Forum >> Szerelőműhely
pb_13-01-2005 12:05:27 // 1335
Sztem nem biztos, hogy nytengely csapágy. Tapasztaltam már hasonlót nem minőségi kupplungtárcsa(GST) miatt is. Bár kívülről ezt nehéz kívülről megítélni, akkor mehetsz biztosra, ha tudod, hogy kupplungozták a verdát. Mondjuk az is igaz, hogy eddig ahány váltót láttam, mindbe akkora holtjátéka volt a nytengelynek, mint állat. De amikor visszamentek az autóra 1ik se szólt.
Váltó levétel nem 1 1szerű móka, le lehet venni önmagában, de akkor össze-issza dönteni, forgatni kell a blokkot. 1szerűbb a 2-t 1tt kivenni, de ahhoz, ugye futóművet bontani kell. és kellene 1 akna is hozzá.
Robi13-01-2005 11:56:58 // 1334
A motor meglehetősen kopott. :))) Ha nem tudnám, hogy képtelenség, akkor azt mondanám, hogy ficánkol a dugó a hüvelyben. :)))
Robi13-01-2005 11:55:07 // 1333
De, füstöl fehéren. Én is a porlasztócsúcsra gyanakodok régóta, csak nincs hozzá műszerem, amivel meg tudnám nézni a szórásképét.
Robi13-01-2005 11:53:48 // 1332
Nem fogy, amikor megcsináltattam a hűtőt, akkor feltöltöttem fagyállóval, és azóta is változatlan a szint. Egyedül Várpalotán forraltam ki egy kicsit, mert a ventillátor kevésnek bizonyult gumifüstölés közben, de azóta sincs semmi baj vele. Néha megjelenik egy pici hab a szelepfedélen lévő repedésnél, ami ugyebár a hengerfejesség egyértelmű jele, de a víz mégse fogy.
Ráadásul úgy áll 80 fokon, mint a cövek. Ha bekapcsol a ventillátor, akkor lemegy 60-ra, aztán vissza 80-ra. A hengerfejes autókra ez sem igazán jelemző. Jah, és nincs olaj a kiegyenlítőben.
Zsül13-01-2005 11:28:49 // 1331
Hai mindenki!
Melyik az a halogén izzó amit még vezeték és a lámpabili károsodása nélkül tudok használni (Alfa Romeo 164)? Jelenleg H4 60/55w Bosh tartózkodik benne. Várom az ajánlatokat!!
Csákány!
brien13-01-2005 10:33:09 // 1330
ööö...erre a megoldásra nem is gondoltam...köszi :DDD
TtK13-01-2005 10:22:12 // 1329
Keresd meg Stee kollégát, ő küzdött az antennájával.
Giorgio13-01-2005 10:19:32 // 1328
Fogsz egykonzervnyitót, és körbe vágod a tetőt az antenna körül. :-)) Hatásos, és mindent ki tudsz cserélni.
Giorgio13-01-2005 10:18:55 // 1327
Be kell neki nyomni, hogy csucsogjon, aztán nincs gond egy életre :-DD
brien13-01-2005 10:12:28 // 1326
az antennámhoz hogyan férek hozzá? a térképolvasó lámpa burkolatot kell lebontani?...ja, és ki lehet cserélni az antenna-gumitalpat? :)
brien13-01-2005 10:09:22 // 1325
akkor megnyugodtam :D
szal' akkor, kicsit zsírhiányos :)
Giorgio13-01-2005 10:07:02 // 1324
Nekem csak szimplán nyikorog a pedál. :-)
brien13-01-2005 10:01:41 // 1323
nekem meg kuplung felengedéskor nyöszörög valami...mi rák lehet? :)
Azmo13-01-2005 09:51:29 // 1322
nahh, nyelestengelycsapágy.....
zörög...kuplung kinyomásnál ugye....motorfék magas fordulaton, hangos rezonálás, hasonló mint amikor kuplung kinyom és vált....lehet mindkettő nytcsapágy gond?
másik, váltó le, ennek cseréje macera a váltó leszedésén kívül? valaki írja már le, mert érdekel!
Don Gombóc13-01-2005 09:27:21 // 1321
Ez így van egyelőre. Az utóbbi két három évben fejlődtek a dizel motorok, mert a gyártók rájöttek hogy csak azokat az a technikai megoldásokat kell alkalmazni amit a haszonjárművekben, és már kész is a modern dizel motor. Lásd Vmotor dupla turbó sok szelep közös nyomócsöves spricc stb. Ja a közös nyomócsöves rendstertől nem kell elájulni mert az amik már az ötvenes években használták a caterpilar motoroknál csak ott a befecskendezést mechenikusan oldották meg. Hajrá benzines!!!!
András bácsi13-01-2005 09:17:19 // 1320
Halesznak 1.6 16V TS motorja van. A 8V esetében a 2.0TS láncosra gondoltam, ami két azonos kis átmérőjű gyertyával szaladgál nálunk.
A 16V-sek egy nagy és egy kis gyertyával rendelkeznek, és ha jól emlékszem a kisebbik egy tűszerű elektródás.
Paco13-01-2005 09:14:00 // 1319
Mindig elfelejtem, hogy a dízel az nem egy épeszű motor... :) annál olyan dolgok fordulnak elő ami normális motornál esélytelen :)
Don Gombóc13-01-2005 09:09:47 // 1318
Nem kell ahhoz kopott moci, olyan nagy a süritési végnyomás hogy az elégetlen nyálat símán lekényszeríti a gyűrük mellett. Ez sajna megesett velem 50 ezer km-es teherautón, mivel a vizes gázolajtól a kenés hijján felmaródtak a porlasztó tü oldalai és vagy megszorult vagy gagyin mozgott. A viz itt a tankban mondjuk brutál mennyiség volt 600 litiből 150 víz. Ez a volt szovjetben tőrtént. Olyan magasra felment az olaj nívó hogy a karter szuszogón dőlt ki az olaj. Jó szopás volt.
granturismo13-01-2005 09:05:24 // 1317
Bandi
Erre válaszoltam.
"Bár nem platinagyertya 100e-es csereperiódussal, de példaként említem, hogy a 8V-s motorba ajánlott Golden Lodge a 20e-s periódus helyett vidáman teljesít 40-et."
Ez alapján nem gondolnám, hogy itt Halesz motorjáról beszélsz.
De akkor kérdezem melyik motorra gondolsz itt konkrétan?
Ettől eltekintve a gyertyacserével kapcsolatos véleményeddel maximálisan egyetértek.
Paco13-01-2005 09:02:47 // 1316
Zsenge fiatal. Két gumit (plusz a felniket) 15 mp alatt nullára tudok írni szerencsés esetben a futóművel együtt :) És még a vizem sem forr fel kozben. :-P
András bácsi13-01-2005 09:01:14 // 1315
Robi the Barbarian...
Wickey13-01-2005 08:58:12 // 1314
Nem. Két kereket leírt nullára 15 perc alatt. Mindeközben háromszor forralta fel a dízelt. Mindeközben az úri közönség táncolt.
Paco13-01-2005 08:52:35 // 1313
Váltót cserélt egy 75-ön egy szál csvarhúzóval és 30 perc alatt? :)
Amúgy azé kérdezek triviális dolgokat mert én is pont azokra nem szoktam gondolni :-P
Paco13-01-2005 08:49:58 // 1312
Akár az is lehet. Bár ahhoz, hogy elégetlen gázolaj kerüljön a karterbe meglehetősen kopott motornak kell lennie.
Wickey13-01-2005 08:47:43 // 1311
Szerintem felismeri szagáról a hengerfejes dízel autót a Robi. már cska tudja, volt neki vagy öt. :-))
Amúgy nem láttad Várpalotán mit művelt. A hajadat letetted volna :-)) ja, és nem kérdeznél triviális dolgokat :-))
Don Gombóc13-01-2005 08:36:30 // 1310
Halihó!! Szerintem az a baja hogy behugyozik a porlasztó csúcs, és az elégetlen gázolaj kerül a karterbe. A víz meglátszik az olajbeöntő sapkájában amikor olyan emulziós. És még az a kérdés hogy nem füstöl-e fehéren, mert akkor gagyi a csúcs.
Paco13-01-2005 08:25:38 // 1309
Nem fogy véletlenül a hűtővized?
András bácsi13-01-2005 08:17:22 // 1308
Szerintem a hátsó csapágy nem csak irányváltáskor búgna, hanem folyamatosan.
András bácsi13-01-2005 08:14:56 // 1307
GT!
Lehet, hogy nem figyeltem eléggé, de azt hiszem Halesznek TS van, és én is a TS motorokra gondolva irogattam.
A platina gyertyával egyetértek, bár biztos jó bele más is, igazán nem mentem bele a témába. A véleményem azonban továbbra is az, hogy nem pusztán a km határozza meg a gyertyacserét.
A.
granturismo13-01-2005 07:52:35 // 1306
Sardulah
06309543031
Mond, hogy a Velorexestől kaptad a számot.
Gyertya ügy:
Bandi a 8V boxinál 40ekm a gyári csereperiódus.
Szerintem a boxer 16V-be a platina gyertyát érdemes tenni. Annak idején én is próbáltam bele mást de szerintem a platina nem véletlen előírás. Ráadásul nagy szívás cserélni.
TDI7513-01-2005 04:31:34 // 1305
Szevasz hey!
Nem biztos a tipp de szerintem egy telefonhívást megér a dolog.
06-70-314-45-09
A manust Bandinak hívják, és elég sok jó állapotú bontott cucca van 164-eshez is.
Ha ezzel az infóval tudtam segíteni neked akkor örülök neki.
Ha kérdezi hogy honnan tudod a számát akkor hivatkozz nyugodtan Bencére.
Üdv
sardulah13-01-2005 03:46:20 // 1304
Help kollégák!!
Ha tud valaki 164 TS-be való kormányművet írjon!!!
Tiszt.Sardulah!
Giorgio13-01-2005 00:44:27 // 1303
:-)))) Akkor kellemesen fossa az olio-t orrán-száján.
TDI7513-01-2005 00:20:40 // 1302
Na kicsereltem a 2 elso futomű csapágyait.
A búgás nem szünt meg ,de hogy mit talaltam a futóművekben csapágy gyanánt azt inkább nem részletezem. Viszont fogynak a lehetőségek. Most már csak a két hátsó csapágyat kell kicserélni és utána valószínű a hangjelenség is megszűnik majd. Ja hátsó csapágyat egy kívülről menetes gyűrű tartja a helyén, amit egy körmös dugókulcsal lehet kitekerni. Kérdés:
hol a pékben lehet ilyen szerszámot begyűjteni?????????
Robi12-01-2005 22:51:37 // 1301
Jah, és annak ellenére termeli, hogy irdatlan olajtócsákat hagy maga alatt. A kartergáz kiviszi magával az olajat a légszűrőházba, aminek egy része megy tovább a turbóba (hogy tutti jó legyen a kenése:) ), a másik része pedig kifolyik alul. :))))
Robi12-01-2005 22:48:13 // 1300
Én nem töltöm után, mert az enyém termeli. :))) Már úgy 4-5 mm-rel van max felett, úgyhogy lassan itt az ideje olajat cserélni. :) Egyébként üzemmeleg motornál szoktam, nem szeretek fél órát várni, mire lefolyik.
Wickey12-01-2005 22:30:03 // 1299
Oilo.
Öreg autónál (igaz az újnál is) üzemmeleg motorból illik lefolyatni a híg olajat. Akkor van rá sansz, hogy rendesen kiürül. Illik szűrőt is cserélni. Abban ugyanis tanyázik fél liter szar olaj, ami összekoszolja a frissen beletöltött újat is, ami 100-200 km után úgy néz ki mint egy darab szar (színre. Kenésre tudja a viszonylag friss tulajdonságokat nadeakkorisirgumburgum, he. Jobb nem jut eszembe).
Amúgy meg nemtökmindegy? Mire elszíneződne, egy üzemszerűen használt alfa motor úgyis kopik annyit, hogy megegye az olajat. Állandó friss olaj utántöltésével az olaj elfáradása megelőzhető. A régi GTV motoromban nem cseréltem olajat, mer minek, 10ezer kilóméterenként 6-7 litert töltöttem utána. Az új motor 10k km alatt beéri 2-3 literrel. Az a gyári norma alatt van 1.5-2.5 literrel :-))))
Robi12-01-2005 22:18:58 // 1298
Az én lelkiismeretem nyugodt, 5 ezrenként cserélek olajat. :) Igaz, hogy már egy indítás után korom fekete. :)
Paco12-01-2005 21:53:56 // 1297
Na az ilyenről beszélek én is. Amikor az olajat kikaparni kell a karter aljáról ahelyett hogy lefolyna, mert olyan mint a kátrány.
András bácsi12-01-2005 21:52:04 // 1296
Azért mondtam, hogy egy kutya, mert már nem emlékszem, régen volt. De 15-nél több nem lehetett benne, mert első szervíz volt és újonnan vettük át.
Haveromnak volt egyszer egy rizsrakétája, amiben olyan volt az olaj, mintha ezer éves hajtóműolaj lenne. Azt mondta minek cserélni, a négy liter van vagy 10e HUF. A baromja.
Paco12-01-2005 21:48:11 // 1294
A francot egykutya. Ha fekete az azt jelenti, hogy már az előző szerviznél is baxtak kicserélni, és lehet hogy a következőnél is azt fogja mondani a "szaki" hogy bírja ez a motor, ha egy cserét kihagyunk :((( Így megy egy olaj 60-80 ezer kilométert :(
Halesz12-01-2005 21:48:06 // 1293
Na az ilyen magyarázatokat szeretem! Szerintem :)
András bácsi12-01-2005 21:43:41 // 1292
Borulás esetén az a szelep elzárja az üzemanyagot. Ha megnyomod kiold, és újra műxik.
András bácsi12-01-2005 21:42:38 // 1291
Fekete vagy sötétbarna egy kutya, maradjunk abban, hogy az elhasznált olaj sötét színét mutatta...
Paco12-01-2005 21:38:14 // 1290
" Ebben az esetben kérjük nyomja meg a piros gombot, majd nyugodjon békében" :-P
Gabesz12-01-2005 21:37:15 // 1289
Hi! Valaki megtudja mondani nekem, hogy mi az a gomb(?) a 146osomban a vezetőülés alatt? Előre is köszi!
Paco12-01-2005 21:27:10 // 1288
Itt kezdődnek a problémák: Mitől feka az az olaj ? Rendes autóban az max sötétbarna :)
András bácsi12-01-2005 21:20:08 // 1287
Egyszer jártam úgy HA-s Astrával, hogy a 15e-s olajcsere után ugyanolyan feka olaj volt benne, mint előtte. Rákérdezés után azt mondta a fószer, hogy a HM megbírja...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
365
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?