Forum >> Szerelőműhely

Driver26-04-2010 14:28:41 // 29686
sziasztok, úgy néz ki lassan majd jobb első toronycsapágyat kell cserélnem, ilyenkor érdemes a szilentet is (vagy a kettő egyben van?) meg még mást is cserélni? illetve ugye nem kell mindkét oldalon párban cserélni, lehet csak a problémás oldalon?
GTPeti26-04-2010 13:26:02 // 29685
Olyanról már hallottam, hogy az AC pumpa behorpasztotta a tankot. Ezzel nagyon vigyázz. Az aktívszén-szűrő amúgy azért van, hogy ne távozzanak szűretlenül káros gázok a környezetbe, illetve, hogy lecsapódjon a benzingőz és visszanyerje. Emellett - legalábbis az Uno-ban - van még egy szelep is.
Erhard 242 (Pure Energy)26-04-2010 12:30:39 // 29684
nem rossz naná mivel a Merci gyári beszállítója ...
Merci is német meg a Trabant is az utóbbi nem kéne mégsem :DDDD
mesa26-04-2010 12:09:55 // 29683
Értem! Akkor az a kétezer nem oszt-nem szoroz Ezek szerint mégsem olyan rossz az a Kolbenschmidt-Pierburg ;-)

Az Alfa olasz autó, a Suzuki meg yappán :P
Erhard 242 (Pure Energy)26-04-2010 12:06:11 // 29682
a Pierburg Pierburg a Bosch az Bosch :D Az Alfa is autó meg a Suzuki is még sem ugyan az :P
a kisker ára 30 illetve 32...
mesa26-04-2010 11:55:19 // 29681
"Gyári" egyenlő Bosch. Nem teljesen mindegy, hogy Pierburg vagy Bosch ? :)

Egyébként:

- 32k a Foschért vs 30-kedvezmény a Pierburgért
vagy
- 32-kedvezmény a Foschért vs 30-kedvezmény aPierburgért ?

Utóbbi esetben tényleg mindegy!
mesa26-04-2010 11:50:37 // 29680
Nem tudom, így amit írsz szerintem vitatható...
Írod nem veszi észre, hogy másik LMM került bele

Nos, pont erre írtuk, hogy ilyenkor kell az ECU reset!

Anélkül is észrevenné, hogy (már) jó az LMM, mert a valószínűsíthető értékhez tűréshatáron belüli értékeket közöl. Mint ahogy azt is észreveszi, ha nem OK

Ha a szenzorról bizonyosan tudja az ECU, hogy hibás, akkor beprogramozott átlagértékekkel helyettesíti a jeleit a motorvezérlés képletébe.

Még azt mondd meg, hogy miért létezik ECU reset vagy pillangó szelep reset, ha nem jegyezne meg dolgokat ?
Akárhogy vesszük, a hibák eltárolása is tanulási folyamat :)
admirális26-04-2010 11:09:43 // 29679
Nálam annyi a gond, hogy kb 200 km-enként le kell tekernem a tanksapkát, hogy szusszanhasson egy nagyot és utána helyreáll a menetteljesítmény, eltűnik a torpanás. Magyarán úgy össze bírja szívni a tankot 200 km alatt, hogy erőlködik az üzemanyagpumpa.

Ahogy nézem, az a szénszűrő a jobb első kerék mögött lehet a műanyag dobbetét mögött. Nehéz lehet kibányászni, ezért nem álltam még neki.
Liquid26-04-2010 10:00:40 // 29678
nemtudom sajna, de engem is érdekelne.
mi a gond nálad?
nálam sikerül "túltölteni"
admirális26-04-2010 09:41:55 // 29677
Tank szellőzés javítással próbálkozott már valaki? Nem tudom, miért, de nálam nem működik tökéletesen. Van az autó elejében ez az aktív szénszűrő, állítólag ennek a szelepe szokta ezt okozni.

Kérdésem, hogy mit nézzek meg, mit tehetek azért, hogy megjavuljon.

Az autó egy 156 1,6 1998-ból.
GTPeti26-04-2010 00:08:56 // 29676
Akkor jó eséllyel azért indítja az ECU, mert úgy érzi, szükséges. Vagyis túl magas hőfokot érzékel. Ezen a nyomon el lehet indulni. Amúgy az is lehet, hogy összeégett a ventit kapcsoló relé kontaktusa. Ez kiderül, ha a tekercsére rámérsz (vagyis, hogy az elektronika ad-e neki feszejt.)
Tom8525-04-2010 23:14:52 // 29675
Nincs! :)
GTPeti25-04-2010 22:04:23 // 29674
Válaszolj Liquid kolléga kérdésére, aztán majd meglátjuk. :)
Liquid25-04-2010 21:58:29 // 29673
klíma nincs bekapcsolva?
Tom8525-04-2010 18:58:04 // 29672
Sziasztok!Olyan problémám lenne,(156 1.6 TS) hogy hidegen indítva a motort 1,2 perc után beindul a hűtőventillátor 2-es fokozaton és le sem áll ameddig le nem állítom a motort.Melegen ugyanez.A hőgombát kimértem,az teljesen jó, illetve a termosztátomat is jónak gondolom, mert a hőfok stabilan áll 80 és 90 között, amúgy meg 4 hónapja cseréltem.Nekem nincs ötletem, úgyhogy szívesen veszek akármilyen javaslatot. :)
kristof25-04-2010 15:19:08 // 29671
Sziasztok urak! Lenne egy olyan kérdésem, hogy ha én a szekerembe felesbe rakom a benzint és az etanolt akkor valamit tönkre vághat, vagy mehet bele etanol? Köszi előre is.
GTPeti25-04-2010 13:33:58 // 29670
Itt most az a kérdés számodra, hogy mielőtt veszel egy gyárit (Bosch-t), azelőtt veszel-e próbálkozásképpen egy másikat IS...
Piritu - 1.000.00025-04-2010 13:18:02 // 29669
Nekem a Mjet ugyan ezt csinálta, amikor az EGR szelep döglődött. Aztán egyszer úgy is maradt :-(
Dzsozy25-04-2010 13:11:22 // 29668
Na ez egy jó példa! Ha új alapjárati léptetőmotort teszel a gépbe, akkor viszont kell egy számítógépes alapbeállítás a verdába, amit csak szakszervízben tudnak mókányolni! Így jártam én is!!
Kese25-04-2010 07:13:01 // 29667
Üdv Cartársak!ien kerdésem lenne,egyik havernak van 156 SW-1.9JTD!az a gond hogy,DE CSAK NÉHA csinalja neki,hogy megy megy,gyorsitani akar ,és egyszeribe a motorfoldulat beáll egy bizonyos értékbe,se gáz reakcio se semmi!! Aztan vissza van rakva egyek kisebb sebességbe,padlo gaz,es hatalmass fustot ad ki,aztan minden jo es megy rendessen! valami ötlet??
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 21:17:38 // 29665
a gyári meg 32 ...szóval nem nagyon gondolkodnék
[k i z z o]24-04-2010 20:49:48 // 29664
Egy Pierburg 30 körül van, az alatt nincs ami OK. Ez felejtős. És ebből adnak még ha viszonteladó vagy.)
Zsotti24-04-2010 20:45:26 // 29663
Sziasztok!
Valaki tud nekem segíteni abban, hogy hol tudok beszerezni 2.0 T.S.-hez vezérlés-rögzítőt??
Előre is köszi!
Kareszka198424-04-2010 19:33:29 // 29662
nemtom ki érdeklődött multkor a led-es izzőkrol, de találtam EZT
SakraF24-04-2010 18:58:35 // 29661
Hali! Nekem olyan gondom van, hogy a 156-osom / 1.8 TS / hidegindításkor csak másodszor indul el, majd kb. 10 másodpercig fuldoklik. Amikor végre beindul, akkor meg attól függően milyen kedve van 1100 és 2000 között van az alapjáratom, gázadásra pedig megint fulladni kezd. Ezt melegen már nem teszi, csak az alapjárat magas. Tettünk bele egy használt alapjárati motort aminél ugyan így viselkedett. Ezek után egy vadonatúj alapjáratival próbálkoztunk azzal meg 4500!!!!! volt az alapjáratom melegen. Esetleg valakinek valami ötlete, hogy mit kellene megnéznem? Hibaüzenetet egyébként nem ír ki. Köszi.

Üdv.
cortx24-04-2010 18:19:51 // 29660
Hali!
Ma reggel indítom a gépet, beindul és azonnal úgy visszaesik a fordulat hogy leáll. Másodjára ugyanez volt. Harmadjára adtam neki egy kis gázt, így nem állt le, aztán visszavettem a gázt és stabilan maradt az alapjárat.
Mire utal a hiba?
Üdv
t24-04-2010 18:12:34 // 29659
Hali Evribodri!
Mit hallottatok ezekről a légtömegmérőkről?

http://www.west-autoteka.hu/airmaster.html#_ALFA_


Csak, mert most akarok venni. Nem akarok sz@rt de drágát sem. Köszi!!!
Wickey24-04-2010 14:58:35 // 29658
így van. A MAP szenzorom amikor elhalt, akkor olyan alacsony légnyomás értékeket közölt alapjáraton, ami effektíve még a Himaláján is lehetetlen lenne. Ráadásul semmit nem változott fordulatszám és terhelés függvényében az a kb. 200 mbar, amit beközölt. ECU egyből közölte a hibakódolvasáskor, hogy irreális adat a manifold absolute pressure-től, nem is volt nagy truváj megtalálni a hiba okát élőadat elemzésnél. :-P
GTPeti24-04-2010 14:41:20 // 29657
Azt miért ne vehetné észre, hogy egy ideje (mondjuk 50km óta) helyes jel jön az LMM-től?

Két jelenség, amiből észre veszi:

1. A számított beszívott levegő mennyiséggel kb. egybevág az LMM (pontosabbnak tekinthető) jele

2. A kimeneti feszültsége a megengedett tartományba esik. (A "rossz" LMM-nél túl magas kim.feszültség is előfordulhat, innen jön rá az ECU, hogy nem megbízható az LMM.)
Liquid24-04-2010 14:31:57 // 29656
rosszul fogalmaztam :) a lényeg hogy nagyon sok esetben, komoly "szenzor" csere után javallott az ECU reset, mert az a kollektív tapasztat, hogy ily módon gyorsabban helyreáll a törvényes rend. tudom hogy az ECU nem tanul, miért tenné, egy egyszerű célhardver, aminek van egy programja...

Csupán azt nem tudom, hogy ha hülyeségeket kap pl. az LMM-től, és erre rá is jön, kikiáltja rossznak, beírja a hibakódot, utána miből veszi észre hogy most már jó jelek jönnek? Hogy működik ez pontosan?
GTPeti24-04-2010 12:59:39 // 29655
Mondjuk egy LMM simán rámodulálhatna egy aprócska digitális jelet a kim. jelre tápráadáskor. Így átküldhetné a szériaszámát. De sok értelme ennek nem lenne, csak akkor, ha az ECU ezután kitörölné az LMM-es hibakódot.
[k i z z o]24-04-2010 12:48:36 // 29654
Az LMM korrekciós görbe minden egyes szakasza konstans tábla, az ECU nem tanul semmit.

Sokan nem értik, hogy nincs tanuló ECU, ha igaz lenne az, amiről sokan zengenek, akkor remappolná az ecu magát minden egyes reset után. Az más dolog, hogy 2 LMM Qm / V karakterisztikája az idő során más lehet. Azaz más más légmennyiségekre torzabb karakterisztikát mutat.

Az úl LMM -et sem veszi észre, miből tenné? Más ID - t küld ?:) Az ECU ad neki V_SEN:PWT jelet ami 4,983 - 5,008 V, kiad az áramgenerátoroknak a fűtéshez +12V -ot (pontosabban erre a vezérlést), bekapcsolja egy fesz osztó alsó tagjának az intake temp NTC -t, és nézegeti az LMM Vout jelet egy 12bit A/D n. Ezért mondtam aa plausibility tesztet, mert power on után azt nézi meg, hogy RPM
WarbiRunner (Gyuri)24-04-2010 10:15:52 // 29653
Szerintem Liquid sem LMM inicializálásra gondolt, csak a comp észreveszi az új alkatrészt. Szerintem a javulás folyamata a korrekciós táblától függhet, már amennyire a neten található kusza infókból érteni lehet. Ha resetelek, defaultról "tanul" újra, és mivel gyári az alkatrész, a paraméterek közelebb vannak ehhez a defaulthoz. Van ilyen, vagy ez csak mendemonda?
[k i z z o]23-04-2010 23:48:18 // 29652
Az LMM +-et nem kell / lehet inicializálni, hiszen nem kommunikál vele senki :)

A motorvezérlő amikor hard resetből jön fel, jelen esetben az adott analóg bemenetre futtat egy plausibility tesztet és az minden, de semmiképp nem inicializál.
WarbiRunner (Gyuri)23-04-2010 21:28:51 // 29651
Na bazz tényleg, lehet csak át kellett volna jumperelni! Fákk, kidobtam egy rakat pénzt..:-))

Ez itt a szlév LMM-em:

GTPeti22-04-2010 22:01:27 // 29650
Be kellett volna tenned mellé egy SLAVE feliratú LMM-et is. Akkor jó lett volna. :)
WarbiRunner (Gyuri)22-04-2010 21:46:45 // 29649
Nekem van konkrét tapasztalatom.
A verdában egy "MASTER" feliratú LMM volt. Ezzel vettem, ezzel használtam vagy 65e km-t. Önmagában nagy bajom nem volt vele, működött, a végefelé volt egy torpanása ha lepadlóztam, de az se volt olyan vészes.
Lehet luxus volt az is, de én kicseréltem egy Bosch-ra (thx Erhard :-)) . A kiolvasáskor ugyanis írta az LMM hibás jelet. Injektor piktogramm nem volt, komoly baj sem volt a fogyasztással sem (még?), alapjárattal se, semmivel...
Csere után mentem vele egy jóadag km-t mielőtt komoly véleményt mondtam volna. A fogyasztás nem igazán változott, illetve normál használatban nem, extrémebb körülmények közt, télen, vízben valamennyivel jobb lett (0.5l). A torpanás megszűnt. De a legkomolyabb az a karakterisztika különbség. A "master"-rel 4000 körülig forgott könnyedén, aztán már nem szerette. A Bosch-al 2-esben ha nem figyelek belerántja az 5000-be lazán. Olyan lazán pörög, hogy el se hittem, és nem fárad be, tök jól húz fent is.
A master-nek 2 púpja volt, húzott egyet kb 1800-tól, majd kb 3300-tól, közte hullámzott. A Bosch-nál ilyen nincs. Megindul és végig húz.
mesa22-04-2010 21:37:00 // 29648
That's it! ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)22-04-2010 21:25:52 // 29647
ezt kérdezd meg a gyártóktól ... a kínaiak is gyártanak autónak látszó tárgyakat kinézetre teljesen autó forma viszont a törés karakterisztikája inkább a lovaskocsiéra hasonlít ...
Kau22-04-2010 21:19:44 // 29646
Pattintós. Jó lesz még az ;)
Liquid22-04-2010 20:55:05 // 29645
a testkábel levétele nem a hibatárolót törli, hanem a motorvezérlőt készteti arra, hogy megnézze mik lógnak a lábain és ha pl. új LMM került a gépbe, akkor ilyenkor inicializálja, ezzel meggyorsítod a megjavulás folyamatát.
Riki22-04-2010 20:42:08 // 29644
köszönöm szépen a képeket, tanácsokat srácok, az LMM megpróbálok elboldogulni szétszedem megtisztítom, csak ha jól láttam akkor vennem kell két bilincset is mert ami rajta van az ilyen 1x használatos
Dzsozy22-04-2010 18:50:04 // 29643
Ez egy már kibelezett Lmm betét, (2. kép) te ennyire ne szedd szét!!!!!
Dzsozy22-04-2010 18:42:08 // 29642
Tisztítani lehet féktisztító sprével, mert magas az alkoholtartalma és elpárolog. Jól be kell fújkálni kis ecsettel, vagy fülpucolóval "megsimogatni", de lehet venni a neten kimondott Lmm tisztító sprét, valahol láttam, de most nem tudom hol.De az Lmm betétje egy hülye csavarral van befogatva,azt egyszerűen egy vasfűrész lappal fűrészeld be, hogy hagyományos csavarhúzóval ki tudd szedni a házból.
A pillangószeleház, kövesd a "levegő" útját! :) Biztos, hogy találsz valakinek a blogjában pillangószelep házat. Pl: nálam 2 "oldal" legalsó kép. El kell fordítanod a pillangószelepet, és ki kell takarítanod a lerakódott olajpárát. Kb 40-50 perc az egész! :)
Kau22-04-2010 18:36:13 // 29641
Ha még nem takarítottad egyiket sem, akkor tanácsolom, hogy egy szakitól nézd el, hogy kell csinálni. Nem bonyolult, de, ha még nem látta az ember...
3 ezer körül kitakarítják. Az első képen az LMM van kiszedve. Ha oldalt a rácsos résznél benézel, fémszínű pici "görgőket" kéne látnod. Ez általában már fekete :)Kitekered azt a két lyukas torx csavart ami a képen van és kijön a lényeg. Arról sajna nincs képem, de lehet, hogy valaki tesz fel. befújod féktisztító sprayvel vársz vele, majd kifújatod levegővel és kész, mehet vissza. 5-10 perc. Arra kell vigyázni, ha szerelőhöz viszi az ember, hogy ne egyből a felforrósodott LMM-re fújják rá a hideg féktisztítót, mert általában ezzel nyírják ki őket. Sokan nem tudják. A hőmérséklet különbségből adódóan elpattan benne valami...
A másik képen a bilincs mögött van a pillangószelep, az alapjárati motor előtt. Ezt féktisztítós ronggyal "szoktuk" takarítani. Ez a leggyakoribb eset az alapjárat ingadozásra.
[k i z z o]22-04-2010 18:34:26 // 29640
Pierburgot nyugodtan rakhatsz bele. Az LMM egy elég konkrétan specifikált alkatrész, persze a 12e Ft -os daraboktól nem kell tartósságot várni, de a Qm/V karaktrisztikájuk hibátlan.
Riki22-04-2010 18:20:40 // 29639
köszi a tapasztalataid leírását akkor inkább nem kísérletezek utángyártott darabbal , de mivel érdemes tisztítani ? , valamint ezen mit tudok tisztítani? mert ha lehúzom a csatit azt hiába , vagy szét lehet szedni? , a pillangó szelepet meg nem tudom hol helyezekdik el benne.
Kau22-04-2010 18:02:10 // 29637
Próbáltad már takarítani? Az ingyen van és szokott segíteni ;)
Egyébként nem csak a koszos LMM miatt ingadozik az alapjárat. 60-70%-ban a pillangószelep környékét kell kitisztítani. Nekem 3x volt 7 év alatt. Mindig megoldotta az ingadozás problémát.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.