Forum >> Szerelőműhely

Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 16:37:33 // 20305
Egy cég aki hozzám jár van egy lexus ls400 van benne 300e km ja s most rendelték meg hozzá a vezérlésszettet vízpumpával...eddig még nem cserélték...
Poló16-04-2008 16:34:37 // 20304
Bg. autójában 240.000 km körül mutatott az óra, mikor itt írta neki valaki, hogy vezérlés cserekor illik cserélni a vízpumpát is.
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 16:25:57 // 20303
nekem volt új autóm (sajnos) ez a garancia dolog érdekes, mikor baj van mindig a nem szakszerű használatra hivatkoznak... persze nem álatalánosítok :)
Érdekes, hogy a vízpumpát nem sorolták pedig az is a gyenge pontja a rendszernek...
Dzsozy16-04-2008 16:11:56 // 20302
Ja igen, ezen én is csodálkoztam, hogy az előzetes egyeztetés során ezt nem sorolták fel. A szerelővel történt (mai) beszélgetésem során, azt az infót kaptam, hogy vezérlésbe nem játszik bele, vez.cseréjekor azt minden esetben ellenőrzik, hogy van e szükség cserére. Voltak "pillanatok" mikor egyéb más dolgaim voltak, kénytelen vagyok bízni benne, (tehetek mást) szóval egy kellemes megkönnyebbülés után azt mondta, hogy annak az árát az asszonyra költhetem, mert nem kell cserélnem, jó állapotban van. Kérdeztem: De ha.... és belém folytotta a szót, mondván: garancia.
Igaz, ezzel nem vagyok kisegítve, de jön majd még kutyára teherautó!
Ferke16-04-2008 15:58:03 // 20301
Remélem csak Ő hagyta ki, és nem a szervíz!:)))
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 15:55:34 // 20300
vízpunyeszt kihagytad :)
Dzsozy16-04-2008 15:54:16 // 20299
A riegler szerint, (meg hát szerintem is, mivel kopó alkatrészekről van szó) a gyári technológia szerint a következő cuccokat kel cserélni vezérlés cserekor: vez.módosító,vezm.ékszíj hozzá feszítő és vezető görgő, szelepfed.tömítés, hosszbordás ékszíj, ballanszt szíj, meg hozzá a feszítő. Mint említettem van benne gy tétel, ami nem a ballanszt szíj, hanem a hozzá tartozó feszítő kerék, így az anyag ára 95.000,- körül mozog. :(((((
Dzsozy16-04-2008 15:39:12 // 20297
Lehet, hogy spóroltam volna vele,de a közelemben nincs olyan aki maszek és rábíznám, ha meg rábízom, gondom van a géppal, off-os lesz a motor, max azt mondja perelj be, oszt kiröhög! 10e ide 10e oda, a garancia miatt azért nyugodtabban alszom.
Dzsozy16-04-2008 15:36:53 // 20296
Az "anyagot" azért vittem, mivel előzőleg arról is kérdezgettem őket! Helyi Olasz autós boltba cuccoltam össze, sőt még a bolta alkudtam is, mert egy-két dolgot drágállottam. (már teljesen belekeveredtem az anyagi dolgokba, de asszem a vez.modosítót akarta 46.000,- rámsózni, mire én, hivatkoztam az albaalkatrészre :) és megkaptam 37.500,- ) Csak egy dolgot voltam kénytelen venni a szervízbe, ballanszt szíjjat, ha jól írom, az volt 12.000,- mínisz a kedvezmény. Sajna erre nem terjedt ki a figyelmem,hogy ez is kellene, de hát ezt max elkárolom! De mint a sejem az autó hangja! Fehívta a szerelő a figyelmem az olaj rendszeres csréjére, ill. a minőségére, mert elmondása szerint ez a vez.módosító gyengéje! A javíttó kittet meg felejtsem el, mert az a tengej fogazatán nem segít! Szét kaptam a régi vez.módosítót, és a benne lévő rugó erősebb, mint a javító kittben lévő, csak mert maradt rajtam egy.
Ferke16-04-2008 15:19:35 // 20295
Ráéreztél, pont ezért kérdeztem,h ogy mennyi volt az anyagktg!:))))
Ferke16-04-2008 15:19:01 // 20294
Ha nem vagyok szemtelen, megkérdezhetem, hogy mennyi volt az anyag?:)
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 15:16:48 // 20293
ahoz képest, hogy márkaszervíz nem is volt olyan sok a munkadíj persze maszekban sporoltál volna egy tizest minimum...
Dzsozy16-04-2008 15:11:33 // 20292
Szép napot Mkinek. Csak a márkaszervizek becsületéért írom amit írok. Ma voltam komplett vezérlés cserén (vez.módosító,feszítő-, vezetőgörgők,szíjjak stb) Autoforum Rieglernél, Győrben Alfa, Fiat márkaker.ill.szakszervíz. Reggel nyolcra vittem az autót, 10re kész is lett a vas.Végig nézhettem, kérdezgethettem, baráti hangulatban telt a délelőttöm. A fizetésnél volt egy pici félreértés: Előzőleg kértem a munkadíjra ajánlatot, 23500,-Ft-ot írtak az üzifalamra. De mint utólag kiderült ebbe nem volt benne az áfa. Riegler Amorés oldalán látható, hogy tagoknak 10% kedvezményt tudnak adni alkatrészekből, ill munkadíjból. Az Áfás munkadíjjat kifizettem és korrek módon megkaptam a 10-10%-os kedvezményt, annak ellenére, hogy állítólag ez már nem él! Mindenkinek aki győri, Győr környéki, csak ajánlani tudom őket, korrektek, megfelelő szaktudással rendelkező, kedves emberek dolgoznak náluk. Én úgy gondolom, hogy a munkadíj is elfogadható volt, annak tükrében, hogy garanciát vállalnak!
Youri16-04-2008 13:06:08 // 20291
Így van! Ezért (is)kell sokat amorézni:-DDD
Kau16-04-2008 13:04:48 // 20290
Hát igen. :(
Ezért is jó, hogy vannak ezek a topikok. Sok pénzt meglehet spórolni, ha informáltabb az ember.
Jata16-04-2008 13:04:00 // 20289
Nem. Ment volna de más intarface-m van mint amijen Peticool verdájához kell.
Youri16-04-2008 13:02:38 // 20287
És a kicsit h hívják?? Ránézésre már rég tudom,csak a nevét nem.Nekem mindig össze vissza mondják.Múltkor direkt rákérdeztem,de csak tereltek...
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 13:00:52 // 20286
nem az a nagy :)
pb_16-04-2008 12:58:23 // 20285
Ahogy Lnézem az állapotokat nekem marad a 17-18as kat, talán ott még van keresni valóm.))
Youri16-04-2008 12:58:13 // 20284
Amint mondtam:ezekből tanulunk.Csak azt nem értem h miért kell mindenkinek értenie mindenhez,csak h ne b@sszák át?!?!? Undorító!!!
De mondom,nekem is elég sok pénzem bánta,a kezdeti tudatlanságomat...Azt a pénzt meg már nem látjuk viszont...
Kau16-04-2008 12:56:17 // 20283
Na jól van. Nem azért írtam be! Ez egyedi elképzelés :))) Valahogy le kell nyomnom azt a 33-ast augusztusban :)))
pb_16-04-2008 12:54:49 // 20282
Hoppá, miket nem olvas az Mber.))) Asszem ki kell találnom nekem is valamit.))
Kau16-04-2008 12:54:13 // 20281
Sajnos ők már ebben rutinosak voltak, én meg kezdő. Ma már azért más lenne a helyzet...
Youri16-04-2008 12:53:51 // 20280
Az a kicsi,az nem obd?
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 12:52:43 // 20279
nincs csak obd :(
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 12:52:22 // 20278
a régi cikkszámos bír annyit, az új 100e km-t....
Youri16-04-2008 12:51:09 // 20277
Ezek szerint nem ment a kiolvasás...
Jata16-04-2008 12:48:33 // 20276
Szasz koma! Van Bosch csatlakozod? Kiolvasni egy szörnyet!
Youri16-04-2008 12:48:29 // 20275
Aztak@rvaátb@szóstetüállatlehúzókat:-((((((((((((((((((((((((((((( Ebből tanul az ember...
Így utólag az én ótóm javítása sem kerülne ennyibe...
Kau16-04-2008 12:48:20 // 20274
Nekem nem volt kirívó ez a 25 ezer km. Mikor vettem a kocsit, láttam olyat, amiben 33 ezer km volt és a szervízkönyvben benne volt, hogy már cseréltek benne vez. módosítót. Kicsit el is keseredtem, hogy ez ilyen gyorsan tönkremegy.
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 12:47:18 // 20273
majd mikor pirosba ér a mutató akkor lesz károsodás :)
mesa16-04-2008 12:45:24 // 20272
Termosztát: Attól függ mennyivel mutat kevesebbet. Nekem az utóbbi időben pályán nagyon leesett. Most kicseréltem és azóta zsír.

Vezérlésmódósító javító készlet: Ha csak 10 000 km-t bír, már akkor is megéri, mert csak egy ezres! Sajnos a komplett cucc is lutri, jó esetben 2x ennyit bír, ahogy Erhard írta. Én egy évben 4-6 000 km-t teszek meg, így jó befektetésnek tűnik pár beszerzése :)
Kau16-04-2008 12:45:05 // 20271
Igen ez még az Amore előtti időkben történt (5 éve). Akkoriban kényszerből az SPQR-hez mentem és erre a műveletre ott hagytam 120 ezer forintot...
Azóta sokat változott a világ :))
Youri16-04-2008 12:42:16 // 20270
Nem zár rendesen a temo?!? Enyém is ilyen volt.Csere megoldotta...
Ferke16-04-2008 12:39:31 // 20269
Ez teljesen normális, masszív dugóban. Ha nem volt nagyon masszív dugó, akkor azért nézd át a hűtőközeged, hátha kevés.
Brad 15616-04-2008 12:36:58 // 20268
oké köszi
Pinochet16-04-2008 12:32:33 // 20267
És abban az esetben mi van, ha a termosztát előtt és mögött a hőmérséklet ok, meg ha az autó áll pár percet egy helyben akkor 90 fokot mutat??de ha megyek akkor nem mutat annyit...
Youri16-04-2008 12:24:48 // 20266
Miféle motorkárosodás?!? amit leírtál az a normális működés!!! Melegszik a víz,venti bekapcs,víz visszahül.Ennyi.
Brad 15616-04-2008 12:21:47 // 20265
Akkor motorkárosodás ennyi miatt nem lesz gondolom???
Youri16-04-2008 12:11:08 // 20264
Vszínű h ez lehet az oka...
147Smz16-04-2008 11:51:56 // 20263
Brad én arra tippelnék, hogy ilyenkor kapcsol be a hűtőventilátorod, vagy esetleg egy tartalék ventilátor a másik mellett, és ez a nagyobb áramfelvétel miatt levesz az alapjáratból, amit utána az elektronika korrigál. Nálam legalábbis a 145-ösnél nagy melegben, dugóban állva hallani ahogy bekapcsol a venti és leesik az alapjárat, majd visszamegy. Igaz, a hőfokom stabilan tartja a 90-et, de szerintem ez a pár milliméternyi elmozdulás nem jelent semmit egy analóg kijelzőnél :-)
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 11:31:44 // 20262
a régi cikkszámos bír 20e km-t....sokan csalnak vele
Youri16-04-2008 11:21:13 // 20261
Lehet h felújítós volt az is.Akkor viszont jól bírta:-))))
Youri16-04-2008 11:19:58 // 20260
Igen vszínű...Az átb@szás tipikus esete.Persze vannak kivételek!!! De gyanúsnak gyanús...
András bácsi16-04-2008 11:18:40 // 20259
Feltételezem, hogy szerelő által beszerzett alkatrész, és nem kapta vissza Kau a kiszedett régi cuccokat meg a gyári dobozokat...
Youri16-04-2008 11:17:18 // 20258
Az biztos h gyanús:-(((( Csapkodtam volna az tuti...
András bácsi16-04-2008 11:15:41 // 20257
Megelőztek.
András bácsi16-04-2008 11:15:23 // 20256
Az az érdekes, hogy a gyári új 25e-t bírt. Gyanús, hogy nem volt új. :( Amiket hosszú távon ismertem, azok 100e körüli futást is kibírtak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.