Forum >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.00015-04-2010 22:25:06 // 29572
Nekem tuti nincs benne gáz nem kell lefejteni, tavaly töltöttem és két hónap alatt elment. A kompresszor mindenhol enged :-(
Milán15-04-2010 22:14:35 // 29571
Azzal a szerelővel - és most itt csak a klímásra gondolok - vigyázz, aki Veled viteti az alkatrészt....
Milán15-04-2010 22:12:21 // 29570
Mi megtudjuk csinálni, de kicsit messze vagyunk... :(
WarbiRunner (Gyuri)15-04-2010 22:08:04 // 29569
Igen, ők nem válaszoltak nekem...
WarbiRunner (Gyuri)15-04-2010 22:06:31 // 29568
Nekem is megmakkant, annyira kis helyen ereszt, hogy kb 1 hóbap alatt gyengül le a klíma ereje. Tavaly töltettem, még most is hűt, szárítja az ablakot, de gyengus. Én sem tudom hogy javíttassam, anno kértem árajánlatot egy ezzel foglalkozó cégtől, válaszra sem méltattak..
Most nem merem használni, nehogy hazavágjam a kompresszort.
Itthon tuti nem szedném szét, le kell fejteni a maradék gázt/olajat, csinálja inkább olyan, akinek szerszámozottsága van ehhez. Főleg, hogy összerakás után is vákuumpróbázni kell.
Szóval akinek van tippje, hogy honnan lehet tömítéskészletet szerezni plz ossza meg velem is! :-) Szerelő az volna, de azt mondta vigyek alkatrészt.
Most nem merem használni, nehogy hazavágjam a kompresszort.
Itthon tuti nem szedném szét, le kell fejteni a maradék gázt/olajat, csinálja inkább olyan, akinek szerszámozottsága van ehhez. Főleg, hogy összerakás után is vákuumpróbázni kell.
Szóval akinek van tippje, hogy honnan lehet tömítéskészletet szerezni plz ossza meg velem is! :-) Szerelő az volna, de azt mondta vigyek alkatrészt.
Piritu - 1.000.00015-04-2010 22:06:24 // 29567
Akkor csörgök majd :-)
Piritu - 1.000.00015-04-2010 22:05:46 // 29566
A kompresszor típusa kell, a hátuljára van írva. A alapján már lehet keresni az oldalon.
KGBMAN15-04-2010 22:01:05 // 29565
Megtaláltad a miénkhez valót?
Milán15-04-2010 21:59:54 // 29564
Látom, nem laksz messze.Holnap, ha felhívsz, esetleg segíthetek.... Ezzel is foglalkozik a cégem.
Piritu - 1.000.00015-04-2010 21:55:54 // 29563
Árat tudsz náluk nézni vagy csak lekérdezésre árulják el? Nekem a 16126033-as készlet kellene.
Milán15-04-2010 21:53:13 // 29562
ismerem, tőlük vásárolok....
Piritu - 1.000.00015-04-2010 21:42:34 // 29561
már találtam is, itt van minden, kár hogy árakat nem írnak semmire :-(
Milán15-04-2010 21:42:27 // 29560
Ebben igazad van, ezért elnézést. De, a reagáció mégis csak ezzel a problémakörrel volt kapcsolatos. És ha már ez a VALÓS probléma felmerült, és a rend őrei így járnak el, ráadásul sajnos jogalapjuk is van erre - ami ugye nekünk nem biztos hogy, tetszik, vagy igazságtalannak is tartjuk - mégis csak ez a helyzet. Márpedig ezek szerint minden utólagosan beépített xenonos A L F Á - s is kerülhet ilyen helyzetbe,emellett Te úgy gondolod, hogy korrekt a CARTÁRSAKNAK is ezt itt reklámozni, belevinni egy kellemetlen szituba, ami konkrétan büntetéssel jár ? ELGONDOLKODTATÓ !..............
Milán15-04-2010 21:29:54 // 29559
Létezik, de ne vágj bele ! Bontottat ne vegyél, ha a tömszelencénél, v esetleg máshol minimálisat enged azt nem fogod észrevenni, lehet, h heteket, hónapokat elmegy, de utána megint töltés-javítás a vége , ha vki garanciával felújítja az a biztosabb...
DrB15-04-2010 17:27:10 // 29558
Cartársak, itt is megkérdezem. Valakinek tapasztalata EBC-től a Greenstuff betét + Premium Disc tárcsa kombóval? Kérdés, jobb-e, mint a gyári Brembo? Lehetőleg holnapig meg kell rendelnem ezt vagy maradok a gyárinál.
Piritu - 1.000.00014-04-2010 18:32:32 // 29557
Létezik klímakompresszorhoz felújító tömítéskészlet? Mármint ki tudom-e otthon cserélni a benne lévő tömítéseket? Orrán-száján jön ki a gáz...(Sajna az előző gazdája 3 évig be se kapcsolta)
Kb 20-25-ért megcsinálnák, kb ugyanennyiért lenne bontott is, de az is lutri hogy nem enged-e.
Ha házilag kivitelezhető inkább megcsinálnám, akkor tudom milyen. Csinált már valaki ilyesmit?
Kb 20-25-ért megcsinálnák, kb ugyanennyiért lenne bontott is, de az is lutri hogy nem enged-e.
Ha házilag kivitelezhető inkább megcsinálnám, akkor tudom milyen. Csinált már valaki ilyesmit?
pb_14-04-2010 14:01:03 // 29556
Sajnos nem filléres xarok.( A bontott jó állapotú cuccokal, pedig semmi baj nincs.
TDI7514-04-2010 13:42:38 // 29555
Köszi este utánanézek.
Alfaman14-04-2010 13:08:07 // 29554
Sziasztok! Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy 156-os Alfa csomagtér zárját tudja e valaki, hogy lehet kivenni, mert semmi ötletem!
Előre is köszi!
Előre is köszi!
Buddha14-04-2010 12:25:20 // 29553
Ajtókédert lehet kapni méterben, rengeteg profil van, szinte az összes gyártott típushoz! Keresgélj a neten, sokan forgalmazzák! ;-)
TDI7514-04-2010 11:04:24 // 29552
Erre már gondoltam én is, de a bontott az szintén nem fiatal cucc, és ugye az már valahogy nem az igazi. Nem mintha nem szeretném a jó állapotú bontott cuccokat, de ezekből újat akartam. (Gondoltam én hogy valami filléres szarok lehetnek) Mindazonáltal valószínű hogy te nyertél és a büdös életbe nem fogok már ezekből újat találni. De azért nyitott szemmel járok. Tudod a remény hal meg a legkésőbb.
TDI7514-04-2010 10:11:07 // 29550
ziasztok! Szerintetek hol tudok kédergumit venni a 33-ashoz? Illetve az ablakokhoz tömítőgumit. Külsőt.
147Smz14-04-2010 09:26:07 // 29549
Sziasztok!
Sikerült ma egy kátyutól defektet kapnom majd az esőben berántott a kocsi a járdára, két demszky karó közé. 145-e a küszöb műanyag mennyibe fájhat szerintetek? Sajna lakatolni is kell, behorpadt a küszöb is a műanyag alatt :-(
Sikerült ma egy kátyutól defektet kapnom majd az esőben berántott a kocsi a járdára, két demszky karó közé. 145-e a küszöb műanyag mennyibe fájhat szerintetek? Sajna lakatolni is kell, behorpadt a küszöb is a műanyag alatt :-(
Bilux13-04-2010 23:21:19 // 29548
Ha jóltudom NEM hozzád írtam a nagy SEMMIT MILÁN!
Milán13-04-2010 21:37:34 // 29547
Tényleg nem tud senki használható tippet adni?
T.a.m.a.s.13-04-2010 19:35:54 // 29546
Megnéztem, találtam is! Majd holnap utána járok a helyi autósboltokba! Kösz ;)
Pat13-04-2010 19:34:25 // 29545
a 2. oldal egyharmadánál a tv.-i szabályzás.
Gyakorlatilag, amit írtál...
http://totalcar.hu/magazin/technika/hid/1/#szoveg
Gyakorlatilag, amit írtál...
http://totalcar.hu/magazin/technika/hid/1/#szoveg
Buddha13-04-2010 19:27:30 // 29544
Lehet kapni ezer méretben! ;-) Nézz fel valami autóalkatrészes webáruházba és válogass kedvedre!
Buddha13-04-2010 19:24:24 // 29543
...mert a szennyezett üvegfelületen megtört fény vakíthatja a szembejövő közlekedőt...
Ezt komolyan mondják! :-D
Ezt komolyan mondják! :-D
Zoszko13-04-2010 19:21:05 // 29542
Valaki megtudja mondani miért kötelező a xenonhoz a mosó? (gyárim van.. csak hajt a kíváncsiság)
T.a.m.a.s.13-04-2010 19:17:05 // 29541
Milán13-04-2010 19:15:43 // 29540
Egy cikk az Autó 2 újságból , kiegészítve a saját infóimat : És még egyszer köszi a semmit BILUX !
Tavaly ősz óta több levelet is kaptunk xenon témában. A levélírók arra keresték a választ, hogy vajon beszereltethetik-e hagyományos halogénlámpás autóikba azokat a xenonszetteket, amelyeket ma már lépten-nyomon kínálnak az autósboltok és az internetes oldalak. Lapunkban is szerepel ilyen rendszereket reklámozó hirdetés, de arról csak mendemondákat hallottunk, hogy milyen feltételekkel lehet beépíteni ezeket. Az első körben két budapesti vizsgaállomást, a Vas Gereben utcait és a Mozaik utcait hívtuk fel. Két állítás hangzott el a telefonban: csak automatikus magasságállítóval és fényszórómosóval együtt használhatjuk, illetve, hogy ha van bennük „E” jel, akkor beszerelhetők úgy, ahogy vannak, nem lesz velük gond. Szöget ütött a fejünkbe a két ellentétes válasz, s állásfoglalást kértünk a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH). Kiderült, mindkét vizsgaállomás mellébeszélt, illetve tévedett. Az NKH-tól kaptunk egy sor jogszabályt, ezek közül a témához legszorosabban kapcsolódó részletek így szólnak: „A világító- és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni. (…) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.” E két mondat mellett egy táblázat is szerepelt a levélben, amelyből kiderült, hogy az ENSZ–EGB-előírások értelmében a xenon fényszórók működtetéséhez elvárt kiegészítő az automatikus, terhelésfüggő fényszórómagasság-állító és a szintén automatikus fényszórómosó. Ezek után bárkiben felmerülhet, hogy miért ne lenne jóváhagyási jel az izzóban (több reklámban kiemelik, hogy a megfelelőséget tanúsító „E” betű rajta van az izzón), és miért ne lehetne bebarkácsolni egy mosót meg egy állítót? Nos, bármilyen „E” betűt találunk is az izzón, az biztosan nem felel meg a szabályoknak. Akárki akármit mond, a H4-es és H7-es vagy más halogénizzós foglalatokba, lámpatestekbe csak hagyományos halogénizzó szerelhető, mivel ezek jóváhagyása csak ilyenekre érvényes. Ebből következik, hogy a halogénfoglalatokba építhető xenonizzókon biztosan nincs jóváhagyási jel. Felesleges is tovább elmélkedni, a szabályozás egyértelmű. Persze nem igaz, hogy minden utólagos szett szabálytalan. Olyan autókba, amelyeket eredetileg is xenonnal szereltek, építhetünk utólag xenonizzót, például ha egy karambol után nem akarjuk a gyári alkatrész több százezres árát kifizetni, vagy az eredeti izzó már a végét járja (a xenon is tönkremehet 5-6 év alatt, igaz, a fáradás fokozatos: egyre kékebb a fény, mind kevesebbet lát az autós). És arra is van lehetőség, hogy ha az adott modellt eredetileg gyártották xenonnal is, akkor mi végezzük el az átalakítást. Ehhez viszont kell a xenonhoz tervezett különleges lámpatest, ami újonnan nagyon drága, bontottan meg nehézkes beszerezni, s a már említett további kiegészítőket sem egyszerű szakszerűen beépíteni. Ha az utóbbi két eset áll fenn, akkor is fontos, hogy a szett, illetve az izzó maga jóváhagyott legyen.
Mindezek után kérdés: vajon kinek akarják eladni a cégek az általuk forgalmazott xenonszetteket? Inkognitótesztünkben négy internetes boltot hívtunk fel, mit ajánlanak 1999-es évjáratú Ford Focusunkhoz. Mindenütt kaptunk ajánlatot, 30 000 és 80 000 forint közötti áron. Kérdésünkre az egyik helyen azt mondták: ma nincs olyan jogszabály, ami tiltaná ezeket a lámpákat, de a „lehetséges nehézségek és problémák elkerülése érdekében” vizsgára menet cseréljük vissza az eredeti izzókat. A másik három helyen már visszafogottabban fogalmaztak: mondanivalójuk lényege az volt, hogy csak saját felelősségünkre építsünk be xenont. Egyik eladó sem hallott még olyan esetről, hogy a rendőr megbüntette volna a xenonozó tulajdonost. Körbenéztünk néhány netes fórumon, hogy mi a tapasztalatuk az ilyen szetteket használóknak, szankcionál-e a hatóság. A hozzászólók többsége nem találkozott rendőri intézkedéssel, pedig erre volna lehetőség: az autót a rendőrség feljelentésére az NKH soron kívüli vizsgára hívja be. Persze ha oda már hagyományos izzóval megyünk, az autó megfelel majd, viszont a vizsgadíjat nem tudjuk elkerülni. Nyugat-Európában a rendőrség komolyan veszi a xenonkérdést, ellenőrzik, hogy az autóban van-e automata magasságállító és mosó, mert ha nincs, több tízezer forintos büntetés lehet a vége. Még egy lényeges érv a xenon ellen: mivel az utólagos xenon nem engedélyezett, frontális baleset esetén megvizsgálhatják, vajon
Xenonrendszer H4-es foglalattal? Ilyen biztosan nem kapott jóváhagyást
játszott-e szerepet az ütközésben a nem szabályos izzó. Így akár a biztosítási fedezettől is el lehet búcsúzni.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Gazdasági Versenyhivatal nem találkozott eleddig xenonos ügyekkel, így a megtévesztő cégek ellen sem léptek még fel. Az NKH-nál azt mondták, nekik se hatáskörük, se erőforrásuk nincs a beavatkozásokhoz. A szabályozás tehát egyértelmű, kiskapu nincs. A forgalmazóktól önmérsékletet, az autósoktól józan ítélőképességet várhatunk és kérhetünk.
Tavaly ősz óta több levelet is kaptunk xenon témában. A levélírók arra keresték a választ, hogy vajon beszereltethetik-e hagyományos halogénlámpás autóikba azokat a xenonszetteket, amelyeket ma már lépten-nyomon kínálnak az autósboltok és az internetes oldalak. Lapunkban is szerepel ilyen rendszereket reklámozó hirdetés, de arról csak mendemondákat hallottunk, hogy milyen feltételekkel lehet beépíteni ezeket. Az első körben két budapesti vizsgaállomást, a Vas Gereben utcait és a Mozaik utcait hívtuk fel. Két állítás hangzott el a telefonban: csak automatikus magasságállítóval és fényszórómosóval együtt használhatjuk, illetve, hogy ha van bennük „E” jel, akkor beszerelhetők úgy, ahogy vannak, nem lesz velük gond. Szöget ütött a fejünkbe a két ellentétes válasz, s állásfoglalást kértünk a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH). Kiderült, mindkét vizsgaállomás mellébeszélt, illetve tévedett. Az NKH-tól kaptunk egy sor jogszabályt, ezek közül a témához legszorosabban kapcsolódó részletek így szólnak: „A világító- és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni. (…) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.” E két mondat mellett egy táblázat is szerepelt a levélben, amelyből kiderült, hogy az ENSZ–EGB-előírások értelmében a xenon fényszórók működtetéséhez elvárt kiegészítő az automatikus, terhelésfüggő fényszórómagasság-állító és a szintén automatikus fényszórómosó. Ezek után bárkiben felmerülhet, hogy miért ne lenne jóváhagyási jel az izzóban (több reklámban kiemelik, hogy a megfelelőséget tanúsító „E” betű rajta van az izzón), és miért ne lehetne bebarkácsolni egy mosót meg egy állítót? Nos, bármilyen „E” betűt találunk is az izzón, az biztosan nem felel meg a szabályoknak. Akárki akármit mond, a H4-es és H7-es vagy más halogénizzós foglalatokba, lámpatestekbe csak hagyományos halogénizzó szerelhető, mivel ezek jóváhagyása csak ilyenekre érvényes. Ebből következik, hogy a halogénfoglalatokba építhető xenonizzókon biztosan nincs jóváhagyási jel. Felesleges is tovább elmélkedni, a szabályozás egyértelmű. Persze nem igaz, hogy minden utólagos szett szabálytalan. Olyan autókba, amelyeket eredetileg is xenonnal szereltek, építhetünk utólag xenonizzót, például ha egy karambol után nem akarjuk a gyári alkatrész több százezres árát kifizetni, vagy az eredeti izzó már a végét járja (a xenon is tönkremehet 5-6 év alatt, igaz, a fáradás fokozatos: egyre kékebb a fény, mind kevesebbet lát az autós). És arra is van lehetőség, hogy ha az adott modellt eredetileg gyártották xenonnal is, akkor mi végezzük el az átalakítást. Ehhez viszont kell a xenonhoz tervezett különleges lámpatest, ami újonnan nagyon drága, bontottan meg nehézkes beszerezni, s a már említett további kiegészítőket sem egyszerű szakszerűen beépíteni. Ha az utóbbi két eset áll fenn, akkor is fontos, hogy a szett, illetve az izzó maga jóváhagyott legyen.
Mindezek után kérdés: vajon kinek akarják eladni a cégek az általuk forgalmazott xenonszetteket? Inkognitótesztünkben négy internetes boltot hívtunk fel, mit ajánlanak 1999-es évjáratú Ford Focusunkhoz. Mindenütt kaptunk ajánlatot, 30 000 és 80 000 forint közötti áron. Kérdésünkre az egyik helyen azt mondták: ma nincs olyan jogszabály, ami tiltaná ezeket a lámpákat, de a „lehetséges nehézségek és problémák elkerülése érdekében” vizsgára menet cseréljük vissza az eredeti izzókat. A másik három helyen már visszafogottabban fogalmaztak: mondanivalójuk lényege az volt, hogy csak saját felelősségünkre építsünk be xenont. Egyik eladó sem hallott még olyan esetről, hogy a rendőr megbüntette volna a xenonozó tulajdonost. Körbenéztünk néhány netes fórumon, hogy mi a tapasztalatuk az ilyen szetteket használóknak, szankcionál-e a hatóság. A hozzászólók többsége nem találkozott rendőri intézkedéssel, pedig erre volna lehetőség: az autót a rendőrség feljelentésére az NKH soron kívüli vizsgára hívja be. Persze ha oda már hagyományos izzóval megyünk, az autó megfelel majd, viszont a vizsgadíjat nem tudjuk elkerülni. Nyugat-Európában a rendőrség komolyan veszi a xenonkérdést, ellenőrzik, hogy az autóban van-e automata magasságállító és mosó, mert ha nincs, több tízezer forintos büntetés lehet a vége. Még egy lényeges érv a xenon ellen: mivel az utólagos xenon nem engedélyezett, frontális baleset esetén megvizsgálhatják, vajon
Xenonrendszer H4-es foglalattal? Ilyen biztosan nem kapott jóváhagyást
játszott-e szerepet az ütközésben a nem szabályos izzó. Így akár a biztosítási fedezettől is el lehet búcsúzni.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Gazdasági Versenyhivatal nem találkozott eleddig xenonos ügyekkel, így a megtévesztő cégek ellen sem léptek még fel. Az NKH-nál azt mondták, nekik se hatáskörük, se erőforrásuk nincs a beavatkozásokhoz. A szabályozás tehát egyértelmű, kiskapu nincs. A forgalmazóktól önmérsékletet, az autósoktól józan ítélőképességet várhatunk és kérhetünk.
Joker 15613-04-2010 18:54:00 // 29539
Persze, de az lenne az utsó megoldás...Hátha vki tud vmi használhatóbbat...
kristof13-04-2010 18:53:24 // 29537
Na megnéztük szerelőhaverral, a gyertyák haltak meg de egyszerre 4.... Úgyhogy gyertyákat kell vennem, de akkor már 8db lesz belőle...
Pat13-04-2010 18:52:37 // 29536
Lehet, hogy hülyeség, nekem is volt, igaz mindíg csak nagyon kicsit ment lejjebb...
szóval levettem az ablaktekerőt és úgy állítottam be, hogy a lehúzáshoz a kart felfelé kelljen elkezdeni "kurblizni"
Ezután nem nagyon volt ilyen gondom és ez sem alfán volt, hanem egy kispolskin...
szóval levettem az ablaktekerőt és úgy állítottam be, hogy a lehúzáshoz a kart felfelé kelljen elkezdeni "kurblizni"
Ezután nem nagyon volt ilyen gondom és ez sem alfán volt, hanem egy kispolskin...
Kau13-04-2010 18:50:50 // 29535
Nem fúj ki a kipufogó valahol a kocsi alatt? Attól könnyen érezhetsz ilyen szagot.
Pat13-04-2010 18:48:13 // 29534
Ja, ezt én is hallottam... műszakira küldenek, de ha így már megkaptad egypárszor...
TDI7513-04-2010 18:47:39 // 29533
Rohadjon ki a belük! Mi meg ne lássunk semmit a sötétbe lakott területen kívül. És ha pont ezen múlik egy közúti baleset elkerülése?
Ja találkoztam már gyári xenonnal ami katasztrófálisan vakított, viszont láttam már olyat is hogy gyárilag nem volt xenonos a verda és mégsem vakított. (jól volt beállítva a lámpa)
Amúgy kispolszki volt eme verda.
Ja találkoztam már gyári xenonnal ami katasztrófálisan vakított, viszont láttam már olyat is hogy gyárilag nem volt xenonos a verda és mégsem vakított. (jól volt beállítva a lámpa)
Amúgy kispolszki volt eme verda.
Milán13-04-2010 18:39:36 // 29532
Bilux ! Frankó a reklámszöveg, de ez nem segítség.....
Milán13-04-2010 18:38:31 // 29531
Fényszórómosót, és automata fényszóró magasságállítót kérik. ha nincs , forgalmi el...
ez van.....
ez van.....
☻SKULL☻13-04-2010 18:34:48 // 29530
ez nálam is így van, de már nem sokáig mert zajlik a hátsó ablakok elektromosítása.
Pat13-04-2010 18:29:53 // 29529
Ja igen, igaz... a foncsornál a fókuszpontra kell figyelni... és a színhőmérséklet a magasabb.
Joker 15613-04-2010 18:28:21 // 29528
Halló! Mondja meg nekem vki,h.miért csusznak le folyton a hátsó ablakaim!156-os alfa, és csak elől elektromos az ablak! Kezd elegem lenni,h.egyfolytában azt nézegessem,h.fel van-e huzva, nehogy beázzon, meg ugye az egyéb bajok...!
Előre is köszke! :)
Előre is köszke! :)
Bilux13-04-2010 17:53:30 // 29527
A xenon üzemi hőmérséklete pont hogy kisebb...
A H.I.D. Xenon előnyei:
•nagyobb fényerő
•kiváló éjszakai látáskomfort, stresszmentes vezetés
•hosszú élettartam
•nagyobb fényterítés
•maximális biztonság
•kisebb felvett teljesítmény (tüzelőanyag-fogyasztás csökkenés)
•tökéletes vízzárás
•exkluzív megjelenés.
Amiért a HD Xenont ajánljuk:
•maximálisan éles képet ad
•kiváló minőség (E4, E11, ISO 9001, ISO 9002 CE, ISO 14000, ERP tanúsítások)
•2 + 1 év/ 1 év + 6 hónap garancia
•német csúcstechnológia a világ negyedik legnagyobb xenon előállítójától
•a HD szervizek nagy tapasztalattal rendelkeznek bármely autótípushoz
•a HD országos szervizhálózattal rendelkezik, garanciális probléma esetén bármely városban javíttathatja autóját.
Amit kínálunk:
•bármely autótípusba beszerelhetők szettjeink a hagyományos izzók helyére
•az összes manapság általánosan elterjedt foglalat fellelhető kínálatunkban (H1, H3, H4, H4 bi, H7, H8, H9, H11, H13 (bi), 9004 (bi), 9005 (HB3), 9006 (HB4), 9007 (bi, HB5), D2R, D2S, D2C, D1R, D1S, D1C) Néhány speciális típusnál 3 hét rendelési idő szükséges! - többfajta színhőmérséklet (5000 K, 6000 K, 8000 K, 10 000 K)
•többfajta feszültségszint (6V, 12V, 24V)
•kimondottan motorkerékpárba való szettek (egy izzó, egy trafó)
•nagyfokú szakértelem, biztos háttér, hiszen Közép-Európában és ezen belül Magyarországon is az elsők között jelentünk meg a H.I.D. Xenon szettek forgalmazásával
•országszerte több mint 120 helyen érhetők el termékeink a viszonteladóink révén
•több mint 50 tagból álló országos szervizhálózatunk készségesen áll ügyfeleink rendelkezésére
•a HD saját szervize több mint 7 éves szerviztapasztalattal és erős háttérrel tud segítséget nyújtani az ügyfeleknek a felmerülő technikai problémák esetén. A HD technikai támogatást is nyújt telefonon keresztül, napi 12 órában.
•viszonteladóinkat promóciós anyagokkal, illetve bizonyos összeg erejéig a reklámköltségek átvállalásával támogatjuk border=0>
HD Xenon Basic
HD Xenon Basic előnyei:
•Nagyon versenyképes ár!
•Kiváló minőség!
•1 év cseregarancia + 6 hónap szervíz garancia
•Philips IC-vel és izzóval szerelve
•A legújabb xenon technológiával
HD Xenon Pro
HD Xenon Pro előnyei:
•Kedvező ár
•Tökéletesített gyártástechnológia
•Növelt megbízhatóság
•Még tökéletesebb, élesebb képet ad
•Ideális választás prémium kategóriás járművek esetén
•2 év cseregarancia + 1 év szervíz garancia
Általános tudnivalók a H.I.D. Xenon szettekről:
H.I.D. (High Intensity Discharge = nagy intenzitású kisülés). A rendszer annak köszönheti nevét, hogy - szemben a hagyományos izzókkal - nem található benne izzószál; a fénykibocsátás a speciális nemesgázokkal (pl. xenonnal) és fémsókkal töltött kvarcüveg izzóban található két elektróda között, 23 000 V-os indítófeszültség hatására kialakuló ívkisülés következtében valósul meg. A későbbiekben az ív stabilizálásához már elég a 80 V-os, 400 Hz-es váltakozó feszültség is. A mindenkori üzemállapothoz tartozó optimális feszültséget a szettekhez mellékelt, mikroprocesszor által vezézelt transzformátor (ballast) biztosítja.
A Xenon lámpa fénye közelebb áll a természetes fényhez (napfényhez), mint a halogén izzók fénye. Mivel ehhez a színhőmérséklethez szokott hozzá az emberi szem, Xenon lámpa használata esetén sokkal kontrasztosabb, élesebb képet kapunk környezetünkről. Mindezt azonban nemcsak előre, hanem oldalirányban is, hiszen hagyományos társainál jóval nagyobb a terítése, így még több információhoz juthatunk szándékolt haladási irányunkkal kapcsolatosan. Mindezek igen kedvező hatása a stresszmentes, a szem számára kevésbé fárasztó éjszakai vezetés, valamint az aktív biztonság növelése.
A H.I.D. Xenon előnyei:
•nagyobb fényerő
•kiváló éjszakai látáskomfort, stresszmentes vezetés
•hosszú élettartam
•nagyobb fényterítés
•maximális biztonság
•kisebb felvett teljesítmény (tüzelőanyag-fogyasztás csökkenés)
•tökéletes vízzárás
•exkluzív megjelenés.
Amiért a HD Xenont ajánljuk:
•maximálisan éles képet ad
•kiváló minőség (E4, E11, ISO 9001, ISO 9002 CE, ISO 14000, ERP tanúsítások)
•2 + 1 év/ 1 év + 6 hónap garancia
•német csúcstechnológia a világ negyedik legnagyobb xenon előállítójától
•a HD szervizek nagy tapasztalattal rendelkeznek bármely autótípushoz
•a HD országos szervizhálózattal rendelkezik, garanciális probléma esetén bármely városban javíttathatja autóját.
Amit kínálunk:
•bármely autótípusba beszerelhetők szettjeink a hagyományos izzók helyére
•az összes manapság általánosan elterjedt foglalat fellelhető kínálatunkban (H1, H3, H4, H4 bi, H7, H8, H9, H11, H13 (bi), 9004 (bi), 9005 (HB3), 9006 (HB4), 9007 (bi, HB5), D2R, D2S, D2C, D1R, D1S, D1C) Néhány speciális típusnál 3 hét rendelési idő szükséges! - többfajta színhőmérséklet (5000 K, 6000 K, 8000 K, 10 000 K)
•többfajta feszültségszint (6V, 12V, 24V)
•kimondottan motorkerékpárba való szettek (egy izzó, egy trafó)
•nagyfokú szakértelem, biztos háttér, hiszen Közép-Európában és ezen belül Magyarországon is az elsők között jelentünk meg a H.I.D. Xenon szettek forgalmazásával
•országszerte több mint 120 helyen érhetők el termékeink a viszonteladóink révén
•több mint 50 tagból álló országos szervizhálózatunk készségesen áll ügyfeleink rendelkezésére
•a HD saját szervize több mint 7 éves szerviztapasztalattal és erős háttérrel tud segítséget nyújtani az ügyfeleknek a felmerülő technikai problémák esetén. A HD technikai támogatást is nyújt telefonon keresztül, napi 12 órában.
•viszonteladóinkat promóciós anyagokkal, illetve bizonyos összeg erejéig a reklámköltségek átvállalásával támogatjuk border=0>
HD Xenon Basic
HD Xenon Basic előnyei:
•Nagyon versenyképes ár!
•Kiváló minőség!
•1 év cseregarancia + 6 hónap szervíz garancia
•Philips IC-vel és izzóval szerelve
•A legújabb xenon technológiával
HD Xenon Pro
HD Xenon Pro előnyei:
•Kedvező ár
•Tökéletesített gyártástechnológia
•Növelt megbízhatóság
•Még tökéletesebb, élesebb képet ad
•Ideális választás prémium kategóriás járművek esetén
•2 év cseregarancia + 1 év szervíz garancia
Általános tudnivalók a H.I.D. Xenon szettekről:
H.I.D. (High Intensity Discharge = nagy intenzitású kisülés). A rendszer annak köszönheti nevét, hogy - szemben a hagyományos izzókkal - nem található benne izzószál; a fénykibocsátás a speciális nemesgázokkal (pl. xenonnal) és fémsókkal töltött kvarcüveg izzóban található két elektróda között, 23 000 V-os indítófeszültség hatására kialakuló ívkisülés következtében valósul meg. A későbbiekben az ív stabilizálásához már elég a 80 V-os, 400 Hz-es váltakozó feszültség is. A mindenkori üzemállapothoz tartozó optimális feszültséget a szettekhez mellékelt, mikroprocesszor által vezézelt transzformátor (ballast) biztosítja.
A Xenon lámpa fénye közelebb áll a természetes fényhez (napfényhez), mint a halogén izzók fénye. Mivel ehhez a színhőmérséklethez szokott hozzá az emberi szem, Xenon lámpa használata esetén sokkal kontrasztosabb, élesebb képet kapunk környezetünkről. Mindezt azonban nemcsak előre, hanem oldalirányban is, hiszen hagyományos társainál jóval nagyobb a terítése, így még több információhoz juthatunk szándékolt haladási irányunkkal kapcsolatosan. Mindezek igen kedvező hatása a stresszmentes, a szem számára kevésbé fárasztó éjszakai vezetés, valamint az aktív biztonság növelése.
Pat13-04-2010 17:42:40 // 29526
Elméletileg az "utólagos" xenonodnak kellene lennie tanusítványának, hogy megfelel az előírt szabványnak és milyen típusba építhető. A foncsorokat kell hozzá cserélni, mert a xenon üzemhőmérséklete magasabb.
Azt nem mondta a barátod, hogy a fakabát mi alapján dönti el, hogy a lámpád szabályos-e vagy sem, ha a műszakid érvényes?
Azt nem mondta a barátod, hogy a fakabát mi alapján dönti el, hogy a lámpád szabályos-e vagy sem, ha a műszakid érvényes?
Pat13-04-2010 17:32:02 // 29525
Jobban füstöl? Milyen színű?
Szerintem próbáld ki, hogy mi van akkor ha mást tankolsz.
Ha vezérlés módosító lenne, akkor erős csattogást hallanál a motortérből a szívószelepeknél alapjáraton.
Szerintem próbáld ki, hogy mi van akkor ha mást tankolsz.
Ha vezérlés módosító lenne, akkor erős csattogást hallanál a motortérből a szívószelepeknél alapjáraton.
Pat13-04-2010 17:25:01 // 29524
Lehet a gyújtótrafó is...
Milán13-04-2010 14:39:21 // 29523
Sziasztok !
Légyszi segítsetek a megoldásban: Anno, amikor megvettem vasat, én is szembesültem a projektor gyengeségével. Miután a nagyobb teljesítményű égő, sem segített jött az utólagos xenon. A lúd legyen kövér, hát kicseréltem a refit is, a ködlámpát is. Természetesen utólagos szettekkel megoldva. Sajna tegnap sikerült lekoccolnom a gép bal elejét. A Karosszériás barátom felhívta a figyelmemet, hogy a helyi "szolgálunk és védünk" barátaink az utóbbi pár hétben rámásztak a xenon témára: 50 ezer a bírság, forgalmi elvesz.....visszaalakít, új vizsga..... No comment....Kérdés : Ha már eldurrant az egyik lámpám, bár az égők sértetlenek, keressek bontóban gyári xenon lámpákat, magasságállítóval, stb., vagy létezik utólagos lámpamagasság állító rendszer és vegyek egy sima lámpát, rakjam bele az utólagos xenont vissza??? A gyári xenon lámpába milyen égők passzolnak?
Köszi előre is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Milán
Légyszi segítsetek a megoldásban: Anno, amikor megvettem vasat, én is szembesültem a projektor gyengeségével. Miután a nagyobb teljesítményű égő, sem segített jött az utólagos xenon. A lúd legyen kövér, hát kicseréltem a refit is, a ködlámpát is. Természetesen utólagos szettekkel megoldva. Sajna tegnap sikerült lekoccolnom a gép bal elejét. A Karosszériás barátom felhívta a figyelmemet, hogy a helyi "szolgálunk és védünk" barátaink az utóbbi pár hétben rámásztak a xenon témára: 50 ezer a bírság, forgalmi elvesz.....visszaalakít, új vizsga..... No comment....Kérdés : Ha már eldurrant az egyik lámpám, bár az égők sértetlenek, keressek bontóban gyári xenon lámpákat, magasságállítóval, stb., vagy létezik utólagos lámpamagasság állító rendszer és vegyek egy sima lámpát, rakjam bele az utólagos xenont vissza??? A gyári xenon lámpába milyen égők passzolnak?
Köszi előre is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Milán
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
625
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?