Ma zsírozgattam itt-ott, de ezek a füles bilincsek kiborítanak!
Ilyen volt:

És ilyen lett:

Nem volt otthon 96-os AWAB bilincsem, csak 90 mm-es. :(
Szándékomban áll füles bilincs préselő fogót venni. Lecserélem az AWAB-okat is. Melyiket javasoljátok? (Van többféle fejű)
Viszont a belső féltengelycsukló nagy bilincsét, ha leveszem, halvány fogalmam sincs, hogyan fogom visszatenni?!?
Az az egy különbözik a többitől, nem füles, hanem olyan mint egy puzzle. Ha jól látom azért, mert ott nem fért volna el a préselő fogó...
 
	Ktomi03-11-2012 20:09:28 // 
41036 
	Köszi a segítséget. Ezek szerint, ha ezeket az átalakítókat használom, csatlakozni tudok, nem csak a motorvezérlőhöz, hanem a többihez is. A szervízintervallumot gondolom ezekkel sem tudom nullázni :) Tudna valaki segíteni egy megfelelő szakembert találni a probléma megoldására, lehetőleg Bp. környékén?
	
 
	
	Hali!
Volna egy olyan problémám hogy nem müködik a beltéri világításom jobban mondva mind a 2állásban világít folyamatosan.Próbáltam már a kapcsolót is kicserélni de akkor is ugyan az,tehát nem tudom mi a hiba.A másik problémám meg a hátsó ablakfűtés a relé kattanik a biztosíték jó és nem működik egyik napról a másikra el romlott.Ha tudnátok segíteni azt meg köszönném.
	
 
	Arno16602-11-2012 19:14:17 // 
41034 
	Köszi! A hengert meg asszem úgy fogom kiszúrni h lehuzgalom sorban az injektor csatikat (ahhoz egyszeru relative hozzaferni) es ahol nem valtozik a motorhang az a henger kehes.  De jo lenne ha az elso hengersor lenne problemas...   :)
Hatsohoz ha joltom ki kell szedni a motort, nem fer le a hengerfej maskepp.... bár csak meg lehet annyira billenteni ha nagyon akarja az ember.   Csak Thesisben a hűtőtől kb 2-3 cm-re van a motor legközelebbi pontja...  minimum hűtő ki.
	
 
	Hari01-11-2012 22:18:14 // 
41033 
	Ahhh! No problem! ... egy ilyen készletre van neked szükséged!
 
 Én is ilyet használok!  + OBDKey Blus interfacest!  Volt kapcsolós KKL interfacesem is de az egy xar! 
( Ha valakinek esetleg kel?! Van ELM is!) :)
 
	Ktomi01-11-2012 21:25:56 // 
41032 
	Én ebben nem vagyok ilyen profi, a csatlakzó, amit vettem, a 16-tűs vége egy összesajtolt-ragasztott műanyag ház (ez megy a kocsi csatlakozójába) a másik vége USB csatlakozó. Nem tudom ezen hogyan lehet "lábat váltani" :).
	
 
	Hari01-11-2012 18:25:29 // 
41031 
	:) Valószínű nem váltottál lábat a diagnosztikai csatlakozóban! 
Ha megnézed a táblázatot akkor abból kitűnik, hogy az ELM ennél a tipusnál szinte mindent tud, csak más más lábra kell a diagnosztikát kötni!
 - motor ECU - "ELM" - vagyis alapból a 7-es lábon.
 - ABS - "ELM1" - az 1-es lábon.
 - Airbag - na ez az amit nem fog vinni!
 - klíma - "ELM9" - a 9-es lábról. ... viszont csak regisztrált programmal!
 ... és így tovább!
 

 
	Ktomi01-11-2012 18:00:50 // 
41030 
	Mondjuk az is igaz, hogy csak a motorvezérlővel tudok kapcsolatot létesíteni, az ABS, Légzsák, Klíma, kapcslat nem jön létre. Lehet, hogy ezekhez másmilyen kábel kellene?
	
 
	Ktomi01-11-2012 16:52:01 // 
41029 
	Köszi az infót, én is olvastam erről, vettem is egy ELM327-es kábelt, hiba kódot tudok olvasni-törölni, szervízintervallumra nincs opció 😒. Próbálkoztam más tipusként csatlakozni, ahol van szerviz nullázás, az sem ment. Így tanácstalan vagyok!
	
 
	
	Nincs valakinek ötlete miért nem tudok csatlakozni a motorvezérlőhőz se a fiat ecuscan 3.4, se a 3.6 és a multiscan 1 0-val sem. Kapcsolós kkl kábel(gyári) abs, légzsák csatlakozik rendesen. Alfadiag progival csatlakoik a motorhoz. EDC15C7. 2002 1.9JTD 8V
	
 
	Hari01-11-2012 11:03:17 // 
41027 
	Bocs én meg Grando barátom stilusát követve egy kicsit "gyagyásra" vettem a figurát! :)
... de a lényeg: mechanikai zörejekre nincs hibakód! ... ennyi! :I
	
 
	Hari01-11-2012 10:59:15 // 
41026 
	Hmmm! A jó öreg TD-ból ??! Nem egyszerű! Ha jól emlékszem ezzel a ECU-val semmi más nem ál szóba, csak a FIAT Teszter  nevezetű gyári diagnosztikai hibakód olvasó!  ... esetleg még az Uniscan Visa! (Még a Examiner sem !)
:(
	
 
	Bence01-11-2012 08:28:07 // 
41025 
	Gondoltam, hogy nem úgy működik a dolog, hogy hibakód, csavarhúzó, villáskulcs és minden meg van oldva. Egyszerűen kiváncsicságból érdelet, hogy mik a lehetőségek.
	
 
	atesssz31-10-2012 23:49:25 // 
41024 
	3 kábel jön ki az "ALFA TESTER"-hez, hogyan lehet ezzel a 3 kábellel információt kicsalni az ECU-ból?
	
 
	Hari31-10-2012 23:22:31 // 
41023 
	Hibakódot??! Persze, hogy ki lehet olvasni! Mondjuk ha ezt a zörej, sziszegést valami mechanikus hiba okozza akkor szerinted ??! Semmi féle hibakodot ebben az esetben nem fog adni! De, ha még is az tuti nem úgy fog kinézni: " - Te cseréld már ki a hidrotőkéket v. a szíjfeszítő görgőt!"  :)
Azok a fránya hibakódok nem valami akciótriler v. estleg tudományos fantasztikus kisregény! (Habár néha igencsak ez a kategória!!!)  ... ezek arra jók, hogy a szakembernek kiindulási támpontot adjon!
	
 
	Hari31-10-2012 23:11:01 // 
41022 
	Grando Te nagyon ... ! Szerintem sok vizet ittál és félre beszélsz! :) 
... különben is az, hogy neked "sáskakigyó volt a nagyvad szívében nem biztos, hogy  más masinájába is betámad! :) .... vagy ez fertőző??! 
 Tudom is a megoldást:
 - multifunkcionális antivibrációs sáskakígyóriasztó zörejcsillapító tabletta!
 ... esetleg füldugó! 
:)))
	
 
	gecsa31-10-2012 21:53:24 // 
41021 
	hibakodot ki lehet olvasni vele,de ezt a hibat csak a szervizben ismerik fel...:-) :-) :-)
	
 
	Bence31-10-2012 21:50:49 // 
41020 
	:D:D 
a hibakódot ki lehet olvasni ezzel az ELM interface ill MES dologgal? vagy csak szervízben tudják?
	
 
	Bence31-10-2012 21:47:34 // 
41019 
	működésben semmi rendellenesség. hibakód nem volt olvasva mostanában.
	
 
	Grando31-10-2012 21:46:39 // 
41018 
	Sáskakígyó lesz az! Az olajat eszi, arra gerjed. Beköltözik a motortérbe, és csak fogyasztáscsökkentő tablettával lehet kiszedni. Ha belemászik a motor-vezérlőegységbe, akkor meg ki kell olvasni onnan. Ráadásul ha sokat piszkálják, akkor támad is. :DD ;)))
	
 
	gecsa31-10-2012 21:43:03 // 
41017 
	Lehet,hogy csak valamelyik muanyag burkolat zorog..en a jtd-nel mar megszoktam a zizego muanyagok hangjat..:-) 
Mukodesben nincs rendellenesseg? Hibakod nincs? Akkor szerintem varj,hogy hangosodik-e!:-)
	
 
	Bence31-10-2012 21:33:42 // 
41016 
	Nem mondanám h fémes kopogás-ketyegés inkább zizegő,sziszegő hang. Nem tudom  egyértelműen behatárolni, hogy honnan hallani :S
	
 
	Liquid31-10-2012 21:11:46 // 
41015 
	ez nagyon király :))))
megnéztem még párat a többiből, ezek nagyon hülyék :)
	
 
	Dzsozy31-10-2012 20:36:51 // 
41014 
	Valszeg hidrotőke, vagy vez.módosító mágnes szelep.
	
 
	krisz.v31-10-2012 20:11:05 // 
41013 
	Külföldön is van gondja másnak is ezzel:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/50805-service-interval-reset-2.html
Itt talán találsz hasznos infót. ELM327 kábelt és ECUScan-t írnak megoldásnak (igaz 147-hez, de lehet itt is ez működik).
	
 
	Grando31-10-2012 18:23:14 // 
41012 
	Hát ez ISTENCSÁSZÁÁÁÁR! :DDDD
	
 
	
	Off
Itt is van ám hibajelenség :))))
On
 
	Ktomi31-10-2012 16:41:35 // 
41010 
	Sziasztok! Mindenekelőtt köszönöm az sok üdvözlést! Mivel (régi) új vagyok itt, lenne egy kérédsem, amiről valószínűleg már korábban volt szó, csak én nem találom. A kérdés: hogyan lehet a szervízintervallumot nullázni az "új" belsős 156-ban. A "szokásos" módszer, mely szerint a menüben a szerviz menüpont alatt a "+" éa "-" gombok együttes nyomvatartása kb. 8-10 másodpercig, nem működik. Villan egyet, de nem változik semmi. FIAT ECUscan-nal sem sikerült, és a gyári "examiner" -ben sincs ilyen menüpont. Ami biztos, nem a kijelző tárolja az adatot (volt aki azt mondta), mert azt is cseréltem már. Szóval ha valakinek van valami ötlete, kérem ossza meg. Előre is köszi!
	
 
	Hari31-10-2012 15:06:36 // 
41009 
	Hi-hi! ... gecsa tudja a tutit!!! :) 
Na jó! Komolyodjunk egy kicsit! Az a tik-tik olyan magas, fémes ketyegés?! ... esetleg a hengerfej magasságában hallani?!  - Akkor valszeg valamelyik hidrótöke beszélget! Vagy inkább tiltakozik a veztengely!!! Ha igen, akkor ajánlatos a szelepfedelet sürgősen levenni, ugyanis az 1,6-osok szeretik meg hami-hami a veztengely bütykeit!
:(
	
 
	gecsa31-10-2012 13:49:14 // 
41008 
	Ez a Tic-Tac-Toe új dárenbéz száma..:D
esetleg a találgatás terén bármi szóba jöhet..
segítene pl, hogy a motortéren belül honnan jön a hang..szűkítené a kört..fémeg kopogás, vagy inkább műanyag, stb...
	
 
	Bence31-10-2012 13:32:11 // 
41007 
	Sziasztok!
Van erre a hangra valakinek vmi ötlete? Tudom, hogy így látatlanba nehéz, de hátha van vmi elképzelésetek.
Csak meleg motornál jelentkezik ( hidegen, beindítás után abszolút nem), egy ilyen tik-tik-tik-tik-tik hang jön a motortérből. Kb 4-5 tik van másodpercenként. Alapjáraton hallatszik leginkább, aránylag halk, az utastérből nem is hallható, csak kiszállva. A fordulatot lassan emelve gyorsul a tik-tik de egy idő után (kb 1800 - 2k fordulatnál) már elnyomja a motor hangja. Mi lehet ez?
	
 
	gecsa31-10-2012 13:00:40 // 
41006 
	de lehet, csak akkor vagy autót cserélsz, vagy nem használod...:)
	
 
	Ferke31-10-2012 12:24:12 // 
41005 
	Senki nem szokta megúszni:)
	
 
	JCsabi31-10-2012 12:21:37 // 
41004 
	Úgy látom nem úszom meg a kuplungcserét :-(
Legalább új lesz.
	
 
	gecsa31-10-2012 12:17:53 // 
41003 
	sanszosabb...de egyik sem valami jó hír...
	
 
	Ferke31-10-2012 10:52:32 // 
41002 
	Csapágy lesz az, a szerkezet így rugó nélkül nem tud zörögni:)
	
 
	Qtya7531-10-2012 10:19:14 // 
41001 
	Simááááááááááán csak másnapos vagyok!! :-DDDDDDDD
	
 
	gecsa31-10-2012 10:18:09 // 
41000 
	meg vagy te hömbölödve? :)
	
 
	Qtya7531-10-2012 09:46:51 // 
40999 
	Happy 41K!! :-))
	
 
	
	Kinyomócsapàgy,vagy kupplung szerkezet megadja majd magàt
	
 
	JCsabi31-10-2012 09:04:59 // 
40997 
	Hali!
Tippeket várnék a következő hibajelenségre (156 SW 1.9 JTD 8V):
Alapjáraton üresbe járó motornál kisebb rezgéseket észlelek(minimális csörgő hang kíséretében). Ha ráteszem a lábam a kuplungpedálra (nem kell kinyomni, csak épphogy ráteszem) a rezgés és a hang is megszűnik.
	
 
	
	És azt hol találom, mert már bebujtam a motor mögé és nem találom sehol.
	
 
	Rizzo31-10-2012 08:20:02 // 
40995 
	Nekem tavaly 60-70 között mozgott . 
Cseréltem termosztátot azóta 80-90 között mozog.(Facet márkájú a unixból)
	
 
	gecsa31-10-2012 07:14:06 // 
40994 
	raksz alá tüzet, mint régen a traktoroknál..:D
	
 
	
	Az enyém is ingadozik. 50-60-50 :) Félek, ha bejön a keményebb mínusz, belül is kaparhatom a jeget:)))
	
 
	Ferke30-10-2012 22:14:47 // 
40992 
	Na, pont azért jön-megy, mert kapcsol, vagyis működik a termosztátod:)
	
 
	gecsa30-10-2012 22:01:42 // 
40991 
	nekem is ilyen....
	
 
	Bence30-10-2012 21:52:16 // 
40990 
	Felmegy 90-re, tartja egy kicsit, majd vissza 80. És ez pár percenként ismétlődik...: 80-90-80.... De egyelőre nem lesz ebből csere sztem.
	
 
	Ferke30-10-2012 21:43:34 // 
40989 
	Ha hidegben eléri a 90et, akkor az teljesen jó. Télen nem fog soha 90-en állni egyik termoval sem, enyém is kicsit alatta van, igaz a gyárinál nagyobb hűtő van benn.:)
	
 
	Ferke30-10-2012 21:42:08 // 
40988 
	Van, de nem jut eszembe, mindig elfelejtem..:) calorstat talán?:)) Vagy vmi ilyesmi...
	
 
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.