Forum >> Szerelőműhely
Wickey11-12-2011 20:59:50 // 36786
Szerintem erre gondolt. Én legalábbis erről beszélek (attól most tekintsünk el, hogy a képen BMW szervósapka van :-P).
Wickey11-12-2011 20:57:56 // 36785
A TS 145-ben is van balansz szíj. Nemegyenlő a vezérműszíjjal. Ez, illetve az általa meghajtott balansztengely hivatott ellensúlyozni a motor vibrációit. A balansztengely pont fordítva taszigálja a motort, mint a főtengely, oszt ettől jó kultúrált lesz a 4hengeres járása. Gyári új korában. :-)))) 2literes TS-eken van csak.
Szokták egyszerűsíteni az életüket okos szerelők azzal, hogy erre nem tesznek szíjat, mert drága.
A billenésgátló a motor tetején van, úgy néz ki, mint egy nagyra nőtt stabrúdpálca.
Az meg, hogy lengőkart cserélgettél az tök jó dolog, erre a 156-on is lesz alkalmad bőven. Amúgy sztem a 145ön nagyobb szopás cserélni a lengőkart. :-) legalábbis nekem kevésbé tetszett a héten. Igaz, nem volt akna.
Szokták egyszerűsíteni az életüket okos szerelők azzal, hogy erre nem tesznek szíjat, mert drága.
A billenésgátló a motor tetején van, úgy néz ki, mint egy nagyra nőtt stabrúdpálca.
Az meg, hogy lengőkart cserélgettél az tök jó dolog, erre a 156-on is lesz alkalmad bőven. Amúgy sztem a 145ön nagyobb szopás cserélni a lengőkart. :-) legalábbis nekem kevésbé tetszett a héten. Igaz, nem volt akna.
tzoli15511-12-2011 20:47:30 // 36784
Az egy sima túlfolyócső . Ha nincs, akkor is ugyanoda jut a túlfolyt szervóolaj, csak más úton. Egyébként nem szokott túlfolyni csak ha motor beindítás nélkül tekergeti valaki a kormányt....
Dévid11-12-2011 20:41:47 // 36783
Erre a csőre gondoltál, ami a kupakból jön ki? Bár ez TS azt hiszem. :)
Wikicica11-12-2011 20:21:06 // 36782
holnap többet tudok.
Wikicica11-12-2011 20:20:28 // 36781
Köszi megnéznéd holnap nappal?
mreni11-12-2011 18:15:47 // 36780
lehet hogy csak egy kis fals levegőt szív valahol,a remegés meg sok minden lehet
Abarai11-12-2011 18:10:10 // 36779
Kimentem megnézni azt a kupakot. Lóg belőle valami cső, de nem láttam, hová megy, mert tök sötét van.
Az az alapjárat tényleg nem kóser.
Az az alapjárat tényleg nem kóser.
Piritu - 1.000.00011-12-2011 16:57:18 // 36778
Ráadásul a java még hátra van:-)
(teljes szétszedés, homokszórás, lakatolás, festés, kárpitozás, összerakás)
(teljes szétszedés, homokszórás, lakatolás, festés, kárpitozás, összerakás)
Wikicica11-12-2011 16:24:11 // 36777
Köszönöm, mint írtam, két napig én is örültem.
Összegezve, holnap szervizbe gurulás, időpont-kérés.
Megrendelt munkák:
kompresszió-mérés, motortartó-bakok ell.
alapjárat
Meglátjuk aztán mi lesz az eredmény.
Összegezve, holnap szervizbe gurulás, időpont-kérés.
Megrendelt munkák:
kompresszió-mérés, motortartó-bakok ell.
alapjárat
Meglátjuk aztán mi lesz az eredmény.
Wikicica11-12-2011 16:21:51 // 36776
pedig érdekes, előzőn is 1000-ren állt. De az 1,8 TS volt.
Wikicica11-12-2011 16:20:58 // 36775
Na akkor ez hiányzik, majd rendelek.
Wikicica11-12-2011 16:20:24 // 36774
még jó hogy kínaiul írsz....
Wickey! A 145 még elment, kitoltam a garázs elé, összekoszoltam kis kezeimet, szétszereltem a fékeimet, összeraktam. Kárpitokat cseréltem, gyertyát, olajat, lengőkart....
De ez nem 145!!! Mi az a billenésgátló és milyen szíj. A vezérműszíjra gondolsz? Ezt ismerem :-) Melyik a balansztengely... mondok vmit. Kérlek írd le úgy mintha egy nőnek magyaráznád :-PPP
Utólagosan ne hari, maradt a benzines, a német adózási formák miatt.
Wickey! A 145 még elment, kitoltam a garázs elé, összekoszoltam kis kezeimet, szétszereltem a fékeimet, összeraktam. Kárpitokat cseréltem, gyertyát, olajat, lengőkart....
De ez nem 145!!! Mi az a billenésgátló és milyen szíj. A vezérműszíjra gondolsz? Ezt ismerem :-) Melyik a balansztengely... mondok vmit. Kérlek írd le úgy mintha egy nőnek magyaráznád :-PPP
Utólagosan ne hari, maradt a benzines, a német adózási formák miatt.
GTPeti11-12-2011 13:11:34 // 36773
A te felújítási procedúrádat is fel kellett volna venni és jól eladni. :))
Piritu - 1.000.00011-12-2011 12:03:16 // 36772
A Discovery-n épp egy Alfa Spider-t újítanak fel az autókereskedők :-)
Imyx11-12-2011 11:23:22 // 36771
Szia! Örülök, hogy JTS-nél döntöttél! :-), már csak a Selespeed váltó hiányzik belőle ;-), mondjuk így költséghatékonyabb a dolog :D. Jó választás, a lehető legjobb, ha nem v6-ról van szó.
A szervó olaj sapkán kellene legyen egy kis csövecske, azon keresztül levegőzik, és ez nem megy sehová, pár cm-es darab. Ha nincs Neked, nem probléma.
Lehet, hogy a vezérlésnél lesz valami, feltétlen nézesd meg, vagy ahogy Wickey írta, rosszak a bakok. Sok boldogságot az új vashoz!!! :-).
A szervó olaj sapkán kellene legyen egy kis csövecske, azon keresztül levegőzik, és ez nem megy sehová, pár cm-es darab. Ha nincs Neked, nem probléma.
Lehet, hogy a vezérlésnél lesz valami, feltétlen nézesd meg, vagy ahogy Wickey írta, rosszak a bakok. Sok boldogságot az új vashoz!!! :-).
GabCsi11-12-2011 08:53:12 // 36770
Indítás után az emelt alapjárat 1200 körül van, majd ez 800 körülire esik vissza. Az 1000 magas, ott valami nem ok.
Wickey11-12-2011 08:42:40 // 36769
megnéztem, tényleg ottvan a csücsökben. Az opeljétéeseken (1.9, 2.2) meg még rosszabb a helyzet. Ekkora elbaszott egy dolgot, pont nem kéne szem elé tenni, ha nincs szervó úgyis feltűnik, vagy ha szörcsög és akkor csak valami hozzáértőre bízza az ember, ha nincs az orra elé kitolva a betöltősapka, de így meg simán kinézem pár öntudatos agysebészből, hogy fellocsolják motorolajjal a szervót, vagy (rosszabb esetben) fordítva, automataváltó olajjal a motort. Biztos szereti.
Wickey11-12-2011 08:37:19 // 36768
amúgy ebben a szervóolajbetöltős dologban te biztos vagy? Ilyesmit félre szoktak rakodni a tűzfalra, lévén semmi köze a szervónak a motorhoz, és - többek között - ki lehessen venni a motort anélkül, hogy a komplett szervócsövezést ki/szét/összevissza kelljen kötni. Mellesleg ha az ott tényleg szervóolajbetöltő, akkor igen, a kupakján kell lennie nívópálcának, hiszen eleve egy tartályba csavarod bele, ugyanúgy, ahogy a fék/kuplunghidraulikát is.
Wickey11-12-2011 08:34:39 // 36767
az ülésen kívül érződik a vibráció magán a motoron is? Gondolom igen.
Amúgy a szervízt csókoltatom ("vidd vissza! Nem ér ez egy tányér meleg lecsót se! olasz szar!" bazzeg, azért, hogy ilyet halljak nem kell messzire költözni). Az ugatás megy nekik, de az alsó motorburkolatot levenni (ha van még vagy van egyáltalán a TS-en) és alánézni már lusták voltak, hogy megnézzék
- milyen állapotban vannak a motor és váltótartó bakok és a billenésgátló
- van-e szíj és ha igen, jól van-e feltéve a balansztengelyre. Sok köcsög ugyanis baszik visszatenni a szíjat vezérléscserekor, minek az jelleggel, merthogy drága, és amúgy is szopás.
Ez utóbbi esetben mondjuk én is visszavinném a kocsit. Mé'nem vettél egy jó kis jtd-t... így figyelsz te rám. :-PP
Amúgy a szervízt csókoltatom ("vidd vissza! Nem ér ez egy tányér meleg lecsót se! olasz szar!" bazzeg, azért, hogy ilyet halljak nem kell messzire költözni). Az ugatás megy nekik, de az alsó motorburkolatot levenni (ha van még vagy van egyáltalán a TS-en) és alánézni már lusták voltak, hogy megnézzék
- milyen állapotban vannak a motor és váltótartó bakok és a billenésgátló
- van-e szíj és ha igen, jól van-e feltéve a balansztengelyre. Sok köcsög ugyanis baszik visszatenni a szíjat vezérléscserekor, minek az jelleggel, merthogy drága, és amúgy is szopás.
Ez utóbbi esetben mondjuk én is visszavinném a kocsit. Mé'nem vettél egy jó kis jtd-t... így figyelsz te rám. :-PP
Wikicica11-12-2011 07:46:34 // 36766
Ezúton szeretném kérni a segítségét annak, aki JTS motoros Alfát üzemeltet, hogy adjon valamilyen ötletet, magyarázatot az engem ért tegnapi hideg zuhanyra :-S
Röviden:
a motor alapjáraton érdekesen jár. Fordulat 1000/perc, az egész autó berezonál, remeg, az ülésekben is érezni. A motortakaró-burkolat rosszul van felcsavarozva, de ez nem játszik közre, s ma úgyis visszacsavarom rendesen.
A motorburkolat tetején van a szervóolaj-betöltő nyílás. Kell ebből a tekerőből valamilyen csövecskének kijönnie? Mert ha igen, nálam hiányzik. Maga a sapka viszont úgy néz ki, mintha lenne cső-csatlakozás róla.
Másképp, vezetés közben minden rendben, csendes, megfelelő.
A frissen vásárolt autóm szervizészrevételét blogomban részletesebben leírtam.
Előre is köszönöm.
Röviden:
a motor alapjáraton érdekesen jár. Fordulat 1000/perc, az egész autó berezonál, remeg, az ülésekben is érezni. A motortakaró-burkolat rosszul van felcsavarozva, de ez nem játszik közre, s ma úgyis visszacsavarom rendesen.
A motorburkolat tetején van a szervóolaj-betöltő nyílás. Kell ebből a tekerőből valamilyen csövecskének kijönnie? Mert ha igen, nálam hiányzik. Maga a sapka viszont úgy néz ki, mintha lenne cső-csatlakozás róla.
Másképp, vezetés közben minden rendben, csendes, megfelelő.
A frissen vásárolt autóm szervizészrevételét blogomban részletesebben leírtam.
Előre is köszönöm.
Wickey10-12-2011 18:17:11 // 36765
Persze, tudok ocsón futómű, és kormánymű cuccokat.
F-astrához. Ha érted mire gondolok... :-P
Mellesleg ha megosztanád, hogy milyen "horror" ajánlatot kapnál, akkor megspórolnál némi fáradtságot, mert egyből látszódna, hogy az bizony korrekt ár, vagy az bizony duplaár. Mellesleg mi az az első jobb és bal oldali szilent? Melyik hátsó szilent? A kormányösszekötőt meg a felső lengőkart értem. :-P
Lengőkar szett előre van már fillérekért is (alsó-felsők 60-70 körül a négy darab), a kormány összekötők ilyen 5-8ezer körül darabonként, a hátsó szilent meg attól függ, mire gondolsz 500-15000 forintért. :-PPP
F-astrához. Ha érted mire gondolok... :-P
Mellesleg ha megosztanád, hogy milyen "horror" ajánlatot kapnál, akkor megspórolnál némi fáradtságot, mert egyből látszódna, hogy az bizony korrekt ár, vagy az bizony duplaár. Mellesleg mi az az első jobb és bal oldali szilent? Melyik hátsó szilent? A kormányösszekötőt meg a felső lengőkart értem. :-P
Lengőkar szett előre van már fillérekért is (alsó-felsők 60-70 körül a négy darab), a kormány összekötők ilyen 5-8ezer körül darabonként, a hátsó szilent meg attól függ, mire gondolsz 500-15000 forintért. :-PPP
fisch10-12-2011 16:28:06 // 36764
Bocs a duplázásért, valami hibát dobott az oldal és frissítés után kétszer került be a komment...
fisch10-12-2011 16:26:59 // 36763
Sziasztok!Csütörtökön 500m-re a háztól dobott a gép egy motor control failure hibát. Nosza, egyből vissza is fordultam. Úgy tűnt, hogy a pillanatnyi fogyasztás eléggé megnőtt a comp. szerint, de ezen kívül mást nem vettem észre, szépen járt a motor. Azóta nem volt időm ránézni. Kérdésem az lenne, hogy van-e valaki, aki Fehérváron tudna nekem hibát olvasni, mert nem tudom, hogy el merjek-e indulni vele a szerelőig. Előre is köszönöm! A számom: 70/529-8174
fisch10-12-2011 16:26:34 // 36762
Sziasztok!Csütörtökön 500m-re a háztól dobott a gép egy motor control failure hibát. Nosza, egyből vissza is fordultam. Úgy tűnt, hogy a pillanatnyi fogyasztás eléggé megnőtt a comp. szerint, de ezen kívül mást nem vettem észre, szépen járt a motor. Azóta nem volt időm ránézni. Kérdésem az lenne, hogy van-e valaki, aki Fehérváron tudna nekem hibát olvasni, mert nem tudom, hogy el merjek-e indulni vele a szerelőig. Előre is köszönöm! A számom: 70/529-8174
Diny10-12-2011 13:12:10 // 36761
156 1.9 JTD 2005-ös
Diny10-12-2011 13:05:17 // 36760
Sziasztok!
sürgős segítségre van szükségem.
Most voltam átvizsgáláson, és kiderült, hogy cserére szorul a két első felső lengőkar, első jobb és bal szilentek és a hátsó szilent. + kormányösszekötő gömbfej, belső.
Elsőre nagyon horror árat kaptam ezekért. Tud valaki olcsón, akár utángyártottat is?
köszönöm előre is
sürgős segítségre van szükségem.
Most voltam átvizsgáláson, és kiderült, hogy cserére szorul a két első felső lengőkar, első jobb és bal szilentek és a hátsó szilent. + kormányösszekötő gömbfej, belső.
Elsőre nagyon horror árat kaptam ezekért. Tud valaki olcsón, akár utángyártottat is?
köszönöm előre is
Diny10-12-2011 13:05:17 // 36759
Sziasztok!
sürgős segítségre van szükségem.
Most voltam átvizsgáláson, és kiderült, hogy cserére szorul a két első felső lengőkar, első jobb és bal szilentek és a hátsó szilent. + kormányösszekötő gömbfej, belső.
Elsőre nagyon horror árat kaptam ezekért. Tud valaki olcsón, akár utángyártottat is?
köszönöm előre is
sürgős segítségre van szükségem.
Most voltam átvizsgáláson, és kiderült, hogy cserére szorul a két első felső lengőkar, első jobb és bal szilentek és a hátsó szilent. + kormányösszekötő gömbfej, belső.
Elsőre nagyon horror árat kaptam ezekért. Tud valaki olcsón, akár utángyártottat is?
köszönöm előre is
Frank_Skythe09-12-2011 22:59:25 // 36758
Nem mostad meg véletlenül a kelleténél jobban a kerék járati íveket? Nekem is elő jött ugyan ez a hiba a hét elején amikor megmostam a kocsit. (Vizet kapott az érzékelő?) Szerencsére pár óra után úgy jöttem ki a garázsból hogy semmi baja. (valószínű megszáradt)
Csoki11609-12-2011 18:55:13 // 36757
Segítséget kérnék Tőletek. 33sw 1,7ie a beteg!Szétégett két vezeték az akkumulátor melletti fekete csatlakozóban. A tolatólámpa kapcsolójához menő vezeték égett szét zárlat miatt, és még 1-2. Jelenleg nincs AC pumpa és még egyéb apróság. Ha valaki tudna segíteni, hogy abba a csatiba honnan hova mennek az amperok megköszönném.
silver16605-12-2011 20:43:56 // 36755
Vezérlésmódosító leírás:
http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=107
http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=107
RoliQ405-12-2011 14:45:53 // 36754
jah nekem is:) pont a múltkor hegyezte meg egy öreg bácsi, hogy hogy füstöl... mondom neki az bebaszna ha füst lenne:D mondjuk nekem 60as nyitott rendszerem van...
Szabi605-12-2011 13:43:18 // 36753
Sziasztok. A következő problémám van. Már több mint egy hónapja tart. Mikor indítok a Computer mindig kiírja szépen egymás után a következőket: EBD SYSTEM FAILURE, ABS SYSTEM FAILURE, ASR SYSTEM FAILURE. De miután kiirja el is tünik, és nem is irja ki minden indításkor csak néha mondjuk töbször kiírja mint nem. Mi lehet a baj vagy inkább mi a megoldás. A kiirt dolgok normálisan működnek teszteléseim szerint. A válaszokat előre is köszönöm.
Kareszka198405-12-2011 09:36:39 // 36752
nekem is gőzölög, szerintem ilyenkor hideg időben a bennrekedt kondenzvíz párolog el a még meleg rendszerből szépen lassan belűlről marva szét a dobot :-/
Dozer05-12-2011 09:32:25 // 36751
Üdv Mindenki!
Egy ártatlan kérdés... jóképű Q4-esem úgy gőzölög mint egy gőzmozdony.
Mindig így volt, mielőtt szétkaptam is, nem új jelenség.
Üzemmeleg motornál is gőzölög a kipuff.
A kérdésem annyi, hogy másnak is ennyire gőzöl a 2.0 turbo? Tapasztalatok?
Egy ártatlan kérdés... jóképű Q4-esem úgy gőzölög mint egy gőzmozdony.
Mindig így volt, mielőtt szétkaptam is, nem új jelenség.
Üzemmeleg motornál is gőzölög a kipuff.
A kérdésem annyi, hogy másnak is ennyire gőzöl a 2.0 turbo? Tapasztalatok?
Tomice04-12-2011 15:00:39 // 36750
Ha kerreg,akkor mindenképp érdemes cserélni!!Az enyém is ad ki ilyen hangokat,de 2-3 mp.-ig.Én sajnos nem cseréltem mikor szervizen volt,pedig már akkor is csinálta.Most meg már nincs "hangulatom" vezérlés cseréhez.Majd a következő szerviznél,ha addig kihúzza!
alfaboy8804-12-2011 14:47:29 // 36749
Az szerdán esedékes, vezérműszíj görgők meg mit tudom én, olaj szűrőkkel, gyertyák cseréje. De ezek szerint ez is esedékes lenne egyúttal :(
Tomice04-12-2011 14:44:37 // 36748
És vele együtt ajánlott a vezérlés csere is...:(
alfaboy8804-12-2011 14:34:48 // 36747
ó-ó akkor meg van mi az a hang :(, köszönöm válaszod sajnos az is csere akkor, miben befolyásolja a motor működését a mocinak amúgy ez a cucc?
Piritu - 1.000.00004-12-2011 14:30:09 // 36746
Indítás után dízelesen kerreg a motor. Minél tovább hallod, annál rosszabb a helyzet. Ha pár másodperc után abbahagyja még nem vészes, mehetsz vele. Ha folyamatosan kerreg, ideje cserélni.
alfaboy8804-12-2011 14:22:22 // 36745
Arra lennék kíváncsi hogy mi jelenség ha a vezérlés módosító már csere érett miben veszem észre?
alfaboy8804-12-2011 12:31:53 // 36744
Köszönöm. A gombokra reagál mert a kis piros led világít minden nyomkodásra, szerintem a gombok működnek csak a kocsi nem reagál rá.
Kareszka198404-12-2011 12:27:40 // 36743
ha megrázod, csörög benne valami? mert szokásuk a mikrokapcsolóknak leválni a panelről :-/ ebben az esetben szét kell szedni, majd visszaforrasztani őket ésha mindent rendben csináltál, már működik is :) segitségül Haro erről szóló blogbejegyzése
alfaboy8804-12-2011 00:46:16 // 36742
Sziasztok.Újonc alfásként szeretnék egy kis segítséget kérni. A távirányítós kulcsom egyáltalán nem reagál semmire, nem nyit, nem zár. Azt ajánlották hogy lehet csak programozás kérdése fel kell programozni a kulcsot, ezt meglehet tenni itthon is én magam vagy kell hozzá gép is?
Csöri03-12-2011 21:09:15 // 36741
Tempomat kuplung kapcsolója.
Poseidon03-12-2011 21:06:30 // 36740
Fixen van szerelve, bonyi kiszerelni, mert a komplett ülést ki kell szedni, kezdve az ülőrésszel.
Gabesz0103-12-2011 17:46:53 // 36739
Sziasztok!
156 sedanból hogy lehet kiszedni a hátsó üléstámlát? :)
fogalmam sincs ;) :D:D
156 sedanból hogy lehet kiszedni a hátsó üléstámlát? :)
fogalmam sincs ;) :D:D
Poseidon03-12-2011 13:01:53 // 36738
Azt elfelejtettem, hogy a csere thermosztát megvan, csak effektíve ki kellene cserélni.
Nagyon nagyon nagy segítség lenne ha tudnátok valakit.
Köszi!
Gabriel
Nagyon nagyon nagy segítség lenne ha tudnátok valakit.
Köszi!
Gabriel
Poseidon03-12-2011 12:23:31 // 36737
Sziasztok!
Nagyon nagy szükségem lenne ma egy szakira Esztergomban aki meg tudná nézni a kocsimat és egy thermosztát cserét, meg egy kormányműolaj szivárgást meg tudna oldani sos-ben. Sajnos erre csak a hétvége van.
Kit tudnátok nekem ajánlani?
Nagyon köszi,
Gabriel
Nagyon nagy szükségem lenne ma egy szakira Esztergomban aki meg tudná nézni a kocsimat és egy thermosztát cserét, meg egy kormányműolaj szivárgást meg tudna oldani sos-ben. Sajnos erre csak a hétvége van.
Kit tudnátok nekem ajánlani?
Nagyon köszi,
Gabriel
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
439
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?