Forum >> Szerelőműhely

Robi23-02-2008 22:45:25 // 19536
...jó pénzért. :)
Dévid23-02-2008 19:02:20 // 19535
Konzultálj egy bontóssal, ők adnak róla igazolást, hogy leadtad náluk bontásra...
KOBRA3323-02-2008 19:00:05 // 19534
Sziasztok!
Ha valaki tudna nekem segíteni az írjon!
Hogy tudnám kivonatni a gépem a forgalomból véglegesen, mert kéne egy bontási papír hozzáá ha jól tudom!
Előre is köszi a segítséget
Dévid23-02-2008 17:38:36 // 19533
Nekem is csinált hasonlókat, csak nekem minden fokozatban olyan 3000/perc fordulat felett akadt a váltó. Az enyémben a kuplungtárcsa törött szét, és fordulaton szétnyílt így elakadt a házában...
Selmak23-02-2008 17:34:11 // 19532
Az baj hogy az újabbaknák ha edugózod az EGRt akkor meg az ECU raplizik, szoftveresen le kell tiltani az EGR ellenőrzést is.
Tentacle23-02-2008 17:23:35 // 19531
Most hogy igy mondod, a rukvercet nehezen veszi, de ott meg1x nyomom a kuplungot es veszi siman. Lehet,h megis kuplung szarakodna? De egyesbe siman bemegy, es nem ugrik meg az auto ...
RoliQ423-02-2008 17:11:13 // 19530
hát nem tom... mi lehet... nekem pl a lüki szokott gondot okozni valamikor csak második kuplungolásra vált be! viszont a te eseted más lehet a kuplungod jó de a váltód már nem annyira... v kulissza! az is elég sok gondot tud okozni!
Tentacle23-02-2008 16:40:12 // 19529
Hali!

Akadt egy kis problema a vasammal (155 2.0 16V): neha akad a valto, akkor, mikor harmadikba akarok visszavaltani. Uresbe kijon szepen, aztan nem akar bemenni masik fokozatba (4-be se), csak 3-4-5 probalkozasra, aztan siman lehet ujra valtoagni. Kuplung kiemel, nem reccsen a valto.
Mi lehet az oka ? Vmi beakadhat ?
RoliQ422-02-2008 17:59:54 // 19528
igen de nem döcögős volt az utam 190 től:)
Robi22-02-2008 17:54:15 // 19527
"A baj csak az, hogy sokak szerint ez a hiba sajna már megmarad, ha 1x előjött. Minden esetre, ha újra jönnek a tünetek, azt kb, 40 ropim fogja bánni!! :(( Ezért csak a fél örörm! :("

40 ropi egy EGR szelep? Mert akkor még 40, még 40, és még 40 a végtelenségig. Ha a régi EGR-edet bekormolja, akkor az újat is be fogja. Fölösleges pénzkidobás. Én ismerek olyat, aki olajcserénként tisztítja az EGR szelepet. Végülis nem nagy kunszt levenni, megéri elpucolni.
Egyébként a kipufogógáz visszavezetés arra való, hogy csökkentse a kipufogógázban a nitrogén-oxidok mennyiségét. Tehát ha ledugózod, akkor az autódnak még jót is teszel, csak a környezetednek ártasz. Valamit valamiért. A sok karbitisztító spray is ártalmas a környezetre, amit az ember ráfúj az elkokszosodott EGR szelepekre. :)
Dévid22-02-2008 17:43:17 // 19526
Néha előzéskor beleforog, nem mindenki akar elengedni, ha megérkezek mögé... :DDDD
Poló22-02-2008 17:41:52 // 19525
Fölösleges 190-ig húzatni a 4.-et.
Wickey22-02-2008 17:39:16 // 19524
Ennyi ésszel szabadlábon... pedig csak el kéne húzni a turbóig egy tyúkbelet az akksiról :-PPPP

Mellesleg ha már ilyen faszán szétszedtétek, miért is nem dugóztad le az EGR szelepet a gecibe? Még egy ekkora faszságot, hogy a kipufogógázt visszavezetni az égéstérbe, főleg dízel autónál, nem hallott még a világ.

De tudodmit? Akciósan 30ezerért ledugózom neked, ha mégegyszer elfossa magát :-P
Poló22-02-2008 17:35:59 // 19523
Nem azt mondta, hogy 190 a vége, hanem hogy 190-től már nem gyorsul annyira.
Dévid22-02-2008 17:35:48 // 19522
Ha azt nézem, hogy néha 190-nél tolom az 5. fokozatot, pedig még enyém sem tökéletes, akkor feltehetőleg kis hibája lehet a gépednek is. De no csüggedés, keresni kell egy jó szerelőt, vagy szervízt (szakszarvíz általában felejtős!) és ne kis pénzért rendbeteszik neked. Most én is ismét viszem, a sokadik szerelőhöz, mert az eddigiek, vagy nagyon lehúztak, vagy érdemben nem tudtak mit kezdeni az olaszok által összerakott technikámmal. :DDD
Wickey22-02-2008 17:34:04 // 19521
öntsd már le egy kád lábvízzel az Americát, ha arra jársz, hátha felugrik a helyére a hengerfej :-DDDDDDDDD
RoliQ422-02-2008 17:28:14 // 19520
hát ha azt nézem hogy én 230at mentem óra szerint a géppel akkor a 190 karcsú.. na és az ém motorom is eszi rendesen az olajat:) ezért lesz q4 project:)
Csaszi22-02-2008 16:49:37 // 19519
Na szeva mindenkinek!! :)
Jó a kedvem (félig!)!!!
Meg csinásztuk a kis picinyke "Sárkánykámat"!!! Szóval EGR szelep! Olyan szinten volt lerakódva a korom szegénykémben, hogy nem tudott zárni. Ezért alacsony fordulaton (bár ráraktam a turbót 12v-re és egy csillárkapcsolóra, ahogy azt egy kedves cartárs javasolta, hihhhhetetlen nagy segítőkészséggel és jószándékkal és segíteniakarással - lásd hsz 19427, Robi: szerintem nincs igazad, bocs - mégsem KAPCSOLT A TURBÓ!) nem kapott elég o2-t az égéshez a kis erőforrás. Kicsit kivakartuk, kimostuk, kifújtuk, kitisztítottuk, aztán hagytuk állni alkatrészmosó folyadékban 1 órát...

Visszaszerelés után, mint új korában!!!! JÍÍÍÍHÁÁÁ!!!!!! :)

A baj csak az, hogy sokak szerint ez a hiba sajna már megmarad, ha 1x előjött. Minden esetre, ha újra jönnek a tünetek, azt kb, 40 ropim fogja bánni!! :(( Ezért csak a fél örörm! :(

Minden esetre nem légtömeg mérő, meg turbó, hanem az a kis geca ERG szelep miatt nem KAPCSOLT A TURBÓ rendesen! :) Hál Istennek, leszerelhetem a csillárkapcsolót a kormányról!!!! :P

Na csoki mindenkinek!
Firemanus22-02-2008 16:49:02 // 19518
Szevasz itt is.Na megnéztem az enyémnek a használatijába.Előttem szólóhoz csatlakozva az olajfogyasztás felső tűréshatára 1l/1000km.De ez nem a normális érték.Az enyém 6000km után kapott kb.5dl-t.Inkább csináltasd meg és tegyél bele rendes olajat,mert meghálálja.Ja és legalább 10/40-es legyen,(ezt ír hozzá)de én 5/40-es mobilt használok. Nem is tennék bele mást.Selenia v. Mobil.Szerintem........
Dubcsek22-02-2008 15:04:33 // 19517
Köszönöm a tanácsokat, de kivel nézessem meg???Alfa- Szamosi úr csődöt mondott, Ő sózta rám az adalékot.Szeritnem meg se nézték normálisan, pedig vidéki vagyok és nem volt egyszerű megoldani,h ott hagyjam egy napot.Mellékesen volt már szétszedve alaposan, mikor a kartell tömítést cserélték, mert a motorbol is csöpög az olaj, azóta is,de nem nagy mennyiségbe.
Pesten vagy Bács megye környékén tudtok jó szerelőt legyszíves küldjétek el az elérhetőségét emailba( dubcsek@altavizsla.hu)köszi
Robi22-02-2008 12:58:41 // 19516
"és asse normális, aki adalékokat javasol erre"

Ha az autókat mindenféle lötyivel lehetne javítani, akkor nem is lenne szükség autószerelőkre. :)
Robi22-02-2008 12:56:54 // 19515
A Volkswagen konszern bizonyos motorjainál 1 liter / 1000 km a legnagyobb megengedett olajfogyasztás. Egy egészséges Alfa motor nem eszik ennyi olajat, tehát tekinthetjük rendellenesnek, de azért nem olyan durva.
Ferke22-02-2008 12:55:35 // 19514
Szerintem így ne add el, nem volna tú korrekt. Ez nem normális (1L/1000km) olajfogyás, és asse normális, aki adalékokat javasol erre. Az adalékok eleve placebo megoldások.
Nem cak szelepszárszimmering para lehet. Lehet még jó néhány dolog.
Szerintem nézesd át rendesen a vasat.
Az, hogy megy, nem jelent semmit. Tegnap szétszetünke gy TS-t, ami a gazija elmondása alapján tök jól ment. Ehhez képest a kipuff veztengelyen az egyik bügyök már szinte nem is létezett!!:))
Liquid22-02-2008 12:50:33 // 19513
semmiképpen sem egészséges ekkora olajfogyás, ha megéri vég nélkül lapátolni bele az olajat, akkor még inkább megérni megjavítani (vagy legalábbis próbálkozni)

szal szerintem javíttasd meg
Robi22-02-2008 12:47:54 // 19512
Csak te tudhatod, hogy ez mennyire zavar téged. 40 ezer Ft az kb 20 liter Selenia 20K for AR.
Dubcsek22-02-2008 11:48:10 // 19511
Sziasztok!Nekem egy élég komoly problémám lenne.156om van, amit az előző tulaj vszínű megfőzött.Én 30ezer kmet mentem vele és30liter selenia olajat evett meg.Voltam Szamosinál,raktak bele adalékot,de semmi. Én is vettem metabondot,de semmi. A kartellgáz rendben és nem is füstöl igazán.Teljesítmény probléma sincs, mondjuk 190től már csak vánszorog ami nem tudom,h normális-e hisz 216 lenne vége.Szóval érdemes-e vele foglalkoznom(évi 10ezret megyek csak) és lecserélni a szelepszár szimeringeket, valamint a komplett hengerfejtömítést(kb 40ezer munkával), vagy úgy is két év és eladom(rakok bele 15W40 és kész)??
Választ előre is köszönöm, mert igazán segíteni még nem tudott senki.
Csöri22-02-2008 08:01:52 // 19510
Nem kell hűtőt cserélni, ki lehet az szedni onnan, csak ügyesen. Amúgy az "csak" egy légtelenítő szelep. Csak akkor van szerepe, ha hűtőfolyadékot cserélsz, vagy termosztátot.
Csöri22-02-2008 08:00:20 // 19509
Akkor nem írom le melyik felét nézzed.:))
András bácsi22-02-2008 07:58:22 // 19508
Tegnap megbeszéltük, hogy öregek vagyunk, és nem kell már GTV. :)
kertecs22-02-2008 07:57:21 // 19507
András bácsi... ááááá : DD
András bácsi21-02-2008 18:41:01 // 19506
Ott volt. :(
Dzsozy21-02-2008 18:39:38 // 19505
Rájöttem! :) Most van zárva! Egyébként 90-92foknál nyitott! Azért köszönöm! JA, azért az a 166 V6, Hm. azért az ott van a szeren!!
András bácsi21-02-2008 18:21:31 // 19504
Adj neki egy kicsit magasabb hőfokot és próbáld újra szerintem.
Dzsozy21-02-2008 18:10:19 // 19503
Help me Please! Ma megvettem az új tarmosztátot! Ilyen fajtát még nem láttam, nem szereltem. De az autófit szerint 85-87fokon nyit. Na most belepillantva nekem ez úgy tűnik (szobahőmérsékleten), mintha nyitva lenne. Felmelegítettm egy lábos vizet (bemértem 90 fok) beleraktam a termot, de az a nyavajás spirál nem mozdult. Most akkor hogy is van ez?
Robi21-02-2008 13:38:54 // 19502
"Nem pont ez lenne az a hely, ahol egymásért jövünk össze?! Vagy tévedek???"

Kérdésedre a válasz:
Ezt a topicot évekkel ezelőtt azért alapítottam, hogy műszaki problémákat beszéljünk meg, és oldjunk meg.

Amúgy az élet bármely területén megesik, hogy az ember baromságot mond, és kiröhögik. Ilyenkor én tanulni szoktam belőle. Ha téged valaki kijavít (pl Wickey), akkor ne azon akadékoskodj, hogy hogyan tette, hanem fogd fel a jelentését. Lehet, hogy jobban tudja nálad?
Ha én a hentesnél egy decibel csirkemellfilét kérek, és kiröhög, akkor nem reklamálok, hanem megtanulom, hogy egy kilót kell kérni, és legközelebb úgy kérem. Vagy ez szerinted nem így a normális?
csocsi21-02-2008 00:06:04 // 19501
Én még annak idején az előző csapathoz jártam. A munkájukhoz kétség nem férhetett.
Edyboy20-02-2008 23:20:27 // 19500
Kétszer volt már ott az előző Alfám.
Nos valóban drága volt de jó munkát végeztek.
Úgy tűnt értenek hozzá.
Csaszi20-02-2008 20:49:44 // 19499
Na az lesz, hogy az ismerősöm (kollégám - illetve a fia), pénteken haza tudja vinni a laptopot, amin van analizátor. A kollégám meg bár nem alfa specialista, de jó szakember, és felajánlotta, hogy a hétvégén megnézi (mármint megnézzük). És bár nem a hibakód alapján, csak elmondásaim alapján gyanakodott erre az EG akármire. Minden esetre említette már ő is a turbónál ezt a szelep dolgot. Az első benyomása neki az volt, hogy egy jeladó rakoncátlankodhat! A lényeg az, hogy vasárnap nekifekszünk, és beleássuk magunkat a "majd kiderül, mi a rossz és azzal mit lehet kezdeni" dologba! :) Csak arra kért, hogy addig kérdezzem meg, erről mi a véleményetek! :)

Nu, majd beszámolok, mire jutottunk!
Csaszi20-02-2008 20:44:01 // 19498
Azaz! :) Csak nem emlékeztem rá! Hát az az igazság, hogy a kódot egyszer kiolvastuk, aztán annyi. Törölni nem is próbáltuk! Egyébként csak egy ötlet volt! :)
Dzsozy20-02-2008 19:20:23 // 19497
Én nem érek hozzá, de tegnap talán olvastad, hogy ma nekem is aktuális volt egy jó nevű autóvill.-nél egy látogatás. Elmondva a problémád, már ammennyire emlékeztem rá,(lomha, nehézkes gyorsulá, majd 2000-2500 ford felett megindul a vasad) és említve a hibakódot. Első hallásra a az üzemanyag rendszert kizárta, mint a Vágó müsorában, hiszen alapjárat van, a gép megy, naftát kap. Igaz, elmondása szerint fura a megfogalmazás! Ő mindenféle képpen a turbónál, ill. annak érzékelőinél keresné a problémát, meg isten az atyám, valami szelepet emlegetett a turbó körül. Ideiglenesen (bár nem megoldás) , compon keresztül, ő megemelné az alapjáratot. Mind ehhez hozzáteszem, az én elbeszélésem alapján mondta ezeket.
András bácsi20-02-2008 19:10:30 // 19496
Az az EGR-rendszer, de annak külön hibakódja van.
Csaszi20-02-2008 19:07:18 // 19495
Na csoki mindenkinek!

Újabb felvetés a másodlagos üzemanyag ellátó rendszer hibás működéséhez. Az egyik autószerelő ismerősöm kérdezi a hozzáértők véleményét, miszerint mit szóltok ahhoz, hogy a kipufogó visszavezető? (nem emlékszem pontosan a nevére, de aki tudja, biztos felismeri) szelep elkoszolódása okozhatja-e az általam említett problémát.

A 19462 hsz-hez meg tényleg csak annyit akarok szólni, hogy szarrágás baszki! Nem mindenki autószerelő, akinek autója van! De röhögjön ki minden szakember, akivel beszélsz, legyen az bármilyen téren! Hamar rájössz, mennyire nem értesz semmihez! :) Aztán akkor talán belegondolsz majd abba, hogy ha érted, miről beszél a másik, akkor mi a picsának kell kiröhögni?! De egyáltalá?! Nem pont ez lenne az a hely, ahol egymásért jövünk össze?! Vagy tévedek???
tomcsi14620-02-2008 19:01:59 // 19494
Épp ma kérdezte egy hölgy tőlem, hogy miért nem nőgyógyásznak mentem... :)
Van benne ráció, már hogy azt a "belenyúlást" emlegetted! :)))
Tom1220-02-2008 17:07:27 // 19493
Nem segít semmi. Először jön a kattogás, utána mindig erősebb, a végén egy nagy "katt", aztán, mintha nem is lenne ott semmi - game over és csere. A bal elsőt tavaly cserélték, most a bal hátsó rúgja az utolsókat.
mesa20-02-2008 16:56:48 // 19492
:)) OK. Akkor majd megkérem egy lakatos haveromat, nem nyúlna-e bele :)))
nagyferi8120-02-2008 12:59:48 // 19491
Sziasztok!

Végre valahára úgy néz ki, hogy az alapjáratom a helyén van és a CO is egy csomó küszködés után!!!! Ugyanúgy jártam mint Ketyi78, de állítólag csak egy szondacsere vált szükségessé! Az is 40 pénz:(( A vezérlés nem volt elrakva, ezért javaslom a Ketyi78 "bajtársnak", hogy először méresd ki a szondát mielőtt megnézeted a vezérlést!
Skodra20-02-2008 04:28:52 // 19490
Köszi! Valószinű az lehet az akkor amit mondtak hogy beletörött.Ha az nem müködik akkor milyen hiba fordulhat elő,pl. túlmelegedhet a vizem?Akkor komplett hűtőt cserélni kell?
Köszönöm az infót!!
Üdv!
Ferke20-02-2008 01:11:25 // 19489
Igen. Szinte semmit nem változott ezen a téren a technikai rész a 30 éveel ezelőtti sprintekhez képest. Ott is ugyanez a szitu.:)))
tomcsi14619-02-2008 22:51:55 // 19488
Ja! És ne felejtsd el a gumi porfogót ráhúzni, mielőtt betekered a csavarokat! Irtó bosszantó, amikor azt hiszed kész és észreveszed, hogy kifelejtetted... :))))))))))))))
Olyankor mond mindent az ember, tán' még Isten is van benne...
tomcsi14619-02-2008 22:48:55 // 19487
Vitatkozom! :)
Szerintem jobb nem kivenni az ablaksínt. Fellazítani a rögzítőcsavart és el lehet húzni néhány centit, de nem kivenni.
A határolót abban a pozícióban ahogy kiveszed a zacsekból, be lehet forgatni a helyére. De szerintem az újat betenni könybb, mint a töröttet kivenni. Picit macerás, de csak türelem és kézügyesség kérdése.
Jótanács: ha már benn van a helyén, először fogasd oda az ajtóhoz a két csavarral, de csak érintőlegesen. Azután a kasznihoz rendesen és a végén meghúzni az ajtóhoz rögzítő csavarokat. Így rendesen bepozícionálódik a szerkezet és a kar, így nem feszül és nem törik el később.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.