Forum >> Szerelőműhely

Rolee15631-08-2011 23:06:46 // 35736
Sziasztok!
Mondtam régebben, hogy indítás után dieseles a 156-osom hangja (1.6 TS). Akkor még indítás után fél perccel elmúlt... Most is elhalkul, de hallom, hogy kicsit dieselesen kotyogós a hangja... Ez mit jelent, meghalt a vezérlés módosító??
Vagy honnan veszem azt észre? Tönkretehet valami mást is?
Kell cserélnem vele együtt a komplett vezérlést?
Árban ez mit takar?
Köszönöm!
Üdv.!
Hari31-08-2011 22:21:38 // 35735
Őszintén?! :-) ... szerinted szoktam lódítani?! ... csalódtam benned!!!
Az idén 59-esben 1.9JTDM mociban cseréltem 1 gr. befecskendezőt (4db!) + nyomásszabályzót. A szivattyú egyenlőre megúszta! (... egy kis kannás go ! ) 2,4JTD/M ?! ... 2db teljes káosz! ... 1 a multhéten ment el. Sajnos nem a saját lábán. A tulaj nem volt hajlandó finanszírozni a javítást! (Inkább eladja! ... vagy vigye a bank!) Persze ezek a hibák 99%-ban a tulaj smucisságán, nemtörődömségén múlott!
Én nem akarom - és nem is fogom - szidni a jó kis olajkályhákat!
( ...de nekem nem kell! :-)Az én autóim alkohollal mennek! :-) ...már több mint 2 éve! )
Szabeee31-08-2011 22:01:19 // 35734
az jó, mert nekem 70 €-ba fog kijönni :) Selénia Racing 5 L + szűrú
Ferke31-08-2011 21:33:55 // 35733
Nem akarok belemenni a ts-jtd vitába, de nagyrészt nem értek egyet azzal, hogy min. 10e km.
Párom kb 10ezret megy egy évben, évente egyszer odaáll egy olajcserére, nekem meg elég ennyi meló a saját autóval, megelégszem a műhelyben a mások ts-ei által gerjesztett izgalmakkal:))))
Persze a traktorhang az traktorhang, aki nem bírja, az nem bírja:)
Gázolajszűrőt meg minden olajcserénél illik cserélni.:)
Erhard 242 (Pure Energy)31-08-2011 21:28:50 // 35732
őszintén ha már 2006-os modellekről beszélünk hány 59-hez kerestek nálad befecskendezőt, magasnyomásút, hozam szabályzót? :)
Hari31-08-2011 21:24:34 // 35731
Nem akarlak el keseríteni, de bizony van a JTD-nek is egy két húzós alkatrésze! Ha gondolod tudok néhányat említeni. (Pl.:befecskendező elemek, nyomás- hozam szabályozó, nagynyomású szivattyú, ... csak hogy a legtöbbet cserélt alkatrészekre térjek ki. ) A JTD pedig még az üza szűrőre is nagyon igényes. (...de most nem akarok ebből vitát kerekíteni!)
Én azt mondom: aki nem szereti a traktor hangot és nem megy az autójával min. 10e km-t évente az nyugodtan maradjon a benyásnál!!! Az a 300 e meg felejtős!!! ... simán megúszható 100-ból! (Tisztességes haszonnal, munkadíjjal!) Ez pedig szerintem közel annyi mint egy vezszíj csere! :-) .... nem de?!
mizooo31-08-2011 19:43:13 // 35730
Sziasztok, tovább cumilok a zárakkal :(... A tanácsokat meghallgatva vettem WD40-et és jól befújkáltam vele, sűrített levegővel jól kitisztítottam, de nem működik :(....
A kis ajtók már záródnak a zárakon, de annak az útját, kis csavarhúzóval kellett szabaddá tennem valami kemény szmötyi miatt.

A jelenség: beteszem a kulcsot, és csak koppan a zár, nem fordul el a kulcs egyik oldalon sem. Hogy kizárjam a kulcs hibát, kipróbáltam az Airbag kapcsolóban is és a csomitartóban is, teljesen hibátlanul működött. Végső elkeseredésmeben már arra gondolok, hogy valami vicces kötsög telenyomta pillanat ragasztóval. Tavaly még teljesen jól működött mindkét oldal :(

További probléma: 1 db kulcsom van az autóhoz, telibe öntött piros kulcs, láttam pár helyet ahol másolnak ilyen kulcsot (legalábbis a képen ez a fajta alfa kulcs is volt.) de nem értem, hogy kiszedik belőle az immo chipet, vagy programoznak egy újat???
A Kódkártya megvan az autóhoz, azzal mit tudok kezdeni pl?

Kérlek akinek volt hasonló tapasztalata segítsen, köszike
Imyx31-08-2011 17:33:28 // 35729
Mehetsz nyugodtan.
Kareszka198431-08-2011 16:52:30 // 35728
mittomén, fullosra égeti a katalizátorom vagy valami...
Ferke31-08-2011 15:24:55 // 35727
Akármennyit mehetsz vele, semminek nem ártasz, csak nem múlik el magától:)
Ferke31-08-2011 15:24:08 // 35726
Nem tudok semmilyen jtdnél elképzelni 300e ft-os javítási költséget, nem is nagyon van ilyen alkatrész a jtd-n szerintem, ami ennyibe kerülne..van pár dolog, ami zsebbenyúlós lehet, de közel sem ennyibe kerül:)
Lewes31-08-2011 14:21:31 // 35725
Költői, de mégis elgondolkodtató... A lánc csere és a kormánymű felújítással együtt kb 400e Ft ról van szó, szóval gondolkodtam én már sok mindenen. Felújítom nincs vele gond, vagy csere de akkor dízel, nyomatékosabb is, meg jelentősen kevesebbet eszik. A probléma viszont ennél is előfordulhat. Agyalok... Azért kösz :)
Kareszka198431-08-2011 14:10:45 // 35724
de egy 40km-es út belefér még? szerelőm ugyanis nem helybeli, a cserét viszont én szeretném elvégezni
Ferke31-08-2011 13:40:29 // 35723
Most olvasom az aktuális problémádat, így gondolom a kérdésed a jtd-ről már csak költői:))
Ferke31-08-2011 13:38:33 // 35722
Biztos a német pumpendízelekből indult ki, aki ezt a tanácsot adta...az biztos, hogy a jtd-t nem ismerte:)
Imyx31-08-2011 13:19:34 // 35721
Ki kell törölni, automatikusan nem törlődik.
Kareszka198431-08-2011 11:24:55 // 35720
lambdacsere után a rendszer kiüti magának a hibakódot, vagy azonnal kell diagnosztikával?
Kareszka198431-08-2011 10:15:39 // 35719
nekem annyit mondtak, hogy a dízelesek nem annyira kényesek, mint a benzinesek
Lewes31-08-2011 10:05:48 // 35718
Köszönöm szépen a segítséget. Még nem döntöttem el mit teszek. Viszont még 1 dolog érdekelne. Azért vettem benzines autót ( 1,9 JTS ) mert nagyon lebeszéltek a common rail dízelről a javítási költségek miatt, tudva azt h nyomatékosabb és kevesebbet is fogyaszt. Nektek mi a véleményetek, mennyire szervizigényes, érdemes lehet e váltani esetleg 1,9 JTD 8v, vagy 16 V gyártmányokra. Köszönöm szépen előre is!!
Kareszka198431-08-2011 09:26:52 // 35717
nekem egy olajcsere szűrővel 33euró, szóval nem pénz egy ilyen beavatkozásért :)
fisch31-08-2011 09:24:51 // 35716
A periódus az sokmindentől függ, megoszlanak a vélemények. Olaj minősége, motor élettartama, használat típusa és még nagyon sok minden, amiről kilométer hosszú fórumok szólnak. Nem lehet azt mondani, hogy 8e-nél még jó az olaj, 9-nél meg már rossz. :) 10 ezernél tovább soha nem szoktam elhúzni, én így álltam be rá. Lehet, hogy a megtett 173ekm fényében ezen csökkenteni fogok. :)
Kareszka198431-08-2011 09:12:48 // 35715
egyedül én vélekedem úgy, hogy a 8000km-es olajcsere nem hátrány??? :)
fisch31-08-2011 09:10:03 // 35714
Valamivel több, mint 9ekm van az olajban, szóval esélyes már a cseréje. Ilyen hangot amúgy hallani néha hidegindításnál is, de csak 1-2 másodpercig. (Gondolom ennyi idő kell, hogy beálljon az olajnyomás.) Jövő hétvégén megejtem a cserét, addig meg úgysem megyek vele szinte sehova. A mérés marad későbbre, ősszel tervezem, hogy meglátogatom Csörit, majd megkérem erre is...Köszi a gyors választ ;)
Ferke31-08-2011 08:39:33 // 35713
Olaj mikor volt cserélve? Valszeg csak egy kicsit elengedett az egyik hidrotőke, de egy olajcsere + olajnyomás mérés nem ártana.
fisch31-08-2011 08:33:34 // 35712
Sziasztok!Kb. egy hetet állt az autó indítás nélkül. Tegnap délután beindítottuk és csattogós szelephangot véltem felfedezni. Párszor leállítottam + járattuk alapjáraton, de nem javult a helyzet. Más lehetőség nem volt, muszáj volt hazamenni vele kb. 5 km távolságra. Nagyon nem forgattam, kényelmesen elgurultam vele. Mire hazaértem már nem volt hallható semmi, szépen járt a motor. Olajszint kb. a két jelölés között volt félúton. Kicsit azért töltöttem utána, de baromira kíváncsi lennék, hogy ezt a hangot mi okozhatta, vagy minek a halálának az előjele. Nektek van tippetek?
Kareszka198431-08-2011 08:30:03 // 35711
végülis úgyfest sikerült szereznem katalizátort bontottan, állítólag egyben...jövő héten gyanús fel is utazok érte pest alá :)
Hari31-08-2011 06:55:19 // 35710
(Upsz! .... itt most jól össze kavarodtam! NEM a 1,9JTDM , hanem a 1,8 JTS!!! Nem mindegy!)
:-)
Hari30-08-2011 21:32:57 // 35709
Sajnos azt kell mondanom, ezt a lánc cserét biztos nem úszod meg! Tuti, hogy az a baja! .. az első ilyen sztorinál én is tapogatóztam egy hétig! ( Nem akartam elhinni, hogy egy lánc nem bír ki 200 - 250 e km-t !!!) Bizony ez nem egyedi probléma. Az 1,9 JTDM mocik pedig 100 körül már produkálnak ilyet!
Lewes30-08-2011 17:05:13 // 35708
Hát nem vagyok valami túl boldog.... Tudom, hogy látatlanba nehéz, de meddig érdemes illetve meddig húzható ennek a cseréje? Önmagában lánccsere gondolom nem megoldás. Előre is köszönöm!
Szilárd30-08-2011 13:45:40 // 35707
Ugyanez a helyzet a VW FSI es TSI motoroknal.Mar 60K km-nel...
Buddha30-08-2011 13:20:38 // 35706
Sajnos ezek a problémák más (pl:Nissan) márkáknál már régi ügyek! A hibajelenség és tünetek egyeznek! A lánc nem csörög, látszólag hibátlan, de a nyúlása miatt eltolódik a jel a főtengely és a veztengely között!
Éppen néhány hete diagnosztizáltam egy Almerát, amin mindenki csak találgatott. 90E Km volt az autóban!!! Kétszeri jeladó csere, lambda, LMM, tehát százezer forint kidobott pénz után láncszett csere lett a vége. 200-250 a gyári, 50-ért van angol utángyártott de netes keresgélés után kiderült, hogy sok embernek 30E Km után ez is elnyúlt. A tulaj nem merte megkockáztatni az utángyártottat, gyári került bele! ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)30-08-2011 10:33:14 // 35705
hát ezen én is :(
Ferke30-08-2011 10:07:54 // 35704
(pardon: szerviz-t rövid 'i'-vel akartam)
Ferke30-08-2011 10:07:15 // 35703
El kéne kerülni ezeket az Alfa "szervízeket". Tiszta röhej, hogy még mindig megy a kasza, miközben vakon lövöldözgetnek a problémára.
Lewes30-08-2011 10:05:15 // 35702
Köszönöm, megnézem mindenképp. Igen, 270e Ft-os ajánlatot adtak Veszprémben láncszett és görgők komplett cseréjére. Lefagytam...
Erhard 242 (Pure Energy)30-08-2011 10:03:11 // 35701
300??? 49e hozzá a szett :P vannak relék a motortérben az akku előtt nézesd meg őket...
Lewes30-08-2011 09:58:49 // 35700
Sziasztok márkatársak!

Kis segítséget kérnék, hátha valaki hasonló problémával küzdött már. 2006-os évjáratú, 2007-ben üzembe helyezett Alfa 159-esem van, 1,9 JTS motorral. A hibajelenség amivel indultunk, alapjárat ingadozás reggel, erős kormolás, ami megszűnt miután beállt a fordulatszám álló helyzetben. A jelenség időtartama kb 10-20 mp. Folytószelep takarítva, gyertyák cserélve, akksi cserélve. Ez mostanában nem jött elő mivel elég meleg van, félő hogy hűvösebb időben visszatér. A másik jelenség: meleg motornál, kb 1 órás út után a kocsi nem indul csak 6-7 próbálkozás után. Ezt produkálta álló helyzetben hideg mocinál is, tűző napon. Elég kellemetlen, pláne ha dugóban nem akar indulni. Diagnosztika vezérműtengely jeladó problémát adott, ezeket cseréltem a helyzet változatlan. Alfa szervízben láncszett cserét javasoltak, de a kocsiban van garantált 100e km, a lánc nem csörög, semmi gyanús hangja nincs, kissé érthetetlen a dolog, meg nem szívesen kisérletezgetek közel 300e Ft-ért. Ja, a szervízben mindkét problémát a láncszettre fogták. Valakinek eetleg valami ötlet? Előre is köszönöm!! Gábor
Kareszka198430-08-2011 09:06:39 // 35699
na biztonság kedvéért berendeltem 2 fajta toldóhüvelyt...0.75 és 1.5 mm-eseket
Kareszka198430-08-2011 09:02:38 // 35698
számomra még mindig rejtély maradt, hogy mekkora a vezetékek keresztmetszete :)
Tentacle30-08-2011 08:34:50 // 35697
Mondjuk azt nem értem miért nem volt jó továbbra is a luk, biztos sokba került a kifúrása ...
Tentacle30-08-2011 08:32:50 // 35696
Kicsit utánaolvasgattam, mert elsőre nagy hülyeségnek tűnt, de valóban, az újabb szondák a vezetékeken keresztül szerzik a referenciához szükséges levegőt, viszont a régebbieken van egy kis luk a szonda oldalán, ott mindegy, hogy elzáródik-e a vezeték, vagy sem.
GTPeti29-08-2011 22:52:24 // 35695
Azt írja, hogy a mellékelt préscsatlakozók miatt felesleges forrasztani. Ami ezenkívül káros is a lamdaszondára, mert az a vezetéken keresztül lélegzik.
(Asszem pont ezt írtam. :P)
Piritu - 1.000.00029-08-2011 22:50:53 // 35694
A gugli jó barát klatty
Föckös29-08-2011 22:48:39 // 35693
Peti! URDul van! nem párlázom ezt, de más sem, fordíccsá!
GTPeti29-08-2011 22:45:51 // 35692
Mindenkinek, aki mulatott azon, amit írtam:

Negyedik oldal, harmadik bekezdés közepe.

(Németül van, tekintve gyári Bosch leírás...)

Az ominózus mondat:

"Dank des Universalsteckers braucht nun eine Lambdasonde nicht mehr gelötet zu werden. Das ist außerdem schädlich für die Lambdasonde, da sie durch die Leitung "atmet"."
GTPeti29-08-2011 22:36:31 // 35691
Most úgy teszel, mintha nem tudnád... Ezért mellékel a t. Bosch cég vízmentes toldóhüvelyeket az univerzális szondákhoz. Itt külön kiemelik, hogy nem szabad forrasztani.
Az egyik Bosch füzetben leírják, hogy a szonda a "referencialevegőt" a vezetékén keresztül szívja. Majd ha a kezembe akad megkeresem.
Klimi29-08-2011 22:00:36 // 35690
csere volt, és az új is ezt csinálja. utánaolvastam, és állítólag az imo nem ad jelet a motorvezérlőnek, a leállításról, és ezért nem áll le. sztem próbálok 1 imo szett cserét is.
Szilárd29-08-2011 21:36:16 // 35689
Valószínüleg zárlatos lett!
Csak a csere szokott segíteni!
Klimi29-08-2011 21:18:23 // 35688
Következő a gondom. 156 2,5 V6 folytószelep folyamatosan üzemel, zúg, míg a relét ki nem veszem. Ezt mi okozhatja?
Wickey29-08-2011 12:10:38 // 35687
stabilizátorban feleslegesen cserélgetsz akármilyen szilentet attól a kereked dőlésszöge marad ahol volt. A hátsó keresztlengőkarok cseréjével többre mész, főleg ha kicsit már kiflibe vannak hajolva.

Más. Az új belső kormányösszekötő dobozában neked is voltak ilyen péniszgyűrűk, amit nem tudtál hova tenni? :-) Ötletem sincs, hova kellett volna beleszabni ezeket. Jó, ötletem még csak akadt hogy hova kerülhet, de ami kikerült belőle összekötő, azon se volt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.