata van-e ezzel kacsolatban.
Bonnie & Clyde25-01-2007 21:40:51 // 14242
Sziasztok.3 napja kilyukadt a kipufogónk és kezd egyre hangosabb lenni. Van ennek valami hátránya ? Teljesitmény vagy fogyastás? Vagy járhatunk még igy vele?
Cs.Alfa25-01-2007 20:46:52 // 14241
Köszi előre is!!!!
Komolyan SOS kéne,mert ha nincs meg,vennem kellene egyet!
Hari25-01-2007 20:45:00 // 14240
Azthiszem még megvan, holnap feltétlen megnézem!
Cs.Alfa25-01-2007 20:38:47 // 14239
Nem tucc egy oljant? SOS-ben kéne!
Tocsa25-01-2007 20:30:06 // 14238
Kössz az infót tehát ne úszom meg a szétszedést :(( Basszus.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
509
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?