Forum >> Szerelőműhely

Tommaso 15904-01-2007 19:52:34 // 13849
Az JTD-M befecskendezése milyen??? Közvetlen,vagy közvetett????
Dzsozy04-01-2007 18:40:01 // 13848
Termosztát ügyben ajánlom a Bárdi auto Internetes áruházát, az alkatrészeket (némelyiket még robbantott rajzban is) képen, fényképen is meg lehet tekinteni, és több márka is van: 11.000,- től felfele.
Dzsozy04-01-2007 18:36:35 // 13847
A szonda témához szólva, én már cseréltem nem egyet, és nem csak 166-ban, hanem a 155-ben is. A kérdés sokszor az, hogy egyáltalán hány van benne, mivel már szerelnek 2 szondával is kocsikat, mivel a műszerfalon nincs hiba visszajelzője, igy a kettő felügyeli egymást. Na én utánajártam a márkáknak, spec szerelővel is beszéltem, és az ő tanácsára egyszerűen német utángyártottam vettem, BOSALT, amire ugyan ugy van garancia. Német- német! De egy tromos szerelő akinek van kézi diagnosztikai számítógépe, egy perc alatt beméri az arányt, ha kell ő a gépen felül is tudja írni, bár ez nem szokás. Amúgy van egyhaverom Magnum szondát vett a kocsiba, aminek van egy hosszú kábelja, amit a motortérből be lehet vezetni a fülkébe. Van három fokozata: alacsony keverék-(spórolós), "gyári", illetve dús-(picivel többet eszik), amitől jobban harap a kocsi, mivel nagyobb a benzin mennyisége a keverékben. Menet közben is állítható. Magnum tuning honlapján látható. Semmi gondja vele, tökéletes a CO-ja is. 30 ropi.
Zsót04-01-2007 17:56:23 // 13846
Szerintem vagy nem belevaló termosztát van a kocsiban,vagy rosszul van beszerelve,vagy rossz.
Csöri04-01-2007 17:43:42 // 13845
Nem teljesen értünk egyet.:) 1. nem a zsiguli szintjén állnak, de előfordulhatnak apró szennyeződések. 2. a bejáratás ma is fontos tényező. Én pl. mindegyik uj autómat bejárattam, az első 5000 km alatt nem kínoztam. 3. épp elég sporolósak az autógyárak, hogy mindenféle csodaszert tegyenek a motorokba. Szóval én továbbra is érdemesnek tartom az idő előtti olajcserét.
Csöri04-01-2007 17:43:41 // 13844
Nem teljesen értünk egyet.:) 1. nem a zsiguli szintjén állnak, de előfordulhatnak apró szennyeződések. 2. a bejáratás ma is fontos tényező. Én pl. mindegyik uj autómat bejárattam, az első 5000 km alatt nem kínoztam. 3. épp elég sporolósak az autógyárak, hogy mindenféle csodaszert tegyenek a motorokba. Szóval én továbbra is érdemesnek tartom az idő előtti olajcserét.
Selmak04-01-2007 16:37:40 // 13843
Azért nem biztos hogy érdemes olajt cserélni. 1. ezek motorok nem zsiguli szintjén állnak hogy sorsájasak legyenek az alkatrészek. 2. Bejáratva, tesztelve kerülnek az autókba. 3. Gyári első olaj tartalmazhat olyan okosságokat amit a kereskedelmi forgalomban lévők nem - legyen az akár az Selénia is- amelyek fontosak lehetnek az első periódusban a motor élettartamára nézve. Ami minimális kopadék képződik azt a szűrő megfogja. Ha viszont megégett az olaj akkor nincs mese cserélni kell, de azért a JTDnél ezt elég nehéz elképzelni. Feltéve hogy nem Opel "olaj" benne.
Csöri04-01-2007 14:22:12 // 13842
Érdemes.
András bácsi04-01-2007 14:21:47 // 13841
Mindennél tanácsos szerintem.
FRC04-01-2007 13:59:43 // 13840
* LEVEGŐT *
FRC04-01-2007 13:58:41 // 13839
MIÉRT???? indítás után 1 percel elkezdi a langyos melegőt fűjni és folyamatossan emeli a hőfokot. 90°C nél meg hideget fúj! aztán ha mondjuk visszamegy 70°C re megint meleget fúj !????
Tommaso 15904-01-2007 13:48:18 // 13838
Sziasztok! M-Jetnél is tényleg ajánlott lecserélni 5000 km körül az olajat,h ez az első """""""""""forgácsos"""""""""""" olaj lekerüljön,vagy ez kamu szöveg???
Laci 146 1.9 jtd04-01-2007 13:31:40 // 13837
Szia és Buék! Olvastam,hogy van autodatád esetleg 33 1.8 td sw-röl 88-sa tipus van benne szerelési és villany rajz?
Alfimi04-01-2007 13:24:07 // 13836
Sziasztok!Ma reggel elkezdett ömleni az olaj a vezérműszijnál.Szerintetek is szimering?Vagy mi?Mitöl megy ez tönkre?Sűrűn előfordul?
Vendel04-01-2007 12:22:49 // 13835
AUTODATA szovtvert nekem is kell vennem
Willy04-01-2007 11:55:00 // 13834
Köszi! A cserének inkább nem állok én neki, szakemberre bízom. :-)
csocsi04-01-2007 11:52:59 // 13833
Erre akartam kilyukadni végül is, mindenkinek mérlegelnie kell és aztán döntenie.
sztane04-01-2007 11:42:56 // 13832
Szia! Sajnos a listám nem teljes, ami megvan: Vezérműszíj DAYCO 94590 (168SHPN240H) Balansz-szíj: DAYCO94591 (130SLDD150H) Vezérműszíj vezetőgörgő: SKF VKM 22173 Generátorszí vezetőgörgő:SKF VKM 32007 A balansz-szíj feszítőjét csak a fiatnál tudtam beszerezni ciksz:0060620443,ennek AZ ára elég húzós volt:13962 Ft. Ha szükséged van a cseréhez sablonra tudok kölcsönadni, illetve megvan AZ AUTODATA 2005-ös szoftverem is , melyen AZ összes beállítási érték megtalálható. üdv.sztane
Willy04-01-2007 10:15:37 // 13831
Oké, köszi. :-)
András bácsi04-01-2007 10:06:26 // 13830
Ha este rámszólsz, akkor lemegyek a garászba és megmérem, ami van. (szíj nincs, az biztos.)
Willy04-01-2007 10:04:10 // 13829
Tudna nekem valaki segíteni? Már elegem van ezekből az online alkatrész keresgetőkből... Vezérléshez keresgélek alkatrészeket, de egyszerűen nem tudom beazonosítani milyen méretű görgők, szíjak kellenek nekem. Mindegyik cég más méreteket ír ki. Pl. a vezérműszíjnál az Unix és a Láng fogszámra (168) és szélességre (24) ugyanazt írja, viszont hosszúságra az egyiknél 1328 a másiknál 1340valamennyi. Ezeknek az alkatrészeknek a pontos méretére vagyok kiváncsi: - vezérműszíj - vezérműszíj feszítő görgő - vezérműszíj vezető görgő - balansz szíj - balansz görgő Ja, és 1996 évjáratú 150 pacis 146 ti-hez kell.
Vendel04-01-2007 08:56:01 // 13828
Az lenne a legjobb, ha meglenne az a program, amivel itthon betudnám mérni a dolgokat.
Vendel04-01-2007 08:53:12 // 13827
Dzsozy most cserélt. Majd kérdezzük meg, Ő milyen szondát tett bele :) és, hogy vált be neki.
Vendel04-01-2007 08:50:53 // 13826
Az öcsém ugyan ezt mondta "Ő bizti az utángyártottat tenné bele". Lehet neketek van igazatok. de, ha még sem jó, akkor csak kidobta a pénzt az ablakon.
csocsi04-01-2007 08:44:46 // 13825
Hát igen, kevés milliomos van köztünk. De nem feltétlenül rossz az olcsóbb, de kétségtelen hogy rizikósabb. A szervíz azért szerintem kicsit elfogult az általa forgalmazott alkatrészekkel szemben.
Vendel04-01-2007 08:40:36 // 13824
Nekem a szervizben azt mondták, hogy Ők csak gyárit tesznek bele. Árajánlat: 60 ropi :( Megnéztem a gyári valóban drága, de ha ugyan azt a bosch-t veszem meg, csak egy szatyort kapok hozzá, akkor 28.000,-. Utángyártott sz-t, nem mernék beletenni. Vagy jó, vagy nem, és annyira nem értek hozzá, de szerintem a katalizátornak is árt a rossz szonda. Janrobnak van egy nagyon jó kocsija, ennyit megér, hogy jót tegyen bele. Persze megértem Őt, én sem vagyok milliomos.
csocsi04-01-2007 08:17:23 // 13823
Valaki mintha írta volna már, hogy volt gondja az olcsóbb fajtával :(
Vendel04-01-2007 08:14:07 // 13822
Ugyan azt a termosztátot kaptam meg, ami gyárilag benne volt. és nagyon jól működik, mint már írtam, stabilan mindíg 90-en áll a mutató. Lambdaszopnda annyiért viszont nem igazán lehet jó. én csak Bosch-t raknék bele, de ne legyen igazam.
janrob04-01-2007 07:33:27 // 13821
Bocsika, rosszul néztem, az a lambda szonda volt 12-ért, mert amúgy a Bosch 40eFt.
janrob04-01-2007 07:30:16 // 13820
Nekem is, nekem is ! Amúgy termosztátot ahol néztem 147-be 12-13e Ft, de láttam a Hegyalja boltban valami univerzális ketyerét alfákba, mindegyik tipus fel volt sorolva, h jó bele, csak a 147 nem, mondjuk ezt nem értem, és csak 4-5 eFt volt. NA, olyan kellene!
Vendel04-01-2007 06:40:51 // 13819
Örök hála!
Vendel04-01-2007 06:40:36 // 13818
Majd megnézem neked a márkát. Tuti, hogy ugyan az, ami még gyárilag benne volt. Látszott mikor levettem a rosszat, hogy az még nem volt cserélve, és az új, ugyan az a márka volt. Majd megnézem.
csocsi03-01-2007 21:42:28 // 13817
A 155-be nekem is bontott lett beletéve, igaz fiatal gépé. Azóta sincs vele gond.
Sagat03-01-2007 21:40:32 // 13816
Sziasztok Segítségre lenne szükségem .A kocsimban (166 2.0 ts) megadta magát a kormánymű, folyik az olaj ezerrel.Az új a régi leadásával 180 ropi(+szerelés) lenne.A felújítás 80-100 ezer között megállna szervízzel együtt .És lehetne bontottan venni 35-40 ezerért ,de attol kicsit félek:) . Ha valakinek volt már hasonló problémája és van jó ötlete v. tippje az szoljon .Az oldalamon minden elérhetőségem megvan .thx Sagat
Tommaso 15903-01-2007 21:15:36 // 13815
És milyen termosztát??Hány fokos??? Én úgy vagyok vele,hogy amíg nem fogja leenni a hajamat,vagy nem észlelek problémát,addig engem nem zavar,h ingadozik a hűtővíz hőmérséklete!
Dzsozy03-01-2007 21:02:27 // 13814
A hétvégén tisztítottam az alapjárati motort, mivel ingadozott az alapjárat a kocsin. Légtömegmérő csere volt, L.szondát is cseréltem, pillangó szelepet szedtem szét sz.arrá. és tisztítottam ki, de mivel nem változott az alapjárat, ezét szétkaptam az alapjárati motort. A műanyag fülekre kell vigyázni, mivel a burkolatot azok tartják, Elég merev a műanyag, max hajszárítóval lehet rajta segíteni. Semmi nem ugrik szét benne, nem kell tartani tőle.Van benne egy pici villanymotor, a tengejénél van egy rugó, ami mint egy kuplung működhet. Egy spirál alakú műanyag van a tengejre sütve, ami egy fogaskereket hajt meg ha forog, ez a "fogaskerék" (ha pörög a pici motor) van kapcsolatban a pillangó szeleppel. Alapjáraton ez nyitja a szelepet. Tisztításnál a pici motor tengejénél a "kuplungot",a rugócskát kell "megpiszkálni", megnézni,hogy a műanyag spirál ill. a műanyag fogaskerék nincs e elkopva.De előtte az is segít ha pillangó szelepet kitisztítod,hogy alaphelyzetben is kapjon a motor levegőt, ne kelljen ki-ki nyitni a szelepnek, levegőért kapkodva.
Vendel03-01-2007 18:20:22 // 13813
én nem rég cseréltem termosztátot, és miután felmegy 90-re, stabilan marad is ott.
csocsi03-01-2007 18:20:08 // 13812
Nekem nem zuhan le akkor sem, csak pár fokot esik.
Jata03-01-2007 18:04:32 // 13811
Csak csere!
Tommaso 15903-01-2007 15:26:10 // 13810
Ez a hőfök a TS-nél sajna ilyen!Nekem is Gy van!De figyeljétek meg,h folyamatosan ingadozik!Felmegy 90-re,nyit a termosztát,és 5 mp alatt lezuhan 60 fokra!
Longman03-01-2007 09:18:14 // 13809
Hello, ez lambda szonda lesz. Nekem is teljesen normálisan ment, viszont egyik pillanatról a másikra 14L-ert fogyasztott. Az új szondával 9L a városi... Esetleg cserélj mellé egy motorhőfok jeladót is, az a termosztátban van.
janrob03-01-2007 07:36:48 // 13808
a menőkével semmi baj, normális teljesen,
boxer4c02-01-2007 21:36:48 // 13807
Hello Janrob! Hogy megy? Fullad, vagy olyan mint nyáron?
boxer4c02-01-2007 21:32:16 // 13806
Hello csoky! Ha le tudod tenni 4 órára, akkor fel tudják újítani a lengéscsillapítót, de nem lesz olyan tartós mint az új, bár adnak rá 3-6 hónap garit!
csoky02-01-2007 20:36:32 // 13805
Sziasztok! Ma vettem észre hogy a bal hátsó lengéscsillapítóból elkezdett csöpögni az olaj. Van valakinek valamilyen tippje,módszere a cserén kívül? köszi!
Fighter02-01-2007 19:19:20 // 13804
Fogalmam sincs sajnos. Azért hordom szerelőhöz és költök rá pár havonta egy rakat lóvét mert én nem értek hozzá :-)))
Vendel02-01-2007 18:35:49 // 13803
Okés, élni fogok a lehetőséggel.
Poló02-01-2007 18:29:35 // 13802
Kérdezd meg az Elaforgot is.
Vendel02-01-2007 18:28:38 // 13801
Segítség kéne! Valaki tisztította már az alapjárati motort?
Vendel02-01-2007 18:18:02 // 13800
Lehet nekem is az a rossz. Írtam a hegyaljának, elkérték az alvázszámomat, és arra kaptam ezt az árajánlatot. Szervizbe 60 lenne szereléssel együtt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.