Forum >> Szerelőműhely

Scott21-10-2007 17:40:34 // 17986
Nem lehet, hanem biztos :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)21-10-2007 16:17:07 // 17985
ez csak nem a felső motortartód?
Cgo21-10-2007 16:11:11 // 17984
a multkor irtam, hogy alapjaraton ugy ugral neha az autom, mint az amerikai rap klippekben a fekete sracok kocsija. lehet, hogy emiatt?

Scott21-10-2007 10:15:56 // 17983
Írtam az oldaladra.
-----------20-10-2007 23:08:05 // 17982
nem tud vki egy karosszériást aki pesti, és 7végén is dolgozik?? a ferenciek terén az alagútból kifelé jövet egy bukkanónál a kipufogócső és a dob gyengéd búcsút vettek egymástól, így most kicsit férfias hangja lett a csajszimnak...
zappali20-10-2007 14:52:26 // 17981
Köszi!

Igazából jövő héten elviszem a szerelőhöz, és mivel nem értek hozzá
szerettem volna képbekerülni, hogy mire számíthatok.
Mennyi idő, mennyi pénz, meg ilyen kérdések motoszkáltak bennem.
Fighter20-10-2007 12:24:02 // 17980
Ha a min-max között 1lityi van akkor kb igen, 10e alatt 1-1.5 lityi megy utána.Kicsit megnyugodtam, köszi. Akkor töltögetek utána.
Wickey20-10-2007 12:14:11 // 17979
Ez kábé 5000 kilométerre egy liter.
Az bőven tökéletes. Öcsém 60ezret futott 147-ese többet eszik.

Nézegesd az olajszintet, és töltögesd ha kevés van benne. Érdemes a max jelzés közelében tartani, nem baj az ha nagy olajtömeg van az autóban.
Ferke20-10-2007 12:08:25 // 17978
TS mociknál sokan töltenek rá egy olajcseree alatt 1-2 litert. Nálad ez 10ezer km alatt kb 1-másfél liter lehet, nem?
Fighter20-10-2007 10:37:44 // 17977
Sziasztok! Szerintetek nem sok az olajfogyim? Kb 3000-3500km alatt lement a nívópálca min-max közepéig. Selenia 20K AR van benne, 245e az órában. Nem vettem észre, hogy gyanúsan füstölne, különben jól megy a gép, általában 10L körüli a fogyim, többségben város, de huzamosabb klímahasználattal sem megy feljebb.
Ferke20-10-2007 08:47:42 // 17975
Jaja! Egy kuplungozáshoz képest gyerekjáték meló.:))
András bácsi20-10-2007 08:21:24 // 17974
Elég, ha leveszed a féltg végén az anyát, lekötöd a kormányösszekötő, a felső lengőkar és a stabkar gömbfejeit. A váltónál belül a hat átmenőcsavart kivesz, majd a kerékagyat fékestől meg lehet annyira dönteni, hogy a féltg kifűzhető.
pb_19-10-2007 21:51:02 // 17973
Azért nem egészen.))
zappali19-10-2007 21:47:36 // 17972
Hm. És a futómű alatt mit értünk?
Alfás 156 "hupikék"19-10-2007 21:06:04 // 17971
futomü, kerékagy, csuklo,fék
zappali19-10-2007 20:59:13 // 17970
Hali!

Valaki cserélt már féltengelyen külső gumiharangot 156 1.6TS-en?
Kb. mekkora meló? Mit kell leszedni hozzá?
Köszi!
Hari19-10-2007 16:46:57 // 17969
Én meg nagyon örülök,hogy ilyen jol elvoltatok! Végre van egy kis élet, egy kis vitatkozás!
Ferke19-10-2007 16:25:17 // 17968
Azért csak visszalyukadtunk a 17951.sz. hsz.-hez. Ott végülis pont ezt írtam.:)))
pb_19-10-2007 16:19:38 // 17967
Pontosan erre céloztam.) Vagyis át kell tolni a viszgán -> de mond6juk úgyis, hogy + kell venni rá a viszgát.))
pb_19-10-2007 16:17:48 // 17966
Inkább te nem fejtetted így ki a véleményedet.) 1et értettél néhány dologgal, de úgy érzem 1 kicsit összekeverted a szálakat.) Mert minek +venni a vizsgát, ha úgyis +csinálja/csináltatja az ember a rossz dolgokat, viszont, akkor ne tegyünk különbséget az alkatrészek részegységek között(futómű, fék, Lszonda, gömbfej, kat, stb). A végeredmény szempontjából oly mind1, hogy a kat hiánya, vagy a hátsó fék hibája, vagy a gömbfej lógása, vagy a repedezett, de még használ6ó szilentek, vagy stb, vagy éppen halmozott hibák miatt bukik + a vizsgán az autó. Mire így összehoz az ember 1autót, hogy minden jó legyen rajta, az qrva sok idő, főleg 1 öreg használautó esetében. Vagyis sztem tök fölösleges különbséget tenni a hibák között, ha használni szeretné az ember, akkor + kell venni a viszgát, és kész.
Ferke19-10-2007 15:36:21 // 17965
Én a 156-ost 1x vittem hivatalosan ZK-ra. Na az volt az utolsó. A végén már mondtam az embernek, hogy hagyjuk az egészet. Nekem ne pörgetgesse tiltásig egy vadidegen az autómat.
Liquid19-10-2007 15:28:23 // 17964
Ferke jól mondta. Vannak dolgok, amiket megéri mókerálni. Pl. ha nem okosban csinálja a zöldkártyát akkor min fél évig nem használhattam volna a kocsit, mert nem jöttünk rá mi a rák baja van. Viszont max kicsit böbb CO-t termelt, naés?

Más dolog ha valami biztonságra veszélyes cuccon megy az okoskodás.

Azonkívül szinte minden zöldkártyásnál van ilyen stiklizés, szerinted hány Skoda 120-nak lenne rendesen zöldkártyája? Azonkívül azt mondta a szaki, hogy annyira kib. túl van szigorítva a rendszer, hogy soxor, egy teljesen jó (csak épp öreg) kocsinál is okosítani kell mert nem tudja a 10 évesen a gyári CO értékeket, amik elő vannak írva.

Mondjuk nem is kért érte semmit, csak az eredeti zöldkártya tarifát.
Ferke19-10-2007 15:04:43 // 17963
Azt Te is tudod, hogy épeszű boxertulajdonos örül, ha sikerül kifogni 2 jó karbit és azokat belőni úgy, hogy jó legyen, így ha ez sikerülne, nyilván a legkevesebb gondom is nagyobb lenne mint a norma teljesítése.:)
Ferke19-10-2007 15:02:47 // 17962
Nem jól ételmezted, amit írtam. Liquid esetére írtam azt, hogy simán áttolós vizsga ok, mert ha 1 éve nem jössz rá egy rángatózós, bosch-parára, akkor persze, hogy nem fogsz addig műszaki néllkül menni, míg meg nem oldod. Ez ugye logikus.
De xar futóművel nem fogom áttolós vizsgára vinni az autót, amikor azt úgyis cserélni kell. Még abban az esetben sem, ha 156-os esetében ez forintosítva 95ezer ft + munkadíj.
pb_19-10-2007 12:36:58 // 17961
Azért, mérget ne vegyél rá.))
pb_19-10-2007 12:35:41 // 17960
Lentebb 1et értettél azzal a véleménnyel, hogy minek vizsgát venni, ha úgyis +csináltatja/csinálja az ember a hibát. Most pedig azt írod, hogy, ha CO problémád lenne akkor gondolkodás nélkül "vennél". Azt csak csöndben jegyzem +, hogy ezzel a problémával utána sem foglalkoznál, magasról leszarnád.))
Tehát, akkor most, hogy is van ez?)))
Bár ne legyen igazam, de a karbis géped tutira nem fogja teljesíteni a normát, előbb a szonda fog szétdurrani, aztán pedig a fejed a dühtől.)))
Ferke19-10-2007 11:57:52 // 17959
Hálistennek se nem belsőfékes, se nem p4, úgyhogy sztem nem lesz parám a fékkel..:)) Ha meg igen, akkor leülök egy rekesz sör mellé, és iszogatva megvárom, míg Zoli rájön, hogy mi baja.:)))))
Ferke19-10-2007 11:56:15 // 17958
Erre írtam, hogy pl a folytószelep poti nem közveszélyes. De a futómű, fék, stb igen. Ha kipufgáz parám lenne, akkor 1 percig sem gondolkoznék a csaláson...de nem lesz, emrt ez egy jó karbis gép lesz, tehát nincs okom az aggodalomra!:))))
pb_19-10-2007 11:19:08 // 17957
Pedig nagy esély van rá, hogy még a vizsga legelején a kipufgáz mérésnél elbukjon.))
pb_19-10-2007 11:17:29 // 17956
Cserében, majd a fékkel fogsz +szenvedni.))
kertecs19-10-2007 11:15:45 // 17955
Na látod, pont ilyen szélvédőcserém volt nekem, inkább csere, aztán go KPM. Azóta csak a lámpa kapott kavicsot... : )
Ferke19-10-2007 11:14:37 // 17954
Ráadásul az már rég rossz lenne, ha úgy sikerülne a spint projekt végére jutnom, hogy a vizsgán ne menjen át.:)))
kertecs19-10-2007 11:13:22 // 17953
Valahogy így gondolom én is : )
Ferke19-10-2007 11:13:17 // 17952
A futómű a sprintnél igazán nem tétel...legalábbis a 156-oséhoz képest tuti nem.
pb_19-10-2007 11:04:03 // 17951
Kíváncsi leszek, akkor milyen véleményen leszel, mikor a Sprintedet vizsgáztatod.))
András bácsi19-10-2007 11:03:15 // 17950
Felénk mindenért szívóznak. Spoilerről műbizonylat, meg ilyenek. Meg aztán mondjuk múltkor én is úgy voltam, hogy nem volt időm lengőkarok, telók, stb. cseréjére, de agy héttel a vizsga után igen. Áthidaló megoldás + a hülyeségek és a veszekedés elkerülése.

Vagy pl. a 145 szélvédője kavicsos, viszont gyári még. Nem akarom kicserélni 20e-ért, inkább odaadom másnak. Mivel csak hetek kérdése, és ott az újabb kő a folyamatos pályahasználat miatt.
Ferke19-10-2007 10:55:08 // 17949
Na igen, ezzel meg én értek egyet.:)
pb_19-10-2007 10:54:48 // 17948
Sztem annyi, hog, ha az ember nem rögtön csinálja/csináltatja +, akkor is legalább tudjon mozogni az autóval. 1 lejárt papírral rendelkező autóval elég nehéz közlekedni, az ocsmányirodába se leht járni 3 naponként útvonalengedélyért. Az sosem baj, ha a papírok rendben vannak.)
Hari19-10-2007 10:48:07 // 17947
Max. 1-et értek. Nem is ezt hagsujoztam, hanem azt, hogy mi értelme megvenni a vizsgát, amikor ugyis megcsináltatja.
Ferke19-10-2007 09:39:51 // 17946
Liquid folytószelep potijának is külön története van, nem úgy van az ám, hogy rögtön tudod, mi a baj, és cseréled. Sztem mikor zöldkártyára vitte, még fogalma sem votl, hogy végül az lesz a rángatózás okozója.
Én nemrég úgy adtam el az autót, hogy nem jöttem rá, mi baja. futóművel, fékkel valóban ne játszon senki...de a folytószelep poti azért nem közveszélyes.:))
Hari19-10-2007 09:06:42 // 17945
Sokmindent meglehet oldani okosba, csak kérdés, hogy megéri -e? (Ha a felügyelet meglátja nálla azt a kütyit az életbe nem kell zöldkártyát csinálnia!)
Ha meg utána ugy is megcsináltattad mi értelme az okosnak?
....egyszer az egyík haverom bejött, hogy nézzem már át az autoját, mert másap viszi müszakira. Jó! Átnéztem. Közlöm vale: - a fék, lengéscsillapítók OK! de az alsó lengőkar csonktámaszok lognak, de nem kicsit.
Erre Ö: - az nem érdekes levan vajazva, csak a fék legyen jó.
-"Akkor meg mi a f@sznak jöttél!" mondom én és azért még hozzá tettem, hogy az OK, hogy a saját testi épségedet leszarod, de ha az uton mondjuk pont az Én gyerekem ütöd el - müszakihiba miadt - akkor tuti ott nyomban agyonütlek!
És hab a tortán, hogy két nap mulva jöttés mutatta: - van műszakija, de cseréljem már ki a két lengőkart.
Na ennek szerintem semmi értelme nem volt. Mármint a 20e -es vajazásnak.
Liquid19-10-2007 08:30:48 // 17944
"rendes" zöldkártyás, akkor is megadja ha nagyon sza@r a kocsi. Az persze más dolog, hogy azé nem árt utánanézni mi okozza.
Ahova én járok, ott van nekik valami potméteres okosság, amivel át tudja verni a mérőt, ha meg nagyon sz@r akkor megmér másik kocsit :)
Az UNO pl. rossz folytószelep potival soha nem kaphatott volna zöldet, persze azóta rendberaktam :)
Hasovitspici19-10-2007 08:03:34 // 17943
Csumi! Megkaptam nagyon köszönöm! Remélem segíteni fog.
Ferri19-10-2007 07:37:05 // 17942
Lambda szondát csak gyárit érdemes venni? Katalizátor ha kell, jó a Bosal?
pb_18-10-2007 23:42:15 // 17941
Átzavartam 1 másik címről, mind2 címedre, remélem most már jó lesz.
Ferri18-10-2007 22:35:33 // 17940
Nem tudom, mióta mehet így a kocsi, csak nemrég vette a Tata.
Grando18-10-2007 21:16:41 // 17939
Ahogy mondja Maestro! ;)))
Hari18-10-2007 21:14:29 // 17938
...tipikus! .(.....logikus! Máté fiam.) Ez tuti, hogy lambda szonda, meg ha elég régen közlekedsz már igy akkor még a katalizátor is! :-(((
Igaz Grandó???!
admirális18-10-2007 20:43:44 // 17937
ő dolgozik a micu szervizben?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.