Forum >> Szerelőműhely
Sasi01-07-2005 20:07:59 // 6579
Hali!
Úgy 100 hozzászólással lejjebb előkerült a középkonzol lebontásának témája egy tekerőgomb-izzócsere kapcsán, de ott nem született ultimate megoldás. Mindenesetre érdemes elolvasni, annyival is előrébb leszel vele.
Ezzel kapcsolatban "granturismo" car-társ ígért nekem egy szervíz CD-t, de a nyaralásom miatt egyelőre nem tudtam elmenni érte. Talán érdeklődj te is nála.
Sasi
156sw01-07-2005 19:46:42 // 6578
Sziasztok!
Jártam kötelező szervízen az spqr váci úton. Ha valaki érdekelnek a tapasztalataim annak ideírom.
Időpontegyezetés korrekt, autóátvétel korrekt. Előre közlik, hogy a kötelező szervíz kb 50.000 HUF. selenia, szűrök stb.. Időtartam kb négy óra telefonon szólnak, ha kész. Szólnak kb a mondott időben. Számla: 60.000 HUF, kis elmerengő mosoly, szöveg: - Bocsika kicsit drágább lett....-
(Halkan kérdem, mi lett volna vajh, ha csak mondjuk 55.000 van nálam, hiszen reggel még 50.000 HUF. volt az ár?????????)
A számlán érthetelen tételek. A kocsiban fullon volt a hűtővíz, és az ablakmosó is mikor beadtam, ennek ellenére fel van számolva 1 liter ioncserélt víz a hűtőbe, és 5 liter!!!! nyári szélvédőmosó! Persze ez pénzben nem tétel, de ilyen szintű PITISÉG sírnivaló!!!!!!
No comment......
Bg.01-07-2005 17:57:33 // 6576
Le kell venni a közép konzolt: rádió ki, hamutartó ki, váltó szoknya fel. Innen már latszani kell.
Bg.01-07-2005 17:56:27 // 6575
A közép konzol engem is érdekel, csak 146-nál.
Jelentem a 146 váltó kész. Működik.
Peti16V01-07-2005 17:07:53 // 6574
Senki? :(
Látom rossz volt az időzítés.
Peti16V01-07-2005 14:58:10 // 6573
Sziasztok!
Tudna vki segíteni abban, hogy hogyan kell a 156-os középkonzoljában lévő órákban izzót cserélni?
Pietro01-07-2005 13:38:40 // 6572
:-)))))))))))))
Köszi, ez nagyon szemléletes leírás volt.
Hál' istennek és az olasz szívnek, most egyszerűen nem adja azt a hangot. Nemhiába, lelke van az autónak. Vagy csak szórakozik velem.
swan01-07-2005 13:05:33 // 6571
Ja az más. Én is két gombára szavazok
kormi15501-07-2005 12:46:47 // 6570
Szia,
Van egy MOMO váltógombom, króm+kevlár, dobozban, karcmentes állapotban.
És pont jó lenne az Alfádba :)
Mit gondolsz?
a01-07-2005 12:02:05 // 6569
Dehogy szeretnék :)
Csak arról beszéltünk korábban, hogy óra+lámpa 1 gombára, vagy külön-külön gombára. Én mindenképpen a külön-különre szavazok, ha valaki veszi a fáradtságot, utánajár és beszereli.
Sasi01-07-2005 11:57:23 // 6568
Köszi, akkor húzni fogom. A szigetelőszalagos megoldás ugyan nem méltó egy Alfához :-) de a szükség nagy úr...
Sasi
TtK01-07-2005 11:53:54 // 6566
Húzni kell. De vigyázz, hogy mikor lejön be ne horpaszd a tetőt. :)))
A vájatot meg egyszerű pótolni: a váltókarra kell valmit tenni (a legegyszerűbb, de igénytelen megoldás pár menet szigszalag), ami nagyobb átmérőjű mint a szoknya vége és nem engedi lecsúszni.
swan01-07-2005 11:44:04 // 6565
Az enyémet egyszerűen kicsit mozgatva le kellett húzni.
A váltoszoknya passz 33-on ilyen vágat nem vót
swan01-07-2005 11:41:48 // 6564
Homasita nem rossz. Nem csak tuningot lehet kapni hanem hasznos dógokat is.
swan01-07-2005 11:40:33 // 6563
A Conradban a srác mutogatott nekem egy katalógust ami rengeteg fajta gombát (vagy közdarabot) tartalmazott. Csak ki kellene válsztani a megfelelőt. Kérdezte milyen menetes...stb van az enyémben. Ah jól értem akkor te egy külön gombát szeretnél betenni? Akkor teszel egy ilyet pluszba és csak a jeladós szálat használod fel.
Sasi01-07-2005 11:27:18 // 6562
Hali mindenkinek!
Ismét egy "komoly" szerelési kérdést tennék fel. :)
Mivel a gyári sebességváltógombom megadtra magát (egy pörgős országúti hajsza következtében annyira pánikszerűen markoltam a gombot, hogy elroppantottam a rajta lévő "feltétet", ami a fokozatkiosztást szemlélteti. :-o), ezért arra gondoltam, hogy veszek valami tetszetős váltógómbot valamelyik tuningsoppban.
A kérdésem az, hogy hogyan kell levenni a régi gombot, mert tekerni nem, lehetett (első ötletem a menetes szár volt) de lehúzni sem (a zsugorkötéses elméletem is ugrott) Szokásomhoz híven nem mertem megerőltetni a dolgot, tehát a kérdés még mindig nyitott: tekerni vagy húzni? :-)
Másik kérdés, hogy a gyári váltógómb szárán van egy körbefutó vágat, ahová a szoknya gallárját lehet patenttal rögzíteni, viszont a tuningosoknál látott váltógombokon ilyen vágatot nem láttam és mintha a gomb szára is rövidebb lenne. Meg kell békélnem ezek szerint azzal, hogy a váltószoknya le fog csúszni és a váltókar ki fog látszani?
Sasi
ui: Tudom, páran most irígyeltek a problémáimért :-) Főleg azok, akik pl. motorgenerál ügyében érdeklődnek itt. De mit tegyek, egy Alfának "pöpecnek" kell lennie, és az apróságok is számítanak.
Slowfeet01-07-2005 11:00:13 // 6561
figyelj kulcs betesz, elfordít, gyújt :" gyügyühoazsnnnngdükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükü....." ha még nem túl vészes a helyzet, akkor néhán ymásodperc múlva: "...düküküküküküküzsoaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" és beállt az alapjárat :)
Slowfeet01-07-2005 10:57:16 // 6560
Oké ez csak egy példa volt, eccerűen imádnék én bármit bütykölni, csak arra akartam rávilágítani, hogy örülök, hogy a Neronak van garázs, egy szerelőműhely csak a 176. kérésem a karácsonyi listán :)
bb1801-07-2005 10:17:45 // 6559
a homasitát kimondottan jonak tartom csak meg kell nézni nehogy gagyit vegyél merthogy az is van ( böven ). általános felszerelésben sztem ö a legnagyobb.
bb1801-07-2005 10:16:07 // 6558
ha jo helyen keresed, akkor választhatsz milyen értéken kapcsolja a gomba a lámpát, müszerhez mindig a sajátja kell. ( a jo hely lehet akár egy tisztességes autosbolt / tudok ilyet / ahol katalogusbol kinézed az értéket és legfennebb esztergáltatsz hozzá egy átalakitot, amibe belerakod a másik gombát is. )
a01-07-2005 10:15:53 // 6557
Mentségemre legyen mondva, hogy sem a Homasitába, sem az ilyen tyuningboltokba be nem teszem a lábam :)))))
bb1801-07-2005 10:11:34 // 6556
lehet kapni a homasitában is olajnyomásméröt mechanikust és elektronyosat is. amugy sztem minden tuning vagy felszerelés boltban is. meg hozzá beszerelö házat, gyürüket stb.
bb1801-07-2005 10:08:51 // 6555
csak digitális, nagy ellenállásut használj ne kereszttekercsest! a mutatossal ha rossz helyre nyulsz kilöhetsz vmi elektronikát az injektorban vagy miegymásban !!!!
a01-07-2005 09:46:23 // 6554
Ok, csak:
- honnan szerzel AR-be való ilyen gombát, ha nem jeladós, hanem kapcsolós van benne eredeileg? Az univerzális dolgokban nem hiszek...
- minek? Ha a gomba behal, akkor egyik sem fog működni...
a01-07-2005 09:45:08 // 6553
Komolyra fordítva. Ha a felső tartományban van megragadva, akkor olyan a hangja alapjáraton, mintha diesel motor lenne benne.
16v-n ne akarj szelephézagot állítani :))))) Hidrotőke rulez :)
FRC01-07-2005 09:44:25 // 6552
Vez módosító elejében csak hideg indításnál hallatszik pár sec. aztán elhalgat, majd amikor beadja magát már hosszabb távon kerreg.
Balage01-07-2005 09:44:01 // 6551
Pietro:
Írtam az üzifaladra!
a01-07-2005 09:43:32 // 6550
leírom, de csak neked ;)
táktáktáktákták... :)))))
a01-07-2005 09:42:40 // 6549
Nekem a V6TB-ben 90-nél kapcsola a kisfokozat, és 100 fölött a nagyfokozat. Akkor hirtelen megnő a venti sebessége.
a01-07-2005 09:41:40 // 6548
Ez azért rizikós kicsit egy öregedő autónál... soxor a kosz, meg a vízkő tömíti a lukakat a hűtőben. 10 hűtőből 7 egy ilyen tisztítás után úgy csinál, mint a szökőkút :)
a01-07-2005 09:40:14 // 6547
Sprintet felejtsd el... Annak a motorját ki kell emelni, ha komolyan szerelni akarod. Nem fogod tudni a helyén csinálni, ahhoz nagyon kell érteni hozzá.
swan01-07-2005 08:50:28 // 6546
Autóba szerelhető olajnyomás mérőt lehet kapnia Conradban. De ez egygombás. Ugyanaz adja a pilácsnak is a villanyt és a műszernek is.
www.conrad.hu
Pietro01-07-2005 08:32:24 // 6545
Cartársak! Valaki le tudná nekem írni, hogy milyen hangja van annak, ha "kezd" tönkremenni a sokat emlegetett vezérlésmódosító???
Alacsony fordulaton kigyorsításkor hallok olyan - kicsit kerregő - hangot, mintha a szelepek nem jól lennének beállítva. Remélem tényleg csak szelephézagot kell állítani...
tom16430-06-2005 23:01:14 // 6544
Nekem is 100-nál kapcsol a venti.
kertecs30-06-2005 21:04:52 // 6543
Ez nem chat-szoba pici embeeer... : ))
kertecs30-06-2005 21:03:30 // 6542
Az előbb lehet eltűnt a hozzászólásom...
Köszi, hétvégén ráérek, lekapom a lököst és megpróbálom kitisztítani.
Balage30-06-2005 21:03:00 // 6541
kertecs30-06-2005 20:49:48 // 6540
Odáig rendben van, hogy bekapcsol de a gyorsabb venti-fokozatban lettek kételyeim.
Mondjuk így hogy Morzsi kutya : )) azt írja, nála is 110-nél kapcsol lehet nincs nagy gond.
Köszi
Thomika30-06-2005 19:51:42 // 6539
azt jól teszed! :)) A multiméter tényleg nagy segítség,főleg ha még elem is van benne! :PPP
Thomika30-06-2005 19:48:30 // 6538
Mert /65ös gumikról meséltél,ami 156 esetében ok,de 155nél /60 -nál nagyobbat már nem szívesen raknék fel....
BF15630-06-2005 18:04:57 // 6537
Az az ellenállás az 1-es fokozatot kapcsolja, ha tönkre megy akkor rögtön a kettes kapcsol!
Nekem tavaly mikor klímával araszolgattam nem bírta hűteni a motort a venti és én is hasonló képpen be voltam szarva!
Elmentem egy klímáshoz aki rögtön azt tanácsolta, hogy mossam ki a hűtőt! De ne magas nyomású mosóval, mert lazán szétkapja a lamellákat! Mondta vegyek bogár lazító spray-t (csavar lazító után szabadon:), fujjam be és mossam ki slaggal, 3-4-szer egymás után. És csodák csodája minden jó lett utána!
Probáld kimosni!!!!!!
Slowfeet30-06-2005 18:03:27 // 6536
Baromi jó ez, én is csinálénám, de nem merek hozzányulni. Gondoltam veszek egy régi alfát, pl egy sprintet, 70 ezerér, azátn kipofozom, de hiába manuál, se szeszám, se mani, de ha lenne is, még ahhoz is súlyos lé kéne, hogy legyen aknám, emelőm, meg méretes garázsom, pedig esküszom építenék egy rallycross sprintet, naon durvára....:)
a30-06-2005 17:59:57 // 6535
Nekem 91-ben volt az első autóm. Egy ősöreg germanoid 1,5d autónak látszó tárgy képében :)
Utána jött soksoksok másik, mire idáig elértem :)
Én anno 3-er bimmereken tanultam a "barkácsolást", amit 5-eren tökéletesítettem :)))
Első komoly szerelésem az volt, amikor haverom ősöreg audi 80 1,6 karbisát nem vállalta gyűrűzni a szerelő, és én meg haverom nekiestünk szétszedni, hogy majd mi megcsináljuk :)))
2 hét alatt lett kész, napi 8 óra "munkával" :))) Pontosabban csak fejvakarással, meg manuálleséssel :)))))
Utána a hátsó lengéscsillapító csere már gyerekjátéknak tűnt :)
bb1830-06-2005 17:52:34 // 6533
én azzal kezdtem valaha 84-ben, meg hát ugye abban az idöben mi más is lett volna? versenyeztem is vele még a klasszikous turaversenyeken.
a30-06-2005 17:47:38 // 6532
Mondok egy vicceset: a lada nekem kimaradt az életemből :)
Pontosan nem teljesen, mert volt 2 is, de elég gyorsan mentek is a háztól, elvitték az oroszok anno jó pénzért :)
bb1830-06-2005 17:44:09 // 6531
világos. a ladának volt olyan átalakitoja amire a két gombát fel lehet rakni egymás mellé, és ezzel kész a tuti.
a30-06-2005 17:16:58 // 6530
Ja, max az... de én azért szeretem, hogy legyen 2 külön gombán, ha már van, hogy ha a mutatós bedöglik (mert azért általában az szokott), a kapcsolós jelezzen, ha baj van...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
416
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?