Forum >> Szerelőműhely

WarbiRunner (Gyuri)20-11-2013 14:02:23 // 46536
Ha amiatt áll meg az autó, hogy koszos az a szűrő, akkor nagyon nem logikus lépés azzal a lendülettel levágni. Azon a szűrőn nem szabad kosznak lennie! És ha így van, nyugodtabban berakhatod a szűrő nélkülit. A fémreszelék ettől függetlenül keletkezik a jtd-ben is, legfeljebb a porlasztók tovább bírják, ezt ki-ki maga eldönti, hogy mennyire hosszú távra tervez. Abban biztos lehetsz, hogy az autógyártó igyekszik nem túl hosszútávra tervezni.
Szóval azt hogy ott van a szűrő, meg kell becsülni, feltételezhetően azt még hosszú távra tervezve tették oda, vagy elővigyázatossági okokból, lévén a 105 jtd előtt nem volt sok tapasztalat a cr dízelekkel. Ha nem tudod pótolni, persze ez van, de direkt nem vágnám le, főleg ha koszosan került elő a pumpából.
mex8620-11-2013 13:08:26 // 46535
na ja az ipari hulladék

még1x mondom csak a szürö létjogosultsága miatt hoztam fel :D
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2013 12:44:42 // 46534
a dci-ket ne említsük egy napon a rendes dieselekkel:D
mex8620-11-2013 12:18:28 // 46533
amikröl én beszélek hogy spénesednek, az delphi.
én arra godnoltam h valszeg azon okbol lehet ott az a szürö ami azokat kinyirja.

ettöl függetlenül örülök h a mieinkkel nemigen van baj :)
.......................20-11-2013 12:13:32 // 46532
egy dolog a müködési elv,egy másik hogy gyártástechnológiailag sikerül tartósra csináln vagy nem
Bosch Cp 2 es nagyomású van szinte az összes Fiat ALfa jtd ,jtdm ekben
nem szokott baj lenni velük

(pl a Bosch CP4 amerikában ugyanolyan spénesedéseket produkál,
spénes lesz
mex8620-11-2013 12:02:30 // 46531
müködési elv alapjän CR-re gondoltam
mex8620-11-2013 11:56:41 // 46530
miért az nem ugyanilyen müködési elvü motor?

bär talän a JTD a tapasztalatok alapjän nem szokott szivattyukopäst produkälni
Attika0120-11-2013 11:42:45 // 46529
JTD-ről beszélünk, nem dci-ről. Tapasztalatból írom amit írok. SORRY.
mex8620-11-2013 11:39:31 // 46528
hogy ott van-e szürö a szabälyzoba nem tudom.
valszeg nincs
mex8620-11-2013 11:39:14 // 46527
a pumpa kopäsa miatt välnak le részecskék, az pedig mär a rendes gäzolajszürö utän van....

csodälatos offos DCI-k sorba halnak meg amiatt mert a pumpa kopadékát beküldi a porlasztóba. volt kollegäm mindig kuton tankolt ujonnan vett fent nevezettje is 140e km-nél porlaszto felujitäst kivänt fentiek miatt...
Attika0120-11-2013 11:32:18 // 46526
Én és rajtam kívül még sokan mások így oldottuk meg. Az újabb kiadásúakban viszont már nincs ez a szűrő, mert hogy gondolatom szerint rájöttek hogy "fölösleges". Miért is válnak le fém részecskék? Az újabbakban már nem kell felfogni? Nem kötöszködöm, csak felmerülnek az írásod olvasására ezek a kérdések. :) Én sem akarok magamnak, és másoknak plusz kiadásokat csinálni, minden fillérnek meg van a helye. Rendelni szerettem volna szabályzó szelepet, mikor eme problémával kűzdöttem, de nem találtam szűrővel ellátott szelepet (újat). Használtat meg nyilván nem fogok egy ilyen darabból beépíteni.
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2013 10:18:23 // 46525
Annak azért oka van ha a mikroszűrő eldugul. A CR rendszert én nem kezelném úgy mint a Lada karbis üzemanyag rendszerét. :-)
Nekem gyári szabályzóm és mikroszűrőm van, sosem dugult el. Ha el fog, akkor megpróbálom kitalálni miért. Ha kosz jut a porlasztóba, annak előbb-utóbb ára van. Magasabb ára, mint egy tanktisztításnak, gázolajszűrőcserének, vagy akár egy vadiúj nyomásszabályzónak.
Elvileg, mivel ez a szűrő a gázolajszűrő után van, nem szabadna csak úgy eltömődnie, legalábbis túl sűrűn nem. Leginkább a nagynyomású pumpa működése közben leváló fémforgácsokat hivatott megfogni (vagy biztonság, ha gond van a gázolajszűrővel). Ha a "forgács" túl gyorsan gyűlik, arra nem hiszem hogy az a megoldás, hogy beengedjük a porlasztóba. .
Hakesh20-11-2013 07:24:15 // 46524
Urak!
Pár napja az egész napos eső után észrevettem, hogy beázik a csomagtartóm (156-osról beszélünk). A beázás pontos helye, a csomagtér jobb oldalánál, fent történhet, ott, ahol a teleszkóp "sín" fekszik. Legalábbis ott éreztem vizesnek a kárpitot.
Újra is húztam az imbuszokat a sínen, hátha...
A mai (éjjeli) esőzés után újra vizes volt a kárpit, sőt, a biztonság kedvéért alá rakott törülköző is nedves volt, szóval nem csak apró szivárgásról lehet szó...
Valaki járt már ebben a cipőben? Hol kezdjek kutakodni, vannak-e tipikus pontok ilyen estre? Mert ha könnyen orvosolható a probléma, akkor nem megyek szakihoz...
Előre is köszi!

Közben kutattam egy képet a neten, hogy tudjam jelölni a kritikus területet. :)

Tuningman20-11-2013 02:56:59 // 46523
Ja, én pedig nem tudom honnan vettem, hogy légszűrő kell.:DD
Hajnalban már van zavar.:D
Tuningman20-11-2013 02:47:59 // 46522
Na így már mindjárt más:)
w714/4 a belevaló ahogy Ferke is írta.
Ami a lényeg, 76mm átmérő és M20X1.5 menet a hossza márkánként változó ami nem sokat számít mert van hely bőven. Legfeljebb picit több olaj kell bele.:)
Azt azért nem értem, hogy nálad ott kint nincs értelmes helyi autósbolt?
Csak rohangálnak Alfák Franciában is:)
Attika0119-11-2013 21:44:28 // 46521
Levegővel szokták, amíg meg nem unják. Majd egyszerűen letörik róla.......... Az újabbakban már nincs szűrő, ez az egy konstrukció sikerült ilyenre. Nálam világított az injektor jel, és leállt. Vártam kicsit, megint világított és leállt. Gázolajszűrőt cseréltem, 50-méter után szintén leállt, majd többek tanácsára csípőfogóval letörtem a kisszűrőt a szelep végéről, és azóta megy mint a golyó. Ez 2-éve történt. Sokan a gázolajszűrő cserét is elb@sszák, mert nem mindegy hány micro-no szűrőt teszel rá. Na de ki hogy. Ha nagy az átengedő képessége, átengedi a szutykot is, ami eldugítja a bűnös szűrőt :)
Bomi19-11-2013 20:58:35 // 46520
Valami oka biztos van ,hogy beletervezték! :)
Nálad milyen problémákat okozott?
Mivel érdemes kitisztítani? Nitrohigító, féktisztító?
Attika0119-11-2013 20:24:56 // 46519
Annyiszor megkérdeztem,és mondtam már. Minek az a mikroszűrő???? Engem sokáig szop@tott. Meg kell szüntetni.
mreni19-11-2013 19:07:05 // 46518
nem feltétlen
Bomi19-11-2013 18:54:44 // 46517
:) ...köszi a fáradozást! Győrbe pl 6-ig van nyitva a posta, rossz helyen laksz:)
KÍváncsi leszek milyen lesz az eredmény, hát csak jó lesz!
Ferke19-11-2013 18:05:09 // 46516
Naja, ezt még lehetne csekkolni, bár szerintem az nagyobb ingadozást, leállást is csinálna, nem?
Ferke19-11-2013 18:04:25 // 46515
...amit Ferke reggel tud feladni, mert a rohadék postán 5 perccel zárás előtt nem lehet ám egy rohadt levelet sem feladni....úgy felidegesítettek, hogy hú....(tényleg jobban teljesítünk) :((
.......................19-11-2013 17:03:25 // 46514
lehet csak koszos a mikroszüröje a Rail szabalyzónak
Bomi19-11-2013 16:53:43 // 46513
Nyomásszenzort ugye már próbáltam másikat (köszi MReninek) hamarosan kapok nyomásszabályzót Ferkétől...szóval remélem tényleg csak az lesz a baja.
Nekem is úgy tűnik mintha a 300 bart be akarja célozni de hol alá megy hol fölé..mintha a szabályzó túl lassan reagálna , nem tudom....még a testelést megnézem persze.
Ma néztem fordulaton (kb 2000) egész jól beáll a rail nyomás, tényleg csak az alapjárati 300 bar okoz neki gondot:
PistaFR19-11-2013 16:32:16 // 46512
Köszi. Sajnos itt nem megy olyan könnyen az alkatrész beszerzés, mint otthon, de ezek szerint belenyúltam. Jelenleg pont a másik van beszerelve szerintem, de már nem kell sokat kibírnia.

Mindkét webshopban megtaláltam végül mindkét szűrőt, mindkettő mindkettőt ajánlja az autómhoz. A tömítőgyűrű mindkét mérete 1 mm-el kisebb, a külső és a belső átmérő is. Ez szerintem sem szabad hogy gondot okozzon, inkább a ~25 mm-es hossz. különbség miatt paráztam. Magam még nem cseréltem, és felülről nem láttam hogy mennyi hely van a környéken.

GTPeti:
Öööö... nem tudtam hogy van :( Köszi az infót.
WarbiRunner (Gyuri)19-11-2013 16:31:09 // 46511
Mindenképp 2 alkatrészre szűkült a probléma (legalábbis nagyon valószínű, biztosat lehetetlen mondani). Vagy a szabályzó, vagy a szenzor okozza. A kör úgytűnik amúgy szabályoz, csak nem bír beállni. Amikor túlszalad, visszavesz, csak akkor meg alá szalad. Én ebben az esetben akár típushiba akár nem, inkább a szabályzó hibájára tippelnék. Mert amúgy az, hogy "átlagban" 300Bar, az számomra azt jelzi, hogy az ECU helyesen oda próbálja beállítani a nyomást, csak nem tudja. Persze nem kizárt a szenzor hiba sem, de ha tudsz próbára szabályzót szerezni, azzal kezdeném. A szenzor testelését is igen, érdemes ellenőrizni.
GTPeti19-11-2013 16:02:06 // 46510
A MANN hivatalos netes katalógusát már nézted? Én ott kezdtem volna a helyedben.

(Amúgy Ferke leírta a tutit.)
Ferke19-11-2013 14:53:16 // 46509
Fura is lett volna, ha a levegőszűrőnek van tömítése:) Szerintem olyan helyen vásárolj, ahol tudják, hogy mi kell az autódhoz. Ez tök gáz, amikor valaki ezzel foglalkozik, pénzt szeretne keresni vele, de az ügyfélnek kell méreteket vadásznia...ha nagyon nem boldogul, adja oda mind2 szűrőt, és visszaviszed, amelyik nem kellett. (egyébként 1mm-es eltérés az nem releváns, valószínűleg annyival szélesebb a tömítőgyűrű.
(De hogy segítsek is: a te méreted egyébként a W 714/4...:) )
PistaFR19-11-2013 14:37:00 // 46508
Hmm... ezért nem stimmeltek a cikkszámaid. Olajszűrőt keresek, nem légszűrőt, csak elfelejtettem beleírni a szövegbe. Mentségemre legyen mondva, koncentráltam, hátha bejön a gondolatátvitel ;)
Quick19-11-2013 11:56:28 // 46507
Sziasztok!

Segítségre volna szükségem! Valakinek nincs véletlenül egy képe, hogy 164 Td (vm32b) motoron hogyan kellene álljon eredetileg a rezgéscsillapító patron? Sajnos nem találok képet a neten sehol róla, és mag akadtam a szereléssel....

Ha megtenné valaki, hogy feltölt egyet, vagy esetleg műszaki rajzot, akkor azt nagyon megköszönném!
Tuningman19-11-2013 01:38:45 // 46506
A többi márkánál is meg van ez a különbség, évjáratfüggő. De, hogy miért? A légszűrőház
egyforma mindegyik évjáratnál.:)
PistaFR18-11-2013 14:34:55 // 46505
:)

A különbség tizenegynéhány 26 mm hosszban, a hosszabb tömítésének az átmérője 1 mm-el kisebb. Az egyik az egyik webshopnál van, a másik a másiknál Mindkettő van mindkét webshopban, csak az autó felől indulva az egyik az egyiket hozta, a másik a másikat. Grrrr. Végül a W714/4 (ez a hosszabb) lett, mert a többi cucc is ebből a boltból lesz, egy tétel miatt nem akartam a másikból is rendelni. Most szerintem a rövidebb (W7003) van rajta, mert előző alkalommal meg pont a másikból rendeltem, remélem elfér majd simán ez is.
Bomi18-11-2013 13:38:05 // 46504
Köszi!
Átnézem mégegyszer a csatlakozókat, illetve méregetek amit tudok.
A vezérműszíj hamaraosan cserés lesz (még 4ezer km) de lehet előbbre hozom biztos ami biztos....bár ha belegondolsz akkor lehúzott csatlakozóval (nyomásszenzorról) nem járhatna szépen a motor ha ott lenne gond.
Az a baj nincs túl sok időm munka mellett végigjárni ezeket a dolgokat...de most már a végére akarok járni mert egyre nyugtalanítóbb.
.......................18-11-2013 13:13:34 // 46503
nekem Volt a Rail szabályzó kontakthibás,
én a csatlakozókat pucolnám ki elöször ,kicsit összenyomni ,majd rámérni a testellenállásra,
esetleg kábelközeg,vagy az ECU n a nagy csatlakozó
a Rail szabályzón tudsz mérni feszkót is
szóval elöször a villamos részét nézném át

159 nél rengeteg gond Volt vele,többekközött az injektorra menö csatikkal is,ami ott is egyenetlen alapjáratot okozott

a vezérmüszíjat is megnézném ,hogy szépen egyenletesen fut e alapjáraton?
Bomi18-11-2013 11:51:41 // 46502
Egy kis segítség csatolva...így néz ki a rail nyomásom jelenleg!
A 300 bar-hoz nincs túl sok köze....max átlagban.
Egy nyomásszabályzó szelep cserét még megpróbálok...aztán más ötletem nincs :(
Bomi18-11-2013 09:44:53 // 46501
Sziasztok,
Még mindig az alapjárati rángatással szenvedek...
Ha a railnyomás szenzorról lehúzom a csatlakozót akkor tökéletesen jár a motor (ilyenkor vészüzemmódban van ,nem lehet nagyon pörgetni ,de az alapjárata tökéletes)
Szerintetek mitől lehet még? Pár amore-s taggal már beszélgettem erről...Ferke szernt regulátor nem típushiba (bár egy próbát megér),Föckös írta hogy talán testhiba a szenzornál... mit lehet még a gond?

Köszi előre is a tanácsokat!
Ferke18-11-2013 08:36:17 // 46500
Jól van:)
Bati18-11-2013 02:30:59 // 46499
Helló

nem tudja valaki hogy honnan szerezzek be komplett kapcsolási rajzot GT-hez vagy 147 hez
Bati
Tuningman18-11-2013 02:29:09 // 46498
Próbáld meg kimérni a vezmód vezérlő mágnesszelepet.
Amit még megpróbálhatsz, hogy magasabb oktánszámú benyát tankolsz és ha elmúlik vagy csökken a csörgés akkor elképzelhető, hogy a kopogásérzékelő hibája.
De legalább már nincs dízel hang:))
Tuningman18-11-2013 02:19:35 // 46497
Méreteket hasonlítsd össze a sajátoddal és kiderül melyik a jó.
Nálam a Mann más kódszámokon van nyilvántartva de ha itthon lennél akkor tudnék az autódhoz valót adni:)
Buddha18-11-2013 01:02:21 // 46496
Van mikor elgyengülök de ilyenkor eszembe jut, hogy rengeteg dologhoz meg én vagyok tudatlan és olyankor annyira jó, ha valaki megértő. Igyekszem türelmesnek lenni!
...há de ezért vagyunk itt, hogy segítsünk ha tudunk! ;-)
Off: Lehet majd foglak keresni, játszadozom egy boxer 145 gondolatával! :-D
PistaFR17-11-2013 22:29:37 // 46495
Nem tudom hogy van-e kisker kiszolgálás, de náluk minden kapható, ami autóklímához kellhet: Cool4U
Benz17-11-2013 21:06:49 // 46494
Szép estét !

Ma Győrben jártam és láttam amint egy trélerről éppen szednek le egy 156 sw-t és elgondolkodtam ezen a csörgésen! Meg kéne oldani mielőtt megyek pestre vele, nem lenne kellemes ha valami miatt baj lenne. Olvastam erre arra meg mondták is páran hogy próbáljam meg a kopogás érzékelőt kicserélni mert ugye az küszöböli ki a kopogásos égést! Csak gyorsításkor fordul elő és csak meleg motornál. Szerintetek lehet az érzékelő? Volt már valakinek cserélve ez az érzékelő ? vagy valakinek valami tapasztalata van vele? Tapogatózom a sötétbe ezért kérdezem :) mert muszáj megoldani. Nem hiszem hogy használ a motornak...
Piritu - 1.000.00017-11-2013 20:52:48 // 46493
Csak a kuplung is cserélhető egy bontott donorból. klatty
Ferke17-11-2013 20:44:56 // 46492
Szerintem olcsóbban jössz ki egy másik komplett kompresszorral....
KicsiStrigo17-11-2013 20:25:51 // 46491
Sziasztok cartársak! Kérdésem a következő. Lehet e a 156 osom klimakompreszorához kuplung részt vásárolni valahol ??? Válaszotokat előre is köszi
marci9117-11-2013 14:27:47 // 46490
Na megoldódott a probléma :) Esedékes volt már a vezérmű és hosszbordás szíj cseréje, így sort kerítettem erre. Valóban az egyik feszítő csapágy volt már ki. Most már újra csak a szép fülbarát dorombolást kell hallgatnom :)
Ferke17-11-2013 09:54:59 // 46489
Simán lehet, hogy az, kérdés, hogy nem dobta a műszerfalon az injektor jelet?
beco17-11-2013 09:31:41 // 46488
Sziasztok!
1,9jdt motoros az autó. Tegnap hazafelé olyat művelt, hogy néha, mintha nem nyomnám a gázt, visszaesett alapjáratra a motor. Aztán visszakapcsoltam, nagyobb gázt nyomtam és megint normális lett, aztán egy stabil tempónál megint visszaesett az alapjáratra. Esetleg az elektromos gázpedál szarakodhat? Vagy valakinek csinált már ilyet az autója? Ötlet? Előre is köszönöm a segítséget.
PistaFR16-11-2013 22:25:25 // 46487
Hali! MANN szűrőt szeretnék 1.9 JTD-hez. Az egyik webshop W7003-at, a másik W714/4-et hoz hozzá. Ha mindkettő jó hozzá, akkor melyik az inkább ajánlott?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.