Forum >> Szerelőműhely
András bácsi22-07-2005 08:24:21 // 7336
Ne vidd "szakszervízbe"!
András bácsi22-07-2005 08:23:45 // 7335
Feszítőgörgőkkel együtt nem sok. Valószínű a hosszbordás-szíj és cserére kerül.
Jogerős22-07-2005 08:00:59 // 7334
Ha sok pénzed van bízz a szervízben:-)) A 60-70 egy pöttyet sok, nem?
Slowfeet21-07-2005 23:28:57 // 7333
Na emberek pénz áltt a házhoz, de sajnos nem túl sok. 2 kérdés:
Vezérlés csere: szamosiék 60-70k-t kérnek, fém görgőkkel mindennel, van olcsó de autentik alkatrész (elaforg, hegyalja stb.) vagy bízzak a szervízben?
Vez.mod: szamosiék 35k-t kérnek. Felújító kit nekem nem kell. Ez állítólag alfa alkatrész, a lancia-é viszont jobb 50 ezerér na akkor most ki ad tanácsot?
Előre is kösz.
Fritzee21-07-2005 23:18:05 // 7332
Igen, az. Nekem a 1.6 TS motoros (120 LE) 147-esem is csipegeti az olajat. Nem eszi, csak csipegeti.
bb1821-07-2005 20:40:59 // 7331
a rendes bikakábelt az ember saját maga csinálja.
hozzávalok:
4 db villany-hegesztö test csipesz
4-4 fm kábel ( kék-piros,fekete-piros ) min 8mm átmérő a réz.
összeszerelve, forrasztva cinnel ( nekem ezüsttel mert egyszer már kiolvadt ) esetleg a csipeszek két szárát összekötni egy külön kábellel ( talán mondanom sem kell, ugy mint az enyém ) és kész.
tesztelve több kamionon is .
:-))
bb1821-07-2005 20:34:47 // 7330
a legegyszerübb ha veszel egyet boltban. bár hogy megszolgáljam a nyereményt: a barkas-okban volt gyárilag egy reed relével épitett elektromágnes ugyanerre a célra. spec nekem van ilyen ( természetesen ) de azért egyszerübb egy kész darab a boltbol. mellesleg van valami vonohorog topic ott kibeszéltük elég rendesen. ha veszel lehetöleg ledest végy könnyebb kulturáltan berakni.
jöhet a negyven ft-os kérdés. :-))
Cselentano21-07-2005 20:23:33 // 7329
ez jó volt
nekem a szönyeg alatt van egy kisebb vagyon fém 100-okból :-))
de a legjobb ilyen sztorim a napszemüvegem elveszése volt
valahogy bekerült a kuplung pedál mögé
3 napig kerestem
kicsit érdekesen nézett ki miután meglett :-)))
akkor is csak azért került elő, mert kinyitottam a motorháztetőt
András bácsi21-07-2005 19:56:59 // 7328
Hogy megszívattam magam. Valami zörgött a váltókar-középkonzol környékén. Vagy három napja fülelek, tapogatok, alánézek, még jó, hogy nem szedtem szét semmit. Egy feles kólásüveg begurult az anyósülés alá, megszorult, viszont kanyarban tudott koppanni. :-))))
Tom1221-07-2005 19:46:54 // 7327
"erről a használati azt írja azonnal állítsd le a motrot és menj a szakszervizbe." - ott mindenre ezt írják. Ez olyan szállóige féle...:))
Stee14621-07-2005 19:44:31 // 7326
Köszi! Szóval munkadij+alkatrész drága helyen kb.15e.
Tom1221-07-2005 19:38:38 // 7325
A legjobb a 20 K /Selénia/. A gyár is ezt ajánlja. Sokan mondják, hogy "eszik az olajat" az Alfák, vettem is 1 l-el többet /tartalékba/, de a felét sem kellett hozzátölteni a következő olajcseréig... Csak akkor fogyott az olaj, mikor megszakította a menetet a "szakember" olajcsere alkalmával... ...de alatta mind meg volt!:))))
BF15621-07-2005 19:02:40 // 7324
Hol van ez a szervíz?
granturismo21-07-2005 18:50:43 // 7323
3-5eft maga a szilent. Emelés, kerék le, 6 db csavar ki (alul 3, felül 3) rugóstag kivesz, rugóstag összenyom gátlócsavar ki, szilent le szilent fel, egész összerak. Kényelmesen 20 prec. 146 boxernál ugyanaz + ott a kormányösszekötő gömbfejet is ki kell nyomni, mert a gátlóba van az is bekötve.
granturismo21-07-2005 18:45:11 // 7322
XIII. Gogol u. 24.
A pincében.
silversurfer21-07-2005 17:39:17 // 7321
Nem tud valaki véletlenül egy jó helyet ahol fel tudnám szabályoztatni a féktárcsáimat??
Gabriel21-07-2005 16:52:43 // 7320
...mindenképp jó, hogy van ez a fórum, mert én olajban nem vagyok izmos (másban sem de mindegy), de legalább eloszlik a köd e tekintetben is...
Gabriel21-07-2005 16:51:18 // 7319
nembaj nekem ez jó hír :-) sportos gép na és nem bicikli, ennyi az egész
a21-07-2005 16:42:51 // 7318
V6TB-nek gyári újonnan is van olajfogyasztása. Az már csak ilyen konstrukció...
Lehet az olajfogyasztást csökkenteki, de megszüntetni soha, sajnos.
Gabriel21-07-2005 16:41:01 // 7317
...na akkó az olaj téma nincs lezárva... De nekem félelmetes volt hallani, hogy eszi egy 4 éves gép az oljat. Ez normális aszongyátok cartársak?
a21-07-2005 16:39:07 // 7316
Pedig ez így van. A Racing vastagabb, mint pl a 20k for AR. És a V6TB igenis keményen csipegeti a Racing-et.
Gabriel21-07-2005 16:38:40 // 7315
Ja és köszi mindenkinek, hogy lelkileg is támogattatok ebben a 2 napban (nem beszélve a szakmai tanácsokról)...
Kellett is, mert vontatás közben pár csatornázási munkás meg is jegyezte: "Na ezé nem veszek én Alfát!". Rossz érzés volt, de amint kész volt mentem az olajért felönteni azért lestek, hogy 1 óra alatt visszavoltam :-)) saját motor erőből.
Punisher21-07-2005 16:38:06 // 7314
Így van! Én mindig is 10W-60-as Racing olajjal jártam, és járok. Nincs szinte olajfogyasztás, pedig már 120.000 van lassan a motorban. Extra kopás védelem, és extra stabilitása van az olajnak magas hőmérsékleten is.
Régebben az egyik munkahelyemen, az olajzabálós autókba 10W-60-as racing olajat raktunk, és szinte mindegyiknél normalizálódott az olajfogyasztás.
a21-07-2005 16:37:50 // 7313
A progi a húzós, ami tudja olvasni az interfészt. Az hivatalosan laptoppal, interfésszel, mindennel elvileg valami majd 1 milla...
a21-07-2005 16:30:02 // 7312
A V6TB csipegeti az olaja, az már csak ilyen... Ez nem jelent semmi hibát. Ezért igényli a kicsit vastagabb olajat, abból kevesebbet eszik.
Én most olyan olajjal járok, amit a turbós Porsche-kba raknak. Ez a síma 20k Seleniánál vékonyabb, de a Racing-nél vastagabb, de még ezt is eszegeti. Legközelebb síma 20k-t rakok bele. Az szvsz jó lesz.
Amúgy Racing nagyon jó olaj. A TS motoroknak normálisan feleannyi olajfogyasztása van vele, mint más olajokkal. A 20k for AR is ilyen.
Punisher21-07-2005 16:29:13 // 7311
Jól értem?
Ez elég érdekes! Nem jó bele a Racing olaj, mert az vékony? Na ez a legnagyobb faxság amit hallottam. Az pont egy kicsit vastagabb, nagyobb a viszkozitása. Ha azt megzabálja, megzabálja a másikat is!
Gabriel21-07-2005 16:25:43 // 7310
Tanulság:
1. TESCOs bikakábelt soha se vegyetek (szerelő szerint neki ilyennel még egy kocsit sem sikerült felélesztenie)
2. Nem kell azonnal a legroszabbra gondolni (én már elméletben a motorbesülésnél tartottam - olajnyomás miatt).
3. Olajat havonta egyszer meg fogom nézni.
4. Ha tudok szerezni nekem is kell progi meg kábel amivel kapcsolódhatok a "központi agyra" :-)))
Gabriel21-07-2005 16:22:41 // 7309
3. probléma ez már elég régi: Nagy kanyarban és fékezésnél olaj löttyen és a gép kiírja OLAJNYOMÁS CSÖKKENÉS. 2-3- hete néztem a nívópálcán maximumon volt az olaj, de persze itt is írtátok, hogy lehet viszkozitás mivel Selénia RACING van benne (fene a maximalista tuningmániákus előző Magas Tátrai tulaj mindenit). Szerelőnek ezt is említettem, aszonta Alfa érzékeny motor ja, de nézzük meg az olajszintet. Háááááááát nem hittem el minimumon volt. Azt mondta ja ez a gép eszi ezt a vékony olajat ezért ne tegyek bele csakis azt amit a gyár ír elő persze Seléniát, de ne többet, jobbat, mert az nem országúti gépbe van. Mondtam is ok, nem én voltam :-). Persze hazamentem olaj felönt 1 liter még maradt a tulaj után, ment is bele a gépbe (fizukor meg olajcsere). Hát ennyi lenne a tapasztalat. A fehérvári szerelőt ajánlom mindenkinek, mert nem márkaszerviz, de ott van a szeren és léptékben olcsóbb.
kando.21-07-2005 16:20:37 // 7308
Na, akkor vlami frappánsat:
Vonóhorg-visszajelző elektronikát ,,boltban'' lehet venni vagy lehet házilag is építeni, vagy bontsak ki egyet valami autóból?
/lehet, hogy ez többe lesz, mint húsz forint... :-))/
Gabriel21-07-2005 16:17:11 // 7307
2. probléma: Légzsák lámpája jelzett vagy egész hétvégén (gondolom az aksi hibája miatt) és persze erről a használati azt írja azonnal állítsd le a motrot és menj a szakszervizbe. Mondom a problémát a szerelőnek, aki meghazuttolja a látszatot előhúzza laptopját feldugja a gépembe és már reseteli is ki a hibát. Kocsi indít hiba nem jelentkezik újra (el is gondolkoztam ilyen progi és a kábel nekem is kell :-))) Ez szakszervizben tuti 10 rugó lenne (szóljatok ha tévedek). Nála 2 ezret hagytam.
Gabriel21-07-2005 16:13:57 // 7306
Na sziasztok. Öregedtem vagy 1 évet, de a mai nap sok tapasztalatot hozott:
1. Tegnap reggel nem indult a gép, azaz a kulcs elfordítására minden ment csak a startolás nem (semmi erölködés vagy ilyesmi). Bikakábel felrak még tegnap kolléga kocsijáról, eredmény semmi. Ma elvittük a gépet egy szerelőhöz kolléga unszolására. Előtte persze eljátszottuk a dilinyós team táncát. OFFos Focusnak nem volt betekerhető szemes csavarja (na ők elugrottak a márkakereskedésbe és INGYEN!!! kaptak egyet). Nagy nehezen elhúztuk a gépet a szerelőhöz és azonnal kibukott mi volt a baj, mégpedig az aksi hiába mutatott 12 voltot zárlatos volt egy cellája. Új aksiért elmegy megvesz (valami magyar cég terméke 12 hónapos garival - 12 ezerért). Mondom oké csak menjek már munkába mert havazik ott is benn eléggé (időhiány tipikus esete).Aksi visszavisz erre kiderül nem jó, mert nincs rajta az a 2 luk ami minden uj aksin van - a biztosítéktálca felcsavarozásához kell. Kocsiba vissza aksi vissza kereskedőhöz - az átvág 10 forinttal :-)) minek fillérezzünk alapon de mindegy visszaadta a zsét. Kocsival elhajt jobb aksiért, pofáraesés külföldi márka 24 hónap garival csak 10 ezer (Eszembe jut a "Vásárolj magyar terméket" slogan). Aksi betesz Alfi pöccre indul (közben persze para elindul-e a rádió de nem volt gond - tolvajok figyeljetek :-)))
bb1821-07-2005 16:12:08 // 7305
pedig csak az elsö képre néztem rá. :-))
jöhet a husz forintos kérdés...
kando.21-07-2005 16:08:27 // 7304
Ott a hangszóró :-))
/de ezzel a cikkel nekem sincs bajom.../
Gabriel21-07-2005 16:04:48 // 7303
Szerintem is :-))))
Pietro21-07-2005 15:55:48 // 7302
"...Gyakran eufórikus öröm éri a tulajdonost az Alfa 156-ban..."
"56-ból 40 zsűritag adott maximális pontszámot a 156-nak."
"Telitalálat a futómű, amely kellően kényelmes, de váratlanul sportos kanyarsebességet biztosít. A nagyon közvetlen és pontos kormányzásért nem véletlenül lelkesednek a vásárlók és az autós újságírók, a 156-ot nagyon jó vezetni."
Ez a lényeg!!!
Típushibák MINDEN típusnál előfordulnak, aki gazdaságosan akar közlekedni, az biciklizzen, aki meg élvezni akarja a vezetést, az vegyen Alfa Romeo-t. Ennyi. Szerintem.
swan21-07-2005 13:59:06 // 7301
De az is igaz, hogy bármelyik használtautót nézve ha az értékhatár alján kotorászunk tuti belefutunk egy olyan darabba aminek rengeteg nyűgje van.
swan21-07-2005 13:57:15 // 7299
Ebben iagazad van de itt is mindenki örült tőbbé kevésbé. Én csak az ellentmondásra akartam felhívni a figyelmet. Ez nem jelenti azt, hogy nem értek egyet a ezzel- vagy azzal. Csak jeleztem az észrevételemet.
Jogerős21-07-2005 13:34:13 // 7298
Szerintem ne nyűgösködj, teljesen korrekt a cikk. Nekem nem 156om van, de rendszeresen olvasom ezt a topicot, és pontosan ezekről a hibákról írogatnak ide a tulajok.
Ez sok használtautó teszttel ellentétben legalább használható, ad valami útmutatást azoknak akik ilyet akarnak venni.
Abban tuti igaza van, hogy egy 1,4m körüli vétellel azért elég sok járulékos költség előjöhet, nem?
Gordon21-07-2005 12:58:56 // 7297
Én mennék de nincs GTA-m, legalább is még, de nagyon várom Novembert....
TtK21-07-2005 12:57:14 // 7295
Szerintem is korrekt. Van pár apró tévedés, de nem lényegesek.
a21-07-2005 12:55:34 // 7294
És szerinted egy GTA-ra vagy MJET-re hány 1,6 TS jut?
Nem TS, elég csak az 1,6 TS...
A gyártott darabszám nagyon nagy többsége a TS motorokból áll össze... GTA-ból alig pár ezret gyártottak le, ne azzal gyere...
a21-07-2005 12:53:59 // 7293
nem. Nem én vagyok újságíró :)
Gordon21-07-2005 12:53:54 // 7292
Ja persze, biztos a GTA meg az MJET dízel is vezmód hibával küszködik!
a21-07-2005 12:51:16 // 7290
Amikor egy típus modelljeinek döntő többségénél előfordul egy azonos hiba, azt típushibának nevezik...
És a vezmód az az.
a21-07-2005 12:48:21 // 7289
Szerintem teljesen korrekt a cikk. Tényleg ezek a hibák, és tényleg így fordulnak elő. Szerintem ritkán olvasni ennyire objektív használtautó leírást, pláne olaszokról.
a21-07-2005 12:46:24 // 7288
Biztosan más az elektronika.
Scott21-07-2005 12:29:41 // 7287
Szerintem teljesen felesleges ezt ragozni. Egy igazi Alfás bolond, ergo abszolút lényegtelen az értéktartás, fogyasztás...stb. Sokadszor elhangzott, hogy aki nem így gondolja, ne vegyen Alfát.
ui. : Én is bolond vagyok ! :)))))))))))))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
560
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?