Forum >> Szerelőműhely
Ferke05-10-2011 13:33:29 // 36186
Addig jó, míg nem válaszolunk, mert az azt jelenti, hogy meló van!:DD
Ferke05-10-2011 13:32:44 // 36185
hf=hengerfej.
Ritkán adják aiz immo szettet a motorral, én a helyedben ragaszkodnék hozzá, hogy az is meglegyen:)
Ritkán adják aiz immo szettet a motorral, én a helyedben ragaszkodnék hozzá, hogy az is meglegyen:)
Ferke05-10-2011 13:30:36 // 36184
Naigen, ahogy atesz is írja, ha terhelésre kezd el ropogni (tehát nem kopog, hanem ropog) akkor az féltengely csukló inkább.
HoZee05-10-2011 13:24:55 // 36183
Eddig nem nagyon... :) Nagyon köszi az infókat!! :)
Akkor jöhet az ECU is, bár nem tudom mi az a hf., de inkább biztosra megyek. :) ECU, imo és kulcsok ugye együtt járnak a motorral? Vagy csak jobb esetben?!? :) Na, akkor majd erre figyelek, hogy mind legyen.
Most kicsit megnyugodtam, hogy megcsinálható.
Még két utolsó kérdés, ha minden megvan a beépítéshez (motor minden cuccal, új vezérlés és szűrők) maga a csere mennyibe fájna? Csak mert hallottam 50 ezertől 150 ezerig több tarifát is, melyik áll közelebb a valósághoz? :)
Akkor jöhet az ECU is, bár nem tudom mi az a hf., de inkább biztosra megyek. :) ECU, imo és kulcsok ugye együtt járnak a motorral? Vagy csak jobb esetben?!? :) Na, akkor majd erre figyelek, hogy mind legyen.
Most kicsit megnyugodtam, hogy megcsinálható.
Még két utolsó kérdés, ha minden megvan a beépítéshez (motor minden cuccal, új vezérlés és szűrők) maga a csere mennyibe fájna? Csak mert hallottam 50 ezertől 150 ezerig több tarifát is, melyik áll közelebb a valósághoz? :)
Hari05-10-2011 12:56:48 // 36182
Senki nem válaszol?! :-)
Nem semmi gond! A 147-esbe (105LE) bármelyik (1,6; 1,8; 2,0; -TS) motort bele hehet rakni! ...és semmit nem kell faragni. ( Azért mondom mert a "kis olajfogyasztós" 1,6 helyére tettem már 1,8-ast is meg 2,0-es is!)
Még az ECU-t kell cserélned, mivel a 105 LE nincs vezmód és a saját ECU-ban így nincs is benne a vezérlése! ( ... ami egyébként ECU + Imo + kulcsok is cserések!)
Habár kb. 1 hónapja raktam egy 147-be 1,8 fűzött motort az 1,6 105LE - vezmód nélküli - hf.-al és így is nagyon szépen muzsikál!
( ... de 2,0 TS hez is van vezmód nélküli hf.! ... így még az ECU- t sem kell cserélni!)
Nem semmi gond! A 147-esbe (105LE) bármelyik (1,6; 1,8; 2,0; -TS) motort bele hehet rakni! ...és semmit nem kell faragni. ( Azért mondom mert a "kis olajfogyasztós" 1,6 helyére tettem már 1,8-ast is meg 2,0-es is!)
Még az ECU-t kell cserélned, mivel a 105 LE nincs vezmód és a saját ECU-ban így nincs is benne a vezérlése! ( ... ami egyébként ECU + Imo + kulcsok is cserések!)
Habár kb. 1 hónapja raktam egy 147-be 1,8 fűzött motort az 1,6 105LE - vezmód nélküli - hf.-al és így is nagyon szépen muzsikál!
( ... de 2,0 TS hez is van vezmód nélküli hf.! ... így még az ECU- t sem kell cserélni!)
csoki15905-10-2011 11:42:10 // 36181
Hú mennyi segitség! Köszönöm! És ahhoz köze van , hogy már kissebb kanyroknál is kivillan a ASR ikonja a kijelzőn??
Kareszka198405-10-2011 11:38:15 // 36180
csak egy tipp volt, azért is raktam "?"-et a mondandóm végére :)
atesssz05-10-2011 11:31:43 // 36179
Külső féltengelyed a végét járja.
Ferke05-10-2011 11:28:39 // 36178
Miből gondolod, hogy felső?:))
Ferke05-10-2011 11:28:25 // 36177
Ez a legritkább esetben felső lengőkar. Inkább alsó, vagy stabilizátor.
HoZee05-10-2011 11:04:21 // 36176
Köszi a tanácsokat, ezeket majd mindenképp megfogadom! :)
Még egy utolsó kísérletet teszek, tudja valaki, hogy technikailag megvalósítható-e a motorcserém 1.6-ról 1.8-ra (felfogatási pontokkal lehet-e gond?) vagy 2.0-ra (leömlőkkel, váltóval lehet-e gondom)?
Még egy utolsó kísérletet teszek, tudja valaki, hogy technikailag megvalósítható-e a motorcserém 1.6-ról 1.8-ra (felfogatási pontokkal lehet-e gond?) vagy 2.0-ra (leömlőkkel, váltóval lehet-e gondom)?
csoki15905-10-2011 10:20:10 // 36175
És az kb. mennyit kóstál? :/
Kareszka198405-10-2011 10:06:57 // 36174
lengőkar...éspedig felső....?! :)
csoki15905-10-2011 10:02:02 // 36173
Sziasztok!
A segítségetekre vagy ötleteitekre lenne szükségem.
Pár napja olyan probléma lépett fel Alfinál, hogy az első JOBB kerék ill. a futómű felől
kopogó hangot hallok, de csak erős BALRA kanyarodáskor, illetve van mikor egyenesben gázadáskor is.
(Álló helyzetben megmozgattam a kocsit, de akkor semmi hangja nem volt.)
Ha valakinek lenne tippje v agy találkozott már hasonlóval, akkor megköszönném ha megosztaná velem!
Üdv!
A segítségetekre vagy ötleteitekre lenne szükségem.
Pár napja olyan probléma lépett fel Alfinál, hogy az első JOBB kerék ill. a futómű felől
kopogó hangot hallok, de csak erős BALRA kanyarodáskor, illetve van mikor egyenesben gázadáskor is.
(Álló helyzetben megmozgattam a kocsit, de akkor semmi hangja nem volt.)
Ha valakinek lenne tippje v agy találkozott már hasonlóval, akkor megköszönném ha megosztaná velem!
Üdv!
pb_05-10-2011 09:22:00 // 36172
"vagy ha nem, akkor szétszedném és rendbe tenném, amit kell."
Mondjuk fúrás, új dugószett, köszörültetés, stb?)
Mondjuk fúrás, új dugószett, köszörültetés, stb?)
Alien405-10-2011 09:17:39 // 36171
infózzatok le legyetek szivesek
vezmódnak hangja van... mivel olyan 50 ropis tétel, esetleg egy felújító szettre érdemes benevezni? vagy sz.rnak a pofon?
ha döglődik az mit tesz a motorral?
mik a hátrányai?
másik,
ha nyár elején cseréltem a balos fényszóró izzóját és most megint fél szemem van, akkor vagy beázik, vagy valami elektromos hiba van?!
gondolkoztam azon h a biztosítékot is cserélem valamint a hozzá tartozó relét is
hátha megoldja...tételnek nem nagy tétel
mert ugye nem egészséges úgy indítani a motort h ég a lámpa... persze biztos bele csúsztam ebbe a hibába párszor...de akkor sem érzem úgy, hogy ki kellene égnie...
tippeket infókat meg tanácsokat adjatok pls
köszönöm!
vezmódnak hangja van... mivel olyan 50 ropis tétel, esetleg egy felújító szettre érdemes benevezni? vagy sz.rnak a pofon?
ha döglődik az mit tesz a motorral?
mik a hátrányai?
másik,
ha nyár elején cseréltem a balos fényszóró izzóját és most megint fél szemem van, akkor vagy beázik, vagy valami elektromos hiba van?!
gondolkoztam azon h a biztosítékot is cserélem valamint a hozzá tartozó relét is
hátha megoldja...tételnek nem nagy tétel
mert ugye nem egészséges úgy indítani a motort h ég a lámpa... persze biztos bele csúsztam ebbe a hibába párszor...de akkor sem érzem úgy, hogy ki kellene égnie...
tippeket infókat meg tanácsokat adjatok pls
köszönöm!
pb_05-10-2011 09:17:02 // 36170
Anoo sok mesét olvas6tál.)))
Ferke05-10-2011 08:42:41 // 36169
A diagnosztika pont nem mondja meg, hogy milyen a motorod belülről, csak olyan infot kapsz, aminek semmi köze ahhoz, amit pont szeretnél:)
Persze, meg lehet nézni a motort, ha hagyja az eladó, hogy lebontsd alul-felül.
Én csak olyat raknék be, ami vagy kipróbálható volt előtte, de rendesen, vagy ha nem, akkor szétszedném és rendbe tenném, amit kell.
Persze, meg lehet nézni a motort, ha hagyja az eladó, hogy lebontsd alul-felül.
Én csak olyat raknék be, ami vagy kipróbálható volt előtte, de rendesen, vagy ha nem, akkor szétszedném és rendbe tenném, amit kell.
HoZee05-10-2011 00:38:02 // 36168
Nem a 40 ló a lényeg, hanem, hogy ne zabálja az olajat, és legyen egy kis plusz nyomaték ha már költök rá. Megpróbáltam vásárláskor a legjobb autót megvenni, amihez volt vezetett szervizkönyv is, egyedül a motor az ami vissza van, hogy teljesen felújított autóm legyen.
Akkor most mit csináljak? Phon 150-200-ért már tudna jó állapotú, keveset futott motort, állítólag 100-asból be lehet építeni szűrőkkel és vezérlés cserével. 300 ezer Ft-om még lenne rá, fél millióm már nem. Neten sokat keresgéltem, állítólag 1.8 megoldható, 2.0 meg főleg. Oké, hogy a használt lutri, de mi az, hogy nem működik ha megveszem? Valahogy csak meg lehet vizsgálni (akár diagnosztikai gépre rákötni) mielőtt megveszem. Tőlünk nyugatabbra meg garanciát adnak a bontott alkatrészekre, ha nem működik vagy a pénz vissza, vagy csere. Ennyire nem lehet ez szar ország, hogy a fost eladják...
Ezért kérdeztem, hogy mivel jár, és megvalósítható-e, mert sokan sok félét mondanak, akkor mi az igazság?
Akkor most mit csináljak? Phon 150-200-ért már tudna jó állapotú, keveset futott motort, állítólag 100-asból be lehet építeni szűrőkkel és vezérlés cserével. 300 ezer Ft-om még lenne rá, fél millióm már nem. Neten sokat keresgéltem, állítólag 1.8 megoldható, 2.0 meg főleg. Oké, hogy a használt lutri, de mi az, hogy nem működik ha megveszem? Valahogy csak meg lehet vizsgálni (akár diagnosztikai gépre rákötni) mielőtt megveszem. Tőlünk nyugatabbra meg garanciát adnak a bontott alkatrészekre, ha nem működik vagy a pénz vissza, vagy csere. Ennyire nem lehet ez szar ország, hogy a fost eladják...
Ezért kérdeztem, hogy mivel jár, és megvalósítható-e, mert sokan sok félét mondanak, akkor mi az igazság?
Haro05-10-2011 00:25:55 // 36167
Találtam egy jó 2.0 TS motort 1300 €-ért!
Bontott motor nagy lutri és ott aztán mondhatod neki,hogy nem működik rendesen miután beraktátok.....
Nem ér annyit az a 40 ló....
Bontott motor nagy lutri és ott aztán mondhatod neki,hogy nem működik rendesen miután beraktátok.....
Nem ér annyit az a 40 ló....
HoZee05-10-2011 00:21:56 // 36166
:):) Tavaszig még eldöntöm, jó lenne. :) Igaz bontott motor lesz, de keveset futottat szeretnék, és mindenképp jó állapotút, lesz is ára, de ha nem működik akkor az eladó szépen perkálja is vissza pénzt. :)
pb_05-10-2011 00:11:24 // 36164
Ne szarozz 2.0át bele.)) Amúgy + a bontott motor lutri, és adott Setben nem a különbözetet, hanem 1/2 autód árát fogod költeni a projektre, vagy többet.
HoZee04-10-2011 23:59:56 // 36163
Ez alatt mit értesz? :D Legyen inkább 2.0? :) Jó lenne, de elég az 1.8 is, a különbözetet meg inkább felújításra (vezérlés, szűrők cseréje) költeném. :)
1.8 beépítése lehetséges egyáltalán? Csak mert több angol oldalon is olvastam 1.8-as 147-esekről, vagy azzal már mást is csinálhattak? :)
1.8 beépítése lehetséges egyáltalán? Csak mert több angol oldalon is olvastam 1.8-as 147-esekről, vagy azzal már mást is csinálhattak? :)
pb_04-10-2011 23:56:55 // 36162
Ha már lúd, legyen molett.)
HoZee04-10-2011 23:17:39 // 36161
Sziasztok!
Régóta foglalkoztat az ötlet, tavasszal viszont előreláthatólag végre bele is vágnék a motorcserébe. Most egyenlőre az érdekelne, hogy egyáltalán megvalósítható-e a mostani 1.6-osom helyére egy 1.8-as beépítése? 147-esben gyárilag ugye ilyen nincs, viszont nincs szükségem kétezres motorra, elég lenne nekem ez is a 105 paci után. Technikailag megvalósítható?
Gondolom nem egy egyszerű művelet, de ha a motor megvan (kábelköteggel), egyszerűen egy szakival kivetetem a mostanit, és mehet be helyére a másik, vagy kell mással is számolnom? Gondolok itt első sorban a leömlőkre, de akár a váltóra is, bár ha jól tudom az ha eltérő lenne sem lenne nagy gond, legfeljebb rövidebbek lennének az áttétek, emiatt kisebb végsebesség, de jobb gyorsulás.
Az elmúlt hetekben ezt a "tudást" sikerült összeszednem, kérlek segítsen valaki, hogy mennyire járok jó úton, illetve kell-e még valamivel számolnom, mert akkor úgy tervezem a költségvetést. :)
Hálás köszönet előre is!
Régóta foglalkoztat az ötlet, tavasszal viszont előreláthatólag végre bele is vágnék a motorcserébe. Most egyenlőre az érdekelne, hogy egyáltalán megvalósítható-e a mostani 1.6-osom helyére egy 1.8-as beépítése? 147-esben gyárilag ugye ilyen nincs, viszont nincs szükségem kétezres motorra, elég lenne nekem ez is a 105 paci után. Technikailag megvalósítható?
Gondolom nem egy egyszerű művelet, de ha a motor megvan (kábelköteggel), egyszerűen egy szakival kivetetem a mostanit, és mehet be helyére a másik, vagy kell mással is számolnom? Gondolok itt első sorban a leömlőkre, de akár a váltóra is, bár ha jól tudom az ha eltérő lenne sem lenne nagy gond, legfeljebb rövidebbek lennének az áttétek, emiatt kisebb végsebesség, de jobb gyorsulás.
Az elmúlt hetekben ezt a "tudást" sikerült összeszednem, kérlek segítsen valaki, hogy mennyire járok jó úton, illetve kell-e még valamivel számolnom, mert akkor úgy tervezem a költségvetést. :)
Hálás köszönet előre is!
GTPeti04-10-2011 21:31:43 // 36160
Csak ez meg valahol Pécsnél van térképészetileg belegravírozva. :)
Zselé04-10-2011 21:29:24 // 36159
Ha már valaki megjelölte nekünk, akkor nem ilyet, hanem konkrétan EZT kell telepíteni! :D
Na, részemről is OFF vége :)
Na, részemről is OFF vége :)
GTPeti04-10-2011 21:19:30 // 36158
Zselé04-10-2011 21:14:21 // 36157
Szerencsére nem szokott :D
GTPeti04-10-2011 21:10:05 // 36156
Nézd pozitívan: Legalább nem kell messze mennetek, ha reklamálni akartok! :)
Zselé04-10-2011 21:07:37 // 36155
Igen, a térerő hiánya meg minden nap megalapozza a jó hangulatot és a gördülékeny üzletmenetet! :))
GTPeti04-10-2011 21:02:48 // 36154
Na ez az! Mobilon meg ne hívd Gábort úgy sincs vétel! :)
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2011 21:00:11 // 36153
igen lehet mivel elszáll a turbónyomás...
Zselé04-10-2011 20:57:25 // 36152
Annyira nem, azért legalább 10 lépcsőfokra vannak... :D
Zselé04-10-2011 20:54:16 // 36151
úgyis jön az olajcsere, ránézetek szakértő szemekkel, az a tuti! :) Ennek egyébként lehet köze ahhoz, hogy kis fordulatról nem igen akar megindulni?
GTPeti04-10-2011 20:54:10 // 36150
Majd látogass el a Szállító úrékhoz. Úgy tudom neked amúgyis útba esik. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2011 20:50:47 // 36149
alsó vagy felső...
Zselé04-10-2011 20:46:41 // 36148
Köszi! Akkor intézkedünk! :)
mreni04-10-2011 20:39:12 // 36147
:D:D
nekem még benne van,én hülye nem vettem ki mikor kint volt a motor...
nekem még benne van,én hülye nem vettem ki mikor kint volt a motor...
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2011 20:32:38 // 36146
inkább turbócső repedés
Zselé04-10-2011 20:31:12 // 36145
Sziasztok!
Azt nem tudjátok mitől lehet, hogy mostanában sötétedés után azt látom a tükörbe, a mögöttem jövő fényébe, hogy valami elképesztő hatalmasat kormolok, mint valami agyonhúzott tuning diesel? Persze ez csak padlózáskor, főleg alacsony fordulaton jellemző..
Arra gondoltam, hogy lehet köze ahhoz, hogy állítólag már nem valami jó a légmennyiség mérőm?
Azt nem tudjátok mitől lehet, hogy mostanában sötétedés után azt látom a tükörbe, a mögöttem jövő fényébe, hogy valami elképesztő hatalmasat kormolok, mint valami agyonhúzott tuning diesel? Persze ez csak padlózáskor, főleg alacsony fordulaton jellemző..
Arra gondoltam, hogy lehet köze ahhoz, hogy állítólag már nem valami jó a légmennyiség mérőm?
Haro04-10-2011 20:27:57 // 36144
Enyémben nincs igy gond sincs vele:)
mreni04-10-2011 20:27:25 // 36143
azzal nem lenne baj,kis okoskodással:)
Haro04-10-2011 20:24:00 // 36142
eddig 3 volt nálam,de mind kukás,vagy olyan összeg a felújítás,hogy szinte az autó árával vetekszik.
Haro04-10-2011 20:23:11 // 36141
meg vezérlésmódositó nélkül:)))
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2011 20:22:00 // 36140
na igen a sötét oldal az a sötét oldal :) akkor elég a fűzött blokk...
mreni04-10-2011 20:20:54 // 36139
kíváncsi lennék,mennyivel lenne tartósabb balansztengelyek nélkül
Haro04-10-2011 20:18:18 // 36138
Nekem nem részvét én kormossal járok:) Én csak intézem,hengerfej okés.
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2011 20:16:21 // 36137
részvét :( hengerfej is sérült?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
378
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?