Forum >> Szerelőműhely

mreni10-10-2011 20:36:20 // 36236
én a gyujtást nézném át tüzetesen...trafókat,pipákat,kábeleket
Jata10-10-2011 20:25:12 // 36235
Lehet. Van nálam egy bontott 1,6 majd átdobom belőle a jeladót. De nem hiszem h attól lenne.
G-Burt10-10-2011 20:19:14 // 36234
attól, h eddig nem csinálta, simán lehet még a jeladó miatt.
Jata10-10-2011 20:13:27 // 36233
Mióta megvettük szar a jeladó. Június óta halott és csak pár napja kezdett kihagyogatni...
GTPeti10-10-2011 20:11:56 // 36232
Kiolvastam és a vez.tengely jeladó kuka,de az miatt nem csinál iLYet
Az elektromosság szivatós dolog. Ha zárlatos a jeladó, akkor a remegéstől ÉS a hőtágulástól bizony okozhat furcsa dolgokat. Ha ez tényleg hibás, akkor csere és újrapróbál...
Jata10-10-2011 19:48:44 // 36231
Estét!

Segítsetek légyszi mert már az agyam eldobom. Szóval:
Beteg: 145 1.4TS '97 103LE
Jelenség: Ha bemelegszik de van amikor hidegen is ingadozik az alapjárat. Reggel hidegen semmi gond. Tartom a 90km-es tempót és egyszer csak mintha kihagyna vmejik henger. Mintha kihagyna valami a motortérben. Megállok lámpánál vagy akárhol mozog a ford.szám mutató le-fel. Van amikor meg abszolút semmi gond a kis vasal. Kiolvastam és a vez.tengely jeladó kuka,de az miatt nem csinál ijet. Alsó holtponti ok, lambdaszonda elvileg ok.Az alapjárati sztem jó lehet mert akkor állandóan csinálná. Mondjuk ez kérdéses. No meg esetleg LMM? Gyertyák ok. Viszont trafósor repedés? Lehet? Valamit jól enne ha írnátok mert mostanában nemigen van időm a kis gépre.
A kisvas a páromé ugy hogy megkéne szerelnem mááá! Tenx előre is!
Dzsozy10-10-2011 19:32:12 // 36230
Akarom mondani:" megfelelő nyomatékkal fel van téve a főtengelyre a hajókar."
Dzsozy10-10-2011 19:29:55 // 36229
Őszintén szólva én sokallom! Igaz pontos méretet én se tudok,csak a blogomba le van kapva egy komplett főtengely,hajtókarokkal együtt. Siklócsapággyal együtt eljár jobbra -ballra a főtengely 2.25-2.25 mm-t? Csak mert ha a csapágy passzentos,arra meg megfelelő nyomatékkal fel van téve a főtengely attól még lehet hézag a hajtókar és "sonkák" közt. De azért a fél centi az fél centi. :)
zalan10-10-2011 19:20:38 // 36228
Sziasztok 156 pollenszűrő az anyós előtti kárpit mögött van ? Vagy, hogy kell kicserélni ?
Tom145ts10-10-2011 16:33:02 // 36227
Sziasztok!
Egy fontos műszaki kérdés!!!!
A főtengelyen a hajtókarom oldalirányban 2.25-2.25 mm-t tud kitérni!!ez normális adat?
Tehát a hajtókar méretem a 22mm és a csaphézag a fötengelyen 26.5mm a külömbség 4.5mm Ez normális????
Mi a gyári adat?
Szétkapta a szerelő és már egyszer volt köszörülve azt mondja....de szerinte a oldalirányban is beleköszörültek amit nem lett volna szabad.Amikor oldalra kicsapódik a hajtókar a főtengelynek az adjA A FÉMES CSATTOGÓ HANGOT!!de maga a hk-csapágyak jok a dugó méret jó stb..minden be lett mérve minden oké csak mivel nem alfás szerelő nem biztos a méretekben és nem tudjuk hogy normális e az oldalankénti 2.25mm!szerinte nagyon sok!!!Légyszives irjatok méretet vagy rajzot vagy akármit (Alfa145 1.6 ts 99-es) jahh!!és ugye 2 fajta főtengely van??a régebbi és az erösitett???
Köszi!!!
Imyx10-10-2011 14:36:21 // 36226
Üdv mindenkinek,

a következő hiba mitől lehet?? 2.0 JTS

P0120 - Fojtószelep Potencióméter (érvénytelen jelzés) (tarolt)
P1121 – Fojtószelep 1. pálya (tarolt)
P1122 – Fojtószelep 2, pálya (tarolt)

Alapjárat ingadozás tapasztalható.

A fojtószelepet már cseréltem kompletten, egyszerűen nem értem. Esetleg köze lehet ennek az LMM-hez? Hidegen nem indult, LMM takarítás után ez megszűnt.
Más kérdés: a motor hőmérséklet jeladó benne van az LMM-ben JTS-nél?
Köszönöm!
Hari10-10-2011 11:29:59 // 36225
Ha lehúzod a csatit és nem változik, attól még lehet rossz! :-) ... sőt!
Az "ECU" tulajdonképpen a motor vezérlő elektronikát takarja. (Nagyon ritkán előfordul, hogy ez zakan meg! ... nekem már van 2db u.ilyen problémával!) ... és nincs benne rövidzár védelem! :(
Surcy10-10-2011 08:04:03 // 36224
Termosztátnál már lehúztam a csatit és nem csinált semmit az az ugyan úgy ment a két ventilátor:-{
Surcy10-10-2011 08:01:33 // 36223
És az a ECU .mit is takar?mit, hol merre, hány méter?:-}Meg lehet állapítani hogy valóban ő a hunyó?Szerintem villamossági szerelő lesz ebből:-}
EngineCoffeeTables09-10-2011 21:54:27 // 36222
Házzal van a termosztát, a cserét már rég csináltuk és csak figyeltem(úgy látszik nem eléggé) de nem emlékszem légtelenítésre csak hogy figyeltük a kiegyenlítőt és utántöltöttük ha kellett. Majd szakember elmondja pontosan. Arra emlékszem hogy a V6-ba sajnos 1x elnyalodott a menet a motorban:( Ott csere lett 6-osról 8as csavarra. Szóval szerintem óvatosan és ha nem vagy benne biztos akkor inkább csináltasd szakemberrel.
Gabesz0109-10-2011 21:48:25 // 36221
TS-be is van.
szasza(SW)09-10-2011 21:32:51 // 36220
Ts-be?Olyan inkább JTD-be van.
Gabesz0109-10-2011 21:12:11 // 36219
Sziasztok!
EGR szelepet merre találom a 156-ba? Hogy kell kiszedni? Még nem próbáltam, előre informálódnék, gondoltam,h kipucolom, olvastam róla,h nem árt néha...
téglaci09-10-2011 11:09:11 // 36218
sziasztok!
van ahol 80 , de a 110+10%=kb 120 ez még belefér:)))))

sejtettem ezt a termosztát kérdést , köszi a megerősitést.
Csere után kell légteleniteni a rendszert valahol , vagy nem olyan ''daciás'' a hűtő-fűtő rendszere?
Mennyi egy termosztát?Házzal együtt van , vagy csak betét?

Jó sokat tudok kérdezni !!!
mizooo09-10-2011 07:18:27 // 36217
Maglódtól - Kistarcsáig Pl: 110 végig :) (nekem 120) néhol van 100-as korlát.
Lefelé az M5-nél van 80-as szakasz.

üdv
EngineCoffeeTables09-10-2011 01:12:11 // 36216
Az M0-án nincs már 80-as korlátozás??????:DDDDDDD
Viccet félretéve 99% a termosztátod örökre nyitva maradt. Csere segít rajta;-)
téglaci09-10-2011 00:52:12 // 36215
Sziasztok!
Ma éjjel 23.00-kor M0-án 120 -al folyamatos sebesség mellett , fűtés rajta kb 21 fokon,30 perc folyamatos haladás mellett a viz 50 fokot sem érte el.Ez nem normális ugye?
Gondolom tálen is fel szokott menni és ha kell a termosztát enged be egy kicsi hideget?
Nyitva van a termosztátom??????
üdv.
téglaci
GTPeti08-10-2011 14:48:58 // 36214
SZVSZ az ECU kimenete rövidzárvédett. Legalábbis remélem, hogy a stuttgarti srácokban van ennyi becsület. :)
Wickey08-10-2011 07:48:43 // 36213
nem. Illetve igen. Vagyis de. :-)
A 156jtd-ben egy hőmérséklet jeladó van, a termosztátházban. Ez valszeg az ECU-ba megy, onnan halad tovább a vízhőfok mérő (piroslámpa plusz mutató) meg a ventillátorok irányába az ukáz.
Próbáld csak meg (egy jól működő autón) lehúzni a termosztátházon a csatit, egyből kiakad a műszer, kapcsol a piros lámpa, és elkezdenek járni a ventillátorok mint állat.
Ebből is adódik a kérdés: a vízhőfok mutató mit mutat? :)
A másik ami lehet: a ventillátor relé összeégett, ahogy Peti írta, a harmadik meg hogy szar az ECU. Az előtétellenállásról hiába huzogatod le a kábeleket, attól max. csak kisfokozat nem lesz (92 - 98 fok között).
Surcy08-10-2011 06:28:00 // 36212
56 os oknak nincs a hűtőbe gomba!Max. a termosztátban.De az állítólag a műszereké nem tudom:-{Hát kíváncsi leszek.Most már tuti hogy villamossági lesz a vége!
Lacci08-10-2011 00:21:16 // 36211
Nekem is volt hasonló, kidörzsölődött a kábel...
A sok rázkódástól, körbetekerték az összes kábelt szálanként, és már működött is.
Próbáld meg, hogy megmozgatod a kábeleket, és ha kikapcsol, akkor meg kell keresni a helyét...
GTPeti07-10-2011 22:29:22 // 36210
Pl. hogy összeégett, összeragadt a relé két pogácsája. Az ECU egy vhol a motortérben elhelyezett relének küldi a jelet és az végzi a piszkos munkát. Ezt egy hozzáértő egyszerűen ki tudja mérni.
Hari07-10-2011 22:24:29 // 36209
Nem! Az csak egy - mint a nevében is benne van - előtét ellenállás h.motornak az 1. fokozathoz. A ventilátort vagy a hűtőben elhelyezett kapcsoló, vagy a motor ECU-ja vezérli.
... kérdés a tiedben melyik verzió van?! :-)
Surcy07-10-2011 10:48:44 // 36208
Üdv mindenkinek!156 2.4 jtd mitől lehet hogy állandóan megy a két ventilátor?Csak ha rá adom a gyújtást már akkor:-{Jól tudom hogy a hűtő tetején elhelyezett "előtét ellenállás" kapcsolja a ventilátorokat,Most arról is lehúztam a két vezetéket de semmi ugyanúgy ment a ventilátor.-{ Valakinek valami ötlet?
Abarai06-10-2011 18:18:57 // 36207
A V6 csövei vastagabbak, nem lesz egyszerű összekendácsolni a TS-ével.
Ferke06-10-2011 10:09:28 // 36206
Szerintem nem feltétlen kell átmosni...ráadásul nem is fogod tudni rendesen átmosni, mert a hengerfejben, járatokban mindenképp marad az előzőből de szerintem ennek nincs is semmi jelentősége, mehet bele az up!
Ruszi06-10-2011 09:44:57 // 36205
Sziasztok érdeklődnék,hogy a 2.0 ts hátsó kipufogó dobot le lehet-e cserélni a 2.5 v6-os kipufogójára,különösebb átalakítások nélkül.
Csosznorbert05-10-2011 23:37:17 // 36204
Elkezdtem törni a fejem valamin... Logikusan próbálok gondolkodni.

A 159-nél az 1.9 JTDm 16v és a 2.4 JTDm 20v motorján miben különbözik a két turbó egymástól???
Mert ha esetleg ugyanaz... akkor van okom egy kis happy-re. :)
GTPeti05-10-2011 23:29:25 // 36203
Ha váltasz, előtte mindenképpen mosd át a rendszert!
Rolcho05-10-2011 22:30:58 // 36202
Két gyors számomra nem egyértelmű kérdés:
Az autóban 156 1.6 TS 2003 facelift jelenleg zöldes hűtőfolyadék van. Az autón a kenőanyag matricára Paraflu 11 van írva, de a kenőanyag ajánlóban mindenhol az UP szerepel. Ha le akarom cserélni, Paraflu 11 vagy UP menjen bele? Ezek cserélhetőek teljes rendszer átmosás nélkül?
Wickey05-10-2011 22:19:12 // 36200
tényleg. Nekem meg elfüstölt a kábelem úgy néz ki, se kép se hang, pedig szerettem mert a 156-on mindent ki lehetett vele pengetni, ECU, ABS, légzsákok... csak már nem emlékszem hol vettem, pedig egy ugyanilyen kéne. :-)
WarbiRunner (Gyuri)05-10-2011 22:17:13 // 36199
A lendkerék is felmenne? Mármint a 2.4 10v 156-é.
Erhard 242 (Pure Energy)05-10-2011 21:51:08 // 36198
a 2.4 56-nak ugyan az a kuplungja a 66-é más de azt nem is tudod belerakni...
szivagyerek05-10-2011 21:32:44 // 36197
nekem csak egyszerűn elhasználódott,és cserélnem kellene,és egy JtdM-ét kaptam.... néztem már máshol is,a cikk szám ott is passzolt,de szerelő nem merte rá mondani,és feleslegesen nem szeretném szét szedni azt hittem valaki tudja rá a választ... :)
WarbiRunner (Gyuri)05-10-2011 21:20:21 // 36196
Külön cikkszámon van, úgyhogy nekem ez azt jelenti, hogy ebből nem derül ki :-)
Erhard szerintem tudja. A kuplungra nekem azt mondta, hogy a 150 lovas 1.9-é is ugyanaz mint a 105 lovasé, a lendkerék viszont nem teljesen ugyanaz. Egyszer már feszegettük valahol a témát, és talán mások a rugóerők. Engem is érdekelne pontosabban a dolog, mert mikor legközelebb kuplungcsere jön, akkor a 2.4 jtd 8v cuccait szeretném belerakni. Az gyárilag annyi ló és Nm mint az enyém papíron chip után, tehát annak ki kell bírnia sokáig.
GTPeti05-10-2011 21:08:35 // 36195
Info:

A blogom diag. posztjához hozzáfűztem egy fontos megjegyzést. Ide is beírom:

A módosított kábellel lehetőség van a légzsák hibakódok lekérdezésére és törlésére. Ugyanakkor SOHA meg ne próbáljátok az Actuator Test, Self Test és hasonló funkciókat!! Ekkor ugyanis kinyílnak a légzsákok. (Nem kinyílhatnak, hanem kinyílnak!!!)

Hallottam már olyan művészről, aki sikeresen felfújta egy Land Rover lufijait...
szivagyerek05-10-2011 21:04:10 // 36194
ez akkor azt jelenti hogy igen???? :)
szivagyerek05-10-2011 20:47:37 // 36191
Hali! Valaki segítség... 1.9JtdM kuplung szettje ill., kettős tömeg kereke passzolhat az 1.9jtd-be (85kw)???
Gábor15605-10-2011 20:39:35 // 36190
Sziasztok
olyan problémám/kérdésem lenne, hogy a hűtővíz nem akar nagyon felmenni optimálisra. 50 és a 90 fok között van de inkább az 50 felé álln ez orvosolható? vagy nem is probléma?
melkvizo05-10-2011 20:27:34 // 36189
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. 145-ösömnél már egy ideje probléma, hogy hidegen nem akar menni. Ahogy melegszik a motor (1,4 TS), úgy javul a helyzet, 60° környékén már semmi gond. Próbálkoztam légtömegmérő tisztítással, vezérlésmódosító cserével, vezérlés beállítással, eddig semmi. A vezérlés beállítás óta javult a dolog, de nem oldódott meg.

Segítségeteket előre is köszönöm.
quasimoto05-10-2011 19:48:30 // 36188
Nem tud valaki JÓ és megbízható állapotú 3.0 12V blokkot 164 - be?

Vagy tippet, hogy hol keressem.
HoZee05-10-2011 13:51:49 // 36187
Úgy lesz, köszönöm!! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.