Forum >> Szerelőműhely

Robi19-02-2008 22:01:30 // 19485
Nem nagy cucc kivenni a sínt. Jobb, mint szívni a határoló kiforgatásával.
mesa19-02-2008 21:38:30 // 19484
Köszi szépen!

A zsírzás nem segít, mert ez nem nyiszorgás, hanem kattogás. A 156 Service Manualban megtaláltam a cseréjének a mikéntjét. :)

Tényleg ki kell csavarozni az ablak vezető sínt ahhoz, hogy ki lehessen cserélni az ajtó határolót ? :o
.:Medve:.19-02-2008 21:28:13 // 19483
Ezt nem tudjátok kié?
A piros érdekelne!

http://alfaamore.hu/adokveszek/7698?back=3%3Forder%3Ddate
Hardy19-02-2008 21:18:50 // 19482
Személyesen ismered a Zsámbéki szerelőt? Én nem, de az egyik ismerősöm oda vitte javíttatni, és hogy finoman fogalmazzak... hagyott ott egy csomó fölösleges pénzt.
Csöri19-02-2008 21:16:38 // 19481
Légtelenítő szelepre gondolsz. Az a hűtő jobb sarkán van felül. (menetiránnyal megegyező)
Edyboy19-02-2008 21:12:06 // 19480
Szia!
Alfa Kontaktot próbáltad már Zsámbékon?
Dévid19-02-2008 20:16:59 // 19479
Szervusztok, érdekes dologra lettem figyelmes, mikor utoljára meg volt emelve a kocsim. Elől a toronycsapágyban teljesen eltűnik az anya (sőt), ha a kocsi fel van emelve a földről, ez ilyen megoldás, vagy ismét egy új hibajelenséget fedeztem fel.
Skodra19-02-2008 19:26:19 // 19478
Sziasztok! 156-os hűtőjén tudjátok hol van valami túlnyomás szelep,állítólag a szelep belevan törve,és cserés lenne ,de akkor az egész hűtő kukás??Hol tudok ilyet szerezni?
Köszi!
Poseidon19-02-2008 19:20:17 // 19477
Sziasztok topic!
Na ma este a Váci útról a ferdinánd hídra kanyarodva egy jobbról "még belefér" felhajtó jól leamortizálta a hátsó ajtómat, a hátsó sárvédőt, lökhárítót, stb... horpadás, karist és műanyagtörés lett a vége. Szerencsére mindent elismert és nem a MÁV-nál van biztosítva :D:D
Namost a kérdésem a tapasztaltabbakhoz: Hová vigyem megcsináltatni, illetve hogy lesz ez nekem ha nem is előnyös, de legalább nem hátrányos (mondjuk szívesen lefényeztetném az első lökhárítóm ebben a körben, ráférne). Az autó egyébként gyönyörű gyári rosso piros.
Ilyenkor amúgy hogy történik ez az egész? Jó volna ha hamar szép lenne megint a kicsikém :(
Minden javaslatot, tippet _NAGYON_ hálásan köszönök előre is!
nagyferi8119-02-2008 18:27:55 // 19476
Hello!

Ugyanebbe a cipőbe járok! Már most hétfő óta ott van a szekér egy állítólag elég jó elektromosnál. (ez a 3. "ALFÁS" szerelő, előtte 2 BOSCH service) Hengerfejfelújítás majd összerak és az eredmény 20 literes fogyasztás meg ingadozó alapjárat! Én megnézettem már a vezérlést és nem az volt a baja. Nekem se minden esetben ugrál, legalábbis egy bizonyos hőfokon nem, viszont a teljesítménye nem változott (szerintem). Ha megtudom végre, hogy mi volt a baja az enyémnek akkor szólok, hátha közelebb állsz majd az igazsághoz!! De legyen fordítva is! :)
Dzsozy19-02-2008 18:04:45 // 19475
Ha gondolod, akkor rákérdezek egy haver autó vill. szerelőnél, Győr környékén tuti a legjobb! Fel van szerelve a legújabb ketyerékkel, stb! Nekem is ugráll a kocsim, Lambda szondára gyanakszom, 40km/10 littyi benya, holnap beméri a szondát, meg átnézi a vasat, elejétől a hátuljáig! (még le is fényeztette az elejét, mert véletlenül meghúzta az első lököst= korrekt). Rákérdezek, és nyomom majd a választ!
Dzsozy19-02-2008 17:56:44 // 19474
Ingadozó alapjárat? Ki lett sütve a comp.? Én is ebben a cipőben jártam, ki lett sütve a comp. ill. 10 perces meló, kipucoltam az alapjárati mocit, egy fogkefe, meg WD 40 segítségével.
tomcsi14619-02-2008 15:58:05 // 19473
anyad = anyag
tomcsi14619-02-2008 15:42:26 // 19472
Az bizony kuka. Már 3x cseréltem 146 - 156-ososkban. Minden márkaszervíz hoz, de Lángnál van nem gyári is asszem. A gyári áfás ára kb 4000-4500 Ft volt 2007-ben. Mondjuk egy művészet úgy beforgatni, hogy ne vágja el a lemez széle a kezed, de ki is jöjjön... Szar spiater szerű anyad, ha rossz szögben rakod be, 3 hónap és megint eltörik. :(
Ketyi7819-02-2008 14:44:44 // 19471
Én is durválottam a dolgot,de hát ez van.Az a bosszantó,hogy még mindig nem tökéletes:-(
András bácsi19-02-2008 14:38:06 // 19470
Azért ilyen futásnál az durva. Néhány hete láttam egy hasonló km-t futott 1.6 belét: az szinte olyan volt, mint az új.
vivalfa19-02-2008 14:21:20 // 19469
Sziasztok!
Segítsetek: szeretném kiolvasni a diagnosztikai adatokat. Nem OBD, hanem a 3 csatlakozásos cucc; Euroscan/Uniscan/Visa néven fut, de 40-50k megvenni. Láttam viszont közvetlenül PC soros portjára kötve ilyet, azonban nem tudom, a lábkiosztást erre.
Ötlet/segítség?
Előre is köszönöm.
Poló19-02-2008 14:15:27 // 19468
Komárom 100 km-es körzetében van legalább 3 szerelő :)
Ketyi7819-02-2008 14:13:36 // 19467
Esetleg Komárom 100 km-es körzetében egy jó Alfaszerelő lenne a legjobb,mert a fejvakarásból már elég.Azt meg nem akarom,hogy tippelgessenek és vegyek még egy halom felesleges alkatrészt a kocsiba.
Ketyi7819-02-2008 14:07:28 // 19466
130e km.Letört egyik dogattyú tetejéből egy darab és rendet rakott.Felújították a hengereket ,gyűrűket,vezérműszíj,vízpumpa,feszítő görgők ujak,kuplungtárcsa+szerkezet is új.Kezd egy kicsit bosszantani a dolog
András bácsi19-02-2008 13:53:58 // 19465
Különben minek kellett felújítani egy ilyen fiatal motort? Km mennyi?
András bácsi19-02-2008 13:48:25 // 19464
Ha csak néha, akkor nem.
Ferke19-02-2008 13:47:52 // 19463
Szerintem vidd vissza, és akkor hozd el, ha nincs hibája. Most komolyan. Hihetetlen, hogy egyáltalán egy szerelő engedi így elvinni a frissen generálozott autót.:(((
Ketyi7819-02-2008 13:28:42 // 19462
A vezérléstől lehet olyan,hogy néha ingadozik az alapjárat?Nem mindig csinálja.Mondjuk nem értek hozzá.
András bácsi19-02-2008 13:03:25 // 19461
Nincs elrakva a vezérlés?
András bácsi19-02-2008 13:02:20 // 19460
Jaja, kivéve a 105 lovasok.
Ketyi7819-02-2008 11:58:57 // 19459
Sziasztok!
Motorfelújítást végeztek az Alfámon(147 1.6 ts 120le 2001-es).Összerakták és azóta ingadozik az alapjárat hidegen is melegen is.Az a legrosszabb,hogy nem minden esetben jelentkezik a probléma.Az autószerelő is csak vakarja a fejét,mert fogalma sincs mitől lehet.Mivel bejáratós még a motor nem tudom hogy milyen a gyorsulása,(3000 fölé)mert nem padlozgatom le a jobbos pedált.Ha valaki tud segítsen mert kezd a púpom megtelni.Nem volt olcsó a felújítás költsége sem és még a kocsi sem a legjobb.Fogyasztása jó,főleg hogy nem megyek többet 100-nál.Előre is köszi.
Robi19-02-2008 11:33:18 // 19458
Egyébként a legjobban a régi, adagolós turbodízeleknél érezni, hogy egyszercsak megindul az autó, mintha addig félgázon mentél volna. A laikus ilyenkor mondja, hogy "bekapcsolt a turbó". Pedig több köze van a jelenségnek az adagolóhoz, mint a turbóhoz. A turbónyomás szépen, fokozatmentesen emelkedik, és amikor elér egy adott értéket, lenyom egy membránt az adagoló tetejében, ami megnöveli a befecskendezett mennyiséget.
Robi19-02-2008 11:28:56 // 19457
"Csaszi védelmében mondom, hogy felénk is úgy mondják, hogy "kapcsol a turbó" Mégis mindenki érti miről van szó és nem egy kapcsolóról beszélünk..."

Nem akarok szőrszálat hasogatni... Na jó, de. :)
Szóval a köznyelvben elterjedt, de attól még hülyeség, tévhitre alapul.
Képzett (szakmabeli) embertől még nem hallottam ezt a kifejezést, pedig elég sokkal találkozom nap-mint-nap.
Robi19-02-2008 11:25:17 // 19456
"A turbót illetően foggalmam sincs, milyen! Minden esetre meglepődnék, ha változó geometiás lenne!"

Szerintem mind az mJTD, mind a régi JTD változó geometriás turbóval van szerelve.
András bácsi19-02-2008 10:48:04 // 19455
Nekem most csinálta a Belfegor Turbo, 50e volt egy teljes felújítás.
lee7519-02-2008 09:49:13 // 19454
halee tarsasag a segitsegetek kellene ha valakinek van ismeröse aki turbojavitasal foglalkozik vagy tudd egy 156 1.9jtdhez turbot az szoljon nekem!!!pls sürgös
Ferke19-02-2008 09:38:17 // 19453
Szerintem igen.:))
TIbor18-02-2008 20:43:19 // 19452
Hát ezen nem veszünk össze ! :-)))))
Csaszi18-02-2008 20:41:38 // 19451
Jaja! Az valóban az, de nekem a 1238-at adta ki, ami meg az üzemanyag pumpa másodlagos körének rendellenessége. Bár simán el tudnám képzelni ezt a jeladó problémát! Főleg, ha jól összekormolta az IC beömlőjéből süvítő szötye! :( Már ha az egyáltalán a környékén van!

Egyébként van itt egy oldal, ahol le vannak szépen írogatva a hibakódok:
TroubleCodes.net
Vinnie18-02-2008 20:38:37 // 19450
A régebbiekben is változó a szívócsőhossz.
A különbség, ha jól tudom, az EURO II-esről az EURO III-asra való váltást/megfelelést takarja.
Dzsozy18-02-2008 20:34:02 // 19449
Bocs a belavauért, igazából én sem értek hozzá, de talán segít, hogy a EODB vagy OBD2 hibakódok közt a 238 az a turbótöltő nyomás jeladó.
Dzsozy18-02-2008 20:15:31 // 19448
Köszönöm szépen! Csak cseszte a csőröm! :))))
TIbor18-02-2008 19:56:28 // 19447
Elviekben a Szívó oldali veztengely kissé módosított, másak a vezérlési idők !
Változó szívócsöhossz van az újabbakban, kb ennyi asszem !
Dzsozy18-02-2008 19:41:14 // 19446
Mi a különbség 1999-2002-is gyártott 166 2.0TS és a 2002 után gyártott mocikban? Csak érdekelne, mivel 99-02ig 114KW 02-től 110KW az Autofit szerint.
Csaszi18-02-2008 19:32:01 // 19445
Köszi! Bár nem tudom, akkor ez most mit jelent! :)
Csaszi18-02-2008 19:24:00 // 19444
Kössz! Próbáltuk a szervízben, de nem jöttünk rá! Pedig a fazon nézte az okosságában, mit kell csinálni! :) Na mindjárt ki is próbálom ezt! :)

Meg van a hiba!!!! :) Persze nem ilyen egyszerű a dolog! Az tuti, hogy valami gebasz van, mert a rendszer ítra, hogy van hiba, csak a bővebb információ a köv. volt: Hiba ismeretlen! :) Nesze neked! Most bújom a google-t, mert azért adott hibakódot is: P1238 és 386.
Erre a P1238-ra a következőt találtam:
Fuel Pump Secondary circuit fault

Passzolom! Nem a fordítással van a gond, hanem azzal, hogy nem értek hozzá, és nem tudom, mi van ezen a körön. Pl. lehet, hogy itt van a légtömeg mérő?
Dzsozy18-02-2008 19:23:45 // 19443
Hát elég régi a progi, de azért néha segít az embernek, max az alkatrész rendelésnél. Tudtommal több olasz autó alkatrész bolt ezt használja. Ennél jobb az AutóFit, csak mivel azt a szakszervizek használlják, nincs a neten. Max File cserélő szerverekről szedhető le! Daemon Tools kell hozzá!
Vader (a Gróf)18-02-2008 17:26:48 // 19442
ePER...
Csak nekem új??????
Ferke18-02-2008 16:50:50 // 19441
A + és a - jelet egyszerre nyomod kb 20 mp-ig.:)
Selmak18-02-2008 16:11:08 // 19440
Face liftes 156 mJTD ben szvsz LE függetlenül VTG turbó van.
Csaszi18-02-2008 15:28:59 // 19439
A turbót illetően foggalmam sincs, milyen! Minden esetre meglepődnék, ha változó geometiás lenne!
A légszűrő kb 5000 km-el ezelőtt lett cserélve. Szerintem ez is pipa.
A légtömegmérő meg már nem az első ötlet! Ma kiderül, mert 4-re viszem kiolvastatni a hibákat!

Az egész marhasára visszatérve, nem érdekes az egész! Nem értettem a poént, mert túl érzékenyen érintett a dolog (talán érthető okokból), meg hát nem is értek hozzá!

Mindegy!!

Köszi mindenkinek a segítséget! Este írom majd, hogy mire jutottunk!

Ha már itt tartunk: Hogyan lehet az info centeren nullázni a service intervallum kijelzést?
kertecs18-02-2008 14:59:46 // 19438
Szerintem amit Wickey írt az vicces : )

Sőt ezt jelezte is, h nem komoly...
Youri18-02-2008 13:48:43 // 19437
Felénk is mindenki így mondja,és még nem röhögött senki ezért....Pedig mennyire fontos dolog ez:-((
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.