Forum >> Szerelőműhely

gecsa23-01-2013 10:40:17 // 42236
ha jól tudom a toyota konszern is alkalmazza a technológiát (m62), azt hiszem a zz motoroknál saját berkein belül, de jutott a lotusnak is belőle, meg néhány kisebb felvásárolt gyártónak. igaz ezek elég limitált példányszámos cuccok.
a 4agze esetében nem vagyok biztos a kuplungos megoldásban, a 80as években még talán nem használták, de annak most lusta vagyok utánajárni.. :) (ebből a motorból 1 db vagy magyarországon hivatalosan)

én sem vagyok mindentudó, de jobb tudni dolgokat. ha hülyeséget írok, ami előfordul (a fórumot olvasgatva több helyen is előfordult már :) ) engem is kijavítanak, és én ennek örülök, mert így növelhetem a tudásomat, és nem néznek az aznapi plussz bevételnek a szervízben. igaz, kerülöm a szervizeket, és amit tudok, azt magam csinálom..:) ilyen esetben általában jót röhögök magamon..:)

ha esetleg sértő volt, amit írtam, akkor itt kérek elnézést érte!


jobb tisztán látni a szervizekben is sajnos..
cikk
Wickey23-01-2013 10:12:58 // 42235
én champion K55C-t vettem asszem, nem is túl pici pénzért, de középen visszafele törlésnél egy elég széles tartományban nem töröl.
Lehet, hogy a karral van valami, mittudomén gyenge a rugó benne vagy ilyesmi, azt nem tudom... de annyira nem vagyok elájulva a championtól.
Wickey23-01-2013 10:04:52 // 42234
Semmi gond, még egy ilyen, és egyből turbócserét és hengerfej felújítást fogok neki javasolni, amit kedvezményes áron mintegy négyszázötvenezer forintért elvégzek neki :-))
mreni23-01-2013 09:48:21 // 42233
ketten is leírtuk,hogy mi lehet a hiba,ez elég segítség szerintem
gecsa23-01-2013 09:43:53 // 42232
ja, az első garnitúra kb 1 hónapot bírt nyáron, bár az nem a sima tesós volt, hanem a sárga csomagolásos olcsó..
és csak flexi törlőkről beszélek...:)
gecsa23-01-2013 08:42:53 // 42231
én nyáron vettem tesósat nyóccázé, eddig nincs vele nagy gond, szépen töröl, nem csíkoz, nem ugrál, és halk is..eddig a jeget is jól tolerálta..
aerotwinnel nincs tapasztalatom, de az több szezonos az itteni tapasztalatok szerint..
szerintem anyagilag nincs nagy különbség, csak a drágábbat jóval ritkábban kell csereberélni..:)
[k i z z o]23-01-2013 06:37:45 // 42230
Ez meg egy szép tradicionális kettős feltöltés ahol már a turbót is túlnyomással láthatják el: (Dízelnél inkább 2 turbó van, a kompresszor helyett, így a LAG ott kicsit nagyobb, mivel a felhasznált kompresszoroknak nagyságrendekkel jobb a volumetrikus hatásfokuk az alsó tartományokban - ami persze letörik feljebb, de ott már él a turbo)

[k i z z o]23-01-2013 06:28:03 // 42229
Bocs, ha dízel akkor másként van (ez benzinesre igaz a tradicionális feltöltött motorok esetében és nem az egyetlen kuplungos feltöltött Mercire M62 -vel) ott nem játszik a VE + ha résztartományban használják a kompresszort (mint a kis tehetetlenségű turbót) akkor valóban elektromosan "utaztatják" őket, azaz egy szeleprendszer kerülgeti őket.

Én itt erre gondoltam ahol teljes mértékben a szívócsőnyomás vezérel mindent:



atis_166jtd23-01-2013 01:04:47 // 42228
Egyetértek veled teljesen. Általában azért teszik itt fel a kérdéseket hátha valaki tud valami okosat mondani és nem lehurrogni. Sokan vannak akik nem értenek hozzá. Engem is ért már ilyen forumozás közben igy inkább olvasgatok meg van egy nagyon kedves kolléga aki szerintem szivesen segit.
Viszont az egy jo pont hogy azért tudott válaszolni több mondatban is.
[k i z z o]23-01-2013 00:33:39 // 42227
Itt csak arra akartam utalni, hogy segítséget kértek és szerintem nem kaptak, ellenben a kedvét elvették a fórumozástól a kérdezőnek. Persze nem így kellett volna lereagálni egyik oldalról sem.
[k i z z o]23-01-2013 00:30:58 // 42226
Igaza van de okoskodik és nem segít :( Ha ért hozzá szóljon, ha nem ,arra ott Google.
[k i z z o]23-01-2013 00:27:11 // 42225
A mai kompresszorokat elektromosan nem kapcsoljuk:( Fogyasztás azért nő, mert nő a motor VE értéke, ami teljesítménnyel is jár.
atis_166jtd22-01-2013 23:54:29 // 42224
Nézd meg hogy rendesen folyik e az üzemanyag benne mert lehet hogy a ragasztótól eldugult és ezmiatt csinálja mert nagy lesz az üzemanyag nyomás.
Fairlane22-01-2013 22:41:37 // 42223
Ablaktörlőlapátból ki mit szeret?

A gyári aerotwin helyett van bevált másfajta?
Megér ~7500-at, vagy inkább vegyek helyette öt pár olcsót? :)
Liquid22-01-2013 10:46:35 // 42222
ezt nagyon nem kellett volna, az égvilágon semmi rosszat nem mondott, ellenben ha már itt tartunk Te igen, tekintve hogy a turbo kb. akkor indul el amikor beindítod a motort. a turbo nem bekapcsol, vagy elindul hanem tölt.
Ferke22-01-2013 09:44:36 // 42221
Ez az arcoskodás most miért kell? Mit mondott a kollega, amiért el kell küldeni a pcsába?? Erősen vissza kéne venni szerintem ebből a stílusból...
mreni22-01-2013 08:35:42 // 42220
???
semmi rosszat nem mondott szerintem,ráadásul igaza van a cartársnak ;)
gecsa22-01-2013 08:30:48 // 42219
javasolt beavatkozás EGR szétszedése esetén a pdf-ben...
A te autód valószínű, hogy hibakódot fog dobni ez után, de nem lesz visszavezetve a kipufogógáz a szívósorba, így korom sem jut oda. Hatására előbb melegszik be a motor, alul nyomatékosabb lesz, minimálisan csökken a fogyasztás. Többen alkalmazzák, blogokban olvashatsz róla. A hibakódot meg simán ki kell iratni, és meg is van oldva a probléma. Egr-t évente illik pucolni, mert ez lesz a következménye. :) Én is az első dugulásnál oldottam meg.

No offense, de:
Sokszor hallani a turbólyuk kifejezést. De mi ez valójában? A turbólyuk egy jól körülírható jelenség, egyszerű magyarázattal. Ahhoz, hogy a megfelelő töltőnyomás felépüljön, bizonyos fordulatszámra van szükség – ez motortól függő érték, és általában 2000-3000 1/min között szokott bekövetkezni. Amikor alapjárattól indulunk, a turbó csak éledezik, és gyakorlatilag nem, vagy csak nagyon szerény mértékben érezhető a jelenléte, majd amikor a töltőnyomás felépül, a motor hirtelen erőre kap – az autó pedig rakéta módjára kilő. A lyuk tehát az a fordulatszám-tartomány, ahol a turbó − a fizikai tehetetlensége miatt − nem dolgozik teljes gőzzel, emiatt gázadásra nem tapasztalható meggyőző erőkifejtés, kvázi az autó lomhának tűnik. E kellemetlen jelenség megszüntetésére több módszert is sikerrel alkalmaznak a gyártók. Bevált gyakorlat az egy nagy turbó helyett két kisebb alkalmazása, lévén ezeknek kisebb a tehetetlenségük (Newton I. törvénye), gyorsabban képesek felpörögni, és emiatt alacsonyabb fordulatszámtól foghatók hadra. Általában V-elrendezésű motoroknál szokták ezt a trükköt bevetni, hengersoronként egy-egy turbóval, de létezik kettős megoldás is – a BMW például két turbót kötött sorba, és nagyon leegyszerűsítve a kisebb alacsony, a nagyobb magas fordulatszámon brillírozik, míg a legfontosabb közepes tartományban együtt dolgoznak. Ugyancsak elterjedtek a VGT, azaz a változó geometriájú turbófeltöltők (pl. Porsche 911 Turbo), ahol a lapátállások fordulatszámfüggő változtatásával próbálják elérni a leghatékonyabb működést.

Másik megoldás a kompresszor, aminek lebutítva a lényegi elve ugyanaz, mint a turbónak, annyi különbséggel, hogy nem a kipufogógáz hajtja meg, hanem főtengelyről szíjhajtással működik. Előnye, hogy nincs "lyuk", lineárisabb a teljesítményleadás, alacsony fordulaton is hozza az erőtöbbletet, viszont a fogyasztásnövekedést is. Ellenben elektronikusan kapcsolható. :)
andrej03122-01-2013 06:56:04 // 42218
Heló lenne valakinek felesleges üzemanyag pumpa ami a képen van 146 os 1,4es Ts hez?
Kiakartam pucolni és véletlenül eltörött a képen látható pipa.Én erre fogtam egy kis gumicsövet és a törés és a letört részközzé dugtam majd pillanatragasztóval körb enyomtam ,azóta kurva nehezen indul a gép és rángatt menetközben.
Vagy koszjutott bele vagy ez nemtúl jó megoldás nemtom?
admirális22-01-2013 01:00:58 // 42217
Sziasztok. A kérdésem, hogy TS 16V-n belül karterek és olajpumpák között van-e lényeges különbség évjárat, vagy lökettérfogat szerint. Tudja valaki a biztos választ?
Valentino8421-01-2013 23:30:29 // 42216
"ha a motor megy, a turbo is megy.."

És te mikor mész... el a ..csába?
Valentino8421-01-2013 23:25:07 // 42215
Köszönöm mindenkinek, aki segített...
Alfa GT-Csaba21-01-2013 20:15:02 // 42214
Ilyen nekem is volt amikor megvettem!!EGR tömődés ,vagy csere!nincs erő ,mert turbód sincs!! amúgy a turbó már 1500 tol kezdene tolni!
Hari21-01-2013 19:42:03 // 42213
Szeva! Na most én kérek segítséget! :)
Valakinek úgy egész véletlen nincs 166 2,4JTD '05 elektronikai kapcsolási rajza???!
Előre is köszönöm! :)
gecsa21-01-2013 08:00:30 // 42212
"... csak onnantól húz, ha elindul a turbo 2,2 kb...."

:D

ha a motor megy, a turbo is megy..
mreni21-01-2013 07:39:29 // 42211
90% hogy EGR szelep... megér egy próbát a tisztítása,ha nem segít akkor csere
Valentino8420-01-2013 22:36:40 // 42210
Sziasztok!

Ha tud valaki segíteni, azt megköszönném. Van egy 1,9 JTD Gt-m. A probléma az, hogy alacsony fordulaton teljesen erőtlen. Hideg motorral szinte alig lehet vele elindulni. Ha már melegszik, akkor valamivel jobb, de akkor is csak onnantól húz, ha elindul a turbo 2,2 kb. Lejtőn való indulás abszolút problémás, már egy kis emelkedő is megfogja stb. Motor check lámpa világít. A tárolt hibakód a légmennyiségmérő. Gyári bosch-t vettem bele, de csere utána sem javult. Hibakódot törlés után is visszaírta. Jelenleg itt tart a projekt. Ha van valaki aki tud erre lehetséges megoldást mondani, az nagy segítség lehet. Ha esetleg javítást is vállal, az még jobb :) Elég sokat utazom, szóval sok helyre el tudom vinni. Segítségeteket előre is köszönöm. Peti
GTPeti20-01-2013 20:03:49 // 42209
Dízelt írtál, én is dízelről beszélek.
Erhard 242 (Pure Energy)20-01-2013 19:54:49 // 42208
és akkor egy másik cikk az USA-ban a legtöbbet visszahívott márka a Toyota meg a Honda :DDD
klikk..
Hari20-01-2013 19:53:09 // 42207
Egy szó mint 100! Az összes Japó motor nagyon király volt ... kb. 2000.ig!!! Az után amiket gyártanak az valami tragédia!!! (Mesélhetnék én is egy tucat sztorit a megbízható Török Toyota meg Honda motorokról!!!)
Erhard 242 (Pure Energy)20-01-2013 19:50:30 // 42206
nincs 2.2 benyás honda 2.4-es van
GTPeti20-01-2013 19:43:46 // 42205
Az agyondícsért 2.2-es Honda motor is?
Erhard 242 (Pure Energy)20-01-2013 19:43:40 // 42204
pedig a Delphi meg a Siemens egy kalap kaki :)))
Erhard 242 (Pure Energy)20-01-2013 19:42:40 // 42203
miben dízelben biztos az utolsó helyen a japánok vannak mindegyik egy kalap szar...benyásban elhiszem hogy megbízhatóak
.......................20-01-2013 19:38:59 // 42202
Kérdés mi szàmít hibànak?
A növéremék toyotàja 1,4 diesel, van benne 10e km
De màr dugókat+turbót cseréltek gariban,
Zabàlja a motorolajat
Szerintem EZ nem a legmegbízhatóbb,ez szar ,mind ..
[k i z z o]20-01-2013 19:32:47 // 42201
Ha a Delphivel gondok lennének arról tudnék:) Az OM651 piezo hiba pedig már régen volt, itt az nem játszik + van helyette csereszabatos megoldás.
GTPeti20-01-2013 16:21:07 // 42200
"elektromos eszközöket is." Akkor nem értem. De sebaj. :)
[k i z z o]20-01-2013 16:19:52 // 42199
A statisztika valós, én máshol láttam ugyanezt és stimmel, a motor megbízhatóságára vonatkozik, amibe belefoglalják a mechanikus és elektromos eszközöket is.
Hari20-01-2013 16:06:02 // 42198
Na azért ne keseredj el annyira! Ugyanis nemrégen megjelent a legújabb TEXA Matrix mnevű adatrögzítő, ami állítolag sokkal jobb már!!! ... és nem csak a motor paramétereit lehet rögzíteni vele!!! (Bakker most én is vehetek egy újabb kütyüt!!!) :)
GTPeti20-01-2013 16:03:16 // 42197
Egy PC-vel mindig autóspecifikusan csatlakozol, vagy akár spec. programmal. Ez a gond ezekkel a loggerekkel, hogy ők nem feltétlenül ennyire "univerzálisak", hanem szigorúan az "elvi szabványt követik". Ami valószínűleg nem minden autónál lett 100%-osan implementálva.
mreni20-01-2013 16:01:58 // 42196
érdekes,köszi az infót,akkor átgondolom még,hogy megéri-e nekem beruházni rá.
Hari20-01-2013 15:57:14 // 42195
Igen! Sajnos nem tud csatlakozni hozzá! (Legalább is nekem csak nagyrészt a '03 utáni modelekkel sikerült!)
Először a Lanch CRecorderem volt meg és kicsit elszomorodtam amikor nagyon "válogatós"-nak tünt. Aztán vettem egy TEXA OBD Logert is. ... egy fokkal jobb, de ez sem kapcsolódott a régebbi típusokkal! :(
Hari20-01-2013 15:49:06 // 42194
Kimondottan a mechanikai felépítésére vonatkozik a statisztika! ( Na ja! Delfi meg a Bos ... :) tiszta röhej!!!)
mreni20-01-2013 15:48:29 // 42193
a mercin én is meglepődtem a többi akár valós is lehet.
GTPeti20-01-2013 15:46:02 // 42192
"a dobogó harmadik fokára a Mercedes állhatott fel."
A Delphi cuccok és problémák ismeretében sejteni lehet, hogy mennyire valós tényeken alapuló ez a statisztika.

Vagy ez csak a mech. alkatrészekről szól?
mreni20-01-2013 15:43:15 // 42191
jaja.
Miért? Nem csatlakozik hozzá?
Hari20-01-2013 15:38:40 // 42190
Nem is tudom ide való-e?!!! (Lehet, hogy kicsit OFF is??!) ... de azt hiszem nem fog senki nagyon tiltakozni!
Érdemes átfutni rajta! ... és főleg a vége táján érdekes! :)
Egy cikk az autómotorok megbízhatóságáról!
Hari20-01-2013 15:32:43 // 42189
Ahha! ... valami ilyesmit ???! Ilyenem van nekem is meg Launch CRecorderem is. ... de alfákhoz kevés sikerrel tudtam alkalmazni!
GTPeti20-01-2013 14:44:57 // 42188
Az orvosok ezt holter monitorozásnak hívják. :)
mreni20-01-2013 14:39:18 // 42187
muszáj :)
utálom mikor 60km-t kocsikázok és nem jön elő a hiba,de mikor a tulaj elindul vele haza akkor rögtön produkálja... :D így meg ezt megoldhatom
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.