Forum >> Szerelőműhely

Gery8330-08-2012 19:52:37 // 40186
Semmiképp nem volt felesleges, csak mivel halvány fogalmam sincs a benne lévő elektronikáról, gondoltam először tájékozódom. Nem akarom az első kísérletnél gallyra vágni az egészet. :)
Csak kerítek valahonnan egy ignist. Látni egyet-kettőt kis hazánkban.... XD
Gery8330-08-2012 19:50:34 // 40185
Szia!
Köszi! Elsőnek én is 555-re gondoltam. Ami a baj az amit GTpeti-nek is írtam. A gyári doksi alapján a VSS jel 9-11V amplitúdójú, az RPM pedig 10-6V. Hogy a fenébe sikeredik ez 14V tápfesz mellett? Lehet valami óriási félrefordítás van a szervizkönyvekben?
Köszi az infókat, eddig azt hittem a kitöltési tényező ennek lényeges.

Jövő héten lesz kezemben a képen látható darab, ha jutok valamire mindenképp megírom a blogomban.
GTPeti30-08-2012 19:49:26 // 40184
"Kéne egy donor amire rábökhetem a szkópot. :)"

Ez a beszéd!

...no meg amit kizzo lentebb írt. Ezekszerint neked sem kínai, szóval nem volt felesleges.
Gery8330-08-2012 19:45:43 // 40183
Szia!
Ez a része nekem is tiszta, csak a gyári dokumentációk nem egyértelműek (sem az amplitúdó, sem a freki). Kéne egy donor amire rábökhetem a szkópot. :)
GTPeti30-08-2012 19:32:34 // 40182
Ezzel most picit ellentmondtál magadnak. B)
GTPeti30-08-2012 19:31:26 // 40181
A legmodernebb (159 és tsai) autóknál biztos. A 156-nál pl. nincs CAN az említett vezérlőegységek között.
[k i z z o]30-08-2012 19:28:01 // 40180
Azaz oda megy be, de tőlük csak CAN -en tudod meg.
[k i z z o]30-08-2012 19:26:28 // 40179
Szia, a fordulatszámjelnek elég egy 100Hz körüli 50% négyszögjel (csak azért kell, tudja mehet a rásegítés, mert jár a motor azaz van töltés). A sebességjel érdekesebb, azzal egyenes arányban lehet a rásegítés mértékét befolyásolni. Szerintem építs 2 astabilt 555 -el (ez a legegyszerűbb, 200HUF), próbálkozz 5V -os szintel (90% ezt használja), és keresd meg melyik frekvenciák optimálisak. Az érdekes a sebességjel szimuláció lesz.

http://users.atw.hu/electrocalc/astabil.htm

Az R1 és R2 helyére rakj be egy egy pl. 5kohm potmétert, a kondenzátor pl. 1uF, Ezzel tudsz frekvenciával játszani. Az 50% kitöltés nem számít, élvezérelt.

Az 555 tápja - 0.6V lesz a kimenet. Azaz próbáld járatni 5V -ról először, és nézd meg mit reagál a szervóvezérlő. Arra figyelj, hogy amikor teljesen rásegít az elektronika, akkor közel 60A -es fázisáramok folynak, azaz vezetékezd be rendesen. Kíváncsi vagyok, ez hogy működik.
GTPeti30-08-2012 19:11:03 // 40178
Ha feltétlenül szimulálni akarod, akkor két darab oszcillátorra van szükség. A frekvenciát a donorautó (Yaris, Suzuki, akármi) alapján méréssel és vagy dokumentációolvasgatással lehet belőni. (Azonban ha nem csináltál még ilyet, szerintem bízd egy szakira. Pl. olyanra, aki Ladákba is tett ilyet.)
GTPeti30-08-2012 19:00:34 // 40177
A fordulatszámjel a motorECU-tól, a sebességjel pedig vagy ugyanonnan, vagy az ABS elektronikától jön.

(Valaki írta régebben, hogy szerinte a Ladások a Yaris szervóra esküsznek.)
Gery8330-08-2012 18:51:23 // 40176
Sziasztok!



Valakinek van tapasztalata opel vagy suzuki elektromos szervóval? Ladások előszeretettel használják versenycélokra, és tudom akad egy pár ladás köztünk is.
Igazából az elektronika érdekelne ami a fordulatszám és a sebesség jeleit szimulálja. Van valakinek kapcsolási rajza, vagy jelalakjai?

Köszi!
süsnye30-08-2012 16:56:13 // 40175
köszi..
vajon megéri megvenni? Finomabban "bánik" a roppantós bilincssel, mint a sima harapófogó? :)
Dzsozy30-08-2012 16:30:37 // 40174
Na akkor jól tippeltem, lambda szonda! Túl nagy méréstartományba mért, már korábban is. Akkor ami benne van az nem gyári! Egy korábbi házi szervizelés alkalmával, a helyi Fiat boltba NGK-t adtak. Na azzal nem lett zöldkártyám. Utána kimérettem, kapott az autó.vill szerelőmtől egy agyondicsért Bosch-t. Ezzel meg még előzni se tudtam. A kettő ára verte a gyárit. :) Erhard küldte a gyárit, az be, és azóta nem eszik,megy..
süsnye30-08-2012 14:25:56 // 40172
Hahó,

tudja vki, hogy hol tudnék a roppantós bilincsekhez ilyen fogót beszerezni?

Riki30-08-2012 12:53:34 // 40171
Szia Csabo22!

Köszönöm szépen a válaszod megkérdezem tőlük, mennyit mondanak rá.
Ha esetleg még más is tud címet mondani megköszönöm azt is.

üdv:
danniiy30-08-2012 11:40:13 // 40170
Nem az volt a hibaüzi hogy lomha hanem a méréstartományt nézte a szerelő és azt mondta hogy lomhán kapcsolgat. Am köszönöm a segítséget (=
Csabo2230-08-2012 11:13:16 // 40169
Ciao

Néhány éve én ide... vittem. Kb fél óra alatt kicserélték a csapágyat és 6-7-8k huf-ból megvolt.
Ja, magát a kompresszort kiszerelve vittem. De sztem ha a kocsit viszed, akkor talán a gázt is le tudják engedni, majd visszatölteni, miután a kompresszort megcsinálták.
Dzsozy29-08-2012 22:53:54 // 40168
Telepumpáltam a gyertyánál csavarlazítóval,aztán másnap egy "háromszög" alakú reszelőt, amit előtte az éleknél kiéleztem, óvatosan belekalapáltam a gyertyába,majd egy csőfogóval ki-be tekergettem, mintha menetet vágnék, kiszedtem. Előtte én is elmorzsoltam egy miatyánkot!
Kazes☻29-08-2012 21:59:02 // 40167
Pontozó, kicsi fúró és csavarkihajtó! :)
147geri29-08-2012 21:45:57 // 40166
És mit tettél ezután? Blokk lebontás, vagy spéci fúróval kijött?
Riki29-08-2012 21:04:29 // 40165
Klímakompresszor felújításában tudtok valakit ajánlani? Sajnos csapágyas lett az enyém. Árakra mire lehet kb számolni? Érdemes inkább egy bontottat venni?
hg6idn29-08-2012 20:59:40 // 40164
Még egy kérdés, a leszedett burkolatnál láttam, hogy a vezérlés módosítómnál van némi olajosodás, picit mozog is, lehet a tömítést cserélni külön?
hg6idn29-08-2012 20:55:55 // 40163
Még szerencse, hogy van kis pontozóm... Abba bízom, hogy puhább anyagból van a csavar, illetve a fokozatosságot próbálom tartani, kicsi fúró, k@ sok türelem, nem kapkodva...
tzoli15529-08-2012 20:42:52 // 40162
Vedd ki az akksitartót, és hozzáférsz. Vigyázz mert nagyon könnyű melléfúrni !
hg6idn29-08-2012 20:30:33 // 40161
Kezdek már higgadni.....Holnap anyag beszerzés, és az Úr napját rá szánom, templom helyett az Alfának mutatok be 1 napi áldozatot. Viccet félre téve, talán a céges kisebb akkust betudom passzírozni némi bontás után. Holnap csavar beszerzés, kell némi bilincs, fagyálló stb. Én egy nagyobb olasz túrára készítem fel az autót, na ahogy elkezdtem még az udvarból sem megy ki :)
Dzsozy29-08-2012 20:25:56 // 40160
Max a szerelőnél szakad bele a csavar,igyz akkor neki kell megoldani a problémát. Mivel így nehéz közlekedni, vagy elvontatod egy szerelőhöz, vagy valahol láttam: Praktiker,Baumax, olyan fúró tokmányt, ami 90fokban van, vagyis derékszögben áll a tokmány. Azt befogva a fúródba,már hozzáférnél.
Nekem a blokkba szakadt bele a gyertya,mikor vásárlás után a kötelező szervizeket akartam meg ejteni.
Dzsozy29-08-2012 20:16:08 // 40159
Milyen hibaüzi az, hogy LOMHA? :) Jól olvastam? Egyenlőre csak ki kéne olvastatni, hogy mekkora "sávban" mér! Ár, az típus függő! 5.000,- -től 50.000,- ig.
Ha esetleg lambdaszonda a ludas tényleg,akkor ha rám hallgatsz, nem veszel mideféle univerzálisat, mert két hónap múlva úgy is kidobod. Tapasztalat. Ha kell vegyél bele GYÁRIT!!!! Árat kérdezz Erhard242.........-től.
hg6idn29-08-2012 19:55:15 // 40158
Szebb estét!
Ma extra szabadidőhöz jutva nekiálltam termosztát cserének szépséges JTS motorom oldalán... A kettő csavarból a felső újszerű állapotban gyakorlatilag ujjal kicsavarva jött ki, de a sors fintora az alsó nehezen indult, sok ki/be moztgatás, csavarlazító után halk pattanással fébe törött természetesen a síkon belül :(
Kb 1,5 cm maradt a hengerfejbe ha jól látom az akku tartó alatt van. Sajnos ahogy látom Makita akkusom nem fér oda hogy a fölöst kifúrjam! Van esetleg valakinek ötlete, +/- észrevétele.
Az eseményeket értékelve eredmény: mér nem megyek szerelőhöz.....:)
GTPeti29-08-2012 12:56:35 // 40157
SZVSZ a Dayco, Conti és a(z eredeti) Gates is jó szíjakat gyárt.
Csabo2229-08-2012 12:46:51 // 40156
Ciao

A dayco szij az ha jól tudom "gyári", ugyanakkor azt nem ajánlották.
A febi pedig nem gyárt vizpumpát, csak a nevét teszi rá, a dolz-ra azt mondták az vizpumpa gyártó. Ezek miatt vagyok meglőve, mert anno continental szij került bele és ruville (csomagolás) görgők, vizpumpa. ezek meg már nincsenek asszem...
VaMpGeCO28-08-2012 20:48:56 // 40155
hát ha olcsót akarsz akkor azt vegyél, egyébként inkább vegyél pár száz forinttal drágább daycot szíjat illetve ina görgőt, illetve febi vízpumpa esetleg ha nem sajnálod a pénzt, skf.

De látom van dayco vezérlésük egyben. Az is megfelelő.
PyroS28-08-2012 20:37:14 // 40154
Sziasztok.
Sajnos sürgősen szükségem lenne egy Alfa 156-hoz értő villamossági szerelőre Salgótarján környékén.Pénteken lesz az esküvőnk de nem tölt a generátorom :S.Ha esetleg ismer valaki erre felé egy szerelőt az kérem írjon.Köszönöm.
danniiy28-08-2012 17:19:24 // 40153
Azt írta hibaüzinek a szerelő azt mondta hogy lomha, de ezt régebben is írta és akkor még nem volt semmi baja. Mennyibe kerülne egy ilyen szonda? Tudsz rá árat mondani nekem?
Dzsozy28-08-2012 16:34:34 // 40152
Hány lambdaszonda van a vasadba? Ha csak 1, akkor azt méresd ki, általában az szokott kenguru effektust okozni fordulattól, és sebességi fokozattól függetlenül. Ha kettő lenne benne akkor lenne hibaüzi.
Csabo2228-08-2012 15:58:32 // 40151
Sziasztok

Szeretnék vezérlést cseréltetni a kocsimon (AR 147 1.6 TS 88kw), és tanácsot kérnék tőletek, milyen márkájú szijat / görgőket / vizpumpát ajánlotok a Bárdi kinálatából?

QH vezérlésszett és Dolz vizpumpa amit mások tanácsoltak (viszonylag jó ár/érték arányuk miatt). Jók ezek?

Köszi
danniiy28-08-2012 14:33:14 // 40150
most volt cserélve 15e km-el ezelött
danniiy28-08-2012 14:11:43 // 40148
Sziasztok! Kellene egy kis segítség. Lenne egy olyan problémám, hogy a 146-os alfám 96-os 2.0 ti rángat motorféknél illetve, ha rá állok egy sebességre teljesen mindegy mekkora fordulatnál és mekkora sebességnél. Kiolvastattam már semmit nem ír, alapjárat is normális. Valaki tudna segíteni azt megköszönném.
Kareszka198428-08-2012 09:50:11 // 40147
jóárasítva tudnám beszerezn, ezért kérdeztem...gondolom a 147-esembe is megfelel!...? :)
Wickey28-08-2012 09:30:54 // 40146
Ja. Egyrészt mert az a henger is megkapja a maga benzinadagját, amit nem túlzottan sikerül hasznosítania, másrészt mert a maradék három hengernek kell elrángatnia a lazsáló negyediket.
Wickey28-08-2012 09:29:00 // 40145
megbízhatóan fagyálló ha erre gondolsz... :-)
Kareszka198428-08-2012 08:43:01 // 40144
halihó!
FEBI-bilstein termékek mennyire megbízhatóak? konkrétan fagyállóra gondolok:
Nr. 194000
Azzurro27-08-2012 21:00:40 // 40143
8 db gyertyából ha egy nem megfelelő, és ki is fúj mellette, az okozhat túlzót benzin fogyasztást?
Várom a hozzászólásokat!! :-)))
147geri27-08-2012 20:23:33 // 40142
Valaki tapasztalt már olyat, hogy a gyári CD/rádió magától bekapcsol? És ezután csak megy a rádió, nem kapcsol ki 20 perc után sem.
A riasztó meg kinyitás után megszólalt egy párszor. Tipp?
Imyx27-08-2012 19:23:10 // 40141
Nekem tökéletesen működik, teszi a dolgát ahogy kell. Bár mondjuk Szatyi Cartárs foglalkozik vele, megelőző karbantartás címén :). Gyönyörűen működik, főként 4-7000 rpm között! :-).
RoliQ427-08-2012 19:09:28 // 40140
jó autó villamossági szerelőt keresek... valaki tud ajánlani?
Alfa GT-Csaba26-08-2012 22:38:47 // 40139
Köszi szépen!!!
Szatyi26-08-2012 21:44:28 // 40138
Szia. Nekem van tapasztalatom... Ha rendesen be van állitva,rendszeresen szervizelve van akkor nincsen vele gond.Ha viszont szakértelem és megfelelö müszerek nélkül volt "javitva" akkor sok vele a boszúság mire jó lesz. Fogyasztása kevesebb ezzel a váltóval mint a hagyományosssal.
Azzurro26-08-2012 21:36:38 // 40137
Tapasztalatom nincs mert nekem nem volt még, de a barátomnak van. Elég sokat szarakodik vele, a mai napokban is javítani kellett. Rá költött már vagy 40e. :-((((
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.