Forum >> Szerelőműhely
gyml11-11-2010 07:24:22 // 32342
2.0 TS motornak mekkora a normál olajfogyasztása?
Hari11-11-2010 06:47:53 // 32341
Wickey tanácsát fogadd meg.
... de nézzük csak hol juthat bele a motorolajba benzin?! A benzin egy teljesen zárt külön rendszeren jut az injektorokba! SEHOL ninncs fizikai kapcsolatban a motorblokkal, az olajjal - mármint, hogy bejusson - CSAK és kizárolag az injektoroknál kerülhet benzin a motorba!!!
Tehát: ..... ha bejut a szivótorokba, majd onnan a sz. szelepen keresztül az égéstérbe akkor
- vagy nem jól porlaszt az injektor - és hideg motornál bizony - a rosszul keveredet benzin még jó gyujtás mellet sem tud elégni!
- nem kielégító gyujtás (gyertyahézag, nagy ellenálású kábel, stb
A termosztátnak nincs köze a benzinhez, a motor benzinellátásához!
... de nézzük csak hol juthat bele a motorolajba benzin?! A benzin egy teljesen zárt külön rendszeren jut az injektorokba! SEHOL ninncs fizikai kapcsolatban a motorblokkal, az olajjal - mármint, hogy bejusson - CSAK és kizárolag az injektoroknál kerülhet benzin a motorba!!!
Tehát: ..... ha bejut a szivótorokba, majd onnan a sz. szelepen keresztül az égéstérbe akkor
- vagy nem jól porlaszt az injektor - és hideg motornál bizony - a rosszul keveredet benzin még jó gyujtás mellet sem tud elégni!
- nem kielégító gyujtás (gyertyahézag, nagy ellenálású kábel, stb
A termosztátnak nincs köze a benzinhez, a motor benzinellátásához!
kristof11-11-2010 00:44:07 // 32340
Ja azt elfelejtettem, hogy olajcsere nem kell még mert 2600km-je cseréltem.
kristof11-11-2010 00:34:43 // 32339
Az autót 2-3 naponta használom mostanság, max 15 km-re. Viszont a gyertyakábeleim közül valamelyik töketlenkedik, mert ha hideg a motor és finoman gázt adok neki, akkor rángat a kocsi, viszont ha kap egy padlót, akkor összekapja magát és miután felmelegszik a gép, kisgázt is nyugodtan adhatok, mert minden tökéletes. Habár emiatt nem hiszem, hogy lehet mert már egy éve csinálja ezt, de az olaj nem volt benzinszagú. Igaz többet jártam vele. Gondoltam még a termosztátra, mert az tudom, hogy retek. Nem lehet-e amiatt.
Wickey11-11-2010 00:20:59 // 32338
Az olajcsere nem lenne túl rossz ötlet. Nem túl drága, és tüneti kezelésnek mindenképp bejön. Kérdés mennyit futott a mostani, ha csak ilyen 2-3-4ezret, akkor persze nem kötelező.
A benzinszagú olaj könnyen előfordulhat, ha hűvösebb az idő (pipa) és csak rövidtávon van használva az autó (ezt ugye nemtudom). Krónikusabb esetben behugyozó injektor, gyújtásproblémás henger is okozhat ilyet, de ekkor nem az tűnne fel leghamarabb, hogy milyen bukéja van az olajnak, hanem hogy nemmegy csak három henger, buzin és erőtlenül jár a motor. Tedd meg, hogy előveszed az autót, megcélzol egy 30-40 km-re levő úticélt lehetőleg autópályán vagy gyorsforgalmin, utána elkened a kocsi száját. El fog párologni a benzin az olajból.
A benzinszagú olaj könnyen előfordulhat, ha hűvösebb az idő (pipa) és csak rövidtávon van használva az autó (ezt ugye nemtudom). Krónikusabb esetben behugyozó injektor, gyújtásproblémás henger is okozhat ilyet, de ekkor nem az tűnne fel leghamarabb, hogy milyen bukéja van az olajnak, hanem hogy nemmegy csak három henger, buzin és erőtlenül jár a motor. Tedd meg, hogy előveszed az autót, megcélzol egy 30-40 km-re levő úticélt lehetőleg autópályán vagy gyorsforgalmin, utána elkened a kocsi száját. El fog párologni a benzin az olajból.
kristof11-11-2010 00:00:26 // 32337
Tiszteletem az uraknak! Nem vagyok benne biztos, hogy problémám van, de egy kicsit aggaszt az ügy. Van nekem egy 164-es Alfám, 97-es évj. 2.0TS. Az olajat ellenőriztem és benzin szaga volt, legalábbis szerintem. Megkérdeztem az egyik ismerőst aki autószerelő, Ő azt mondta, hogy valószínűleg csak megégett az olaj. Sajnos ebben nem vagyok biztos, mivel ha leveszek egy kicsit és rongyra öntöm, begyullad. Igaz, hogy nem valami hamar, de a lényeg, hogy szép lassan elég. Félek, hogy az olajomba benzin került. Mi lehet a probléma oka? Mit tudtok nekem javasolni? Előre is köszönöm.
pb_10-11-2010 23:53:54 // 32336
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2010 20:57:32 // 32335
szabad országban élünk :D
Hari10-11-2010 20:44:39 // 32334
Azt én jól tudom, hogy 1es tipusoknak más-más a gyári beszállító. .... én viszont amit mondtam, ... és ez az én szerény véleményem! ... és ki merem jelenteni, :-) .... és vállalom is!
:-)
:-)
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2010 20:36:45 // 32333
én ilyet nem merek kijelenteni :) Mind a 3om gyártó gyári beszállító :P
Hari10-11-2010 20:17:43 // 32332
Na most meg te kötekszel!?!!!! .... az én fejem nem katalógus! DE akkor is a VALEO a legjobb az Alfinyokba!
:-)
:-)
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2010 19:30:43 // 32331
persze hogy nem mivel a 2,4MJET-é LUK akkor ne is rakjunk bele semmit? :)
Hari10-11-2010 19:18:10 // 32330
Tuti meg tudja csinální! Egyszrű npn kapcsoló üzemű tranyó az! (Ha jól emlékszem! ... én is törpöltem rajta vagy 2 napig , de jó lett! :-) )
Eszembe jutott egy régi sztori erről ...hosszú! Majd egyszer elmesélem! :-)
Eszembe jutott egy régi sztori erről ...hosszú! Majd egyszer elmesélem! :-)
Hari10-11-2010 19:11:59 // 32329
Szabi610-11-2010 19:09:37 // 32328
ja és bocs, nagy betűvel "Hari" :)
Szabi610-11-2010 19:08:27 // 32327
Bocs hari hogy nem válaszoltam. Nem volt egyértelmű amiket irtál (nem a te hibád). Semmi extrát nem csináltam vele úgy vettem hogy nem éget az index, srác azt mondta csak kiégett az izzó. Csere után nem gyógyult. A test részét multi szakadásmérővel karoszériához nézve nem volt szakadás. Tegnap bevittem helyi autóelektronikai zsenihez, megtalálta a hibát kimenő tranzisztor van megsülve a computerben. most méregeti ki meik is az aztán kicseréli. bízom benne hogy megtudja csinálni.
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2010 18:46:55 // 32326
Még nem de a 2,4-be hozhatnál Valeo-t :D
Hari10-11-2010 18:44:05 // 32325
Most ezt miért kérded?! ... nem mondod, hogy cserélned kell! :-) A nyáron cseréltem a Robi barétom 159 SW -jébe (MJet) Abba is Valeot raktunk, méghozzá a 4F szettet. :-)
Pat10-11-2010 18:34:14 // 32324
Itt megtalálod amit keresel...
A biztosítéka pedig 20 A-os, a gyári kézikönyv 132-135 oldal 49. ábrán, 10 számú.
A biztosítéka pedig 20 A-os, a gyári kézikönyv 132-135 oldal 49. ábrán, 10 számú.
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2010 18:24:44 // 32323
aham és az enyémbe mit javasolsz? :)
Hari10-11-2010 18:18:58 // 32322
Szerintem nagyon jó! (Mivel ugyan az mint a gyári!!! ... a gyári is Valeo, csak van rajta egy + FIAT felirat meg szám!) Ha jót akarsz akkor csak Valeot teszel bele.
Még csak annyit fűznék hozzá, hogy CSAK a Valeo amely nem árul újrafelhasznált felújított tárcsát, szerkezetet. ... és kizárólag a saját termékei vannak a csomagolásban. Ez sem a Luk, sem a Sachsról nem mondható el! ... és még sokkal drágább is!
(Ez az én tapasztalatom. .... Alfába Valeot rakok vagy semmit!!! ... akarom mondani az utcai verdákba! :-) Verseny gépekbe: EXIDE, Tilton, MTX, AP, stb. )
Még csak annyit fűznék hozzá, hogy CSAK a Valeo amely nem árul újrafelhasznált felújított tárcsát, szerkezetet. ... és kizárólag a saját termékei vannak a csomagolásban. Ez sem a Luk, sem a Sachsról nem mondható el! ... és még sokkal drágább is!
(Ez az én tapasztalatom. .... Alfába Valeot rakok vagy semmit!!! ... akarom mondani az utcai verdákba! :-) Verseny gépekbe: EXIDE, Tilton, MTX, AP, stb. )
Pat10-11-2010 18:13:59 // 32321
A hűtővizet nézted már? Azzal minden ok? ...se nem fogy, nincs benne olaj sem...?
gyml10-11-2010 17:57:06 // 32320
Mi a véleményetek a Valeo kupplungszettjéről? Próbálta már valaki?
TDI7510-11-2010 15:34:24 // 32319
Néztem :-( 35 és 40 ezer körül van
NeoEx4810-11-2010 13:11:50 // 32318
És hátra mit javasolnál?
gyml10-11-2010 12:19:41 // 32317
Én is így tudom. Egyébként nézted már, hogy mennyi a Bosch szonda?
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2010 10:04:47 // 32316
felső lengőkarban jó a TRW, alsóban sem olyan rossz a redaelli, a birth meg felejtős hátra...
NeoEx4810-11-2010 09:48:43 // 32315
Sziasztok,
Tudnátok segíteni az idézett hozzászólásomban felvetett témában?
Köszi
Tudnátok segíteni az idézett hozzászólásomban felvetett témában?
Köszi
TDI7510-11-2010 09:32:16 // 32314
Nagyon köszi a képet! Nekem gyárilag három vezetékes a szondám. Már többen mondták hogy csak a gyári bosch-t tegyem bele mert a többi utángyártott az elfossa magát. Azért kérdeztem a marellit, mert azt találtam kb 16000 forintért a bárdinál.
Ugye a három és a négy vezetékes között az az eltérés, hogy a négyvezetékesnek a jeltest is vezetéken jön, míg a háromnál a jeltest az a kipuffantón megy.
Ugye a három és a négy vezetékes között az az eltérés, hogy a négyvezetékesnek a jeltest is vezetéken jön, míg a háromnál a jeltest az a kipuffantón megy.
Gabesz10-11-2010 06:40:43 // 32313
Kapisgálom. Utána járok a dolognak, köszi az infot.
RooDee10-11-2010 04:17:15 // 32312
ugy néz ki, TURBÓ KELL!!! ene:)
eleinte ugy indult, h furcsa hangok motortol 2e felett... utána már 1500nél:S mintha valami skercegne, egyszercsak mentem, olajnyomás villog, 4km benzinkut, vettem egy liter olajat, hát belenyomtam, mert durván hiányzott..nem is mentem tovább utamra, irány vissza haza...toltoállomás és haza 10km..felénél megint villog az olajnyomás, kibirhatatlan hang, és csak a szurke fust mogottem.... ez turbo hiba, ugye?? jovo héten lesz fizetés, addig szervizbe se akartam vinni, mert van egy olyan gyanum, h a gatyámat is legombolnák:S:)
156 98', 2.4jtd 100kw, 136ps...erre kéne turbo.... valaki mondjon rá nekem egy jo árat:)
persze lehet bontott is:) csak jo legyen végre a kocsi, mert nem birom nézni ahogy betegen férre van állitva:( :))
eleinte ugy indult, h furcsa hangok motortol 2e felett... utána már 1500nél:S mintha valami skercegne, egyszercsak mentem, olajnyomás villog, 4km benzinkut, vettem egy liter olajat, hát belenyomtam, mert durván hiányzott..nem is mentem tovább utamra, irány vissza haza...toltoállomás és haza 10km..felénél megint villog az olajnyomás, kibirhatatlan hang, és csak a szurke fust mogottem.... ez turbo hiba, ugye?? jovo héten lesz fizetés, addig szervizbe se akartam vinni, mert van egy olyan gyanum, h a gatyámat is legombolnák:S:)
156 98', 2.4jtd 100kw, 136ps...erre kéne turbo.... valaki mondjon rá nekem egy jo árat:)
persze lehet bontott is:) csak jo legyen végre a kocsi, mert nem birom nézni ahogy betegen férre van állitva:( :))
Liquid09-11-2010 22:53:11 // 32311
a hosszbordásnak is van görgője azt is le kell csekkolni, és valszeg cserélni, illetve a hűtőfolyadék. Hol cserélteted?
gyml09-11-2010 21:42:35 // 32310
Vagy megméred a hűtővizet és összehasonlítod az óra által mutatott hőfokkal, vagy diagnosztikai szoftver mérési érték blokkjában megnézed és azt hasonlítod a mért értékkel és az órával. Egyébként ha folyton nyitva van a termosztát, akkor a termosztát utána csőszakaszon a hűtő előtt ha megfogod a csövet, akkor érzed hogy folyamatosan melegszik. Ha jó a termosztát, akkor sokáig hideg, majd mikor kinyit, akkor hirtelen felmelegszik. Remélem érthető volt.:)
[k i z z o]09-11-2010 21:28:23 // 32309
Jó a Marelli szonda is, sima keskeny sávúban nincs különbség. De jó egy Denso is, az olcsóbb lehet. Mindenképp 4 vezeték, a gyári 2 helyett, külön fűtéssel.
[k i z z o]09-11-2010 21:27:00 // 32308
ha szkóppal nézed:
http://www.lanzo.se/auto/graphics/lambda_w.gif
A lényeg, hogy tartósan ne menjen 150mV alá és 850mV fölé.
http://www.lanzo.se/auto/graphics/lambda_w.gif
A lényeg, hogy tartósan ne menjen 150mV alá és 850mV fölé.
Gabesz09-11-2010 21:18:47 // 32307
Azt hogyan tudom meg, hogy az óra mutat rosszat?
gyml09-11-2010 20:12:09 // 32306
Minél hamarabb iktasdd be, mert hideg motorral jársz, így jobban kopik és többet fogyaszt. Nem jó párosítás.
Biztos nem melegszik be? Nem lehet, hogy csak az óra mutat rosszat?
Biztos nem melegszik be? Nem lehet, hogy csak az óra mutat rosszat?
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2010 19:25:32 // 32305
csak ennél van jobb áron..nem is kevéssel és nem lesz fogátugrás :P
Kareszka198409-11-2010 19:16:25 // 32304
olcsóbb, mint egy fogátugrás miatt berágott motor gatyába rázása ;)
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2010 19:00:37 // 32303
jó áron méregetik :)
Eastone0109-11-2010 18:25:21 // 32302
Üdv. Mindenkinek!
Szeretnék segítséget kérni, hogy miként tudom kiszerelni a 166-os alfámból a jobb felső lengőkart mert ki kell cserélni.
Szeretnék segítséget kérni, hogy miként tudom kiszerelni a 166-os alfámból a jobb felső lengőkart mert ki kell cserélni.
Gabesz09-11-2010 17:39:15 // 32301
Helló!
Én is hasonló cipőben járok,
vizpumpa: 12.000
szijszett: 34.000
vezetőgörgő: 10.000
Az ár kb ugyan az.
Én is hasonló cipőben járok,
vizpumpa: 12.000
szijszett: 34.000
vezetőgörgő: 10.000
Az ár kb ugyan az.
Martin09-11-2010 17:16:08 // 32299
Hali!
Jövő héten szeretném lecserélni a vezérlésemet. Ez lesz az első és már éppen ideje volt. Van esetleg valakinek az alkatrészekkel kapcsolatban valami tapasztalata, hogy mit vegyek és mi az amit nem szabad a vasba rakni.
(A terv: Vízpumpa, vezérműszíj, feszítőgörgő, vezetőgörgő, hosszbordás szíj ).
Jelenleg 57500 ez a pár tétel az ajánlás alapján.
Minden fontos észrevételt szívesen fogadok.
Jövő héten szeretném lecserélni a vezérlésemet. Ez lesz az első és már éppen ideje volt. Van esetleg valakinek az alkatrészekkel kapcsolatban valami tapasztalata, hogy mit vegyek és mi az amit nem szabad a vasba rakni.
(A terv: Vízpumpa, vezérműszíj, feszítőgörgő, vezetőgörgő, hosszbordás szíj ).
Jelenleg 57500 ez a pár tétel az ajánlás alapján.
Minden fontos észrevételt szívesen fogadok.
Gabesz09-11-2010 17:15:26 // 32298
Sziasztok!
Ma mentem huzamosabb ideig az autóval, de nem nagyon akar felmelegedni a hűtőviz... termosztát lesz a hibás? Nagyszervizkor ezt is iktassam be?
Ma mentem huzamosabb ideig az autóval, de nem nagyon akar felmelegedni a hűtőviz... termosztát lesz a hibás? Nagyszervizkor ezt is iktassam be?
PyroS09-11-2010 16:37:22 // 32297
Sziasztok.
Még mindig küzdök az ablaktörlőkkel a 156-omban.Megtudná mondani valaki,hogy hol találom az intervallum kapcsolót vagy relét?
Még mindig küzdök az ablaktörlőkkel a 156-omban.Megtudná mondani valaki,hogy hol találom az intervallum kapcsolót vagy relét?
gyml09-11-2010 16:36:37 // 32296
Ha nem változik a feszültség, akkor tuti nem jó. Csere lesz a dolgoból.
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2010 16:33:53 // 32295
a birth szerintem felejtős ...
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2010 16:31:32 // 32294
karcsú de bele fér....viszont 10e-ért nekem is hozhatnak gyári vízpumpát :P
NeoEx4809-11-2010 16:18:19 // 32293
Sziasztok,
Új vagyok itt (a 156-os topicban ma mutatkoztam be), most lett először Alfám :)
Van rajta néhány javítani való dolog, ebben kérnék tőletek tanácsokat, tapasztalatot, és segítséget.
Van egy kedvenc szervizem (futómű specialisták), oda vittem el állapotfelmérésre, és kértem árajánlatot a javításokra. Nagyon korrektek, de nem olcsók, ami egy ekkora felújításnál már nagyon érződik.
Több dolog is van, most kezdeném a legfontosabbal. A lengőkarokat elvileg mind cserélni kellene kompletten (az elsőkön a gömbfejek is gázosak állítólag, nem csak a szilentek). Az árajánlatban egy igen vaskos végösszeg szerepel, ez adódik mind a drága alkatrészválasztás, mind a munkadíjból. Az alábbi márkákat ajánlották:
Első-alsó lengőkar: Readelli (2db)
Felső lengőkar: TRW (2db)
Hátsó stabilizátor kitámasztókar: Birth (4db)
Hátsó stabilizátor pálca: Febi (2db)
Gyanítom hogy itt már sokan átmentetek ezen a problémán. Arra lennék kíváncsi, hogy milyen bevált alkatrészmárkát ajánlanátok (esetleg kihez fordulhatok ezügyben?), illetve tudtok-e javasolni bevált helyet/szervizt (Cartársat) aki a beszerelésben járatos? Vagyis a tapasztalataitok érdekelnének, hogy valamivel alacsonyabb összegért, minőségi módon tudjam rendbe hozni a futóművet :)
Előre is köszi.
Új vagyok itt (a 156-os topicban ma mutatkoztam be), most lett először Alfám :)
Van rajta néhány javítani való dolog, ebben kérnék tőletek tanácsokat, tapasztalatot, és segítséget.
Van egy kedvenc szervizem (futómű specialisták), oda vittem el állapotfelmérésre, és kértem árajánlatot a javításokra. Nagyon korrektek, de nem olcsók, ami egy ekkora felújításnál már nagyon érződik.
Több dolog is van, most kezdeném a legfontosabbal. A lengőkarokat elvileg mind cserélni kellene kompletten (az elsőkön a gömbfejek is gázosak állítólag, nem csak a szilentek). Az árajánlatban egy igen vaskos végösszeg szerepel, ez adódik mind a drága alkatrészválasztás, mind a munkadíjból. Az alábbi márkákat ajánlották:
Első-alsó lengőkar: Readelli (2db)
Felső lengőkar: TRW (2db)
Hátsó stabilizátor kitámasztókar: Birth (4db)
Hátsó stabilizátor pálca: Febi (2db)
Gyanítom hogy itt már sokan átmentetek ezen a problémán. Arra lennék kíváncsi, hogy milyen bevált alkatrészmárkát ajánlanátok (esetleg kihez fordulhatok ezügyben?), illetve tudtok-e javasolni bevált helyet/szervizt (Cartársat) aki a beszerelésben járatos? Vagyis a tapasztalataitok érdekelnének, hogy valamivel alacsonyabb összegért, minőségi módon tudjam rendbe hozni a futóművet :)
Előre is köszi.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
696
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?