Forum >> Szerelőműhely

GT Ɨ|ѯ04-05-2008 23:06:04 // 20505
ajjaj , az egy 10-es lesz..:-(
Karakot04-05-2008 20:11:40 // 20504
Na, megvan a bibi a klímával kapcsolatban. Differenciál diagnózis: Nincs benne elég hűtőközeg...
Kiméregettem, a relé rendben van, szépen be is húzott, amikor adtam neki 12v-ot, de a tekercshez nem ment 12v, ha bekapcsoltam a klímát. Vagyis a klímavezérlés nem adott a relének áramot. Akkor két dolog lehetett még, vagy elektronyos hiba, vagy az, hogy a vezérlés jól működik, és valami miatt letiltja a kompressort. Direkt tápot adva a kompressornak szépen be is húzott a mágnes, de nem fújt hideget, vagyis minden működik, csak éppen a hűtőközeg nincs meg. Szóval mehetek töltetni.
Runner / Red-Devil04-05-2008 07:33:14 // 20502
Üdv! HELP! Következö a gondom: Ki kellett vennem az aksit,miután vissza került az EDOB és VDC jelzőlámpák folyamatosan világitottak,kijelzőn felváltva a két hibaüzi. Leállitottam,jó félóra mulva újra proba,mindun rendben volt,cehk ok,motor szépen jár. Na de,kb 20km megtétele után EDOB hibaüzi menetközbe kigyúlt és azóta folyamatosan világit. Oka? Lehet gyógyitani? Mit nézzek meg? :((((
Karakot03-05-2008 22:01:12 // 20501
Mindenkinek köszönöm a segítséget. Majd beszámolok a fejleményekről...
uaz146ti (kispali kisebbik fia)03-05-2008 11:31:14 // 20500
és az lehetséges, hogy az első fokozat nem megy és csak a második kapcsol be?
Tom1203-05-2008 10:20:59 // 20499
A víz hőmérséklete.
Tom1203-05-2008 10:11:11 // 20498
Ahogy mondod, + még a többi érzékelő, nem lehet ám csak úgy "átvágni" a gépet, mint egy fapados szuzukit...:-DD
Átok79146TD03-05-2008 09:56:58 // 20497
igen:DDD

van külső belső hőm. érzékelő..
van gázpedálállás érz..
akkor gondolom figyeli a motor hőfokát is..
meg gáznyomást..

fejből kb ennyit..:)))
Tom1203-05-2008 09:46:46 // 20496
Én is így vagyok vele, nekem a kuplunk kinyomó hidraulika van nagyító alatt, ott vannak a lengőkarok, stb a futómű "tuninghoz" is, de az kb. a jövő hétre marag /megint...:-D/, mert már úton kéne lennem....-))
Lali7503-05-2008 09:46:18 // 20495
Mire szolgál ez az érzékelő?Minek függvénye a fokozatok bekapcsolása?
Tom1203-05-2008 09:43:30 // 20494
Lehet, hogy csak az érzékelő /a hűtő környékén/, porcelán a belseje és ha megpattan valahol, akkor sem kapcsol a 2. fokozat...
Tom1203-05-2008 09:40:30 // 20493
A "használatiban" nincs benne? A neten biztos vannak valami rajzok /leírások/ hozzá, de lehet, hogy ebben a topicban is, csak sokat kéne visszaolvasni....-)
Tom1203-05-2008 09:35:58 // 20492
Ezért "találgatott" nekem is a szerelő jó darabig.:-)
Lali7503-05-2008 09:32:22 // 20491
Azt hiszem megnézem ezeket a reléket.
Honnan lehet ilyen könyvet szerezni 156-hoz?
Átok79146TD03-05-2008 09:30:38 // 20490
nekem mikor nem volt benne gáz sem kapcsolt be...
a klímát vezérlő elektronika min 8 dolgot figyel...
Tom1203-05-2008 09:22:38 // 20489
Pedig kettő, hallani is, mikor bekapcsol a második...
Lali7503-05-2008 09:21:10 // 20488
Sziasztok!
Nem is tudtam,hogy kétfokozatú a ventillátor!
Nekem csak egy fokozaton ment,lehet,hogy ezért nem intenzív a klíma hűtése??
Tom1203-05-2008 09:14:57 // 20487
Állítólag /ebben nem vagyok 100%-os :-)/, ha kevés a hűtőközeg, akkor is hasonlóak a tünetek...
Hardy03-05-2008 09:11:04 // 20486
Az AC relé ha jól emlékszem az aksi előtt van rá is van írva.
Tom1203-05-2008 09:07:34 // 20485
Nekem is volt ilyen problémám, azt hiszem a relé volt a hunyó, "filléres dolog". A szerelő cserélte ki...
Karakot03-05-2008 08:46:39 // 20484
Nem megy a klímám. A műszerfalon a kapcsoló működik, de nem fúj hideg levegőt. Úgy hallom, hogy nem indul be a kompresszor, szóval nem hűtőközeg hiány lesz az ok. Kölcsönadtam a torx kulcskészletemet, szóval csak holnap reggel fogom tudni levenni a kartervédőt, és tovább vizsgálódni. Első gondolatom az, hogy meggyőződöm arrol, hogy tényleg nem indul-e a kompresszor, aztán kimérem, hogy kap-e áramot. Ha kap, akkor egyértelmű, hogy kompresszor hiba. (Ekkor mire számíthatok?) Ha nem kap, akkor miket kell ellenőriznem? Relé? Biztosíték? Ezek hol vannak, pontosabban melyek az "illetékesek"? Előre is köszönöm a tanácsokat.
zoo01-05-2008 18:48:14 // 20483
hi!
bocs az off-ert, de szuksegem lenne egy kis segitsegre. ha vki esetleg autodataban, vagy mas egyeb modon meg tudna nekem nezni, es el tudna nekem juttatni egy subaru leone legrugojanak a kapcsolasi rajzat, nagyon halas lennek erte.
elore is koszi, es meg 1x bocs az offolasert
Vili01-05-2008 16:44:12 // 20482
Hali!
Ott valami griz van mert az olajszint nem változik attól,hogy dolgozik a szivattyú.
Gondolom levegős csak,hogy lett az a nagy kérdés.
Tomasman01-05-2008 10:00:56 // 20481
Hali all!

Engem az érdeklene 60 ezres szervíznél miket kell cserélni?

Plusz egy pár kérdés: Selespeed váltóm csinálál olyat (nem mindig) Hogy 1 be vagy R be kis gázzasl rúg egy nagyot! Ha kis gázzal indulok akkor az egész rúngat, de nagyokat ! De egyszer van ez a hiba egyszer nincs! Lehet hogy a szeleptömbött kellene légteleníteni, mert esetleg belevőgősödött? A szelptömbe nincs valamilyen szűrő? Ami esetleg eltömődött és nem jut át rajta megfelelő mennyiségű olaj?

Olaj szintet hogy ellenőrzöd selespeednél?
Mert ügyebár ha a bal első ajtót kinyítod akkor a szívattyú leszívja az olajat a tartájból!
Ha a jobb elsőtt nyítom ki és úgy a motorházat akkor nem szívja le az olajat a tartályból! Ha be van indítva akkor is leszívja az olajat a tartályból! A tartály tele amúgy!

Hát köszönöm az infókat előre is!
RoliQ401-05-2008 04:25:36 // 20480
bowdenes szerintem a gyári árnál jóval olcsóbban megcsinálja!!!! és akkor új minden!
GTPeti01-05-2008 03:28:37 // 20479
Longman,
Sajnos ez egy reális lehetőség. Bár egy vacak műanyagdarab miatt egyenlőre nem hiszem, hogy kiadok annyi pénzt. (Nem azért mert ezen spórolok.)

Csöri,
jó eséllyel ez lesz, bár arra sincs garancia, hogy a bontott nem kopott.

Anno az Uno-mnál is kikoptak az összekotőrúd-perselyek. Ott is 20e lett volna a 2 rúd. De találtam vkit, aki gyártott nekem rudakat, profi (cserélhető) gömbfejekkel. Sajnos ugye az Alfánál a bowdenre vannak rásajtolva az ellendarabok.
Csöri30-04-2008 22:12:24 // 20478
Egyszerűbb ha bontóból veszel.
Longman30-04-2008 20:56:39 // 20477
Szia! Nem biztos hogy fogsz találni.. Igaz, az KOpel,de apukám Merivájának is ez volt a baja, és csak gyáriban lehetett hozzá komplett felújítókészletet venni 30.000 Ft-ért.. :(
GTPeti30-04-2008 19:06:26 // 20476
Sziasztok!

Nem tudja vki, hol lehet a váltóbowdenek gömbfejéhez műanyag perselyt kapni?
Az enyém sajnos elkopott és leugrott a bowden a gömbfejről. (156 1.9 JTD)

Csak ezek koptak el, és emiatt feleslegesnek érzem a komplett bowdenek cseréjét.
Joker 15630-04-2008 13:00:33 // 20475
Jesszus, el sem hiszem....Szerelőnél az autó, és megvan minden alkatrész is hozzá...Ha minden jól megy,akkor estére vissza kapom a drágámat...:)
SzaB30-04-2008 09:51:46 // 20474
Sziasztok!

Elektronikai csapdába kerültem...
Tudja valaki hogyan lehet a kulcsok kódját újra taníttatni a vevővel? Gyújtást ráadom és égve marad a keycode felirat. Csak szakszervíz? Szervíz kulccsal nem lehet csodát tenni?
/Menet közben adta meg magát a kocsi (Alfa 164), 1x csak leállt. A 2 normál kulccsal próbáltam, 1ikkel sem megy./

Köszi!
András bácsi29-04-2008 10:04:51 // 20473
Ez valóban így van. :)
kertecs29-04-2008 09:59:47 // 20472
A női tulajos alfák vezérlését rózsaszínnel, a többit világoskékkel kell cserélni : )
Liquid29-04-2008 09:59:15 // 20471
feltételezve, hogy előtte jól volt összerakva. Az enyémet is legutóbb jelölgetéssel cseréltek, alapvetően jó volt, csak minimális volt az eltérés.
He ha előzőleg elrakták, akkor nem fog helyrekerülni.
Szal jobb a célszerszám és a békesség :)
András bácsi29-04-2008 09:43:07 // 20470
Tényleg? Nem csak a színe különbözik a sablonoknak? :DDD
kertecs29-04-2008 08:36:59 // 20469
Ha feltételezzük, h előtte jól rakták össze... és ez sem teljesül minden esetben. Itt Pécsen egy szerelő minden TS-t (1-4-2.0) egy sablonnal cserélt, és úgy gondolta, h jól.

Érdekes módon nekem van 1.8-2.0 sablonom, ami nem az 1.4-1-6-hoz való
Ferke28-04-2008 23:32:55 // 20468
Azért ez nem teljesen igaz. célszerszám nélkül is összerakható, csak kellő tapasztalat kell hozzá. Persze szerszámmal gyorsabb, de ahhoz is kell tapasztalat:)
Liquid28-04-2008 22:20:30 // 20467
az a gáz, hogy ha nincs megfelelő célszerszáma, akkor lehet bármilyen dörzsölt, csak szerencsével lehet jó
Hardy28-04-2008 21:27:40 // 20466
Biztos nem egyszerű összerakni egy ilyen vezérlést. Én most voltam Csőrinél, és épp egy ilyent csinált. Összerakta, átpörgette a motort, és volt benne valami pár ezredes eltérés, ahogy én láttam, de tényleg valami minimális, amit 100 helyből 99 helyen így fognak és összeraknak, de Ő szétszedte, és addig állítgatta, míg az a pár ezred is eltűnt belőle. Ilyent tényleg olyan emberre kell bízni aki csinált már párat, és megbízható.
Joker 15628-04-2008 09:52:23 // 20465
Elvileg azt mondta,h.volt már nála 156-os alfa,hasonló problémákkal...Meg mult héten egy Rover volt bent neki,totál ugyanezzel a hibával...Bár sztem semmi köze a két autónak egymáshoz,de elviekben nem ma kezdte a szakmát a tag...!
András bácsi28-04-2008 09:43:03 // 20464
A kérdés, hogy csinált-e már ilyet, van-e hozzá mindene, tudja-e a nyomatékokat. :)

Persze ezek nélkül is megoldható.
Joker 15628-04-2008 09:41:37 // 20463
Hát azért nem nyugtattál meg...Azért ha a 2.0 Ts-emet nem rakja össze jól,akkor morci leszek...:S
Jata28-04-2008 09:30:10 // 20462
Pft!!!!!!!! :)))))
András bácsi28-04-2008 09:27:45 // 20461
De az csak véletlen volt. Meg csak 1.8. :)
Jata28-04-2008 09:25:00 // 20460
De te azért igen! :)))

Legalábbis még megy a multkori bordó vas! :))))))
András bácsi28-04-2008 09:09:55 // 20459
Nem kell aggódni, bár TS-t nem sokan raknak össze jól.
Joker 15628-04-2008 09:02:04 // 20458
Végre szerelőnél az autóm!!!!! :)
András bá,akkor most kezdjek aggódni én is,mert épp teljes vezérlés,meg szelepcsere megy nálam is végbe...Esélyes,h.elrakják a vezérlést?:(
alfa kutya27-04-2008 19:33:43 // 20457
Csak az a baj hogyén nem merek neki állni szerelni
András bácsi27-04-2008 19:20:02 // 20456
Pedig ez nem egy bonyolult motor. :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.