Forum >> Szerelőműhely

hg6idn16-08-2015 13:51:34 // 50686
Szerintem auto szerelő! A FÉK nem játék!!! Ha a fix cső rozsdás jó eséllyel azt is cserélni kell. Hobby "autó szereléssel" én is foglalkozom, de féknél max betétet, tárcsát cserélek...
pmolnar16-08-2015 10:29:36 // 50685
Szervusztok
Elfolyt a fekolajam a tartalybol bal hatul ment el valahol de nagyon rizsdas a fekcsö flex ibilis es a fem csatlakozasanal az a kaszni hoz rogzitett resz
Kerdes ha a flex resxt cserelem megoldja e a gondom
Valami to aztan csak feltoltom dot4 el es pumpalom a pedalt?
Es csekkolom folyik e vagy nem!?
Koszonom
Beirom ext a 156 blogba is
hg6idn16-08-2015 10:16:59 // 50684
Nálam a Doblón, Mareámon kelepelt a szelep hűvösebb időben, de gondot nem okozott:)
Kollégánál lehet fals levegőt szív a rendszer, azt tudta orvosolni dugózással.
indi6915-08-2015 21:01:03 // 50683
a piros csatik szét, a zöld dugózva
Piritu - 1.000.00015-08-2015 20:47:20 // 50682
A 3-as számú a szelep, ami beengedi a levegőt:

az 1-es számú szénszűrőn át

te - ha jól értem - az itteni 1-est kötötted le
Piritu - 1.000.00015-08-2015 20:36:20 // 50681
hmmm.
...tehát ha minden jól működik, nem okoz hibát...
Piritu - 1.000.00015-08-2015 20:29:49 // 50680
Így van, cserébe nem tud kijutni a gőz és nem lesz benzinszagú az autó.
Piritu - 1.000.00015-08-2015 20:28:49 // 50679
Pl. az, hogy valamitől eldugult az aktívszén szűrőd, vagy a szelep, vagy megtört a cső valahol. De lehet, hogy csak szivattyút gyengült el. Végig kellene bogarászni a rendszert. Az autók szűrővel üzemelnek, én is mentem benzinessel pár százezret vele, tehát ha nem okoz hibát. Tíz éve vagyok itt az Amorén, de ilyet még senki sem írt le.
.......................15-08-2015 20:22:02 // 50678
Vákuumban még jobban párolog minden folyadék,mint nyomás alatt
indi6915-08-2015 20:12:24 // 50677
Szia. Ne vedd kötekedésnek, de ha elmúlt a műtéttől a probléma az, hogy lehet tüneti kezelés ? És ha nem ez a baja akkor mi? Komolyan érdekel a véleményed. Üdv
indi6915-08-2015 20:08:43 // 50676
az agyam kiég ettől a járműtől! :( az egyik f@szság elmúlik és rögtön jön egy másik. eddig folyamatosan ment az 1 venti fokozat ( nem volt a klíma bekapcsolva ) most már a 2. is megy, hideg motornál. kezdek a türelmem végéhez érni:(
Piritu - 1.000.00015-08-2015 19:57:19 // 50675
Megjegyezném, hogy a benzineseknél normál üzemi állapotban vákuum van a tartályban, hogy nem párologjon a benzin. Tudomásom szerinte szénszűrőn keresztül kap levegőt a tank. Szóval ez csak tüneti kezelés volt...
Piritu - 1.000.00015-08-2015 19:42:18 // 50674
Milyen az az 5W40 Selenie? :-O
Nem a dieselét töltöttétek bele?
20k kell, ami 10W40 vagy Racing, ami 10W60.
.......................15-08-2015 18:51:15 // 50673
Használj selenia racing et,az 10_60 W
Azt fele annyira eszi
Ezért nem érdemes megbontani a motort
Semmi baja nem lesz ha rendesen utánaöntesz amikor kell
indi6915-08-2015 17:09:10 // 50672
a ts motorok szeretik az olajat
indi6915-08-2015 17:07:33 // 50671
De jó neked :) ez nem fogyás. egyébként szerintem az olaj nem jó bele 10w40 vagy 10w60kéne, az 5w40 túl híg. javítsatok ki ha tévedek.
Huracan00715-08-2015 16:53:02 // 50670
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy kihez lehetne elvinni az autót motorfelújításra Budapesten?
Adott egy 147 1.6 T.S. 117.000km-rel. Selénia 5W-40 olaj van benne.
1000km-ként 0,8l olajat eszik, főleg ha 4000 fordulat felett pörög.
Ez baromi. Az autó alatt nincsen olajfolt, tehát elég az olaj.
Semmi füst nem jön ki a kipufogón, még magas fordulaton, padlógázon sem.
Egyszerűen eltűnik. Erre a problémára kellene egy specialista, aki megmondja, hogy pontosan mi a baj és el is tudja hárítani.
Fontos, hogy normális, precíz munkát végezzen.
Köszönöm.
indi6915-08-2015 15:55:45 // 50669
Köszi mizooo, szerintem az egyik hiba elmúlt. A gurulásos alapjárati és fordulat esési anomália még él. Ezekre esetleg valami ötlet? A gurulást érzékeli valami? A motorfék nem állandó, egy bizonyos fordulaton elengedi az autót. Ez normális?
Poló15-08-2015 13:15:04 // 50668
Annak szisszennie is kell :)
Írja a kézikönyv.
indi6915-08-2015 13:07:34 // 50667
na, meg csináltam amit írtál. nagyon szépen indult, szépen jár, jól reagál a gázra. most próba kör jön.
indi6915-08-2015 12:56:49 // 50666
ok. asszem meg van :)
indi6915-08-2015 12:43:59 // 50665
ne haragudj, hogy ilyen értetlen vagyok, de nem igazán értem. a szívócső az a légszűrő utáni cső? mert ott nekem nincs két műanyag cső. illetve honnan jobb oldal, szemből vagy...? a sárvédő alá alulról vagy felülről? néztem az autót, de nem találom. remélem nem kergetlek az őrületbe :)
mizooo15-08-2015 12:28:50 // 50664
A jobb oldalon az első sárvédő alá megy két müa cső (a torony környékén). Az egyik a szívócsőre csatlakozik. Azt a kettőt húzd szét és a szívócső felé ami megy azt le kell dugózni.
indi6915-08-2015 08:31:59 // 50663
az aktív szénszűrőt hol találom? olvasva a blogodat sanszos a hiba oka
indi6915-08-2015 08:23:56 // 50662
"A végén észrevettem, hogy szisszen a tankolónyílás nyitáskor." ezt nekem is csinálja, miért baj ez?
mizooo15-08-2015 07:49:28 // 50661
Az enyémmel ugyanez volt a baj, több problémát is találtam. Gyertyacsere+trafók repedtek voltak így kapott zsugorcsövezést próbaképpen (azóta is úgy van). Másik LMM-et kapott. Ezektől picit jobb lett az egész, még mindig első indításra dadogott, előzőleg alapjáratról nem tudtam elindulni vele nem pörgött fel a motor. A végén észrevettem, hogy szisszen a tankolónyílás nyitáskor. Kikötöttem az aktív szénszűrőt, ledugóztam a szívócsonkról jövő vákuumcsövet és teljesen OK lett.
indi6915-08-2015 07:30:22 // 50660
Üdv. Erre esetleg valami ötlet ? Az autóm nagyon döcögősen indul, első indításra dadog köhög. A másodikra már jó. Ez mi lehet? A másik, hogy amikor ki veszem üresbe, a fordulat majdnem nullára esik, klímával le is áll. Üresben gurulva az alapjárat ingadozik, de álló autónál egyenletes. Hiba kód nincs. Ez mi lehet? 156 1,6 ts első széria, alu fedeles Az ac hogy szerelhető a 156-ban?
Alien412-08-2015 19:59:18 // 50659
valóban nem stimmel az illesztőprogram szállítója, simán az FTDI driverrel nem látja a VAG/KKL 409.1 típusu kábelt. ha felteszem a gyári CDhez kapott telepítőt, akkor már látja, de ott meg olyan, mintha crashelne a program install közben, valaki nem tudna linkelni egy megfelelő install programot? más tippem nincs már így
Csabo2212-08-2015 16:33:31 // 50658
Sztem nincs telepitve nálad az FTDI csatoló. multiecuscan-t keresd ki a start menüből, ott megtalálod a mappájában a leirást pdf formában. a leirásban lépésről - lépésre le van irva mit kell telepiteni, majd beállitani.
Múltkor obd1-es 3 pin-es fiat brava-hoz szerkesztettünk 4 drótból adaptert, és csak az én vagcom kábelemmel (4 állású dip kapcsolós házilag forrasztott) volt hajlandó az interface teszt végigfutni, egy alap vagcom kábellel az 1ik teszt lépésnél időtúllépéssel megszakadt...
MES-ben settings --> interfaces fül, ott kiválasztod a vagcom-ot majd alatta a portot és jobbra mellette "test" gomb. alul esetleg célszerű a "show available COM ports only" checkboxot bepipálni. scan for interfaces-nek sok értelme nincs. ha minden telepitve van és jól be van állitva akkor inteface választás után ott lesz a com port is, és a teszt is elindul, max időtúllépéssel megszakad.
Attika0112-08-2015 15:47:52 // 50657
Szerintem itt minden ok, speciálisban állítsd át (COM1-re, FES-MES-ben is) és szerintem működni kell. Engem is szívatott, nem volt COM-port, majd időtúllépés, stb. Én újraraktam végig bedugott kábellal, végig látta, és azóta semmi probléma. Nem kell állítgatni semmit.
Alien412-08-2015 14:33:35 // 50656
csatolt kép lentebb, ott kezdődik problémám, teker kicsit lentebb kérlek!
atis_166jtd12-08-2015 11:26:54 // 50655
Az eszközkezelőben beállítotad a válaszidőt? Mert sokan ott véreznek el.
Alien412-08-2015 10:42:25 // 50654
tesztelni kellene valahogy, valahol elvész valami, vagy nem klappol... nem tudom, hogy hol lehet a hiba, ki kellene szűrni...
FES honlapos leírásra kérek szépen linket -sietek most, nincs időm sajnos keresni-
köszönöm!
Piritu - 1.000.00011-08-2015 22:47:31 // 50653
Nekem minden úgy ment, ahogy FES oldalán le volt írva. A Win8 meg megoldott mindent maga...
Liquid11-08-2015 22:35:38 // 50652
próbáltál csatlakozni valamelyik interfészhez? Az hogy a lámpa világít csak azt mutatja, hogy kap áramot.
Hama11-08-2015 22:34:28 // 50651
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy nem működött eddig a jobb első elektromos ablakom, nem volt jó a motorja, most vettem egy másikat de azzal is csak kicsit indult le meg fel. Azóta semmi. Maga a motor jó de kapcsolóról nem akar működni + ha a vezető oldal felöl működtetném akkor meg elveszi az áramot a jobbos kapcsolóból. A kábelek nincsenek eltörve az ajtóknál. A biztosítékok jók. Ha vkinek van ötlete, azt szívesen fogadom! :) Ja és egy 146 1.4 TS-ről van szó. Köszönöm!
Alien411-08-2015 22:31:39 // 50650
VAG-KKL lámpa ég, ergo ott jó a dolog. átalakító 2 csipesze meg bikakábelről kapja a szuflát közvetlenül az aksiról, tehát ott sem kellene hibának lennie.
Ecu-ban F9 settings / interface... elsőt beállítom Kline / VAGkom-ra, portolom is
aztán nincs válasz
scanneltetem interface-re, de ott sem látok semmi "utat" amit találna a log ablakban...

van valami módja a kábelek tesztelésének?
hogy ki tudjam zárni, hogy jó-e a VAG kábel, jó-e az átalakító, kocsi kábele jó-e... kizárni a hibákat, hogy hol lehet a baj
Liquid11-08-2015 22:17:36 // 50649
nem kell semmi extrát állítani, alap port beállításokkal megy (tapasztalat) ott valami más gond van. Másik USB? Az ECU Scan-ben jót választottál ki? Az átalakító biztosan jó? kap áramot?
Esetleg kérdezd meg Piritu-t, neki sikerült a Spiderrel összehergelni.
Alien411-08-2015 21:37:28 // 50648
COM4 port beállítási képe nem passzol, a leírásokban szereplő képpel...
nem ilyen ablakot mutat másoknak
http://www.totalcardiagnostics.com/support/Knowledgebase/Article/View/23/0/how-to-install-vag-com-4091-kkl-cable-on-windows
step 2 utolsó képe vs én korábbi hsz-em képe :/
feltételezem, hogy mivel a latenci-m nincs átállítva, ezért nem látja...
össze van dugva minden, elméletileg mennie kellene, de amikor ecuscannal conectelni akarok, illetve végignézetem vele a portokat, akkor nem talál semmit sajnos
köszönöm, várom válaszod!
indi6911-08-2015 20:57:59 // 50647
Üdv. valaki? Az autóm nagyon döcögősen indul, első indításra dadog köhög. A másodikra már jó. Ez mi lehet? A másik, hogy amikor ki veszem üresbe, a fordulat majdnem nullára esik, klímával le is áll. Üresben gurulva az alapjárat ingadozik, de álló autónál egyenletes. Hiba kód nincs. Ez mi lehet? 156 1,6 ts első széria, alu fedeles Az ac hol van a 156-ban?
Liquid11-08-2015 20:49:27 // 50646
nem kell semmi speciálisat állítgatni, így ahogy van jó.
Mi a gond konkrétan?
Helgi11-08-2015 20:39:19 // 50645
Igen, ezért érdeklődöm én is. És persze az utazója is mennyivel 'könnyebb' lenne..
Alfa GT-Csaba11-08-2015 19:38:26 // 50644
http://alfaamore.hu/adokveszek/5694
feri199511-08-2015 19:03:34 // 50643
Üdv mindenkinek! :)
Alfa 146 1.6 TS! Honnan tudok hozzá legolcsóbban új vezérlésmódosítót venni?
Válaszotokat előre is köszönöm! :)
GTPeti11-08-2015 17:47:48 // 50642
Tuningman néven van fent. (A FB-n is.)
Alien411-08-2015 16:41:30 // 50641
VAG KKL kérdés.
145 1.4 TS 2000. VAG KKL átalakítóval, géppel, telepítve, kocsival összedugva, lámpa világít, kocsin nullfesz rajta
szoftveresen nem passzol egy lépés
COM portot nem tudom úgy állítani, mint kellene:
kép alant. máshol más szépen leírta, hogyan kellene, hálás is vagyok érte, de sajnos itt nekem nem ez a kép van. aki csinálta, az tudja miről beszélek, minek hogyan kellene kinézni és mi a hiba -legalábbis remélem érthetően írtam le-
válaszokat és építő kritikát nagyon szívesen várok és előre is köszönöm!

WarbiRunner (Gyuri)11-08-2015 13:51:24 // 50640
Ezt jtd-nél "szokták" így. A punto végáttétele hoszabb ha jól rémlik. Én tervezget(t)em ezt a megoldást. Pálya tempón kb 15-tel megy többet mint gyárilag. Ami pont jó. Plusz nem forogna le 5-ösben végig, nem állná a végsebesség útját, hogy 4500-on pörög már 200-nál :-)
GTPeti11-08-2015 13:30:03 // 50639
A Gulf-os pajtás, asszem pont itt rendel.
GTPeti11-08-2015 13:03:17 // 50638
Miért, én mit írtam? :D

Amúgy leginkább Gombóc beszélt le anno.

Valaki Punto JTD (?) váltóból való 5-ös fogaskereket rebesgetett, mint jobb megoldást. (A gyári 5-ös váltó upgradelésére, a hosszabb végáttétel végett.)
megabo11-08-2015 11:10:10 // 50637
Sziasztok,

tudtok ajánlani valakit akihez be tudnám vinni a 146-mat egy olaj+légszűrő cserére Dél Budán?

Köszi.Gábor
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.