Forum >> Szerelőműhely

GTPeti05-10-2012 19:24:33 // 40686
Ezt én nem így látom. Nem véletenül van rajta réztömítés. Az tömít, ahogy Wickey is írja.
Wickey05-10-2012 18:37:18 // 40685
legyen inkább csak a tömítés alatta puha anyagból ha már lehet választani. Azt az alátétet amúgy is ILLENE cserélni minden egyes olajcserekor... csakhát valami 500 forint darabja. Én azért minden 2. 3. cserénél kicserélem.
Wickey05-10-2012 18:35:51 // 40684
azért a faboryban kis túlzással még azt is megválaszthatod, hogy melyik dzsunkán reszelje formára a jómunkásember. Alap, hogy többféle keménységű csavart is dobnak ugyanabban a méretben az ember után, igaz, a kevésbé kurrenseket csak rendelésre. Azért a 10.9 az alap cucc náluk, de a 12.9-től se dobnak hátast. :-)
Wickey05-10-2012 18:27:09 // 40683
király. De az utána random feldobott videók között is van tanulságos. :-)
A legszebb, hogy egyiknek nem jutna eszébe, hogy nem túl tanácsos, ha a túrón keresztül a dízelmotor a saját motorolajával forog öt-hatezren, mert előbb-utóbb elfogy az "üzemanyag". Lefullasztani meg egyiknek nem jutna eszébe. Nem is tudom ki mesélte, hogy anno TD-n megdöglött a turbó, kicserélték vagy felújították nem ez a lényeg, de nagy okosan elmosogatták az intercoolert belülről... gázolajjal. Azt pislogtak amikor elsőre beindították. Bejáródott az új túró is rendesen. :-PPP
Wickey05-10-2012 18:20:42 // 40682
Én nem szaroznék, lekötném az alsó hűtőcsövet, kiereszteném a belét, sőt, átmosnám tiszta vízzel a komplett rendszert jó alaposan és feltölteném friss lőrével. 3-4 rugó egy normálisabb 5literes fagyálló koncentrátum, kell még hozzá egy potens kertislag, meg kábé egy óra szabadidő.
Amúgy a java részét valószínűleg sikerült kinyerned belőle, mivel jól sejtetted: a szervóolaj könnyebb a tiszta víznél, bő 10-15%-kal, ráadásul a fagyállós víz meg nehezebb a tiszta víznél (koncentrációtól függően 5-10%-kal), ezenfelül a szervóolaj nem olyan, mint a fékfolyadék, ami szívesen és azonnal korlátlanul elegyedik vízzel.
Sasi05-10-2012 18:18:57 // 40681
Koszi a tippet. Leszivtam, leszedtem, kimostam... Kicsit bovebben kiengedtem a csovekbol is, hatha lehuzodott egy kis anyag a tartaly alatti csovekbe. Remelem, nem lesz hosszu távon gond...
süsnye05-10-2012 17:07:39 // 40680
szerintem legalább a tartályt vedd ki és mosd át..
Sasi05-10-2012 17:01:03 // 40679
Sziasztok!

Pillanatnyi elmezavar kovetkezteben a hutofolyadek tartalyaba egy bő lottyintesnyi szervoolaj kerult. (osszekeveredtek a palackok a folyadekszint utantoltesekor, mert volt ott egy nyitott szervoolajos palack is)

Gyorsan leszivtuk a tartalybol a cuccot, a motort nem inditottuk be termeszetesen, nehogy elkeveredjen a teljes rendszerben az oda nem illo folyadek. Szerintetek engedjem le a teljes hutokort vagy az eltero fajsuly miatt a tartalyban maradt a szervoolaj es a kiszivattyuzassal kijott belole?

Mi a riziko, ha megis marad benne egy kicsi es ugy jarok vele? Tonkreteszi e a hutokort az idegen anyag? Vagy komlett hutorendszer-mosast kell csinalni?

Kosz a segitseget elore is

Sasi
tzoli15505-10-2012 15:10:14 // 40678
A szívósort azért levenném, úgy szépen hozzá lehet férni. Az önindítót 3 csavar tartja, meg a kábelek. Van bontott önindítóm, ha kell. A régit meg felújíttatám a helyedben tartaléknak.
Kau05-10-2012 12:20:10 // 40677
146-osból az önindítót ki lehet szedni különösebb bontás nélkül?
Mit érdemesebb? Venni egy bontottat vagy felújítani ami benne van. Már 10-ből hétszer nem húz be, :(
mreni05-10-2012 07:42:55 // 40676
Rendben ha ráérsz gurulj le:)
Szívóoldalt kellene végignézni,gyujtótrafókat,gyertya állapotát,illetve a lambdaszondát.
Ezek után pedig csinálni egy élőadat elemzést:)
SpJani04-10-2012 22:45:11 // 40675
Ja tényleg, majd elfelejtettem:
Füstölés nincs, csak "pára". Fogyasztás:
- város 11l (6km táv, alig bemelegedve, naponta 2x)
- országút:7,5-8 l (90-110 hosszútáv)
- autópálya: 8l körül (130-140 hosszútáv)
SpJani04-10-2012 22:35:25 // 40674
Sajnos vasárnaptól már külföldön leszek. Legközelebb jövő hét vasárnap jöhet szóba.
Természetesen nem is gondoltam, hogy szombaton ess neki. Ha annyi belefér, akkor szívesen leugrok, hogy vess rá egy pillantást meg egy kis "kapcsolat-építés" és már ott sem vagyok.
Egyébként mi a tipped?
mreni04-10-2012 22:25:08 // 40673
Elérhető vagyok,de nem tudom szombatra bevállalni mert 3 autó lesz aznapra,esetleg vasárnap 11után valamikor.
SpJani04-10-2012 22:22:12 // 40672
A számlán ez van: xlos 104 marelli.
Szombaton elérhető vagy?

Egyébként látom neked is bevált a 0w-40 :)
Mondtam, hogy nagyon jó lesz ;)
mreni04-10-2012 22:04:23 // 40671
Milyen szondát raktatok bele?
Ha erre jársz csörgess meg és ránézek
Nem valószínű hogy gyertya probléma lesz,bár már aktuális a csere.

Füstölést és/vagy magas fogyasztást nem tapasztaltál?
SpJani04-10-2012 21:59:31 // 40670
A helyzet az, hogy nincs bejáratott szerelőm az Alfa motorját illetően. (Érzem is hiányát rendesen) Ezek a cuccok egyértelműen cserések voltak. Aki cserélte ezeket, mondta hogy inkább nem folyna bele a találgatásba az én pénzemen, mert nincs tapasztalata ilyen téren. Ezt a hozzáállást becsülendőnek tartom.
Azt mondta ő is, hogy ezzel keressek Alfa specialistát.

Kérdés, tud valaki Miskolc környékén megbízható embert, akihez fordulhatnék ebben a témában?

Amúgy a mai nap annyi fejleményt hozott, hogy már durrog is a motor, ha alapjáratról adok egy intenzívebb gázt. Kipróbáltam a légtömegmérőt lekötve. Alapjárat minimálisan stabilabb lett, jelenség teljesen változatlan. Továbbá a kis piros injektor visszajelző azonnal kigyulladt.
Holnap megnézzük a gyertyák mit mutatnak + szívóoldal tisztítás.
Eastone0104-10-2012 19:55:14 // 40669
Szia!
Nem esett le a kulcs a pótkulccsal se indul, 2 biztosíték rossz volt amit kicseréltem de semmi változás. az aksinak jó a töltése. viszont ami új fejlemény, hogy nincs első világítás és a duda se szól:(
Rizzo04-10-2012 18:51:21 // 40668
Nem esett le a kulcs ?Próbáld a tartalékkal.
Gábor15604-10-2012 18:30:50 // 40667
Sziasztok!
Valaki valami ötlet? 156 2.0 ts önindítózáskor kegyetlen fémes csikorgó hang a motortérből??? :S
mcs1004-10-2012 15:57:12 // 40666
Sziasztok!

az ablaktörlőm intenzitását nem tudom állítani, azaz nem reagál semmit sem. A és B fokozatban működik....de ennél többet nem tud

Mik lehetnek a hibák?
Ferke04-10-2012 09:42:48 // 40665
Ez a távdiagnisztika ilyen eseteknél totál hülyeség. Mutasd meg egy olyan szerelőnek, aki ismeri a típust. Ha a szerelőd csak hibakódok alapján cserél alkatrészt, és erre nem jön rá, akkor nem biztos, hogy az a jó szerelő...mert azt lassan a lányom is meg tudja csinálni..:))
Liquid04-10-2012 09:41:56 // 40664
a légtömegmérő után kap levegőt, nekem is volt ilyen gondom alapjáraton nemnagyon volt gáz, a hiba akkor jelentkezett amikor elindultam, főleg hidegen, gondolom attól függött hogy épp mennyire volt nyitott a rés. Ezt nézd meg először, illetve vizsgáld meg az egész szívócsövet a kartergáz visszavezetővel együtt hogy teljesen ép-e. Aztán még a folytószelepet érdemes kitisztítani, mert ha elkoszolódik, az is tud alapjárat ingadozást művelni. Ha ezek mint ki lettek javítva/cserélve/tisztítva, akkor egy alapjárati szabályzó reset és öntanuló paraméterek nullázása kell még és valszeg rendben lesz
süsnye04-10-2012 09:36:06 // 40663
" A cserék előtt viszonylag gyakran csinálta, hogy alapjáraton majdnem leállt, majd kompenzált folyamatosan. Egyszer abbahagyta, máskor újrakezdte. Hátha ez is segít a távdiagnosztikában"

s szerinted az ilyen üzem nincs hatással a gyertyák állapotára? ;)

Az nem kerül semmibe, ha kiszeded őket és megnézed milyen állapotban vannak. Az esetleges lerakódásból ill. a színből megállapítható 1-2 dolog komoly belenyúlás nélkül is..
süsnye04-10-2012 09:33:18 // 40662
bezony, így szokták csinálni.. nekem pl. benzinszűrő rézgyűrűknél kellett alkalmazni..
atika04-10-2012 08:51:08 // 40661
Ezt én is alkalmaztam már többször még a 75TD-nél porlasztószereléskor!
Kareszka198404-10-2012 07:49:41 // 40660
legutóbbi olajcserekor a szerelő csinált egy érdekes dolgot, amit eddig nemis tudtam. a réz tömítőgyűrűt fehér izzásig hevítette, majd hirtelen lehűtötte hideg vízben. ettől a réz felpuhul, ellentétben a vassal, ami megedződik
Piritu - 1.000.00004-10-2012 07:08:04 // 40659
A Spider könyve alapján az olajleeresztő meghúzási nyomatéka: 17-21 Nm (2.0TS)
Eastone0104-10-2012 07:06:01 // 40658
Hello!
Segítséget kérnék, hátha találkozott már valaki hasonló hibajelenséggel 166 jtd nél.
Tegnap esete beültem a kocsiba kulcs elfordít és a nem indul, nem világított az izzitás jelző és a befecskendezés jelző sem, ellenben folyamatosan világít a code lámpa. Kedden este viszont még kifogástalanul működött, 24 órával késöbb meg semmi.
gecsa04-10-2012 06:15:15 // 40657
az olajleeresztő csavarnak puha anyagból is kell lennie,különben nem tömít...nem kel azt nagyon meghúzni...
SpJani03-10-2012 23:18:05 // 40656
Egyébként itt az a gond, hogy a szűrő fojtása nem érvényesül?
Ebben az esetben az gondolnám, hogy a légtömegmérő kompenzálja a dolgot.
Vagy arról van szó, hogy a légtömegmérő után kap levegőt és az már borítja a dolgokat...
Piritu - 1.000.00003-10-2012 23:07:53 // 40655
Egyértelmű.
Piritu - 1.000.00003-10-2012 23:07:06 // 40654
Nálam a gumicső volt elrepedve a harmonika résznél, ott is tud levegőt kapni. (Az előző tulaj cserélte)
SpJani03-10-2012 23:01:11 // 40653
Köszi a tippet. A légszűrőház tudtommal ép, De meg lesz vizsgálva.
A legnagyobb rejtély, hogy a jelenség intenzitása erősen változó.
GTPeti03-10-2012 23:00:42 // 40652
Na most mondd, hogy te nem próbálnád meg ezt (az LMM-en kívül).
Ha nem ez a gond, még mindig vissza lehet tenni ezeket a gyertyákat, a másik 8-at meg eltenni későbbre. (Úgyis hamarosan esedékes lesz.)

Az, hogy valaki 200-at beléjüktekert... Biztos jó döntés volt... :)
SpJani03-10-2012 22:58:47 // 40651
Persze teljesen igazad van. Tény hogy a végét járja. Amúgy városi (etalon rossz körülmények) használtban volt az utóbbi időben. A mostani rendbetételt követően pedig hétvégi autóvá válik.
Egyébként 300e Ft környékén vagyok a ráfordítást illetően, ezért nem akarom csak úgy a gyertyára fogni :)
Piritu - 1.000.00003-10-2012 22:58:11 // 40650
A gyári gyertyaszettnek a 100-at simán kell tudnia. Van itt Cartárs, aki 200 felett is ment vele gond nélkül.
kapeka (Nagyvad)03-10-2012 22:55:16 // 40649
Esetleg ami nálam volt: a légszűrőház megrepedt és fals levegőt szívott be. Óvatos pedálkezelésnél használható volt, de nagyobb lenyomásra fulladt. Ha csak ennyi lenne, egyszerűen javítható a dolog.
GTPeti03-10-2012 22:55:04 // 40648
Én anno a Bárdiban vettem olajleeresztő csavart. Formára tökéletes utánzata volt a gyárinak. Sajnos kb. a második olajcserénél elnyíródott a feje, nagyon puha anyagból volt. :(
GTPeti03-10-2012 22:53:55 // 40647
A 100e-t nem úgy kell érteni, hogy 100,000-nál kell cserélni. Használattól is függ, hogy mikor jön el az idő. Én szóltam...
Rizzo03-10-2012 22:51:02 // 40646
Szia
Én a Fabory 13.ker Váci u 85. csavarboltban vettem új olajleeresztőcsavart.
Átmérő és hossz alapján adták.Szerintem van M20X 1,5 is de hogy, honnan szerzel akkora menetfúrót?(nekem csak csavar kellett)
SpJani03-10-2012 22:50:18 // 40645
Passz. Még sosem volt hozzányúlva.
Amúgy hibajel nem volt rá...
Grando03-10-2012 22:44:47 // 40644
Légtömegmérőd milyen állapotban van?
SpJani03-10-2012 22:28:41 // 40643
Azért nem gondoltam még rá, mert "eredeti" gyertyák vannak benne, amiknek elméletileg vígan kellene bírni a 100e-t.
Továbbá van, hogy felpörög. Nem úgy ahogy kellene, de magas fordulaton is üzemel. Egy elhasználódott gyertya esetén homogénen várnám, hogy baj van, nem gázpedál állás függvényében.
Egyébként üzemanyagszűrő is eszünkbe jutott, csak még nem néztem, hogy van-e benne. Ha lenne nagyon ráillene, hogy mocskos. Főleg, hogy eddig abban a tudatban voltam, hogy nincs benne...
GTPeti03-10-2012 22:17:09 // 40642
A gyertyák cseréjén elgondolkodnék a helyedben. 90e szép teljesítmény, nem fog ártani a csere. Sőt... ha ilyesmi hibád van, talán a legegyszerűbb diagnosztika is.
GTPeti03-10-2012 22:15:20 // 40641
"3 autószerelőből 3 nem tud rá mit mondani." Mert nem a megfelelő hármat kérdezted.
Liquid03-10-2012 21:59:14 // 40640
attól függ, hogyan használod, városban, rövid távokon használva simán elfér, de "normális" használat mellet sok
SpJani03-10-2012 21:53:29 // 40639
Sziasztok Cartársak!

A következő ügyben kérnék segítséget:
156 1.6 TS 2000-es évjárat. Az utóbbi időszakban költöttem rá egy jó adag pénzt (futómű, lambdaszonda, holtponti jeladó + sok apróság).
Ezeket a cseréket a hibakód kiolvasás után eszközöltük. A hibakódok dobálása meg is szűnt, viszont egy jelenség megmaradt. Az autó gyorsításkor fullad. Kis gázzal finoman gyorsítva "haladgat", de amikor rálépek a gázra akkor gyorsul ugyan, de fulladozik, változó intenzitással emelkedik a sebesség. Ha elkezdem "pumpálni" a gázt a mélyebb gázpedál állás egyértelműen fojtja.
A legdurvábban akkor jelentkezik, amikor álló helyzetből indulnék meg dinamikusan. Ekkor gyakorlatilag majdnem leáll a motor és csak akkor tér magához, ha elkezdem simogatni a gázpedált. Balesetveszélyes helyzetem is adódott már belőle...

Egyébként enyhe alapjárati fordulatszám ingadozást is tapasztalok. A cserék előtt viszonylag gyakran csinálta, hogy alapjáraton majdnem leállt, majd kompenzált folyamatosan. Egyszer abbahagyta, máskor újrakezdte. Hátha ez is segít a távdiagnosztikában :)

Mi a véleményetek? Hol érdemes kezdeni a hibakeresést?

Egyébként 190e km van az autóban. Olajfogyasztás 1 liter körül 10ezer kmként (0w-40)
Gyertyasor 90e km-t ment, még pár ezret el szeretnék vele menni. Levegőszűrő új.

Köszi előre is!
gecsa03-10-2012 21:51:45 // 40638
Jo allapotut kell venni..:-)

Vagy nem tulhuzni a csavart..
Szerintem akad valasztek azert,es gondolom nem szazezreket kernek erte..
Imyx03-10-2012 18:24:57 // 40637
Nem semmi a harcmodora! :DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.