Forum >> Szerelőműhely

Kareszka198405-06-2010 15:50:55 // 30286
ez se egy rossz opció, csak kérdés futárszolgálattal mibe fáj egy ilyen súlyos csomag szállítása?
Van erre a neten valami kalkulátor? Egyáltalán hány kg lehet ez a 4 kerék? 50-60?
FRC05-06-2010 15:48:08 // 30285
ha kifizeted a futárt Szegedig én szívesen áthozom neked Szabadkára...
gerg-o05-06-2010 15:39:30 // 30284
Köszönöm!
Dehogy veszem ki. Összeapplikálom rendesen ahogy Lujdzsi kitalálta. Nem kendácsolunk.
Kareszka198405-06-2010 15:39:09 // 30283
konkrétan erről a garnitúrárol van szó...nekem nagyon tetszik, a bibi csupán annyi, hogy Szombathelyen vannak, ami tőlem olyan 500km egyirányban :( de ennek ellenére érdeklődöm itt a környezetemben, "hátha" valaki megy arrafelé :P jó is lenne :)
GTPeti05-06-2010 15:00:14 // 30282
Rezonátorház, úgy tudom. Kicsit más lesz a gázreakció, ha kiveszed. Nem véletlenül tették oda.
GTPeti05-06-2010 14:58:22 // 30281
Persze, így van. De nem akartam bonyolítani. Olyannak aki nem tudja mi az az osztókör (Karesz ismerőse), szerintem sok lett volna, ha még számolgatni is kell. :)
Kareszka198405-06-2010 14:39:05 // 30280
na válaszolt a mókus és igazad volt...azt írta, hogy "Ha jól mértük kb. 50mm." akkor ez elméletileg jó is lenne nekem. Mert nekem 5x98-as kell, de ha igazatok volt, az 5x100-ast is fel lehet rakni...vagy?
Kareszka198405-06-2010 13:58:30 // 30279
na legjobb lesz, ha én csavaros szorítókkal fixálom a cső helyzetét a talpakon és a kocsin kívül durrantom oda pár hegesztési pontal, majd újra berakom, hogy jól áll-e minden. Nemszívesen hegesztenék kocsin belül, féltem az elektronikát nagyon...lehet páran emiatt most megköveztek, de így van :)
Amúgy kész van minden a toronymerevítőn, már csak a hegesztés maradt hátr+festés. Fotót sajnos most nem birok mellékelni (pedig nagyon szépen sikeredett a csőhajlítás/vágás), fényképezőgépem másnál van egy sajnálatos koccanás miatt adtam neki kölcsön, hogy dokumentálni tudja vele a kocsi állapotát+helyszínt a biztosító miatt...lényeg, hogy senkinek sem esett baja!!!
gerg-o05-06-2010 13:43:31 // 30278
Üdv mindenkinek!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a légszűrőház előtti girbegurba doboz micsoda?
Nekem folyton szétcsúszik a kettő közötti összetétel. Ennek lehet valami következménye?
Előre is köszönöm!
156 1,6 ts
[k i z z o]05-06-2010 12:58:11 // 30277
Akksisaru lazulás miatt nincs feszültségingadozás amely ECU hibát okozhatna. Induktiv tranziensekre, amik illyen esetben előfordulhatnak simán immunis a vezérlő.

Vagy resetel az ECU, de mindenképp van nyoma a low voltage - nek (NVM tartalom), illetve vezetési élményben is jelentkezik. A feszültségingadozás programozáskor lehet gond, de az a szerviz hibája, csak szeretik kifizettetni. Ezért nem szabad flash -eltetni a vezérlőt, mint elsődleges hiba elodázását elősegitő műveletet.

A gépkocsiban, saját működéséből adódó bármely feszültségtranziensre le van védve minden ECU. Ez olyan mint az elektromágneses immunitás, nagyon sokáig tesztelik őket (hónapokig megy egy vezérlő, kül. power modingban) és a tesztek alatt elég komoly, a gyártótól kapott előre definiált - rögzitett hullámformákkal bombázzák mind vezetett mind sugárzott módban.

Ilyen akksisaru hiba miatt ECU -t még nem kaptunk vissza, pedig elég sokat leanalizáltam már elég csúnya betegségekkel.

Ami ilyen hiba volt anno az amint irtam a reflash under low voltage hiba, ami GM -nél Fiatnál az egyszerű szervizesek miatt fordult elő, de egy BMW vagy Daimler ilyen hibát nem vét :) Nekik van pénzük szervizt épiteni az új technológiák kiszolgálására.
Gabesz05-06-2010 00:51:18 // 30276
Na túl egy nem kicsit stresszes műszakivizsgán :) végülis a fóliával nem volt semmi bajuk, csak a műbizonylatot kérték és kész (nemértem, miért volt berezelve a szerelőm tőle) viszon a kipufogó kicsit szemetszúrt nekik, hiába magyaráztam h a sportkivitelnek gyárilag ilyen a kipufogója, nem vették be a mesét :)
András bácsi04-06-2010 20:21:19 // 30275
Ez mind oké, de olyan helyre tenni szerintem hülyeség, ami kis koccnál is mechanikai sérülést okoz. (lásd pl. 159) Meg aztán ha csak a vibrációt nézzük, akkor az ideális gyári állapotot pár évesen már egy dízel sem fogja produkálni.
De pl. olyat el tudsz képzelni, hogy merci ECU azért menjen tönkre, mert lelazult az akksisaru, és feszültségingadozás volt? Ha ez nem szopatás a szervíz részéről, akkor igen gyenge a védelme a rendszernek.
[k i z z o]04-06-2010 20:09:34 // 30274
Sok ECU az airboxban van, mint pl. az összes mai Mercedes, ez segiti a hűtést is, ugyanakkor a powertrain kiszorul a motortérbe, a body pedig be a helyére.

De egyetlen mai motorvezérlő sem a hőtől megy tönkre, bár rendesen melegük van :) Főleg dizelnél nagyon komolyak a vibration és temperature követelmények, de minden mai ECU class 3 azaz ugyanazon gyártási elvárások, követelmények vonatkoznak rá mint egy orvosi műszerre, és hasonlóképpen is validálják őket.
András bácsi04-06-2010 19:58:31 // 30273
Lásd amit GtPeti írt. Az akksisaru levétel sem kell ilyenkor. De ha hegeszteni akarsz, akkor nem árt.
András bácsi04-06-2010 19:57:35 // 30272
A mercikről inkább nem beszéljünk. :)
mesa04-06-2010 15:00:14 // 30271
Akkor a lyuknak a széléig mér és kivonja belőle a lyuk sugarát! pl. ;)
Kareszka198404-06-2010 14:34:13 // 30270
no meg is írtam neki, köszi szépen :)
GTPeti04-06-2010 14:24:00 // 30269
A felni közepének és egy csavar közepének a távolságát... (Ez az osztókör átmérő fele.)

Viszont kötve hiszem, hogy 1mm eltérést észre fog venni. (98 vs 100mm)
Kareszka198404-06-2010 14:20:16 // 30268
hogy magyarázzam el e-mailben egy ürgének, hogy hogyan mérje meg mien lyukosztású a felnije? :) mit mérjen sublerrel? (:
GTPeti04-06-2010 14:07:10 // 30267
Le.

(Amúgy SZVSZ akksisaruval is, csak gyújtást ne adj rá.)
Kareszka198404-06-2010 14:06:20 // 30266
s én azokat simán lecsatolhatom mindenféle káros következmény nélkül? persze akksisaru levétele után...
GTPeti04-06-2010 13:50:41 // 30265
A Mercedesnél a motorblokkra van csavarozva az ECU. Így egy egységet képez. Ugyanakkor kevés hőnek jobban kitett hely van... (Előbb kiszáradnak a kondenzátorok, fogyasztói társadalom.)
András bácsi04-06-2010 13:40:00 // 30264
Abban, hogy nem olvastam végig, amit írtál, csak a lábtérig jutottam. :)
Az újabb szerkezetekben sajnos áthelyezték a vezérlőt a motortérbe minden típusnál. Hogy mi az oka, azt nem tudom. Rövidebb kábel kell. Vagy így valószínűbb a sérülése, és jobb a gyártónak. :)))
Az a durva, amikor a zárhídon van, vagy a B1 sárvédő alatt.
Tentacle04-06-2010 13:36:57 // 30263
Akkor miben tévedtem ? Vagy nem én tévedtem ?
András bácsi04-06-2010 13:33:34 // 30262
Téved a kolléga: a te motorvezérlőd a motortérben a fojtószelepház felett van. Két nagy csati van a tetején.
Kareszka198404-06-2010 13:16:38 // 30261
ezt mintha én fogalmaztam volna meg :D:D:D:D:D:D:D azért köszi :)
Tentacle04-06-2010 13:08:35 // 30260
Jobb1 lábtér (kesztyűtartó alatt), vagy motortér folytószelepház tetején, vagy esetleg máshol :)
Kareszka198404-06-2010 13:00:25 // 30259
s merre van az ECU? hol keressem?
Kareszka198404-06-2010 12:28:00 // 30258
hát gyanus, akkor inkább asztalos szorítókkal összeszorítom a két végénél és úgy emelem le, ez lenne a leg biztonságosabb...meglássuk :)
Kareszka198404-06-2010 12:25:34 // 30257
fix vascső lesz, talpak felfogató furatait fúrtam pár miliméterrel nagyobbra, hogy legyen annyi mozgása, hogy lelehessen emelni
Tentacle04-06-2010 12:21:00 // 30256
Biztos ami biztos azért az ECU-ról is húzd le a kábel(eke)t. Az akksi sarut mindenképp le kell venni.
Wickey04-06-2010 12:16:48 // 30255
Mit gondolsz akkor, hogy lakatolják az autót?
CO-hegesztőt odavisz, akksisarut levesz, akkor nagy gond nem lehet. Elég ahogy írtad egy-két helyen odapontozni, és kivenni. Mellesleg az állítható menetes szár részét is megcsináltad, vagy csak fix vasdarab lesz?
Wickey04-06-2010 12:14:39 // 30254
állítsd be rendesen a lámpákat, a motorokkal nem tudsz kezdeni semmit önmagában. Illetve de: ráállsz a falra, tekergeted, és megnézed mozog-e mindkét oldali csóva. Ha nem, akkor lámpatest csere, utángyártottban 20ezer alatt van darabja.
Kareszka198404-06-2010 12:14:24 // 30253
mindenesetre nem húzom szét, elvan az ott magában, de a későbbiekben kreálok nekik valami tartót...ma megyek meghajlíttatni a csövet. Tegnap egy léccel megcsináltam a mintát, hogy mien szögben kell bevágni a cső 2 végét...hétvégén elméletileg össze is lehet majd állítani, ha az idő is engedi, meg a hegesztő mester is rá ér.
Elméeltileg ugye nemlenne nyerő ötlet a kocsiban hegesztgetni? Ok, nem is gondoltam az egészet ott körbevarrni, max odadurrantani 2-3 pontal, hogy tartsa a formáját, majd kiemelve végleg egyesíteni. Ez így járható út, vagy hegesztőt még a kocsi közelébe se vigyem? Féltem az elektronikát...
GTPeti04-06-2010 12:07:59 // 30252
Pontosan. :))

Egy cartárs szerint ABS jeladó.
Kareszka198404-06-2010 11:58:58 // 30251
147-nél hogy tudok hozzáférni, meg hol keressem a fényszóró szögállító motorját? Lehet azt külön cserélni? Gyanús, hogy bibi van vele, tompított fényem egyik oldalon folyamatosan felfelé világít. Engem mondjuk nem zavar, csak a szembejövők szoktak villogni :D
admirális04-06-2010 08:36:47 // 30250
500 , cirka 40.000 km-t:). Teljesen kiszámíthatatlan. Van akinek bejön, és van akinek nem. Én egyszer próbálkoztam vele, az >1000 km-t bírt.
MikeTheDevil04-06-2010 08:09:08 // 30249
Hali!
Érdeklődnék,hogy a vezmódnál ha felújitó készletet veszek az mennyi ideig megy el?
Kareszka198404-06-2010 07:44:45 // 30248
aha, "SEX" :) de ettől még mindig nem tudom minek a csatlakozója ez :D
Buksi04-06-2010 03:42:12 // 30247
Semmi! :-D
GTPeti04-06-2010 00:31:37 // 30246
Elolvastad, mi van a harmadik képen látható fehér műanyagra írva?
Kareszka198402-06-2010 19:32:08 // 30245
ma is haladtam egy picit...sajnos az eső elég szépen tud hátráltatni :( de holnaptól szebbet mondanak az okosok, remélem úgy is lesz. Csövet kell bemérni, beszabni, esetleg hajlítani itt/ott...érdekes lesz, de ismételten kihívásnak veszem :)
A "mitfahrer" oldali talp egy pindurka módosításra szorult, mivel a motortartó fölé nembírtam rakni, így muszály volt alá...

Ezen az oldalon is kikelett dobnom a kis tartókonzolt, mivel abenzincső (?) útban volt, így azt a tőzfalhoz húztam egy kötegelővel, remélem ettől ugyanúgy fog dolgozni?! Nem állt nagyon ellen...nemkéne, hogy baj legyen ebből...

Itt látszik miért szükös a hely, s mért van szükségem ilyen "átrendezésekre"...azok ott a gázrendszer injektorjai:
Kazó02-06-2010 14:05:08 // 30244
Az a baj, hogy korábban volt már, csak eddig nem foglalkoztam vele. Mondjuk azóta nem is vittem hozzájuk! Amivel kibaXXták a biztosítékot, hogy új rendszámtábla tartókat tettek fel a régi helyett saját reklámmal. Ehhez volt eszük
mesa02-06-2010 12:28:41 // 30243
Én nem alapoztam -nem is tudom hőállóban van-e-, csak fújtam 1 rétegben (sietni kellett). A végeredmény nem az igazi :(
vm02-06-2010 12:16:53 // 30242
Sziasztok!
Szereztem egy garnitúra jó kis fékserpenyőt.

Autón nem volt még de pihent sokat, így kissé rozsdás.
Ha le szeretném festeni a nem kopó részeit, elég ledrótoznom, és mehet rá a hőálló, vagy kell rá alapozó?
Bilux02-06-2010 07:05:05 // 30241
Nekem pl ha üzemi meleg lett a motor akkor visított a vízpumpa...
W.02-06-2010 06:48:09 // 30240
Anno a 166-nál főleg álló helyzetben és hidegen lehetett a gázadásra sivítást hallani. El volt repedve a vízpumpa lapátja és hol sivított, hol nem... Egy próbát meg ér....
_ÁRPÁD_01-06-2010 21:33:41 // 30238
De az szólna akkor végig, vagy tévedek? :-(
Ez viszont, ha "bemelegszik" elhallgat...
W.01-06-2010 21:13:48 // 30237
Nekem is eljátszották ezt egyszer a 166-nál a márkaszervizben... Akkor mondtam nekik, hogy addig nem fognak mást csinálni, amíg ezt vissza nem teszik rendesen... Érdekes módon kb. 20 perc múlva sikerült, pedig előtte váltig állította a "szakember", hogy az úgy volt rajta... Csak miután kilátásba helyeztem egy "kézlevágást" érdekes módon vissza tudta rakni rendesen! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.