Forum >> Szerelőműhely

Rossi&Zsu16-11-2013 21:44:37 // 46486
Ciao! Győri Cartársak! Tudtok a környéken olyan embert akihez diagnosztikára el lehetne vinni egy 155-t?
Ferke16-11-2013 19:11:39 // 46485
Te még nem fáradtál el?:) Naponta elmondom ezt valakinek, de ez a motorszám-pánik olyan, mint a szocializmus, soha nem múlik el..:)
Ferke16-11-2013 19:08:48 // 46484
Ez mekkora hülyeség...ki etetett meg ezzel?:) A kutya nem nézi a motorszámodat...ha meg egy túlbuzgót fogsz ki, az is max a seggét verheti a földhöz, ha nem olvasható a motorszámod. (mondjuk, ha olvasható, akkor meg sok esze a tulajnak sincs:) )

Nekem az egyikben eddig egy 145-ös motorja van, amíg a saját motorja elkészül. Ezzel vizsgázott nemrég...
Ferke16-11-2013 19:05:31 // 46483
Azt tudnám, hogy mi a tökömet néz a motorszámon, amikor évek óta nem számít fődarabnak a motor...maximum a motorkódot nézheti, ennyi....én mondjuk ezért nem viszem idegen helyre az autókat...:P
XYZ16-11-2013 17:24:54 // 46482
Válaszoltam oda.
Köszönöm!
Piritu - 1.000.00016-11-2013 17:11:27 // 46481
A 156-os topikba is beírtad, de ott se adtál érdemi információt ég az olajfogyasztásról. Már rá is kérdeztek ott.
Buddha16-11-2013 16:59:37 // 46480
Lehet, de sajnos nem fogja megoldani az olajfogyást. :-( Pénzkidobás sajnos.
XYZ16-11-2013 16:56:50 // 46479
Sziasztok!
Leírom ide is a problémám,végül is ide tartozik.
1.6 TS nél olajfogyáskor valami adalékot lehet beletölteni az olajba?
Selenia 20K ban benne.
Köszönöm a segítséget!
Buddha16-11-2013 14:14:15 // 46478
Ezt csípőből meg kellett volna oldania! Egyszerűen annyit kellett volna megállapítani, hogy a motorkód és a járműokmány adatai között nincs eltérés, a motorszám nem olvasható, az azonosító közelében pedig beavatkozás nyoma nem felfedezhető. Úgy sem csak Ő dönt, véleményez és a központ mondja ki a végleges döntést!
Lehet szerette volna ha "olajozottabban" mennek a dolgok... ;-)
0Balazs16-11-2013 14:09:09 // 46477
Köszi az infót! :)
Tomi14516-11-2013 13:50:33 // 46476
Sry! Pont a lényeg elkerültem a figyelmem. :D
Én amikor vettem év elején a masinát engem majdnem elküldött az ered vizsgáztatós csávó másod fokra mivel a motorszámon a "3"-asnak a teteje nem "Z" alakú volt. Ott veszekedtem vele hogy mivan.Mondtam neki hogy nézze meg az előző vizsgák fényképét és ne tartsuk fel egymást. Persze ugyan olyan sima 3-asok voltak azok is de csak nem akarta kiadni a papírokat. Aztán telefonált egyet, megint meg nézte az előző fotókat és nagy nehezen meg gondolta magát.Persze a motor kód meg minden jó volt. Kész vicc amúgy ez az egész.
Buddha16-11-2013 13:31:49 // 46475
Jóember, nem más típusú motorról beszélünk, az persze engedélyköteles de akkor megváltozik a motorkód! Azonos motorkódról van szó, ez a lényeg! ;-)
Buddha16-11-2013 13:30:11 // 46474
Igen, teljesen. Forgalombahelyezést, műszakit, átírást is szinte folyamatosan intézek.
A minap voltam eredetvizsgán egy autóval, motorszám teljesen megsemmisülve a rozsdától, forgalmiban csak motorkód. A viszgáló természetesen mindent lefényképez és küldi a központba, ott döntenek! Semmi gond nem volt, a motorkód megállapított, stb.
Az alvázszámmal már nem ajánlatos cirkuszolni, ha csak egyetlen karakter nem olvasható vagy bizonytalan akkor már jöhet a másik.... Arra nagyon vigyázni kell.
Tomi14516-11-2013 13:29:03 // 46473
Hát azért az nem olyan egyszerű hogy kiveszed meg beteszed. Eleve hivatalosan max 10%-al erősebb motort rakhatsz bele azt is csak engedélyekkel.(rendőrség, közlekedési felügyelet.....stb).
Hogy ha meg csak simán kicseréled imádkozz hogy ne kapjanak el. Sajna egyre több az utakon a mozgo kpm vizsgáztatás is, ahol azért átnézik a kocsit.
0Balazs16-11-2013 13:14:03 // 46472
2 éve vettem, akkor még fényképezgették szarásig... láttam ahogy az ürge tölti fel a képeket... és nem motorkód alapján lett bejegyezve. Biztos vagy ebben, hogy már így megy?
PistaFR16-11-2013 13:09:17 // 46471
Tehát ha a hangja (nem dízel) és a megjelenése (nem V6) nem tér el az eredetitől, akkor akármilyen motort is lehet így legalizálni?
Buddha16-11-2013 12:48:56 // 46470
...legális legyen?
Fogod, átszereled és örülsz, ennyi! Magyarországon a motorszám már nem azonosítójel, semmilyen jelentősége nincs! A motorkód elméletileg számít, de ha nem látható a motorban (ergo semmilyen olvasható jelzés sincs) akkor az eredetvizsgán megállapítják és az kerül a forgalmiba. Ha külföldről van a motor akkor az a jó ha semmi sem olvasható belőle, beszereled és nincs több dolgod. Mikor eladod az eredetvizsgán nem lesz olvasható, majd megállapítják a gyári motorkódot és beírják... ;-)
0Balazs16-11-2013 12:27:10 // 46469
Már tárgytalan. Akartam venni egy donor autót (töröttet), hogy átrakjam belőle a motort a sajátomba. És arra lettem volna kíváncsi mi a menete, hogy legális legyen. De közben kiderítettem, és túl drága lenne, ha rendesen akarom csinálni. Köszi, hogy írtál.

Az viszont még mindig érdekelne, hogy 147-ből való 1.6TS belemegy-e 146-ba ha szintén 1.6TS?
mreni16-11-2013 12:19:05 // 46468
vagy pl ha a hosszbordas is rajta van akkor ott is szetneznek
Buddha16-11-2013 12:07:56 // 46467
Igen, de ha pl a vezérműtengely szorult meg akkor sem tudod tekerni. Azért írom ezt mert már sajnos javítottam ilyet, akkor is a főtengely volt célkeresztben, de szerencsére csak a hf volt. Sőt, lehet dugattyú, hajtórúd, illetve főcsapágy is, vagy ezek kombinációja!
Így nem lehet biztosat mondani, csak szűkíteni a kört valamennyire. El kell kezdeni bontani, aztán majd megmutatja a magát.
ricsi8316-11-2013 07:31:07 // 46466
Azért gondolok a főtengelyre mert azt monták nekem át lehet kézzel tekerni és megse moccan!!!
ricsi8316-11-2013 07:29:35 // 46465
Hello hát elözmény annyi volt hogy amikor elindítottam csörgött vagy kopogott valami a vezérlés felöli oldalon,de szét lett szedve és a vezérlésnél minden oké.Egyik nap beindítottam hogy egy kicsit járassam és magátol lefulladt azóta nem lehet elindítani.
Buddha16-11-2013 01:26:59 // 46464
Ezt egy picit részletesebben kellene megírnod, mert így kb ezer dolog történhetett. Valami előzmény? Hangok? Olaj(szint)? Biztos, hogy a főtengely? Segíts, hogy segíthessünk! ;-)
Buddha16-11-2013 01:23:57 // 46463
Ezt valahogy nem értem. Írd le légyszi konkrétabban, hogy mit szeretnél. Jöhet mail-ben is, sőt, az a biztos. :-)
Valamit kitalálunk!
0Balazs15-11-2013 18:03:11 // 46462
Még egy kérdésem lenne! A 147-es 1,6TS belemegy a 146-ba? (szintén 1.6TS)
ricsi8315-11-2013 16:18:14 // 46461
Sziasztok abban kérnéma segítségeteket hogy az automon megszorult a főtengely és nem tudom miért?Mi lehet a hiba és mennyibe fog fájni.köszi156 1.6 ts
0Balazs15-11-2013 06:25:31 // 46460
Hali! Lehet, hogy nem ez a megfelelo topik, de nem tudtam eldonteni, hogy hova irjak. Olyan kerdesem lenne, hogy ha veszek egy donor autot motorcsere miatt, hogyan tudom lepapirozni, hogy kesobb ha akarom el tudjam adni? Es korulbelul mennyibe kerulne ez nekem? Remelem tudtok segiteni, 2 eve vettem a kocsit, azota kb fel evet ha tudtam hasznalni :/ Szep napot mindenkinek!
PistaFR13-11-2013 20:30:46 // 46459
"Gtaati2013-06-13 20:45:37 // 107
Helló nekem a gt-m csinált hasonlót de ott kinyitotta az ajtókat utána indít villogot a kmm számláló és nem engedte kinyitni a csomagtér ajtót és le se tudtam húzni az ablakokat de egy aksisarus áramtalanítás segített átmenetileg egy darabig aztán megint ezt játszotta, a probléma nálam az aksi volt taz hányt be és utána minden rendben vol!"

Így hirtelen ezt találtam ebben a topikban.
PistaFR13-11-2013 17:27:22 // 46458
Nem emlékszek pontosan nagy(obb) butaságot meg nem szeretnék írni. Próbálj visszakeresni itt, meg esetleg a 156 topikban (én ezeket, meg még a dízelmániát látogatom rendszeresen), ezek közül valamelyikben olvashattam.
VKG699!!! (4x156+75)13-11-2013 15:26:09 // 46457
Ha kijön, valahonnan hiányoznia kell... Ha nem hiányzik, akkor kondenzvíz.
MiszöszFőnök13-11-2013 15:16:06 // 46456
Sokat lityi lötyizek a városban, de ez az eset egy 50-60 km es úton volt :(
Kickass13-11-2013 15:09:27 // 46455
Ha olaj lenne akkor kéket nyomna ha víz akkor meg inkább fehéret, nem lehet hogy a kondenvizet azonosította a kollega? Sokat jársz rövid távokon?
MiszöszFőnök13-11-2013 15:05:57 // 46454
Segítség!

Az utánam jövő autós így írja le a hibajelenséget!

"Konkrétan odafele úton majdnem végig nem folyamatosan, de amennyire figyeltem nagyobb gázadásoknál valami szürkés lé folyt ki. Érdekes is volt mert szétcsapódott és egy része szürke köddé vált a maradék folyadék (gondolom víz) meg a szélvédőmre csapódott. Szerintem nézesd meg mert én még ilyet kocsiból kijönni nem láttam!"

Wattafuck ez?
lakosg0113-11-2013 04:28:42 // 46453
Igen, pontosan így viselkedett.
Thorpe13-11-2013 01:38:53 // 46452
Arra gondolsz esetleg, hogy az
akksi indítási kapocsfeszültsége alacsony és fel kellene tölteni v.
vmi egész másra akksi ügyben?
Thorpe13-11-2013 01:36:39 // 46451
Úgy érted, hogy neked sem ment ilyenkor a kp. zár belülről, a csomitartó nyitás + az ablakok
de minden más igen?
És eközben villogott az össz km jelző?
Jack12-11-2013 22:53:21 // 46450
Az új motor még a bejáratás alatt sem evett olajat az első 1000km alatt, tehát nem törvényszerű, hogy fogynia kell. :P
Fairlane12-11-2013 22:12:05 // 46449
A rutin.... :P
Óvatosan egyengesd vissza, hogy a menet ne sérüljön, azt jó lesz ez még.
Piritu - 1.000.00012-11-2013 22:02:12 // 46448
Az enyém lassan 16 lesz, olajutántöltés nélkül...
Liquid12-11-2013 21:54:24 // 46447
urológushoz se megy az ember csak úgy viccből :D
Liquid12-11-2013 21:53:27 // 46446
oszt mé? :) az enyém 15 éves volt mikor eladtam és nem evett olajat
Buddha12-11-2013 21:49:44 // 46445
Szerencsésebb vagy, több a munka! :-D
Ferke12-11-2013 21:46:29 // 46444
Ez igaz, de en amiket latok, azoknal nem ilyen jo az araany..:)
Buddha12-11-2013 21:14:26 // 46443
A kor nem számít, az állapot inkább... ;-) Két óra alatt is szét lehet taposni egy motort, de van kinek 15 év alatt sem sikerült! :-)
Ferke12-11-2013 21:03:52 // 46442
Igen jo a statisztika feletek, 11 eves ts-nel en nem lennek ennyire optimista...:))
Buddha12-11-2013 20:31:01 // 46441
Mivel a motorod előéletéről semmit sem tudunk az olajon kívül, szerintem méress egy veszteséget olyan helyen ahol profik benne. Kopott henger/gyűrűknél nyoma lesz a dolognak, és lesznek jelei a kopásnak. Ebben az esetben a hengerfej felé kell fordítanod a figyelmed, mert ezek a motorok szeretik a szelepszárnál szippantani a jó drága olajocskát. Esetleg a szelepvezető sincs helyzete magaslatán ez pedig hatványozott olajfogyasztással jár.
Tehát nem 100%, hogy a motorod kukára kopott csak igényel egy kis törődést. Ami motorokat csináltam olajfogyasztás problémával 3-ból 2-nél csak a hengerfejjel volt gond. Persze sajnos lehet, hogy Te éppen az az egy vagy... ;-)
.......................12-11-2013 20:21:16 // 46440
sok,de nem ez tényleg a megengedett 1 Liter/1000km alatt van
tudom nagyon bosszanto,föleg ,hogy most vetted a kocsit
én is megjártam egy 626 mazdával az olajfogyasztással
Jack
kolléga pont most van egy motorfelújításban
Tuningman12-11-2013 20:12:35 // 46439
Meg V6 :))
Tuningman12-11-2013 20:11:48 // 46438
Rakjál bele jó minőségű olajat, úgy talán nyerhetsz 1-2 decit ha szerencséd van.
Szerelő van bőven csak tulaj nincs aki kifizesse a generál árát:D
gecsa12-11-2013 19:58:54 // 46437
Sok pályára meg kormos kell... :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.