Forum >> Szerelőműhely

Alfa GT-Csaba11-11-2010 22:06:13 // 32386
Sziasztok.A gázpedál potmétert lehet javítani ,vagy rögtön mehet a kukába ha elkezd szarakodni?
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:48:39 // 32384
...és Nálad melyik görgőt lehet kapni?
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2010 21:46:24 // 32383
euro2 és euro3...de van átfedés a görgők között :P kavarták, keverték mint a pókerben ...
Hari11-11-2010 21:45:28 // 32382
Ez így van! ... 2001 után jöttek a CF3-as mocik. ... meg a gond! :-)
Hari11-11-2010 21:42:35 // 32380
:-) ... na igen! Ha nem cserélteted időben az már nem a gyár baja!
Egyébként még mindig olcsóbb a szíjcsere, mint a motorgenerál!
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2010 21:39:57 // 32379
a változás oka hogy a CF3-nek bár ugyan úgy néz ki a görgője mint a CF2-nak valójában még sem ugyan az valahogy gyengébben feszít ezért sokkal sűrűbb a vezérműszíj szakadás vagy átugrás...valamint sokan elfelejtik hogy a második vagy harmadik vezérlés cserénél illenék az összes fogaskereket is cserélni :P
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:39:25 // 32378
Mit változtattak a motorokon 2001-ben, hogy korábban nem szabkodták a szíjat? Netán gagyibb szíjat/görgőt/feszítőt tettek fe a gyárban?
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:32:23 // 32377
Az ugye azt is jelenti, hogy a gyárnak olcsóbb, ha én fizetek egy (esetemben alig egy éves autón) 60-nál egy rahedli pénzt, hogy a szakszerviz cseréljen szíjat, mint a gyárnak a javítás, ha elszakad? :-)
Hari11-11-2010 21:19:04 // 32376
A változtatás oka:
- A 147-es 1,6 TS és a 156 2,0 TS ( '01 után) nagyon sok szíjszakadást produkáltak! A többség 3-5 éves kor között és 80 - 100 e km közt szakadt el! ( ... de vólt olyan is ami 62 ezer után!)
A gyár felülvizsgálta és azt a döntést hozta, hogy a 60 e km az ajánlott futásteljesítmény vagy 4 év.
A szervízutasítás azt tartalmazza, hogy 40 ezrenként ellenőrizni kell a szíjat és a többi szerelvényt. A 60 e km és a 4 év egy biztonsági döntés volt!
Szilárd11-11-2010 21:11:36 // 32375
Legközelebb már a vízpumpa is cserélve lesz...
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:08:51 // 32374
Indok elfogadva :-))
Szilárd11-11-2010 21:06:17 // 32373
Mert 7 éves korában még a gyári volt benne...
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:05:25 // 32372
Milyen megfontolásból?
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:04:29 // 32371
Nehéz tanácsot adni, csak annyit tudok mondani, hogy én három Alfival megfutottam a 120 ezret. a gyár viszont valamiért változtatott...
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:02:47 // 32370
valószínűleg a tekerés előtti 110-nél :-(
szerintem is elmegy még egy évet.
Még én is gondolkodom a dolgon, bár, ha most megcsinálnám többet nem hiszem hogy kéne...
Szilárd11-11-2010 21:02:13 // 32369
Nálam 50K-nál volt cserélve a GTV-ben...
admirális11-11-2010 20:57:12 // 32368
Kicsit egyértelműbben: ha a kora nem indokolja, akkor ...
gyml11-11-2010 20:56:49 // 32367
Jaja, azt tudom, hogy mik kellenek. Hát nekem elvileg 110ezernél volt és most 128ezernél vagyok. De a motorvezérlőben 158ezer van. Nem tudom, hogy a visszatekerés előtt , vagy utána 110ezernél cserélték-e. Azt hiszem még 1 évet megyek vele, aztán kicseréltetem.
admirális11-11-2010 20:55:57 // 32366
Akkor csak el lehet vele ketyegni 80-100E-t ha nem hajtották szét, nem?
Piritu - 1.000.00011-11-2010 20:54:06 // 32365
Amúgy maga a szíj nem nagy tétel, csak ha már szét van döntve van még pár cucc, amit ajánlatos cserélni, pl. görgők, feszítők, többi szíj, vízpumpa, esetleg vezmódosító....
Piritu - 1.000.00011-11-2010 20:52:31 // 32364
Az előző tulaj 105.751-nél cserélte a számla szerint, én jövő tavasszal fogom, mert ez 2007-ben volt és már hátha "elfáradt" a szíj azóta. Most 144 van benne, akm miatt még nem kéne.
gyml11-11-2010 20:47:52 // 32363
Ú,ez nem hangzik jól:(

Te a Pókban kicserélteted 60ezer után?
csaszar33811-11-2010 20:46:20 // 32362
tisztelt cartársak!

valaki meg tudja nekem mondani, hogy a szívócsonk tetején van egy kis valami bosch felirtos vmi, a végén egy tekerhető szelepszerűvel

na az mi?
mi cél szolgál?

előre is köszi
Piritu - 1.000.00011-11-2010 19:46:23 // 32361
A gyár változtatta az előírását, most 60.000 a hivatalos csereperiódus. Amúgy anno két TS-sel is elmentem a 120-at, meg most az olajkályhával is.
A harmadik TS-nél 127-nél állt be a feszítőgörgő, ugyanis vezérlésmódosító cserénél tettek fel új szíjat, de görgőt nem...
Piritu - 1.000.00011-11-2010 19:43:09 // 32360
Nem, LITER!
Mellbevágó,de még jó motorral is lehet olajat etetni tisztességgel, ha pörgeted. A 156TS-em is legyűrt fél lityit 1500 km-nyi német autópályázás (160-180- ... tartósan) közben, majd itthon "normálisan" hajtva 5000-en semmit.
Wickey11-11-2010 18:18:53 // 32359
jogos. Az olaj mindenképp cserés.
Kareszka198411-11-2010 17:21:37 // 32358
vgy gyürü, vagy szelepszár szimmering...nálam is valamelyik a ludas :(
M@do Boy11-11-2010 16:47:40 // 32357
Igen eszre vetem hogy eszi az olajat :(
Csak nincs tippem hogy mi lehet. Gyuruzes? Vagy?
Kareszka198411-11-2010 14:35:17 // 32356
nem kék az a füst? én olajpapikálásra gyanakszok :(
M@do Boy11-11-2010 13:09:12 // 32355
Sziasztok.
A kovetkezo tortenik az automal, 3-4000 fordulatig semmi, de e fole megyek elkezd feher fustot eregetni. Par tipp kelene hogy mi lehet ez. Erot nem veszitet. Mintha minden rendben lenne.
LacUS11-11-2010 12:01:51 // 32354
Vagy szimplán csapágyas lesz és sanyi...

Ha benya van az olajba, azt cserélni kell! A benzin mint azt tudjuk remekül oldja az olajat, és így faszányosan csökkenti a kenést, vagy megszünteti azt.
Az oka simán az injektornál keresendő,mert csak úgy juthat az olajba, ha lefolyik a dugó mellett, tehát vmiért vagy behugyantanak és akkor csere, vagy vmiért úgy gondolja az ecu,hogy többet kell adni neki és azért tovább tartja nyitva őket.
gyml11-11-2010 11:48:14 // 32353
Vezérműszíjat és a hozzá tartozó alkatrészeket ki mennyi km-enként cserél? A gyári 120 ezer nem sok?
A.R.Peti11-11-2010 09:01:20 // 32352
Tudtommal csakis paraflut, mert ez biztosít kenést is a hűtőrendszerben.
kristof11-11-2010 08:40:06 // 32351
Igazából azért gondoltam, hogy köze van hozzá, mert ha a szekér úgy érzi még, hogy hideg a motor, akkor nem nyit ki a hűtő felé és sűríti a cuccot becsülettel, nevezhetjük akár szivatónak is. Ezért gondoltam végülis.
Totti (NagyVad)11-11-2010 08:38:28 // 32350
Meg ég és föld a 66 meg a 47 hátsó futómű!
kristof11-11-2010 08:37:46 // 32349
Isten igazából a gyertyák nemrég lettek cserélve, a réiekkel is olyan volt és ezekkel is.
Kareszka198411-11-2010 08:25:07 // 32348
és erre mit mondasz? ez is ültetett motyó és detto picit terpeszt a futómű :) nálam is pont így van, de ez lejebb van eresztve az enyémnél :)
gyml11-11-2010 07:51:18 // 32347
Hát ez azért elég nagy szám:) Nem dl-t akartál írni?
Kareszka198411-11-2010 07:41:32 // 32346
én megkockáztatnék egy gyertyapucolást is a dadogás miatt
Piritu - 1.000.00011-11-2010 07:38:14 // 32345
0,75l/1000km-es fogyás a határ a gyár szerint.
Általában 3 db 2 literes Seleniát szoktam anno venni olajcserekor, ami nem ment bele, az általában elég volt az utántöltéshez a következő olajcseréig.
Kareszka198411-11-2010 07:37:47 // 32344
jó esetben semmi :) de 10.000-ként pár deci még elmegy...
Gabesz11-11-2010 07:25:52 // 32343
Sziasztok!
Milyen fagyálló-hűtőfolyadékot ajánlotok a 156-ba? Mert hallottam olyat, hogy mindenképpen foszfátmenteset tegyek bele. A Metro-Tesco-s nem jó ?
gyml11-11-2010 07:24:22 // 32342
2.0 TS motornak mekkora a normál olajfogyasztása?
Hari11-11-2010 06:47:53 // 32341
Wickey tanácsát fogadd meg.
... de nézzük csak hol juthat bele a motorolajba benzin?! A benzin egy teljesen zárt külön rendszeren jut az injektorokba! SEHOL ninncs fizikai kapcsolatban a motorblokkal, az olajjal - mármint, hogy bejusson - CSAK és kizárolag az injektoroknál kerülhet benzin a motorba!!!
Tehát: ..... ha bejut a szivótorokba, majd onnan a sz. szelepen keresztül az égéstérbe akkor
- vagy nem jól porlaszt az injektor - és hideg motornál bizony - a rosszul keveredet benzin még jó gyujtás mellet sem tud elégni!
- nem kielégító gyujtás (gyertyahézag, nagy ellenálású kábel, stb

A termosztátnak nincs köze a benzinhez, a motor benzinellátásához!
kristof11-11-2010 00:44:07 // 32340
Ja azt elfelejtettem, hogy olajcsere nem kell még mert 2600km-je cseréltem.
kristof11-11-2010 00:34:43 // 32339
Az autót 2-3 naponta használom mostanság, max 15 km-re. Viszont a gyertyakábeleim közül valamelyik töketlenkedik, mert ha hideg a motor és finoman gázt adok neki, akkor rángat a kocsi, viszont ha kap egy padlót, akkor összekapja magát és miután felmelegszik a gép, kisgázt is nyugodtan adhatok, mert minden tökéletes. Habár emiatt nem hiszem, hogy lehet mert már egy éve csinálja ezt, de az olaj nem volt benzinszagú. Igaz többet jártam vele. Gondoltam még a termosztátra, mert az tudom, hogy retek. Nem lehet-e amiatt.
Wickey11-11-2010 00:20:59 // 32338
Az olajcsere nem lenne túl rossz ötlet. Nem túl drága, és tüneti kezelésnek mindenképp bejön. Kérdés mennyit futott a mostani, ha csak ilyen 2-3-4ezret, akkor persze nem kötelező.
A benzinszagú olaj könnyen előfordulhat, ha hűvösebb az idő (pipa) és csak rövidtávon van használva az autó (ezt ugye nemtudom). Krónikusabb esetben behugyozó injektor, gyújtásproblémás henger is okozhat ilyet, de ekkor nem az tűnne fel leghamarabb, hogy milyen bukéja van az olajnak, hanem hogy nemmegy csak három henger, buzin és erőtlenül jár a motor. Tedd meg, hogy előveszed az autót, megcélzol egy 30-40 km-re levő úticélt lehetőleg autópályán vagy gyorsforgalmin, utána elkened a kocsi száját. El fog párologni a benzin az olajból.
kristof11-11-2010 00:00:26 // 32337
Tiszteletem az uraknak! Nem vagyok benne biztos, hogy problémám van, de egy kicsit aggaszt az ügy. Van nekem egy 164-es Alfám, 97-es évj. 2.0TS. Az olajat ellenőriztem és benzin szaga volt, legalábbis szerintem. Megkérdeztem az egyik ismerőst aki autószerelő, Ő azt mondta, hogy valószínűleg csak megégett az olaj. Sajnos ebben nem vagyok biztos, mivel ha leveszek egy kicsit és rongyra öntöm, begyullad. Igaz, hogy nem valami hamar, de a lényeg, hogy szép lassan elég. Félek, hogy az olajomba benzin került. Mi lehet a probléma oka? Mit tudtok nekem javasolni? Előre is köszönöm.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.