Forum >> Szerelőműhely

gecsa21-11-2012 10:23:47 // 41305
ez érdekes...én injektorra tippelnék, ha a kompresszió jó lenne, de azt nem értem, hogy miért nincs...azt majd valaki nálam okosabb fogja megmondani...:D
Candy8321-11-2012 09:26:33 // 41304
bocsánat, helyesbitek, a diagnosztikán eltérést mutat, egyben fele annyi mint a többiben. csak kopog, oaljat nem eszik, ereje ugyanúgy megy mint állat mint máskor :)
gecsa21-11-2012 09:16:03 // 41303
hmm...nincs kompresszió, de nem eszi az olajat...hmmm.....szerintem valamelyik nem jó adat...
nem lehet, hogy abban a hengerben van kompresszió, csak kevesebb, mint a többiben, és mondjuk az is még határértéken belül van?

gyenge a motor? mert, ha nincs, vagy nagyon alacsony a kompresszió, akkor érezhetően jóval gyengébbnek kellene lenni a motornak, illetve, ahogyan azt már írták, zabálnia kellene az olajat, amit ugye nem eszik...
Candy8321-11-2012 09:05:55 // 41302
csak kopogás. se nem rángat se semmi.ha elindulsz vele el is múlik. azt hogy a hegner nem megy, nicns benne kompresszió azt bemérték
.......................21-11-2012 09:04:28 // 41301
de nem is megy az a henger?
érezni hogy 3 hengeresen jár?

rezonál?
vibrációt érezni?,vagy csak a kopogás van?
Candy8321-11-2012 08:53:00 // 41300
belül nem hallani csak kint és direkt hallani hogy egy henger , hol kopog hol nem, pár percig, nem sokáig.
Fairlane21-11-2012 08:49:06 // 41299
Szerintem nincs papirozás....

Az én GT-m legalábbis motorkódos, vagyis ugyanilyen kódú motorra cserélhető a benne levő.
Az eredetvizsgáló pasas mondta :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-11-2012 08:40:06 // 41298
Meg tartósabb lesz. a generálozott motor, kevés km es bontott jtd motor nincs sajna.
.......................21-11-2012 08:38:35 // 41297
mennyire hangosan kopog?belül is hallani?

hány percig nem megy egy henger?
gecsa21-11-2012 08:24:01 // 41296
arról nem is beszélve...:) de ugye a kijövő motorból van egy kanna alkatrész...ha nem ugyanaz a gond, akkor nincs gáz..akár át is lehet fűzni, és akkor nincs gond a papírozással...
de ennek ellenére is én javíttatnám, mert olcsóbb, és szerintem egyszerűbb is...
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-11-2012 08:17:23 // 41295
Meg a bontott használt motor is zsákbamacska.
gecsa21-11-2012 08:15:14 // 41294
azon is cserélsz szíjat, olajat, meg mindent, plussz a blokk ára, szerelés, papírozás, stb....én 500+al számolnék...
Candy8321-11-2012 08:07:32 // 41293
hmm, remek.. és a motorcsere??
gecsa21-11-2012 08:00:25 // 41292
ezt én is olvastam...2X is egymás után, hogy értelmezni tudjam...:)
LacUS20-11-2012 23:12:57 // 41291
Csak egy kérdés ezzel kapcsolatban. Mi számol a pillangószelepnél, amikor a LMM bőven a visszavezetés előtt van? Azt hiszem a válasz egyértelmű. Zöldség miatt van ez az egész EGR mizéria, amit senki sem tudott 100% bebizonyítani,hogy az bizony tényleg sokkal zöldebb megoldás...
GTPeti20-11-2012 23:01:11 // 41290
"Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével?" De finoman fogalmaztál! :) A koromban gazdag égéstermékre gondolsz, amit a motor egyszer már "kipufogott"?
Érdekes, a mi autóink remekül el vannak nélküle. És a szívósor is remekül elvan vastag koromréteg nélkül. :)
GTPeti20-11-2012 22:57:39 // 41289
Pl. azt, hogy sok tapasztalt cartárs véleményét teljesen figyelmen kívül hagyja. És itt most nem magamra gondolok... (Viszont beleértem azokat is akik a külföldi fórumokon is leírták EGR-es tapasztalataikat...)
Azzal tisztában vagyok, hogy téged nem pont ez fog meggyőzni, meg úgy egyáltalán semmi sem ezügyben. De ez nem gond, meg át is beszéltük már párszor.
Piritu - 1.000.00020-11-2012 22:30:17 // 41288
Laikus vagyok, de nem lehet, hogy az elektronika "számol" az egr nyitása/zárása reakciókkal? Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével? (ami ugye aztán mégse megy vissza).
mreni20-11-2012 22:09:38 // 41287
passz,de a fejemet rá,hogy nem az egr ledugózása okozza a gondot.
gondoljuk bele,miért is szólna bele/változtatna meg bármit is ha le van dugózva?
Piritu - 1.000.00020-11-2012 21:55:44 // 41286
Ezek szerint a Cartárs nem a teljes történetet írta le a blogjában? Mit hagyott ki?
mreni20-11-2012 21:49:30 // 41285
pedig nem :)
Hari20-11-2012 21:18:21 // 41283
Ezt így elég nehéz megmondani! ...a hoz szét kell rámolni a motort és tüzetesen megvizsgálni az alkatrészeket, hogy mi az ami cserélendő! ,,, de csak ha az alapokat számoljuk (tömítés készlet; hf. csavar készlet; vez, szett; olaj+szűrők; dugattyú+gyűrű; esetleg főtengely és hajtókar csapágyak ... akkor is inkább 200-on túl mint kevesebb!) :(
GTPeti20-11-2012 21:03:02 // 41282
Igen, a "valami utángyártott" LMM-ek elég gyakran okoznak gondot... Nem véletlenül mondjuk mindig, hogy a Bosch a jó.
Zselé20-11-2012 21:02:00 // 41281
Akkor először kicserélem az LMM-et. Van otthon egy gyári, semmi baja, tévesen lett cserélve valami utángyártottra, lehet az okoz gondot.
GTPeti20-11-2012 20:59:38 // 41280
Nem...
Candy8320-11-2012 20:57:24 // 41279
köszi Hari. nincs hari,de igaz, nem örülök neki.mennyibe fog ez nekem fájni??? rosszabbkor nem is jöhetett volna:(
mreni20-11-2012 20:56:13 // 41278
mi? hogy ledugózta? az kizárt
Zselé20-11-2012 20:55:26 // 41277
Nem pont ez volt a baj SanyiJTD-nél? :O
GTPeti20-11-2012 20:53:00 // 41276
Nem kitisztítani kell, hanem lefalazni...
Zselé20-11-2012 20:52:15 // 41275
Nem dugóztam, két érve tervezem, h kitisztítom, tehát koszosan állok vele valószínű :))
Hari20-11-2012 20:47:49 // 41274
Az előzeteseket olvasva nagyon nem jól áll a szénája a JTD-nek!
Azt mondod :
- egy hengerben nincs - vagy kevés! - a kompresszió és még kopog is! (ezt akkor méréssel állapították meg!)
- ráadásul vizes üzemanyag került a tankba! - aminek az eredménye a porlasztók cserélye, javítása volt! (Kérdés az mennyit ment a motor rossz porlasztóval!)
- a következő - pár perc járatás után "megy" az összes henger.
Sajnos igen találkoztam hasonló tüneteket produkáló JTD-vel! (Sajnos nem is egyel!)

Nagyon nem fogsz örülni annak amit most fogok írni! :(
Meg van az esélye, hogy a Te kis autókádnak is az egyik hengerben meg van "rogyva" az egyik dugattyúja!
Ebben az esetben a tönkrement porlasztón nem megfelelően porlasztott üa. jut az égéstérbe - ami a JTD-ben a dugattyúban van kialakítva! - ezáltal a dugattyú annyira túlmelegszik, hogy szinte megolvad! A dugattyúban a gyűrű beszorul ennek eredménye, hogy hidegen 1/3-ra - 1/4-re csökken a sűrítési végnyomás és nem melegszik az égéstér a gyulladási hőmérsékletre.
Teendő: - motor szana-szét ugrik - dugattyú cseréje (bontott is lehet!) ! ... és még jó ha ennyivel megúszod!
(Mondtam én, hogy nem fog örülni!!!)
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:40:04 // 41273
nemrég blogolta SanyiJTD hogy EGR falazás után hasonló tüneteket észlelt,aztán visszakötötte az EGR-t és megjavult... EGR-el hogy állsz?:D
Zselé20-11-2012 20:37:53 // 41272
Sziasztok!

Olyan problémám van (1.9 jtd 8V 115le), hogy az autó minden sebesség fokozatban 2500-2900 között valahol torpan egyet, utána megy tovább... Próbáltam visszaolvasni a hozzászólások között, ez LMM hiba lehet? Esetleg más lehetséges okok? Köszi előre is!
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:35:12 // 41271
a kopogás a régi dieselekben vagy nagy előtöltés vagy csöpögő porlasztó, JTD-nél nem tudom mi lehet,mondjuk lehet csöpögő csúcs,aminek nagy a résolaj vesztesége,de erről talán inkább GTPeti vagy Ferke tudna beszélni:)
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:28:22 // 41270
a gyűrűt írtam motorkopásnak,de az olajfogyasztással jár...
Candy8320-11-2012 20:23:08 // 41269
még gyűrűre gondoltak páran, nagyon nem szeretnék motorgenerált :(
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:21:51 // 41268
ha nem motorkopás akkor hengerfej vagy szelep(vezérlés hiba) de akkor melegen sem megy az a henger...
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:20:39 // 41266
dízelből sose jött le még méz színű olaj,azt ne is várd:)
Candy8320-11-2012 20:18:21 // 41265
izzitó gyertya nem rég lett cserélve amikor jelezte is, kb fél éve, olajat viszont nem eszi, z is most lett cserélve, viszont ami le lett engedve az nem volt valami tiszta...
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:15:56 // 41264
a reggelente egy henger nem megy az általában izzítógyertya,vagy olyan szintű motorkopás(amint írtad hogy nincs meg kompresszió) hogy literszám zabálnia kéne az olajat...
Candy8320-11-2012 20:12:53 // 41263
http://www.bevezetem.hu/cikk/uj-generacios-premium-uzemanyag
Candy8320-11-2012 20:11:09 // 41262
van a shellnek egy plussz adalékos diesel üzemnyaga, "felsőbb árkategória"
GTPeti20-11-2012 20:09:29 // 41261
Mit értesz diesel nitro alatt?
(A "hagyományos" nitro gázt tudomásom szerint a szívócsőbe szokás fújni, így nem megy át az injektorokon.)
Candy8320-11-2012 20:07:26 // 41260
sajnos a shellnél sikerült vizes üzemanyagot benyleni,hozzáteszem a Diesel Nitrot !! az injektorokat galyra is vágta :(
GTPeti20-11-2012 19:52:41 // 41259
Az gáz. Pedig az ilyesmi nagyon nem jellemző a JTD-kre. Nem tudom mi válthatta ki, mindenestre az olajra figyelj, hogy milyet használsz.
Candy8320-11-2012 19:23:58 // 41258
hibakódot nem ir.
Candy8320-11-2012 19:23:06 // 41257
sajnos egy hengerben nincs kompresszió, bemérték.kopog reggelente. ez volt a tünet
GTPeti20-11-2012 19:12:10 // 41256
Hibakódkiolvasás, injektorvizsgálat... Így elsőkörben. Lehet, egy egyszerű "(injektor)kábeltörés", vagy kontakthiba is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.