Forum >> Szerelőműhely

mreni07-01-2013 17:18:20 // 42005
agy kiírja vagy nem :) mindenesetre az az első lépés szerintem
Bambinoo07-01-2013 17:11:43 // 42004
kontakthibánál leáll a motor is? vagy lehet hozzá köze? igazából van benne valami, mert nem mindig csinálja, ergo mechanikus hiba kilőve, nem? Ha rádugjuk gépre, az kiírja, hogy mi a baja?
gecsa07-01-2013 12:39:41 // 42003
igazából a kontakthibára próbálnám felhívni a figyelmet...
Bambinoo07-01-2013 12:30:59 // 42002
itt nemigazán találtam hasonló dolgot, mint ami nekem van.
Bambinoo07-01-2013 11:17:54 // 42000
Volt már valakinek olyan gondja, hogy leesett az alapjárat 500-750-re jobbik esetben, illetve teljesen leesett, megállt a motor és kiírta, hogy selespeed system failure? Hívtam szerelőmet, ő állítasa szerint szeleptisztítás megoldhatja a gondot.. 147 2.0 selespeedről van szó 2004-es. Egyébként meg teljesítményvesztést nem vettem észre.
Tiab051006-01-2013 15:39:43 // 41999
Jó tudni hogy azokra a csavarokra érdemes figyelni!
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-01-2013 20:16:54 // 41998
Nekem 45e ft ért akarták ellenőrizni. Bár ezeket a nagynyomású pumpákat nem egyszerű nyomás próbázni. Komoly gépek kellenek oda. Nem hiába akarják arany árba csinálni.
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-01-2013 20:13:57 // 41997
Nem csináltam képeket :( Nagy pipa leszedni a cr pumpát bontani kell hozzá mindent női kezek előnybe :) Nekem végülis nem a tömítésem volt rossz hanem 4 torx csavarból 2 ki volt lazulva, de hamár levettük kicseréltük. összerak 1 hét megint csöpög ideg szétt b...sz, újra leszed megint laza az a 2 csavar. Aztán beleragasztottuk azóta jó.
gecsa05-01-2013 19:05:47 // 41996
nem is tudom milyen volt benne...bár az is lehet, hogy már a második volt..:) de az biztos, hogy akkor cseréltek..:)
GTPeti05-01-2013 19:00:24 // 41995
Húha... nekem még nem volt. 200k. :(
gecsa05-01-2013 17:49:23 // 41994
nekem 235ezernél volt cserélve, pont egy héttel azelőtt, amikor vettem..:D egy darabig remélem nem lesz vele gond..:)
Tiab051005-01-2013 13:36:06 // 41993
Nincsen még kép, de hétfőn fotózok! Most sikerült elérnem az adagolós ismerőst és ő is a tömítéstcserét javasolta. Lekapom a szivattyút 1 max 2 nap és kész. Tesztelve, ellenőrizve barárságos áron.
GTPeti05-01-2013 13:01:52 // 41992
Csináltál esetleg képeket? Némi info e témában tényleg érdekes lenne!
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-01-2013 12:21:04 // 41991
Max 8000ft a tömítés készlet hozzá. Én is cseréltem
Tiab051005-01-2013 11:02:09 // 41990
182ezer km, 10 literes fogyasztás, gázolajszag megállás után ja és üzemanyagban ázik a motor vezérlés felöli oldala és az egész alja jobb oldalt.
Menetteljesítmény nem változott.
GTPeti05-01-2013 10:47:03 // 41989
Megkockáztatom, hogy ugyanaz a kettő, csak a cseredarabos játéknál másét kapod meg.

Amúgy azt is írd le légyszi, hogy mi volt a jele a problémának és mennyi km-nél jelentkezett! Köszi.
Tiab051005-01-2013 10:43:50 // 41988
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni! Tönkrement a tömítés a nagynyomású szivattyúmban, folyik a gázolaj de a szivattyú tudja korrigálni és tartani a kellő nyomást. Lenne egy 80ezer km cseredarab vagy a felújítás lehetősége.
Melyik lenne a jobb megoldás? Árban elhanyagolható a diferencia!

Köszönöm

156 1,9 JTD 8v
ervin04-01-2013 11:29:28 // 41987
Sziasztok!

Kis segítséget kérnék: a 145-ön megfeküdt egy kipufogó tartó bilincsem, az amelyik a bölcső alatt van és egy gumiszilenttel csatlakozik a bölcsőhöz. Ilyen szilentet keresnék, gyártani már nem gyártják, bontóban sincs, van esetleg valakinek ötlete, honnan tudnám beszerezni?
Aki esetleg a méretet tudná, az is sokat segítene, megpróbálnám legyártatni.

Köszönöm, Ervin
gecsa03-01-2013 14:20:25 // 41986
azért én így nem nagyon mernék elindulni...
Otto02-01-2013 16:41:23 // 41985
Megjavult a szekér!
Próbálgatták bele a kulcsokat és egyszer jó lett.
Otto02-01-2013 10:28:41 // 41984
Csinálja.
Mikor megvette mondták neki, hogy egy kulcs nem működik. Használta a másikat, az kopott volt, így befogta a tanító kulcsot.
És tegnap bemondta az unalmast menet közben.
Biztosítékok végi lettek nézve.
gecsa02-01-2013 10:09:51 // 41983
mindegyik kulccsal csinálja?
immo doboz és a gyújtáskapcsoló kürül esetleg..bár nem hiszam, hogy segít...
Otto02-01-2013 08:38:47 // 41982
BUÉK!

Egy ismerősöm 145-öse minden előjel nélkül megállt. 2000évj 1.6TS.
Világít a kód piktogram.
Kulcsa megvan mind, kártya van az autóhoz.

Mielőtt kódolásra kerülne sor, ami érdekelne hogy működik, mit kellene gyorsba átnézni még, ami szétcsúszhat, oxidálódhat ilyenkor?
Bgabor01-01-2013 11:13:34 // 41981
A fejtámla fém szárai,és az ülés hátlapja ahol találkozik van egy műanyag gyűrű, ennek az oldalát kell megnyomni( mindkét szárnál egyszerre kicsit felfelé megfeszítve a fejtámlát).
Leírni nehezebb mint megcsinálni :-)
bedix01-01-2013 11:08:28 // 41980
Hali.Olyan kérdésem lenne hogy az 56-os első fejtámlát hogy a nyavajába lehet ki venni? A hátsó rendben ment de az elsőre nem birok rá jönni.Ha valaki vett már ki ilyent írja meg nekem a módját léci:)) Köszi előre is:))
atis_166jtd31-12-2012 20:52:18 // 41979
Ez nállam is igy volt 2 nap tulora után 2 száll vezeték a biztitáblátol és azóta jó.
Gyusza0131-12-2012 08:01:45 // 41978
HELLO!SZERINTEM ELTÖRÖTT BENNE A RUGÓ
Wickey29-12-2012 09:37:52 // 41977
két csapágyam van itthon. Amikor át akartam alakítani 284-esre a féket, még akkor vettem.
De rá kellett jönnöm, hogy a régi ABS-es 257-es csonkállvány nem kompatibilis az új ABS-es 284-es csonkállvánnyal. Komplett ABS-t meg ezért nem cseréltem, inkább felraktam fúrt-mart tárcsákat és rendes betéteket. :)
alfa kutya29-12-2012 09:31:34 // 41976
Sziasztok

Szeretnék érdeklődni hogy mit kell kicserélnem az ajtózárnál az a hiba hogy nem tudom sem bezárni sem kinyitni az ajtót a bal oldalról csak ropog meg üresben lehet mozgatni a kulcsot a zárban jobbara balra.
kékalfa 15628-12-2012 19:58:23 // 41975
Ezt még nem próbáltam,nem ismerem a kapcsolást sajnos a relét néztem meg,ott nem láttam semmit,de kipróbálom,köszi!
Alfa GT-Csaba28-12-2012 19:55:48 // 41974
nekem meg az volt hogy hiába cseréltem izzót akkor is gyorsan jelzett a műszerfalon mint ha hiba lenne!!Biztositék kivesz ,visszarak és minden megjavult!
kékalfa 15628-12-2012 19:47:30 // 41973
Sziasztok!
Tudna valaki segiteni 166 jtd villanyrajzban? Van egy érdekes jelenség,nincs index visszajelzésem a müszerfalon,viszont az index müködik.(az égöcserén már tul vagyok).
Piritu - 1.000.00028-12-2012 17:51:41 // 41972
Megtudni, hogy mi ropog a jobb elejében. A csukló vagy a csapágy :-(
mreni28-12-2012 17:39:31 // 41971
meg kell köszörülni :D :D
Csöri28-12-2012 17:39:19 // 41970
36.
Mit akarsz csinálni?:-)
Alfa GT-Csaba28-12-2012 17:19:28 // 41969
36os a fej de a külső átmérő ne legyen nagyobb 50mm-nél!Nekem akkora van,a gt kerékagy csavarját azzal szedtem le.
VMate28-12-2012 17:05:45 // 41968
igen 36, és abból is vmi vékonyabb mert nem fog beférni .
Piritu - 1.000.00028-12-2012 16:45:29 // 41967
A Spider tengelyanyához mekkora kulcs kell? 36 ?
32-es van itthon, de az kicsi.
Imyx28-12-2012 16:44:37 // 41966
Jó szerelő, meglátod :-).
Attis28-12-2012 16:31:26 // 41965
köszönöm. Már fel is hívtam :)
Imyx28-12-2012 14:22:12 // 41964
Szerintem többen is Zé.t ajánlanák.
Attis28-12-2012 14:06:41 // 41963
Sziasztok!

A 147-esemen szeretném a felső lengőkarokat kicseréltetni és eme művelethez keresnék egy szerelőt lehetőség szerint a XVIII, XIX vagy a XI. kerületben.
Tippeket előre is köszönöm.
Üdv.:
Attis
süsnye28-12-2012 12:08:09 // 41962
4 db szonda van.. de igen, valsz holnap azzal fogom kezdeni, hogy megnézem mit mutatnak a szondák, mert nekem nem világos a hibaüzenetekből, hogy magas vagy alacsony O2 szint váltotta ki a jelzést.
Vki tud infót adni a szondák karakterisztikájáról?
Azt tudom, hogy a lambda jel mit reprezentál, de az nem tudom, hogy ezt a 156-ban lévő szonda hogyan képezi le feszültségre.. Külföldi fórumokan olvasgatva, úgy tűnt, hogy a pre-car szonda 0-5V tartományban ad jelet, a post-cat szonda pedig 0-1V tartományban, ráadásul fordított logikával..

Esetleg, akinek 156 2.5 V6-ja van (bár valsz jó lesz más 156 is) és van diag interfésze, nem nézné meg nekem a következőket hideg, álló motornál:

- Air flow signal (V)
- Throttle position (deg.)
- Throttle position (%)

Köszöntem! :)
süsnye28-12-2012 11:56:27 // 41961
igen, az lenne az igazi, ha járóképes lenne, már leadtam volna Novoth Tibornak..
no, majd holnap lesz időm, még vizsgálódom..
köszi!
mreni28-12-2012 09:51:59 // 41960
Szerintem gyújtás problémád lesz,a lambdaszonda hibát pedig valószínű a nem megfelelő keverék(el nem égetett benzin) miatt dobja.
A 7fok az teljesen jó,nem okozhat gondot.

Viszont a torpanást és a nem indulást akár a légtömegmérő is okozhatja.

Egy komplett diagnosztika kellene(nem csak műszeres),abból sok minden kiderül,szerintem vidd el valakihez aki ért hozzá.
Imyx28-12-2012 09:25:08 // 41959
"5. A "Mixture 2 strength"-ben mi a 2?" - a "2" szerintem a katalizátor utáni lambda szonda, gondolom nálad 2 van, egy a kat. előtt, és után. Ki kell mérni a szondákat, hogy dolgoznak. Én ezzel kezdeném. Ha ezek rendben, akkör jön a légtömegmérő.. nálam az lmm miatt írta be a mixture strength-et, sőt, dús keveréket, lassú keveréket is dobott.
mreni28-12-2012 09:10:45 // 41958
rengeteg ilyen csavar van amit hivatalosan cserélni kellene megbontás után,ha nem sérült én ezeket nem szoktam cserélni,csak a kritikus helyeken.pl hengerfejcsavar
150-250Fközött van darabja a csavarnak egyébként.
Piritu - 1.000.00028-12-2012 09:02:27 // 41957
Érdekes dolgot találtam a manualban:
A gyári előírás szerint a féket rögzítő csavarokat minden esetben ki kell cserélni, ha ki lett tekerve!

Ráadásul ezt még a meghúzási nyomaték táblázatban újra írják a *-os szövegben.

(A mostaniakat már egyszer én is visszaraktam a féktárcsa cseréjekor.)
Cserélte már valaki? Vajon mennyi lehet egy gyári eredeti csavar?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.