Forum >> Szerelőműhely

Bence30-10-2012 20:59:18 // 40986
Nekem is hasonlóan "működik" a termo, nyáron áll 90-en, hidegben viszont 80-90 között járkál. Nem tudom eldönteni hogy érdemes e cserélni, vagy ennek tényleg így kell működnie?
Ferke30-10-2012 20:38:38 // 40985
Így van:) Viszont nálam a mittoménmilyen noname már 2. éve hibátlan, eddig egyik behr sem bírta még nálam. Reggel 1km után már langyosodott, 3km, és meleg:)
Ferke30-10-2012 20:35:57 // 40984
Lehet, hogy hülyeség, de többen alkalmazzák és ártani nem árt. Nem hinném, hogy spórolásból csinálja bárki is, mert nincs számottevő árkülönbség a 10 meg az 5 között.
Én továbbra is tartom, hogy nyugodtan mehet bele 10w40, ha normális minőség.
Hari30-10-2012 20:14:58 // 40983
Egyébként meg ha a termosztát hibátlanul működne, akár folyamatosan mehetne az a fránya ventilátor akkor sem szabadna visszahűlnie 85 foknál!
GTPeti30-10-2012 20:00:58 // 40982
Így van, ezt szoktam én is állandóan szajkózni. :)
(No-ban pedig abszolút így van, mert itt sok kicsi webes alkatrészbolt van és nincs "két nagy".)
GTPeti30-10-2012 19:59:42 // 40981
"de a különbözet a szerelőt illeti nem az ügyfelet" Írtam, hogy egy barátommal beszélgettem. ;)
VaMpGeCO30-10-2012 19:17:29 // 40980
valószínüleg nem azt fogj amutogatni az ügyfélnek :)
Hardy30-10-2012 19:00:58 // 40979
Azért mert van benne kiegészítő fűtés. Enyém is fújja a langyit 1 km után. Viszont a víz tök hideg.
mreni30-10-2012 17:35:39 // 40978
jah,de ha pl nem az unixban nézed,hanem valami értelmes webshop-ban akkor kb 30%-al az unixos ár alatt Te is megkapod mindenféle kedvezmény nélkül
VaMpGeCO30-10-2012 17:26:14 // 40977
kiskerárban az anyag 300.000 körül van pl unixban, ez kétségtelen, hogy 150-170e ből megveszi beszer áron, de a különbözet a szerelőt illeti nem az ügyfelet.
mreni30-10-2012 16:55:39 // 40976
Szerintem ez full hülyeség,már többen használunk 0w-s olajat és csak pozitívak a tapasztalatok.
Tesóméban 260k körül van és nem eszi a 0w-40 Mobil1-et sem.
Szerintem pont ez az a téma amin nem lehet spórolni.
Ferke30-10-2012 16:31:09 // 40975
Ennyire még a venti sem tudja lehűteni, annak semmi köze ehhez:) De ha rossz, akkor úgyis hallod, hogy folyamatosan megy:)
Ferke30-10-2012 16:30:13 // 40974
Ezmegmi???:) Úgy javítja, hogy leköti??:))) Eeez a Giovannnnniii!:)))
Ferke30-10-2012 16:27:51 // 40973
Szokták az belerakni többen is, ha már elég km van benne, még jobb is. Lehet, hogy őskori, de egy normálisabb minőségű 10w40 még mindig jobb, mint valami vacak 5w-s.
Egyébként semmi baja nem lesz, 300k felett már én is erősen hajlok rá.
atis_166jtd30-10-2012 13:40:24 // 40972
13 volt a termosztát, meg kb 2 órámba tellett mert valaki azt a kipuf gáz hűtő-fűtőt egy jó hosszú csavarral tette fel és nem jött le csak együtt a termosztáttal. Viszont nekem így kb 10 km és már fent is van a hőfok meg 1.5 km és már fujja is a langyit.
Zoli198030-10-2012 13:33:09 // 40971
Mennyibe volt a csere? Gáz, hogy majd 120 km megyek naponta, és még meleg sincs benne. Viszont isteníthetem az ülésfűtést :)
atis_166jtd30-10-2012 11:11:41 // 40970
Én is így jártam, tegnep cseréltem és azóta megy szépen 90 elé egy kicsit és persze frankó meleg van benne.
gecsa30-10-2012 11:04:42 // 40969
ezek megvannak nekem is...vannak benne érdekes leírások néhány helyen...:D
dyRo30-10-2012 10:57:40 // 40968
Én csak a 156-ról találtam. De abból van sok, több mint 50 mega. Szerintem ncore-on volt, de már nem találom ott.
Fairlane30-10-2012 10:48:27 // 40967
Ez miez a magyar leírás?
Van 147-hez vagy GT-hez is,? Hol lehet leszedni? ;)
dyRo30-10-2012 10:41:43 // 40966
Hali, ezeket az Alfa156 szerelési utasításokat ismeritek? Találtam egy durvát... :) Mondjuk ezek után már semmin nem lepődök meg...

András bácsi30-10-2012 10:11:35 // 40965
Nem is érdemes: típushiba, és igazán nem sokat lehet vele kezdeni. Csere egy újra.
gecsa30-10-2012 10:10:16 // 40964
kérdeztem én is a szervizest, aki ezt tette bele az helyett, amit kértem...:(
csak azért szervízben cserélték az olajat, mert szíjcserék is voltak..egy darabig nem lesz ilyen probléma..a télen úgysem megyek sokat, max egy ezrest..ha kijön a jóidő, kap valami finomat..

selénia wr diesel 5w-40et akartam bele, ez helyett turbodiesel 10w40 lett..:(
ráadásul ismerősnél volt a dolog...

na, többek között ezért sem szeretem szervízbe hordani az autót...
Misi16630-10-2012 09:56:17 // 40963
Köszi!
Mi is erre gondoltunk,pont olyan hangja van mint a lánc csörgésnek!
Csak gondoltam megkérdem itt is,mert fölöslegesen nem akarom szétkapatni a fél motort a szerelővel mert elég nagy meló.
vdj30-10-2012 09:21:40 // 40962
Tisztelt CarTársak,
Nem FL 156-hoz 601 B/B Nero színben keresek motorházfedelet és bal első sárvédőt, cserében van egy halom 156 alkatrészem. Főként csere érdekelne, de végső esetben megvenném...ha más nem lesz.
Várom a jelentkezőket...ha vannak??!!
Köszi
mreni30-10-2012 09:14:03 // 40961
de miért kell őskori 10w-40 bele??
gecsa30-10-2012 09:00:17 // 40960
azért olajat majd cserélj..:D:D
atesssz30-10-2012 08:57:01 // 40959
valóban, akkumulátor gondja volt az autónak, szépen jár, ahogy kell, ismételten egy 500.000 km-es szervízmentes periódus előtt áll :)
Zoli198030-10-2012 08:55:23 // 40958
A korábban leirt HSZ-ekből kiindulva, ha autópályán nem megy feljebb a vízhőfok 60 foknál, városban pedig 50-60 fok között mozog, akkor termosztátgondom van? Nyáron volt, hogy felmegy 90-re, de azért az nyáron normális.. :)
Coolby30-10-2012 08:26:42 // 40957
Köszi. Sejtettem. Lehet még amúgy, hogy hűtőventilátor probléma? Mondjuk ha jobban átgondolom, akkor az hidegben túlzottan nem is játszik, nem? Elvileg be sem indul, mert minek vagy rosszul gondolom?
gecsa30-10-2012 07:56:23 // 40956
engem is érdekelne, mert az enyémben is az van...igaz, nem csörög..:)
Ferke30-10-2012 07:28:18 // 40955
Igen, így van. Ez így kevés, valószínűleg termosztát probléma.
Ferke30-10-2012 07:27:26 // 40954
Nem éri el a 90 fokot...miért írod, hogy ez normális? Ráadásul még csak nem is lehet az előző konstrukciós műszerkalibrálási probléma, mert ez nem 156-os.
Beviszed az erdőbe a kollegát rendesen...
Ferke30-10-2012 07:24:37 // 40953
Na, azért ez most szakmába vágva eléggé érdekel...meséld el légyszi, hogy mitől csörög a jtd, ha 10w40 megy bele...sok kollega olvas itt, és baj, ha ilyen sületlenségeket írunk, mert sok laikus kész tényként kezeli ezeket.
GTPeti29-10-2012 21:40:37 // 40952
Apropó, a 90 ezres kuplungszett sem rossz... B)
159-hez amúgy mennyi?
GTPeti29-10-2012 21:38:28 // 40951
Tuti csak a töredékét, de azért jól hangzik...
Erhard 242 (Pure Energy)29-10-2012 21:33:15 // 40950
keresett pár óra alatt 180e-et azért az nem rossz :P
GTPeti29-10-2012 21:32:10 // 40949
Pedig mondtam neki, hogy nálad is kérdezze meg... (Az előbbi poszt igazából egy burkolt kérdés volt, hogy tényleg ennyibe kerül-e.)
Erhard 242 (Pure Energy)29-10-2012 21:26:45 // 40948
kicsit lehúzós a szerelő barátod 110e a kettőstömegű és 90e a kuplungszett akkor mi volt a 380? :P
GTPeti29-10-2012 20:55:53 // 40947
Srácok, most beszéltem telefonon egy szerelő barátommal... Azt mondja, csinált egy Superb 2.0 PD-t... 380-ra jött ki a kuplungcsere (kettőstömegűvel). Egyáltalán nem megvágós, az alkatrész volt brutálisan sok. Ehhez képest a mi 400-500 eurós kettőstömegűnk még baráti...
.......................29-10-2012 20:54:58 // 40946
Nekem is visszahül autópàlyàn tartós tempó utàn lassitva,de vàrosban megvan a,85 fok
VaMpGeCO29-10-2012 20:51:29 // 40945
Lehet, hogy már nem zár rendesen, ebben van némi igazság.
VaMpGeCO29-10-2012 20:50:47 // 40944
Nem.
Coolby29-10-2012 20:50:44 // 40943
De üzemi hőmérsékletet azért mindig illene elérnie, nem? 90 fok körül kellene tartania a hűtőkörök nyitásával, zárásával? 60 fok alatt az nagyon kevés, sztem... 50-60 km en meg nem arról van szó, hogy nem volt ideje bemelegedni... rosszul gondolom, hogy ez már hiba és a termosztát lehet?
VaMpGeCO29-10-2012 20:50:11 // 40942
pedig igen. Volt egy másik 1.9jtd is, abba is 10w40-t tett az okos szerelő, a kiszállító meg mondta, kb 20 kilóméter megtétele után, hogy valami nem stimmel az autóval, nem ilyen hangja volt az olajcsere előtt. Megnéztük mit rakott bele az az észlény, 10w40-et, csörgött. Azonnali olajcsere 5w30-ra, egyből elmúlt a zaj.
Ferke29-10-2012 20:49:03 // 40941
hogy a fenébe van köze az olajnak a szíjfeszítőhöz???:) Az elég meleg volna, ha a feszítő azért kapna nagyobb terhelést, mert nincs kenés!:))
Ugye nem erre gondoltál, és csak félreértem?!:)
Ferke29-10-2012 20:44:28 // 40940
Ez hülyeség, biztos hogy nem a 10w40től köszönt el.
VaMpGeCO29-10-2012 20:31:27 // 40939
Nem ismerem a motort, így hogy láncos e vagy sem. De általában azok szoktak beszarni, ha melegszik a motor, vékonyul az olaj és nem feszít eléggé. Érdemes ezt megnézni, mert drága mulatság, ha elszáll a feszítő. 1.9jtd-ben volt már rá példa, hogy okos szerelő 10w40-t tett bele, aztán a kocsinak nem kellett párszáz kilóméter és elköszönt a vezérlésétől. Eredmény: félmilliós javítás

Hozzáteszem még garis kocsi volt...
VaMpGeCO29-10-2012 20:28:19 // 40938
így a leírás alapján teljesen normális. :-)

Hidegben lasabban melegszik a kocsi -> gyorsabban is hűl a hideg szél hatására. Amint lassan mész, nem kap hideg levegőt annyira töményen így felmelegszik.

Vagy én olvastam félre valamit?
Ferke29-10-2012 20:02:02 // 40937
Aha..és ha az 1.9 ugyanezt csinálja, az mi?:))
Komolyan kérdem, nem jövök rá...mérésekkel minden rendben.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.