Forum >> Szerelőműhely
Sotime09-10-2012 16:54:09 // 40729
KiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretném
Forsberg09-10-2012 16:34:45 // 40728
Kiszeretném cserélni a hangszórót az első ajtóban, mert nem szólnak.
Van valami különleges trükkje a kárpit leszedésének? (147)
Köszi!
Van valami különleges trükkje a kárpit leszedésének? (147)
Köszi!
gecsa09-10-2012 14:31:51 // 40727
most akkor az alapján választottál, hogy melyik hasonlít legjobban a gyárira?
mondjuk az a tárcsa, ami csak 12e km-t bír ki,az szerintem vagy gyári hibás,vagy valami más játszott közre..
mondjuk az a tárcsa, ami csak 12e km-t bír ki,az szerintem vagy gyári hibás,vagy valami más játszott közre..
GTPeti08-10-2012 22:52:33 // 40726
Ma megjött az ékszíjtárcsám...
Sokat filóztam, hogy melyiket vegyem. Szeretném elkerülni a 159 topicban olvasott problémákat, ezért Conti-t rendeltem. Ezt dícsérte (az azóta törölt) százötvenkilenc nickű cartárs is. Már a Ruville-nél és a vele megegyező INA-nál is láttam, hogy az eredeti JTD-hez valót már nem gyártják, új számmal van egy máshogy kinéző, azt írja helyette a katalógus. Szóval megrendeltem a Conti-t.
Így nézne ki elvileg:

Gyakorlatilag viszont inkább erre hasonlít a négy külső szegecs nélkül:

(A gumi külső szegélye nem ennyire elmosódott.)
Jobban megnézve hátulról 1:1-ben ugyanígy néz ki, mint ez a Febi (27822):

...és az újfajta INA/Ruville is több, mint hasonló. Ráadásul az L1360 felirat van az enyém gumirészén, ezen itt lent, pedig L1362 a fémrészen.

Az előző háromban gondolom nincs retesz. Vagy tévedek? Ez volt a kérdés igazából. B)
A TVD1013-as Gates-ről nem találok értékelhető képet. (Feltételezem, hogy ilyen típusú Gates volt a cartárs autójában, ami 12ekm-et bírt ki.)
Kíváncsi lennék, hogy vajon ki gyártja ezt a tárcsát. (Én a Conti-ra tippelnék.)
Sokat filóztam, hogy melyiket vegyem. Szeretném elkerülni a 159 topicban olvasott problémákat, ezért Conti-t rendeltem. Ezt dícsérte (az azóta törölt) százötvenkilenc nickű cartárs is. Már a Ruville-nél és a vele megegyező INA-nál is láttam, hogy az eredeti JTD-hez valót már nem gyártják, új számmal van egy máshogy kinéző, azt írja helyette a katalógus. Szóval megrendeltem a Conti-t.
Így nézne ki elvileg:

Gyakorlatilag viszont inkább erre hasonlít a négy külső szegecs nélkül:

(A gumi külső szegélye nem ennyire elmosódott.)
Jobban megnézve hátulról 1:1-ben ugyanígy néz ki, mint ez a Febi (27822):

...és az újfajta INA/Ruville is több, mint hasonló. Ráadásul az L1360 felirat van az enyém gumirészén, ezen itt lent, pedig L1362 a fémrészen.

Az előző háromban gondolom nincs retesz. Vagy tévedek? Ez volt a kérdés igazából. B)
A TVD1013-as Gates-ről nem találok értékelhető képet. (Feltételezem, hogy ilyen típusú Gates volt a cartárs autójában, ami 12ekm-et bírt ki.)
Kíváncsi lennék, hogy vajon ki gyártja ezt a tárcsát. (Én a Conti-ra tippelnék.)
gecsa08-10-2012 14:00:31 // 40725
jó a kis bigicijó..:D lehet,hogy liter arányában nézve drágább,mint a gázolaj,de egy liter gázolajjal is 5ször körbemosom a motort?
a brigihez csak víz kell..a gázolajhoz tisztító is..azt is adjuk csak hozzá az árához...
a brigihez csak víz kell..a gázolajhoz tisztító is..azt is adjuk csak hozzá az árához...
Wickey07-10-2012 20:55:20 // 40724
épp azt mondom, hogy nekem úgy dereng a 2ezres évek elején is 7-800 forint volt, akkor, amikor a gázolaj meg ilyen 160-180 forint. Most is 8-900 körül van, csak ráadásul ócskult a minősége, a gázolaj árát meg most inkább hagyjuk, mert köpködni támad kedvem akárhányszor eszembe jut. :-P
pb_07-10-2012 14:32:34 // 40723
Nem kell mindent Lhinni amit mondanak. + hát valaki még az ablakon is kinyúlt, hogy kézzel hajtsa a kereket a yátszmában maradásért.DD
G-Burt07-10-2012 14:15:46 // 40722
Lényeg, h működőképes, de még nem az igazi:) Hallottam, hogy a napi használatos első kerekes családi autók lenyomják:D
Zolika15507-10-2012 12:55:54 // 40719
Örülök neki hogy meg lett csinálva.
G-Burt07-10-2012 12:48:14 // 40718
akkor megérte szurkolnom:D
atis_166jtd07-10-2012 12:37:35 // 40717
szerintem a brigó már rég volt 400!! most több mint a duplája!! Ja és az sem mindegy melyiket veszed.
pb_07-10-2012 12:25:22 // 40715
Nem, nem találkoztam vele.)))
G-Burt07-10-2012 12:23:17 // 40714
Dráágaszág tette a dolgát, ok volt minden?
Zolika15507-10-2012 12:16:49 // 40713
tükörbe néztél? :P
pb_07-10-2012 00:44:36 // 40712
Találkoztam ma én is a 3 karakteres kollégával.))
Zolika15506-10-2012 23:18:25 // 40711
te meg folytattad :D
G-Burt06-10-2012 22:58:22 // 40710
Te kezdted:D
Zolika15506-10-2012 22:34:58 // 40709
tudod te azt! :) Ne offold szét a topicot oks? :PP
G-Burt06-10-2012 22:14:48 // 40708
Zöld vagy lila?:D
Zolika15506-10-2012 22:07:38 // 40707
tisztára*
Zolika15506-10-2012 22:07:05 // 40706
kezdesz tiszta a hárombetűs emberkénkre hasonlítani :-))) Te vagy az Robin?
DieselManiaco(NagyVad)06-10-2012 20:58:21 // 40705
én is ezt írtam:D dehát nem baj az ha rögtön felépül a turbonyomás:D
G-Burt06-10-2012 18:53:25 // 40704
Vagy a hideg zsíroldó, ami kb 400 forint egy flakonnal:) csak az alu alkatrészekkel kell óvatosnak lenni, mert hajlamos kikezdeni
GTPeti06-10-2012 18:25:50 // 40703
Ja... csak a coolert vmi kevésbé olajos szerrel is ki kell öblíteni visszarakás előtt. Erre próbáltam célozni.
DieselManiaco(NagyVad)06-10-2012 18:24:58 // 40702
az már más kérdés hogy az eset után semlegesíteni kellett volna valamivel:D
DieselManiaco(NagyVad)06-10-2012 18:22:47 // 40701
ne azzal törődj hogy olajat olajjal,hanem hogy teljesen jó homemade oldószer és nem robbanásveszélyes mint a benzin ami szintem kiváló homemade oldószer:D
Wickey06-10-2012 18:01:19 // 40700
a benzin párolog mint állat, robbanásveszélyes ráadásul kevésbé agresszív mint a gázolaj ha jól dereng.
Wickey06-10-2012 18:00:09 // 40699
gazdagoknak karbi és féktisztító spré, közepesen eleresztetteknek brigéciol ecsetelve flakonból, csóróknak meg gázolaj kannából. :-)
Wickey06-10-2012 17:58:27 // 40698
tegyük hozzá, hogy most, hogy a gázolaj már 400 forint felett van bőven, még így is olcsóbb, mint a brigéciol. Akkor ez pláne mennyire volt igaz akkor, amikor a Brigi kábé ugyanennyibe került (merthogy olyan sokat nem változott az ára az elmúlt 6-7 évben az fix), a gázolaj meg volt 160... :-)
G-Burt06-10-2012 17:16:05 // 40697
attól függ, h mire kell, mennyire redvás és mi a költségvetés
Buddha06-10-2012 16:12:03 // 40696
A gázolaj az egyik legolcsóbb és legáltalánosabb tisztítószer volt a régi időkben, de a mai napig sokan használják, pl én is szoktam!
Olajsarat nagyon nehéz vízzel letakarítani, de ha előtte gázolajjal meglocsolod, ecseteled, akkor mosóval meg némi általános mosószerrel csoda történik! :-) Persze van brigi meg egyéb szerek, de ha épp nincs kéznél akkor ez még mindig bejön!
Olajsarat nagyon nehéz vízzel letakarítani, de ha előtte gázolajjal meglocsolod, ecseteled, akkor mosóval meg némi általános mosószerrel csoda történik! :-) Persze van brigi meg egyéb szerek, de ha épp nincs kéznél akkor ez még mindig bejön!
Liquid06-10-2012 15:46:22 // 40695
hogyne, petróleummal kiválóan lehet pl. tisztítani, esetleg benzinnel is
GTPeti06-10-2012 15:46:05 // 40694
Köszi az észrevételt. Egyúttal leírhatnád, hogy te mit javasolsz, ha már.
G-Burt06-10-2012 15:39:27 // 40693
Te se sűrűn pucolgattál alkatrészeket...
GTPeti06-10-2012 12:57:23 // 40692
OK, de olajat, olajjal lemosni? :) Inkább vmi zsíroldót használnék erre a célra.
Wickey06-10-2012 12:03:51 // 40691
talán mert egy 2-300ezret futott tédéi már erősen teleköpi olajos szutyokkal? :-)
Rizzo05-10-2012 22:03:32 // 40690
Hát ez jó .Én egyszer olajcsere közben láttam ,hogy kevés az ablakmosófolyadék a
tartályban.Rá is öntöttem vagy 1,5 litert .Persze nem a helyére,
hanem bele a motorba, rá a friss olaj tetejére.Hogy miért ?????
Persze aztán ismét olajat cseréltem.
tartályban.Rá is öntöttem vagy 1,5 litert .Persze nem a helyére,
hanem bele a motorba, rá a friss olaj tetejére.Hogy miért ?????
Persze aztán ismét olajat cseréltem.
GTPeti05-10-2012 22:00:27 // 40689
Az intercoolert vajon minek mosogatják gázolajjal? Nooormális?? :))
Ferke05-10-2012 21:53:18 // 40688
Semmi baja nem lesz tőle, nem kell pánikba esni, ha benne marad, még akkor se lett volna gond, de így, hogy leszívtad a nagyját, így tuti semmi para:)
Ferke05-10-2012 21:38:48 // 40687
Sőt. Tilos erősen meghúzni. Nagyon bírom, amikor szaxervizek után hidegvágóval kell leszedni a csavart....
GTPeti05-10-2012 19:24:33 // 40686
Ezt én nem így látom. Nem véletenül van rajta réztömítés. Az tömít, ahogy Wickey is írja.
Wickey05-10-2012 18:37:18 // 40685
legyen inkább csak a tömítés alatta puha anyagból ha már lehet választani. Azt az alátétet amúgy is ILLENE cserélni minden egyes olajcserekor... csakhát valami 500 forint darabja. Én azért minden 2. 3. cserénél kicserélem.
Wickey05-10-2012 18:35:51 // 40684
azért a faboryban kis túlzással még azt is megválaszthatod, hogy melyik dzsunkán reszelje formára a jómunkásember. Alap, hogy többféle keménységű csavart is dobnak ugyanabban a méretben az ember után, igaz, a kevésbé kurrenseket csak rendelésre. Azért a 10.9 az alap cucc náluk, de a 12.9-től se dobnak hátast. :-)
Wickey05-10-2012 18:27:09 // 40683
király. De az utána random feldobott videók között is van tanulságos. :-)
A legszebb, hogy egyiknek nem jutna eszébe, hogy nem túl tanácsos, ha a túrón keresztül a dízelmotor a saját motorolajával forog öt-hatezren, mert előbb-utóbb elfogy az "üzemanyag". Lefullasztani meg egyiknek nem jutna eszébe. Nem is tudom ki mesélte, hogy anno TD-n megdöglött a turbó, kicserélték vagy felújították nem ez a lényeg, de nagy okosan elmosogatták az intercoolert belülről... gázolajjal. Azt pislogtak amikor elsőre beindították. Bejáródott az új túró is rendesen. :-PPP
A legszebb, hogy egyiknek nem jutna eszébe, hogy nem túl tanácsos, ha a túrón keresztül a dízelmotor a saját motorolajával forog öt-hatezren, mert előbb-utóbb elfogy az "üzemanyag". Lefullasztani meg egyiknek nem jutna eszébe. Nem is tudom ki mesélte, hogy anno TD-n megdöglött a turbó, kicserélték vagy felújították nem ez a lényeg, de nagy okosan elmosogatták az intercoolert belülről... gázolajjal. Azt pislogtak amikor elsőre beindították. Bejáródott az új túró is rendesen. :-PPP
Wickey05-10-2012 18:20:42 // 40682
Én nem szaroznék, lekötném az alsó hűtőcsövet, kiereszteném a belét, sőt, átmosnám tiszta vízzel a komplett rendszert jó alaposan és feltölteném friss lőrével. 3-4 rugó egy normálisabb 5literes fagyálló koncentrátum, kell még hozzá egy potens kertislag, meg kábé egy óra szabadidő.
Amúgy a java részét valószínűleg sikerült kinyerned belőle, mivel jól sejtetted: a szervóolaj könnyebb a tiszta víznél, bő 10-15%-kal, ráadásul a fagyállós víz meg nehezebb a tiszta víznél (koncentrációtól függően 5-10%-kal), ezenfelül a szervóolaj nem olyan, mint a fékfolyadék, ami szívesen és azonnal korlátlanul elegyedik vízzel.
Amúgy a java részét valószínűleg sikerült kinyerned belőle, mivel jól sejtetted: a szervóolaj könnyebb a tiszta víznél, bő 10-15%-kal, ráadásul a fagyállós víz meg nehezebb a tiszta víznél (koncentrációtól függően 5-10%-kal), ezenfelül a szervóolaj nem olyan, mint a fékfolyadék, ami szívesen és azonnal korlátlanul elegyedik vízzel.
Sasi05-10-2012 18:18:57 // 40681
Koszi a tippet. Leszivtam, leszedtem, kimostam... Kicsit bovebben kiengedtem a csovekbol is, hatha lehuzodott egy kis anyag a tartaly alatti csovekbe. Remelem, nem lesz hosszu távon gond...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
574
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8